Od 15 Grudnia w Moim posiadaniu ☺☺☺
(http://images78.fotosik.pl/288/5136682b120165f4med.jpg)
☺ Mody poczynione przez poprzedniego właściciela to:
- obniżenie na sprezynach H&R
- dystanse H&R na tylnej osi
- Stożek KN 57i gen 2
- wyciety środkowy tłumik
- na Lato są ładne 18 nastki Firmy Rondell
-No i zaciski pomalowane na żółto ☺
Cala reszta to seria ☺
(http://images77.fotosik.pl/288/36ca68aba6c5f9aemed.jpg)
To moje pierwsze ST ( marzenie od dawna ) w końcu zrealizowane ☺
Muszę przyznać ze auto zaskoczyło mnie pozytywnie ☺
Tam wszystko do siebie pasuje ☺
Jazda to czysta przyjemność ☺
(http://images77.fotosik.pl/288/54961a2bfcb64c9emed.jpg)
Po zakupie ST otrzymał duży serwis:
-Rozrząd z pompą wody,
-wszystkie plyny, olej, filtry,
-Świece no i w ostatnim czasie Nowe Cewki i tarcze ATE przod...
(http://images76.fotosik.pl/288/b33648f53fa527f7med.jpg)
Ładny☺
Niezawodnosci i satysfakcji z jazdy
Gratuluje zakupu.Ciekawie się komponują zaciski. Bezawaryjności.
Gratulacje piękna Foka :)
Dzięki Panowie ☺ 5 cylindrów brzmi świetnie ☺Szkoda że z racji co2 i całej tej ekologicznej gorączki Ford Musiał przejść na 4 Cylindrowe Ecoboosty....
Eko - terroryści uśmiercili już nie jedno kultowe auto :(
Nawet dawca 5 cylindrów dla ST/RS czyli Volvo przeszedł w całości na 4 cylindry...
To całe eko to pic na wodę i jedna wielka ściema. Oczywiscie chodzi o kasę którą napędzają te pseudonormy. Vw ostatnio pokazał te normy... opel też tylko nie było o tym tak głośno. Na bank podobnie jest w wielu innych markach. Zastanawia mnie tylko jedno skoro jest nowy mustang V8 spełniający normy. To nasze silniki 2.5T też z pewnością dało się upgradeować do nowszych norm. Tylko nikt nie był tym zainteresowany.
Gratulacje super wozu 8)
Na to wszystko nie ma racjonalnego wytłumaczenia...oprócz ( wyłudzenia milionów od producentów aut oraz użytkowników w postaci podatków drogowych itp...) Mieszkam i pracuje w De Foka też jest tu zarejestrowana...I spełnia tzw normę ZIELONA! Euro 4! ☺To moje pytanie ten sam 2.5 T w nowym ST już nie spelni tej normy? ☺
Tylko ze norma Euro4 to juz "zamierzchla" przeszlosc...
Nam innej do szczęści nie trzeba hahah
Zamierzchla przrszlosc Ale upowaznia wjazd Do wszystkich stref jakie porobili Niemcy...euro 5 i Euro 6 to tylko nizszy podatek Drogowy...A więc wszystko ponownie kręci się w okol kasy...
juz VV przestrzega euro śmiech na sali eco ściema i tyle
Co prawda pogoda niedopisala Ale nie mogłem powstrzymać się założyć letnie Kapcie☺
225/40/18 Hankook Felgi Rondell ☺
(http://images76.fotosik.pl/393/e6e480f2ea21e354med.jpg)
(http://images76.fotosik.pl/393/1564df387e3a77acmed.jpg)
(http://images76.fotosik.pl/394/b688f0b1a0cccdfamed.jpg)
Spoko. To oryginalny wzór forda?
Nie to tylko Kapsle ☺jednego nie było już przy zakupie...nie mogłem nigdzie znalesc pojedynczej sztuki A komplet był mega drogi 100 euro...Tak też bylem w szoku ☺wiec zamowilem ori Fordowskie ☺
« Dodane: 05.03.2016, 18:59 »
Felgi to Rondell 0049 Schwarz ☺
Bardzo fajna felga. Pomimo ze jest czarna, to optycznie sprawia wrazenie wieks ej niz te 18cali...
Tez Tak stwierdzilem ☺ 18 ori ze wzg na Grube ramiona sprawiaja wrażenie ociazalych..Te ze wzg na dość szczupłe ramiona wyglądają optycznie na większe mimo czarnej Farbie ☺
Rondell jest niemiecką Firmą o dość dobrej opini choć produkcja jest za pewnie Made in China☺
A jaki przebieg ma Foczka?
