Witam Wszystkich
Opowiem o moim Projekcie dokładnie
Nabyłem Focusa ST z 2017 w bardzo dobrym stanie z małym przebiegiem 15000 km i tak mi się spodobał, że postanowiłem go dobrze zmodernizować
(https://i.postimg.cc/vmH9T3M1/20190908-175300-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/4YqnFvYZ)
Na pierwszy plan poszły Hamulce założyłem od RS i tarcze DBA 5000
przy okazji zmieniłem koła na 19 od RS kute
w miedzy czasie miałem problem z tłokiem uwaliło mi tłoka na pierwszym cylindrze Stan licznika 17500km
(https://i.postimg.cc/gj4s1yDh/IMG-20191204-141859.jpg) (https://postimages.org/)
kupiłem cały prawie nowy kompletny silnik z przebiegiem 10000 km z rozbitego ST
(https://i.postimg.cc/x8xgY8cM/9fcb43f74db794f6fc54e5d1c2d1.jpg) (https://postimg.cc/RJtwLM1Z)
(https://i.postimg.cc/JnC2dskh/FOCUS-MK3-ST-18-R-SILNIK-KOMPLETNY-R9-DC-15-tys-km-Producent-czesc.jpg) (https://postimg.cc/Mct5nKtk)
Ford wymienił go i teraz nim jeżdżę naprawdę silnik igła
Modernizacja Poszła dalej
Zmian softu i obecnie jest to około 310KM na zewnętrznym sterowniku COBB (KingSoft robił) mam obecnie do wyboru 3 mpy
(https://i.postimg.cc/Ls7F0HHH/20191110-105011-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/cKQzvGgj)
Przy okazji wymienili mi intercooler na Wagnera on dużo zrobił z mocą silnika
(https://i.postimg.cc/Gh3gYWCz/20191009-140532-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/Rq8Txbqn)
Teraz nadszedł czas na zakucie starego silnika z uszkodzonym tłokiem
i tu zaczynam projekt 450+
bedę tu opisywał co zostało zrobione i jak idą prace
Silnik zepsuty został rozebrany z osprzętu
(https://i.postimg.cc/SK4N75NL/20191107-170123-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/nXdJn3mM)
(https://i.postimg.cc/cHrR0ryL/20191107-170150-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/TLvLc23z)web hosting png (https://postimages.org/)
Silnik wysłałem do Dziak Motorsport
Silnik przechodzi teraz całą modernizację, czyli
Zrobiony jest stroker na 2.3 na bloku 2.0
Kupiłem cały kid do tego nowy (cena kosmos)
(https://i.postimg.cc/rDH8QjcX/2-3-L-Stroker-Kit-75664-1459002438-1280-1280-1024x1024.jpg) (https://postimg.cc/rDH8QjcX)
Genuine Ford forged crankshaft 2.3 Fomoco
Manley 2.3 Ecoboost H-beam Rod set 14081-4
Manley Ecoboost piston set 636000C-4
King Engine Bearings MB5442XP Ecoboost 2.0 & 2.3
(https://i.postimg.cc/xkt8HQm4/20191002-125953-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/xkt8HQm4)
(https://i.postimg.cc/TLb8xqTJ/20191002-130119-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/TLb8xqTJ)
Głowica i turbo jest od RS 2.3 prawie nowe 5000 mils
Zrobiony został porting głowicy
(https://i.postimg.cc/LqMZF2Yj/G1-FY6090-RA.jpg) (https://postimg.cc/LqMZF2Yj)
(https://i.postimg.cc/HVXYD5QP/s-l1600-3.jpg) (https://postimg.cc/HVXYD5QP)
(https://i.postimg.cc/phLrPT25/s-l1600-4.jpg) (https://postimg.cc/phLrPT25)
(https://i.postimg.cc/34v64jrs/s-l1600-9.jpg) (https://postimg.cc/34v64jrs)
(https://i.postimg.cc/D4cxLB9M/s-l1600-10.jpg) (https://postimg.cc/D4cxLB9M)
Niestety tłoki od ST maleya nie było dobre do tego projektu kupiłem lepsze od RS
MAHLE Motorsport bo te Manley od ST nie pasują do głowicy od RS
(https://i.postimg.cc/bYgRHpnR/20191210-101503.jpg) (https://postimg.cc/6T7RBsY7)keyboard response time test online (https://keyboardtester.co/)
Następne graty doszły
Massive Speed trapped oil system - Ford Focus Mk3 ST
(https://i.postimg.cc/DyR8rFQ2/Massive-Speed-systems-trapped-oil-system-balance-shaft-delete.jpg) (https://postimages.org/)
ARP Uprated Head Stud & Nut Kit for Ford Focus ST RS 2.0T 2.3T Ecoboost 151-4301
(https://i.postimg.cc/tgWSqXk7/ARP-ARP2000-Head-Stud-Kit-for-Ford-Eco-Boost-2-3-L-151-4301.jpg) (https://postimages.org/)free image upload (https://postimages.org/)
ARP Uprated Main Stud & Nut Kit for Ford Focus ST RS 2.0T 2.3T Ecoboost 151-5407
(https://i.postimg.cc/T1Ltpgvj/581556-0.jpg) (https://postimages.org/)
W miedzy czasie oczekiwania na silnik zabrałem się za skrzynię biegów
Kupiłem nowiutką nie używaną skrzynię biegów od ST
(https://i.postimg.cc/yDMctv9t/20191006-234403-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/yDMctv9t)
(https://i.postimg.cc/PvCqtkn4/20191006-234436-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/PvCqtkn4)
będzie zakłdana szpera i tu jest dylemat jaka
mam 2 opcje
WAVETRAC ATB LSD
lub
Quaife
prawdopodobnie padnie na WAVETRAC
Gdy silnik będzie gotowy i da się to jakoś wystroić (na pewno nie będzie łatwo)
Problem będzie z pompą paliwa, HPFP ponieważ RS 2.3 ma wałek napędzający pompę paliwa z 4 krzywkami St ma 3 krzywki i standard ST ECU nie obsłuży
Mam zewnętrzny sterownik COBB, który ma to obsłużyć zobaczymy jak to wyjdzie
spędziłem wiele dni na korespodencji z firmami tuningowymi z USA na temat tej modernizacji
miedzy innymi pisałem z
Stratified Automotive Controls
CBBB
Tuned By Nishan
żeby zdradzili rąbka tajemnicy jak im się to udało wystroić, ale nie chcą się dzielić całą tajemnicą tylko szczepkami
ale to nic jestem zdeterminowany żeby doprowadzić projekt do konca i o $ się nie martwię
jak to wszystko da się wystroić i bedzie ok działać plany pójdą dalej
wymiana turbo i zamontowania dodatkowy pośredni wtrysk paliwa
i myślę że będzie 450+ po takiej modernizacji
Dodam, że Blok 2.0 od ST jest jednym z lepiej udanych konstrukcji forda do modernizacji
dużo ludzi w USA zmieniają bloki w RSach na te z ST (blok St jest blokiem zamkniętym)
blok silnika RS jest nieudanym blokiem ma cienkie ścianki i nie nadaje się do poważnych modernizacji
W miedzy czasie kupiłem jeszcze cały kompletny silnik od RS tylko 7500 mill na dawce może coś się przyda z niego
bardziej chodzi mi o schemat układu chłodzenia bo ciut jest inny niż w ST i musze go w ST przerobić
(https://i.postimg.cc/RqNyL0SF/20191003-100036-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/RqNyL0SF)
(https://i.postimg.cc/z3KSNmp7/20191003-100057-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/z3KSNmp7)
Dziś zaczeły dochdzić nowe częsci do osprzętu silnika bo silnik musi być jak nowy wszystko montuje nowe
(https://i.postimg.cc/fTnYtB8S/20200113-111729.jpg) (https://postimg.cc/qgwNWXVp)
tu widać część tych rzeczy (to jest ułamek osprzętu co kupiłem)
kupiłem cały nowy osprzęt do silnika i wszystkie oringi uszczelki śruby
Rozrząd
Pompa wody
Pompa Oleju
Napinacz
itp.
wszystko orginał forda
Teraz zostało mi tylko kupienie dobrym stanie półosi i wysłania je do wzmocnienia
i dobre sprzęgło
co do sprzęgła też mam prawie nowe od RSa 5000 mill przejechane
nie wiem czy wysłać na wzmocnienie do Radzikowskiego czy lepiej jakieś inne sprzęgło
robie tak wszystko żeby samochód jezdził teraz
a w miedzy czasie jak będzie wszystko gotowe szybka podmiana
silnika, skrzyni i półosi
Wow takie czegoś to ja jeszcze nie widziałem szacun dla ciebie za ten projekt bo jest naprawdę grubo :) :D
Życzę również dużo przyczepności ;)
Ładnie się prezentuje z heblami i felgami od Rs :love:
Cytat: sanczo w 14.01.2020, 22:55w miedzy czasie miałem problem z tłokiem uwaliło mi tłoka na pierwszym cylindrze Stan licznika 17500km
Co było przyczyną?
ps. Ładna biała foka. Szacun za mody.
