Mam obecnie zwykłe radio 6000CD (przedlift) i chcę w jego miejsce podłączyć Blaupunkta (też przedflit). Niestety kable nie pasują, gniazda w Blaupunkcie wyglądają zupełnie inaczej:
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/gniazda.jpg)
(na dole Blaupunkt)
Wie ktoś z Was jak to zrobić?
przejsciówke musisz kupic
Cytat: wojoo w 26.09.2010, 21:32
przejsciówke musisz kupic
No tego się domyśliłem. Tylko jaką? ;)
Hm...dziwne, że kable są inne. Niech Sławek o ile ma wrzuci fotki wtyczek które są u niego bo przecież to jego byłe radio.
A wiecie może, dlaczego w Blaupunkcie są cztery gniazda, a w 6000CD trzy? Kable też mam trzy. Dwa z gniazd w Blaupunkcie wyglądają jak ISO, ale czy to może być naprawdę ISO?
Ja wiem tyle, ze blaupunkt poza dwoma zwykłymi iso ma 3 gniazda mini-iso ktore mozna spiac w jedno. Bodaj zielone, niebieskie i zielone. Zmieniarka, aux in i out a trzecie to nie wiem :) takze to miejsce nad dwoma zwyklymi iso to na 100% miejsce na wpiecie trzech kostek mini iso
Hm... a orientujesz się GaBB które gniazdo może służyć do podpięcia pilota?
Cię proszę bardzo :)
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/dolkab.htm
na tej stronie poza tym masz wszystko chyba co o kablach w car audio można wiedzieć :)
www.studio24.prv.pl to adres strony główny, ale zeby otwierac poszczegolne z menu to trzeba w nowych kartach...nie wiem czemu
Dzięki GaBB, to chyba moje złącze:
(http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/img/funny2.gif)
Z tego wygląda, że pilot to 10/11/12. Tylko skąd ja teraz taką przejściówkę wezmę, eh. :(
masz tam tez rozpiski wszystkich fordowskich gniazd w radiach...a kupic kostki iso i mini iso na allegro mozna za bezcen i troche polutować ;)
Jeśli nic nie pomyliłem to wychodzi chyba tak:
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/pilot.png)
« Dodane: 27.09.2010, 18:28 »Cytat: GaBB w 27.09.2010, 17:37
masz tam tez rozpiski wszystkich fordowskich gniazd w radiach...a kupic kostki iso i mini iso na allegro mozna za bezcen i troche polutować ;)
Na elektryce znam się jak na szydełkowaniu. A jedyne co lutowałem to kable głośnikowe. ;) Ale może jakoś sobie poradzę. ;)
Zawsze to łatwiej ze schematem - cieszę się, że pomógł :)
Wrzucam jeszcze schematy gniazd w tych dwóch urządzeniach na wypadek gdyby strona z opisami kiedyś znikła:
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/schematy.png)
Cytat: Tomasz w 27.09.2010, 17:24
Hm... a orientujesz się GaBB które gniazdo może służyć do podpięcia pilota?
Co do pilota to należy go podłączyć bezpośrednio do radia na mini iso kostka C1. Masa czyli czarny przewód na pin 1, sterowanie zielony przewód na pin 2. U mnie wygląda to tak:
(http://img413.imageshack.us/img413/1097/pilotg.th.jpg) (http://img413.imageshack.us/i/pilotg.jpg/)
Pilot fabryczny działa perfekcyjnie.
TU (http://allegro.pl/zestaw-mini-iso-terminale-i1258384522.html) macie cały zestaw kostek mini iso wraz z pinami. Ja taki nabyłem i wpiąłem w radio. Chociaż jeśli ktoś nie planuje więcej podłączeń to wystarczy żółta kostka do sterowania pilotem.
PS. Co do mojego problemu z kodem radia to nadal klops. Te schematy zamieszczone wyżej też oglądałem i nic z nich nie wynika. Znajomy sprawdził mi jeszcze w jakiś fordowskich schematach serwisowych i tam było też co innego, że niby stałe +12V na kostkę C1 pin 5. Podpiąłem, ale też kicha.
i co udalo sie podpiac to nowe radio ? ostatecznie czego musiales uzyc zeby to zamontowac ?
Tak radio podłączone i śmiga aż miło. Wszystko działa. Kodu już nie woła, bo okazało się, że potrzebny jest sygnał biegu wstecznego lub masa podłączona do kostki A pin 3. A gdyby ktoś szukał skąd wziąść sygnał biegu wstecznego to jest to kość C31 przewód gn/bk pin 11 w skrzynce bezpieczników.
Żeby to radio poprawnie działało to podłączamy je przez przejściówkę ISO i dodatkowo podpinamy sygnał GALA/TACHO i sygnał biegu wstecznego, a jeśli masz fabrycznego pilota to jeszcze dwa kabelki i wszystko działa.