Witam,
mam takie pytanie,a mianowicie zauwazylem ze przy przyspieszaniu slychac wyrazny gwizd,wydaje mi sie ze to turbo i ze wczesniej nie bylo to az tak slyszalne, wiadomo ze turbo swiszczy, ale zastanawiam sie czy cos sie dzeje niepokojacego czy to tylko moja wyobraznia:)
Czy ten świst jest na zimnym silniku? Czy na rozgrzanym?
zaraz po odpaleniu jest glosniejszy, ale to jest cos dziwne bo teraz sprawdzalem i tak jakby bylo cos nie szczelne od spodu silnika, moze to byc cos z ukladem wydechowym?
« Dodane: 25.07.2015, 16:53 »
Panowie nagralem filmik, moze to cos ulatwi:)
https://youtu.be/xGkp1F_lTA4
Do mechanika
Prawdopodnie uszczelka kolektora wydechowego
Poluzowany kolektor/uszczelka?
Ja miałem poluzowany kolektor wydechowy dźwięk był podobny.
Panowie, bylem u mechanika. Powiedzial ze turbo pada, sam na wlasne oczy widzialem ze jest wokol niej mokro. I teraz moje pytanie, co robic w zwiazku z tym?czekac az zacznie sie cos wiecej dziac?Dodam ze nie ma zadnego spadku mocy, jest tylko ten gwizd.A jezeli naprawiac to kupowac nowa czy regenerowac stara?
Używane turbo to koszt 500-900 zl, ale montowanie używki bez jej regeneracji to loteria ze wskazaniem na porażkę. Problem w tym, że turbinę o wiele łatwiej uszkodzić poza samochodem, niż gdy jest zamontowana. Sensowna diagnostyka, regeneracja i wyważenie to minimum 500 zł, z reguły 700-1100 (a i tak trzeba to zrobić). Dlatego stawiałbym na regenerację obecnej turbiny i to jak najszybciej, bo jak się rozpadnie to dopiero będzie kłopot.
Daj do Peruna zrobi Ci hybrydę ;-) albo kup takie od RS-a :-D
W razie czego mam jeszcze na zbyciu turban z STka w bardzo dobrym stanie ;)
Także mam turbawkę z mojego. Pewny egzemplarz.
Tak szczerze to ja mam tak samo jak Kolega bucher tylko ze ja mam chwilke zaraz po odpaleniu, i pozniej jak nacisne lekko gas to tez taki swist jest, jest to jakis problem?
Jeśli świst nie jest głośny i przypomina pisk, to wszystko ok. Ale jeśli świst bardziej przypomina syczenie, to już nie.
To nie mam o co sie martwic chyba, no taki wlasnie pisk ale to chyba turbinke slychac, dzieki :)
Sprawdź czy jest dokrecony kolektor wydechowy.
Dzieki wielke! Zobacze po pracy co tam z nim jest.
Najlepiej ściągnij podszybie, od góry podokrecaj.
Dzieki! Pozdrawiam
Podłączę się :) usłyszałem u siebie, na dogrzanym silniku ćwierkanie przy przyspieszaniu. Nie jest to ani świst ani szum po prostu jakby ćwierkanie. Czy to również może być wydmuchana uszczelka pod kolektorem?
U mnie pojawił się też ten sam problem...dźwięk się stopniowo nasila, nie ważne czy na zimnym czy na ciepłym silniku, po 15-30 sekundach znika, żadnych objaw nie ma wszystko funkcjonuje jak trzeba.
W przyszłym tyg podjade do mechanika i sprawdzimy czy kolektor sie nie poluzowal.
Będę też zakładał tylny wydech od Rsa więc będzie na spokojnie czas.