Cytat: ST w 11.03.2016, 17:54
A jaki przebieg ma Foczka?
125 tys ma na Blacie ☺
Zima ori tez jest kozacka
Mała aktualizacja :) wydech od Rsa już jest :) za tydzień przyjdzie sportowy kat 200 Cpi no i nastepnie montaz :)
(http://images75.fotosik.pl/702/4ee29ed17d113290med.jpg)
Zmieniłem też Stożek K&N bo jak widać na fotce temu się coś przytrafiło he :)
(http://images78.fotosik.pl/703/737fdea51c3aba3amed.jpg)
Ori wydech końcowy z RS różni się od ST czymś niż tylko końcówkami?
Właśnie szukałem informacji w necie i nie znalazłem nic na ten temat...co do końcówek to sa dużo większe i odpowiedzialne za inne brzmienie niż ori z St.
Kupiłem go za parę groszy...właściciel zrobił na nim 5 tyś po czym przeszedł na 3 calowy wydech po calosci.
Aby nie mieć problemu na przeglądzie zdecydowałem się na ten z Rsa..nie ma potrzeby legalizowana itp co nie jest w De tanie. Poza tym widziałem polifta z wydechem od Rsa i wygląda bardzo zacnie :)
« Dodane: 24.06.2016, 22:42 »
Tu na ostatniej fotce widać :)
Wydech od Rsa :)
Fahrzeugangebot: Ford Focus 2.5 ST für 11900 EUR
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=228500054
Mała aktualizacja :)
Wydech od Rsa juz siedzi :)
Brakuje jeszcze sportowego kata 200 Cpi :)
(http://images77.fotosik.pl/738/9b3960964c07c42fmed.jpg)
« Dodane: 09.07.2016, 20:23 »
Wszystko pasowało bez problemu jedynie końcówki opierają się na dyfusorze...poszukam jeszcze dłuższe gumy aby można było go odrobinę opuścić :)
Dźwięk się praktycznie nie zmienil...no może minimalnie dla tego sportowy kat wskazany :)
Aby opuścić włóż podkładki pod wieszaki. Koszt podkładek 5zł. Jak tak mam u siebie. Reguluje wysokość jak chce.
Nie wpadłem na to ;)
Dzięki Fabio :)
« Dodane: 10.07.2016, 12:05 »
Panowie co myślicie odnośnie sportowego kata?
Mam dylemat 2.5 Zoll czy 3 Zoll?
Z tego co się doczytałem lepiej na 2.5 Zoll wydech 2.5 Zoll kat...aby nie robić różnicy w cisnieniach...
Może ma ktoś jakieś doswiadczenie?
Ja z doświadczenia wiem, że bez kata lepiej :P Ale w DE nie ma tak łatwo :)
W wolnossącym różnicę to by zrobiło, ale w turbodoładowanym nie powinno być różnicy.
Niech wypowie się ktoś bardziej w temacie, nie chcę wprowadzać w błąd...
Cytat: Dybek_87 w 10.07.2016, 11:03Może ma ktoś jakieś doswiadczenie?
Jeżeli zrobisz dp i katalizator 3" i potem
płynne zejście do 2,5" to nie powinno być gorzej tylko lepiej.
Cytat: PyRsHaL w 10.07.2016, 20:53Ja z doświadczenia wiem, że bez kata lepiej Tongue Ale w DE nie ma tak łatwo Smiley
Dobry katalizator z metalowym wkładem nie zrobi w turbo prawie żadnej różnicy w stosunku do jego braku. Robiłem takie testy u siebie w N/A i różnica była na poziomie błędu pomiaru (może 1-2%), a w turbo przecież spaliny mają dużo większe ciśnienie.
Tomasz czyli jak dobrze zrozumiałem przy sportowym kacie osiagne to samo co przy dekacie?
Czytałem gdzieś ze sportowy kat 200 Cpi daje praktycznie to samo co decat różnica była minimalna...niestety muszę mieć kat który będzie spełniał euro 4 bo nie przejdę przegladu...
« Dodane: 10.07.2016, 23:11 »
Nie chce ruszać Dp...dla tego raczej zdecyduje się na 2.5 Zoll sportowy kat :)
Heko pisał ze nie ma większego sensu zwiększania na 3 Zoll przy zamiarach do 300 ps...
