Witam,
czy amortyzatory w focusie ST mk2 z tylu sa takie same jak w zwyklym focusie?Poniewaz szukalem na stronach amortyzatorow i nigdzie nie ma do wersji ST..
pozdrawiam
Wg specyfikacji Bilsteina to te same amortyzatory.
te same co do benzyny 2.0?
Według mnie nie są takie same, chociaż prawdopodobnie da się je założyć (ale ja bym się bał). W katalogach są dedykowane do ST, nie dość dobrze szukałeś, np. Koni: http://www.ebay.co.uk/itm/Koni-Ford-Focus-II-ST-2-5-05-11-Rear-STR-T-Shocks-Dampers-/290934584951?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item43bd0d7677
To odkopię temat - komuś udało się na 100% wyjaśnić czy ST ma amortyzatory takie same jak inne FF?
Ostatnio słyszałem że amory w FF mk2 lubią popłynąć, ciekaw jestem na ile to prawda.
Oczywiscie ze amory sa inne (w sensie ich charakterystyki), ale oczywiscie takie od zwyklego pasuja.
Z tym, ze zalozenie zwyklych spowoduje pogorszenie sie wlasnosci jeezdnych auta.
Wyjsciem jest montaz amorow sportowych, ale wtedy dobrze by bylo zalozyc identyczny model na przod i tyl...
O pogarszaniu właściwości i zakładaniu "zwykłych" nie ma mowy , stąd moje pytanie.
Pytanie czy zakładać nowe OEM'y czy usportowione? Jeśli te drugie to jakie żeby było dobrze? (cena vs. rezultat).
Sprawdz jak cenowo wyglada Bilstein B6 a jeszcze lepiej B8 w porownaniu do fabrycznego - moze byc tak, ze bedzie tanszy niz seryjny ...
Cytat: weksla w 12.05.2015, 18:40Wg specyfikacji Bilsteina to te same amortyzatory.
To, ze zamienniki Bilsteina są takie same dla obu wersji, nie musi oznaczać (i zapewne nie oznacza), że seryjne amortyzatory miały taką samą charakterystykę.
Cytat: Tomasz w 24.09.2015, 12:28
To, ze zamienniki Bilsteina są takie same dla obu wersji, nie musi oznaczać (i zapewne nie oznacza), że seryjne amortyzatory miały taką samą charakterystykę.
Fakt, ktoś przerabiał już może zamienniki?
Polecam zakup Bilsteina B6 - świetna charakterystyka pracy dzięki budowie monotube, tak ogólnie te amory mają charakterystykę progresywną a nie liniową jak zwykłe. Miękki podczas normalnej jazdy i sztywne na przechyłach.
W kwestii wymiany na Bile najlepiej byłoby wymienić kpl tj przód i tył z racji charakterystyki innej niż amory twintube.
Dodatkowo B6 (B8 i wyżej oczywiście też) można zregenerować, przerobić na B8 itd itp. Cena regeneracji takiego amora to zazwyczaj 150-300zł zależnie od poziomu zmęczenia tłoka. Póki amor nie zostanie wygięty lub nie pęknie laga masz pełen serwis amora w cenie normalnego zamiennika serii.
Nie polecam natomiast B8 do dupowozu, to jest super amor ale na tor.
Miałem w swojej Alfie 166 która strasznie bujała i nurkowała założone B6 i potwierdzę co kolega napisał super amor i tyle :) koniec z bujaniem i nurkowaniem nawet przy std sprężynie.
Bobson, B6 pasuja P&P czy jakieś modyfikacje konieczne?
B6 jest przeznaczony do standardowego zawieszenia, a B8 do obnizonego.
Generalnie mozna w pewnym uproszczeniu powiedziec, ze B8 to skrocony B6...
