Skoro każdy się chwali, to ja nie będę gorszy ::)
Najpierw mały opis, a później powstawiam fotki.
Moje ST220 pochodzi z kwietnia 2004 - do momentu zakupu była to właściwie absolutna seria na rynek szwedzki - czyli porównując do aut z Polski brakuje mu xenonów (jakoś tak w Szwecji większość ST jest pozbawionych tego dodatku - zapewne ze wzgledu na moduł swiateł dziennych, który zapala światła mijania od razu po przekręceniu kluczyka, co zapewne powodować może bardzo szybkie wykańczanie żarników).
Auto zakupiliśmy (od firmy będącej pierwszym właścicielem - pełna książka serwisowa z salonu Forda w naszym miasteczku) w październiku zeszłego roku z przebiegiem 138tkm i było to tysiąc kilometrów po przeglądzie w ramach którego zmieniane były m.in. letnie opony - czyli dostałem auto na nówkach Michelin Pilot Sport, a zimówki Michelin X-ice w super stanie były po jednym sezonie (ponieważ te zimówki są kolcowane i maja indeks prędkości Q - 160km/h, to od razu wiedziałem że muszę je zmienić).
Pierwsze wrażenia po przesiadce z mojego poprzedniego Mondeo Mk2 ST200 kombi - duuuużo więcej miejsca, zarówno w kabinie jak i w bagażniku (co w moim przypadku ma dość istotne znaczenie - mam 3-kę dzieciaków), dużo wyższy komfort, znacznie lepiej "poskładane" i niepiszczące wnętrze, zdecydowanie większa stabilność w jeździe na wprost, no i silnik "nie puchnie" tak jak w Mk2 powyżej 180-200km/h ;)
Na minus w porównaniu do ST200 - dużo mocniej przechylające się na zakrętach nadwozie (nawet moja żonka to stwierdziła od razu w trakcie pierwszej jazdy, ale inna sprawa, że w ST200 miałem sprężyny H&R i prawie całą zawiechę na poliuretanach), w szybko pokonywanych zakrętach zdecydowanie mocniej odczuwalna sporo wyższa masa auta i bardzo "gumowate hamulce (a tarcze i klocki z przodu były nówki).
Modyfikacje
1. Na pierwszy ogień poszły koła zimowe - kupiłem używane felgi Borbet CA w rozmiarze 7,5J18 ET40 i założyłem na nie opony Nexen WinGuardSport 225/40/18 - byłem naprawdę bardzo pozytywnie zaskoczony tym jak się tej bardzo długiej i śnieżnej zimy sprawowały - moim zdaniem nie ustępowały w niczym GY UG7+ na których przez 2 sezony na dalekiej północy śmigałem w ST200.
2. Kolejną sprawą był zakup sprężyn Eibach - jednak nie podobało mi się standardowo dość wysoko zawieszone ST ;)
3. W trakcie świątecznego pobytu w Polsce założyłem oryginalny fordowski hak holowniczy z wypinana kulą - było to wymuszone niestety potrzebami związanymi z posiadaniem własnej przyczepki ... ;)
4. Kolejną modyfikacją stało się założenie większej przepustnicy - 65 zamiast fabrycznych 60mm średnicy gardzieli. Do kompletu pojawiła się również sportowa wkładka filtra powietrza z Pipercross'a
5. Ze względu na rozlecenie się jednego ze środkowych tłumików, postanowiłem się ich pozbyć i w ich miejsce wstawiona została prosta zwykła rura - dokładnie rzecz ujmując, to są to dwie równoległe rury po 2 cale każda ;D
Efekt? Inna barwa dźwięku (baaaaardzo mi sie taraz podoba - wcześniej było za bardzo "grzecznie" ;D) i tylko minimalnie głośniejszy wydech - w środku w aucie praktycznie jest ta różnica niewyczuwalna.
6. Udało mi się zdobyć zaciski od Focusa II ST Turbo :evil:
7. Do tych zacisków zamówiłem komplet tarcz i klocków Zimmermanna
8. Jeden z amortyzatorów z tyłu zaczął ciec, co spowodowało ostateczną decyzję o zmianie zawiechy - wybór padł na amory Bilsteina B6 Sport w połączeniu ze springami Eibacha kurzącymi się juz od zimy w garażu.
Niestety drobne perturbacje spowodowały, że na razie tylko tylne amory będą wymienione, a na przedzie pozostanie seria z ST220 - mam nadzieję, że na wiosnę, przy okazji jakiegoś wypadu do Polski, uda mi się zgrać zakup i wymienę amorów na przedzie ::)
9. Przerobiłem w końcu lampy przednie na wersję blackeyes :evil:
Do komplety również przyciemniłem tylne lampy i zamówiłem lekko dymione boczne kierunki.
