Po długich poszukiwaniach znalazłem w końcu odpowiedni egzemplarz ST-220 :poliftowy,lecz stylizowany na II polifta w wersji full black tj. czarny, czarne Recaro i wszystkie ciemne szybki :D
Zakupiony w Szczecinie 15.02.2014r.
Rocznik:03.2004r. (salon Polska)
Przebieg:126 tys. km
Po zakupie należało dopieścić troszkę mechanikę i poprawić wizualnie autko.
W tym celu wymieniłem :
- 4 sprężyny na Eibach Pro Kit
- 4 amortyzatory Motorcraft ST+poduszki,łożyska, odboje, osłony
- kompletne sprzęgło z dwumasą, wysprzęglikiem i uszczelniaczem
- kompleksowe uszczelnienie silnika (wszelkie uszczelki m.in rozrządu, wału itp) wraz z wymianą wszelkich płynów ustrojowych
- poduszka skrzyni biegów
- przewody podciśnienia
- renowacja felg letnich ST220 (na zimę mam również 18stki)
- full serwis klimy
- montaż dystansów KW 4x20mm
- kierunkowskazy black
- nakrętki aluminiowe felg 20szt.
- dywaniki z logotypem ST
- oświetlenie LED
Po tych zabiegach autko mechanicznie jest w idealnym stanie, wizualnie wygląda jak powinno po opuszczeniu fabryki a brzmi...jeszcze nie brzmi-ale niebawem zagości kompletny układ wydechowy najprawdopodobniej Millteka. :D
A oto i on :
(https://lh5.googleusercontent.com/-1P942G5vXis/U7bjjMtAPJI/AAAAAAAAAgg/wMSI9ccNLAM/w1083-h719-no/14380296579_7d7896e33b_o.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-hxsanwMp6Xc/U7bjZbQ9vwI/AAAAAAAAAgA/QC-cA6mrV4w/w1083-h719-no/14566076072_e974cd920b_o.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-xfa6SsugYmQ/U7bjb1ZuN5I/AAAAAAAAAgI/VH5ixt-E7Rs/w1083-h719-no/14566075522_65288df12d_o.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-uBMsNZ-DOmU/U7bjekv10cI/AAAAAAAAAgQ/q7x5drbIBSY/w1083-h719-no/14380271388_6d0ef3afba_o.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-_neTWA338YU/U7bjlkgpB8I/AAAAAAAAAgo/Q4ent83olLg/w1083-h719-no/14566073682_9b46be1442_o.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-4VYJxOODvvU/U7bjggTCn8I/AAAAAAAAAgY/Vv1gz_JUWgY/w1083-h719-no/14563514071_2e83a5a43e_o.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-odc7IZYKwWo/U7bjHS65TqI/AAAAAAAAAfQ/B3L2dgAmjy4/w1083-h719-no/14567030725_94f6965c69_o.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-o81ALdOoj_A/U7bjSMV7OTI/AAAAAAAAAfo/mGq8IQ2KuSk/w1076-h719-no/14565323874_f2f0e0150f_o.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-a7jxt9HZgs0/U7bjVmeKC9I/AAAAAAAAAfw/Sa8n-M7IEIU/w1083-h719-no/14380366098_f3f98f246e_o.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-2zqQUG2K7W8/U3EYBm2K_6I/AAAAAAAAAeY/0dyW90Psd5M/w959-h719-no/20140512_195914.jpg)
Foty. ŚWIetne!!!!!
Noooo...wreszcie:) Fajne focie:)
Dzięki :) Jeszcze wydeszek i będzie git :D
czyli jednak Milltek?
Lubię swojego ST220 w srebrnym kolorze, ale dopieszczony czarnuszek taki jak Twój robi mega wrażenie! Chyba nawet lepsze od mojego.
Wielkie gratulacje!
No i zdjęcia ładnie zrobione. Trochę cukierkowe kolory, ale naprawdę fajny widoczek.
Po spisie rzeczy, które zrobiłeś widać, że ślicznie dopieściłeś autko. Uważam, że po zakupie trzeba właśnie zadbać o takie szczegóły, żeby wozidło długo służyło. Brawo. Serce się raduje na widok zadbanego ST220.
Cytat: st-power w 04.07.2014, 20:424 amortyzatory Motorcraft ST
A jakie symbole mają te Twoje amortyzatory? Pytam w celu potwierdzenia, bo sam niedawno miałem niezłe przeboje z dobieraniem oryginalnych amorków do eSTeka.
Cytat: st-power w 04.07.2014, 20:42stylizowany na II polifta
Ale, ale kolego! Brakuje najważniejszego zewnętrznego znaku rozpoznawczego.
Nie ma poszerzanych progów, montowanych po drugim lifcie. Wiem, wiem jestem :pig:
:)
Napisałem prawdopodobnie Milltek,ale rozważam też El-Tec'a ;) Oglądając filmiki na youtube obawiam się w Millteku metalicznego podźwięku,co mi się absolutnie nie podoba-muszę podejść do tematu na spokojnie.
Dzięki Seba za miły komentarz :) Co do progów,to masz rację-brakuje tych rozszerzanych,ale to akurat dla mnie na plus - te są mniej inwazyjne w sylwetkę nadwozia-takie moje zdanie ;)
A co do amorków,to już gdzieś wymienialiśmy doświadczenia w jakimś temacie :)
Jak spalanie u Ciebie?
Miasto? Trasa? Ostre masakrowanie?
:D
I jakie opony masz zainstalowane (firma i model)?
Opony to Vredestein Ultrac Sessanta-polecam każdemu-świetne właściwości i mega ciche,tu dziękuję TAMowi :)
Spalanie,hmm w mieście mało nim jeżdżę,ogólnie mało jest użytkowany,bo przebieg miesięczny to max 1000km. Lubi ciepły garaż w którym stoi,zawsze umyty i gotowy do trasy :D
A tak na poważnie to przy normalnej jeździe (nie emeryckiej) komputer średnio pokazuje mi 10,5l (głównie trasa ,troszkę miasta) i przyznam,że jestem bardzo miło zaskoczony ze spalania i na pewno go nigdy nie skrzywdzę gazem :D
Cytat: st-power w 09.07.2014, 00:54komputer średnio pokazuje mi 10,5l (głównie trasa,troszkę miasta)
Co ja tu widzę? Nie pora wygonić pająki z rury, hę?
Chyba stu dwudziestu to nie przekraczasz, co?
10.5... Jakim cudem o.O
Ostatnio jeżdżę jak emeryt bo mam ostrzejsze kontrole na śląsku i mam dalej 12.5-13 minimum pb... o.O
Mi też pokazuje ok. 10,5...
...z tym, że komputer zaniża o jakieś 40% ze względu na większe wtryskiwacze. :)
Cytat: sseebbaa1 w 09.07.2014, 00:21Chyba stu dwudziestu to nie przekraczasz, co?
To prawda rzadko mam okazję przekroczyć taką prędkość, bo na trasach gdzie się poruszam średnia prędkość to 90-100km,więcej się nie da ze względu na sznur toczących się aut w stronę Mazur :)
Więc frajdę raczej mam z przyśpieszania i wyprzedzania niż z poruszania się z dużymi prędkościami-do których STek moim zdaniem się nie nadaje-zbyt duże opory powietrza i kiepskie hamulce...
Zdarza mi się jeździć A2 Warszawa - Łodź prędkościami 160-180km/h wówczas komputer przeliczy na odcinku 200km na średnie spalanie 11l.
Caqer pytasz jak to możliwe-zdrowa jednostka,osprzęt i umiejętne korzystanie z mocy i można :D
Umiejętne korzystanie ? Chyba brak tego korzystania z mocy :p
Rekord miałem na trasie Oświęcim-Kraków. niecałe 8. Ale kierownice zgryzłem :|
U mnie ostatnio wyszło 13,5 gazu. Co uważam za bardzo dobry wynik :D
Trasa do Cro cały czas autostrady - średnie 10,9. v-max okolice 130... :p Ale to była mega płynna jazda, bez korków itd...
Na co dzień poniżej 12 jest ciężko...
« Dodane: 10.07.2014, 15:02 »
średnie 10,9 gazu. Na kompie nieco ponad 9l
Caqer ale Ty mówisz o gazie-a gazu autko zawsze więcej łyka-więc Twoje spalanie jest zbliżone do mojego w benzynie :)
mi gazu Pali 12-13,5l /100 :)
Dzisiaj byłem w Warszawie z kolegą oglądać ST220 i w trasie do spalił jakieś 14 lpg.
z powrotem już na spokojnie okolice 12...
Niestety ST nie warte $$$, przez co Neron się swojego pozbył heh... :D
Zależy jak się trafi, jak użytkuje i czego się od tego auta oczekuje-wiadomo :) Jednym jest szkoda inwestować w auto, innym sprawia to przyjemność- takie życie :D
Kozakcie auto jak sie lata po torze? Jakie masz opony i mody?
Steveno poza zawiasem eibacha i dystansami KW,to mechanicznie to seria - 226KM :) Opony to Vredestein Ultrac Sessanta. Motopark w Koszalinie jest bardzo fajnym torem o świetnej nawierzchni i bezpiecznych poboczach-jednakże jest to tor kartingowy,więc tu rolę odgrywają umiejętności kierowcy nie moc auta ;) Jeździłem tam przy okazji zlotu Cougar Klub Polska i w sumie bardziej pod kątem fajnych zdjęć niż by katować auto :D
Bardzo ładny samochód, czerń... :) szerokości dla Ciebie i gratulacje :)
Zapraszam do obejrzenia prezentacji video mojego STejka :)
http://www.youtube.com/watch?v=CIMClUqwggA&feature=share (http://www.youtube.com/watch?v=CIMClUqwggA&feature=share)
no pięknie !!! :)
Czad! Widać, że masz odchył na punkcie eSTeka, tak trzymaj! :)
Cytat: wild_weasel w 28.08.2014, 21:42Widać, że masz odchył na punkcie eSTeka, tak trzymaj!
Odchył to mam na punkcie każdego auta jakie wpada w moje ręce (patrz moje poprzednie auto) ;) To się nazywa pasja :D
Fajnie,że się podoba :)
W letnim sezonie czas było pomyśleć o zimie i tak do kompletu dołączyły:
4 x Dunlop SP Winter Sport 4D w rozmiarze 225/40 R18 :D
(https://lh4.googleusercontent.com/-2ly3XOzGhfc/VAdqO5nAcCI/AAAAAAAAAhc/BlO8Bjsi-HU/w959-h719-no/20140725_144055.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-EP-Up_vqrFM/VAdqPqjfKOI/AAAAAAAAAhk/uVUtcIwFqE8/w959-h719-no/20140725_144230.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-uE0W_xMLYnM/VAdqN8mC3GI/AAAAAAAAAhU/sy_68w6gKy8/w959-h719-no/20140725_144038.jpg)
Podziękowania dla TAMa za namiar na oponki ;)
Cytat: st-power w 03.09.2014, 21:27225/40 R18
Słuszny rozmiar na zimówki, nie będziesz straszył eSTekiem na 16" ;))
STejk na mniejszych laczkach strasznie traci na wyglądzie,a autko ma przede wszystkim wyglądać ;)
Tez do swojego musze pomyśleć o oponach na zimę - gdzie kupowałes?
Udało mi się trafić na allegro w lepszej cenie niż na popularnych portalach oponiarskich :)
40 ostro ja mam 45 profil jest oi daj znać jak się jezdzi TAM zawsze pomocny:)
steveno - 45 na feldze 18?
Tak. I jest ok.
Auto kupiłem w lutym,więc jeszcze półtora miesiąca jeździłem na zimówkach 18stkach właśnie w tym rozmiarze 225/40R18 i szczerze było bardziej miękko niż na letnich (ale to zrozumiałem inna mieszanka gumy).
