Słuchajcie mam pytanie...Mam możliwość kupienia w bardzo dobrej cenie zestawu jak w temacie po niecałym 1k km...
Zna ktoś te tarcze i klocki? Nadaje się do użycia w mdo? Jeżdżąc normalnie ale czasem z cięższa nogą na gazie?
Wiesz jaki jest powód sprzedaży? Bo przez 1000 km można spokojnie zniszczyć tarcze...
Ogólnie TG są bardzo dobre, choć lepiej byłoby pewnie, gdyby były z redami, a nie z greenami. Po za tym o greenach w mk3 pojawiło się sporo negatywnych opinii, no ale nikt chyba nie miał ich z TG.
Powód sprzedaży to rozbicie auta z prawej strony - szkoda całkowita i gość rozbiera auto i sprzedaje co droższe wymieniane przez niego elementy... Tarcze "ponoć" w stanie idealnym... tam gdzie możliwe było uszkodzenie tarczy - gdzie auto najwiecej oberwało, prawy przód, tarcze ponoć montował do tokarki zeby sprawdzić i ponoć ideał...no na zdjęciach nie zobacze ewentualnego wykrzywienia a nawet minimalne będzie miało złe skutki...
Co do klocków to fatk - czytałem złe opinie choćby w v6 u Boro, auto do czasu mocnego rozgrzania klockow nie chciało hamować. Dlatego właśnie pytam czy jest sens ładować się w taki zestaw do standardowych zacisków w mk3.
ps. to może lepiej kupić same tarcze i dokupic red'y? I jak można sprawdzić stan tarcz - wizualnie sa super, pytanie jak z ich "prostością"
Co do tarcz to na 100% będziesz wiedział czy są ok dopiero jak je założysz. Nawet jeśli są proste na zimno to mogą być krzywe po rozgrzaniu. Rzadko bo rzadko ale zdarza się. Ogólnie tarcze EBC TG są bardzo dobre, chyba nie ma nic lepszego do seryjnych zacisków w mk3. Co do klocków trudno powiedzieć, klocek musi być dobrany do tarczy, to że greeny źle sprawdziły się z Mikodą GT nie musi oznaczać, że będzie źle też z EBC TG. Musiałbyś spytać kogoś kto jeździł na takim zestawie. ;)
A czy brać? To zależy od ceny. ;)
No facet który tym jeździł mówi, ze w porównaniu do serii jest ogromna poprawa i w ogóle same superlatywy - ale co miał powiedzieć :)
cena jest 1/3 ceny rynkowej więc raczej warto...
Cytat: GaBB w 06.08.2010, 15:56
Powód sprzedaży to rozbicie auta z prawej strony - szkoda całkowita i gość rozbiera auto i sprzedaje co droższe wymieniane przez niego elementy... Tarcze "ponoć" w stanie idealnym... tam gdzie możliwe było uszkodzenie tarczy - gdzie auto najwiecej oberwało, prawy przód, tarcze ponoć montował do tokarki zeby sprawdzić i ponoć ideał...no na zdjęciach nie zobacze ewentualnego wykrzywienia a nawet minimalne będzie miało złe skutki...
Co do klocków to fatk - czytałem złe opinie choćby w v6 u Boro, auto do czasu mocnego rozgrzania klockow nie chciało hamować. Dlatego właśnie pytam czy jest sens ładować się w taki zestaw do standardowych zacisków w mk3.
ps. to może lepiej kupić same tarcze i dokupic red'y? I jak można sprawdzić stan tarcz - wizualnie sa super, pytanie jak z ich "prostością"
u mnie na klockach mintexa też potrzebuje 2, 3 hamowań żeby się rozegrzały i hamowały tak jak powinny,żaden problem po prostu trzeba o tym pamiętać
widziałem więcej zestawów z tarczami TG i greenami więc może być tak jak pisze Tomasz że redy mogą z tym kiepsko grać
Tomasz montuj wreszcie hamowniki od Focusa bo nie wiem co ja mam robić :( jak będą pasować do alu 16" to będę szukać jak nie to też skłaniał bym się do EBC TG
Cytat: GaBB w 06.08.2010, 17:23
No facet który tym jeździł mówi, ze w porównaniu do serii jest ogromna poprawa i w ogóle same superlatywy - ale co miał powiedzieć :)
No ja jeździłem chwilę na Mikodzie GT i hamowało to znacznie lepiej niż seria, gdyby się od razu nie pogięło i nie popękało to by było ok. EBC TG są pewnie dużo lepszej jakości. Po za tym mają nawiercenia, a nie przewiercenia, więc raczej nie będzie problemu z pękaniem przy otworach (bo ich nie ma, a tylko zagłębienia). ;)
Cytat: GaBB w 06.08.2010, 17:23
cena jest 1/3 ceny rynkowej więc raczej warto...
