no i się dokonało - mam w moim S-Macie zamontowane zaciski z Focusa RS, więc podam jak to wykonać zarówno w S-Maxie / Galaxy mk3 jak i w Mondeo mk4.
Standardowe Mondeo mk4 ma tarcze hamulcowe o średnicy 300mm co przy możliwościach jakie oferują tunerzy przy wzmocnieniu tego auta jest mało satysfakcjonujace.
To samo dotyczy S-Maxa, gdzie jedynie wersja 2,5T dysponuje większymi zaciskami do tarczy 316mm, zamiast 300mm w pozostałych wersjach silnikowych.
Aby założyć tarcze 336mm z Focusa RS potrzebujemy oczywiście zaciski wraz z przewodami hamulcowymi, aby uniknąć przeróbki mocowania przewodów do innego w zaciskach RS'owych. Oczywiście da się obejść ten problem, ale po co kombinować.
Dla Mondeo jest to już wszystko, gdyż całą zabawa jest p&p, natomiast w przypadku S-Maxa należy jeszcze rozwiercic otwory w tarczy hamulcowe na większe, bo S-Max ma szpilki 14mm, a nie 12mm tak jak Mondeo iFocus .
Bardzo fajna i ważna modyfikacja!
Super, że to zrobiłeś.
Ale chcę się upewnić co do szczegółów:
- czy modyfikacja wygląda tak samo dla tarcz 300mm, jak dla 316mm?
- w czym jest problem z przeróbką mocowania przewodów do zacisków z RS-a?
Przy okazji zapytam jeszcze czym w S-Maxie różni się zacisk do tarczy 316mm od tego do tarczy 300mm?
Jestem ogromnie ciekaw jak nowe zaciski prezentują się. Możesz coś pstryknąć na szybko, chociażby komórką? Please!
Upgrade na 336mm jest identyczny zarowno dla zaciskow na 300 jak i dla tych 316mm.
Co do przewodów, to te z RS'a maja troche inna końcówkę i zeby podpasowac te z S-Maxa chłopacy musieli kombinować z podkladkami.
Zacisk od RS'a jest zdecydowanie większy od tego z esa 2,5T ze nie wspomnę od tego standardowego z Mondka.
Oczywiscie zaciski pod tarcze 316mm sa rowniez dobra opcja dla Mk4 i zwykłych eSów
(http://i1373.photobucket.com/albums/ag383/mag-1410/Mobile%20Uploads/image_zpsdb95af92.jpg) (http://s1373.photobucket.com/user/mag-1410/media/Mobile%20Uploads/image_zpsdb95af92.jpg.html)
(http://i1373.photobucket.com/albums/ag383/mag-1410/Mobile%20Uploads/image_zps05673994.jpg) (http://s1373.photobucket.com/user/mag-1410/media/Mobile%20Uploads/image_zps05673994.jpg.html)
Tak wyglada zacisk i tarcza z Foki RS na moim S-Maxie.
Tylko trzeba pamietać ze to sa felgi 20", bo przy 18-tce byłoby juz malutko miejsca ;-)
No
Cytat: MAG w 22.08.2014, 10:20Tylko trzeba pamietać ze to sa felgi 20", bo przy 18-tce byłoby juz malutko miejsca
Myślicie, że jest szansa schowania takiego zestawu z RS'a w felgę 17 cali?
Tak, widziałem RS'a na zimowych 17-tkach
Odświeżę nieco temat.
Spotkałem się gdzieś z opinią, że Volvo XC90 posiada takie same zaciski z przodu jak Foka mk2 RS. Czy może ktoś to potwierdzić? Wiem jedynie że w XC90 zaciski są produkcji ATE.
IMHO one nie są takie same, chociaż bardzo podobne. Przyjrzyj się zdjęciom -- odlew jest trochę inny.
Będę wdzięczny @Tomasz
W sumie nie muszą być identyczne, wystarczy że będą pasowały na zasadzie plug&play do Mdo mk4 i średnica tarcz była taka jak w RS`ach.