10. Autko zostało zchipowane przez Vtech Pomorze - wybrałem opcję z RTS'em, gdyż obawiałem się żeby modyfikacja programu nie sprawiła mi klopotu poprzez normy spalin wymagane u mnie w Szwecji. Teraz przed przeglądem wgram serię i nie muszę się martwić o wynik ;D
Skan wykresu z hamowni zamieszczę jak go w końcu zrobię (znaczy się skan, a nie wykres ;D)
To by było na tyle jeśli chodzi o opisy
Zdjęcia będę stopniowo dodawał, ale muszę na drugi komp się przesiąść, bo tam mam je zachowane ::)
Cytat: MAG w 21.05.2010, 09:32
10. Autko zostało zchipowane przez Vtech Pomorze - wybrałem opcję z RTS'em, gdyż obawiałem się żeby modyfikacja programu nie sprawiła mi klopotu poprzez normy spalin wymagane u mnie w Szwecji. Teraz przed przeglądem wgram serię i nie muszę się martwić o wynik ;D
Jakie ostatecznie parametry udało się osiągnąć? ;)
Cytat: Tomasz w 21.05.2010, 09:48
Cytat: MAG w 21.05.2010, 09:32
10. Autko zostało zchipowane przez Vtech Pomorze - wybrałem opcję z RTS'em, gdyż obawiałem się żeby modyfikacja programu nie sprawiła mi klopotu poprzez normy spalin wymagane u mnie w Szwecji. Teraz przed przeglądem wgram serię i nie muszę się martwić o wynik ;D
Jakie ostatecznie parametry udało się osiągnąć? ;)
229KM i 276Nm
« Dodane: Maj 21, 2010, 10:38:31 »(http://img526.imageshack.us/img526/8462/img1415s.th.jpg) (http://img526.imageshack.us/i/img1415s.jpg/) (http://img260.imageshack.us/img260/5475/img1423d.th.jpg) (http://img260.imageshack.us/i/img1423d.jpg/) (http://img260.imageshack.us/img260/9937/img1426.th.jpg) (http://img260.imageshack.us/i/img1426.jpg/)[/quote]
Tak wyglądał po zakupie
« Dodane: Maj 21, 2010, 10:41:57 »Jak załozyłem ori zimówki, to wiedziałem, ze długo na tych malutkich kółeczkach nie wytrzymam
(http://img187.imageshack.us/img187/8416/img1558x.th.jpg) (http://img187.imageshack.us/i/img1558x.jpg/) (http://img187.imageshack.us/img187/2488/img1559f.th.jpg) (http://img187.imageshack.us/i/img1559f.jpg/) (http://img691.imageshack.us/img691/3673/img1561k.th.jpg) (http://img691.imageshack.us/i/img1561k.jpg/) (http://img267.imageshack.us/img267/4788/img1552b.th.jpg) (http://img267.imageshack.us/i/img1552b.jpg/)[/quote]
« Dodane: Maj 21, 2010, 10:45:03 »Nowe zimóweczki juz na aucie - prawda że teraz lepiej wygląda ;D
(http://img263.imageshack.us/img263/5272/img1758t.th.jpg) (http://img263.imageshack.us/i/img1758t.jpg/) (http://img140.imageshack.us/img140/5020/img1754z.th.jpg) (http://img140.imageshack.us/i/img1754z.jpg/)
« Dodane: Maj 21, 2010, 10:47:13 »porównanie starej i nowej przepustnicy.
(http://img9.imageshack.us/img9/9139/image0042nc.th.jpg) (http://img9.imageshack.us/i/image0042nc.jpg/) (http://img190.imageshack.us/img190/9424/image0044j.th.jpg) (http://img190.imageshack.us/i/image0044j.jpg/)[/quote]
« Dodane: Maj 21, 2010, 10:54:23 »Ostatnie podrygi zimy .....
(http://img26.imageshack.us/img26/6020/img1846l.th.jpg) (http://img26.imageshack.us/i/img1846l.jpg/) (http://img707.imageshack.us/img707/1421/img1859g.th.jpg) (http://img707.imageshack.us/i/img1859g.jpg/) (http://img716.imageshack.us/img716/8355/img1860p.th.jpg) (http://img716.imageshack.us/i/img1860p.jpg/)[/quote]
Przyszła w końcu wiosna i oponki zimowe powędrowały na ori alusy, a na Borbetach zawitały letnie Michelinki ;)
(http://img263.imageshack.us/img263/5393/img1947h.th.jpg) (http://img263.imageshack.us/i/img1947h.jpg/) (http://img27.imageshack.us/img27/7668/img1949k.th.jpg) (http://img27.imageshack.us/i/img1949k.jpg/) (http://img191.imageshack.us/img191/3617/img1966m.th.jpg) (http://img191.imageshack.us/i/img1966m.jpg/)[/quote]
« Dodane: Maj 21, 2010, 11:00:26 »Troche popsułem swoje autko ....
(http://img541.imageshack.us/img541/5572/img2001s.th.jpg) (http://img541.imageshack.us/i/img2001s.jpg/)
Tak wyglądało to w trakcie "naprawy" ....