Zależy ile to dla niego 1/3. Jeden gość z Allegro chciał mi sprzedać przednie hamulce z Foki ST225 za 40% ceny nowych tyle, że to była chyba cena w najdroższym ASO, bo jak dla mnie to było 80%. ;)
« Dodane: 06.08.2010, 18:26 »Cytat: auchim w 06.08.2010, 17:41
Tomasz montuj wreszcie hamowniki od Focusa bo nie wiem co ja mam robić :( jak będą pasować do alu 16" to będę szukać jak nie to też skłaniał bym się do EBC TG
Trochę się opóźniło bo pojawił się temat fajnego silnika na swap, więc pewnie wszystko zrobię razem. Na razie nie mówię jaki to silnik żeby nie zapeszyć. ;)
2.2 TDCI :D ???
jako ceny rynkowe tarcz z klockami mowił 500 zł za przód/sztuka i 300 zł tył/sztuka...
i z ceny całości koło 1/3. Więc będę się trzymał tego, ze to chyba dobrze!
Miejmy nadzieję, że będą proste - ale jak pisałeś Tomasz, to sie dopiero na aucie okaże...
No ceny wyglądają sensownie, chyba warto zaryzykować. Tylko próbowałbym się z nim jednak umówić na zwrot gdyby tarcze jednak biły.
« Dodane: 06.08.2010, 19:57 »Cytat: auchim w 06.08.2010, 18:58
2.2 TDCI :D ???
Pudło. ;)
Cytat: GaBB w 06.08.2010, 15:56
ps. to może lepiej kupić same tarcze i dokupic red'y?
Co do Red'ów, to poczytaj na MKP co o nich pisałem. Nie przeszedłem przeglądu rejestracyjnego na tych klockach... Dopiero kilkukilometrowa przejażdka z bardzo mocnymi hamowaniami na granicy ABS pozwoliła zaliczyć przegląd. Tylko kto tak jeździ po mieście?
Bardzo szybko się zużywają - z nawiercanymi/frezowanymi Mikodami może dojadę na nich do 10 tkm... A potem won z mojego auta i nigdy więcej...
Co na to EBC? Że przegrzałem klocki i stąd spadek skuteczności... W Mondeo przegrzałem klocki zalecane przez EBC do dwukrotnie mocniejszych aut??? :o
Tak jak już pisałem - gdybym kupił te klocki na Allegro, a nie bezpośrednio w EBC Polska, to byłbym przekonany, że to jakaś chińska podróbka...
Wiecie, może greeny z tymi tarczami sie dogadają - zaznaczyłem, ze jesli będzie coś nie tak to mogę oddać :)
dodatkowo gość ma spręzyny które nazwał:
KONI-Vogtland....cokolwiek to jest. ponoc progresywne sprezyny z twardoscia pomiedzy sportem a cywilna jazda :) i lekka glebe robia bo cos kolo 30 mm - nie umial powiedziec. Ktoś słyszal o takich sprezynach?
Może...
Miałem okazję porównać jazdę na Mikodach z EBC Red i Ferodo DS i niebo a ziemia na korzyść Ferodo. Trzeba dużo mocniej naciskać na pedał hamulca by auto zaczęło hamować.
IMO Red'y nie nadają się do "cywilnej" jazdy... Przynajmniej ja mam z nimi takie doświadczenia. To, że nie trzeba ich rozgrzewać i zimne hamują tak jak każde inne klocki to bajki...