Jedni lubią jeździć komfortowo inni lubią czuć dobrze kontakt z drogą :D
Nie wiem jak w mondku ,ale w foce jest komfortowe. Seryjne teraz mam eibachy z tyłu i jest ok czekam na zawias koni i eibachy z przodu -20mm mam nadzieje ze nie będzie za niski
Taki mały stylizacyjny smaczek - emblemat ST220 na siatce zderzaka przedniego (montowany seryjnie w II polifcie) wreszcie zamontowany :D
(https://lh5.googleusercontent.com/-YFnVcZZNH48/VB8SaVCRdoI/AAAAAAAAAis/RGVtGYABE70/w959-h719-no/20140921_143853.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-1-UpOQstNoA/VB8SZTdKILI/AAAAAAAAAik/xNkwRcy0b9A/w959-h719-no/20140921_143839.jpg)
Seba dzięki za poglądowe zdjęcia Twojego seryjnego znaczka-który okazał się nie do kupienia,a montowany tylko przez Forda przy nowym aucie (źródło informacji - Ford Polska).
No i w końcu autko wygląda kompletnie!
Super się prezentuje (nie tylko dzięki nowemu emblematowi :stupid: ) !
Dziękuję, to też zasługa faktu,iż myję własnoręcznie auto (czas trwania ok 3h), gdzie jest myty 3-etapowo.
Mogę podpowiedzieć jak tanim kosztem wyciągnąć przepiękny połysk lakieru przy każdym myciu a nie od świeta :D
No jak? :) Bo faktycznie lśni aż miło.
Potrzebny szampon z woskiem, wiadro, szczotka z bardzo gęstym i miękkim włosiem (np K2), wąż ogrodowy oraz ircha :D
1. Spłukujemy auto, dwie nakrętki szamponu rozpuszczamy w ciepłej wodzie (to pozwoli nam dobrze umyć auto i tym samym wosk dobrze wniknie w powłokę) i myjemy szczotką,
2. Pierwsze mycie mamy za sobą - spłukujemy auto. Następnie jedną nakrętkę szamponu rozpuszczamy w zimnej wodzie (to pozwoli nam nałożyć kolejną warstwę wosku o większej gęstości) i myjemy drugi raz.
3. Spłukujemy auto i wycieramy irchą do sucha (co chwilę płukać ją w czystej zimnej wodzie i wyciskać) tym samym polerujemy nałożoną warstwę wosku.
Należy pamiętać,że nigdy nie myjemy auta w słońcu, najlepiej myć w cieniu późnym popołudniem.
Efekt - przepięknie wyciągnie głębie koloru a połysk ....jak lustro :D
To mój sposób,który stosuję od 20 lat i się świetnie sprawdza- polecam :)
Przepraszam Cię bardzo, z całym szacunkiem - ale pozostanę przy moich sposobach dbania o lakier bez użycia szczotki i irchy ;)
Ciekawe jak w słońcu wygląda lakier po szczotce
Tak samo jak po gąbce :) Włosie jest delikatniejsze niż gąbka.
Kolejna modyfikacja - poprawiająca bezpieczeństwo :)
Wymiana soczewek xenonowych na bi-xenon Koito Q5 3.0 Mini D2S i osłon typu Orbit.
(https://lh4.googleusercontent.com/-qfzfpbYS6i4/VDGVEuWZmxI/AAAAAAAAAjA/1nxhopCyd14/w1157-h868-no/20141005_160741.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-32lsikIOI9I/VDGWfbds1jI/AAAAAAAAAkI/l5NCfg-_EGU/w1157-h868-no/20141005_160930.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-Sm-dVNVb64w/VDGWdmd-O3I/AAAAAAAAAj4/PZ53o7HSJAA/w1157-h868-no/20141005_160830.jpg)
Wymieniłem również palniki na Osram Cool Blue Intense 5000K.
Efekt oświetlania drogi w porównaniu do seryjnych xenonów - jest nie do opisania :D
Idealna linia granicy światła i cienia, piękna barwa źródła światła, zasięg , oświetlenie poboczy-cud miód :)
Zebym nie był gołosłowny poniżej przedstawiam pomiary wykonane przez hidretrofit :
Fabryczne soczewki generowały odpowiednio 390 lx oraz 118lx natomiast nowe około 1243lx
( dystans pomiaru 3,5 metra od źródła).
Przed wykonaniem tej modyfkacji przeglądałem zdjęcia w sieci i odnosiłem wrażenie,że będą wyglądać jak wyłupiaste oczy- na żywo wygląda to super i odmładza auto :D
Polecam, gdyż koszt 500zł to żaden koszt w porównaniu do poprawy bezpieczeństwa jazdy nocą i nie oślepiając przy tym innych kierowców :)
ładnie, a ile czekałeś na lampy od wysłania ich im?
W poniedziałek nadałem kurierem, we wtorek trafiły u nich na stół-w środę wysłali,a we czwartek już je zamontowałem w aucie :)
Układ wydechowy już na aucie :)
Wykonany na zamówienie w firmie El-Tec w Piastowie k/ Warszawy ze stali nierdzewnej.
Za sugestią Tomasza wykonałem układ wydechowy od tłumików środkowych do końca tj.
rura fi 63,5mm (seryjnie 57mm) + Y-Pipe+rozejście na stronę lewą i prawą fi51mm (seryjnie 48mm)+tłumiki końcowe przelotowe+końcówki okrągłe podcięte do zderzaka z zawijanym rantem fi 90mm.
Efekt wizualny - idealny.
Efekt dynamiki - zdecydowanie poprawił się dół-tzw STkowe kopnięcie przy 4500 obr przesunęło się na 3500 i ciągnie do samego końca. Czuć,że zdecydowanie lepiej ciągnie. :D
Efekt dźwiękowy Tu moje zdziwienie,bo jest dość cicho, lekki bulgot na jałowym biegu i delikatny dźwięk ala bokser przy przyśpieszaniu.
Jak dla mnie za cicho,ale zrobiłem na nim dopiero 10km,więc wydech się jeszcze dobrze nie ułożył.
Daję sobie tydzień-dwa i jeśli dźwięk nie wzrośnie wytnę jeden z tłumików środkowych i wstawię rury z nierdzewki w El-Tecu.
Na dniach wstawię zdjęcia i filmik z jazdy.
Cytat: st-power w 21.11.2014, 19:26jeśli dźwięk nie wzrośnie wytnę jeden z tłumików środkowych
Nie należy wycinać jednego tłumika. Jeden z nich działa na przednią głowicę, a drugi na tylną. Jeśli już koniecznie chcesz (ale odradzam, bo po co robić sobie hałas bez wyraźnych gainów, no, ale co kto lubi), to wytnij oba.
Czyli jeśli stwierdzę,że nie do końca spełnia moje oczekiwania to pozostaje mi rozwiązanie jak w układzie wydechowym firmy JP-dwa tłumiki rurowe tak?
(http://i21.photobucket.com/albums/b297/Podie77/ST220/JP_Exhaust.jpg)
Cytat: st-power w 21.11.2014, 20:26Efekt dynamiki - zdecydowanie poprawił się dół-tzw STkowe kopnięcie przy 4500 obr przesunęło się na 3500 i ciągnie do samego końca. Czuć,że zdecydowanie lepiej ciągnie.
Nowe tłumiki mogą powodować, że autko lepiej jedzie, ale -wybacz, że to piszę- jakoś tak wątpię, że te "kopnięcie" przesunęło się o 1.000 obrotów w dół.
Być może się mylę, ale nie wiem co miałoby spowodować aż tak istotną zmianę charakterystyki.
BTW u mnie ta górka momentu pojawia się około 4.800 obr/min (mój wykres masz na pierwszej stronie mojego tematu).
Cytat: st-power w 21.11.2014, 19:59Czyli jeśli stwierdzę,że nie do końca spełnia moje oczekiwania to pozostaje mi rozwiązanie jak w układzie wydechowym firmy JP-dwa tłumiki rurowe tak?
No generalnie albo zostawiasz oba środkowe, albo oba usuwasz. One w środku wyglądają tak, że w pierwszym jest rura perforowana tylko dla przedniej głowicy, a w drugim tylko dla tylnej.
Żeby uwypuklić niskie tony (jak sądzę na tym Ci zależy) najlepiej byłoby zmienić końcowe tłumiki na mniejsze. Jaki będzie efekt usunięcia środkowych, trudno powiedzieć. Może być za dużo wysokich tonów, nie każdemu to odpowiada. Ale to bardzo zależy od indywidualnych preferencji.
Jeśli rozważasz w przyszłości decat, to w ogóle nie ruszaj środkowych (nawet jeśli jest trochę za cicho), bo bez środkowych i katalizatorów ciężko się jeździ.
A dolot już robiłeś? Wygłuszenie maski zdemontowałeś? Może to by wystarczyło, skoro mówisz, że jest tylko trochę za cicho.
« Dodane: 21.11.2014, 20:25 »Cytat: sseebbaa1 w 21.11.2014, 20:16Być może się mylę, ale nie wiem co miałoby spowodować aż tak istotną zmianę charakterystyki.
Usunięcie zwężki do 57 mm i tłumików komorowych może spowodować wyraźne zwiększenie momentu w bardzo szerokim zakresie.
Cytat: Tomasz w 21.11.2014, 20:22A dolot już robiłeś? Wygłuszenie maski zdemontowałeś? Może to by wystarczyło, skoro mówisz, że jest tylko trochę za cicho.
Dolotu i wygłuszenia maski nie ruszałem póki co. Jechałem Cougarem 2.5 V6 ze stożkiem i strasznie to ryczało-stanowczo za głośno. Być może odpowiednio zbudowany nie daje tak po uszach,ale ten z którym miałem do czynienia był okrutny.
Co do decatu caqer ma tylne tłumiki przelotowe i decat i jest rezonans-więc ta opcja odpada.
Wojtek z El-teca za nim założył układ odpalił auto na samych tłumikach środkowych i mówił,że było głośno,ale nie było tragedii.
Cytat: st-power w 21.11.2014, 20:31Dolotu i wygłuszenia maski nie ruszałem póki co. Jechałem Cougarem 2.5 V6 ze stożkiem i strasznie to ryczało-stanowczo za głośno. Być może odpowiednio zbudowany nie daje tak po uszach,ale ten z którym miałem do czynienia był okrutny.
Airbox ST220 sam w sobie jest dość głośny, dużo głośniejszy niż airboksy z 2,5. Dobrze zrobiony stożek daje stosunkowo niewielką różnicę jeśli chodzi o natężenie dźwięku.
Cytat: st-power w 21.11.2014, 20:31Co do decatu caqer ma tylne tłumiki przelotowe i decat i jest rezonans-więc ta opcja odpada.
Nie pisałem o tym jako o opcji na poprawę dźwięku. ;) Usunięcie katalizatorów w tym silniku dźwięk ewidentnie pogarsza, niemniej bez tłumików środkowych jest wtedy jeszcze dużo gorzej i dlatego o tym wspomniałem.
Cytat: st-power w 21.11.2014, 20:31Wojtek z El-teca za nim założył układ odpalił auto na samych tłumikach środkowych i mówił,że było głośno,ale nie było tragedii.
Czyli pewnie mniejsze to by pewnie było to, co by Ci odpowiadało. Ale to raczej kosztowo nie ma sensu.
Cytat: Tomasz w 21.11.2014, 21:22Usunięcie zwężki do 57 mm i tłumików komorowych może spowodować wyraźne zwiększenie momentu w bardzo szerokim zakresie.
Jak w końcu dojdzie do jakiegoś spotkania forumowego w większym gronie, to będę musiał posprawdzać mody w różnych innych autkach, w tym m.in. u kolegi st-powera :)
U mnie to "kopnięcie" przy niecałych 5.000 obr/min jest tak wyraźne, że kolega myślał, że mam zmienne fazy rozrządu hehe!
Cytat: Tomasz w 21.11.2014, 21:39Airbox ST220 sam w sobie jest dość głośny, dużo głośniejszy niż airboksy z 2,5. Dobrze zrobiony stożek daje stosunkowo niewielką różnicę jeśli chodzi o natężenie dźwięku.
Nie potrafię porównać airboxa ST220 do wersji 2.5, bo nie miałem ani nie słyszałem V6 2.5 w mk3.
Ale uważam, że obecnie zamontowany filtr stożkowy jest DUŻO głośniejszy od standardowego dolotu w moim ST220. Przy standardowej puszce przyśpieszanie na maksa nie dawało takich efektów dźwiękowych, jak przyśpieszanie ze stożkiem przy nawet tylko częściowym obciążeniu. Zmienił się przede wszystkim rodzaj dźwięku (wyraźne bulgotanie), ale też natężenie. Jest głośniej przy przyśpieszaniu i słychać jak silnik stara się napełnić swoje gary! :D
Kosz takiej imprezy?