« Dodane: 10.07.2016, 23:28 »
Pozwolę sobie wkleić artykuł...
Sports Cats vs de-cat pipe
The catalyst (also referred to as a pollution or smog control) resides inside the exhaust. Its job is to create cleaner emissions by causing a reaction which reduces the CO2 and NO2 in the exhaust.
Because they are constructed of a matrix they impede the flow of exhaust gases and have been blamed by many as power stealers. What options are out there that regain this robbed power?
Primarily there are 2 options to get faster flowing gases through the exhaust:-
The first and easiest is referred to as a de-cat or decat pipe .
It is quite simply a pipe that sits where the catalyst should go and effectively the entire catalyst is removed. What are the drawbacks of a de-cat?
It is illegal in most states and countries unless your car can still meet its stringent emissions requirements without one. Many people swap back the catalyst at the time of the annual test to obtain a roadworthyness certificate but the Police are increasingly using spot checks at the road side to catch people out.
Some engines will also have a probe further up the exhaust from the catalyst and if this reports 'dirty' exhaust fumes it will adjust the ignition timing typically running the engine lean. This will result in a loss of power and could even cause the ecu to go into a limp home mode.
The second and most professional option is a sports catalyst.
These are manufactured to higher tolerances than the OEM ones and have much better flow characteristics.
The drawbacks of the sports cats are usually the cost but in real terms they cost little more than a standard original brand catalyst. When you put a car on a rolling road what sort of results can you expect to see?
Car Tuning Tips took a Mitsubishi Evo IV onto a rolling road and the baseline power with the original catalyst was 295bhp. With the decat pipe this increased to 305 bhp and then when the sports catalyst was introduced power reached 304 bhp.
So we have to conclude that there is very little performance difference between a sports cat and a decat. The standard EVO catalyst is actually very good which is why we see little gain between them but on more humble engines power gains reach around 5-10% higher.
If your catalyst needs replacing we would strongly recommend that you source a suitable sports catalyst rather than going for an illegal decat option.
If you are using the car off road then the decat would be the sensible and most cost effective option open to you.
Może się komuś przyda :)
Cytat: Dybek_87 w 10.07.2016, 23:09Czytałem gdzieś ze sportowy kat 200 Cpi daje praktycznie to samo co decat
Ale chyba jeśli chodzi o moc? Bo na dobrym kacie 200 cpi spokojnie przejdziesz Euro4. Ale wielkość katalizatora musi być dostosowana do mocy samochodu, przede wszystkim nie może być on za mały.
Podobny na początku jak mój gdy kupiłem ^_^ również żółty zacisk :D
Zapraszam do mnie ^^
Cytat: TAM w 11.07.2016, 22:11
Ale chyba jeśli chodzi o moc? Bo na dobrym kacie 200 cpi spokojnie przejdziesz Euro4. Ale wielkość katalizatora musi być dostosowana do mocy samochodu, przede wszystkim nie może być on za mały.
Właśnie dla tego pytałem czy zostawić Dp 2.5 Cala i wsadzic 2.5 Calowy sportowy kat 200 Cpi czy moze Dp i Sportowy kat na 3 cale i reszta do końca 2.5 Cala...
Ten kat co znalazłem spełnia normy euro 4 tak podaję producent :)
Cena taka sama czy to 2.5 czy 3 cale.
Pojawił mi się pomysł aby ogarnąć softa od Revo Stge 1 czyli 45-55 PS i 90-do 120 Nm...
Mam nie daleko do tunera który jest oficjalnym dilerem na Niemcy.
Ale to dopiero jak wydech będzie gotowy i Icek :)
Jeśli możesz wybierać, to zdecydowanie polecam DP 3" i pasujący kat. Dalej może być 2.5".
Cytat: sliwa4045 w 12.07.2016, 13:40
Podobny na początku jak mój gdy kupiłem ^_^ również żółty zacisk :D
Zapraszam do mnie ^^
No właśnie widziałem pierwsze fotki u Ciebie i wyglądał tak samo he ;)
Po modyfikacjach zewnętrznych zmienił kompletnie wygląd uważam na plus ;)
« Dodane: 12.07.2016, 16:52 »Cytat: TAM w 12.07.2016, 16:49
Jeśli możesz wybierać, to zdecydowanie polecam DP 3" i pasujący kat. Dalej może być 2.5".