Będzie jeszcze ładniej wyglądał dziś ma przyjść spojler od RS ten dachowy i lampy Ledowe
kilka rys jest ale to nie problem
(https://i.postimg.cc/Z5Bv0xwj/17fb8737463583404a30f3335fc1-1.jpg) (https://postimg.cc/v4yZNfF6)
(https://i.postimg.cc/Px4HQNXN/Lampa-Ty.png) (https://postimages.org/)citibank for (https://banks-nearme.com/citibank-near-me)
Nie wiadomo co było przyczyną pęknięcia tłoka
ale poczytałem w necie było wiele przypadków z tymi tłokami w ST zawsze nad sworzniem robi się dziura
samochód WTEDY był podkręcony na 278KM i jakoś przy odcince to się stało
dlatego stwierdziłem że muszę zakuć piecyk żeby sytuacja się nie powtórzyła
Będe zmieniał jeszcze cały układ wydechowy na aktywny bo teraz mam COBBa
ktoś się postarał i też zamontował cały dolot COBBa
taki był już jak był zakupiony w USA samochód z przebiegiem 3500 mil
(https://i.postimg.cc/XJ9Tv90P/20190618-151536-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/625Hj2qV)upload link direct (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/gJxD0pFB/9121615912-dbcd2316a6-b.jpg) (https://postimages.org/)
Mam całą historię tego samochodu z sprowadzenia samochodu do PL
(https://i.postimg.cc/qMWdBJPW/F6-1.jpg) (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/cHWFXjVD/F4.jpg) (https://postimages.org/)
Stan Igła
nie wiem jeszcze jakie chlapacze założyć mowa o kolorze
biały ,czerwony lub czarne
Rally Armor
kiedyś takie miał założone przed sprowadzeniem do PL
(https://i.postimg.cc/bYRqHSGP/F3.jpg) (https://postimages.org/)
Świetny projekt i bardzo fajnie opisany. Czekamy na więcej. :)
PS Przeniosłem do właściwego działu i przy okazji dodałem Ci "ST" przy nicku.
Panowie potrzebuję małej porady chcę kupić jakieś pro węże do chłodnicy
jaki jest odpowiedni kolor?
wybór padł na te 3 kolory
Czarny połysk
Czerwony połysk
Niebieski połysk
pierwsze 3 z prawej
(https://i.postimg.cc/JzZWg82T/Colour-Ref-AT.jpg) (https://postimg.cc/5X4GYh1v)
tak wyglądają (chodzi mi o kolory jak by wyglądały sety są z różnych samochodów)
(https://i.postimg.cc/DZLhVT0f/14560.png) (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/59mc8pFr/ancillary128465.jpg) (https://postimages.org/)bb&t locations (https://banks-nearme.com/bbt-bank-near-me)
(https://i.postimg.cc/9XkkdSQJ/cosworth-18-1.png) (https://postimg.cc/QVpSsf5T)
(https://i.postimg.cc/7YQWNRPK/s-l1600.jpg) (https://postimages.org/)
Niebieski
Masz niebieskie zaciski, korek, emblematy Forda, więc chyba wybrałbym niebieskie.
Cytat: Tomasz w 21.01.2020, 00:27Masz niebieskie zaciski, korek, emblematy Forda, więc chyba wybrałbym niebieskie.
x2 :)
Widzę, że ciekawy projekt się szykuje. Idziesz grubo. Czekam na dalszą relacje😄
Kolego taki silnik został już zbudowany w PL. Jeździ w Krakowie w kombiaczku :) obecnie czeka na duże turbo i moc koło 450-500 koni.
Ooooo, fajna wiadomość - a możesz podrzucić jakiś sznureczek do tamtego projektu?
Cytat: MAG w 22.01.2020, 08:20Ooooo, fajna wiadomość - a możesz podrzucić jakiś sznureczek do tamtego projektu?
To chyba ten projekt: http://fordtuning.pl/index.php/topic,5238.0.html
Cytat: moment w 21.01.2020, 19:15Kolego taki silnik został już zbudowany w PL. Jeździ w Krakowie w kombiaczku :) obecnie czeka na duże turbo i moc koło 450-500 koni.
Dobrze wiedzieć
a możesz coś więcej napisać czy taki sam silnik jest zastosowany jak u mnie
jaka głowica, jaki wałek rozrządu, jaka pompa paliwa
bo to jest najważniejsze 3 krzywki czy 4 krzywki
Mój projekt będzie dwu etapowy
1.
zakucie silnika
Stroker 2.3
Blok 2.0
reszta na seryjnych gratach czyli
Głowica 2.3 (zrobiony porting)
Pompa paliwa 2.3
Turbo 2.3 fabryczne ( bez sensu robić hybryde jak i tak jets mały zysk takiej przeróbki a koszt kolo 5000zł )
Fabryczny katalizator od RS
jak się uda to zestroić i będzie to super działać
przypuszczam koło 350-380 KM powinno wyjść
2.
Montujemy duże turbo (prawdopodobnie GEN 2 Garrett GTX3071R )
dodatkowy pośredni wtrysk paliwa
Sportowy katalizator
myśle że wypluje 450+
Dziś doszły kolejne graty
Quaife Differential for the Focus ST250 Ecoboost
Mishimoto CATCH OIL TANK FOCUS MK3 Dodatkowy separator ODMY OLEJOWIEJ.
(https://i.postimg.cc/jj2VJZDw/20200122-121539-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/VJxZx9Bm)
(https://i.postimg.cc/6QNbLcb5/20200122-121756-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/G4qjbF1Z)
(https://i.postimg.cc/mg3yRsVB/MMBCC-RS-16-PBE2-1-2.png) (https://postimages.org/)
Jeszcze została do znalezienia dobra dedykowana chłodnica Oleju i mamy prawie wszystko już kupione
a później tylko to Garrett GTX3071R GEN 2
Jaka cena szpery? Bo widzę, że kupowana poprzez Mountune.
Myślę że taniej już nie kupi
675 funtów
tu kupowałem
http://www.pumaspeed.co.uk/product-Quaife-Differential-for-the-Focus-ST250-Ecoboost_15787.jsp
Dziś zamówiłem kompletny pośredni wtrysk paliwa z USA
nigdzie nie znalazłem w Europie
(https://i.postimg.cc/3wrYcCR3/Pics-Art-06-05-11-55-57-672x672.png) (https://postimages.org/)pink mp5 (https://suwalls.com/photography/pink-magpul)
może mnie żona nie zabije
hehe :)
Cześć,
Dużo się tutaj dzieje. Podziwiam, ze aż tak mocno chcesz modyfikować ten samochód a nie zakupiłes odrazu RS'a - sam mam nowego z salonu ST my2017 i to świetne auto (mam serie + hamulce RS i raczej oprócz lsd nic więcej nie kupie) ale mimo wszystko taka moc dla FWD może byc juz spoora.
Będę śledził temat.
Tylne hamulce zrobiłes kpl od RS'a ?
Ciekawa sprawa z tym pękniętym tłokiem - juz słyszałem kilka opinii, że 2.0 EB 250 to super konstrukcja ale po podniesieniu mocy samym programem bywały takie przypadki z tłokami. Może ktoś zakatował ten motor.
Pozdrawiam
A chodzi mi po głowie zrobić program do st. Teraz mam obawy po przeczytaniu historii z tłokiem☺. Mocy mi nie brakuje na 1 czy 2 biegu ale przy wyższych prędkościach trochę więcej by nie zaszkodziło☺
Cytat: kbk w 25.01.2020, 08:44Cześć,
Dużo się tutaj dzieje. Podziwiam, ze aż tak mocno chcesz modyfikować ten samochód a nie zakupiłes odrazu RS'a - sam mam nowego z salonu ST my2017 i to świetne auto (mam serie + hamulce RS i raczej oprócz lsd nic więcej nie kupie) ale mimo wszystko taka moc dla FWD może byc juz spoora.
Będę śledził temat.
Tylne hamulce zrobiłes kpl od RS'a ?
Ciekawa sprawa z tym pękniętym tłokiem - juz słyszałem kilka opinii, że 2.0 EB 250 to super konstrukcja ale po podniesieniu mocy samym programem bywały takie przypadki z tłokami. Może ktoś zakatował ten motor.
Pozdrawiam
Cześć
Co do tłoka nie wiem to jakaś wada knstrukcyjna
zawsze padają w tym samym miejscu
można wiele zobaczyc fotek w necie
co do Hamulców tylnych to tak mam od RS
ale to ten sam zacisk co w ST 0 różnicy
jak chcesz tarcze od RS założyć musisz jarzmo zmienić ja tak zrobiłem
tu to opisałem post 23
http://fordtuning.pl/index.php/topic,6220.15.html
co do modyfikacji jak bym to podliczył to już dawno był RS pod domem
bo troche poszło już w modyfikacje 2x tyle co koszt ST
ale silnik już mam zrobiony z myślą pod RS o to mi chodziło NA RAZIE będzie w ST
i lubie mieć nie pozorny samochód z dużą mocą żeby nie jeden RS się zdziwił
:)
Cytat: fajex w 25.01.2020, 09:54A chodzi mi po głowie zrobić program do st. Teraz mam obawy po przeczytaniu historii z tłokiem☺. Mocy mi nie brakuje na 1 czy 2 biegu ale przy wyższych prędkościach trochę więcej by nie zaszkodziło☺
To nie tyle jest wada konstrukcyjna co prawdopodobnie celowy zabieg, skoro RS ma większą moc i inny blok. Oczywiście prawdopodobieństwo awarii zależy od jakości programu i tego, jak będziesz obchodził się z pedałem gazu.
Na pewno ST po programie, ale z seryjnym blokiem nie należy zbyt długo podróżować z prędkością bliską maksymalnej.