Nie potrafię rozkminić czy występowały różnice w przed i po FL XC90 oraz pomiędzy wersjami silnikowymi... :/
Ja mam 17" na zimę (zawieszenie RS-owe) i jest ok, chociaż niemal na styk.
nie ma znaczenia wersja silnikowa ... xc90 maja tarcze 336 i zaciski ate i kosztują śmieszne pieniądze w porównaniu z zaciskami z RS-a jak pięknie często w tytułach aukcji są ;) lub zaciski od s60 t5 zwrotnica przy volvo wymaga rozwiercenia 2mm reszta P&P czasem zakładają ludziska jeszcze 315 i zaciski z xc .
Cytat: ethernal w 14.10.2015, 16:45Będę wdzięczny @Tomasz
Hm... ale za co? :) Ja te zaciski porównywałem kiedyś po zdjęciach na Allegro. Nie zapisałem ich sobie. Ale przyjrzyj się temu "trapezowatemu" otworowi w korpusie. W obu typach zacisków jest trochę inny. Jest jeszcze kilka innych, drobnych różnic.
« Dodane: 18.10.2015, 11:24 »Cytat: Leny v50 w 18.10.2015, 08:09xc90 maja tarcze 336
Z tego co pamiętam, czasem występowała też wersja 316, ale nie wiem od czego to zależało.
Piszesz o montażu zacisków z xc90 na piastę do MKIV? Jesteś pewien, że to będzie p&p?
Tarcza w XC90 przy 336 mm ma grubość 30 mm i otwór centralny 68 mm.
W MIV otwór centralny ma 63,5 mm, ale w tym przypadku można wziąć już tarcze od rs jeśli tylko zacisk przykręci się do piasty.
Napisz więcej szczegółów.
Tomasz chyba na amerykański rynek nie pamiętam już ale zacisk ten sam.... tak jak V50 i pokrewne jej występują 320mm jak w fokach st i 300mm nie wiadomo dlaczego?
ccLot zwrotnica przy volvo pisałem a u siebie nie sprawdzałem jeszcze a mam to samo co focusie 63,5 własnie otwór centrujący ale na razie 320mm przy masie v50T5 wystarcza jeszcze jestem przed programem :(
i na forach Agielskich znalazłem też ze zakładają tarczę od foki RS do volvo zmieniając zacisk
i poczytaj sobie http://forums.t5d5.org/topic/27929-upgrading-from-320-to-336-mm-front-brakes/
Cytat: Tomasz w 18.10.2015, 11:23
Hm... ale za co? :)
Zmęczony byłem :P Miałem napisać: "jestem wdzięczny" w domyśle za odzew i odp. ;)
@Leny v50Nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem: kupując zaciski z xc90, wystarczy że w zwrotnicy rozwiercę otwór montażowy o 2mm? Czy o co chodzi? - Przyznam, że pogubiłem się trochę :P
Z tego co napisałeś, rozumiem, że swobodnie możemy kupić zaciski od xc90+zmiana w zwrotnicy w celu montażu, do tego tarcze z RS`a 336mm. A co z klockami? Z RS`a czy z XC90? :D
klocki musza byc dopasowane do zaciskow - to oczywiste
@MAG
też tak myślałem, ale wolałem się upewnić.
Btw, zastanwiam się jaki wpływ będzie miała "cieńsza" tarcza od RS`a w stosunku do oryginały w XC90?
Jaka jest roznica w grubosci tej tarczy?
Wg. tych informacji (http://forums.t5d5.org/topic/27929-upgrading-from-320-to-336-mm-front-brakes/?p=278848) różnica wynosi 2mm, tzn. 28mm vs 30mm, niby nic, ale...
Ciekawe jest również to, że pomimo większej grubości/serokosci, tarcza xc90 jest lżejsza o cca. 400g od tarczy RSa. Być moze to wynika z tego, że jest minimalnie niższa.
Panowie wątek dotyczy podmianki zacisków w MIV/S-Maxie, a linki podane przez kolegę Leny v50 dotyczą platformy focusa ze zwykłą piastą a nie RS.
Zatem mam wrażenie, że to trochę nie na temat (chyba, że jestem w błędzie to mnie poprawcie).
A może jednak zaciski z XC90 pasują p&p do MIV/S-max?
@ccLot
No własnie to próbujemy ustalić, czy zaciski z xc90 pasują do Mondeo na zasadzie p&p czy trzeba coś przerabiać.
Na razie doszliśmy do tego, że nawet jeśli zaciski z xc90 będą pasować to i tak tarcze należy brać od Foki RS ;)
A link który podał @Lenyv50 a ja go powyżej powtórzyłem ze skazaniem na post #7 daje nam bardzo dużo ciekawych informacji.