(http://img72.imageshack.us/img72/705/img1994h.th.jpg) (http://img72.imageshack.us/i/img1994h.jpg/) (http://img69.imageshack.us/img69/5377/img1999w.th.jpg) (http://img69.imageshack.us/i/img1999w.jpg/)
..... a tak już po 8)
(http://img532.imageshack.us/img532/4846/img2003l.th.jpg) (http://img532.imageshack.us/i/img2003l.jpg/) (http://img163.imageshack.us/img163/5162/img2004x.th.jpg) (http://img163.imageshack.us/i/img2004x.jpg/)
« Dodane: 21.05.2010, 11:04 »No i ostatnia sesja zdjęciowa, juz po wszystkich obecnie modach - czyli z rzeczy widocznych niższa zawiecha i nowe hamowniki plus przyciemnione lampy z przodu i tyłu
No i bez oznaczeń - wole auta bez znaczków ;D
(http://img18.imageshack.us/img18/184/img2054q.th.jpg) (http://img18.imageshack.us/i/img2054q.jpg/) (http://img27.imageshack.us/img27/9508/img2057k.th.jpg) (http://img27.imageshack.us/i/img2057k.jpg/) (http://img408.imageshack.us/img408/8889/img2058k.th.jpg) (http://img408.imageshack.us/i/img2058k.jpg/) (http://img697.imageshack.us/img697/3821/img2061o.th.jpg) (http://img697.imageshack.us/i/img2061o.jpg/)
(http://img691.imageshack.us/img691/5576/img2062n.th.jpg) (http://img691.imageshack.us/i/img2062n.jpg/) (http://img21.imageshack.us/img21/796/img2067kh.th.jpg) (http://img21.imageshack.us/i/img2067kh.jpg/) (http://img6.imageshack.us/img6/1082/img2069v.th.jpg) (http://img6.imageshack.us/i/img2069v.jpg/) (http://img718.imageshack.us/img718/6924/img2070u.th.jpg) (http://img718.imageshack.us/i/img2070u.jpg/)
Nie ma to jak doborowe towarzystwo dla eSTeka
(http://img237.imageshack.us/img237/6955/img2077z.th.jpg) (http://img237.imageshack.us/i/img2077z.jpg/) (http://img200.imageshack.us/img200/335/img2079ac.th.jpg) (http://img200.imageshack.us/i/img2079ac.jpg/)
(http://img37.imageshack.us/img37/2621/img2081n.th.jpg) (http://img37.imageshack.us/i/img2081n.jpg/) Hmmmm, absolutnie świetne auto :satan:
Taki dosyc diabelski przebieg ... :los: (http://img517.imageshack.us/img517/3341/img2082c.th.jpg) (http://img517.imageshack.us/i/img2082c.jpg/)
nowe hamowniki - w przyszłym tygodniu zabieram się za pomalowanie zacisków :bajer: (http://img576.imageshack.us/img576/9979/img2060k.th.jpg) (http://img576.imageshack.us/i/img2060k.jpg/)
piękne kombi. i funkcjonalne i wymiata na drodze.
Mi tu do kompletu z przednimi i tylnymi światłami brakuje dymionych kierunków bocznych i czarnych relingów. ;) Jak tylne przyciemniałeś?
świetne mdo i mody w dobra stronę idą :)
miałem już 2 komplety ciemnych kierunków, po kilku miesiącach się rozszczelniaja parują i woda się dostaje,można by było spróbować dać na nie trochę silikonu na wszystkie łączenia plastików może wtedy będzie dobrze
naklejka na tylnym zderzaku mi się nie podoba, masz S na tablicach to po co jeszcze na tym zderzaku?
Cytat: Tomasz w 21.05.2010, 11:55
Mi tu do kompletu z przednimi i tylnymi światłami brakuje dymionych kierunków bocznych i czarnych relingów. ;) Jak tylne przyciemniałeś?
Kierunki boczne juz przyszły, chociaż są mniej przydymione niż te które miałem w moim RS2000.
Natomiast co do relingów, to na początku chciałem dać czarne, ale jak obok mojego zaparkowało prawie identyczne ST220 z czarnymi relingami, to mi jakos tak nie do końca to pasowało i jak na razie zarzuciłem pomysł zamiany ::)
« Dodane: 21.05.2010, 14:00 »Cytat: auchim w 21.05.2010, 12:48
świetne mdo i mody w dobra stronę idą :)
miałem już 2 komplety ciemnych kierunków, po kilku miesiącach się rozszczelniaja parują i woda się dostaje,można by było spróbować dać na nie trochę silikonu na wszystkie łączenia plastików może wtedy będzie dobrze
naklejka na tylnym zderzaku mi się nie podoba, masz S na tablicach to po co jeszcze na tym zderzaku?
"S" na zderzaku zasłania brak zaslepki, która kosztuje prawie stówę :o - generalnie tylny zderzak jest w kiepskim stanie i wcześniej czy później albo pójdzie do naprawy i lakierowania, albo znajde jakąś uzywke w idealnym stanie ;)
BTW - Co do tylnych lampek to efekt dzięki uzyciu czarnego transparentnego lakieru na części przezroczystej i czerwonego transparentnego na czerwonej części lampy. Potem całość potraktowana klarem i wypolerowana.
Gratuluje MAG. Naprawdę świetne autko. JA wypaliłem się już w modyfikacjach także chip tuning oraz hamulce zostawiam w spokoju i serii. Pozdro
świetne auto, bardzo mi się podoba, e tam Eng gadanie, jak to się wypaliłeś, przecież jeszcze tyle można zrobić:)
Mag a dlaczego nie masz xenonów, przecież ST220 miały na standardowym wyposażeniu xenon, przynajmniej tak mi się wydaje.
Cytat: weksla w 21.05.2010, 14:41
....
Mag a dlaczego nie masz xenonów, przecież ST220 miały na standardowym wyposażeniu xenon, przynajmniej tak mi się wydaje.