El-Tec to chyba najdroższa firma w Polsce,ale płaci się za jakość-ten odcinek układu kosztował 2500zł.
Wiem,że za 2700zł +koszt montażu można mieć Millteka,ale patrząc na jego konstrukcję gdzie zamiast rozejścia na dwie rury jest jedna i brak tłumików środkowych...więc El-Tec wychodzi podobnie.
A układy robią do naprawdę topowych aut-JAM miał okazję zobaczyć co u nich na warsztacie bywa :)
Co do stożka to przyznam,że nigdy nie miałem zaufania do niego- wielokrotne pomiary na hamowniach wskazywały na bardzo mizerne przyrosty mocy,czasem przy źle zbudowanym dolocie wręcz ujemnym wyniku.
Nie mam też pewności na ile bezpieczna jest taka modyfikacja dla trwałości silnika.
Cytat: sseebbaa1 w 21.11.2014, 21:34Ale uważam, że obecnie zamontowany filtr stożkowy jest DUŻO głośniejszy od standardowego dolotu w moim ST220. Przy standardowej puszce przyśpieszanie na maksa nie dawało takich efektów dźwiękowych, jak przyśpieszanie ze stożkiem przy nawet tylko częściowym obciążeniu.
Nie wiem z czego wynika różnica w naszych odczuciach, być może z tego, że mój silnik jest jednak inny, a w airboksie ST220 miałem panel K&N. A może głównie z tego, że mam jednak znacznie głośniejszy wydech, więc różnicę powodowaną przez dolot odczułem jako relatywnie niewielką, czyli głównie większą selektywność dźwięku, a nie jego natężenie. Airbox ST220 dawał po prostu więcej hałasu, ryku, a nie dźwięku poszczególnych cylindrów. Nawet powiedziałbym, że na niskich obrotach przy lekkim otwarciu przepustnicy było trochę ciszej ze stożkiem. Natomiast mój obecny dolot jest wyraźnie głośniejszy od tego, co masz.
Cytat: st-power w 22.11.2014, 08:48Co do stożka to przyznam,że nigdy nie miałem zaufania do niego- wielokrotne pomiary na hamowniach wskazywały na bardzo mizerne przyrosty mocy,czasem przy źle zbudowanym dolocie wręcz ujemnym wyniku.
Prawie wszystkie "aplikacje" stożka które widziałem na forach są źle zrobione, więc nic dziwnego, że działało to słabo. Poza tym są różne auta i różne silniki, czasem faktycznie to nie ma sensu, szczególnie, gdy airbox jest dobry, a komora silnika słabo przewietrzana. Natomiast w przypadku ST220 mamy sytuację odwrotną -- airbox jest bardzo słaby, a przewietrzanie komory silnika naprawdę dobre.
No i generalnie teraz rozmawiamy o dźwięku -- a ten można naprawdę wyraźnie poprawić taką modyfikacją. Zamiast seryjnego "ryku" na wysokich obrotach słyszałbyś pracę poszczególnych cylindrów. A nieuanse brzmieniowe zależą dość mocno od rodzaju zastosowanego filtra. Z moich doświadczeń wynika, że najgłośniejsze są stosunkowo małe stożki z naturalnej gazy nasączanej olejkiem, a najcichsze większe, dobrze wyprofilowane w środku wykonane z gazy syntetycznej (której się nie nasącza, co ma dodatkowy plus, bo filtr wolniej się brudzi). Są jeszcze filtry gąbkowe, ale tych nie testowałem (mam tylko panel Pipercrossa w Octavii, ale filtry panelowe zwykle nie dają wyraźnej różnicy w dźwięku).
Cytat: st-power w 22.11.2014, 08:48Nie mam też pewności na ile bezpieczna jest taka modyfikacja dla trwałości silnika.
Tutaj chyba tez opierasz się na różnych, krążących opowieściach, tyle, że one dotyczą specyficznych sytuacji, jak zamontowanie taniego, źle filtrującego stożka (bo po co przepłacać, jak wygląda tak samo), ew. jakichś aplikacji w autach bez przepływomierza, gdzie stożek psuł mieszankę.
Cytat: Tomasz w 22.11.2014, 12:14Nie wiem z czego wynika różnica w naszych odczuciach, być może z tego, że mój silnik jest jednak inny, a w airboksie ST220 miałem panel K&N. A może głównie z tego, że mam jednak znacznie głośniejszy wydech, więc różnicę powodowaną przez dolot odczułem jako relatywnie niewielką, czyli głównie większą selektywność dźwięku, a nie jego natężenie.
To może być to. Ja mam u siebie całkowicie seryjny wydech, więc zwyczajnie nie zagłusza on dźwięków z dolotu.
A gdybym chciał profesjonalnie zbudować dolot w El-tecu (bo też tym się zajmują)to jakie parametry (średnica rur, firma i rodzaj stożka) powinien mieć tak by był optymalny dla tej jednostki napędowej?
Jeśli zamiast ryku silnika uzyskałbym bulgot poszczególnych cylindrów, to jak najbardziej zainwestuję w to :)
V-ka ma to do Siebie,że pięknie brzmi u dołu, u góry zwyczajnie ryczy.
« Dodane: 22.11.2014, 15:38 »
Hmm szukam optymalnego rozwiązania dla układu wydechowego ST220-ciągle mam w głowie co zrobić z tłumikami środkowymi.
I porównuję dostępne układy różnych zagranicznych producentów.
Tak wygląda seryjny układ ST220 :
(http://www.fordwiki.co.uk/images/d/d5/Standard_ST220_exhaust.jpg)
Moje rozwiązanie dotychczas to zwiększona średnica rury za tłumikiem środkowym z 57mm do 63,5mm oraz rozejścia do tłumików końcowych z 48mm do 51mm + przelotowe tłumiki końcowe.
Jak widać o ile na wzrost dynamiki wpłynęło to bardzo dobrze o tyle dźwięk mógłby być bardziej słyszalny.
Tak wyglądają seryjne tłumiki w środku :
(http://www.fordwiki.co.uk/images/1/18/Standard_ST220_exhaust_cut_open.jpg)
Układ wydechowy Millteka :
(http://www.fordwiki.co.uk/images/3/3f/Milltek_catback.jpg)
Jak widać zrezygnowano tu z podwójnej rury i tłumików środkowych.
Większość filmów na Youtube przedstawia dźwięk z rezonansem.
Moongose
(http://www.fordwiki.co.uk/images/8/8c/Mongoose_catback.jpg)
Tu z kolei pozostano przy podwójnych rurach, ale zamiast dwóch tłumików środkowych został jeden.
Układ wydechowy firmy JP
(http://www.fordwiki.co.uk/images/3/34/JP_Exhaust.jpg)
Jak widać podwójne rury zostały i zamiast dużych tłumików środkowych są małe rurowe.
Układ zachwalany prze kolegę MAGa i uważany na angielskich forach za najbardziej optymalny.
Więc co robimy z tym odcinkiem środkowym układu- jakie jest Wasze zdanie? :)
Łukasz, z tego co widzę, to coś podobnego do JP jest Twoim przypadku jedynym słusznym rozwiązaniem. Można to zrobić tanim kosztem np. u pana Tomali na Ochocie. Czyli wywalasz 2 oryginalne tłiumiki (nie da się wywalić tylko jednego, z powodu opisanego przez Tomasza) i w miejsce drugiego z nich wstsawiasz dwa małe przelotowe biegnące obok siebie.
Większość producentów łączy wydech wcześniej, bo tak jest po prostu taniej. Oczywiście rozwiązanie z JP jest lepsze. Niemniej ja cały czas odradzam usuwanie tych tłumików środkowych. Nic to nie da, u mnie różnica była na poziomie błędu pomiaru, u MAG-a też jakaś minimalna, chociaż u niego jeden z tych tłumików był chyba rozsypany w środku. Głośniej będzie na pewno, ale duża część dźwięków, które się pojawią to będą te wyższe tony, a nie bulgot. Posłuchaj jak brzmi JP na wysokich obrotach na YT. Jest tam już sporo brzęczenia.
Naprawdę zachęcam do zrobienia dolotu. O ile zrobisz to dobrze, to zmiana będzie bardzo fajna, w kierunku bardziej selektywnego bulgotu, a nie hałasu. Poza tym taki mod ma tę zaletę, że zmiana dźwięku następuje głównie przy mocnym otwarciu przepustnicy, czyli nie przeszkadza podczas spokojnej jazdy w trasie. Dodatkowo na pewno poprawi to reakcję na gaz, a prawdopodobnie także moment w dość szerokim zakresie obrotów. Seryjny airbox jest naprawdę słaby. Ma mnóstwo ostrych kantów, a różnica pomiędzy wersją do 1.8-3.0, a ST220 polega na tym, że w tej drugiej wycięto dwa niewyprofilowane otwory w dolnej części. Dramat.
Co do średnicy dolotu, to przepływomierz ma ok. 3" (dokładnie jest to chyba 80 mm lekko spłaszczone od góry). Przepustnica ma chyba 70 mm na wlocie. Czyli pomiędzy filtrem a przepływomierzem może być standardowa rura 76 mm (ok. 3"), a gdzieś pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą trzeba zrobić redukcję z 76 na 70 mm. Problem jest tylko w tym, że obudowa przepływomierza jest zintegrowana z airboksem. Czyli masz dwa rozwiązania. Albo coś takiego, jak zrobiłem w zestawie, który teraz ma Seba (odciąłem obudowę przepływomierza od airboksa, część dolotu od przepływomierza może zostać wtedy seryjna, co upraszcza całą sprawę), albo robisz cały dolot wraz z mocowaniem przepływomierza w miejscu o średnicy zbliżonej do seryjnej obudowy. Jednak w takim wypadku, ze względu na trochę nietypowy kształt tej obudowy i zamocowanie jej do airboksa pod lekkim kątem wskazania przepływomierza mogą być nieco zaburzone.
A jak z tym wygłuszeniem maski? Próbowałeś zdemontować? To jest mocowane na klipsy, można zdemontować łatwo na próbę, a różnica w brzmieniu jest naprawdę na plus.
Oprócz tego, jeśli nie chcesz robić całego dolotu, to możesz spróbować zamontować panel K&N. W airboksie ST220, ze względu na te kuriozalne otwory w dolnej części, powoduje dość wyczuwalną różnicę w brzmieniu. Mam taki panel nawet gdzieś w garażu.
Może te dwie rzeczy, tj. zdjęcie wygłuszenia maski i panel K&N by wystarczyły, skoro różnica w stosunku do Twoich oczekiwań nie jest duża?
Potwierdzam wszystko co powiedział Tomasz odnośnie dźwięku,a zwłaszcza to, że głośniej jest TYLKO przy przyśpieszaniu, a nie utrzymywaniu prędkości.
Czyli w trasie, przy utrzymywaniu prędkości jest fajnie, a głośno dopiero przy ostrym pałowaniu :)
Jest to właściwość zmodyfikowanego dolotu, którą szczególnie lubię!
Ok, wygłuszenie maski zdejmę w ten weekend. Postaram się w przyszłym tygodniu jechać na hamownię i wówczas zlecę zrobienie dolotu,by mieć odniesienie czy coś poprawi oprócz dźwięku.
Sprawę części środkowej wydechu przemyślę jeszcze,bo muszę go dobrze przepalić najpierw i chcę by go posłuchali koledzy na spocie przy obciążeniu,bo może ja w kabinie go słabo słyszę,a na zewnątrz może brzmieć fajnie.
Tomasz serdeczna prośba do Ciebie, ponieważ nie posiadam żadnej wiedzy w zakresie dolotu-możesz mi wytłumaczyć co poszczególne cyfry seryjnego airboxa oznaczają i faktycznie aż tak mocno rozbudowany jest w ST220?
(http://www.stdrivers.co.uk/forum/uploads/1231696534-st220-induction-web.jpg)
Teraz kwestia jak zbudować optymalny dolot. Z reguły wszędzie słyszę hasła pt. stożek w nadkole.
(http://www.stdrivers.co.uk/forum/uploads/1233068616-Pipercross_VIS.jpg)
Ten gotowy zestaw wykonany jest z carbonu i cena 1800zł to już abstrakcja.
