Witam Wszystkich.
Od roku jestem szczęśliwym właścicielem tej niebieskiej strzały kupionej od jednego z forumowiczów.
Parę miesięcy temu wyglądała tak
(http://imageshack.com/a/img923/5960/9xiYkP.jpg)
Obecnie wygląda tak
(http://imageshack.com/a/img922/3512/Ipi0hA.jpg)
(http://imageshack.com/a/img923/2413/oCdRix.jpg)
Przez ten rok troszkę pozmieniałem. O parametrach i modyfikacjach, które były zrobione przez bartiego nie będę się rozpisywał. Będę tylko opisywał zmiany poczynione przeze mnie w ciągu ostatniego roku i te które nastąpią. Jak czas i fundusze pozwolą to mam w planach jeszcze parę przeróbek. Jeden pomysł jest nawet szatański ;)
Po zakupie na pierwszy ogień poszły przednie hamulce. Te które były nie dawały rady przy większych prędkościach. Obecnie mam zaciski i tarcze Brembo oraz klocki DS UNO oraz założone zostały wężyki w oplocie. Spisują się mega dobrze. Przy mocniejszym hamowaniu można sobie z bliska obejrzeć deskę rozdzielczą ;)
W czasie modyfikacji zmieniłem felgi z 18 na 19" oraz założyłem nowe Yokohama Advance sport v105.
Przednie reflektory też poszły w odstawkę. Seryjne nie podobały mi się zupełnie.
Teraz przymierzam się do wymiany kompletu amorów i sprężyn na sportowe lub gwint. Ale które pójdą to jeszcze muszę przetrawić. Na razie głównym kandydatem jest KW.
Super ale czy możemy zobaczyć wykres tych szatańskich 390ps? Ciekawi mnie bardzo że przedliftowy silnik to wytrzymuje
Super auto chociaż ja bym zostawił te czarne alusy :) po prostu podobają mi się i sam się do takich przymierzam :) Pewnie już ich nie masz?
Do zobaczenia w Poznańskich okolicach :)
Cytat: weksla w 01.08.2016, 22:26
Super ale czy możemy zobaczyć wykres tych szatańskich 390ps? Ciekawi mnie bardzo że przedliftowy silnik to wytrzymuje
to ten od Barti87?
Cytat: wodzmistrz w 01.08.2016, 22:49
Super auto chociaż ja bym zostawił te czarne alusy :) po prostu podobają mi się i sam się do takich przymierzam :) Pewnie już ich nie masz?
Do zobaczenia w Poznańskich okolicach :)
Nie mam, sprzedałem jakiś miesiąc temu. Te mam zamiar przemalować na czarno jak znajdę chwilę, czyli nie prędko.
Do zobaczenia w stolicy podziemnych pomarańczy :)
« Dodane: 02.08.2016, 03:40 »Cytat: matosu w 02.08.2016, 00:38
to ten od Barti87?
tak, to ten od Bartka.
weksla jutro jak zeskanuje wykres to go wrzucę
« Dodane: 02.08.2016, 09:56 »Przymierzam się do wymiany kompletu amortyzatorów i sprężyn.
Domyślam się, że opinii będzie wiele skrajnych ale jestem ich ciekaw i z chęcią ich wysłucham.
W zasadzie jeżdżę tylko po naszych wspaniałych drogach. Lubię poszaleć w zakrętach.
Pierwsza sprawa co wybrać? Gwint czy porządny zestaw sportowy.
Wiadomo, gwint ma możliwości ustawienia wysokości, o nastawach siły odbicia i dobicia nie piszę ponieważ porządny gwint z taką regulacją to już wydatek przynajmniej 7-8 tyś. dlatego na polu walki zostaje do wyboru tylko gwint z regulacją wysokości. Jednak gwinty z reguły są twardsze i przy szybkim wchodzeniu w zakręt na nierównej drodze to już nie jest taki plus ponieważ auto może zwyczajnie "przeskakiwać". Czy na gwincie są mniejsze przechyły? Może, jeżeli auto jest mocno zglebione ale za przechyły na zakrętach w dużym stopniu odpowiadają przecież stabilizatory.
Generalnie zawsze staram się unikać półśrodków i jak już to wymieniać na coś porządnego ale też jestem daleki przerostu formy nad treścią.