Wszystko fajnie, ale imho i tak nie ma pewności czy te zaciski/jarzma z xc90 podejdą do piasty MIV.
BTW w S80 II i pokrewnych volvach występowały hamulce 336 mm z tarczą 336x28, ale to raczej biały kruk dostać takie coś
Tutaj można popatrzeć jak powinien wyglądać zacisk pod tarcze 336x28 od volva
https://www.bildelsbasen.se/?index=stock&link=list&searchmode=3&page=1&company_id=67&query=36000375
i wygląda na to że tył zacisku jest taki sam dla 316 i 336.
Znalazłem gościa w Wawie co ma 336 z XC90 a ja mam jeszcze swoje stare zaciski 300 mm z jarzmami spróbuje podjechać do niego i przymierzyć jarzma (rozstaw śrub). Zobaczymy co z tego wyjdzie.
« Dodane: 20.10.2015, 23:11 »
Mamy potwierdzenie wszystko pasuje nawet tarcza 336x30 z pierścieniem centrującym.
Proszę (fotki długo się ładują):
http://www.freel2.com/forum/topic19670.html
Gość do Freelander 2 założył najpierw 316 od s80II a później 336 od xc90, dołożył pierścień centrujący do tarczy 336x30 i wszystko śmiga.
To kto pierwszy montuje :evil:
@ccLot
Ale pasuje do Mondeo Mk4? Bo nie wiem czy napisałeś w kotekście freelandera, czy też byłeś porównać ori zaciski Mondeo z ori xc90?
Druga kwestia: po co stosować tarcze z xc90, gdzie trzeba dodatkowo kupic pierścień centrujący. Znacznie lepiej jest zastosować tarczę od Foki RS, która ma własciwy otwór 63,3mm oraz odpowiednią średnicę 336mm ;)
Reasumują: ja musze powoli myśleś o wymianie tarcz i klocków z przodu, dlatego jeśli zaciski z xc90 pasują p&p, zrobię następujacy swap:
- zaciski ori xc90
- klocki z xc90 (np. ferodo ds2500)
- tarcze 336mm z RSa (np. Zimmermann coat Z)
- odpowiednie przewody w oplocie (do Mondeo czy xc90?)
Cytat: ethernal w 20.10.2015, 23:29Ale pasuje do Mondeo Mk4? Bo nie wiem czy napisałeś w kotekście freelandera
Drogą dedukcji:
1. Do MIV pasują zaciski 316 mm z np. S80II (wiem bo mam)
2. Jeśli gość założył najpierw zacisk 316 z np. S80II, a potem na ten sam samochód zacisk 336 z XC90 to
3. Do MIV będzie pasował zacisk 336 z xc90
4. Chyba, że....nie będzie pasowało ;(
Cytat: ethernal w 20.10.2015, 23:29Znacznie lepiej jest zastosować tarczę od Foki RS, która ma własciwy otwór 63,3mm oraz odpowiednią średnicę 336mm
Tutaj nie jestem pewien czy te 2 mm nie robi różnicy dla całego zestawu, ale niech się wypowie ktoś bardziej doświadczony "hamulcowo".
BTW lepiej mieć grubszą tarcze 8)
Dorobienie pierścienia to dla tokarza pewnie z 15 min roboty i weźmie za to nie więcej jak 50 zeta.
Cytat: ccLot w 20.10.2015, 23:54
Drogą dedukcji:
1. Do MIV pasują zaciski 316 mm z np. S80II (wiem bo mam)
Ok, nie wiedziałem (nie wyczytałem tego), że masz obecnie zaciski z S80 II pod tarcze 316mm.
Cytat: ccLot w 20.10.2015, 23:54
Tutaj nie jestem pewien czy te 2 mm nie robi różnicy dla całego zestawu, ale niech się wypowie ktoś bardziej doświadczony "hamulcowo".
BTW lepiej mieć grubszą tarcze 8)
Dorobienie pierścienia to dla tokarza pewnie z 15 min roboty i weźmie za to nie więcej jak 50 zeta.
Skoro w S80 II występowały tarcze 336mm o szer. 28mm (potencjalnie w wersjach V8 i/lub mocniejszej odmianie T6) to zaciski były zapewne identyczne jak w XC90, a większa grubość tarczy wynika zapewne z duzej masy XC90.