Wykonałbym ze stali nierdzewnej-tylko pytanie, czy nagrzana rura od temperatury panującej w komorze nie podgrzeje przepływającego w nim powietrza?
Potrzebuję zdjęcie lub schemat optymalnie wykonanego dolotu w ST220 oraz model filtra stożkowego.
Wspominałeś ,że są filtry ,które nie wymagają nasączania olejkiem-tu w tym zestawie widzę gąbkowy.
http://www.thepipercrossshop.co.uk/pipercross-performance-induction-system-pk306_p23348503.htm
Cytat: st-power w 23.11.2014, 16:57Tomasz serdeczna prośba do Ciebie, ponieważ nie posiadam żadnej wiedzy w zakresie dolotu-możesz mi wytłumaczyć co poszczególne cyfry seryjnego airboxa oznaczają i faktycznie aż tak mocno rozbudowany jest w ST220?
Jeżeli chcesz zrobić dolot od przepustnicy (czyli opcja 2), to wywalasz wszystko z tego zdjęcia oprócz przewodów odmy i IAC oraz sensora MAF (czyli 3, 4, 5, 6, 12 zostaje).
Cytat: st-power w 23.11.2014, 16:57Teraz kwestia jak zbudować optymalny dolot. Z reguły wszędzie słyszę hasła pt. stożek w nadkole.
Zdecydowanie odradzam, to się w ogóle nie nadaje do naszych warunków. W najlepszym razie będziesz musiał go bez przerwy czyścić, a w najgorszym zassiesz wodę. Nadkole jest otwarte od przodu, a w zderzaku masz ogromny wlot. Poza tym w nadkolu nie zmieści się duży filtr.
Ja mam to zrobione w ten sposób:
(http://tomasz.warszawa.pl/img/duratec.jpg)
Temperatura powietrza podczas jazdy jest taka jak na zewnątrz (powiedzmy +1-3 stopnie, ale przy airboksie jest tak samo). Trochę szybciej rośnie jak się stoi, ale to nie ma żadnego znaczenia, bo jak tylko ruszysz, to komora się prawie natychmiast przewietrza, a moc na 1 biegu jest obojętna. Oczywiście mój silnik i zderzak jest trochę inny, więc nie mam 100% pewności, że u Ciebie będzie tak samo, ale nie porównuj pod tym względem ST220 do Cougara, który ma zdecydowanie mniejszą komorę i nieporównywalnie mniejszą powierzchnie wlotów z przodu. Tam faktycznie stożek umieszczony w komorze może się "gotować".
Odpowiadając na Twoją prośbę na PW wrzucam szkic, jak ja bym to zrobił w ST220 (wersja od przepustnicy):
(http://tomasz.warszawa.pl/img/dolot_st220.jpg)
Tylko tutaj dwie uwagi. Po pierwsze, jak już pisałem, mój silnik jest trochę inny i nie robiłem dolotu w ST220, więc ten projekt będzie, powiedzmy, na 99% dobry. Po drugie zastosowałem w nim redukcję przy przepustnicy dlatego, że wtedy można później dołożyć przepustnicę 65 mm, która ma wlot ok. 75 mm. Jeśli jesteś pewien, że przepustnicy nie będziesz zmieniał, to raczej lepiej zrobić redukcję za przepływomierzem. Co do kształtu osłony termicznej to jest ona zrobiona na wzór tej z K&N FIPK do Cougara. Przetestowałem u siebie różne opcje, także bardziej zabudowane i ta działa najlepiej. W zasadzie określenie "osłona" jest błędne, bo celem tego elementu jest przede wszystkim "łapanie" zimnego powietrza, które wpada do komory silnika od przodu. Co do pomysłu na podłączenie odmy od dołu to tak jest we wspomnianym FIPK — jak u siebie mam odmę odłączoną od dolotu, jest podłączona do catch-tanka umieszczonego przed chłodnicą, w zderzaku.
Bardzo dziękuję za wyczerpującą wypowiedź i szkice:)
Jeszcze poleć filtr powietrza-jeśli nie KN to jaki kupić?
Zerknij, przez przypadek trafiłem na te stronę. B.dobra cena za zestaw K&N 57i do st220
http://www.fk-shop.de/Luftfilter-Tuning/Direkt-Luftfilterkit/K-N-57i-Performance-Kit-Ford-Mondeo-III-3-0i-ST220-Bj-4-02-4-07-oxid.html?&filterFahrzeughersteller=Ford&filterFahrzeugmodell=Mondeo+3+%28B4Y%2FB5Y%2FBWY%29&verbose=true&catalog=true&searchparam=%2A&fnc=ajaxListLoader&cnid=9eaa2eeac7127f6cb730932cd1039284
Cena prawie tysiąc złotych, w Polsce ten sam kosztuje 870zł-ale wg mnie ten zestaw jest słaby i nie ma osłony ,którą i tak bym musiał wykonać.
Za tą cenę można zrobić na zamówienie typowo pod auto.
Cena 135 EUR to nie jest prawie tysiąc:)
Osłonę można wykonać na miejscu. Jakoś nie widzę tego żebyś np. w Piastowie zamknął się w tysiu...
A zdecydowałeś już, że na 100% robisz dolot czy kombinujesz jeszcze ze środkowymi?
Cytat: st-power w 24.11.2014, 14:29Jeszcze poleć filtr powietrza-jeśli nie KN to jaki kupić?
Ciężko powiedzieć. Ja mam Fujitę, ale oni nie robią wersji "długiej" na 3". Minimum to 3,5".
« Dodane: 24.11.2014, 19:05 »Cytat: JAM w 24.11.2014, 18:53Osłonę można wykonać na miejscu. Jakoś nie widzę tego żebyś np. w Piastowie zamknął się w tysiu...
Osłonę można sobie zrobić samemu. Tyle, że w tym zestawie K&N jest dość mały filtr, tak naprawdę zawiera on mały filtr stożkowy i obudowę przepływomierza.
Sorry że to napiszę ale macie zjebane pod maską co za idiota montuje acu na przodzie pojazdu hmmm , ja na twoim mijscu kupiłbym adapter Spectre bo to ci tanio wyjdzie no chyba że masz zaplecze garażowe i spawarkę to mogę pomóc bo ja też z wa-wy
Czas podsumować 2014 rok i inwestycje poczynione w STejka by śmigał jak należy :)
(https://lh6.googleusercontent.com/-hy791r-VT3g/VLK7Bs9wR6I/AAAAAAAAAoQ/9go9e1HavW8/w640-h826-no/historia_2014.jpg)
drogie te st w utrzymaniu --- he he :)
btw
Zacny wóz
Cytat: custom w 11.01.2015, 19:24
drogie te st w utrzymaniu -— he he :)
btw
Zacny wóz
Dziękuję :)
Jest drogi jak się wyznaje zasadę "wolę zapobiegać, niż leczyć " oraz "jak się dba, tak się ma" :D
A to moje oczko w głowie,więc nie żałuję na niego złotówek :)
Cytat: st-power w 11.01.2015, 19:47Dziękuję
Jest drogi jak się wyznaje zasadę "wolę zapobiegać, niż leczyć " oraz "jak się dba, tak się ma"
A to moje oczko w głowie,więc nie żałuję na niego złotówek
wychodzę z tego samego założenia tak tez powinna pracować służba zdrowia bo lepiej i taniej zapobiegać niż leczyć ;)
Kolejna modyfikacja w trakcie: SWAP hamulcy z Focusa ST MK2 (320mm).
Zaciski przygotowane do montażu :
(https://lh6.googleusercontent.com/-KWp57I9rq84/VLQ1RCsOfQI/AAAAAAAAApI/N8_awUHPmLw/w1348-h752-no/FOT6278.JPG)
oraz przewody w stalowym oplocie firmy HEL :
(https://lh4.googleusercontent.com/-tGR3-9AZj7k/VLQ1g-FdBBI/AAAAAAAAAo8/_yLGeMaVKso/w667-h889-no/20150108_185131.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-zp-doZYlmY0/VLQ1nRR3pVI/AAAAAAAAAow/JPKtYOLF0cs/w1185-h889-no/20150108_185323.jpg)
czym malowałes?
Specjalny trzy składnikowy (odtłuszczacz, utwardzacz, lakier) zestaw do malowania zacisków. Robiłem to nie pierwszy raz i wiem,że efekt błyszczących zacisków utrzymuje się latami :)
Widzę, że wyciągnąłeś wnioski z moich błędów i prawidłowo nie pomalowałeś jarzm w miejscach przylegających do zwrotnic :)
Przewody też zgapiłeś :stupid:
Mam dokładnie takie same.
Takie tarcze i zaciski dużo lepiej wyglądają w felgach 18.
No i wolniej się kończą oraz dłużej wytrzymują "gotowanie", a to najważniejsze!
« Dodane: 12.01.2015, 22:34 »
A ta farba to wystarczy jak jest wygrzewana/suszona na kaloryferze?
jaki koszt ? tego wszystkiego
Cytat: SAGAL w 12.01.2015, 23:04
jaki koszt? tego wszystkiego
Ciężko to dokładnie wycenić,gdyż przede wszystkim zależy to :
- w jakiej cenie kupisz używane zaciski od Focusa ST (w jakim będą stanie,czy będą wymagały regeneracji)
- jakiej firmy kupisz klocki i tarcze
- czy zostawisz seryjne przewody hamulcowe, czy wymienisz na nowe (seryjne bądź stalowy oplot)
- czy zaciski pomalujesz czy zostawisz tak jak są
- czy sprzedaż swoje stare (w jakiej cenie), czy wyrzucisz do kosza (złom).
- czy wymienisz płyn hamulcowy, czy zrobisz tylko odpowietrzenie i dolewkę
- ile weźmie za robotę mechanik,czy będziesz to robił we własnym zakresie
Tak to wygląda :)
Seba - wszystko będzie git :)
Cytat: SAGAL w 12.01.2015, 23:04jaki koszt ? tego wszystkiego
Najtańsza opcja, tj. używany komplet wraz z klockami i tarczami z Volvo i montażem to kilkaset zł. Taki swap, jak zrobił st-power, to oczywiście znacznie więcej.
z jakiego volvo :D
« Dodane: 13.01.2015, 12:11 »
z s80/v70 pasują :)
« Dodane: 13.01.2015, 12:14 »
chyba też pomyślę nad takim zestawem u siebie :)
Cytat: yayko w 13.01.2015, 12:08z jakiego volvo
http://fordtuning.pl/index.php/topic,44.0.html (http://fordtuning.pl/index.php/topic,44.0.html)
Mod ze zmianą zacisków foki ST to podstawa :D. Zaciski szukaj na allegro. Są okazje czasami. Ja wolałem kupić nieużywane (z allegro koszt 600zł). Reszta to już jak St-power napisał. Wszystko zależy jaki zestaw skompletujesz.
Cytat: st-power w 12.01.2015, 22:24zestaw do malowania zacisków
Mam taki sam kolor i powiem Ci że z czarnym ST wygląda świetnie.
U mnie całkowicie nowy zestaw wyszedł 2.000 złotych.
« Dodane: 13.01.2015, 17:37 »
a to składało się na te 2.000 zł:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg33838.html#msg33838
Hamulce zrobione - efekt? Jest znacznie lepiej, a piszę celowo o tym na gorąco, bo zapewne za kilka miesięcy się przyzwyczaję i może powiem,że mi to już nie wystarcza :D
Hamowanie przed światłami - można spokojnie oprzeć się o przednią szybę, ale najprzyjemniejsze jest hamowanie z dużych prędkości - polecam taki SWAP - warto :D
Łukasz, ale mam nadzieję, że nie zmieniałeś klocków i tarcz?
Cytat: TAM w 14.01.2015, 23:53
Łukasz, ale mam nadzieję, że nie zmieniałeś klocków i tarcz?
Nic nie zmieniałem Tomek, został zamontowany Twój zestaw :)
Łukasz, wrzuć fotkę po przyodzianiu hebli:-)
Cytat: JAM w 15.01.2015, 13:21
Łukasz, wrzuć fotkę po przyodzianiu hebli:)
Proszę Marcin :)
(https://lh4.googleusercontent.com/-z24_DwUPJ8k/VLgMAdhPZDI/AAAAAAAAApY/1ck0xQ6x68c/w1185-h889-no/20150115_181256.jpg)
oraz zdjęcia wydechu z tyłu. Końcówki idealnie komponują się z otworami w zderzaku.