Na razie zawęziłem sobie wybór do następujących zestawów:
GWINTY:
- KW v1
- Eibach Pro-Street S
- Bilstein B14
lub
ZAWIESZENIE SPORTOWE
- Eibach B12 Pro kit
I powtarzam, autem jeżdżę szybko ale na naszych nierównych drogach. Tor? może kiedyś jak będę miał czas i to raczej od święta.
Miał ktoś do czynienia z którymś zawieszeniem lub może polecić coś innego?
Jednak widzę że nie na sprzedaż?
Czasami na sprzedaż a czasami nie. To zależy od nastroju ;)
Jak mam kiedy nim jeździć to nie mam ochoty go sprzedawać, ale czasami jak mam urwanie głowy latem, a latem mam ciągle urwanie głowy to wtedy myślę żeby go sprzedać bo tylko stoi. No chyba, że żona czasami wsiądzie się rypnąć na miasto podrażnić brzydką płeć :)
Na razie nie wystawiam na sprzedaż. Jak ktoś będzie zainteresowany to pogadać zawsze można.
W końcu zawitałem na forum bardzo miło sam rozważam zakup Twojego egzemplarza ale NA RAZIE R ka u użyciu. Ja miałem zawisa Koni + Eibachy i był super idealny moim zdaniem. Ps silnik masz zakuty ? Wrzuć jeszcze foto silnika. Gratuluje zakupu.
« Dodane: 11.08.2016, 13:04 »
Znam ten ból ze sprzedażą :)
Słyszałem o Koni dobre opinie ale sam nie doświadczałem i wypróbowania. Za to miałem okazję na zestawie Eibach + Bilstein i było naprawdę dobrze więc zamówiłem już cały komplet i ma zawitać u mnie w przyszłym tygodniu.
Co do silnika to nie mam zakutego. Na tym zestrojeniu samochód jeździ dwa lata i nic się nie dzieje.
Jak będę miał chwile to zrobię zdjęcia silnika tylko po co jak z zewnątrz nic szczególnego nie widać oprócz dolotu ze stożkiem.
Cytat: steveno w 11.08.2016, 13:03
sam rozważam zakup Twojego egzemplarza ale NA RAZIE R ka u użyciu.
« Dodane: 11.08.2016, 13:04 »
a co spodobał ci się ;) Ja na razie sam nie wiem czy go sprzedawać, aczkolwiek nigdy nie wiadomo. Zależy od mojego nastroju :)
Jak ktoś będzie chciał kupić to wtedy pomyślę.
pisząc że R w użyciu to rozumiem, że masz na myśli Golfa?
a na zdjęciu nie masz przypadkiem RSa?
Volvo s60R .Ojca focusa Rs-a:) A mój niebieski Rs- to już historia. :(
to faktycznie szkoda, że RS już historia. Pewnie ci brakuje go.
Szukasz czegoś nowego do zabawy?
hmm widzę a w zasadzie nie widzę, że nie ma mojego wykresu z hamowni, a dam sobie coś urwać, że go zamieszczałem :S
pokazywarka.pl polecam do zdjęć
« Dodane: 12.08.2016, 11:54 »
brakuje brakuje
zamieszczam ponownie, mam nadzieję, że teraz widać :)
(http://imageshack.com/a/img924/2695/DhWaFM.jpg)
steveno, a tak mi chodziło po głowie, że skądś kojarzyłem twój nick i znalazłem. Czytałem jak wystawiałeś swojego ładnego RSa ;)
A czemu tak wyszlo, że moment tak został z tyłu w stosunku do mocy? Moc masz ładnie a moment jak w wolnossącym Mondeo ST.
możesz mi dokładniej wyjaśnić co konkretnie masz na myśli, że moment "został z tyłu w stosunku do mocy"?
Może źle patrzę 388 koni przy 285 Nm ?
Podziałka dla momentu z prawej strony na wykresie jest inna niż dla mocy i może troche mylić :) no ale pod wykresem i tak sa wypisane najważniejsze wartości
Tigerbart, tak jak wodzmistrz już napisał, podziałka momentu jest z prawej strony. Jedni na wykresach robią jedną skalę dla momentu i mocy a niektórzy inną dla mocy i inną dla momentu. Z rozpędu odczytałeś moment ze skali dla mocy i tak ci wyszło.