No to tak też zrobię :)
Jak ktoś planuje wymianę katalizatora na decat, to spokojnie mogę polecić tą firmę:http://olx.pl/oferta/decat-ford-focus-st-rs-rs350-2-5-downpipe-katalizator-zamiennik-nowy-CID5-IDebjjR.html
Wszystko perfekcyjnie pasuje, bez żadnych przeróbek :)
Dzisiaj ich decat u siebie miałem montowany i zmierzone parametry na hamowni w tej samej temperaturze otoczenia (21 stopni) co przed montażem. Przybyło 5KM i 26NM. Czyli w sumie mam dokładnie 295KM i 486NM. I nie musiałem robić 1000 kilometrów do Krakowa, aby zrobić dobry program. A ponadto ten sam decat zaproponowano w Krakowie za 600pln (forumowicz Heko). Ten mój udało się kupić za 415 z wysyłką. Mam Millteka non resonated, ale po wmontowaniu decata dźwięk stał się jeszcze bardziej rasowy :D
Trochę się wahałem, czy warto robić tą zmianę, ale teraz czuję i słyszę, że zdecydowanie tak :)
Cytat: ST w 14.07.2016, 12:50Przybyło 5KM i 26NM.
Ale w porównaniu do czego? Do zwykłego katalizatora czy sportowego, a jeśli to drugie to jakiego?
Do zwykłego, fabrycznego katalizatora oczywiście.
A przed momentem otrzymałem informacje, że ten decat od sierpnia będzie oferowany z uszczelkami. U mnie przy przebiegu 11tys. km oczywiście uszczelki były w perfekcyjnym stanie.
Kolejne fajny STek i kolejna zmiana na minus kolami :( ale bez urazy to tylko moje zdanie :)
Panowie jakiej wielkości nakrętki idą do przykrecenia kolektora wydechowego? M8 czy M10?
Na niemieckim forum znalazlem poradę aby kolektor przykręcić na miedziane nakrętki jesli śruby się poluzowaly
W przyszłym tyg jadę zająć się nieszczelnym kolektorem i chciał bym zamówić nakretki.
« Dodane: 28.07.2016, 23:34 »
No i jeszcze jedno pytanie istnieje jakiś moment z jakim należy przykrecic kolektor?
Nie kupuj ,,jakichś" miedzianych czy innych nakrętek do kolektora, bo źle się to skończy. Kup dedykowane w znanej, sprawdzonej firmie tuningowej. Wtedy też nie będziesz się martwić o ich średnicę. Sprzedawca powinien podać zalecany moment dla danego typu nakrętek. W ASO dobrzy ludzie (o ile na nich trafisz) mogą Ci podać jak jest dla oryginału.
Gościu jak kiedyś wystawił RS-a na sprzedaż, to miał w opisie, że nakrętki zamawiał w jakiejś specjalistycznej firmie z UK. Może to była AutoSpecialist, ale nie pamiętam...
Bo pisał też, że te odkręcające się nakrętki to bolączka RS-ów ponoć.
To prawda. Gdybyś znalazł te nakrętki, daj znać na forum, pewnie wiele osób by je kupiło.
Na innym forum kolega KrisSz właściciel zielonego RS-a tak napisał:Głośna praca silnika, świst z komory silnika - RS-y podobnie jak STki mają tendencję do odkręcania się 3 śrub mocujących downpipe do turbiny. Auto staje się wtedy znacznie głośniejsze - prawie jak WRC i niestety wszystkie gorące spaliny trafiają do komory silnika co może nie być zdrowe. Ford wprowadził miedziowane śrubki które sprawdzają się trochę lepiej ale i tak się odkręcają. Można stosować specjalne podkładki Nordlock (Stal nierdzewna poszezrane szerokie), przewiercić i zadrutować łby śrub, wymienić śruby na szpilki i nakrętki samoblokujące się (zagniatane) albo kupić za 59 funtów zestaw specjalnych śrubek w UK.
59 funtów zgroza
Co innego kolektor, co innego downpipe. Z DP jest idealne rozwiązanie właśnie w postaci śrub, które mają blokady na łbach - bez zdjęcia blokady ich odkręcenie jest niemożliwe, nie tylko samoistne, ale nawet na siłę. Ceny wahają się od 30 euro do 40 funtów. Przykład tu:
http://j-w-racing.co.uk/product.php/8865/2962/stage_8_downpipe_locking_fasteners
Dla kolektora nie znalazłem nigdzie podobnego rozwiązania, co najwyżej zalecano jakieś ponoć specjalne nakrętki, ale bez żadnej opinii użytkowników niewiele to znaczy...