Każde autko ma jakiś problem
w ST masz super blok silnika bo jest zamknięty ale nie wytrzymują tłoki
ale w RS tłoki są ok ale nie wytrzymuje blok silnika (ten jest otwarty) cienkie scianki ma
często pęka po podkręceniu mocy
chodzi o ściankę gdzie jest szpilka od głowicy wkręcana między 1 a 2 i 2 a 3 cylindrem
w sumie mam na zbyciu komplet tłoków kutych Manley do ST
Cytat: sanczo w 25.01.2020, 18:13Każde autko ma jakiś problem
Z jakiegoś powodu odpisując myślałem o ST i RS ale... w wersji mk2. :)
Niemniej ogólnie uważam, że słabość różnych elementów w silniku to nie przypadek. Zrobienie bloku który wytrzyma 500 KM to obecnie żadne wyzwanie inżynieryjne. Po prostu interes producenta nie jest zbieżny z interesem fanów tuningu. :)
Mały Update
Dziś przyszedł sportowy catalizator milltek
(https://i.postimg.cc/dtPDCfp6/20200207-082817-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/MX5W29Wf)what does a forensic anthropologist do (https://forensicanthropologist.net/)
jakość wykonania super
zamówiłem też nowe sprzęgło ATC pod dwu masę (może będzie do 2 tyg.)
jak padnie dwumasa to tylko zmieniam tarcze i zakładam jednomasę
wycisk jest uniwersalny o taki mi chodziło bo to jest najdroższe w tym zestawie
mogę zmieniać każdą pojedynczą rzecz w tym komplecie sprzegła i to jest super
i robi się taki zestaw
https://advancedclutch.co.uk/ford-focus-rs-mk3-16-17-atc-flywheel-included-heavy-duty-performance-street-sprung-act-clutch-kit-500ft-lbs-ff5-hdss/
ACT Heavy-Duty Clutch Kits FF4-HDSD
Torque Capacity (ft/lbs) 500
675 Nm
Plan jest taki koniec lutego uzbrajamy silnik początek marca zmieniamy silnik
Graty doszły wszystkie
ostatnie rzeczy które zamówiłem dziś dotarły
Chłodnica Oleju AIRTEC Motorsport
(https://i.postimg.cc/L5SLHZ5B/20200211-131621-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/R6PNdhcN)how do moss balls grow (https://bettafishcaretaker.com/marimo-moss-ball)
Dodatkowy wtrysk paliwa cały komplet dedykowany do ST i RS
(https://i.postimg.cc/vTDMx04Q/20200213-111929-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/zHm49SwM)
Doszły też po regeneracji ( wzmocnieniu przegubów ) półośki
to jest fotka jak wygląda po regeneracji przez firmę Motomax
(https://i.postimg.cc/76knLRQ2/Resized-20200213-111652-1.jpg) (https://postimages.org/)
tu muszę napisać jak działa dobra firma kurierska zagranicą
przesyłka z USA do UK nie całe 2 dni
i muszę napisać o jednej firmie z USA
Panda Motorworks
kręcą cyganią strasznie sprzedają rzeczy których nie mają na stanie
zamawiają dopiero i trwało to aż 3 tyg. masakra (a mówili max 4 dni)
dopiero po interwencji kilku emaili wysłali
Następny Update
Doszły węże po 4 tyg.
jedyna firma w UK która robi cały set do ST zażyczyłam sobie bez nazw
jakość wykonania 1 klasa nawet markowe wysokiej jakości dali opaski
(https://i.postimg.cc/hGjsXcBs/20200221-134000-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/WdBgKRtq)
(https://i.postimg.cc/y8W39dDD/20200221-133902-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/87QCgTBG)
(https://i.postimg.cc/CxMX4y0B/20200221-133815-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/bsMmzBsp)
w Poniedziałek będzie ostatnia przesyłka od Pumaspeed
Turbosmart BOV Kompact Shortie BOV Ford Focus RS MK3
Turbosmart 2.3 Ecoboost Wastegate Actuator
(https://i.postimg.cc/x1hrjxrX/s-l1600.jpg) (https://postimg.cc/WdGYX71V)
(https://i.postimg.cc/t41fc31p/TS-0622-8122-586x586.jpg) (https://postimages.org/)
Silnik Gotowy!
a dokładnie słupek
(https://i.postimg.cc/v8fVKDwF/IMG-20200221-WA0002.jpg) (https://postimg.cc/5j9yY4tn)
(https://i.postimg.cc/PxZP0Vcz/IMG-20200221-WA0003.jpg) (https://postimg.cc/7GHH29qf)quick image upload (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/c450MMks/IMG-20200221-WA0006.jpg) (https://postimg.cc/JGJfRJWg)nearest exxon gas station to my location (https://gasstation-nearme.com/mobil)
(https://i.postimg.cc/nrhfqCvj/IMG-20200221-WA0007.jpg) (https://postimg.cc/jwm1bq3t)
(https://i.postimg.cc/k5J002pj/IMG-20200221-WA0011.jpg) (https://postimg.cc/k2HY8g98)
(https://i.postimg.cc/XNzzsHWD/IMG-20200221-WA0010.jpg) (https://postimg.cc/F10pRx7j)
(https://i.postimg.cc/hP4t0GS0/IMG-20200221-WA0004.jpg) (https://postimg.cc/Sj54SkYX)nicknames for guys and girls (https://treetop100babynames.com/exotic-baby-names-boys)
(https://i.postimg.cc/76cjJmYc/IMG-20200221-WA0012.jpg) (https://postimg.cc/vgr0p7nL)
(https://i.postimg.cc/jdyBC6Vg/IMG-20200221-WA0013.jpg) (https://postimg.cc/w7TwGmjL)
(https://i.postimg.cc/9fgnsJTM/IMG-20200221-WA0014.jpg) (https://postimg.cc/94Tb7PL5)new upload photos (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/sgw6ZwTc/IMG-20200221-WA0018.jpg) (https://postimg.cc/qN6XPXVh)
Mały film
https://streamable.com/719ii
coś pięknego powodzenia życzę w dalszej budowie:) :D ;) 👌👍
To się nazywa tuning. :)
Tu jest mała rozpiska robocizny jak by ktoś chciał zrobić podobny silnik ( na jakie musi się przygotować koszta)
oczywiście byłem na to przygotowany
myślę że zrobienie silnika całkowity koszt zamknie się w 40000zł
Przesyłam końcowa kalkulację do zlecenia:
- głowica porting CNC/regeneracja - 3000zł
- głowica regulacja luzów zaworowych - 400zł
- wał korbowy sprawdzenie/polerowanie - 200zł
- wał korbowy usunięcie napędu wałków wyważających - 100zł
- układ korbowo-tłokowy wyważenie dynamiczne kpl. - 550zł
- korbowody sprawdzenie długość/oś/wymiar stopki/luz tulejki sworznia - 100zł/kpl
- blok tulejowanie Motorsport/szlif/honowanie z płyta symulacyjną - 2500zł
- blok sprawdzenie wymiaru podpór głównych - 150zł
- blok sprawdzenie/pasowanie luzów panewek - 250zł/kpl
- blok regulacja luzów pierścieni tłokowych - 150zł
- blok mycie/przygotowanie do montażu - 350zł
- mycie wały korbowego - 200zł
- blok składanie układu korbowo-tłokowego "shortblock" - 1200zł
- blok wykonanie CNC zaślepienia kanału - 350zł
- demontaż/weryfikacja dostarczonego silnika - 300zł
- uszczelka głowicy OE FORD 2.3 RS - 250zł
- panewki korbowodowe ACL Race - 280zł
- przesyłka/paleta kurier - 200zł
Łączna kwota do zapłaty: 10530zł brutto.
no i to mi się podoba, kolejny srogo zmodzony Ford :D chętnie się z tym kiedyś pogonię :D
Gdzie będziesz to stroił?
w KingSoft wszyszko będzie robione wymiana silnika też
Plan jest taki (mam 3 tyg. wolnego)
w Tym tygodniu uzbrajamy silnik (koncem tygodnia)
i wkładamy szpere do nowej skrzyni w czwartek
skręcamy do kupy silnik i skrzynię ładujemy na przyczepkę
i w przyszłym tygodniu jedziemy do KingSoftu na 2 samochody
zostawiamy ST wymieniamy silnik w nim
zestaw będzie tak zrobiony że stary zestaw wyjeżdza bez przekładania czegokolwiek
i wjeżdza nowy kompletny zestaw
Oleje kupine są takie
na początek
Olej do docierania silnika Millers CRO 10W40
Finalnie
Olej silnikowy AMSOIL 5W50 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil
Olej przekładniowy RAVENOL MTF-3 SAE 75W
Płyny tymczasowo zwykły jak nie będzie żądnego wycieku i wszystko ruszy
to finalnie
Płyn do chłodnic Evans Prep Fluid - Wstępny płyn do układu chłodzenia
Płyn do chłodnic Evans Power Cool-Cars 180
zmartwilem się tylko jedną rzeczą
cały układ wydechowy od MG Motorsport z sterowanym zaworem dedykowany do RS taki zakładam
na to musze czekać do kwietnia takie terminy w MG Motorsport no chyba że się uda taki zestaw to się samemu założy
zderzak już pomalowany od RS
jak się nie uda załatwić wydechu to będzie tymczasowo od ST ten COBB co mam
(https://i.postimg.cc/66F72FLJ/FORD-FOCUS-III-MK3-RS-ZDERZAK-TYL-TYLNY-2016.jpg) (https://postimg.cc/fkjW12rB)
(https://i.postimg.cc/3wy5vfFV/FORD-FOCUS-III-MK3-RS-ZDERZAK-TYL-TYLNY-2016-Strona-zabudowy-Tyl.jpg) (https://postimg.cc/94jn3pSY)
Silnik dojechał zaczynamy zabawę
(https://i.postimg.cc/Nf1hH9bc/20200228-145040-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/2V8Xp5Pc)
(https://i.postimg.cc/HnXNXRw2/20200228-145117-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/ZvYjhfDB)
(https://i.postimg.cc/1tN712jQ/20200228-190817-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/gXmHvSpS)
(https://i.postimg.cc/9QFxQrn1/20200228-190936-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/4mqv8NZh)
fajne te klocki lego 🤣
Kolejny Update!
silnik powoli składamy już widać małe efekty
nie wiem czy tylko w wersjach USA w misce olejowej niema przegrody (blachy)
musiałem wywiercić otwory przegwintować i dać swoją blache
(https://i.postimg.cc/d1MsZc8K/20200303-140707-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/06fRh3Wt)closest gas station open right now (https://gasstation-nearme.com/)
(https://i.postimg.cc/hG1yT9mP/20200303-205006-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/Y4jzwL8J)
(https://i.postimg.cc/k5qwJBHr/20200302-225307-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/5XK8pN1p)keira name pronunciation (https://treetop100babynames.com/irish-baby-names)
(https://i.postimg.cc/pXK6PbdF/20200303-233342-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/RNVRTYKS)
(https://i.postimg.cc/XNffJVw4/20200303-233155-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/PNqpVn3R)free pic hosting site (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/0N7QfN5N/20200303-233215-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/SXNkQkM0)pic sharing (https://postimages.org/)
a tu dziś dojechała skrzynia szpera założona!