Zakładanie pierścieni mi się nie widzi, gdyz:
- mimo wszystko zwiększa koszta;
- mam założone dystanse i nie wiem czy nie komplikuje to dodatkowo tematu.
Cytat: ethernal w 21.10.2015, 00:56zaciski były zapewne identyczne jak w XC90
Nie, to są inne zaciski choć bardzo podobne, na tej szwedzkiej stronie można sobie pooglądać różnice.
Co prawda zadałem to pytanie juz na PW koledze @ccLot, ale zadam też tutaj:
Mam zaciski od Foki II RS, mam tarcze. Klocki będą wkrótce. Muszę zmienić również przewody ham. i pomyślałem, że od razu wezmę w oplocie. Z powodu tego, że gotowców nie ma do mondeo oraz trzeba kombinować z końcówkami na przód (focus vs. mondeo), chłopaki z brakeparts potwierdzili mi możliwość zamówienia hybrydy z HEL`a. Jedynym problemem jest długość przewodów przednich... czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaką długość powinienem zamówic? Zastosowanie standardowej długości do mondeo mk4 nie jest takie oczywiste, gdyż inne będą zaciski, tarcza. A nie mogą być ani za krótkie (urwą sie np. przy skręcie), ani za długie (mogą się zaginać, aż w końcu przerwą się).
Pytaj kolegę MAG o przewody, ja nie mam pojęcia jakie powinny być.
Podejzewam, że w Mondeo sa identyczne jak w S-Maxie, więc IMHO ja bym brał te do Foki RS - one sa minimalnie dłuższe (przynajmniej od tych ori w S-Maxie) więc dadzą się ułożyć w fabrycznych mocowaniach w zacisku, no i mają odpowiednią końcówkę, bo ta z S-Max'a wymagała przeróbki.
Dziękuję Wam @ccLot i @MAG za odp.
Rozumiem, że z drugiej strony (przeciwnie do str. zacisku) końcówki są takie same. Pozostaje jedno, sprawdzić długość ori przewodów przednich w S-maxie i Mondeo. Jeśli są takie same, wybrać dł. z RSa.
@MAG, Ty masz zaciski RS`owe ze zmienionymi przewodami?
Druga sprawa, chłopaki z brakeparts najbardziej polecają klocki Hawk HPS lub HPS 5.0 - które wybrać? Ocpją (ale podobno nieco gorszą) są Ferodo DS performance lub EBC yellow stuff.
Mam zaciski z RS'a z przewodami od S-Max'a z przerobioną końcówką, żeby pasowała do zacisku z RS'a
Sprawdziłem i rzeczywiście do Mondeo mk4 i S-maxa długość przednich przewodów jest taka sama 145mm, natomiast do foki rs 460mm... 4,5cm więcej. Jeśli w twoim samochodzie wystarczą standardowe dla s-maxa dł. przewodów, to boję się, że rs`owe mogą być za długie...
Przewody z RSa mozna ulozyc w fabrycznych miejscach, a tych moich sie nie da bo sa za krotkie i sa trytytkami umocowane zeby nie majtaly sie luzem.
Ok, dzięki @MAG za odp. W takim razie zamawiam HEL`a do foki rs na przód.
Ponawiam pytanie ws. klocków Hawk: HPS czy HPS 5.0?
Normalna dynamiczna jazda w trasie i mieście (żadne tory itp.)?
Hawk twierdzi, że 5.0 jest ulepszoną mieszanką.
Ale porównałem ich stare zestawienie z obecnym i jakoś nie widzę tego postępu...
Poniżej są wykresy (oba oficjalne) przedstawiające zależność pomiędzy aktualną temperaturą roboczą klocka, a współczynnikiem tarcia generowanym przez taki klocek.
Pierwszy wykres to stare zestawienie:
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/hawkbrakepads_zps0d92ab77.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/hawkbrakepads_zps0d92ab77.jpg.html)
A tutaj zestawienie, które aktualnie jest na stronie producenta:
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Compound%20Graph_zpspoj6stwo.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Compound%20Graph_zpspoj6stwo.jpg.html)
Widać, że zmieniły się nazwy niektórych mieszanek, ale przebieg poszczególnych wykresów jest taki sam.
HPS i HPS 5.0 idealnie pokrywają się...