« Dodane: 27.08.2016, 22:17 »Cytat: butcher w 25.07.2015, 13:09
Witam,
mam takie pytanie,a mianowicie zauwazylem ze przy przyspieszaniu slychac wyrazny gwizd,wydaje mi sie ze to turbo i ze wczesniej nie bylo to az tak slyszalne, wiadomo ze turbo swiszczy, ale zastanawiam sie czy cos sie dzeje niepokojacego czy to tylko moja wyobraznia:)
Kolego miłąem dokładnie taki sam dźwięk zobacz filmik dokręcenie śrub kolektora pomogło w 100% Mondeo 2.5t
https://www.youtube.com/watch?v=cJI6rnfPWbs
Witam.
Mam tak samo, jak najlepiej podejść do kolektora i jego śrub ?
Cytat: Planeta 58 w 12.09.2016, 17:20
Witam.
Mam tak samo, jak najlepiej podejść do kolektora i jego śrub?
nie wiem mi przykręcili go przy wymianie oleju. Ale raczej musisz od dołu ściągnąć osłonę i zobaczysz, tylko uważaj nie urwij śrub bo ktoś pisał na forum że miał urwaną i aby to naprawić trzeba było wyciągnąć silnik.
Dziękuję.
Oby już nie była jakaś śruba naderwana.
Mam nadzieję, że tylko to jest przyczyną tego ćwierkania .
Cytat: Planeta 58 w 12.09.2016, 21:27
Dziękuję.
Oby już nie była jakaś śruba naderwana.
Mam nadzieję, że tylko to jest przyczyną tego ćwierkania.
Dziękuję za sugestie, które okazały się trafne.
Winnym był poluzowany kolektor wydechowy, zerwana jedna szpilka.
Usterka została usunięta.
panowie mam ten sam problem ten sam identyczny dzwiek... z tym że pojawił sie dodatkowy problem - czasami nie chce się wkrecić mi po wyżej 4000 obr.... nie idzie dalej co to może byc mieliscie tez tak?
Może ktoś powiedzieć jak lepiej się dostać do śrub, od dołu czy od góry?
Panowie, mam podobny dzwiek u siebie w Focusie ST MK2, tylko czy u Was ten dzwiek znikal po jakis 30 sekundach jazdy? czy był on slyszany przez caly czas?
Cytat: ogodaw w 27.08.2016, 22:17
« Dodane: 27.08.2016, 22:17 »
Kolego miłąem dokładnie taki sam dźwięk zobacz filmik dokręcenie śrub kolektora pomogło w 100% Mondeo 2.5t
https://www.youtube.com/watch?v=cJI6rnfPWbs
Cytat: Planeta 58 w 17.09.2016, 19:10
Dziękuję za sugestie, które okazały się trafne.
Winnym był poluzowany kolektor wydechowy, zerwana jedna szpilka.
Usterka została usunięta.
Tak jak juz wczensiej pisałem, mam podobny (jak na filmiku) swist przy gazowaniu zaraz po odpaleniu auta. Świst ustaje po około pół minuty. Czy mółby ktoś pomóc i napisac, czy to sa objawy niedokreconego kolektora czy padajacej turbiny?
Gdyby turbina padała, to świst nie znikałby po 30 sekundach. Jeśli więc nie ma innych wyraźnych symptomów wskazujących na problem z turbiną, to świst oznacza jakąś nieszczelność, która po rozgrzaniu silnika znika. Niedokręcony kolektor wydechowy dobrze by tu pasował.
Dobre wieści, musze to sprawdzić. Dzieki wielkie!
Właśnie dzisiaj odebrałem auto od mechanika. Mówił, ze na sprawdzenie kolektora nie miał zbytnio czasu (praca na 3h), bo żeby to sprawdzić trzeba dobrać się od dołu i wymontować miedzy innymi turbo. Czy nie ma jakiegoś łatwiejszego sposobu żeby się do tego dostać?
Raczej nie. 3 h to niezły rezultat, radzę skorzystać...
3h znaczy będzie drogo. Moim zdaniem luzy na mocowaniu wydechu - kolektor, albo jakieś uszczelki po drodze.