(https://i.postimg.cc/hjSS1b3C/20200303-233313-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/nsPbH7x7)
Bestia Gotowa!!!
(https://i.postimg.cc/13dCmfKX/20200306-234711-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/VJjB4spP)free foto hosting (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/jdLysv36/20200306-234652-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/Whcd8mvt)
(https://i.postimg.cc/FFfjvDBy/20200306-234716-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/s1rB99yx)
(https://i.postimg.cc/59w28zYc/20200306-235146-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/HjkmgV93)
Skrzynia też uzbrojona
(https://i.postimg.cc/DZ6YK5pk/20200306-234730-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/BL8CT5GM)images uploads (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/rms5KJFL/20200306-234735-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/34Mkq2vL)
Kurde - po prostu podziwiam.
Czekam na relacje z wkładania pod maskę i strojenia ...
Aż miło popatrzeć. :)
Mały filmik
https://streamable.com/20alr
A to efekt finalnej pracy
(https://i.postimg.cc/506kqJcH/20200307-180303-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/mzWwB0gR)
(https://i.postimg.cc/CLy6D9c1/20200307-180313-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/jCXXY300)
(https://i.postimg.cc/DZXPwwkc/20200307-180323-0-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/8JT6yDCF)
(https://i.postimg.cc/9FptMkSs/20200307-180340-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/ppmncsPB)
(https://i.postimg.cc/9FMzdN06/20200307-180357-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/t7KXykhk)
(https://i.postimg.cc/QCD1NgqX/20200307-180421-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/zbdV0gMM)
Procedura taka będzie docierania
7L wlewam oleju i po 15 minutach pracy silnika na postoju wymieniamy olej ( tu zastosowałem OLEJ VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30)
7L wlewamy ponownie olej i 45 minut jazdy i spuszczamy olej VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30
7L wlewamy oleju do docierania silnika Millers CRO 10W40 max 1000 KM
7L wlewamy olej docelowy AMSOIL 5W50 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil
płyn chłodniczy
Płyn do chłodnic Specol Glikospec G 12
jak zacznie się docierać silnik nie będzie wycieków żadnych zastosujemy płyn Evans
czyli:
Płyn do chłodnic Evans Prep Fluid - Wstępny płyn do układu chłodzenia
i docelowo
Płyn do chłodnic Evans Power Cool-Cars 180
(https://i.postimg.cc/9Qc2PDLr/20200307-192318-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/kBYLqg3m)
Focusik Czeka na przeszczep
(https://i.postimg.cc/CL7vn5Xh/20200228-144212-0-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/3dyjP83V)
(https://i.postimg.cc/y8SZ4rFM/20200228-144248-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/Hrdxbzvz)
Gratuluję rozmachu! 8) Robi wrażenie.
Wręcz mnie portfel boli, jak widzę Twoje zdjęcia i zakres prac :stupid:
A dlaczego chcesz procedurę docierania tak akurat robić? Chodzi mi o wskazane dwa pierwsze zalania zwykłym olejem. Skoro i tak zamierzasz brać olej na docieranie (też tak robiłem), to moim zdaniem on powinien być od pierwszego uruchomienia, bo to wtedy układają się zwłaszcza pierścienie!
Ja zrobiłem tak, że po remoncie generalnym zalałem tego Millersa CRO, rozgrzałem silnik przez kilka minut i zacząłem ostre docieranie.
Po 250 km zalałem zwykły 5W40 i dalej docierałem przez około 1.200-1.500 km. Potem zalałem 5W40 ale już z Liqui Moly Ceratec (Ceratec'a nie zalewałem wcześniej, bo utrudniłby proces docierania).
Silnik składasz bez fuszerki i nie ma tam żadnych nieczystości, które musiałbyś wypłukiwać tym zwykłym 5W30... Ja bym tego nie robił, bo tylko niepotrzebnie opóźnisz proces właściwego docierania.
Najgorsze jest pierwsze 15 minut urochomienia silnika
pierscionki się układają i dużo będzie mikro opiłków tego nie widać gołem okiem w oleju jak spuścisz
ale weś latarkę i poświeć zobaczysz jaki fajny brokat będzie w oleju tak powino się robić w każdym nowym silnilniku
najwiecej będzie z cylindrów tego syfu dlatego robi się taką płukankę przynajmniej raz musisz zrobić po 15 minutach
ja robie 2 tak na wszelki wypadek kupujesz najtajszy dedykowany olej do silnika ja kupiłem Valvoline po 85 zł 5L
wsadziłem w silnik 50000zł więc to grosze a nie zaszkodzi
Śilnik już dostarczony dziś zawiozłem focusa i silnik (fiesta żony dała rade)
dziś rano był wyjazd do KingSoftu
środa może czwartek będe wiedział czy odpalił
(https://i.postimg.cc/cLSMP13b/20200308-180118-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/SJgMMhD6)
(https://i.postimg.cc/RCtt95v5/20200308-183241-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/hhSvbYJp)photo upload site (https://postimages.org/)
Cytat: sanczo w 09.03.2020, 12:15Najgorsze jest pierwsze 15 minut uchomienia silnika
pierscionki się układają i dużo będzie mikro opiłków tego nie widać gołem okiem w oleju jak spuścisz
ale weś latarkę i poświeć zobaczysz jaki fajny brokat będzie w oleju tak powino się robić w każdym nowym silnilniku
najwiecej będzie z cylindrów tego syfu dlatego robi się taką płukankę przynajmniej raz musisz zrobić po 15 minutach
ja robie 2 tak na wszelki wypadek kupujesz najtajszy dedykowany olej do silnika ja kupiłem Valvoline po 85 zł 5L
To że są opiłki w oleju, to oczywiste. Przecież mówimy o etapie docierania :)
A dlaczego pierwsze 15 minut jest najgorsze? Bo wtedy zaczynasz najważniejszy etap docierania. Te pierwsze minuty decydują o odpowiednim układaniu pierścieni do gładzi cylindrów. I to wówczas powinno się to robić na oleju zaprojektowanym na docieranie, a nie na jakimś innym.
Moim zdaniem nie powinno się odkładać dociskania pierścieni na potem, a lepiej rozpocząć od razu. Pomyśl o tym i może trochę zmodyfikujesz swój plan na docieranie. To oczywiście tylko sugestia.
Instrukcja załączona do oleju Millers CRO wskazuje, że na tym oleju powinno się robić maksymalnie 800 km przebiegu, ale ja uważam, że to przesada (i tu chyba się zgadzamy) - ja ten pierwszy etap skończyłem po chyba 250 kilometrach i go wymieniłem.
U mnie wyglądało to tak, że rozgrzałem wyremontowany silnik na tym oleju CRO, w trakcie rozgrzewania był kontrolowany wizualnie silnik czy nic nie cieknie. I zaraz po rozgrzaniu wyjechałem z warsztatu.
Dalej wyglądało to tak jak na filmiku (licznik przebiegu dziennego pokazuje przebieg po remoncie - czyli ostre docieranie od pierwszych kilometrów):
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.
Cześć
jest wiele szkół docierania silnika i można o tym książki pisać
każdy ma inny sposób
Ja mam znajomego co serwisuje same rajdówki i chłopak naprawdę się zna zrobił dziesiątki silników (robił mi skrzynię)
doradził mi żeby napewno mymienić olej po 15 minutach pracy i tak zrobie bo wiem o tym że tak pasuje zrobić
wkoncu trochę się znam na silnikach (szkołę mechaniczną konczyłem)
zrobie 3 wymiany
po 15 minutach wymiana oleju na olej do docierania i na nim max 300KM ( i nie dłużej niż 4h pracy)
i wleje docelowy olej
jutro ważny dzień dla mnie próba odpalenia silnika żobaczymy jak będzie
co do docierania napewno będzie docierany dynamicznie
ale nie będę przekraczał 4000 obrotów
silnik zrobiłem z myślą kiedyś żeby go zastosować w RS (bo kiedyś napewno kupię RS)
na razie za priorytet postawiłem sobie zrobić jednego z mocniejszych ST w Polsce
I bardzo dobrze, że zmodyfikowałeś swój plan docierania :)
Te pierwsze 15 minut na postoju na zwykłym oleju jak najbardziej rozumiem - traktujesz to jako takie pierwsze oczyszczenie silnika. Może i słusznie. Ten czas przyda się też na ogólne sprawdzenie czy nic nie stuka, nie cieknie, bo przecież to będzie pierwsze uruchomienie.