Masz rację - wydaje Ci się ;D
Sugeruję przeczytać pierwszy post w tym watku, a dokładniej rzecz ujmując to trzeci akapit pierwszego posta ... ::)
xenony w st220 byly w standardzie w PL po 1 fl , nie wiem jak auto MAG'a ale np w anglii i w niemczech ponoc byla to opcja
« Dodane: 21.05.2010, 17:42 »
wlasnie doczytalem ze w szwecji rowniez :)
ok mój błąd fakt nie doczytałem:)
W końcu udało mi sie "odgruzować" mój skaner ::)
Tak wyglądają wszystkie wykresy dotyczące mojego ST :evil:
wykres zielony (Test2) - pomiar bazowy - tak wyglądało to w absolutnej serii
wykres czerwony (Test4) - pomiar po modach - przepustnica 65mm, sportowa wkładka powietrza i wycięte środkowe tłumiki
wykres niebieski (Test3) - pomiar po "czipie" ;D
(http://img299.imageshack.us/img299/1876/vtechwyniki.jpg) (http://img299.imageshack.us/i/vtechwyniki.jpg/)
Jak widać efekt jest całkiem sensowny.
Jesli plany (i finanse) wypalą, to po wymianie kolektorów, katów i kompletnego customowego wydechu będzie pisany nowy program
Całkiem przyzwoity efekt po chipie, może wartości maksymalne nie poszły oszałamiająco w górę, ale jednak moment podniósł się w całym zakresie dość znacznie.
Dlaczego pamiętam, że mierzyłeś autko po TB 65 i wyszło 216 koni ...co było mniej niż na pomiarze przed założeniem TB 65? Chyba na FCP tak pisałeś?
Cytat: eng w 07.06.2010, 23:15
Dlaczego pamiętam, że mierzyłeś autko po TB 65 i wyszło 216 koni ...co było mniej niż na pomiarze przed założeniem TB 65? Chyba na FCP tak pisałeś?
Ale to było po przejechaniu zaledwie jakichs 50km po zamontowaniu przepustnicy i na dodatek w warunkach srogo-zimowych ;D , więc przypuszczam, ze najzwyczajniej w świecie ECU jeszcze sie nie zaadaptowało do niej.
Natomiast "środkowy" wykres pokazuje efekt 3-ech modów - przepustnica, filtr sportowy panelowy (wkłądka Pipercrossa) i wywalone tłumiki środkowe (sądzę, że akurat one nie mają tutaj absolutnie zadnego znaczenia, ale dla porzadku rzeczy o tym piszę)
Ponieważ wątek troszkę spadł, postanowiłem go ździebko odświerzyć ... :D
Od ostatniego czasu autko doczekało się nowych bocznych lekko dymionych kierunków - teraz lepiej to gra z czernią tylnych świateł i blackeyesów ;)
Dodatkowo zrobiłem przegląd i wymianę oleum i filtrów w ASO :D
Poza tym wreszcie wymieniłem stopke i bat urwanej zimą anteny - odbyło się to przy okazji ST spotu do jakiego doszło w zeszłą sobotę na Cargo w Wawie (dzięki Andro za użyczenie torxa i asystę przy wymianie )
Ponizej pare fotek zrobionych przez Lyssego, mam nadzieję, że nie bedzie miał niczego przeciw zamieszczeniu jego fotek w moim wątku :D
Mam nadzieje, że spodoba się wam widok trzech niebieskich eSTeków w jednym miejscu i czasie :evil:
(http://img685.imageshack.us/img685/8052/dscf9929a.jpg)
(http://img691.imageshack.us/img691/378/dscf9942a.jpg)
(http://img31.imageshack.us/img31/1884/dscf9946a.jpg)
(http://img193.imageshack.us/img193/3771/dscf9951a.jpg)
(http://img824.imageshack.us/img824/6596/dscf9953a.jpg)
Pełna ekipa autek na spocie - od lewej: Lyssy, Netoper, BartekM, Andro998, Vtek i ja, czyli MAG :evil:
(http://img5.imageshack.us/img5/5687/dscf9955a.jpg)
(http://img205.imageshack.us/img205/4694/dscf9958a.jpg)
(http://img685.imageshack.us/img685/9992/dscf9989a.jpg)
(http://img689.imageshack.us/img689/3760/dscf9986a.jpg)
(http://img132.imageshack.us/img132/6416/dscf9994a.jpg)
(http://img101.imageshack.us/img101/1390/dscf9996a.jpg)[/
Dużo lepiej wygląda z tymi kierunkami. Mała rzecz, a cieszy. ;)
Szkoda, że Twoja stara przepustnica do mnie nie podejdzie :(
200 eurasów to trochę dużo jak za -->> takie coś :(
(http://www.european-parts.net/catalog/images/DSC01193a.JPG)
Uwaga - auto do sprzedania!!!
Niestety nie chcą mi zarejestrować na przeglądzie haka holowniczego tutaj w Szwecji, a ponieważ jest mi ten hak kilka razy w roku niezbędny, to mam dwa wyjścia:
1. Jeździć tak jak jest (ale tylko do końca marca, bo wtedy kończy mi sie ważnośc badania technicznego) i ryzykować.
2. Sprzedac i kupić takie auto, gdzie mogę hak zamontować
Wybrałem opcje nr2, bo opcja nr3, czyli przewiezienie auta do Polski i rejestracja w Polsce jest dla mnie bezsensowna :}
Opis auta jest w watku, przebieg obecny to niecałe 155tys km - w pełni udokumentowany
:(
żadna "inna" instalacja, nie wiem, bardziej "profi" nie wchodzi w grę?