Ale jeśli to okazja to bierz... Przynajmniej na Rybitwach nie będziesz miał fioletowych tarcz :)
no ale Ty piszesz Boro o redach a ja o greenach...moze jest roznica? :)
no wezme - jesli jest wsio ok to dobry deal wtedy, a jak nie to moge oddac
Cytat: boro w 06.08.2010, 23:39
Miałem okazję porównać jazdę na Mikodach z EBC Red i Ferodo DS i niebo a ziemia na korzyść Ferodo. Trzeba dużo mocniej naciskać na pedał hamulca by auto zaczęło hamować.
No tak, ale nie ma DS-ów do mk3. A jakby były, to by kosztowały więcej niż GaBB musiałby dać za te TG+Green (te moje pod zaciski od ST225 kosztowały ponad 400 zł za komplet na przód).
« Dodane: 06.08.2010, 23:44 »Cytat: GaBB w 06.08.2010, 23:01
KONI-Vogtland....cokolwiek to jest.
KONI to KONI, Vogtland to Vogtland. Dwie różne firmy. Niech gość napisze co to dokładnie za sprężyny. ;)
Cytat: GaBB w 06.08.2010, 23:43
no ale Ty piszesz Boro o redach a ja o greenach...moze jest roznica? :)
Wiem, wiem, ale zastanawiałeś się czy nie brać samych tarcz i nie dokupić do nich Redów.
Cytat: Tomasz w 06.08.2010, 23:43
No tak, ale nie ma DS-ów do mk3. A jakby były, to by kosztowały więcej niż GaBB musiałby dać za te TG+Green (te moje pod zaciski od ST225 kosztowały ponad 400 zł za komplet na przód).
Za te francowate Red'y zapłaciłem chyba trochę więcej...
Po tym co mi opowiadałeś o swoich przejściach - szybko mi przeszło :P nawet bardzo szybko.
Redy "słyną" z tego, że na zimno nie hamują. ;)
A też wyczytałem jak pisales Tomasz - koni i vogtland to rozne firmy :P
Jutro się wyjaśni...wydaje mi sie ze chodzilo mu o amortyzatory koni i sprezyny vogtland'a bo pisal ze fioletowe...by pasilo...
Ale to jak bede wiedzial dokladnie jakie to to napisze i poprosze o opinie :)
Cytat: GaBB w 06.08.2010, 23:55
Jutro się wyjaśni...wydaje mi sie ze chodzilo mu o amortyzatory koni i sprezyny vogtland'a bo pisal ze fioletowe...by pasilo...
To zupełnie niezły zestaw by był. Zastanawiałem się nad Koni. Ostatecznie przegrały z Bilsteinem bo można z nim robić co sie chce w Zerkopolu, a z Koni jest już gorzej. Pytanie tylko, czy zawieszenie nie ucierpiało przy dzwonie...
No jeśli sie to potwierdzi (zestaw) to będę szczęśliwy... No ale to bede wiedział w weekend. A co do dzwona to szlif prawej strony i przod ucierpial do chlodnicy...przestawione podluznice ale ponoć zawiaz nie ruszony. I tutaj znow pytanie - jak sprawdzic czy amorki i sprezyny ucierpialy czy nie? jest jakas metoda poza organoleptyczna juz w aucie lub przy np. wylanym oleju z amorka?
Wszystko ok, tylko dlaczego EBC i w EBC wprowadzają ludzi w błąd? Na stronie EBC była tabelka wyraźnie pokazująca, że zakres pracy zimnych redów nie odbiega od greenów.
(http://www.ebc24.pl/grafika/ebc10.jpg)
EBC Polska jest w Krakowie i tam polazłem po klocki. W zasadzie poszedłem po greeny, ale jak mi powiedzieli, że redy na zimno będą hamowały tak samo jak każde inne klocki, to wziąłem redy...
Cytat: boro w 07.08.2010, 00:07
Wszystko ok, tylko dlaczego EBC i w EBC wprowadzają ludzi w błąd? Na stronie EBC była tabelka wyraźnie pokazująca, że zakres pracy zimnych redów nie odbiega od greenów.
A dlaczego Mikoda nazywa swoje tarcze GT skoro one w tej wersji tylko wyglądają, a nadają się jedynie do delikatniej jazdy? ;)
Mikoda to tylko Mikoda, a od EBC moim zdaniem można więcej oczekiwać jeśli chodzi o rzetelność...
Cytat: boro w 07.08.2010, 00:12
Mikoda to tylko Mikoda, a od EBC moim zdaniem można więcej oczekiwać jeśli chodzi o rzetelność...