Przy 388KM odczytana w przybliżeniu wartość momentu wychodzi około 430Nm. Maksymalny moment 515Nm osiągany jest przy około 4300obr/min.
a jedzie to wodziło troche? :-D
jedzie ale tylko troszkę ;)
Parę razy miałem porównanie jak deptaliśmy razem np. z A45 AMG i M4 i muszę powiedzieć że Foczka bardzo zaskoczyła kokegów, którzy myśleli, że to tylko zwykły Focus ST :-)
jakakolwiek inna nawierzchnia niż sucha i w autkach jw. po kilku sekundach nie odczytasz nr rejestracyjnego z tyłu ;)
Cytat: vtec w 13.08.2016, 20:06
jakakolwiek inna nawierzchnia niż sucha i w autkach jw. po kilku sekundach nie odczytasz nr rejestracyjnego z tyłu ;)
tak jak mówisz, napęd i elektronika robią swoje, nawet nie musi być mokro, przy starcie na suchym A45 od razu odjeżdżał ale później już była zabawa bo szliśmy łeb w łeb :-)
Wiadomo, to są auta z innej ligi ale fajnie czasami się tak podroczyć i kogoś zaskoczyć ;)
no i paczka w końcu dotarła :)
(http://imageshack.com/a/img921/1561/UtVIsz.jpg)
(http://imageshack.com/a/img924/6061/p4k8fK.jpg)
(http://imageshack.com/a/img921/5215/Yhfcuk.jpg)
teraz trzeba tylko znaleźć czas na zamontowanie
uuuf robi się twardo! ..tzn grubo! ;)
oj tam oj tam, twardo to się robi jak piękna kobieta się niebezpiecznie blisko do faceta zbliża ;)
ale na poważnie mam nadzieje, że będzie to dobry kompromis pomiędzy szybką jazdą a w miarę "normalnym" komfortem na naszych pięknych drogach
p.s. poradziłeś sobie z drganiami?
daj znać kiedy doświadczysz sprzętu na foce ;)
ps. u mnie sprawa się rozwiązałą, tutaj temat:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,4973.0.html
Jutro na rano jestem umówiony u Mielcarka więc w ciągu kilku dni jak będę miał okazje pośmigać to sie podzielę wrażeniami.
Super, że udało sie ci wyłapać problem. Czytałem już twój wątek :)
Paweł, tak z ciekawości jakie masz zawieszenie w swojej foczce?
u mnie jest absolutny standard póki co
Od piątku cały zestaw jest już zamontowany w bolidzie :-)
Przez weekend trochę pośmigałem i muszę przyznać, że wybór był trafny i jestem na razie bardzo zadowolony. Zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności na naszych drogach, jest dość sztywne ale nie na tyle, żeby miało się wrażenie jazdy taczką. Bardzo udany kompromis pomiędzy komfortem a dobrym trzymaniem i prowadzeniem auta. Nie przetestowałem jeszcze na maksa jak będzie się sprawować przy bardzo szybkiej jeździe w zakrętach. Na razie sprawdzam możliwości tego zawieszenia i stopniowo zwiększam prędkość na zakrętach które dobrze znam i wiem ile potrafiło auto na poprzednim zawiasie. W porównaniu do gwintu, który był to auto troszkę bardziej się przechyla ale nieznacznie. Jeżeli stwierdzę, że chce zmniejszyć przechyły to jeszcze mogę skorygować i poprawić stabilizatorami itp. Gwint jest fajny ale na tor a nie na nasze drogi. Jedyny gwint jaki bym zamontował to KWv3 ale to już z montażem wyszłoby kupę pieniędzy.
Podsumowując za te pieniądze bardzo udany produkt. Widać doświadczenie Eibacha i Bilsteina
ja myślałem,że to krótka pojeżdżawka po A8, a tu ucieczka ze spota nu nu nu :D
He, he no trochę sobie depnąłem :-) ale musiałem jechać na awarię. Niestety mam takiego klienta gdzie trzeba szybko reagować bo mogą być straty idące w milionach złotych. Mam nadzieje, że się dobrze bawiliście
czy on jest nadal na sprzedaż ?
tak, niedawno go wystawiłem
Czy samochód został sprzedany? Możesz mi podesłać nr telefonu w PW?
Nie wiem jak czesto Darek tu wchodzi wiec od razu Ci powiem że sprzedał