Witam.
Chciałem podzielić się swoimi uwagami na temat wpływu dystansów na prowadzenie mojego Mondeo ST220 (B5Y).
Ale zanim opiszę swoje wrażenia z jazdy pokażę Wam wpływ tych dystansów na wygląd auta.
To tak tytułem wstępu.
Ale od początku. Kupiłem do ST220 cztery dystanse.
Są to przykręcane dystanse o grubości 20 mm firmy Eibach.
S90-4-20-008
Sprzedawane są w kompletach na oś. Czyli kupiłem dwa komplety.
Link do strony Eibacha i tych konkretnie dystansów:
https://eibach.pl/product/dystanse-pro-spacer-biale-40mm-os-2x20mm-s90-4-20-008/
A moje dystanse wyglądają tak:
(https://s6.ifotos.pl/img/6-dystans_qsaeaax.jpg) (https://ifotos.pl/z/qsaeaax/)
Wizualnie wyszło bardzo fajnie.
Koła ładnie zrównują się z linią błotników.
Bałem się, że będzie wyglądało to śmiesznie, ale jest fajnie.
Co więcej teraz dopiero auto wygląda, moim zdaniem, tak jak powinno wyglądać przy wyjeździe z fabryki!
Optycznie to tylko taki mały dodatek, nie rzucający się w oczy, ale robiący fajne ogólne wrażenie.
Standardowe felgi 18x7,5 ET 52,5 opony 225/40:
(https://s6.ifotos.pl/img/5-przedjp_qsaeaah.jpg) (https://ifotos.pl/z/qsaeaah/)
a tu z zamontowanymi dystansami 20 mm (czyli ET wyszło aż 32,5):
(https://s6.ifotos.pl/img/5a-pojpg_qsaeaar.jpg) (https://ifotos.pl/z/qsaeaar/)
Jeszcze jedno zdjęcie bez dystansów:
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/3%20przed_zpsg4hpl5zs.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/3%20przed_zpsg4hpl5zs.jpg.html)
No i z dystansami:
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/3a%20po_zps92eiluss.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/3a%20po_zps92eiluss.jpg.html)
Kwestie wizualne są oczywiście ważne, ale ja skupiałem się przede wszystkim na wpływie dystansów na prowadzenie.
To zresztą był główny powód zakupu.
Więc przejdźmy do najważniejszego.
Wpływ dystansów na prowadzenie auta
Oczywiście poniżej przedstawiam swoje tylko odczucia.
Przed zakupem i montażem myślałem tak: wystarczy żeby prowadzenie nie pogorszyło się. Autko zyska na wyglądzie i to będzie już plus.
Ale oczywiście najbardziej chciałem odczuć poprawę prowadzenia, mimo że nie wiedziałem dokładnie na czym ta poprawa miałaby polegać. Nigdy wcześniej w żadnym samochodzie nie miałem okazji tego porównać.
Wychodziłem też z założenia, że jeżeli dystanse pogorszyłyby jazdę, to po prostu zdjąłbym je i sprzedał.
Tę modyfikację da się - dosłownie i w przenośni - odkręcić :)
Aby zminimalizować ryzyko utraty dobrego prowadzenia zamówiłem dystanse o identycznej grubości na wszystkie 4 koła.
Na tył możliwe, że weszłyby minimalnie grubsze (tak gdzieś wyczytałem), ale to spowodowałoby lepsze trzymanie tylnej osi w zakrętach, a to z kolei oznaczałoby większą podsterowność. Tego bym sobie nie życzył.
Dlatego wszystkie koła dostały po równo 20 mm.
Obawiałem się pogorszenia właściwości jezdnych – zarówno w zakrętach, jak i mocniejszego szarpania kierownicą w koleinach.
Ale nic takiego nie występuje.
Zresztą zaraz po wyjeździe z warsztatu w ogóle nie zauważyłem różnicy w prowadzeniu.
Czyli już było dobrze - pomyślalem - bo wygląd poprawił się, a prowadzenie nie ucierpiało.