:|
Heh... a oba modele dostępne i cena różna :D
Chyba nie ma sensu dopłacać za 5.0, pewnie przy mojej jeździe nie poczułbym różnicy ;)
Dzięki @sseebbaa1 za wyjaśnienia i wykresy
Ja mam inne pytanie czy zacisk w mondeo mk4 jest taki sam jak w mk3 skoro tarcza jest 300mm jest to możliwe.
Druga sprawa rozstaw rozstaw otworów montażowych.
I żeby nie utrudniać innym w poszukiwaniach najlepiej podać numer końcowy wybity na zaciskach.
Zacisk jest inny, tarcza też jest inna (różne grubości i różny offset tarczy).
Jak chcesz wymiary to na stronie ate masz katalog z rysunkami tarcz zarówno do mk4 jak i mk3
Dzięki za odpowiedż.
Znalazłem to co chciałem i wiem że są sporo różnice.
A może ktoś wie czy da rade zaadaptować zwrotnice z mk4 do mk3 aby założyć większe zaciski.
Co by nie otwierać nowego tematu
Ale do mk3 wkładasz p&p zaciski z focusa st lub volviaków pod tarczę 320 mm.
Tutaj masz wszystko ładnie opisane:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,44.0.html
Mam już te zaciski czekają na montaż (zbieranie kasy na tarcze i klocki ) ale ciekawi mnie czy przyszłościowo takie coś można przeprowadzić.
Wiem zacisk dalej jeden tłoczek ale tarcza większa i grubsza
Czyli chciałbyś mieć tarcze 336 mm w mk3?
Tak dokładnie.
Nie boję się o założenie większych felg bo na zapas do zacisków z foki st kupiłem 17" ale niepotrzebnie bo na moje 16" wchodzą.
Powoli przeszukuję internet niestety nic konkretnego nie znalazłem
Może to Cię zainteresuje:
http://www.ebay.co.uk/itm/Mondeo-Mk3-Brembo-336mm-Big-Brake-Disc-Upgrade-Conversion-Bracket-Kit-/321601366334
Dzięki wielkie cena jeszcze do przyjęcia
Na szczęście mam kilka zakładów gdzie mogą mi takie cuś dorobić więc już wiem na czym stoje, jak mi będzie mało z zaciskami z st
Cytat: ccLot w 28.02.2016, 17:53
Może to Cię zainteresuje:
http://www.ebay.co.uk/itm/Mondeo-Mk3-Brembo-336mm-Big-Brake-Disc-Upgrade-Conversion-Bracket-Kit-/321601366334
Czego to ludzie nie wymyślą :D
Btw, zamówiłem w zeszłym tygodniu klocki do foki RS Hawk HPS 5.0 oraz przewody w oplocie: przód jak do RSa, tył do Mondeo oraz płyn. Tarcze (brembo nacinane) i zaciski już od pewnego czasu mam.
Zastanawiam się jeszcze czy nie kupić farby żaroodpornej w spreju do żelastwa i nie pomalować częściowo zacisku (elem. które będzie widać spod felgi)? Musiałbym tylko je oczyścić jakimś szprytnym płynem, bez szlifowania, śrutowania itp.: może macie jakiś sprawdzony środek?
Moje zaciski są pomalowane Hammeritem ;-)
Wytrzymały już drugą zimę bez żadnego uszczerbku na wyglądzie...
@MAG, a czy przed malowaniem czyściłeś je czymś, albo śrutowałeś/piaskowałeś? Czy tylko odtłuszczenie i jazda ze szprejem? :D
Oczywiscie odtluszczone i z grubsza przetarte papierem sciernym.
Malowane pedzlem, a nie sprayem.
Dzięki za odp.
Ważne, że nie trzeba użyć żadnej szlifierki, a tym bardziej posiłkować się piaskowaniem.
Btw, dzisiaj odebrałem od kuriera nowe klocki Hawk HPS 5.0 i przewody HEL`a :evil:
Potrzebuję pilnie pamocy...
Dzisiaj miałem mieć wymieniony ukł. hamulcowy przedni w moim mondeo mk4, tzn. zaciski, tarcze i klocki i przewody w oplocie z fokusa II RS. Pojawiło się kilka poważnych problemów:
- pierwszym jest długość przewodów HEL do foki II RS, które są za długie co najmniej o 10cm od ori z mondeo, choć powinny tylko o 4,5cm być dłuższe, albo mi złe przysłali, albo ja źle sprawdziłem. Dlatego proszę włascicieli FFII RS (lub ogoś kto ma dostęp do schematów forda) o info jaką dł. mają ori przewody na przód?