(https://lh6.googleusercontent.com/-ZLsuD2rO9y0/VLgMtQRXOAI/AAAAAAAAApg/W4vz06DZY90/w1185-h889-no/20150115_181809.jpg)
Tutaj widać w porównaniu z seryjnymi końcówkami na STejku obok (kolegi JAMa) różnicę średnicy:
(https://lh4.googleusercontent.com/-qUof_mcygPU/VJMsZBSH1PI/AAAAAAAAAnM/mkAv8pRqfck/w1185-h889-no/20141218_182704.jpg)
oraz STejk w wersji zimowej :
(https://lh3.googleusercontent.com/-qcqsWOe_0CU/VJMsWmGenKI/AAAAAAAAAm0/_Cyeh7S0J24/w1185-h889-no/20141218_182346.jpg)
Cytat: st-power w 15.01.2015, 20:10
Proszę Marcin :)
(https://lh4.googleusercontent.com/-z24_DwUPJ8k/VLgMAdhPZDI/AAAAAAAAApY/1ck0xQ6x68c/w1185-h889-no/20150115_181256.jpg)
Noooo...bardzo, bardzo! :)
Ładne estekiD:
Fajnie wyglądają te zaciski w Twoich felgach, przez wysoki rant w feldze ładnie ją optycznie wypełniają.
Fakt,w tej feldze prezentują się okazale :)
Ale jak to przyjemnie hamuje,to się nacieszyć nie mogę :D
Następnym etapem modzenia,będzie usztywnienie karoserii :)
Cytat: st-power w 16.01.2015, 19:21
Następnym etapem modzenia,będzie usztywnienie karoserii :)
Konkrety proszę!
Już dawno myślałem o tylnej rozpórce :)
Kupcie sedany, to będziecie mieli fabryczne. :)
W sedanie jest wąski otwór załadunkowy :)
Co do usztywnienia to będę chciał zrobić taką rozpórkę :
(http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/1203/2881/3006440060_large.jpg)
Zastanawiam się czy zlecić to El-Tec'owi czy lepiej komuś kto spawa klatki i to dobrze przeliczy.
Myślałem też na sensem wymiany stabilizatora tylnego na sportowy,choć przyznam,że nie widziałem w sprzedaży gotowych.
(http://www.eibach.pl/galleries/images/eibach_Anti-Roll-Kit_350_.jpg)
Przede wszystkim zacznę od wymiany wszelkich wahaczy przód/tył i tu też zastanawiałbym się czy wymienić na oryginalne czy iść w poliuretan.
Na tyle szkoda bagażnika. Na przodzie są już pseudo rozpórki. Nie warto. Zadbali o to na ile mogli.
Cytat: snafu w 16.01.2015, 21:58Na tyle szkoda bagażnika. Na przodzie są już pseudo rozpórki. Nie warto. Zadbali o to na ile mogli.
Właśnie chce zrobić taką,aby była demontowalna,gdybym potrzebował większej przestrzeni bagażowej,a przodu ruszać nie będę- nie mam do niego zastrzeżeń. Tył jednak trzeba poprawić-bo o ile na seryjnym zawieszeniu tego nie czułem, o tyle na obniżonym/utwardzonym już się czuje jak tył ulega zjawisku skręcania.
Cytat: st-power w 16.01.2015, 22:02czuje jak tył ulega zjawisku skręcania.
Może masz po prostu zużyte gumy tylnej ramy pomocniczej?
Ścieżka zdrowia nie wykazała nic,ale i tak sukcesywnie będę wymieniał wszystko ;)
Na tych maszynach mało co wychodzi. Dla mnie te urządzenia nigdy nie okazały się przydatne. Zawsze wiedziałem wcześniej, co jest do wymiany, a te maszyny często tego i tak nie pokazywały. Guma ma to do siebie, że z czasem traci swoje właściwości i -- nawet jeśli jeszcze nie ma ewidentnych luzów -- to może już nie funkcjonować tak, jak nowa.
Gdy robiłem swoje zawieszenie 4 lata temu, przeglądałem zachodnie fora i tam temat mocowania ramy pomocniczej był dość często poruszany. Przy czym nie analizowałem tego jakoś dokładnie, bo w kombi jest zupełnie inne zawieszenie, jest 6 wahaczy, ale tej ramy nie ma. Gdybym jednak miał liftbacka to prawdopodobnie wymieniłbym gumy w tej ramie na poliuretany, a wszystkie pozostałe na seryjne. To powinno dać efekt, o który Ci chodzi, bez zmasakrowania komfortu.
U siebie, jak wiesz, założyłem sprężyny Eibach i amortyzatory B6. Do tego zmieniłem wszystkie gumy na nowe, seryjne, a przednie wahacze zmieniłem na nowe, oryginalne. Było to 4 lata temu i od tego czasu zawieszenia nawet nie dotknąłem. Była to więc dobra inwestycja. No, może oprócz tych wahaczy, bo teraz ograniczyłbym się do wymiany gum. Ale wtedy temat nie był tak dobrze rozpracowany i obawiałem się, że efekt może być średni, a zależało mi na idealnym prowadzeniu.
Taki właśnie mam zamiar,powymieniać wszystko. Trochę boli cena wahaczy przednich do ST220 : 900zł/szt,ale trudno się wymieni.
Nie ma sensu wymieniać całych wahaczy. Ja z przodu naprawdę zrobiłem to niepotrzebnie. Z tyłu wymieniłem tylko gumy w 6 wahaczach, było to robione przy swapie czyli 3 lata temu i nie ma z tym żadnego problemu. Przecież sam wahacz to metalowy odlew, o ile go nie pokrzywiłeś, to nic mu nie dolega.
« Dodane: 17.01.2015, 14:42 »
PS Jedyną racjonalną przesłanką za wymianą całych wahaczy byłaby sytuacja, w której zawieszenie stuka Ci od bardzo dawna, a Ty nic z tym nie robisz. Wtedy mocowania tulei mogłyby się wyrobić. Ale przypuszczam, że to nie jest ten przypadek. :)
Czy to załatwi sprawę,jeśli wsadzę w opisane miejsca poliuretan?
(http://www.inter-rally.pl/pol_pl_Tuleja-mocowania-tylnej-belki-Ford-Mondeo-2000-to-2007--2428_2.jpg)
Legenda
1. Przednie tuleje przedniego wahacza
2. Tylne tuleje przedniego wahacza
3. Tuleje przedniego stabilizatora
5. Tuleje tylnego stabilizatora
8. Tuleje mocowania tylnej belki
Teraz kwestia co ze sworzniami w wahaczach przednich?
Ty masz cywilne wahacze,więc wszystko możesz kupić,ale do ST220 chyba nie występują sworznie oddzielnie tylko z całymi wahaczami?
Cytat: st-power w 17.01.2015, 14:55Ty masz cywilne wahacze,więc wszystko możesz kupić,ale do ST220 chyba nie występują sworznie oddzielnie tylko z całymi wahaczami?
Seba, zdaje się, rozpracował temat tych sworzni, identyczne są w którymś Jagu i można je kupić osobno.
Ten temat wszystko tłumaczy :
http://fordtuning.pl/index.php/topic,2917.0.html
czyli tuleje w wahaczu są takie same jak w cywilnym Mondeo,a sworznie montuje się od Jaguara X-Type (LEMFORDER nr. 26060 02 i gra gitara :)
Co myślisz o wymianie tulei wg załączonego schematu?
Cytat: st-power w 17.01.2015, 15:32Co myślisz o wymianie tulei wg załączonego schematu?
Ja, tak jak napisałem, nie dawałbym wszędzie poliuretanów. To co zrobiłem u siebie jest ok, ale dopiero po tym, jak się ułożyło. A poliuretanów nie mam nigdzie. Mimo wszystko, na początku było trochę twardo. W liftbacku być może dałbym poliuretany do mocowań ramy pomocniczej, ale to wszystko.
Poza tym w tym schemacie nie ma nic o tulejach tylnego wahacza, także w łącznikach stabilizatora są elementy gumowe. Nie wiem, czy taka kombinacja się w ogóle sprawdzi, szczególnie pod względem trwałości. Przypuszczam, że zwykła guma w sąsiedztwie poliuretanów dość szybko się zużyje. Wiec albo dałbym poliuretany tylko przy mocowaniach ramy, albo ew. wszędzie, ale w tym drugim przypadku, moim zdaniem, będzie za twardo. I to w złym tego słowa znaczeniu, bo te elementy gumowe nie wpływają w istotny sposób na przechyły nadwozia, a za to tłumią te drobne, irytujace drgania. Dla mnie ideałem jest auto, które nie przechyla się na zakrętach, ale jednocześnie nie skacze jak piłka na każdej, najmniejszej nierówności.
« Dodane: 17.01.2015, 17:06 »No, ewentualnie można by się jeszcze zastanowić nad poliuretanach przy mocowaniu stabilizatorów albo tylko tylnego stabilizatora. Lekkie usztywnienie tylnego stabilizatora teoretycznie powinno zaowocować mniejszą podsterownością.
Dziś znalazłem chwilę by nagrać dźwięk mojego wydechu wykonanego przez El-Tec.
Z góry uprzedzam,by usłyszeć bulgot V-ki trzeba obejrzeć film na dobrych głośnikach lub słuchawkach,gdyż odsłuchanie dźwięku na głośnikach w laptopie nie oddaje prawdziwego brzmienia :)
Zapraszam do obejrzenia :)
https://www.youtube.com/watch?v=Cl_Ne2DsF0U (https://www.youtube.com/watch?v=Cl_Ne2DsF0U)
Wow..fajnie brzmi. Całkiem ładnie gugla.
Moj synek powiedział (bo wszedł jak oglądałem Twój filmik)
"OOO Tata ale fajna bryka" :p
Cytat: weksla w 18.01.2015, 19:59Moj synek powiedział (bo wszedł jak oglądałem Twój filmik)
"OOO Tata ale fajna bryka" :p
Synek wie co dobre, ja też tak zaczynałem jako małe dziecko ;)
Najlepsze jest to,że w kabinie panuje idealna cisza-na jałowym ładnie bulgocze,a jak mu się depnie budzi się wariat :evil: ale dźwięk jest subtelny i nie nachalny :)
No i chyba o to chodzi żeby wypośrodkować dzwiek i komfort jazdu pod względem hałasu.
Odsłuchałem na słuchawkach no i basowo bulgocze!
Ale brakuje mi pokazania jak to chodzi na wysokich obrotach. Najlepiej prawie do odcinki, gdzieś tak do 6.500 z butem w podłodze. Dasz radę nagrać? Please...
Dół w V6 zawsze dobrze brzmi, ale prawda o wydechu jest na górze :D
Cytat: sseebbaa1 w 18.01.2015, 20:43
Odsłuchałem na słuchawkach no i basowo bulgocze!
Ale brakuje mi pokazania jak to chodzi na wysokich obrotach. Najlepiej prawie do odcinki, gdzieś tak do 6.500 z butem w podłodze. Dasz radę nagrać? Please...
Dół w V6 zawsze dobrze brzmi, ale prawda o wydechu jest na górze :D
Się zrobi w przyszły weekend. Ale metalicznych dźwięków nie ma w pełnym zakresie obrotów. Jest bulgot i bas :)
Na tym filmiku myślę,że szwagier go kręcił do ok 5000,wyżej pewnie się bał :evil:
Cytat: st-power w 18.01.2015, 21:06
Na tym filmiku myślę,że szwagier go kręcił do ok 5000,wyżej pewnie się bał :evil:
Uufffff...
Co za ulga.
Bo już myślałem, że to Ty tak jeździsz :) :) :)
Wtedy wszystkie Twoje mody nie miałyby sensu hehe.
Przyznam szczerze,że jeszcze się cały czas zastanawiam czy trochę go nie przerobić by był głośniejszy,by trochę w kabinie było go słychać-ale czy nie przesadzę? Tego się boję,ale mam chęć podjąć takie ryzyko.