Będziemy szukać, aż znajdziemy :)
Wczoraj byłem w ATU to duża sieć warsztatów w De. Rozmawiałem z jednym z mechaników...szukaliśmy w bazie jakie nakrętki idą na kolektor Ale niestety nie znaleźliśmy nic...za to polecił mi miedziane nakrętki bo właśnie w takich przypadkach je stosuja. Widziałem w sieci ze co nie którzy producenci produkują takie jako tzw zestaw naprawczy. Powinny zostać przykrecone na ciepłym silniku i po przejechaniu 50 km ponownie dokrecone...miedź zupełnie inaczej reaguje na wysokie temperatury w przeciwieństwie do standardowych stalowych nakretek.
Na Niemieckim forum Tak jak pisałem znalazlem Post w którym użytkownik ST zastosował właśnie miedziane nakrętki i nie ma więcej z tym problemu...
Drugi użytkownik pisał ze jezdzil do Aso..wymieniali uszczelke i nowe śruby i po kilku dziesięciu tysiącach km ponownie było to samo...więc chyba zakładanie ori nakretek nie ma większego sensu...
W przyszłą sobotę jadę wymienić kat na sportowy 200 Cpi 2.5 Cala Dp zostaje ori jednak zdecydowalem sie nie robic Dp i kata na 3 Cale...za zaoszczędzone pieniądze zamówię Iceka Airtec...a jak ogarne strojenie Revo to zobaczymy co da sie ugrac :) Na wielu forach piszą że Dp 3 cale nie ma większego sensu do 300 kucy w ST Ale wiadomo zdania są podzielone A to mój Wybór ; )
« Dodane: 30.07.2016, 20:41 »
A może to właśnie Dp się odkrecilo a nie kolektor...W sobotę będzie wiadomo :)
U Ciebie zamiast Airteca to bierz Wagnera, wyjdzie taniej i ma lepsze parametry. Niemieccy tunerzy zakładają je w Porsche, Audi... A to chyba o czymś świadczy. U siebie też mam Wagnera.
Wagnera najtańszego jakiego znalazlem dedykowanego do ST to jakieś 600 Euro...Airtec Gen3 to koszt 330 € z przesyłką z GB :) jak dobrze pamietam wydajnosc do 355 kucy wiec nie widze powodu drugie tyle doplacac nawet jesli Wagner bedzie odrobine lepszy ;)
Cytat: ST w 30.07.2016, 23:07bierz Wagnera, wyjdzie taniej i ma lepsze parametry
Pozwolę sobie się z tym nie zgodzić. Wagner jest monstrualnie drogi, a z opinii które czytałem na różnych forach wynika, że jest też gorszy. Ma co prawda podobne możliwości chłodzące, ale większą pojemność wewnętrzną niż porównywalny Airtec, co powoduje zauważalną turbo dziurę. A to, że niemieccy tunerzy zakładają niemieckie icki w niemieckich autach wynika wprost z mentalności Niemców. Airtec musiałby być 3 razy tańszy i 2 razy lepszy, żeby go zakładali.
FMIC.pl 600x300x100- koszt 619zł, a daje radę przy 400+ koni i chłodzi powietrze do temperatury otoczenia.
Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać?
U siebie mam bodajże 450x300x76, który kosztuje 429zł, a daje radę przy 350 koniach.
Poza tym żeby zrobić 300+ koni niekoniecznie trzeba customowy donwpipe - u mnie seryjny daje radę :)
Cytat: PyRsHaL w 31.07.2016, 01:28daje radę przy 400+ koni i chłodzi powietrze do temperatury otoczenia
To akurat jest fizycznie niemożliwe :-)
Cytat: TAM w 31.07.2016, 00:18
Pozwolę sobie się z tym nie zgodzić. Wagner jest monstrualnie drogi, a z opinii które czytałem na różnych forach wynika, że jest też gorszy. Ma co prawda podobne możliwości chłodzące, ale większą pojemność wewnętrzną niż porównywalny Airtec, co powoduje zauważalną turbo dziurę. A to, że niemieccy tunerzy zakładają niemieckie icki w niemieckich autach wynika wprost z mentalności Niemców. Airtec musiałby być 3 razy tańszy i 2 razy lepszy, żeby go zakładali.
