Hej,
Czy ktokolwiek z forumowiczów sprawdzal w mondku mk3 kombi ten zestaw:
http://allegro.pl/zawieszenie-sportowe-ford-mondeo-kombi-bnp-00-07-i6957627991.html
Jest 3 x tańszy np. Od eibach pro kit + Bilstein b8...
Przymierzam sie do zmiany zawiechy, ale odrazu mówię, że do jazdy przede wszystkim torowej.. Potrzebna jakas opinia, jak to sie sprawuje w eksploatacji? Z góry dzięki i pozdrawiam :-)
Czy "sportowe" zawieszenie w cenie niższej, niż seryjne, może być dobre? Sam sobie odpowiedz. :-) TA to są zawieszenia typowo tuningowe, które kupuje się dla wyglądu, a nie na tor.
@Qualin http://fordtuning.pl/index.php?action=profile;u=3107 jeżdził na TA. Może coś on powie więcej.
Tak też myślałem, że to lipka raczej do mocniejszego upalania.. Na niektórych podzespołach lepiej nie przycinać kosztow, bo efekt moze wyjsc odwrotny od oczekiwanego..
Znajomy ma gwint TA w bmw e46, dwa razy już wymieniał amortyzatory bo się skończyły po ponad roku normalnego użytkowania. Co do jazdy na tym zawieszeniu to ciężko powiedzieć, jak dla nie rarytasu nie ma - twardo, auto podskakuje na wybojach. Jedyny atut to cena plus fajny wygląd bo można posadzić auto naprawdę nisko. Opinia znajomego jest taka - na początku był zadowolony, później stwierdził, że drugi raz napewno dołożyłby więcej kasy i kupiłby coś lepszego. Moja opinia - dla początkującego może być, dla wymagającego napewno nie!
Ja z tą firmą miałem do czynienia z gwintem w Escorcie - okazało się, że mają tak źle wykonane elementy, że gdy miałem skręcony na maksa aby podnieść tył to auto stało na tylnych oponach ;) Przy reklamacji nie uznano mi jej więc zmieniłem na AP Sportfahrwerke.
Jeśli chodzi o zawieszenie to uważam, że gabaryty auta i jego waga determinuje do tego aby nie oszczędzać na tych elementach aby nie zachowywało się jak Polonez Caro ;) Dobre sprawdzone firmy plus opinie użytkowników to najcenniejsza wskazówka.
Eibach + Bilstein to najtańsza sensowna opcja na lata, która daje to, czego oczekujemy. Jeśli chodzi o gwint to ja mam AP i jest bardzo fajny. Oczywiście najlepszy jest KW, jednak koszt jest poza zasięgiem - wolę już za to kupić wałki Cat Cams bo to ten sam koszt.
A czy jest jakakolwiek alternatywa, choć trochę tańszych i podobnie dobrych, amorów jak Bilstein, żeby dopasować do springów Eibacha Pro kit?
Bo ten B5/B8 to w tej chwili koszt rzędu 2,5k PLN za komplet przód/tył.. :D Gdzieś widziałem jakąś wzmiankę o Kayabach... ale to chyba kiepski pomysł... ;)
Panowie pilna pomoc i szybkie pytanie, czy te eibachy podejda do mojego st220 kombi na zoltych b6 i b8 ??? https://eibach.pl/tylna-sprezyna-eibach-f11-35-004-03-ha-sc-303.html na tył???
Na tył dla wszystkich wersji silnikowych jest ta sama sprężyna - oczywiście przy tym samym rodzaju nadwozia...
Na przód się różne w zalezności od silnika.
Dzięki :) pekła mi spreżynka to muszę się zaopatrzyć , Szerokości
Dopytam jeszcze, czy na tył do kombi st220 wchodza jakies specjalne odbojniki jak sie nie ma nivo??
Ha, wiecie co? Nic z tego, ja mam ST220, a co za tym idzie ukochane Nivo... No i pupa... Teraz ciężko jest znaleźć jaką kolwiek zawieche
« Dodane: 11.06.2018, 07:32 »
Dobre sprężyny do st220 kombi, nadal poszukiwane, ktoś pomoże?
Slavko, ładuj eibach sprężyny i do tego Bilstein b6 na tył i będzie dobrze