Tyle tylko, że pierwsze moje obserwacje były poczynione na wolnych, ostrych zakrętach i ciasnych rondach. A tam przede wszystkim liczyła się przyczepność opon, która i tak była niewystarczająca.
Miłe zaskoczenie dopiero nastąpiło później!
Bo zalety dystansów można odczuć dopiero na szybszych łukach.
Auto jest stabilniejsze w takich zakrętach.
Czyli jednak prowadzenie poprawiło się dzięki dystansom!
A o to chodziło!
Zauważyłem też, że w szybkich zakrętach jeżeli następuje uślizg tylnej osi, to jest on tak jakby bardziej liniowy. Tył ucieka trochę bardziej przewidywalnie, bo minimalnie mniejsze są ewentualne bujnięcia karoserią. Nie jest to duża różnica, ale da się ją wyczuć.
(a swoją drogą to lubię tę charakterystykę Mondeo, która pozwala na szybszy uślizg tyłu niż w innych autach FWD)
Moje zdanie już znasz :D Wygląda świetnie. Szkoda że zdjęcia przed i po są trochę z innych kątów robione ale różnice widać 8)
Dzięki! Też uważam, że wizualnie delikatnie się poprawiło.
A zdjęcia starałem się robić podobnie, ale jednak nie dało sie odtworzyć identycznego ustawienia apartu względem samochodu.
Jako ciekawostkę pokazuję, że jeżeli są już założone dystanse, to można je zobaczyć przez felgę.
To ten jaśniejszy pierścień widoczny przez żeberka felgi:
(http://imageshack.us/a/img822/9769/qfz6.jpg)
Dzisiaj też mocniej przegoniłem swojego smoka żeby jeszcze poobserwować zachowanie auta z dystansami.
Kiedy ostrzej okrążyłem takie duże rondo (średnica ok. 70-80 metrów), to w zasadzie całe rondo 360 st. przejechałem z lekkim uślizgiem tylnej osi. Przy czym łatwiej niż wcześniej było kontrolować ten uślizg.
Dystanse, jak już wspomniałem, wprowadziły troche więcej stabilności w zakrętach.
Mogłem na tyle delikatnie pozwolić mu uślizgiwac się przez całe rondo, że ESP nie ingerowało (tak! ESP pozwala w ST220 na delikatne uślizgi tyłu).
Jestem zadowolony z tego eksperymentu z montażem dystansów!
Polecam.
PS. Dodam tylko, że mam lekko obniżone zawieszenie. Ile tego obniżenia dokładnie jest, to nie wiem, bo takie autko już kupiłem, a wcześniejszy właściciel był z Niemiec. Ale myślę, że ok.2 cm w dół.
W ST220 zawsze chciałem dystanse, auto super wygląda. Do tego ST220 i tak się trzyma drogi. Po tym co opisujesz musi być jeszcze lepiej. :)
Jestem zadowolony z tych dystansów w ST220.
Obecnie wręcz zaczynam myśleć o zamontowaniu dystansów do S-Maxa hehe!
Mam wrażenie, że w S-Maxie koła są podobnie schowane i przydałoby się im co najmniej te 20mm wysunięcia. Co myślicie?
Na zdjęciu jest ST220 jeszcze bez dystansów i S-Max :
(http://imageshack.us/a/img24/2817/7eye.jpg)
Felgi w S-Maxie to 17x7 ET50 oryginalne Forda. Opony 225/55.
Oczywiście w takim aucie rodzinnym jak S-Max te dystanse to będa miały już chyba tylko znaczenie estetyczne.
Ale może też delikatnie poprawi się trzymanie? Kto wie?
PS. Spokojnie, nie dopadła mnie żadna obsesja z dystansami, a po prostu jestem zadowolony z takiej prostej modyfikacji. :) Stosunkowo niedrogo można fajnie poprawić autko.
Pozdrawiam.
wsadź najpierw trzy osoby na tył i zobacz czy nigdzie nie dobija ;)
U mnie myślałem kiedyś, że 235/45 opony sie zmieszcza właśnie do momentu jak mialem komplet osób z tyłu plus mały bagaż :D
Może rzeczywiście trzeba będzie zrobić taki eksperyment.