Mnie zakup Wagnera zaproponowała firma http://www.ecuproject.pl/ z Wrocławia, która sprzedaje i montuje zarówno Wagnera jak i Airteca. Montowali je i lepsze parametry (przy okazji programu) uzyskiwali na tańszym Wagnerze. Ja mam Wagnera i żadnej turbo dziury nie wyczułem. Może ktoś bardziej obeznany zerknie na wykres z hamowni poniżej. Cena Airteca Stage 3 wynosiła w ubiegłym roku ok. 3300pln, a Wagnera 2600pln. Aktualnych cen nie śledziłem. Być może, że turbo dziura pojawiała się u tych, którzy zostali na fabrycznym plastikowym kolektorze, czy fabrycznym zaworze EGR DV, albo to kwestia odpowiedniego programu i właściwego wystrojenia.
Przecież mogli mi próbować wcisnąć droższego Airteca, gdyby był lepszy - więcej by na mnie zarobili :)
A tak u mnie na hamowni Wagner wyszedł:
(http://zapodaj.net/images/15dee934cdd98.jpg)
Są różne modele obydwu producentów i bardzo różnią się cenami, ale średnio rzecz biorąc za podobne icki trzeba więcej zapłacić Wagnerowi. Z reguły nie ma najmniejszego sensu kupowanie najdroższych modeli. Ja za swój pierwszy przyzwoity IC zapłaciłem ok. 1600 zł. (nowy Airtec Gen3 Stage 1 ściągnięty z UK) i miałem na nim prawie 300 KM. Program nie był wyżyłowany, taka sama moc była w temp. otoczenia 5º jak i 25º C.
Opisywana przeze mnie turbodziura ma związek jedynie ze wzrostem pojemności wewnętrznej ic i nie zależy od innego osprzętu i softu. To jest fizyczne zjawisko, które można jedynie starać się minimalizować różnymi sposobami.
Nawiasem mówiąc, Twój wykres jest bardzo ładny.
No jak Tobie się mój wykres podoba, to już jestem spokojny :)
Nie gonię za większymi zmianami z uwagi na minimalny przebieg i zwyczajnie szkoda mi szybko wykończyć sprzęgło, czy ukręcić półośki.
Cytat: ST w 31.07.2016, 12:53
zwyczajnie szkoda mi szybko wykończyć sprzęgło, czy ukręcić półośki.
Półosie idzie rozwalić nawet i na seryjnym programie :)
Wystarczy, że nie będziesz ruszał agresywnie buksując kołami, a przede wszystkim nie ruszać agresywnie na skręconych kołach...
No jeżdżę od ponad trzydziestu lat i jakoś daje radę :)
Ale nie ST-kiem 2.5T :-)
Nie wiem jak to wydedukowałeś drogi Holmsie, ale masz rację :D
Ponoć człowiek uczy się do końca życia :)
Sportowy kat już jest :) 200 Cpi i norma spalin Euro 4
Wykonany przez firmę
http://www.hdt-motorsport.de
(http://images76.fotosik.pl/792/16f349039cfc6195med.jpg)
(http://images76.fotosik.pl/792/1b413ead929d50a6med.jpg)
(http://images77.fotosik.pl/792/372ee575c20d83f6med.jpg)
Gratulacje! Ile kosztował? I jaka jest średnica rurek, bo jakoś takie wąskie się na tym zdjęciu wydają?
299 € :) Plus 23€ za 2 uszczelki i śruby mocujące z nakretkami :) To 2.5 Calowy kat Dp zostaje ori :) jak i cala reszta ale bez srodkowego tlumika i koncowy wydech od Rsa :)
299€ to przystępna cena. Na ile dają gwarancję? Ciekawe czy robią też 3".
Pokaz jak jest wykonany od środka, to najważniejsze.
Najtansze u konkurencji kosztuja w granicy 350€...
Robią też 3 calowe ;)
Gwarancja 24 miesiące :)
Mogę pomóc jak ktoś będzie zainteresowany :)
« Dodane: 03.08.2016, 19:50 »
Cena 3 calowego się nie zmienia...
Potem pstrykne fotkę Jak wyglada w środku ;)
Mają też w ofercie 50 Cpi 100 Cpi ale te oczywiscis nie spelnia normy euro 4.