Cieszę się natomiast, że zrezygnowałeś z punktu, w którym miałeś rozpocząć JAZDĘ na zwykłym oleju. Przy jeździe (a nie na postoju) są bowiem całkiem inne obciążenia dla silnika, a więc i dla ciśnień panujących w komorach spalania - a to przecież ciśnienie dociska pierścienie do gładzi.
Rozpoczęcie jazdy na oleju Millers CRO jest na pewno dobrym pomysłem! 8)
Trzymam kciuku za Twój projekt, bo jest naprawdę imponujący! Czekam na dalsze informacje i zdjęcia!
Dotarły dziś dobre wieści z Kingsoftu
Odpalili silnik 0 kłopotów 0 błedów silnik bardzo płynnie działa
trochę się namęczyli
1. nie pasował sortowy katalizator Miltek od RS (szkoda kasy było na niego)
w RS jest troche inaczej sciana grodziowa silnika.
Dobrze że miałem oryginalny katalizator od RS jego przerobili i teraz pasuje
2. wyjście z turbiny do rury która leci pod silnikiem i łączy się z interkulerem za krótka był rura silikonowa ale poradzili sobie
3. Listwa paliwowa z 4 dodatkowymi wtryskami podłączona została od paliwa (ale jej na razie nie odpalamy)
czyli teraz powinna być koło serii z RS 350KM lub więcej myśle że 400KM nie da się przekroczyć za mała turbina
teraz docieranie będzie i dalsza modyfikacja etapowa
na początku kwietnia założe nowy układ wydechowy z MgMotorsport z klapkami i karbonowe koncówki
wydech będzie taki sam jak w RS zderzak już czeka od RS
Późnie lepsza turbina będzie
turbina dedykowana do RS PT turbo możliwości do 600HP
tu można poczytać o niej
http://www.pumaspeed.co.uk/product-Focus-RS-MK3-TurboNetics-Hybrid-Turbocharger-and-Fitting-Kit_17605.jsp
https://shop.precisionturbo.net/upgrade-2-3l-ecoboost-focus-rs-turbocharger
w środę odbieram samochód z kingsoftu
Myślę że to pierwszy taki ST z silnikiem RS w PL
Gratulacje i czekamy na dalsze mody i wiadomości na ten temat👍🚀🚀🚀😁
Jutro strojenie na hamowni (jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie)
zobaczymy ile wypluje obstawiam 370KM
myśle że to pierwszy ST w PL z silnikiem od RS mowa o MK3
docieranie wygląda tak
15 minut na postoju zmiana oleju
30 minut na postoju zmiana oleju
wlany olej do docierania i zrobione 150 km i zmiana oleju ( około 3h jazdy)
finalny olej 5W50
Gratuluje i czekam na zdjecia, filmy.
Pominę już kwestie finansów ale cała reszta robi wrażenie.
Pozdrawiam
Dziś autko odebrałem
trochę się zmieniły plany
(https://i.postimg.cc/1zNhjH7V/20200319-145602-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/KKFHKn2m)places that are open right now (https://gasstation-nearme.com/open-24-hours)
mam wgraną mapę do docierania i sam docieram silnik (docieranie dynamiczne)
wsumie już ma zrobione 450km do poniedziałku zrobie 1200 taki mam plan
poniedziałek może wtorek strojenie finalne silnika
bałem się o silnik że zamało dotarty żeby go katować na hamowni
(https://i.postimg.cc/vT20MRcY/20200319-152009-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/y39mXbmt)
więc tak jest zrobione dotej pory
silnik stroker 2.3 cały zakuty (blok silnika 2.0)
wał odchudzony i wywalony BALANCE SHAFT
głowica z turbiną od RS
wtryski od RS
zomontowana listwa paliwowa z dodatkowymi 4 wtryskami (jeszcze nie jest podpięta elektronika)
zmontowana chłodnica Oleju
zamontowany catch Oil
zamontowany jest oryginalny katalizator z RS
poprawiony dolot AIR intake
wsadzona szpera do skrzyni (piekna sprawa jak to teraz jezdzi w zakrętach )
zamontowane wzmocnione półosie
wydech zdecydowanie zmienił brzmienie bardziej głośniejszy (mam Cobba wydech)
LC (launch control zdecydowanie lepiej działa chodzi całkiem inaczej inny głos silnika niż wcześniej czuć że to inna pojemność silnika)
Następne Mody
większa turbina i finalne strojenie 500+ :)
i wydech MG Motorsport
trchę mi pokrzyżował palny wirus chodzi o zakupy za wielkiej wody
turbiny i nie wiem jak to tam teraz jest zwysyłkami zobaczymy
Jest moc ;) :D :) ale to teraz musi jechać :]
Jeździ fajnie
co do mocy jest ok ale to mapa do docierania bardzo restrykcyjna
czyli mam limiter do 5000 obrotów i doładowanie tylko do 1 bara
powiem tak co mi mówili w Kingsofcie
robili wiele silników i jeszcze nie widzieli tak fajnie zrobionego silnika
chodzi o jego prace jak płynnie działa 0 nie równości pracy
silnik zapalił na dyk po włożeniu
mają podobny silnik zrobiony jak ja ale w RS z blokiem 2.0 i masakra jak silnik nie równo pracuje
Cytat: sanczo w 19.03.2020, 20:29poprawiony dolot AIR intake
Coś więcej niż big mouth??
nie wiem zobaczymy
w Poniedziałek focus jedzie na finalne strojenie
silnik ma już przejechane 820km do poniedziałku zrobię pewnie z 1200km
dziś zrobiłem 500km :)
wszystkie wskazania są w normie
(https://i.postimg.cc/QC7xbcST/IMG-20200320-WA0001.jpg) (https://postimg.cc/9wWhXR6m)
Dziś kolejkne 500km zrobione
można już stroić
Dzięki uprzejmości HEKO który odsprzedał mi fajną rzecz (dzięki za to)
Fransa do turbiny dedykowana do RS
teraz można praktycznie każdą turbinę założyć z V-band i z zewnętrznym westgate
(https://i.postimg.cc/JhLgd4J5/20200321-133735-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/NKdpKtdK)
(https://i.postimg.cc/K8npLSVk/20200321-133926-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/k2gy3Z7q)us bank near me open now (https://banks-nearme.com/us-bank-near-me)
No to czekamy na efekty z niecierpliwością😁 Docelowo jakie turbo wpada?
czekam na wynik testu w tym tygodniu
ktoś testuje takie turbo w RS
prawdopodobnie będzie
Garrett G25-550 Turbolader 0.72 A/R Reverse
lub
Garrett G25-660 Turbolader 0.72 A/R Reverse
ale bardziej to drugie
lub jeszcze jedna opcja
Precision Turbo dedykowane dla RS 2.3
to turbo które wykorzystuje twin scroll jak w serii
Witam
Mogę napisać pierwszy etap zakończony!
Autko wystrojone wyszło 326 Whp (coś koło 370 kucyków)
438 Nm Whp ( 500 Nm) musieli to wygładzić bo tylko jedna ośka
doładownie w szczycie 1.65 bara
Wynik przy seryjnej turbinie z RS i seryjny cat z RS
jak to zasuwa masakra!
silniczek się kręci do 6900
mogę napisać chyba jeden z najmocniejszych ST MK3
Muszę jeszcze coś napisać bo już miałem brak nadziei z wystrojeniem
ale Kingsoft dał rafę spędzone wiele godzin na hamowni chyba coś koło 16 (wielki szacun dla nich)
mają ogromną wiedzę w strojeniu a łatwo nie było
było kilka problemów bardzo poważnych
Ładny wynik :D gratulacje ;)
a powiedz jak z trakcją?
u mnie w całkowitej serii na suchym i nie rozgrzanych oponach na 3 biegu potrafi delikatnie zgubić przyczepność.
Jest Ok z trakcją żadnych kłopotów
moment jest dość łagodny zrobiony niema nigdzie szybkiego piku
tylko pasuje uważać na szperę zwłaszcza przy wyprzedzaniu jak autko wpada w koleiny na asfalcie
ale mam też złe wiadomości
niestety wydmuchało uszczelkę pod głowicą miedzy 3 i 4 cylindrem
i siączy się płyn chłodniczy na 3 cylinder jakaś feralna była ta uszczelka OEM
nie wiem czemu założyłem tak kiepską uszczelkę
to jest ten sam problem co focusy miały spalały płyn chłodniczy
zamówiłem już Athene uszczelkę
można zobaczyć krople płynu na tłoku dziś zrobiłem inspekcję (mam taką kamerkę wsadziłem przez świecę)
(https://i.postimg.cc/15Tn2NY0/IMG-079.jpg) (https://postimg.cc/PPW58NHN)
czasami jest pod górkę ale nie podaje się
w przyszłym tygodniu ściągamy głowicę
jak to się mówi: "jak nie urok, to sraczka"😒
czasami tak bywa zwłaszcza przy tak grubym projekcie pozdro😀
Mały Update
no i jednym słowem masakra!
to nie uszczelka pod głowicą
tylko pęknięta tuleja na 3 cylindrze
tu są fotki
(https://i.postimg.cc/XYwgSFbq/20200402-193747-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/xX1mLXqV)
(https://i.postimg.cc/tgnVPnqy/20200402-195453-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/t1yTGTnm)
(https://i.postimg.cc/DZHhGmzV/20200402-202112-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/DJrRkvs5)
a już myślałem ze to tylko uszczelka pod głowicą dlatego kupiłem lepszą
(https://i.postimg.cc/0jtJqY5g/20200402-201130-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/Lg1stZZv)
przed rozebraniem silnika zrobiłem jeszcze test kompresji
no i były jaja bo straszna kompresja nie równa
spreżanie
cylinder 1 12.400
cylinder 2 11.700
cylinder 3 10.300
cylinder 4 9.100
Masakra. Gdzie to pęknięcie?