Dobrze chodzi ;] podoba mi się ; D
Noo w końcu wszystko przeczytałem :) Jak z tym dolotem? Grzebnąłeś już coś? Ładny okaz :)
Cytat: dzixonZSL w 06.02.2015, 19:03
Noo w końcu wszystko przeczytałem :) Jak z tym dolotem? Grzebnąłeś już coś? Ładny okaz :)
Z dolotem póki co odpuściłem. Muszę jeszcze pojeździć z kimś kto ma stożek,posłuchać dźwięku, bo póki co słyszałem kilka układów,ale nie podoba mi się ich akustyka :)
No też się zastanawiałem ale odpuszczę. Przeczytałem temat na MKP jak się Tomasz z gabbem "licytowali" co lepsze i jednak odpuszczam. Mam wkładkę pipercross i powiem Ci, że jest kozacka. Od 2200 tak ładnie bulgocze, że czasami to jeździe jak dizlem. Od 2200 do 3000 bo powyżej to już ryk :D
Serce STejka będzie teraz smarować nowy olej :
Millers EE LONGLIFE ECO 5W30 :
(http://sklep.millersoils.pl/434-301-thickbox/millers-oils-ee-longlife-eco-5w30-5l.jpg)
oraz przed zalaniem oleju wykonam płukankę ENGINE FLUSH (zgodnie z zaleceniem producenta) :
(http://motoroils.pl/sklep/images/ENGINE-FLUSH.jpg)
A nie chciałeś wyższej górnej wartości (5W40)?
No właśnie, 5w30 to dobry olej do bardzo spokojnej jazdy.
Taki mi zalecili przedstawiciele Millersa. Najwyżej za rok zaleję, go 5W40. Od nowości te auto jeździło na Fordowskim 5W30 zgodnie zaleceniem Forda,więc i tak dostanie znacznie lepszy olej :)
Dokladnie. Ja miałem tak samo od nowości olej fordowski, wiec ten millers to I tak już spora zmiana na lepsze :P
Mój też jeździł od nowość nna 5w30 ale po namowach chłopaków zapałem 5w40 i jest różnica na lepsze :)
i tak mało km robisz że co rok zmieniasz olej?
Moje przebiegi to mniej więcej 12tys. km na rok. W sobotę zrzucę olej po przebiegu 10tys.km.
Auto nawet nie ma za bardzo szans się pobrudzić,bo jego przeznaczenie to weekendowa trasa,po powrocie myjnia i do ciepłego garażu :D Po mieście jeździ baaardzo rzadko,stąd nawet nie wiem ile spala w mieście paliwa-hehe :)
A na trasie ile pali?
10,5 - 11L
O! To rzeczywiście 5W30 wystarczy :pig:
;) a seba ile Tobie w mieście ;)
Koledzy tylko zapominacie,że ten olej 5W30 jest w innowacyjnej technologii NANODRIVE...
Moim celem było uzyskanie większej wydajności silnika oraz zmniejszenie zużycia paliwa.
Jak wiemy olej o lepkości 5W30 w temperaturze roboczej ma cieńszy film olejowy niż 5W40,ale też wytwarza mniejsze opory=większa moc.
Właśnie technologia Nanodrive pozwala połączyć zalety obu lepkości poprzez - składniki oleju tworząc powłokę o obniżonym tarciu na metalowych częściach silnika.
W przeciwieństwie do zwykłych olejów powłoka ta pozostaje na powierzchni nawet gdy temperatura silnika spada, a silnik jest wyłączony. Będzie również gdy uruchomimy zimny silnik.
Też słyszałem o tej technologii, mało nawet Heko sugerował zebym alał esteka tym olejem. Wybrałem jednak 0W/40 bez technologii nano
Cytat: qualin w 19.02.2015, 10:30
Dokladnie. Ja miałem tak samo od nowości olej fordowski, wiec ten millers to I tak już spora zmiana na lepsze :P
Tylko,że jest pewna różnica między TDCi a 3.0v6 w którym panewki łatwo potrafią się zatrzeć przy złym oleju ;)
W TDCi spoko, bez problemu można to lać i nie będzie problemu ale w v6... Zwłaszcza 3.0....
Cytat: sseebbaa1 w 19.02.2015, 12:06
O! To rzeczywiście 5W30 wystarczy :pig:
I wszystko w temacie :pig:
[/quote]
Cytat: st-power w 19.02.2015, 13:41le też wytwarza mniejsze opory=większa moc.
Łukasz, ja Ciebie proszę! ;)
Różnica między 5w30 a 5w40 będzie śmieszna. Na kołach moc prawie w ogóle się nie będzie różnić ;) Ale dużo zależy od stylu jazdy :P Przy spalaniu 10-11 to faktycznie 5w30 :v Jeśli ktoś czasami potrafi latać ze stałą v rzędu 200-250 to bez 5w40 sie nie obejdzie(albo remontu) przy miejskiej jeździe i nie zaglądaniu na czerwone pole może... Ale i tak bym wolał zalać 5w40 dla własnego spokoju. Chociaż ja dla własnego spokoju zalałem 5w50 :evil: :evil: :evil:
Kolega zalewał millersa 5w40 ale teraz wraca na valvoline'a ;)
Kto co lubi.
Tak czytam te komentarze i przyznam,że nie wiem czym tu się publicznie szczycić,że na co dzień ciśniecie siódme poty z auta na drogach publicznych :D
No dokładnie tak jak pisze ST-power, ja w mojej foce jeżdząc od przedwczoraj codziennie na trasie 2x60km, zrobiłem po zatankowaniu już 300km a jeszcze mi pokazuje ok. 1/4 baku i 160km do przejechania. to wg mnie mój najlepszy wynik odkąd mam auto. Spalanie wg kompa 10.2 l/100km. A nie jeżdze wolno bo standardowo między 120 a 150. kika sprintów do 200.
Wczoraj powrót wieczorny spieszyło mi się i rozwinąlem 240, ale ju nie chciał jechać:D
reasumując wymiana przepływki, lepszy olej i wtryski z RS-a wpłynęły znacząco na obniżenie spalania. Ja też nie jestem zwolennikiem ruszania na max spod każdych świateł.
mi w mieście pokazuję 15,5/100km :) i nie jeżdżę jakoś agresywnie :)
yayko w samym mieście i korjach się zgodzę, ale teraz jezdzięłm 90% trasa i prosze da sie palić około 10 l nie zamulając na drodze.
« Dodane: 19.02.2015, 21:17 »
najwazniejsza to płynność jazdy, wtedy auto pali ekonomicznie
Dokładnie,a jak się butuje bez potrzeby i pali gumę przy każdym starcie(tak,że opony starczają na jeden sezon) to fakt,auto spali i 20/100km :) Poza tym taka jazda na co dzień raczej napawa śmiechem innych użytkowników dróg :D
Kiedyś oglądałem program w TV gdzie rozmawiano czy da się szybkim autem jeździć "normalnie" i można-bo w sumie po co mam udowadniać innym użytkownikom dróg,że mam szybkie auto? Kiedy trzeba i tak jestem prawie zawsze "szybszy".
Cytat: st-power w 19.02.2015, 17:42Tak czytam te komentarze i przyznam,że nie wiem czym tu się publicznie szczycić,że na co dzień ciśniecie siódme poty z auta na drogach publicznych
Cytat: st-power w 20.02.2015, 08:26Dokładnie,a jak się butuje bez potrzeby i pali gumę przy każdym starcie(tak,że opony starczają na jeden sezon) to fakt,auto spali i 20/100km
Każdy jeździ jak lubi :) Szanuję ludzi, którzy inaczej użytkują autko i dużo bardziej dbają o nie pod względem estetycznym, a nie wyciskają soki. Moje ST220 chyba nigdy nie będzie tak dopucowane, jak Twoje (które bez problemu może być wzorem dla inych). Napisałem o oleju, że taki Ci wystarczy, bo po Twoich informacjach rzeczywiście tak myślę. Jeżeli nawet była to drobna uszczypliwość, to mam nadzieję, że aż tak całkiem nie obrazisz się :)
A opony zżarło mi tak szybko, chociaż nigdy nie spaliłem gumy na starcie :o
Ostre przyśpieszanie, takie też hamowanie, zakręty to tak. Ale szczeniackiego palenia gumy, to nigdy nie było.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że moje autko kiedyś też tak dopieszczę jak Ty to zrobiłeś.
Cytat: sseebbaa1 w 20.02.2015, 11:40Pozdrawiam i mam nadzieję, że moje autko kiedyś też tak dopieszczę jak Ty to zrobiłeś.
Luzik Seba,a co do dopieszczania to chyba nie chciałbyś mieć takiego podejścia jak ja do aut - przecież to ciągłe wynajdowanie sobie co by tu jeszcze wymienić, w wyniku czego nie ma miesiąca bym czegoś w aucie nie wymienił i nie to,że się psuje-to jest ciągłe dążenie do idealnego stanu,a mechanicy są już wręcz moimi przyjaciółmi :D
"Ciągłe wynajdywanie sobie co by tu jeszcze wymienić..." skąd ja to znam :)
Ja to ciągle myślę o mechanicznych usprawnieniach. Ale o tym na razie cicho sza, bo jestem w fazie eksperymentów, a więc pewnie i błędów :)
Od kilku miesięcy jeżdżę z - delikatnie mówiąc - niedopracowanym przednim zderzakiem. Ty to pewnie tygodnia byś tak nie wytrzymał hehe. Trochę się śmieję z tego, ale tak w rzeczywistości to chciałbym mieć w sobie więcej zapału do poprawiania mankamentów wizualnych.
Może jak się jeszcze trochę naoglądam zdjęć Twojego błyszczącego-na-każdym-zdjęciu czarnucha, to jednak się zdopinguję!
zaczniesz to robić jak moc przestaniesz podnosić albo myśleć jak to zrobić :D
« Dodane: 20.02.2015, 13:07 »
albo stwierdzisz że to bez sensu :P
To prawie tak jak ja - cały czas jeżdzę z poobcieranymi zderzakami, wgniotą na drzwiach i progu, odpadającym lakierem na rantach przednich błotników i spoilerem tylnej klapy który od czasu zakupu chyba w czerwcu zeszłego roku, leży i sie kurzy w garażu...
Ale w międzyczasie kupa kasy poszła na graty mechaniczne ...
Łukasz powiedz mi czy ori dojazdówka wchodzi jak są zaciski od Focusa ST?
Cytat: yayko w 17.03.2015, 14:10
Łukasz powiedz mi czy ori dojazdówka wchodzi jak są zaciski od Focusa ST?
O kurcze! Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a też mam zaciski ASBO. :o
« Dodane: 17.03.2015, 15:34 »------------
Prostuję sam siebie, bo głupoty piszę. Dobrze, że kolega bishop był czujny i mi przypomniał, że ja przecież montowałem dojazdówkę na przód!
Jak widać zrobiłem to bez większego przemyślenia :D ale najważniejsze, że standardowa dojazdówka nie obcierała zacisków. Wstawiam odkopane zdjęcie :
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20140830_194755_zps0ca7eafa.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20140830_194755_zps0ca7eafa.jpg.html)
Cytat: sseebbaa1 w 17.03.2015, 15:16mi przypomniał
Pamiętam jak się męczyłeś jadąc przepisowo bo jechałeś właśnie na dojazdówce. :D
Normalnie trauma. Chyba dlatego wyparłem to zdarzenie z pamięci :stupid: :stupid: :stupid:
to dobrze że pasuje :D
Podziękował :) Warto wiedzieć na przyszłość,że nie byłoby problemu.
Fotki STejka 05.06.2015r. - Motopark Koszalin
(https://lh3.googleusercontent.com/-wQ7QTqVZSUk/VXVSvsJN7DI/AAAAAAAAAtU/vi7g9Yvi5Ok/w1337-h889-no/DSC_0079.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-wjus_u6-tAQ/VXVSpbupz4I/AAAAAAAAAsk/3QHv-9NdlV8/w1337-h889-no/DSC_0071.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-O3dxNJtD4R8/VXVSk71iE_I/AAAAAAAAAr8/e9CZyzpuKxI/w1337-h889-no/DSC_0066.JPG)
Taka mini rada. Jak robisz fotki auta to kola skrec zawsze tak, zeby nie bylo widac bieznika opony. Auto wtedy lepiej sie prezentuje na zdjeciach ;) Czyli nie tak jak na 1 zdjeciu tylko bardziej jak na 2 ;)
Ale to są "dezajnerskie" opony! Serio.