W sobotę montuje i dam coś więcej znać jak odczucia z jazdy i czy dźwięk wydechu się zmienil ;)
« Dodane: 03.08.2016, 20:43 »
(http://images77.fotosik.pl/792/2e8295a92b3cfe1amed.jpg)
Fotka od środka :)
Skoro 3" kosztuje tyle samo, to pewnie niebawem się na niego skuszę, bo mój robi już wysiadkę. Jak kupię na firmę, to będzie bez vatu, czyli ok. 260€, a to ma już sens.
Aha, jeszcze jedna prośba - mógłbyś się dopytać do jakiej mocy przewidują kat z 3-calowymi końcówkami? To jest bardzo istotne.
Nie ma problemu potem skontaktuje się z Firmą i zobaczę czy udziela takiej informacji tzn czy robili jakieś testy albo mają taką wiedzę od użytkowników którzy kupili. Z tego co wiem to od nie długiego czasu sprzedali ponad 100 sztuk...
« Dodane: 04.08.2016, 22:09 »
Udało mi się znalesc set do przykrecenia kolektora wydechowego może się komuś przyda
http://www.puma-schmiede.de/shop/index.php?a=887
Piszą że nakrętki posiadają mecjaniczne zabezpieczenie od odkrecania się
Tani nie jest ale zawsze to jakieś wyjście jak by ktoś nieustannie walczył z tym problemem...
U mnie okaże się z sobotę czy to tylko poluzowane śruby na dp czy moze wlasnie kolektor...
Kat zamontowany :) Ale to tylko jedyne dobre wiadomosci...zajechalem na warsztat A tam tylko zastepca szefa...i zadnego mechanika...sprawy osobiste...
No to postanowiłem uporać się z montażem sam:)
Śruby od kata udalo sie odkrecic...przynajmniej 3 jedna nie wiadomo dla czego byla zaspawana...ale to jeszcze jakos poszlo...zostala wiec sada do odkrecenia i tu zaczely sie schody...Wd 40 parę minut odczekaliśmy A sonda ani drgnie...no to na gorącą palnikeiem...dalej nic..po 2 godzinach poszedł w ruch flex...mlotek...I przecinak...sondę udało się uwolnić gwint był ok udało wkręcić się do nowego kata bez problemu...
Po odpaleniu było wszystko dobrze po 10 min jazdy zapalił się Check Engin...
Wszystko wskazuje ze uszkodzilismy sondę przy tej operacji...auto prowadzi się normalnie dźwięk jest teraz bardziej rasowy ;) z odczucia lepiej zbiera się od dolu...:)
Teraz pytanie czy zamiennik sondy Denso bedzie ok?
Może ktoś polecić oby nie ori sonde jakis inny dobry zamiennik?
Za ori Fordowski chcieli 180€
Dp jest szczelne wiec nieszczelność o której wcześniej wspominaliśmy dobiega zapewne z kolektora...Ale tego nie udało się już dziś ogarnac...
..
« Dodane: 06.08.2016, 16:20 »
Znalazłem coś na Ebay...
Interessanten Artikel bei eBay ansehen http://www.ebay.de/itm/361299859058
Sondę niestety łatwo uszkodzić, u mnie udało się to zrobić spawając wydech w jej dość bliskiej okolicy (myślę, że 20 cm od niej). Niestety wykonawca nie pomyślał o odkręceniu.
No to po tym co przeszła moja nie mogła zostać nie uszkodzona...Ale nie było innego wyjścia na miejscu było tylko ori sonda za 180...a auto potrzebuje nie moglem zostawic do poniedzialku w warsztacie...wiec za wszelka cene postanowilismy uwolnic ja z kata...Wsadziles ori sonede?
Sonda z linku na pewno będzie niedobra, bo nie może pasować jednocześnie do zwykłych silników ze standardowymi wąskopasmowymi sondami. ST/RS wymaga sondy szerokopasmowej, na której opiera się cały engine management. Takie używane sondy można za rozsądne pieniądze np. Na Allegro. A tu masz nową za przystępną cenę:
http://www.ebay.de/itm/LAMBDA-OXYGEN-WIDEBAND-SENSOR-FOR-FORD-FOCUS-MK2-2-5-ST-2005-11-FRONT-5-WIRE-/122003134143?hash=item1c67f416bf:g:CHsAAOSwzJ5XTvvU
A to nie jest przypadkiem ta co do dp idzie?
Aaa, sorry! Ty uszkodziłeś DRUGĄ sondę, więc ta z Twojego linku powinna pasować. Takie sondy wąskopasmowe (nowe) są na Allegro w okolicach 100 zł.
Uszkodzona jest ta co wchodzi do kata...