Może i tak ale zasada ta sama... sprzedać więcej, sprzedać więcej...
Wiesz, jakbym kupił te klocki za cenę taką za jaką kupujesz tarcze Mikody w stosunku do np. tarcz Motorcrafta, to bym nie miał pretensji do nikogo tylko do siebie, że dałem sie nabrać na tani szajs. Ale wywalasz prawie 500 zł za klocki jakby nie nie było uznanej firmy, jedziesz na przegląd, a gość Ci mówi, że nie podbije przeglądu, bo hamulec ręczny jest silniejszy niż hamulce z przodu... :o
A jesteś pewien, że układ hamulcowy masz w pełni sprawny? I że tych klocków rzeczywiście nie przegrzałeś?
Co do układu hamulcowego - płyn hamulcowy nowy, wszystkie przewody elastyczne nowe, odpowietrzany dwa razy po wymianie i po tym wszystkim robiłem ten przegląd, którego mi gość nie chciał podbić.
A co przegrzania, to nie sądzę. Przez pierwsze kilkaset km obchodziłem się z klockami jak z jajkiem więc nie podejrzewam, żebym je załatwił w okresie docierania. Co prawda na samym początku zaraz po założeniu wydawały dziwne dźwięki i trochę śmierdziało, ale wszystko umilkło jak się ułożyły. A potem czasem się pewnie zdarzały jakieś pojedyncze mocniejsze hamowania, ale znowu bez przesady, a po drugie przecież od tego one są... W rajdach czy wyścigach na nich nie jeździłem :)
ty masz boro mikody tarcze??
Tak
Dodam jeszcze, że klocki Ferodo DS po ponad 30 tkm mają więcej okładziny jak klocki EBC Red po kilku tkm... Oczywiście Ferodo i EBC jeżdżą na tych samych tarczach Mikody...
ze tak sie wtrącę , nie kupujta ludziska ebc green ... mialem je poprzednio z ate PD i żenada ...
Wojtek ale dlaczego żenada? w sensie? Myślisz ze z TG też będą się źle spisywać?
nie spełniało to moich oczekiwan ... po prostu były kiepskie , natomiast jak beda sie spisywały z TG nie mam pojecia ;)
Fotki tarcz, klocków i sprężyn...proszę o opinie na tyle co widać...
(http://img686.imageshack.us/img686/1255/img9118e.jpg)
(http://img12.imageshack.us/img12/5627/img9115a.jpg)
(http://img185.imageshack.us/img185/8369/img9117.jpg)
Wiele tu nie widać bo brudne to wszystko, ale sprężyny wyglądają niemal jak nowe, tarcze też ok, nie wyglądają na poryte klockami czy coś takiego.
mogę dać linki do fotek w dużej rozdzielczości jeśli to coś pomoże:
http://img199.imageshack.us/img199/2196/img9118l.jpg (http://img199.imageshack.us/img199/2196/img9118l.jpg)
http://img690.imageshack.us/img690/6240/img9115u.jpg (http://img690.imageshack.us/img690/6240/img9115u.jpg)
http://img836.imageshack.us/img836/3038/img9117n.jpg (http://img836.imageshack.us/img836/3038/img9117n.jpg)
wygląda to całkiem całkiem nie powiem
A cóż to za sprężyny?
Sprężyny to Vogtland'y.
Cytat: GaBB w 09.08.2010, 20:32
mogę dać linki do fotek w dużej rozdzielczości jeśli to coś pomoże:
Jak na moje oko to wygląda ok, ale może nich się jeszcze inni wypowiedzą.
Masz dla porównania fotkę moich zniszczonych tarcz (popękane, porżnięte klockami i przebarwione):
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/mikoda.jpg)
rok temu maiłem na aucie zestaw EBC Green i Mikody, takie jak u Tomasz'a - odczucia takie same jak boro - całe niemalże nabożeństwo zrobione z docieraniem, później kilka "lepszych" hamowań i hamulce puchły !!! ponadto tarcze głośne przy hamowaniu - tarcie klocka o te cholerne nacięcia
jedyny plus to było DUŻO mniejsze zabrudzenie felg aluminiowych
jak dla mnie EBC Green to SYF i niestety, ale nietani - za tę cenę można oczekiwać czegoś lepszego i bardziej trwałego
Cytat: Oktan w 16.08.2010, 22:09
rok temu maiłem na aucie zestaw EBC Green i Mikody, takie jak u Tomasz'a - odczucia takie same jak boro - całe niemalże nabożeństwo zrobione z docieraniem, później kilka "lepszych" hamowań i hamulce puchły !!!