Bieżnik tak zaprojektowano żeby go właśnie pokazywać :)
qualin to są zdjęcia zrobione na spontanie, tak jak stał i wyglądał bez jakiegoś specjalnego przygotowania ;)
A laczki owszem seba są fajne i spełniają swoją rolę wzorowo.
Lepiej wygląda na żywo niż na zdjęciach. :)
Dziękuję :)
STek st-powera jest piękny, bo pięknie wygląda, pięknie brzmi, pięknie się prowadzi.
Mega dopieszczona sztuka!
Jestem zainspirowany, a mój umysł zaszczepiony nowymi ideami po rozmowach z Tobą.
Rozglądam się za samochodem dla siebie, ST220 jest mocno brane pod uwagę.
Dzięki raz jeszcze!
Dziękuję :) Życzę powodzenia w szukaniu nowej zabawki ;)
Ooo, witaj morhot! Miło Cię tu widzieć :-)
Hej TAM!
Foka ST tez jest brana pod uwagę :-D
A to już mi się baaardzo podoba :D
Z racji,iż wyświetlił mi się check informujący mnie o zbyt niskiej wydajności katalizatora rząd drugi, postanowiłem wymienić oba fabryczne (ceramiczne) na metaliczne o większej przepustowości , wykonane na zamówienie w firmie El-Tec.
Przyznam,że nie dziwię się,że większość osób pozbywa się katów w ST220 gdy skończą żywot,bo wpasować tam coś w tym gąszczu to nie lada wyzwanie :)
Ale nie jestem zwolennikiem usuwania ich,stąd robią się nowe.
Kilka zdjęć w trakcie prac , a jutro odbiór:
(https://lh6.googleusercontent.com/-Z5lBmqRsHFA/VaVRZw0CFVI/AAAAAAAABCQ/9ZZftByu0PY/w1185-h889-no/20150714_173658.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-j2Utvrao5n4/VaVRamaQzLI/AAAAAAAABCY/L14HohJURUI/w1185-h889-no/20150714_173716.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-LzZBlgESAZg/VaVRZTavsdI/AAAAAAAABCI/vHmlA4t2ir8/w1185-h889-no/20150714_173639.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-2Xo1SHWWr5I/VaVRYVt2fwI/AAAAAAAABCA/0TIkTiIEkbY/w1185-h889-no/20150714_173630.jpg)
Miejsce ułożenia katów to jakaś masakra. A tak z ciekawości. Trzeba dawać kata w tym samym miejscu? Nie można wyjść z kolektora niżej i postawić go poziomo jeżeli jest miejsce?
Super st-power!
Z przyjemnością poczekam na Twój opis zarówno co do odczuć z jazdy, wrażeń dźwiękowych, jak i zestawienia kosztów przeróbki (oraz ewentualnych trudności).
Mój standardowy wydech już ze dwa razy musiałem uszczelniać w warsztacie kilkoma niewielkimi spawami i gdzieś tam po głowie chodzi mi wymiana całego wydechu.
Cytat: bishop w 14.07.2015, 21:01
Miejsce ułożenia katów to jakaś masakra. A tak z ciekawości. Trzeba dawać kata w tym samym miejscu? Nie można wyjść z kolektora niżej i postawić go poziomo jeżeli jest miejsce?
można.
i tak ja bym robił jeśli bym się zdecydował ,że dalej je chce/musze mieć :P
Kleber robił Favoritesowi to wymierzył to i katy były w miejscach środkowych tłumików ;)
dla mnie kompletnie bez sensu jest dawanie kata w ori umiejscowieniu u ST.
Tylko narażają silnik niepotrzebnie na temp ;)
Cytat: bishop w 14.07.2015, 21:01Nie można wyjść z kolektora niżej i postawić go poziomo jeżeli jest miejsce?
Generalnie zależało mi by mocowanie katalizatorów było na flanszę do kolektorów,tak jak jest oryginalnie. Gdyż jeśli zajdzie kiedyś potrzeba demontażu choćby kolektorów zrobi mi to mechanik bez potrzeby uruchamiania spawarki, której do spawania nierdzewki i tak mało kto ma.
Nowe katy są ułożone pod innym kątem niż oryginalne oraz dorobione do tego połączenia rurowe oraz nowe gniazda na sondy.
Mój zamysł był taki,że ma to spełniać normę Euro 4, dobrze współpracować z sondami oraz mieć większą przepustowość i materiał nierdzewny - kombinowanie a gdzie by tu przesunąć katy by uzyskać 1 czy 2KM więcej dla mnie mija się z celem, podobnie jak kombinacje alpejskie z układami wydechowymi. Można coś troszkę poprawić,ale nigdy nie zdecydowałbym się na całkowitą zmianę myśli inżynierskiej,bo więcej bym zepsuł niż zyskał :)
Cytat: st-power w 14.07.2015, 21:35Generalnie zależało mi by mocowanie katalizatorów było na flanszę do kolektorów,tak jak jest oryginalnie. Gdyż jeśli zajdzie kiedyś potrzeba demontażu choćby kolektorów zrobi mi to mechanik bez potrzeby uruchamiania spawarki, której do spawania nierdzewki i tak mało kto ma.
Rozumiem Cię i wiem jaki masz plan ale tak myślę że można zrobi przedłużkę z flanszami i nie trzeba nic ciąć i spawać. Ja raczej pójdę w tą stronę. Czekam na efekt końcowy Twojego montażu.
del
Ethernal, przecież weksla ma własny temat o aucie.
Autko odebrane :D Jedno co jest pewne, to dźwięk się zmienił, jest troszkę głośniej i przede wszystkim bardziej rasowo - jak to określił JAM , bardziej soczysto :)
Jeśli chodzi o odczucia mocy, tu ciężko mi się wypowiedzieć,gdyż przejechałem nim zaledwie 15km i głównie po mieście,ale mam wrażenie,że zaczął lubić bardziej wysokie obroty.
A tu coś specjalnie dla Seby....wydziałeś kiedyś taki zasięg???
(https://lh4.googleusercontent.com/-9bpiWyS4x8M/VaaW7Dg_hBI/AAAAAAAABC0/DDzkHoF8nx8/w1185-h889-no/20150715_183151.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-aA36B4aMskg/VaaW7rAi7AI/AAAAAAAABC8/aq-3PCLofkk/w1185-h889-no/20150715_183203.jpg)
Sam jestem w szoku,że po resecie kompa i zatankowaniu do pełna pokazał taki zasięg :D Do tej pory jak pokazał 500km,to już byłem zadowolony,a tu tak komputerek zgłupiał,ciekawe czemu...
Nie tyle zgłupiał, co po resecie brak mu danych (nie ma żadnej historii), więc korzysta z jakichś wartości domyślnych, które są na bieżąco modyfikowane na podstawie chwilowego spalania. Uspokoi się po przejechaniu w normalny sposób kilkudziesięciu km.
Porównamy we wtorek :) spot się ogarnie plus POM :)
byłem widziałem słuchałem :)
i powiem teraz jest idealnie :D
śmiem twierdzić że to najlepiej brzmiące ST220 w PL :D
Też mi się bardzo podoba :D Ale czekam teraz na efekt Twojego wydechu ;)
@st-power jak możesz to nagraj dźwięk wydechu na zewnątrz i wewnątrz w czasie jazdy i wrzuć na yt :D
Wczoraj shamowalem swojego STejka i gdyby nie żar lejący się z nieba myślę,że wynik byłby lepszy choć i tak nie jest źle.
(https://lh3.googleusercontent.com/-DIiFAdxvXb4/VbEZ9bQgMZI/AAAAAAAABDQ/Hv1I4qYE3P0/s720-Ic42/skan%252520%2525C5%252581ukasz.jpg)
Zrobiłem to głównie aby potwierdzić moje wrażenia z jazdy, gdzie wspominałem,że po wymianie katów na metaliczne osłabił się dół ,ale za to bardzo mocno wzrosła góra. Jak widać z pomiaru max moc i moment jest osiągany znacznie wyżej (fabrycznie 226 KM przy 6250 obr/min, 270 Nm przy 4900 obr/min) co powoduje,że równomiernie mogę znacznie dłużej kręcić auto bez strat mocy.
Generalnie mamy przyrost mocy,ale spadek Nm.
Dla swojej ciekawości shamuję go jeszcze jak temperatury spadną o połowę.
Bardzo dobry wynik. Jak widać modyfikacja wydechu sporo dała. :)
Super!!! wyczuwam że na jesieni pokaże granice 238km :)
Kto wie :) Czuję niedosyt, te 250KM przy tym silniku by mnie zadowoliło :D
Strojenia.pl pogadaj albo jak ja sie z Mackiem spotkam to pogadam :)
Już z nim rozmawiałem o "śwince",ale ciężko określić czy jest w ogóle sens go stroić,bo korzyści z tego mogą być mizerne.
Czyli lipa :) poczekamy na chłodne dni i może jakiś dyno day zrobimy :)
Cytat: st-power w 23.07.2015, 22:13Już z nim rozmawiałem o "śwince",ale ciężko określić czy jest w ogóle sens go stroić,bo korzyści z tego mogą być mizerne.
Nie ma sensu tak rzeźbić dla paru KM. W tej chwili pozbyłeś się wad seryjnego wydechu. Logicznym krokiem byłoby pozbycie się wad dolotu, czyli porting, przepustnica thin-blade i coś w miejsce seryjnego, bardzo kiepskiego airboksa i tej karbowanej gumy. Myślę, że dałoby to spokojnie kolejne 10 KM i dużo lepsze wrażenia z jazdy.
Tylko ten dźwięk -- jak nie lubisz stożka, to trudno będzie coś z tym zrobić. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to BMC CDA (lub jeden z innych airboksów tej firmy, byle duży). One brzmią bardzo podobnie jak seryjny airbox.
Właśnie w tą stronę będę szedł ;)
Jakbyś chciał przetestować BMC CDA, to mam coś takiego. Nie jest na sprzedaż, ale można na chwilę zamontować i zobaczyć, czy Ci to brzmienie pasuje.
Ogólnie muszę się z Tobą umówić by na spokojnie przy różnych prędkościach obrotowych posłuchać obu wersji filtrów, bo ostatnim razem posłuchałem tylko jak brzmi stożek z pedałem w podłodze,wówczas średnio mi to przypadło do gustu :)
Taki wynik na oryginalnym dolocie? Całkiem ładnie wyszło. Myślę że 250km jest do osiągnięciu.
Cytat: st-power w 23.07.2015, 19:09Generalnie mamy przyrost mocy,ale spadek Nm.
Wolałbym odwrotnie :D :D
Cytat: st-power w 24.07.2015, 12:08Ogólnie muszę się z Tobą umówić by na spokojnie przy różnych prędkościach obrotowych posłuchać obu wersji filtrów, bo ostatnim razem posłuchałem tylko jak brzmi stożek z pedałem w podłodze,wówczas średnio mi to przypadło do gustu Smiley
Weź jeszcze poprawkę na to, że u mnie duża przepustnica i dolot z 12 kanałami robi sporo hałasu przy WOT, także wałki z lekkim overlapem dokładają się do tego. To nie tylko stożek.
« Dodane: 24.07.2015, 12:41 »Cytat: bishop w 24.07.2015, 12:11Wolałbym odwrotnie
Chyba powinieneś kupić diesla. :)
bishop, to zależy do czego głównie samochód ma służyć. Jeśli do jazdy w trasie, to moc się bardziej przyda. Jak do jazdy miejskiej, to Nm...
TAM, ale myślę, że do spokojnej jazdy miejskiej (bo chyba takie jest założenie, skoro mówimy o jechaniu "momentem"), okolice 250 Nm bez problemu wystarczą.
Mi zawsze mówili mocy i momentu nigdy za wiele :)
Dyskusję o ogólnych aspektach tuningu ST220 wydzieliłem tutaj:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,4288 (http://fordtuning.pl/index.php/topic,4288)
19.09.2015r. moje ST zawiozło mnie do Ślubu :D
(https://lh3.googleusercontent.com/-E2uDsQ3L02E/VhFw5DTMFpI/AAAAAAAABFU/j2a4vQ1hdDg/s1440-Ic42/D4S_6024.png)
(https://lh3.googleusercontent.com/-S-5CpTMnikQ/VhFxB5vsDiI/AAAAAAAABFc/yveZ-8JKq98/s1440-Ic42/D4S_6018.png)
Piekna gablota. No i gratulacje :)
Gratulacje!