Chociaż inni forumowicze pisali, że nic nie obciera przy takim rozmiarze opon i takim dystansie.
(225/40 + 18x7,5 ET52,5 + dystans 20mm)
A pewnie oni sprawdzali przy większych obciążeniach (ja prawie cały czas jeżdżę sam).
Podobno dystans 25mm już obciera, ale 20mm jeszcze nie (przy standardowych felgach Forda, czyli takich jak wskazałem powyżej).
A te 235/45 to na jakiej feldze miałeś (średnica, szerokość, ET)?
Efekt super, gratuluje modu. Pytanie tylko czy przy skręconych na maxa kołach w prawo lub lewo i cofaniu nigdzie nie obciera o nadkole? Widziałem mondka (nie wiem ile miał dystansów) w którym ten manewr wywoływał efekty dzwiękowy jakby zderzak miał odpaść - stąd moje pytanie. Jeśli wszystko jest ok robię listę zakupów na święta ;)
Cytat: sseebbaa1 w 20.09.2013, 20:26A te 235/45 to na jakiej feldze miałeś (średnica, szerokość, ET)?
Ronal R47, ET42, 8 cali szerokie
dopiero teraz przeczytalem, jakby co to moje auto jest opisane na mkp z grubsza.
Zrobie nowe zdjecia to wrzucę też tutaj bo na szczegol aktualnego zdjecia jak wyglada auto nigdzie nie mam :D
Cytat: linkgrabber w 05.09.2013, 23:49U mnie myślałem kiedyś, że 235/45 opony sie zmieszcza
Cytat: linkgrabber w 02.11.2013, 18:33Ronal R47, ET42, 8 cali szerokie
A jaka średnica felgi?
18 cali ;)
Panowie wsadzam 19" z RS. Takie dystanse będą ok ? http://allegro.pl/przykrecane-dystanse-ford-jaguar-22mm-5x108-4x108-i3964087066.html
GIZIU te dystanse 22mm od strony konstrukcyjnej wyglądają OK. Są przykręcane i mają kołnierz centrujący. Nie znam się na rodzaju materiału z jakiego są wykonane.
Ale jeżeli pytasz o grubość dystansów, to muszę to przeanalizować, bo Ty masz Focusa mk2, a ja zakładałem do Mondeo mk3.
Kiedy szukałem dystansów do swojego smoka, to najpierw poprzeglądałem różne fora w poszukiwaniu informacji jak najdalej mogą być wysunięte koła żeby nie przycierały. W przypadku Mondeo spotkałem się z informacją, że do standardowych felg Forda (18x7,5 ET52,5) dystanse 25mm już obcierają, a 20mm jeszcze nie.
Ja u siebie zamontowałem właśnie 20mm na każde koło i jest dobrze. Nic nie obciera, ale jeżdżę bez obciążenia na tylnej kanapie czy w bagażniku.
Ty również powinieneś to w taki sposób sprawdzić. Informacje co do rodzaju felg czy dystansów są często porozrzucane w różnych miejscach, bo ludzie swoimi kołami chwalą się w różnych tematach. Szukaj zdjęć, żebyś mógł zawczasu ocenić czy to będzie się podobało.
Podpowiedzią odnośnie maksymalnego odsunięcia koła mogą być też katalogi z danymi technicznymi producentów felg. Ja posiłkowałem się danymi firmy Tomason. Ta firma do mojego Mondeo proponowała 18x8,5 ET40 ale zaznaczali, że opona musi być 225, a więc z lekkim "strechem". Dokładnie taka sama felga Tomasona (według informacji ze strony producenta) jest też montowana w Focusie II z tym że opony mogą być 225, 235, a nawet 245.
Więc to już jest jakaś informacja. Skoro felgi do Focusa mk2 RS mają wymiary 19x8,5 ET60 to znamy ich określone wysunięcie (ale skoro Tomason dopuszcza nawet szersze opony niż 225, to oznaczałoby że w Focusie mk2 masz większy luz niż w Mondeo).