Cytat: MAG w 05.10.2010, 14:12
Niestety nie chcą mi zarejestrować na przeglądzie haka holowniczego tutaj w Szwecji, a ponieważ jest mi ten hak kilka razy w roku niezbędny, to mam dwa wyjścia:
Z ciekawości, jak to uzasadniają? Zderzaczek nie ten co trzeba? ;)
Cytat: Petersan w 05.10.2010, 14:44
:(
żadna "inna" instalacja, nie wiem, bardziej "profi" nie wchodzi w grę?
"profi" masz na mysli tak, że hak będzie zupełnie niewidoczny?
Takie coś nie byłoby problemem gdyby nie jeden szczegół - gdybym odpukać w niemalowane, miał jakikolwiek wypadek czy stłuczkę w trakcie ciagnięcia przyczepy, to ....
.... mam pozamiatane :}
Co do powodu - Ford oficjalnie podaje w instrukcji obsługi, że ST220 nie jest przystosowany do ciagnięcia przyczepy i w związku z tym jak wprowadzili do systemu nr rejestracyjny pojazdu żeby podało im dopuszczalne masy ciagnionej przyczepy, to system zawołał "zero" :E
Jedynym sposobembyłoby dostanie pisemka od przedstawiciela Forda, że mogę ciagnąć taka a taka przyczepę, ale mój salon powiedziaqł, że nie maja uprawnień do czegos takiego, a centrala w Geteborgu, że ST220 nie ma homologacji do przyczepy i jest im przykro, ale nic z tym nie mogą zrobić ;( ;( ;(
Co to za ładna felga ne jednym mondeo z reją WW?
Cytat: MAG w 05.10.2010, 17:41
"profi" masz na mysli tak, że hak będzie zupełnie niewidoczny?
Takie coś nie byłoby problemem gdyby nie jeden szczegół - gdybym odpukać w niemalowane, miał jakikolwiek wypadek czy stłuczkę w trakcie ciagnięcia przyczepy, to ....
.... mam pozamiatane :}
Co do powodu - Ford oficjalnie podaje w instrukcji obsługi, że ST220 nie jest przystosowany do ciagnięcia przyczepy i w związku z tym jak wprowadzili do systemu nr rejestracyjny pojazdu żeby podało im dopuszczalne masy ciagnionej przyczepy, to system zawołał "zero" :E
Jedynym sposobembyłoby dostanie pisemka od przedstawiciela Forda, że mogę ciagnąć taka a taka przyczepę, ale mój salon powiedziaqł, że nie maja uprawnień do czegos takiego, a centrala w Geteborgu, że ST220 nie ma homologacji do przyczepy i jest im przykro, ale nic z tym nie mogą zrobić ;( ;( ;(
Nie wiedziałem że szwedzi są tacy porządni... :/
Cytat: RSSSS w 05.10.2010, 20:05
Co to za ładna felga ne jednym mondeo z reją WW?
Nie czasem OZ ultraleggera i czy to nie przypadkiem ten
http://www.youtube.com/watch?v=3dsmQEiUdR8&feature=related
Cytat: MAG w 05.10.2010, 17:41
"profi" masz na mysli tak, że hak będzie zupełnie niewidoczny?
Takie coś nie byłoby problemem gdyby nie jeden szczegół - gdybym odpukać w niemalowane, miał jakikolwiek wypadek czy stłuczkę w trakcie ciagnięcia przyczepy, to ....
.... mam pozamiatane :}
Co do powodu - Ford oficjalnie podaje w instrukcji obsługi, że ST220 nie jest przystosowany do ciagnięcia przyczepy i w związku z tym jak wprowadzili do systemu nr rejestracyjny pojazdu żeby podało im dopuszczalne masy ciagnionej przyczepy, to system zawołał "zero" :E
Jedynym sposobembyłoby dostanie pisemka od przedstawiciela Forda, że mogę ciagnąć taka a taka przyczepę, ale mój salon powiedziaqł, że nie maja uprawnień do czegos takiego, a centrala w Geteborgu, że ST220 nie ma homologacji do przyczepy i jest im przykro, ale nic z tym nie mogą zrobić ;( ;( ;(
trzeba było kupić diesla :wojoo:
Cytat: wojoo w 05.10.2010, 22:20
trzeba było kupić diesla :wojoo:
Jak kupowałem BlueSTeck'a, to chciałem go od razu do Polski na handel przywieźć, ale żonce się spodobał i sprzedałem w zamian BlackSTeck'a :evil:
Mogłem tez kupić zwykłe 3,0 204KM, bo w tym aucie można założyć hak, ale tak czy siak, póki co mam zamiar przesiąśc się na jakiś czas na jakieś toczydełko dieslowskie, a potem się obaczy :D
Za jakiś czas na pewno jakis ST albo RS pojawi się w mojej stajni 8)
Minął rok od zakupu autka, a że akurat był ładny zachodzik słońca, to postanowiłem pstryknąć kilka "prawie pożegnalnych" fotek ;)
Niestety jadąc do sklepu nie wziąłem ze soba aparatu, wiec gdy zauważyłem ciekawie wyglądające niebo, musiałem wrócic po niego do chaty i niestety słońce zdązyło sie już całkowicie schować i tylko resztki kolorów udało mi się uchwycić :D
Poniżej kilka najciekawszych moim zdaniem fotek z tej sesji .... :evil:
(http://img714.imageshack.us/img714/2726/img3288z.jpg) (http://img714.imageshack.us/i/img3288z.jpg/)
(http://img830.imageshack.us/img830/381/img3310m.jpg) (http://img830.imageshack.us/i/img3310m.jpg/)
(http://img534.imageshack.us/img534/985/img3316pw.jpg) (http://img534.imageshack.us/i/img3316pw.jpg/)
(http://img259.imageshack.us/img259/230/img3318r.jpg) (http://img259.imageshack.us/i/img3318r.jpg/)
Nice...