- drugim problemem jest brak blaszek w zaciskach do montażu klocków, takie kupiłem, miały być kompletne: czy da sie te blazki dokupić? w jednym ze śląskich aso twierdzą że nie da się...
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi, sugestię i wszelką pomoc.
da się dokupić:)
o to Ci chodzi :)
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3214203320170-QB109_1845-O30837-zestaw-montazowy-klocka-hamulcowego.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3317163418330-LX0564-O30837-zestaw-montazowy-klocka-hamulcowego.html
Dzięki kolego! :)
Z tego względu, że zaciski są prod. TRW znalazłem blaszki z tej samej firmy choć nie pisze że pasują do Focusa II RS, ale system w intercars podpowiada to: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3320182121161-PFK677-zestaw-montazowy-klocka-hamulcowego,scr_dItems.html (http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3320182121161-PFK677-zestaw-montazowy-klocka-hamulcowego,scr_dItems.html)
też szukałem 2 dni jak robiłem Swap :D
Jeszcze prosiłbym o informacje jaką długość mają przednie przewody hamulcowe w FF II RS? W necie znalazłem różne długości, przeważnie 460mm, ale zdarzały się również 395mm. Zamówione z HELa wydają się jeszcze dłuższe.
Oryginalnie w Mondeo mk4 dł. wynosi 415mm.
@ethernal domknąłeś temat?
Tak, ale było z tym trochę komplikacji. Efekt jest ok, ale odczuwalny tylko przy ostrym hamowaniu. W czasie normalnego użytkowania różnic praktycznie nie czuć, teraz tylko słychać że hamuje, bo jest taki odgłos jakby szorowania :D Prawdopodobnie wynika on z zastosowania klocków HAWK HPS 5.0 oraz nacinanych tarcz Brembo.
Jeśli miałbym to robić jeszcze raz, posiadając tą wiedzę, którą mam teraz, chyba zastosowałbym 4-tłoczkowe zaciski z bmw e38 (seria 7), na pewno wyszłoby duzo tanie i lżej, pewnie nie bez problemów, ale gra byłaby raczej warta świeczki.
@ethernal Napisz jeszcze jak z przewodami. Czy rozkminiłeś długości? Bo wiem, że skracałeś już zamówione przewody w oplocie ale czy skróciłeś na oko ile trzeba było czy do jakiegoś standardowego rozmiaru?
Ogólnie wystarczy standardowa długość przewodów jak do MDO mk4 + 2cm. Jak tak zdecydowałem i jest ok.
Przepraszam, że tak późno odpisuję, ale dłuższy czas nie zaglądałem na to forum :|
Witam, trochę odkopałem temat ale mam pytanie. Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem mondeo mk4. 2 lata temu zakupiłem zaciski od volvo XC60 które miały być do mk3 no ale wyszło jak wyszło i musiałem zakupić zestaw zacisków od mazdy 3 MPS pod 320mm. Wracając do tematu czy ma ktoś nr seryjne zacisków z Volvo? te które zakupiłem są pod tarcze 328/28 , na szybkości dokonałem pomiarów i teoretycznie rozstaw śrub jarzma pasuje.
Nr zacisku nic Ci nie da, 328/28 występowało tylko w xc60.
IMHO będą pasować i będzie to chyba pierwszy taki mod w mk4.
Do działa. :evil:
« Dodane: 03.12.2017, 15:34 »
Pytaniem jest jak ustawi sie zacisk do tarczy - czy nie będzie jakiegos przestawienia w stosunku po zamontowaniu do zwrotnicy.
Ale opcja rzeczywiscie ciekawa
Mój pierwszy post na forum także witam wszystkich :)
Chciałem zapytać się jak ostatecznie wygląda sprawa kompatybilności mk4 z zaciskami od xc90 336? Jak rozstaw jarzma? Rozumiem, że otwory w zwrotnicy trzeba rozwiercić z 12mm na 14 mm?
Ciekawą opcją są też dwu tłoczkowe z xc60.
Zapomiałem o najważniejszym czy zacisk XC90 wejdzie na 17" ?