Możesz podać jakiś link? :)
« Dodane: 06.08.2016, 17:21 »
Nie mogę nic na allegro znalsc
« Dodane: 06.08.2016, 17:23 »
Tu coś jest ale mało info
http://m.autoteiledirekt.de/stark-7700373.html
Tu masz nową u sprawdzonego sprzedawcy:
http://allegro.pl/nowa-uniwersalna-sonda-bosch-4-przewodowa-lodz-i6386096226.html
Nawet jeśli nie będzie mieć odpowiedniej wtyczki, to będziesz mógł przełożyć starą.
Powinna pasować nawet kolory przewodów się zgadzaja...2 białe czarny i szary.
W tej Denso są inne farby nie wiem czy jest jakiś opis podłączenia.
Sonda zamówiona :) znalazlem Denso dedykowana do ST odrazu z pasująca wtyczka :)
Co do uniwersalnych niestety lutowanie wtyczki i podobne połączenia powodują zakłócenia pracy sondy...
Znalazłem też w końcu jakie nakrętki idą do kolektora wydechowego :) M8 a tu podaję set z Ebay :) cena już przystepniejsza :)
http://www.ebay.de/itm/152188114623
Cytat: Dybek_87 w 09.08.2016, 19:47lutowanie wtyczki i podobne połączenia powodują zakłócenia pracy sondy
Można tak to zrobić, że wszystko gra. Ale oczywiście lepiej kupić sondę z wtyczką, więc gratuluję zakupu.
Cena tego miedzianego zestawu jest całkiem niezła, mam tylko wątpliwości, czy w cywilizowany sposób da się usunąć stare szpilki.
Na warsztacie w De czas to pieniadz ;) Przy gotowej wtyczce mniej roboty :)
Dzisiaj kupilem ori sruby do kolektora wydecgowego...
Podobno Sa poprawione w stosunku do tych montowanych przy montażu.
Dziś zabrałem się sam za kolektor :) rozbieranie co nie miara Ale jakoś sobie poradzilem :) 4 śruby były luźne te od lewej strony...chciałem zmienić nakretki Ale przy odkrecaniu wykrencaly się szpilki A nakretki siedziały zakleszczone nie chcialem uszkodzic gwintu więc dokrecilem wszystko i dokuczliwy dzwiek znikl :)
Jutro ogarne jeszcze Sondę bo dziś przyszła ;)
Czyli wychodzi na to, że z wykręceniem szpilek nie ma problemu. W takim razie chyba zdecyduję się na ten miedziowany zestaw.
U mnie 2 wykrecily się bez problemu żebym wiedział ze tak gładko pójdzie to bym zamówił ten set odrazu...
Miejsca mega mało wszystko gorące he no bo i na cieplym silniku zalecają to robić
Cała operacja zajęła mi 3 godziny na spokojnie :)
Nie jestem żadnym mechanikiem Ale odrobinę pojęcia mam :)
« Dodane: 12.08.2016, 21:57 »
Ori nakretki mają też zabezpieczenie na gwincie dla tego siedzą zakleszczone i wykrecaja się ze szpilkami.
Nakrętki nie były mega luźne ręką nie szło kręcić Ale mimo wszystko nieszczelność byla.
Sprawdziłem wszystkie kluczem nasadowym z tzw grzechotka.
Te pierwsze dwie z lewej 13 nasadowa bo mega mało miejsca.
Trzeba zdemontować pod szybie Z wycieraczkami
I rurę co idzie do filtra powietrza.
Oslona kolektora siedzi na 4 srubach.
Dobrze mieć małe lusterko aby zobaczyć gdzie są śruby i jak to wygląda :)
« Dodane: 13.08.2016, 15:51 »
Sonda też ogarnieta ; ) Check Engin znikl oczywiscie po skasowaniu błędu; )
Opuscilismy też końcowy wydech na podkladkach więc nie ma więcej wibracji przenoszonych na dyfuzor ;)
Następny w kolejności jest Icek :)
Panowie za około miesiąc podejmę ostateczną decyzję odnośnie sprzedazy Foki...Plany sie odrobinę pozmienialy...23 września lecę na Mazury okolice Olsztyna na Urlop więc jak znajdzie się poważny zainteresowany to można obejrzeć autko.
Cena jaka mnie interesuje to 42000 tys. Dla forumowiczów można coś jeszcze delikatnie opuścić.
Jak macie pytania to pisać śmiało