Po wstawieniu do kalkulatora felg wychodzi, że przy dystansach 22mm koło od RS-a byłoby zaledwie 2mm bardziej wysunięte niż porównywanej felgi Tomasona.
Oczywiście to są tylko teoretyczne wyliczenia, ale moim zdaniem można zaryzykować stwierdzenie, że będą po prostu mieściły się. Felgi RS mają duże ET co zapewne wynika ze specyficznej budowy Revo Knuckle gdzie oś obrotu koła jest mocniej wewnątrz koła. Zatem nawet tak duży dystans zastosowany do tych felg powinien być OK.
No i to by była ta moja analiza :)
Eibach ma kit do ST225: http://j-w-racing.co.uk/product.php/7304/2689/eibach_40mm_track_widening_kit___ford_focus_st_ lub http://www.pumaspeed.co.uk/product-Focus-RS-Mk2-and-ST225-Eibach-Pro-spacer-kit-40mm_871.jsp&pic=2
więc napiszę do Dystomu czy zrobią mi takie dystanse 20mm. Taniej chyba nie znajdę.
P.S. Te wystające nakrętki nie będą przeszkadzać?
W linku, który podałeś są dystanse Eibacha do Focusa mk2 i są to dokładnie takie same dystanse jak ja mam (zdjęcie w pierwszym poście).
Czyli numer S90-4-20-008
Cytat: GIZIU w 12.02.2014, 12:57Te wystające nakrętki nie będą przeszkadzać?
A gdzie widzisz, że wystaje? :)
Rozumiem, że chodzi Ci o nakrętki, które trzymają dystans. Dystans ma specjalne wgłębienia na te nakrętki właśnie po to, żeby nie wystawały. Felga przecież musi oprzeć się dokładnie o dystans.
Tutaj masz zdjęcie. Jest to dokładnie ten mój dystans (S90-4-20-008) przykręcony na przedniej osi do tarczy 320mm z Focusa mk2 ST.
Na dystansie widać nawet ślady oparcia się felgi. Nakrętki trzymające dystans nie dotykają felgi.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/706/zfvb.jpg) (https://imageshack.com/i/jmzfvbj)
http://www.pumaspeed.co.uk/saved/pro_spacer_kit_focus.jpg.jpg na tym zdjęciu
Cytat: GIZIU w 12.02.2014, 14:12
http://www.pumaspeed.co.uk/saved/pro_spacer_kit_focus.jpg.jpg na tym zdjęciu
Na tym zdjęciu rzeczywiście nakrętki i szpilki dużo bardziej wystają, ale to chyba jest cieńszy dystans.
Ale fakt wystawania śrub/szpilek nie musi automatycznie oznaczać, że będą dotykały felgi.
Ślady na moich dystansach najlepiej pokazują, że felga ma w miejscu tych śrub wgłębienia. Felga opiera się tak jakby na krawędziach dystansu (ciemniejsze ślady na dystansie).
Musisz to sam sprawdzić i zobaczyć jak wygląda felga od wewnątrz.
Tak to wygląda
(http://ww.fenixhost.pl/szablon_allegro/zdjecia/104_9060.JPG)
No to sam widzisz, że felga ma pomiędzy otworami na szpilki takie wgłębienia.
A te wcześniejsze zdjęcie z mocniej wystającymi szpilkami przedstawia chyba dystanse 15mm mimo, że opis wskazywałby na 20mm. Stąd pewnie mocniejsze wysunięcie szpilek. Przy dystansach 20mm nie powinno być problemu z założeniem felgi, którą pokazałeś.
Rozmawiałem jeszcze z jednym gościem który jakiś czas temu sprzedawał koła 19" z RS (jeździł ST). Mówi że założył dystanse 3mm i mówi że wszystko było OK. Może mi je wysłać za symboliczną opłatę. I bądź tu mądry...
z tyłu nic nie trze, tylko przód ociera delikatnie o przednie amory. kup dystanse 3mm. nic cie to praktycznie nie będzie kosztować. jak będzie ok, to i sam kupię 3mm i zmienie z 5mm
GIZIU zrobiłem zdjęcie oryginalnej Fordowskiej felgi 18" z ST220.