Fajne! Szczególnie ostatnia. Trzeba by tylko lekko rozjaśnić i proponuję zgłosić do kalendarza. ;)
Mag o ile się nie mylę to jeden z 3 ST-ków z rejestracją WN ma chyba wydech Milteka i ten samochód jest chyba na youtube chyba ze się mylę ;)
Cytat: Cinkciarz w 13.10.2010, 16:12
Mag o ile się nie mylę to jeden z 3 ST-ków z rejestracją WN ma chyba wydech Milteka i ten samochód jest chyba na youtube chyba ze się mylę ;)
Nic a nic się nie mylisz :evil:
Tak, ten ST nalezy do Andro998, ma Milteca, OZ-ety i w Kreatorze wypluł na hamowni 223KM (Nm nie pamiętam)
tak właśnie myślałem nic tylko pozazdrościć dzwięku wydechu miltka ;) swoją drogą twoja furka swietnie się prezentuje na tle pozostałych ST-ków
MAG: jak wrzucisz (lekko rozjaśnione) drugie zdjęcie do kalendarza - masz mój głos :]
A poza tym - jestem laikiem i to pewnie głupie pytanie,
ale czemu nie możesz zrobić przeglądu w PL i jeździć znów rok u siebie?
Cytat: Petersan w 17.10.2010, 12:02
MAG: jak wrzucisz (lekko rozjaśnione) drugie zdjęcie do kalendarza - masz mój głos :]
A poza tym - jestem laikiem i to pewnie głupie pytanie,
ale czemu nie możesz zrobić przeglądu w PL i jeździć znów rok u siebie?
Jak sobie wyobrażasz zrobienie przeglądu technicznego w Polsce, skoro auto jest zarejestrowane w Szwecji :D
Nie chcę równiez przywieźć go do Polski, bo aby mi się to opłacało, to musiałbym jeszcze minimum ze 3 lata nim jeździć biorąc pod uwagę koszt akcyzy :D
pech z St i hakiem żeby gdzie indziej a nie w Szwecji może by przeszło, we Francji chyba nie mają problemów z montowaniem haków:
http://www.youtube.com/watch?v=58NnJPi6138 (http://www.youtube.com/watch?v=58NnJPi6138)
ja sam nie tak dawno się zdziwiłem, dla kolegi skrzynia poszła i poprosił żeby go zholować i jak juz trzymałem linkę w ręku to zakumałem że nie ma gdzie jej podczepić z tyłu :P
Cytat: MAG w 17.10.2010, 16:11
Jak sobie wyobrażasz zrobienie przeglądu technicznego w Polsce, skoro auto jest zarejestrowane w Szwecji :D
Nie chcę równiez przywieźć go do Polski, bo aby mi się to opłacało, to musiałbym jeszcze minimum ze 3 lata nim jeździć biorąc pod uwagę koszt akcyzy :D
akcyza...
teraz wszystko jasne
Cytat: MAG w 17.10.2010, 16:11
Jak sobie wyobrażasz zrobienie przeglądu technicznego w Polsce, skoro auto jest zarejestrowane w Szwecji :D
Nie chcę równiez przywieźć go do Polski, bo aby mi się to opłacało, to musiałbym jeszcze minimum ze 3 lata nim jeździć biorąc pod uwagę koszt akcyzy :D
Mag fure ciągniesz do PL na mienie przesiedleńcze, rejestrujesz i po problemie
Cytat: auchim w 17.10.2010, 22:56
Mag fure ciągniesz do PL na mienie przesiedleńcze, rejestrujesz i po problemie
Niby tak, ale jest kilka minusów takiego manewru -
1 - w razie czego nie moge sprzedac auta przed upływem roku, bo inaczej dowalą mi akcyze i tak,
2 - jeżdżenie w Szwecji na polskich tablicach to ciągłe zwracanie na siebie uwagi - wiem to z autopsji, bo ponad rok jeździłem tutaj poprzednim ST200 ...
3 - nie mówie tu już o takich drobnostkach jak ewentualne problemy z przeglądem technicznym (trzeba w Polsce bywac w okreslonych odstępach czasu, co nie zawsze jest wygodne, a czasem nawet awykonalne ;) )
No i jest jeszcze kwestia tego, że na parkingu stoi już następca, który strasznie się moim dzieciakom spodobał, bo strasznie marudzą, że muszą jeszcze póki co jeździć starym eSTekiem ... :P
Cytat: MAG w 23.10.2010, 21:36
No i jest jeszcze kwestia tego, że na parkingu stoi już następca, który strasznie się moim dzieciakom spodobał, bo strasznie marudzą, że muszą jeszcze póki co jeździć starym eSTekiem ... :P
Nic dziwnego ze mondeo juz sie dzieciakom nie podoba ... :] mówiłbym dokladnie to samo!