Cytat: MAG w 03.12.2017, 21:54czy nie będzie jakiegos przestawienia w stosunku po zamontowaniu do zwrotnicy
Tak jak na szybko przejrzałem katalog volva to wychodzi na to, że zwrotnica jest wspólna dla różnych modeli v60, xc60 s80
zatem powinno być p&p.
Zresztą jak kolega ma już zaciski to głupio by było nie przymierzyć.
« Dodane: 04.12.2017, 14:13 »Cytat: smolikjr w 04.12.2017, 14:02Chciałem zapytać się jak ostatecznie wygląda sprawa kompatybilności mk4 z zaciskami od xc90 336
Chyba jeszcze nikt nie spróbował przeprowadzić moda od A do Z.
Czytałeś cały ten wątek?
Cytat: ccLot w 04.12.2017, 14:12Chyba jeszcze nikt nie spróbował przeprowadzić moda od A do Z.
Czytałeś cały ten wątek?
Tak ale właśnie widziałem, że pomysł XC90 zatracił się gdzieś po drodze :)
Witam wszystkich. Udało mi się do swojego Mondeo MK4 włożyć zaciski z VOLVO XC60 , zacisk dwutłoczkowy i tarcza 328 mm. Zestaw całkowicie P&P :D
(https://images84.fotosik.pl/1059/40d7643ec8cec6e5gen.jpg)
(https://images83.fotosik.pl/1059/5119e24d08f8931egen.jpg)
Porównanie klocków z zacisku pod tarczę 316 mm i 328
(https://images83.fotosik.pl/1059/b2a9df800df47fffgen.jpg)
No to gratulacje i miłej jazdy.
Klocek na oko wygląda na x2 większy!
Jak na razie się dociera wszystko ale czuć różnicę w reakcji hamulców :D
Fajnie, że podzieliłeś się tą informacją, na pewno innym się przyda. Różnica powinna być bardzo wyraźna.
Brawo ty! Szczerze czekałem aż znajdzie się pierwszy odważny i potwierdzi teorię w praktyce:)
Fabryczne (fordowskie) przewody i śruby jarzma pasują?
Śruby i przewody dałem te z mondeo
Cytat: radek9103 w 04.05.2018, 20:08
z VOLVO XC60, zacisk dwutłoczkowy i tarcza 328 mm. Zestaw całkowicie P&P
(https://images84.fotosik.pl/1059/40d7643ec8cec6e5gen.jpg)
(https://images83.fotosik.pl/1059/5119e24d08f8931egen.jpg)
Porównanie klocków z zacisku pod tarczę 316 mm i 328
(https://images83.fotosik.pl/1059/b2a9df800df47fffgen.jpg)
Czyli do S Maxa też da radę bez kombinacji ?
Da się coś takiego wrzucić do Mondeo mk3? Zwrotnica w mk4 ma takie same mocowania zacisku jak w mk3?
Do Mk 3 nie podejdzie.
Cytat: Planeta 58 w 11.06.2018, 20:53
Czyli do S Maxa też da radę bez kombinacji?
Można dać również inne większe zaciski z volvo tez p&p.
Zaciski na allegro sa po 100zł
http://www.vpcuk.org/forums/showthread.php?59244-Fitting-XC90-Calipers-amp-336mm-Discs-to-S60-V70
Tarcze albo 336x28 (p&p) z s80 xc60 albo z xc90 336x30 ale trzeba dokupić pierścień centrujący z 68mm do 63mm
I jak udało się komuś ogarnąć w MK4 zaciski z XC90?
Odpowiem sobie sam, że mi się udało :D
Cały zestaw plug&play, długość przewodów idealna, śruby do mocowania jarzma też. Można śmiało montować.
Cytat: gruber000 w 16.07.2018, 15:24
Odpowiem sobie sam, że mi się udało :D
Cały zestaw plug&play, długość przewodów idealna, śruby do mocowania jarzma też. Można śmiało montować.
Napisz dokładnie jakie dałeś tarcze i jakie zaciski.
Dla potomnych :)
Zaciski wpadły z XC90 pod tarczę 336mm. Do tego tarcze z S80II 336mm, ze względu na otwór centrujący, żeby nie trzeba było dorabiać pierścieni. :)
Całość złożona na częściach TRW, wygląda tak już z felgą:
(https://images81.fotosik.pl/1117/ac53d285eda5380cmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ac53d285eda5380c)
Czyli zakładałes te jedno tłoczkowe. Jak masz to podaj numery zaciskkw.