Ta czarna smuga na 2 zdjęciu od góry na dół leci
zaczyna się pęknięcie od kołnierza tulei
A widzę dopiero jak otworzylem foto. Nieźle
To, jak sądzę, cylinder 3. A skąd jeszcze niższa kompresja na 4?
o ja pierdo...😲😱 się porobiło
Cytat: sanczo w 02.04.2020, 21:49tylko pęknięta tuleja na 3 cylindrze
A tutaj był jakoś modyfikowany blok? Pamiętam jak pisałeś że z 2.0 są udanymi blokami do modów. wiadomo przyczynę? Szkoda. Jakie plany?
Cytat: Tomasz w 02.04.2020, 23:36To, jak sądzę, cylinder 3. A skąd jeszcze niższa kompresja na 4?
myślę że to przez pęknięcie na kołnierzu na 3 cylindrze
uszczelka musiała się lekko podać bo to najcieńsza część uszczelki miedzy cylindrami
zobacz tłok 3 i 4 jak są wymyte płynem wiec musiało na obu cylindrach coś się dziać
na 4 podejrzewam że to przez uszczelkę
Cytat: bishop w 03.04.2020, 13:49A tutaj był jakoś modyfikowany blok? Pamiętam jak pisałeś że z 2.0 są udanymi blokami do modów. wiadomo przyczynę? Szkoda. Jakie plany?
Nie nic więcej w bloku nie było robione tylko wymiany 4 tulei na mocniejsze ( mocniejsze tylko słownie)
plany tak mam w sumie dwa
dziś wyciągnę resztę silnik :)
i wsadzę silnik od RS (mam cały kompletny 16 000 km ma przejechane) tylko wymienię w nim instalację i wałek rozrządu wydechowy musi być od ST
wtedy mapa silnika i strojenie zostaje taka sama bo silnik praktycznie taki sam
a jak nie to wsadzę oryginalny silnik od ST (stoi cały kompletny wraz skrzynią biegów)
ale bardziej ten pierwszy plan silnik od RS aż wywinie ducha :)
a tego silnika nie będziesz reanimował?
Cytat: sanczo w 03.04.2020, 13:57myślę że to przez pęknięcie na kołnierzu na 3 cylindrze
uszczelka musiała się lekko podać bo to najcieńsza część uszczelki miedzy cylindrami
zobacz tłok 3 i 4 jak są wymyte płynem wiec musiało na obu cylindrach coś się dziać
na 4 podejrzewam że to przez uszczelkę
Oczywiście jest taka możliwość. Ale mimo wszystko to dość nietypowe. Pęknięcie termiczne takiej długości powoduje dość znaczny spadek kompresji, bo tuleja w tym miejscu się zwykle lekko zapada. Dziwne więc, że w innym cylindrze jest jeszcze mniejsza, pomimo braku widocznych uszkodzeń. Zmierzam do tego, że o ile nie zamierzasz zezłomować tego bloku, to warto wszystko dokładnie pomierzyć. Być może za spadek kompresji na 4 cylindrze odpowiada jakieś, trudno zauważalne, odkształcenie bloku lub tłoka.
Myślę że nie będę już reanimował tego silnika
za dużo ma problemy blok tuleje a dziś zobaczyłem lekko pękniętą podporę wału zaraz pod zębatką
nie wiem czy to było ale raczej nie
jednym słowem kaszana
szkoda mi tylko gratów kutych co dałem do środka
jednym słowem mam już dość
(https://i.postimg.cc/C5LGyhns/20200403-221530-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/62g2nN08)
(https://i.postimg.cc/63TZzHkM/20200403-221540-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/R65qZTVt)
Cytat: sanczo w 03.04.2020, 22:13za dużo ma problemy blok tuleje a dziś zobaczyłem lekko pękniętą podporę wału zaraz pod zębatką
Ciekawe co spowodowało takie zniszczenie? Ogólnie blok poddał się w całości.
Ciężko jest stwierdzić gdzie to zostało skopane
wszystkie graty w sadzone w silnik były nowe
Nasuwa mi się jedna myśl firma która modernizowała i składała silnik
dała ciała
ten silnik praktycznie chodził z nominalną mocą dla tego silnika
nie wiem co by było jak bym wstawił większą turbinie
To wszystko było zrobione w jednym z lepszych zakładów od Motorsportu w Polsce
firma zajmuje się tylko silnikami
to jest spis co zrobili
Witam,
Przesyłam końcowa kalkulację do zlecenia
- głowica porting CNC/regeneracja - 3000zł
- głowica regulacja luzów zaworowych - 400zł
- wał korbowy sprawdzenie/polerowanie - 200zł
- wał korbowy usunięcie napędu wałków wyważających - 100zł
- układ korbowo-tłokowy wyważenie dynamiczne kpl. - 550zł
- korbowody sprawdzenie długość/oś/wymiar stopki/luz tulejki sworznia - 100zł/kpl
- blok tulejowanie Motorsport/szlif/honowanie z płyta symulacyjną - 2500zł
- blok sprawdzenie wymiaru podpór głównych - 150zł
- blok sprawdzenie/pasowanie luzów panewek - 250zł/kpl
- blok regulacja luzów pierścieni tłokowych - 150zł
- blok mycie/przygotowanie do montażu - 350zł
- mycie wały korbowego - 200zł
- blok składanie układu korbowo-tłokowego "shortblock" - 1200zł
- blok wykonanie CNC zaślepienia kanału - 350zł
- demontaż/weryfikacja dostarczonego silnika - 300zł
- uszczelka głowicy OE FORD 2.3 RS - 250zł
- panewki korbowodowe ACL Race - 280zł
- przesyłka/paleta kurier - 200zł
Łączna kwota do zapłaty: 10530zł brutto. Proszę o przesłanie we wiadomości zwrotnej danych do wystawienia FV proforma do wpłaty oraz adresu zwrotnego do wysyłki.
Witam, przesyłam informację o które Pan prosił:
- wał korbowy wymiar czopów głównych 51,99, czopy korbowodowe 51,99, krzywizna wału 0,01
- luz tłok-cylinder zgodnie ze specyfikacją MAHLE ustalony przy szlifie bloku na 0,0025"
- luz panewek głównych 0,05mm
- luz panewek korbowodowych 0,065mm
- luz osiowy wału na p/p oporowym 0,13mm
Co do firmy na razie była poinformowana co się stało z tuleją (kazali spakować na paletę i wysłać do nich )
o pękniętej podpory wału nie wiedzą jeszcze (zauważyłem w piątek wieczorem)
silnika jeszcze nie zrobiłem dokładnej inspekcji może jeszcze coś wyjść
wczoraj dopiero wyciągnęliśmy chwile zeszło z tym bo nie wiedziałem że takie jaja wyjdą
na początku był plan ściągnąć tylko głowice bo założyliśmy że to uszczelka a chwile z tym zeszło, później wyciąganie silnika dołem wyciągaliśmy w domowych warunkach!
bo samochód już stał na kobyłkach
(https://i.postimg.cc/63zGqwHc/20200403-183904-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/5YYtkcWQ)
(https://i.postimg.cc/43ffdcrC/20200404-171408-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/G4fwg4Lz)
(https://i.postimg.cc/WzLbsyV8/20200404-185638-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/phCtZqp5)host image (https://postimages.org/)
tu widać w prawym górnym rogu jak stoi na palecie gotowy silnik do wsadzenia ten jest oryginalny od RS ale seryjne graty
(https://i.postimg.cc/7672kcdP/20200404-191911-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/vgYB7PGC)keyboard diagnostics windows 10 (https://keyboardtester.co/keyboard-tester)
najlepsze jest to że jeszcze nie ściągnąłem oryginalnego silnika od ST z przyczepki do dziś tam leży (może jeszcze będzie potrzebny)
(https://i.postimg.cc/hP8Rdj8K/20200318-103308-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/GHpf0bSf)russian image hosting (https://postimages.org/)
Dziś już inaczej patrzę na to co się stało (bardziej luźniej )
pierwsze dwa dni totalna załamka była
plan jest taki
poniedziałek i wtorek przygotowujemy silnik od RS do wstawienia ( mapa silnika pasuje )
wymienimy w nim wałek rozrządu wydechowy na ten od ST (mam nowiutki nie używany)
ustawimy luzy zaworów i wrzucimy instalację silnika od ST i przykręcimy skrzynię
środa,czwartek wsadzamy silnik
w sumie można go zakatować na śmierć :) cokolwiek to znaczy mowa o silniku od RS
jak by wywinął ducha :) wtedy wsadzimy oryginalny silnik od ST tego mi szkoda katować bo ma tylko przejechane 10000 km
i on będzie wsadzony tylko WTEDY gdybym sprzedawał ST
nie poddaje się!
samochód jest zrobiony do zabawy i szkoda że tak stoi nieuruchomiony
pasuje go ożywić :)
co do silnika zepsutego nie wiem jeszcze jakie plany
zobaczymy jakie są wszystkie zniszczenia ale cały czas chodzi mi po głowie odbudować go!