Cytat: MAG w 23.10.2010, 21:36
2 - jeżdżenie w Szwecji na polskich tablicach to ciągłe zwracanie na siebie uwagi - wiem to z autopsji, bo ponad rok jeździłem tutaj poprzednim ST200 ...
A bedąc w Polsce na tablicach szwedzkich tez zwracasz na siebie uwage ;)
Cytat: wojoo w 23.10.2010, 21:41
Nic dziwnego ze mondeo juz sie dzieciakom nie podoba ... :] mówiłbym dokladnie to samo!
Nudny już jesteś z tym audi. :wojoo:
Cytat: wojoo w 23.10.2010, 21:41
A bedąc w Polsce na tablicach szwedzkich tez zwracasz na siebie uwage ;)
Ale w Polsce jestem raptem jakieś 3-4 tygodnie w roku
« Dodane: 23.10.2010, 21:53 »Cytat: Tomasz w 23.10.2010, 21:49
Nudny już jesteś z tym audi. :wojoo:
Mój "nowy" gdzies tu jest ....
(http://img832.imageshack.us/img832/8531/parkingw.jpg)
Cytat: MAG w 23.10.2010, 21:51
Ale w Polsce jestem raptem jakieś 3-4 tygodnie w roku
« Dodane: 23 Październik 2010, 21:53:05 »
Mój "nowy" gdzies tu jest ....
(http://img832.imageshack.us/img832/8531/parkingw.jpg)
trzeba było mowić Petersanowi .. on taką cliowke mial na sprzedaż :D
Cytat: wojoo w 23.10.2010, 22:20
trzeba było mowić Petersanowi .. on taką cliowke mial na sprzedaż :D
Może to właśnie ta Petersańska? Tylko dlaczego nic nie mówił, że eksportuje...
Cytat: wojoo w 23.10.2010, 22:20
trzeba było mowić Petersanowi .. on taką cliowke mial na sprzedaż :D
Ale Petersana była 3D i bez klimy :P
Moja, z tego co wiem buja się po Pruszkowie...
poza tym była ładniejsza.
C-max?
bo chyba nie Pasek?
Cytat: Petersan w 23.10.2010, 23:03
Moja, z tego co wiem buja się po Pruszkowie...
poza tym była ładniejsza.
C-max?
bo chyba nie Pasek?
C-Maxa to ja na tym parkingu nie widuję raczej .... :evil:
ja obstawiam a6 kombi ;]
Cytat: MAG w 23.10.2010, 23:21
C-Maxa to ja na tym parkingu nie widuję raczej .... :evil:
:] ups...
s-max?
volvo s60 :)
Cytat: wojoo w 23.10.2010, 23:31
volvo s60 :)
A gdzie Ty je widzisz :o
Cytat: MAG w 23.10.2010, 23:35
A gdzie Ty je widzisz :o
obok audi, za 2 cliowkami
to czerwone... nieostre :]
Cytat: Petersan w 23.10.2010, 23:38
to czerwone... nieostre :]
umówmy sie, że
W OGÓLE te zdjęcie nie jest ostre, ale mimo wszystko ......
.... to jest OPEL VECTRA B sedan :D
Cytat: MAG w 23.10.2010, 23:57
umówmy sie, że W OGÓLE te zdjęcie nie jest ostre, ale mimo wszystko ......
.... to jest OPEL VECTRA B sedan :D
Peterasan, dlaczego mówiłeś, że masz Clio skoro to była Vectra?
No dobra, juz nie za bardzo jest w co można "strzelać" - kupiłem ten mały autobuS....
2,0TDCI 130KM (ten stary silnik z MkIII) na manualu.
149tkm, pełny serwis w Fordzie, wersja Titanium z xenonami i małą navi ....
Ani specjalnie szybkie ani zrywne toto nie jest, ale Niemczech na autostradzie jadąc gdzie tylko się dało 180-200km/h "wciągnął" tylko 8,5 litra ropy i naprawde przyjemnie się nim jechało :}
Tylko muszę się przyzwyczaić do szerokości tego buS'a, bo ciagle chcę opierać lewy łokieć o tapicerkę drzwi (tak jak w ST), ale jest ona tak daleko, że prawie nie sięgam .... :o :o :o
kiedy chip?
Cytat: wilhelm w 24.10.2010, 00:08
kiedy chip?
Albo jak będę nim w Polsce, albo kupię Red-bax'a z wysyłką do Szwecji od Heko (vel G-Car Solution ;) )
BTW - tym autem nie mam zamiaru zbyt długo jeździć .... 8)
Cytat: MAG w 24.10.2010, 00:17
Albo jak będę nim w Polsce, albo kupię Red-bax'a z wysyłką do Szwecji od Heko (vel G-Car Solution ;) )
BTW - tym autem nie mam zamiaru zbyt długo jeździć .... 8)
kiedy robisz de-cat ?
kiedy zmieniasz turbo ?
kiedy robisz glebe ?
kiedy zmieniasz IC ?
kiedy zmieniasz wtryski ?
:D
a kiedy EGR Bypasss?
No i fotki proszę:)
Cytat: wojoo w 24.10.2010, 21:42
kiedy robisz de-cat ?
kiedy zmieniasz turbo ?
kiedy robisz glebe ?
kiedy zmieniasz IC ?
kiedy zmieniasz wtryski ?