Autko tak odpicowane, jakbyś razem z kumplami na kawalerskim pucował je przez całą noc :D
Ależ skąd, żona się postarała, żeby tak ładnie wyglądał :-)
Oczywiście również gratulacje! Teraz na spoty będziesz przyjeżdżać z żoną, czy będziecie się pojawiać na zmianę?
Cytat: TAM w 04.10.2015, 21:47Ależ skąd, żona się postarała, żeby tak ładnie wyglądał
Tu muszę Ci przyznać rację, faktycznie Marta stroiła auto, ja je przygotowałem by świeciło się jak należy :)
A co do spotów to niestety Żonę nie kręcą te klimaty i tak jestem zadowolony,że jeździ ze mną na zloty Cougarów ;)
Dziękuję za gratulacje :)
Gratuluję. :) A auto wygląda świetnie, ST220 ma naprawdę ponadczasową sylwetkę.
Gratulacje
Wygląda świetnie. Gratulację.
Cytat: Tomasz w 04.10.2015, 22:02ST220 ma naprawdę ponadczasową sylwetkę
Najprawdziwsza prawda.
Gratulacje!
Takim powozem do ślubu można jechać... 8)
Wygląda rewelacyjnie ;)
Szczęścia i zdrówka!A samochodzik piękny...
Czas zrobić rachunek sumienia na koniec roku :)
(https://lh3.googleusercontent.com/-LV3-rWvHquA/VoLWevDA__I/AAAAAAAABF4/8KHHPmDkQ8o/s720-Ic42/Historia_2015.jpg)
i przypomnieć rok ubiegły :
(https://lh3.googleusercontent.com/-GBVLO9CXOwY/VoLWfLZtbuI/AAAAAAAABGA/4xTrYNe1x9A/s720-Ic42/Historia_2014.jpg)
Generalnie mam już te autko 2 lata i jestem z niego bardzo zadowolony, dbam tak bardzo na ile to tylko możliwe :)
A co jest z tym silnikiem nie tak, że rok po roku wymieniasz uszczelkę pokrywy zaworów?
Cytat: ST w 29.12.2015, 21:45
A co jest z tym silnikiem nie tak, że rok po roku wymieniasz uszczelkę pokrywy zaworów?
Moja dbałość to raz :) a dwa to rok temu kompleksowo uszczelniałem silnik i powymieniałem wszystkie możliwe uszczelki, a teraz robiłem regulację łożysk wałków rozrządu, do czego trzeba ściągnąć kolektor i pokrywy - w związku z czym wpadły nowe uszczelki - nic nadzwyczajnego.
Jeśli musiałbym zdjąć pokrywy w przyszłości to znów założę nowe uszczelki - takie mam już do tego podejście :D
No kurczę - w sumie też lubię mieć dopieszczone i sprawne auto na 100%, ale na tym nie mam nawet jeszcze 9 tys. na liczniku - to mam nadzieję, że nie prędko mnie te "przyjemności" (czyt. wydatki) spotkają :).
Przy Twoim Mondku dodałbym jeszcze więcej chromu, np. na lusterka i tylną listwę bagażnika. Przy czarnym robi to największy efekt.
mądry polak przed szkodą :) gratulacje :)
bardzo ładnie :) tylko później brać od ciebie takie auto :)
Trudno chyba o bardziej pedantycznego właściciela ST220 niż st-power. :)
Cytat: tomekka w 30.12.2015, 17:23bardzo ładnie tylko później brać od ciebie takie auto
Sam chętnie chciałbym trafiać na tak dopieszczane auta - niestety dla większości ludzi to tylko środek komunikacji, a nie obiekt mający dawać frajdę :-) A to jak każda pasja musi kosztować...
Jak to mówią jak dbasz tak masz :) ale fakt stpower ma najbardzoej zadbane auto :)
Cytat: yayko w 30.12.2015, 19:06ale fakt stpower ma najbardzoej zadbane auto
Jarek daj spokój bo się zaczerwienię :} :D Takie komentarze na pewno mobilizują jeszcze bardziej do działania :)
No zaraz po moim :)
Przy okazji rozmyślania o moim wydechu przypomniało mi się te Twoje nagranie:
https://www.youtube.com/watch?v=Cl_Ne2DsF0U
No i jestem na 100% pewny, że chciałbym uzyskać identyczny efekt dźwiękowy!
Jak będziesz miał chwilkę, to opisz wszystkie elementy składające się na wydech. Wiem, że do końcowego efektu dochodziłeś etapami. No chyba, że El-Tec ma już zapisaną dokładna konfigurację Twojego wydechu (w tym ostatecznym kształcie)?
Pozdrawiam i zazdroszczę dźwięku wydechu!
Cytat: sseebbaa1 w 25.04.2016, 08:41
Jak będziesz miał chwilkę, to opisz wszystkie elementy składające się na wydech
Dziękuję za miłe słowa Seba,ale nadal to nie jest upragnione V8 :)
Układ się składa :
"Wykonany na zamówienie w firmie El-Tec w Piastowie k/ Warszawy ze stali nierdzewnej.
Za sugestią Tomasza wykonałem układ wydechowy od tłumików środkowych do końca tj.
rura fi 63,5mm (seryjnie 57mm) + Y-Pipe+rozejście na stronę lewą i prawą fi51mm (seryjnie 48mm)+tłumiki końcowe przelotowe+końcówki okrągłe podcięte do zderzaka z zawijanym rantem fi 90mm.
Cena 2500zł "
Film przedstawia wersję wydechu jeszcze przed montażem sportowych katalizatorów (cena 2200zł z montażem) - teraz jest troszkę głośniej (w kabinie nadal go prawie nie słychać) i minimalnie bardziej metalicznie (czytaj :rasowo), na jałowym typowy bulgot Vki.
Postaram się nagrać w maju jakiś filmik jak to brzmi obecnie.
Dawno nic nie pisałem,bo w sumie oprócz regularnego serwisu nic nie modziłem w tym roku :)
Ale ,że idą Święta to musiałem jakiś drobiazg kupić STejkowy - nowe dywaniki z logotypem, mała rzecz a oko cieszy :D
(https://lh3.googleusercontent.com/Opo331R0sQhetKGWBCzEKQ1b3ikAxeiIdLL_nPtGRrA6ncSNSX6pbSbzQ0MR8UeZH-bvtHj-A-ueJw=w1920-h1080-rw-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/gR6BLajFB09EYwGunERq1ingTSLzZyrBaJfp8nJEr5koauZjmMffsmwsegi3EyMYtEGjjrk92RON1g=w1920-h1080-rw-no)
Generalnie STejk przez okres mojego użytkowania tj prawie 3 lata jeździł tylko w weekendy w trasach, teraz będzie mógł być już typowo autem dla fun'u,bo doszła w stajni Foka MK2 FL 1.8 TDCi Gold X black,która będzie mi służyć na dojazdy do pracy,także to ona będzie połykać kilometry,a ST będzie dopieszczane i rozpieszczane :)
St-power,
Czy naprawdę opłaca się utrzymywanie ST220 jako fun caru? Sam o tym myślałem, ale jednak u mnie wygrało wiele argumentów na "nie". I z punktu widzenia posiadacza innego samochodu nadal uważam, że ST220 był genialnym autem. Gdyby tylko to nie był nadal niedoceniany ford...
Uwielbiam to auto,a teraz jeszcze bardziej je doceniam,gdy przesiadam się po paru dniach z klekota za stery przepięknie grającej V-6stki i bulgoczącego wydechu,a jak to się zbiera 115KM vs 231KM :D
Generalnie marzę o V8 i tylko na autko z takim silnikiem mógłbym zamienić ST220.
Ja nie biegnę za koniami mechanicznymi,bo ich i tak zawsze mogłoby być więcej, ale chcę spróbować prawdziwej motoryzacji - a ta zaczyna się od 8 cylindrów i oczywiście tylnego napędu :) Muszę się śpieszyć ze swoim marzeniem,bo a to akcyza,a to eko wymogi,a takiego dinozaura chcę mieć jeszcze za swojego żywota :D
Czas podsumować 2016 rok :)
Jak widać poniżej większe inwestycje w ubiegłych latach przynoszą efekty i ten rok nie obciążał mocno budżetu ale to i za sprawą niezbyt dużych przebiegów,które w 2017 r. będą znacznie mniejsze.
(https://lh3.googleusercontent.com/wTrmDtPBSiT-rbsTFoQJfjDPfqZrXr_kxuM3WVxSSqxXnX58JhQf1zhO2D1NV2UJ5gDq5dPX8GEELg=w1920-h1080-rw-no)
Czemu demontowałeś z przodu dystanse?
Zadając pytanie hipotetyczne :) jak byś sprzedawał to jaka cena by była do zapłaty :)
Pozdrawiam
Ps.
Śliczny jest....
Dystanse zdjąłem ,gdyż po długich poszukiwaniach przyczyn drgań na kierownicy w zakresie prędkości 90-130km/h i wymianie wielu niepotrzebnych czesci, to one okazały się być przyczyną. Ale luzik, na wiosnę kupię drugi komplet dysków :D
A co do ceny przy ewentualnej sprzedaży STejka to przyznam,że nie myślałem o tym,bo póki co to nie mam kasy na dokładkę by zmienić na wymarzone V8 :) Ale nie jesteś jedyny ,który chętnie by odkupił to autko ;)
Cytat: st-power w 25.04.2016, 12:19
Film przedstawia wersję wydechu jeszcze przed montażem sportowych katalizatorów (cena 2200zł z montażem) - teraz jest troszkę głośniej (w kabinie nadal go prawie nie słychać) i minimalnie bardziej metalicznie (czytaj :rasowo), na jałowym typowy bulgot Vki.
Postaram się nagrać w maju jakiś filmik jak to brzmi obecnie.
No i gdzie ten filmik? ;)
Zrobi się cieplej to coś nagram zarówno z wnętrza jak i z zewnątrz ;)
Co tam słychać u najbardziej dopieszczonego ST220 na forum? :D
A zdążyłbyś nagrać jeszcze filmik z brzmieniem obecnego wydechu (po zainstalowaniu sportowych katalizatorów)?
Pisałeś coś o bardziej rasowym brzmieniu...
Chętnie posłuchałbym tego! :)
Tak w majówkę będę miał trochę czasu to zrobi się ;)
Po dłuższej chwili, kiedy biłem się z myślami,żeby rozstać się ze STejkiem (włącznie z wystawieniem ogłoszenia) doszedłem do wniosku,że nie potrafię się z nim rozstać i zostaje u mnie.
Na pewno wynagrodzę mu to,że chciałem go oddać obcym :D
Cytat: st-power w 13.11.2017, 13:10Po dłuższej chwili, kiedy biłem się z myślami,żeby rozstać się ze STejkiem (włącznie z wystawieniem ogłoszenia) doszedłem do wniosku,że nie potrafię się z nim rozstać i zostaje u mnie.
Na pewno wynagrodzę mu to,że chciałem go oddać obcym
Brawo, jak masz taką możliwość to go zostaw.. za pół darmo nie ma co oddawać.
Fajnie, że perełka forum zostaje na forum :D
Cytat: st-power w 13.11.2017, 13:10Na pewno wynagrodzę mu to,że chciałem go oddać obcym :D
To można poprawić ideał? :o :stupid:
Cytat: sseebbaa1 w 13.11.2017, 20:41To można poprawić ideał?
Sebaaa :evil:
Tak mam plan by go trzymać już teraz jak najbliżej oryginału (tylko wydech mu dokończę,by był calutki już z nierdzewki), powymieniam jakieś części na zaś, zabezpieczę podwozie , karoserię,a później tylko cieszyć się weekendową jazdą i woskować co pół roku :D
Z dniem 20.01.2018r. STejk ma nowego właściciela :) Temat do zamknięcia.
Gratulacje ;(
Co teraz? :evil:
Szukam Mondeo MK4 2012-2014 2.0 TDCi 163M lub 2.2 200KM w wersji Titanium S. Niestety ogrom połykanych kilometrów (35tyskm/rok) zmusza mnie do jazdy dieslem,ale wbrew moim wcześniejszym opiniom na temat diesli,jest całkiem przyjemnie.