A B12? Ktoś może coś o nich powiedzieć? Interesują mnie różnice w stosunku do B6/8 oraz kwestia codziennej eksploatacji - nie jest to zbyt twarde? Koszt zakupu B12 wraz ze sprężynami Eibacha (~2700) jest jeszcze do przełknięcia, szczególnie że zestaw B6 + Eibach to, z tego co widzę w różnych sklepach, około 2000-2200.
Niedawno widzialem albo na olx albo allegro fajny zawias gwintowany do Foki - uzywka za okolice chyba 1300 zeta
B12 to zestaw amorów B6 lub B8 (zależnie od auta) i sprężyn Eibach Pro-Kit.
B6 to amor który jest świetny na dziurawy asfalt, spore nierówności.
Przykładowo montuje teraz Gwint H&R do Fiesty na amorach B8 Sprint. Skok poprzedniego B6 to ponad 15cm, B8 7,5cm.
B8 zdecydowanie nie jest do auta na codzień, no chyba że kierownik jest masochistą i lubi jak lecą plomby.
Cytat: MAG w 24.09.2015, 12:21
Sprawdz jak cenowo wyglada Bilstein B6 a jeszcze lepiej B8 w porownaniu do fabrycznego - moze byc tak, ze bedzie tanszy niz seryjny...
Oryginalny przedni amor Focus ST MKII w serwisie kosztuje 650pln. Bilstein B6 w normalnym sklepie 530pln. Mnie znajomek z Inter-Carsu proponuje je po 470 za sztukę...
Zrobiłem dzisiaj rozpoznanie, bo pomimo śmiesznego przebiegu auta (ok. 8700km) zaczął mi lekko wyciekać olej z prawego przedniego amortyzatora. Ale chyba lepiej kupić na przód dwa B6 i po sprawie... B8 jak poprzednik już pisał, nie jest preferowany do normalnej jazdy, ale do typowo sportowej, ponieważ jest sztywniejszy od B6.
Wrzuć B6 bedziesz zadowolony
I je dzisiaj zamówię, w końcu Weterana forum trzeba słuchać :)
No i tak jak Kolega weksla zasugerował, są założone Bilstein B 6 i jestem zadowolony :).
Ale nie obyło się bez kombinacji. Dół amorków trzeba było oskrobać z farby, bo inaczej nie chciały znaleźć się na swoim miejscu.
Być może, że spowodowane to jest niskim przebiegiem auta (8700km) i wszystko jeszcze ciasno siedzi....
(http://images75.fotosik.pl/157/9818447f97481043.jpg)
No i super. Bedziesz zadowolony. A taki problem jak zdrapanie lakieru to nie problem☺
Też prawda :).
A tu "Hydrografika" zrobiła ostatni element pod maską, ale chłopakom skosy się pomyliły zamiast zrobić z prawej na lewą i element wróci do poprawki:
(http://images77.fotosik.pl/158/854e1d25964fe981.jpg)
(http://images77.fotosik.pl/158/a27ae0809d5e4b74.jpg)
Super. Ale ja na takie zabawy to nigdy na tyle czysto pod maską nie mam☺
No ale jak tak zrobisz, to będziesz miał czyściej, bo bród i kurz na takiej gładkiej powierzchni nie ma czego się trzymać :)
Odkopię temat, by nie zakładać nowego. Prawdopodobnie pójdę w stronę B6 do swojego focusa. Co ze sprężyną? Seria może zostać czy szukać czegoś twardszego? Co polecacie?
U mnie z uwagi na bardzo niski przebieg nie ruszałem fabrycznych sprężyn. Nasze drogi do gładkich nie należą, a amorki B-6 są i tak trochę twardsze od fabrycznych i znacznie pewniej trzymają w zakrętach. Jeżeli masz duży przebieg, a sprężyny mogą już być trochę zmęczone i zależy Ci na obniżeniu auta - to wówczas można pomyśleć także o ich ewentualnej wymianie.
Przy okazji wymiany amorków, można także pomyśleć o zmianie fabrycznych porzewodów hamulcowych:
(https://images82.fotosik.pl/511/e1e5db173ab1f2fa.jpg)