:D
Nic z tych rzeczy tego auta dotyczyć nie będzie :evil:
Jedyne co, to zapewne boxa dołożę i tyle.
Jak tylko dostane tablice szwedzkie, od razu wystawiam go do sprzedaży i jak sprzedam, kupuję następnego i tak w kółko aż uzbieram na takiego jakiego chcę - czyli 2,2 TDCI 175KM i w tym dopiero będę robił niektóre z rzeczy o których piszesz :evil:
fotki będą jak je zrobię, bo na razie stoi brudny pod domem i czeka aż przyjdzie wezwanie na badanie techniczne i decyzja o rejestracji wraz z tablicami, a to może niestety troszkę potrwać - Szwedom się nie spieszy ...
ale dziwne mają te przepisy....
Cytat: MAG w 25.10.2010, 14:30
Jak tylko dostane tablice szwedzkie, od razu wystawiam go do sprzedaży i jak sprzedam, kupuję następnego i tak w kółko aż uzbieram na takiego jakiego chcę - czyli 2,2 TDCI 175KM i w tym dopiero będę robił niektóre z rzeczy o których piszesz :evil:
Hmm..zdradź nam tajemnice jak kupić taniej i sprzedać drożej :P
Cytat: eng w 26.10.2010, 07:39
Hmm..zdradź nam tajemnice jak kupić taniej i sprzedać drożej :P
Młode auta w Szwecji sa droższe niż w Niemczech, bo tutaj jest wysoki VAT (25%), więc ściągając z Niemiec mamy róznicę na samym podatku 6%
Do tego jest jeszcze jeden "myk", ale sorki, zachowam go dla siebie .... :P :P 8)
Cytat: MAG w 26.10.2010, 10:14
Do tego jest jeszcze jeden "myk", ale sorki, zachowam go dla siebie .... :P :P 8)
nie łądnie tak oszukiwac ... potem sie dziwic ze na calym swiecie mówia o nas ze "polaczki cwaniaczki" ;)
(http://img213.imageshack.us/img213/3770/blocket1.jpg) (http://img213.imageshack.us/i/blocket1.jpg/)
(http://img607.imageshack.us/img607/9726/blocket2.jpg) (http://img607.imageshack.us/i/blocket2.jpg/)
(http://img222.imageshack.us/img222/2868/blocket3.jpg) (http://img222.imageshack.us/i/blocket3.jpg/)
No i dzisiaj "uwieczniłem" BlueSTeck'a w zimowym ubranku i gotowego właściwie już do sprzedaży - prawdopodobnie jeszcze dzisiaj wystawię ogłoszenie ...
Jako że moja siostrzyczka troszkę sobie eSTeckiem ostatnio pośmigała, to musiała co nieco "odpracować" .... :evil:
Oto efekty jej pracy .... :D
(http://img291.imageshack.us/img291/6122/all5w.jpg) (http://img291.imageshack.us/i/all5w.jpg/)
(http://img251.imageshack.us/img251/7295/all3b.jpg) (http://img251.imageshack.us/i/all3b.jpg/)
(http://img141.imageshack.us/img141/6157/all2a.jpg) (http://img141.imageshack.us/i/all2a.jpg/)
(http://img651.imageshack.us/img651/500/lights3.jpg) (http://img651.imageshack.us/i/lights3.jpg/)
(http://img88.imageshack.us/img88/3048/backtm.jpg) (http://img88.imageshack.us/i/backtm.jpg/)
(http://img255.imageshack.us/img255/7035/move4.jpg) (http://img255.imageshack.us/i/move4.jpg/)
(http://img694.imageshack.us/img694/8703/in1vn.jpg) (http://img694.imageshack.us/i/in1vn.jpg/)
(http://img340.imageshack.us/img340/6900/cockpitu.jpg) (http://img340.imageshack.us/i/cockpitu.jpg/)
(http://img203.imageshack.us/img203/3290/zegarys.jpg) (http://img203.imageshack.us/i/zegarys.jpg/)
fajne te fotki !!
Mag zdjęcia super :D zapytaj siostry jak to zrobiła ja tez takie chce ewentualnie dam się jej przejechać dla odmiany moim dieslem ;)
Cytat: Cinkciarz w 17.02.2011, 16:08
Mag zdjęcia super :D zapytaj siostry jak to zrobiła ja tez takie chce ewentualnie dam się jej przejechać dla odmiany moim dieslem ;)
Siostra zajmuje się fotografią profesjonalnie :D
Poza tym, foty sa dość mocno "podrasowane" - ja się nie znam na tym jak takie efekty osiagnąć ....
www.melrose.pl (http://www.melrose.pl) - to jej "firmowa" stronka
www.ania.rox.pl (http://www.ania.rox.pl) - a to fotoblog
Tak się aktualnie prezentuje mój były eSTek
Nowy właściciel dba o niego i np juz czekaja na montaz hamowniki od Foki ST - zaciski będa na niebiesko zrobione
(http://img811.imageshack.us/img811/1002/img4460yf.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/811/img4460yf.jpg/)
(http://img28.imageshack.us/img28/9558/img4461d.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/28/img4461d.jpg/)
(http://img638.imageshack.us/img638/5770/img4462h.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/638/img4462h.jpg/)
(http://img231.imageshack.us/img231/7346/img4463i.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/231/img4463i.jpg/)