Dokładnie, jednotłoki. Numery to 959 i 960.
Cześć
Na taki zestaw wejdzie bez problemu felga 17cali? Widać, że miejsce jeszcze jest.
Miałeś lub masz możliwość sprawdzić taką kombinację?
Pytam bo na 17 mam zimowki, a czeka mnie zmiana tarcz więc może warto zapodać coś większego.
Pozdrawiam
GOLDEN!!!
Póki co nie miałem możliwości sprawdzenia. Jak dorwę jakieś felgi 17" to przymierzę, ale wydaje mi się, że powinny się zmieścić, bo miejsca jest tak na dwa palce :D
W kilku innych miejscach było potwierdzenie, że 17-tki wchodzą na te zaciski.
Ja mam zaciski z RS'a i 17-tki bezproblemowo się tam mieszczą.
O zaciskacz z RS'a to pamiętam, że czytałem.
Mało ostatnio siedzę w mechanice, więc jednak lepiej się upewnić.
Dobrze jest mieć alternatywną możliwość przy zmianie tarcz, która mnie za chwilkę czeka.
Pozdrawiam
GOLDEN!!!
Próbował ktoś może zakładać do MDO większe heble, niż te 336?
Zaciski z megane rs i tarcze 345 z volvo.
odgrzewam kotleta :)
chce zrobić większy hebel w s-maxie :)
czy te zaciski pasują P&P ? kupuje i zakładam czy coś jeszcze jest mi do nich potrzebne?
https://allegro.pl/oferta/zaciski-przod-duze-volvo-xc90-336-mm-kompletne-7570690291
Cytat: yayko w 20.03.2019, 16:48
odgrzewam kotleta :)
chce zrobić większy hebel w s-maxie :)
czy te zaciski pasują P&P? kupuje i zakładam czy coś jeszcze jest mi do nich potrzebne?
https://allegro.pl/oferta/zaciski-przod-duze-volvo-xc90-336-mm-kompletne-7570690291
Jeżeli to zaciski o numerach 959 i 960 to do mondeo mk4 pasują P&P, więc i do s-maxa powinny.
Ostatnio robiłem przymiarke czy moje 17 calowe zimowki wejdą na taki zacisk i dało radę, choć niewiele miejsca zostało.
Pozdrawiam
GOLDEN!!!
Zastanawiam się czy ktoś posiada już jakieś odczucia między zaciskami z xc60 a xc90? te z xc60 dużo droższe, mniejsze ale dwa tłoczki.
Witam
Mam pytanie z których lat produkcji volvo xc90 pasują zaciski?
I z których lat produkcji volvo xc60 pasują.
Czytając temat to z volvo xc90 pasują 959 i 960, w ogłoszeniach sprzedający podają z którego roku są zaciski.
Potrzebne są zaciski i jarzmo z volvo xc90 lub xc60?
Co do XC60 zaciski pasują z 1 generacji tego modelu. W obu przypadkach musisz kupić kompletny zestaw zacisków z jarzmami.
Nie ważne, który rok produkcji volvo? Tylko, żeby była I generacja
Cytat: Andrzej3108 w 04.08.2019, 13:25
Nie ważne, który rok produkcji volvo? Tylko, żeby była I generacja
tak.
Np. takie:
https://allegro.pl/oferta/zacisk-hamulcowy-przod-lewy-volvo-xc60-08-7188785143
gruber000, wiem, że dawno cię tu nie było, jak i innych też.
Pod zaciski 336mm z XC90 dałeś tarczę z S80 II, a jakie klocki do tego? Też z S80 II, czy dokładnie te od zacisków z XC90?
Piszesz, że wszystko jest plug&Play, więc rozumiem, że nic nie trzeba rozwiercać?
Dziękuję i pozdrawiam.
Klocki siłą rzeczy muszą być takie, jakie masz zaciski.
Gdzie najlepiej szukać tarcz i klocków? Ktoś poleci dobrą stronę?
Pozdrawiam.
Wydaje się, że tu mają dobrą ofertę:
https://topbrakes.pl/klocki-i-tarcze/volvo/s80-mk2-2006-2016/30/t6-300-km-2010-2013/klocki-przod