Zdjęcie zrobiłem specjalnie z takiego kąta żeby było widać lepiej te wgłębienia.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/827/o6ho.jpg) (https://imageshack.com/i/mzo6hoj)
Przy dystansach 20mm na bank szpilki nie dotkną tych wgłębień, bo one są około 7-8 mm cofnięte w stosunku do płaszczyzny oparcia felgi o piastę/dystans.
A co do dystansu 5 mm czy 3 mm, to myślę, że to nie ma sensu. Taki dystans spowoduje tylko, że koło z RS-a o strasznie wysokim ET nie będzie obcierało o amortyzator. Ale taki dystans nie zapewni odsunięcia wyrównującego koło z błotnikiem. Nie uzyskasz ani wyglądu, ani lepszego rozstawienia kół (lepszego z punktu widzenia trzymania w zakrętach). Tak uważam.
Poza tym dystans przelotowy sprawia, że na szpilki działają znacznie większe siły.
Dobra macie rację. Znajdę dystanse taniej już tu
http://www.motointegrator.pl/produkty/351516-dystans-kola-eibach-s90-4-20-008 ?
Ewentualnie może ktoś z Was zna jakiś zakład co jest w stanie wykonać takie dystanse ? Dystom robi takie za 500zł ale minimum 22mm.
Ja kupowałem swoje dystanse właśnie przez motointegrator.pl. Odnalazłem warsztat w moim mieście, który współpracuje z tym portalem i odebrałem od nich bez kosztów przesyłki.
Kupuj Eibacha! Dystanse przenoszą duże obciążenia i warto zainwestować w dobrą firmę. Obecnie na komplecie 4szt będzie to droższe o trochę ponad 200zł. Myślę, że to nie jest zaporowa cena.
Zobacz sobie na FB jakie fury jeżdżą na dystansach od Dystomu to zmienisz zdanie ;) Jak Dystom nie zrobi 20mm, wezmę Eibacha ale średnio mi się uśmiecha dopłacanie ponad 200zł za samo logo.
Może i tak. Ale jednak Dystom nie chce (albo nie potrafi :ghost:) zrobić przykręcanych 20mm, a Eibach robi takie nawet 15mm (S90-4-15-005).
No zobaczymy. Jak nie zrobią, wezmę Eibacha.
widze, że sami użytkownicy ST-ków z kółkami od RS-a wypowiadają się ...
ja ci mówię, iż po założeniu 20mm koła mogą wystawać poza obrys.
poza założeniu (dystansu 5 mm) śrub spokojnie wystarcza na dokrecenie, nie widzę problemu z przełożeniem siły ...
rób jak chcesz. tu koszt jest z 50zł, tam z 500zł.
Cytat: vtec w 14.02.2014, 19:05widze, że sami użytkownicy ST-ków z kółkami od RS-a wypowiadają się...
Po co ta ironia? To, jaki dystans jest optymalny łatwo policzyć znając ET i szerokość obu felg (może ktoś poda te wartości). W sumie nie ma tu nawet o czym dyskutować.
Cytat: vtec w 14.02.2014, 19:05poza założeniu (dystansu 5 mm) śrub spokojnie wystarcza na dokrecenie, nie widzę problemu z przełożeniem siły....
http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%BAwignia (http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%BAwignia)
Tomason też ma w swojej ofercie felgę do FF II o wymiarach 19 x 8,5. Tylko tam ET wynosi 40.
Zatem feldze od RS-a brakuje właśnie dystansu 20 mm (do wymiarów Tomasona).
Proste wyliczenie.
GIZIU planuje założyć opony 235/35, a Tomason podaje, że nawet 245/35 będzie OK.
Dlatego twierdzę, że dystans 20 mm spowoduje to czego wszyscy oczekujemy od modyfikacji w postaci dołożenia dystansów, czyli ładne zrównanie koła z obrysem samochodu.
Oczywiście warto to zweryfikować empirycznie, chociażby na podstawie opisów innych modyfikowanych Focusów ST.