kupić nowiutki blok od ST 2.0 i wsadzić wszystkie graty zakute
no i zobaczymy jak firma która go składała się zachowa
a teraz mała wzmianka o firmie Kingsoft z Starego Sącza
naprawdę godna firma polecenia żadnej fuszerki nie odstawili
przy wymianie silnika montowali dużo rzeczy Catch Can,chłodnice Oleju przewodu są naprawdę super poprowadzone
a jak super przerobili katalizator od RS żeby pasował do oryginalnego Układu od ST
Zastanawiające jest to co sie stało, na pierwszy rzut oka wyglada to tak, że takie spustoszenie spowodowało zbyt wysokie egt i katowanie go podczas steojenia. Z drugiej strony błąd mógł być popełniony podczas składania motoru. 370ps to nie jest przecież zadna ekstremalna moc. Ciekaw jestem jak zachowa się firma składająca silnik.
w czwartek wsadzamy silnik od RS (oczywiście nie kuty) myślę ze do 400KM wytrzyma
już jest prawie gotowy silnik tylko jeszcze skrzynię przykręcić
nie wolno się poddawać
(https://i.postimg.cc/zD7tL0dp/20200406-223847-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/c6KM2MG8)
(https://i.postimg.cc/P5Y1DqXh/20200406-223909-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/zyDLZ8HP)russian photo host (https://postimages.org/)
Mały Update silnik przygotowany do włożenia dziś będziemy wkładać
(https://i.postimg.cc/Gm7t96gN/20200408-134056-0-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/9D9Cnght)
(https://i.postimg.cc/4d7RwS5Y/20200408-134034-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/2bDtSTgY)
wkładamy ten z lewej czyli 100% od RS 2.3 no chyba że coś nie pójdzie tak i wracamy do oryginalnego od ST 2.0 (ten z prawej)
a ten silnik zakuty który rozebraliśmy na części pierwsze wysyłamy do firmy która go robiła i składała
(https://i.postimg.cc/YCDWWvyt/20200407-220522-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/757hvZkR)
Wczoraj skończyliśmy montowanie silnika
silnik odpalił od strzała teraz czekam na poprawioną mapę
mają podesłać chłopaki z Kingsoftu
Wszystko na zero poskręcane
w przyszłym tygodniu jedziemy na strojenie zobaczymy co wyjdzie
(https://i.postimg.cc/bwFPXsmP/20200410-202635-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/w1JZLTK4)picture to url (https://postimages.org/)
i co wyszło? dawno nic nie pisałeś :|
Witam
Nie Pisałem bo nie było o czym
wygląda to tak
wsadziliśmy silnik kompletny od RS
nie udało się go wystroić chłopaki z Kingsoftu naprawdę się starali tak samo Firma COBB (problem z pompą paliwa) 1 miesiąc to robili
silnik chodzi ale tylko do 3500 obrotów bo brakuje paliwa
PCM Focus ST 2.0 nie jest wstanie ogarnąć ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej w silniku od RS 2.3
wczoraj rozebraliśmy rozrząd i wymieniamy wałek rozrządu w tym silniku od RS na ten od ST i wszystko wróci do normy będzie moc!!!!!
dziś może jutro skończymy
w miedzy czasie kupiłem jeszcze 2 silniki od RS i ST do zakucia
w sumie mam 4 zapasowe silniki tak na wszelki wypadek :)
Dobrze że są postępy :)
Jak widać tuning to nie prosta sprawa, początki są ciężkie ale jak już się wszystko ogarnie to będzie banan na ryju :D :D
Witam
Banan już jest :)
operacja się udała klient przeżył
skończyli my wczoraj o 22.00
wgrałem mapę z ostatniego strojenia (jak widać niżej trochę map mam)
(https://i.postimg.cc/k492grmD/AP.png) (https://postimg.cc/3yS8tcWH)
później wypad na miasto no i się trochę działo
Teraz to widać tą moc (kurde jak to zapiernicza teraz) 370 KM wróciło
trakcja to i potrafi na 4 błysnąć kilka razy
później opiszę co i jak
Kilka fotek z wymiany wałka
nie wiedziałem że silniki od RS mają niebieskie sprężyny zaworów
(https://i.postimg.cc/QMnWSYGM/20200518-211942.jpg) (https://postimg.cc/KKBz8NYX)
(https://i.postimg.cc/1zTfDgwn/20200518-220700.jpg) (https://postimg.cc/HJwYgkSd)
Najbardziej się obawiałem złych luzów zaworowych po wymianie wałka ale wyszły idealnie 0.35 na każdym (tolerancja 0.29 do 0.41)
bo nie jest łatwo to ustawić jak głowica jest założona na bloku
(https://i.postimg.cc/5ypJqGT7/20200519-194236.jpg) (https://postimg.cc/xNkB9s0M)
a teraz wam pokaże jak zdrowy jest silnik od RS co go włożyłem
zmierzyłem ciśnienie na każdym cylindrze jak był ciepły silnik (dodam że silnik RS ma przejechane od nowości 9000 KM)
(https://i.postimg.cc/BZNfzr7N/1-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/w3tryGps)
(https://i.postimg.cc/B6sRYpxd/2-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/1gCW4p7H)
(https://i.postimg.cc/yY5t4smh/3-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/RN7Xwrbq)
(https://i.postimg.cc/9MJgxhX7/4-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/Hc8txFyY)
człowiek uczy się całe życie
mogłem od razu ten silnik włożyć i cieszyć się jazdą
a nie kuć silnika i iść w koszta ten spokojnie wytrzyma do 450 KM
mam teraz 3 silniki w rezerwie kompletne 2 ST i jeden od RS
oczywiście ten zakuty pójdzie do naprawy i to nie na mój koszt!
bo tuleja pęknięta to nie z mojej winy była
mam w planach zakuć 2 silników tak na wszelki wypadek!!!
a tu kupiłem 2 uszczelki Athena do ST i RS żeby je porównać
wykonanie jest super
(https://i.postimg.cc/wTyyTQNK/20200506-171742.jpg) (https://postimg.cc/4mGNWtww)
(https://i.postimg.cc/zfXR5ZS7/20200506-171114.jpg) (https://postimg.cc/VJpNBhh0)
dodam że od RS jest solidniejsza
zastanawia mnie to dziwne wytłoczenie przejście miedzy cylindrami w Uszczelce od St (ta z prawej strony na foto)
a tu siedziałem chwile i porównywałem instalację silnika od RS i ST czym dokładnie się różni
(https://i.postimg.cc/9QsvHCh5/20200512-172231.jpg) (https://postimg.cc/JscTbw0P)
żona tego nie widziała w pokoju na podłodze :)
Teraz mam tak dużą wiedzę o silnikach RS i ST że mogę doktorat pisać
Nazbierało się silników to takie fajne wózki porobiłem żeby można było je szybko przestawiać
(https://i.postimg.cc/bJ5n3CnT/20200416-213231.jpg) (https://postimg.cc/47zn31B7)
(https://i.postimg.cc/pXz05zN7/20200505-084612.jpg) (https://postimg.cc/9rXPv4Qt)
Co do dalszych planów
jeszcze nie wiem jakie będą
na razie chcę się nacieszyć jazdą bo auto więcej stało niż jeździło
ale na pewno będzie odbudowanie zakutego silnika
zmiana turbiny i odpalenie dodatkowej listwy paliwowej żeby złamać 450+
ale nie wiem kiedy
Teraz mogę powiedzieć mam jednego z najmocniejszych ST MK3 w PL (jeżdżący)
(https://i.postimg.cc/9Fb7kQy0/20200328-110550-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/D8W0JFj3)
(https://i.postimg.cc/q7zyyHhR/20200328-110533-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/xkVXV7PD)
Super że w końcu Foka jeździ 😁 gratuluje.
Jak masz tyle silników to szukaj Rs-a z uszkodzonym silnikiem 🤣🤣🤣🤣🤣
Cytat: sanczo w 21.05.2020, 04:08bo tuleja pęknięta to nie z mojej winy była
Wiadomo co było? Fajnie że firma przyjęła na klatę. I gratulacje.
Absolutnie jestem pełen podziwu!
Cytat: bishop w 21.05.2020, 08:24Wiadomo co było? Fajnie że firma przyjęła na klatę. I gratulacje.
Nie wiadomo jeszcze dokładnie
ale powiedziano mi że na 1000 tulei zdarzy się 2 szt złe
muszę dodać że to mogło się tak stać w końcu oni ją schładzają do - 300 stopni a blok podgrzewają do +100 stopni
i następuje szok termiczny przy wkładaniu tulei więc mogło powstać mikropęknięcie
nie mam pretensji najważniejsze że powiedzieli że to naprawią
Dziś po testowałem na autostradzie no i wow mogę powiedzieć
Ładnie działa
ale muszę coś przeprogramować
chodzi o licznik za dużo zaniża
pewnie to przez koła 19 calowe
tempomat ustawiam na 200 na liczniku pokazuje 192
na liczniku pokazuje 250 a na GPS 265
za dużo obniża
(https://i.postimg.cc/mk6W0sgJ/IMG-20200522-WA0001.jpg) (https://postimg.cc/kR8HbL8v)
(https://i.postimg.cc/SsTPKGbz/IMG-20200522-WA0000.jpg) (https://postimg.cc/mz9jXCDb)
jestem zdziwiony jak olej zachowuje niską temperaturę
średnio 84 stopni
przy 250 pokazywało 108 stopni
chłodnica oleju naprawdę robi robotę
(https://i.postimg.cc/tg1k5GK7/20200522-092923-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/5HV84TNM)
w przyszłym tygodniu jadę do Kingsoftu na sprawdzenie mapy z tym silnikiem czy wszystko jest tip top
zobaczymy ile wypluje
Jaki masz rozmiar opon?
