Hej
Tarcze od foki st Zimmerman gładkie. Z przebiegiem ok 20.000 km
Razem z nimi były włozone nowe klocki (ori Ford) i nowe zaciski od Foki St.
Wcześniej było ok.
Od pewnego czasu trzepie kierownica podczas hamowania.
Dodam iż przednie zawieszenie w pełni sprawne. Czy juz się mogły pokrzywić te tercze i w jaki sposób?
Nie mam zamiaru wymieniać ich po 20.000km. Co zrobic?
U mnie problem zaczął występował po jakichś 5000km od wymiany. Też Zimmermany gładkie, ale z Ferodo DS Performance. Bicie na piastach zmierzone w granicach ok. 0,01-0,04mm.
Kolega pawpor, u którego kupiłem zestaw raczej wyklucza problem z tarczami - wskazuje na pokrzywione piasty albo źle pracujący zacisk.
Następne tarcze to nie będą Zimmermany.
Cytat: weksla w 27.02.2013, 18:57Czy juz się mogły pokrzywić te tercze i w jaki sposób?
Tak, moje doświadczenia wskazują, że mogły. Nie mam pojęcia w jaki sposób.
Przeraża mnie to. Jako drugie auto użytkuje fiata pande i tam jest ponad 100000 przebiegu tarcze od nowości. Juz cienki kwalifikujące się do wymiany. Ani troche bicia.
nie stac mnie aby wymieniać tarcze co 15.000km
Sugerujecie że to piasty?
Czy przetoczenie tarcz załatwi sprawę?
Mi brembo na przodzie po 4 tysiącach się pokrzywiły. Powody dwa: kałuże i śnieg na upalankach + bardziej prozaiczna - wciskanie hamulca na rozgrzanych tarczach kiedy stoi auto. Niby oczywista oczywistość, że tak nie wolno, ale życie powoduje takie sytuacje - czytaj postój na światłach gdzie jest lekko z górki, albo pod górkę ))):
« Dodane: 27.02.2013, 22:35 »
przetoczenie to moim zdaniem zły pomysł - za wiele nie pomoże - niestety problem rozwiązuje tylko nowy komplecik
Cytat: TowerST w 27.02.2013, 21:32niestety problem rozwiązuje tylko nowy komplecik
Pod warunkiem, że krzywe tarcze nie są spowodowane jakimś innym defektem (piastami, zaciskami, czymśtamjeszcze)...
łoczywiście
Tarcze Zimmermann, proszę nie przeklinajcie mnie za to co napisze ale już od kilku lat śledzę poczynania tej firmy i muszę z bólem przyznać że jest co raz gorzej. W Niemieckim czasopiśmie motoryzacyjnym był artykuł o kilku modelach tarcz właśnie Zimmermanna i wypadły fatalnie, osobiście odradzał bym inwestowanie w tarcze tej firmy. Do Foki ST, Mondeo ST polecam EBC Turbo.
tarcze brembo + ferrodo 2500 nie ma lepszego setupu do dupowozów z zacięciem sportowym ((:
Cytat: TowerST w 28.02.2013, 00:21
tarcze brembo + ferrodo 2500 nie ma lepszego setupu do dupowozów z zacięciem sportowym ((:
Są i to dużo lepsze ale za dużo dużo większą kaskę.
AP-Racing do Focus ST, RS ok 830 Euro.
no, ale ja napisałem do dupowozu z zacięciem sportowym - a nie do wyczynowego auta
EBC turbo groove też się krzywią... :)
« Dodane: 28.02.2013, 13:42 »
Za niedługo będę zmieniał tarcze i klocki, te drugie to na bank DS2500, co do tarcz sam już nie wiem. Myślałem właśnie o zimmermannach gładkich lub nawiercanych, ale teraz sam nie wiem (coraz więcej osób narzeka na pokrzywienie, u mnie w mondku też się zwichrowały po kilku tysiącach)
Cytat: TowerST w 28.02.2013, 13:18
no, ale ja napisałem do dupowozu z zacięciem sportowym - a nie do wyczynowego auta
ja też 8).
Mój instruktor z ADAC zawsze mawiał nie sztuka jest szybko jechać sztuka jest szybko hamować.
Czyli te Zimmermay to gówno. Zawsze człowiek sie wkopie. Sądzę że oryginał Forda byłby trwalszy.
Sugerujecie przetoczyć czy nowe?
Ktoś wcześniej pisał że niby mogą się krzywić przez zaciski?
Napewno nie w moim przypadku były nówki.
Cytat: wilhelm w 28.02.2013, 12:41EBC turbo groove też się krzywią... Smiley
Potwierdzam bo udało mi się takie pokrzywić :P
weksla przetaczaj śmiało, tylko znajdź zakład który przetacza od razu po dwóch stronach a nie z przekładaniem
A może to wina opon, też się spotkałem z sytuacją że kierownica drgała przez opony, wyważanie nic nie dawało, po kilku dniach problem wracał. Po wymianie na inne opony problem znikł. Żeby było śmieszniej to była to prawie nówka C-klasa :S
Fakt, AP-Racing byłoby tutaj duże lepsze jednak cenowo też bardzo wysoko bo jak piszesz ponad 800euro,więc przelicznik jest prosty. W tym wypadku akurat cena dorównuje wysokiej jakości.
Najpierw przetocze. Zobaczy sie
Jak się nie uda to będzie trzeba nowe kupić.
A jak sprawdzić czy to nie wina piast?
Opony raczej wykluczam są w zasadzie nowe. I dobrej jakości.
Lepiej kupić co rok nowe zimmermanny za 350 kpl niż EBC za tysiaka :D
Oni robią fajne hamulce na zaciskach brembo, mam gdzieś fotki z focusem RS na ich zaciskach - te z Cayenne'a ledwie mieszczą się w 19" :D
Takie polskie AP Racing
http://www.m-drive.pl/am-brakes/realizacje.html
Nie dam tysiaka za tarcze. Sorry.
Sorry ale ebc turbo groove i redy mam już chyba z 4 lata, rok temu przetoczone ale mimo to nie żałuje wyboru (to 3 komplet, klocki tarcze na przodzie) Z tyłu siedziało już o wiele więcej zestawów :o
Piasty można sprawdzić na aucie czujnikiem tak samo jak tarcze, ale jak zdejmiesz tarcze i dasz do porządnego zakładu to Ci powiedzą jakie są odchyły i czy trzeba toczyć. Jak nie ma odchyłów dużych to piasty. Ja mimo wszystko bym opon tak od razu nie odrzucał, bo ten przykład co dałem to merc z kilkutysięcznym przebiegiem. Spróbuj najpierw zmienić koła przód tył, nic nie kosztuje tylko Twoje chęci i chwila wolnego czasu.
Masz racje auchim. Przerzucę koła tył na przód i się zobaczy.
Ja w starej foce montowałem brembo i po tygodniu już biły tak wiec... naprawdę to co się teraz dzieje z jakością tarcz jest przerażające :/
raczej tarcze ja ju 3 komplet mam hheh :-) pokrzywily sie ale z tego co wiem to zimmermany nawircane najlepsze i nie krzywia sie molo zadowolony :-) rzadzi he
Z tego co wiem to faktycznie tarcze nie są zbyt wydajne:)
www.koparbud.pl (http://www.koparbud.pl)
W takim razie jakie tarcze wziąć za rozsądne pieniądze?