Przelotowy dystans 5 mm (pomijając nawet naprężenia) odsunie koło tylko o tyle, żeby felga RS-a nie ocierała o amortyzator (łączne ET55).
Cytat: Tomasz link=topic=3487.msg34884#msg34884 date=url=http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%BAwignia]http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%BAwignia[/url]
Po co ta ironia?
Na studiach z fizy zawsze miałem 5, ale dzięki za przypomnienie.
Poza tym teoria, teoria, a praktyka, praktyką ;)
W linku poniżej foka na dystansach 5mm oraz na Eibachu 22mm:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,961.150.html
Cytat: vtec w 15.02.2014, 07:04
W linku poniżej foka na dystansach 5mm oraz na Eibachu 22mm:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,961.150.html
A te dodatkowe 15 mm dystansu nie zmieściłoby się tam?
Zwłaszcza na drugim zdjęciu wygląda, że jest jeszcze margines.
Oceniając "na oko" właśnie 1,5 cm brakuje. Tak się wydaje, gdy patrzę na górę błotnika...
Mierzyłeś ile tam miejsca zostało? Chodzi mi oczywiście o wysunięcie koła na zewnątrz.
Porównuję to też do swoich zdjęć z pierwszego postu.
i jak temat dystansowy w ST-ku skończył się?
Dziś przyszły dystanse 20mm z Dystomu. Jak założę koła to zrobię zdjęcia i napisze co i jak.
No i po montażu zrób coś czego ja jeszcze do tej pory nie zrobiłem ze moimi dystansami.
A mianowicie zrób porządny test czy koła nie obcierają - wsadź komplet osób do autka i przejedź się po pofałdowanej drodze, gdzie zawieszenie będzie dobijać...
Ja też będę musiał w końcu tak to przetestować w swoim autku.
GIZIU - upominam się :) o opis Twoich wrażeń po montażu dystansów.
Wstaw też zdjęcia!
Przecież napisałem że wrzucę i opiszę ;) Zmienię koła jak nie będzie przymrozków rano.
OK, OK.
Zrozumiałem, że wrzucasz dystanse jak tylko przyjadą.
Ale skoro czekasz na letni zestaw, to i ja (z niecierpliwością) czekam. Pozdrawiam.
Kółka założone. Dystans pasuje idealnie, nie było żadnych problemów podczas montażu. Koła pięknie zrównują się z błotnikiem. Co do odczuć z jazdy to biorąc pod uwagę że jest:
- rozmiar kół większy
- doszły dystanse
- szersze kapcie
- mniejszy profil
To rewelacja. Komfort praktycznie bez zmian a czucie auta dużo lepsze. W zakrętach czuje się jakbym znowu jeździł Evo :) Jedyny minus to aspekt wizualny. Auto na seryjnych sprężynach wygląda jak furmanka więc dzisiaj kupuję Eibach Pro Kit. Jak go zamontuję, wrzucę zdjęcia całego auta. Wrzucam zdjęcia dystansów:
(http://abload.de/img/zdjcie07.03.20141028362s67.jpg) (http://abload.de/image.php?img=zdjcie07.03.20141028362s67.jpg)
(http://abload.de/img/zdjcie07.03.20141552082s97.jpg) (http://abload.de/image.php?img=zdjcie07.03.20141552082s97.jpg)
wreszcie jakieś konkrety
Cytat: GIZIU w 10.03.2014, 08:36
W zakrętach czuje się jakbym znowu jeździł Evo :) Jedyny minus to aspekt wizualny.
lekko przesadziłeś, u mnie na Eibachu może i mniej buja się na zakrętach, ale do Evo mu dość daleko ...