No, u mnie na Redach jest trochę inaczej - po kilku "lepszych" hamowaniach dopiero zaczynają hamować :). IMO dlatego Redy nie nadają się do takiej zwykłej/normalnej/codziennej jazdy. Bo żeby móc skutecznie zahamować w razie nagłej potrzeby, to trzeba je utrzymać w pełnej "gotowości", a żeby to osiągnąć jeżdżąc np. po mieście, to trzeba chyba uprawiać sprinty od świateł do świateł...
Cytat: Oktan w 16.08.2010, 22:09ponadto tarcze głośne przy hamowaniu - tarcie klocka o te cholerne nacięcia
Dokładnie. Dźwięk, który wydaje się może i fajny na początku po jakimś czasie zaczyna wkurzać...
właśnie zanabyłem zestaw turbogroove + redy, hymm zobacze co z tego wyjdzie :)
z zestawem od foki dałem sobie spokój, znalazłem dwa ale skubani wiedzieli co sprzedaja i dużo krzyczeli, może kiedyś jeszcze upoluje się za rozsądną kasę bo teraz potrzebowałem tarcz na szybkiego
moje pierwsze spostrzeżenia po prawie miesiącu
rzeczywiście trochę słychać tarcie ale bez przesady tragedii nie ma, ale felgi brudzą się niesamowicie może to kwestia tej warstwy na klocku która ma niby pomóc ułożeniu się, dam im jeszcze trochę czasu ale chyba spróbuje wrzucić stare klocki i zobaczyć jak to będzie wyglądać
co do skuteczności hamowania to nie widzę żadnej różnicy w stosunku do starego zestawu przy normalnej jeździe miejskiej ale staram się ich jeszcze za bardzo nie katować
Hey,
ja mam zestaw TG i Greeny...
Co do codziennej jazdy po mieście nie widzę dużej różnicy z serią.. natomiast na trasie miło zaskoczony.. ciekawy jestem jak sprawują się Redy.
ja miałem wcześniej greeny, aktualnie seria... różnica jest MINIMALNA, ale fakt jest taki, że greeny mi mniej syfiły felunek...
Cytat: Pistolet w 18.10.2010, 11:30
ciekawy jestem jak sprawują się Redy.
Miałem redy z TG teraz mam DS Performance więc po co przepłacać.
Bardzo szkoda autka, z którego są części tutaj omawiane.
Swego czasu mailowałem z właścicielem, jak był w trakcie modyfikowania.
Jak dla mnie szedł w bardzo dobrym kierunku, jedynie jego progi mi się nie podobały.
Szkoda że autko tak skończyło. Sam byłem cholernie napalony na te felgi, bo bardzo pasują do mondeo.
No i cena bardzo dobra.
...ale finanse nie pozwoliły :(
Mam nadzieję, że się nie obrazi, jeśli wrzucę jedną fotkę jego auta.
(http://img835.imageshack.us/img835/2719/modoj.jpg)
Fakt, felgi są rewelacyjne.
ja mam taki zestaw i hamują dobrze, fakt trzeba mocniej nacisnąć pedał:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb9b181339eaa2e9.html
Cytat: hashenty w 09.11.2010, 14:13
Bardzo szkoda autka, z którego są części tutaj omawiane.
Swego czasu mailowałem z właścicielem, jak był w trakcie modyfikowania.
Jak dla mnie szedł w bardzo dobrym kierunku, jedynie jego progi mi się nie podobały.
Szkoda że autko tak skończyło. Sam byłem cholernie napalony na te felgi, bo bardzo pasują do mondeo.
No i cena bardzo dobra.
...ale finanse nie pozwoliły :(
Mam nadzieję, że się nie obrazi, jeśli wrzucę jedną fotkę jego auta.
(http://img835.imageshack.us/img835/2719/modoj.jpg)
To auto gabba? czemu mowa o finanswach skoro sam gabb przewidywal wstawien8ie jakiegos t04z