To że 19-tka nie ma znaczenia pod warunkiem prowidłowo dobranej wielkości opony - w Foce Mk3 powinno być 235/35/19
U mnie w Mk2 na 235/35/19 licznik pokazuje minimalnie wiecej niż GPS - przy 140 na liczniku jest ok 135 wg GPS
Ja muszę sprawdzić jak jest w configu ustawiony forscanem
a mam 235/35/19
dodam że na 18 takich rozbieżności nie miałem
Ja też mam 235/35 R19 lato i 235/40 R18 zima i jest wszystko ok
Witam wszystkich!
Mogę powiedzieć dziś została przekroczona granica 400KM
mamy na kołach 355KM
wow KingSoft postarał się!
później podeśle mapy z hamowni
Myślę że Najmocniejszy ST MK3 w PL jeżdżący!
Gratulacje :D :D
nagraj kiedyś filmik jak to brzmi
Kilka filmików
https://streamable.com/z66lmg
https://streamable.com/mnufn7
https://streamable.com/irajga
Mody
Silnik 2.3
Turbo od RS
Cat od RS
IC Wagnera
Dolot Cobb
Wydech Cobb
Accessport Cobb
Szpera Quaife
(https://i.postimg.cc/XYvtFyYy/20200525-164421-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/D8tC30s2)
mam 2 mapy zrobione
mocniejsza
(https://i.postimg.cc/7hfqmQxS/20200525-164436-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/H81GLz8L)
i słabsza na deszczowe dni
(https://i.postimg.cc/CLnF8trg/20200525-164449-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/nCZbbdtR)
Mała zmianka
https://www.facebook.com/kingsoftpl/
(https://i.postimg.cc/k5WKXT6R/King-Soft-3.png) (https://postimages.org/)
Gratuluję wyniku. :)
Witam
Wczoraj na autostradzie pod Wrocławiem w drodze do UK straciłem katalizator
rozpadł się w drobny mak i tak z muliło wydech że ledwo jechał
po 120 km moc silnika wróciła i teraz to już jest masakra z tą mocą na jednej ośce
bo myślę że jest jeszcze więcej przez ten swobodny wydech
muszę gdzieś w UK sprawdzić
Mały update
Co do uszkodzenia silnika mowa o tym z pękniętą tuleją
firma Dziak Motosport naprawi silnik na własny koszt wymieni wszytskie 4 tuleje na nowe
mogę tylko dodać że firma zachowała się super 0 problemów
Teraz zakuję 3 silniki będzie na zapas :)
jeden z blokiem od RS 2.3 (blok zakołkowany) tłoki Wosner
(https://i.postimg.cc/ht88RF58/IMG-20200415-WA0001.jpg) (https://postimg.cc/QFtKczsV)
jeden z blokiem zamkniętym 2.0 stroker 2.3 i tłoki Mahle od RS
i ostatni z blokiem zamkniętym 2.0 stroker 2.3 i tłoki Mahle od ST
ostatnio się nudziłem i kupiłem jeszcze 3 silniki
będe miał zajęcie
Tu jest mały film jak działa teraz bez katalizatora
https://streamable.com/e62brw
Pięknie gada jak Rs 😁
Następne mody
cały nowy układ wydechowy z klapami
z miejscem na katalizator pod podłogą
(https://i.postimg.cc/595TFkMY/IMG-20200718-WA0002.jpg) (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/ZYLsqBr6/IMG-20200718-WA0005.jpg) (https://postimages.org/)e85 gas stations in new york (https://gasstation-nearme.com/e85)
(https://i.postimg.cc/rF31yMYS/20200721-162412-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/LnkYNKSX)
(https://i.postimg.cc/3NPkhJJN/20200721-183741aaa-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/BPBSc3Ff)tell me the nearest gas station (https://gasstation-nearme.com/)
Fajnie wygląda i zapewne pięknie warczy 😁
Mały filnik
wsumie kamera tego nie oddaje co w rzeczywistości daje tłumnik
https://streamable.com/6kgohr
Drze ryja ładnie👍
Ile db daje ?
Witam ponownie
muszę napisać następny silnik nie wytrzymał tym razem oryginalny od RS 2.3
(https://i.postimg.cc/4drVcHdz/20201214-214018.jpg) (https://postimg.cc/XGkrSJ9J)
(https://i.postimg.cc/13qx0LJw/20201214-214113.jpg) (https://postimg.cc/qN4Z4Zfv)
(https://i.postimg.cc/RVW29kry/20201215-153901.jpg) (https://postimg.cc/ykzLyr8y)
Masz że tak powiem samozaparcie ;)
nie problem dla mnie
2 dni później autko już jeździ
nowy silnik 2.3 od RS z przebiegiem 6000 km wsadzony
jeszcze mam 3 szt. w zapasie
Co Ty z nimi robisz? Nie zalewasz olejem? ;)
Najpierw tłok się poddał? Czy coś innego było wcześniej, a dopiero na skutek tego urwało półkę tłoka?
Upalam
pewnie półka pękła i tak chwile się jeździło
olej zmieniam co 5000
po prostu słabe półki mają te tłoki w st i rs
Generalnie słabe te ecoboosty w mk3 ;)
Cytat: sanczo w 18.12.2020, 15:32muszę napisać następny silnik nie wytrzymał tym razem oryginalny od RS 2.3
Jak Ty to robisz? :)
Nie wiem jak ja to robię
ale tak upalaliśmy bo chcieliśmy żeby korba bokiem wypadła a tu nic przez 6 miesięcy
tylko półka poszła w tłoku
a mówili na forach zagranicznych że ST ma słabe tłoki a korby mocne a RS tłoki mocne a korby słabe jednak nie
jedna to nie prawda
Dziś zakupiłem nowe turbo
Garrett G25-660 Turbocharger 0.72 A/R WG
877895-5005S
(https://i.postimg.cc/SxSWpCFn/877895-5004-S-4.jpg) (https://postimages.org/)
będziemy dużo dmuchać na wiosnę
Czytałem ale do końca nie rozumiem - tłoki w tym 2.3EB z RSmiałeś seryjne ? To samo wcześniej w 2.0EB z ST ?
Niestety seryjne tłoki wytrzymują tylko lekki program (przynajmniej w ST, w RS nie wiem....).
Mogę Potwierdzić
graty skompletowane
będziemy dmuchać mocniej na wiosnę
G25-660
przepustnica większa 63mm
zewnętrzny Blow off Turbosmart
i większe orurowanie IC 2.5 cala
no i szpilki do głowicy od
SPEED PERF6RMANC3 Custom Age 625+
(bo ARP 2000 są za słabe)
myślę że wydmucha 550KM
Flansza pod turbo
(https://i.postimg.cc/3N0djcVv/20210111-152151-kopia.jpg) (https://postimg.cc/tnyqp2Xq)
(https://i.postimg.cc/NfyzTkMv/20201224-115536-kopia-Du-y.jpg) (https://postimg.cc/GHCKnYGX)
(https://i.postimg.cc/x1MppjMs/20201224-115949-kopia-Du-y.jpg) (https://postimg.cc/k2MyBmj8)
a tu dokupiłem kilka niezbędnych rzeczy do zakucia 2 silnika tak na wszelki wypadek
Tłoki,Korby,Szpilki
(https://i.postimg.cc/13r255X8/20210112-084539-kopia.jpg) (https://postimg.cc/WdtX5VMV)
tu można zobaczyć jaka jest różnica w samej nakrętce 625+
nie wspomnę jaka jest różnica w szpilce
(https://i.postimg.cc/DzYC8WTw/20201228-105018-Du-y.jpg) (https://postimg.cc/hJT8Ytvk)
Cytat: sanczo w 17.01.2021, 10:35tu można zobaczyć jaka jest różnica w samej nakrętce 625+
nie wspomnę jaka jest różnica w szpilce
Rodzaj materiału też jest inny?
Tak jest inny prawie o 50% mocniejszy ale i dożo droższe od ARP2000
Odporność na rozciąganie 280,000 psi
ARP 2000 to około 200,000 psi
Ecoboosty mają tendencję do podnoszenia się głowic przy większym doładowaniu
zrobiłem fotki
całkiem inny materiał
(https://i.postimg.cc/63wvxvzm/20210109-160737-kopia.jpg) (https://postimg.cc/sB6Xp1kY)
(https://i.postimg.cc/gJQrkLKp/20210109-160700-kopia.jpg) (https://postimg.cc/dkRJ51XN)
witam
z przykrością muszę stwierdzić że projekt 450+ został zakończony
niestety nie udało się osiągnąć 450+
Na stan dzisiejszy jest 400KM i tak sporo jak na ST mk3
mam w planach nowy projekt Audi RS3 500+
będzie dużo nowych gratów do sprzedania
tak z grubsza
3 silniki w tym 2 zakute Nowe!
nowe turbo G25-660
listwa paliwowa do RS lub ST Nowa
No i oczywiście Focus ST w stanie takim jak jest teraz lub bez modów
a na dziś mamy tak
FOCUS ST 400HP
2017r
35000km
Silnik od RS 2.3L
Skrzynia biegów z szperą QUAIFE ATB LSD DIFFERENTIAL,
wzmocnione półosie do 700KM
COBB Accessport V3,
Launch Control & Flatshifter,
Cały dolot cobb
Wagner Tuning Intercooler
Mishimoto chłodnica oleju
19 koła kute od RS
hamulce od RS
Front 350mm DBA 5000,
Rear 302mm DBA 4000 series T3,
sportowy katalizator MGmotorsport
cały kompletny wydech 3 inch MGmotorsport,
pilot do klap wydechu
myślę że to będzie w rozsądnych pieniądzach