Wiadomo że porównywanie Focusa do Evo nie ma sensu i moją wypowiedź należy traktować z przymrużeniem oka. Zresztą nie pisałem o Eibachu tylko o dystansach ;)
Parę zdjęć:
(http://abload.de/img/zdjcie10.03.201415463v8rpp.jpg) (http://abload.de/image.php?img=zdjcie10.03.201415463v8rpp.jpg)
(http://abload.de/img/zdjcie10.03.2014154655aspy.jpg) (http://abload.de/image.php?img=zdjcie10.03.2014154655aspy.jpg)
(http://abload.de/img/zdjcie10.03.20141547058ul6.jpg) (http://abload.de/image.php?img=zdjcie10.03.20141547058ul6.jpg)
Cytat: GIZIU w 10.03.2014, 20:07
Zresztą nie pisałem o Eibachu tylko o dystansach ;)
tak wiem, natomiast u mnie poza 19" RS-owi są jeszcze Eibachy, co powinno jeszcze bardziej wpływać na jakość prowadzenia. I w sumie tak jest.
Poza mniejszym bujaniem i wygląd lepszy.
Ile dałeś za kpl dystansów jeśli można wiedzieć?
500zł. Eibacha dziś zamówiłem, w przyszłym tygodniu pewnie zamontuje.
500zł to za 4 czy 2 sztuki? ;)
Za 4 sztuki
to bardzo dobra cena :) ile mm mają? i gdzie kupiłeś?
http://allegro.pl/przykrecane-dystanse-ford-jaguar-22mm-5x108-4x108-i4045918954.html
Zrobili mi na zamówienie 20mm, przy zakupie 4szt dostawa gratis. Czas realizacji to bodajże 2 dni, od siebie polecam. W szoku jestem ile tego codziennie tłuką (opisują na facebooku).
ok dzięki :)
też trzeba będzie zamówić...
Dotarły do mnie dystanse firmy KW- odsadzenie felgi :20mm na tyle, 15mm na przodzie i są czarne :D
Po niedzieli je zamontuję i zdam relacje jak auto wygląda i jeździ przy takiej kombinacji :)
Jaka cena z KW?
840zł za komplet :)
Cytat: st-power w 21.03.2014, 11:18
Dotarły do mnie dystanse firmy KW- odsadzenie felgi :20mm na tyle, 15mm na przodzie i są czarne :D
Po niedzieli je zamontuję i zdam relacje jak auto wygląda i jeździ przy takiej kombinacji :)
Same dystanse pozytywnie wpłyną na prowadzenie, zwłaszcza w szybkich łukach.
Ale montaż mniejszych dystansów z przodu niż z tyłu spowoduje troszeczkę większą podsterowność.
A dlaczego zdecydowałeś się na mniejsze z przodu? Przecież to tylne koła będą już prędzej obcierać przy pełnym obciążeniu...
No chyba że jest inny powód, np. uznałeś że tył za bardzo Ci ucieka w zakrętach.
Bardziej chodziło mi tu o aspekt wizualny :) Jak wiemy przednie koła w Mondeo są bardziej odsadzone i dlatego poszedłem tu na 15mm- jak to będzie wyglądać i jak się zachowywać w zakrętach - o tym niebawem ;)
Mam nadzieję, że osiągnę zamierzony cel :D
Cytat: st-power w 21.03.2014, 12:12Jak wiemy przednie koła w Mondeo są bardziej odsadzone
Tyle, że to jest zrobione celowo, więc obawiam się, że taka zmiana nie będzie pozytywna, chociaż pewnie 5 mm będzie trudno wyczuć. Ja na pewno dałbym, jeśli już, na obie osie takie same dystansy.
Cytat: st-power w 21.03.2014, 13:12Jak wiemy przednie koła w Mondeo są bardziej odsadzone
Cytat: Tomasz w 22.03.2014, 20:51Tyle, że to jest zrobione celowo
Ale chwila, chwila!
Zgodnie z katalogiem Forda przednie koła są rozstawione o dokładnie 1522 mm, a tylne o 1537 mm.
Nawet jeżeli te dane dotyczą zwykłych Mondeo mk3, to nie sądzę, aby przednie koła w ST220 były szerzej niż tylne.
Ale to tylko taka uwaga na marginesie, bo zgadzam się z Tomaszem, co do pozostałej części jego wypowiedzi.
I przyszedł upragniony dzień na montaż dystansów po 15mm na przód i po 20mm na tył i co się okazało...
że długość szpilek piasty nie pozwalają na montaż w Mondeo dystansów 15mm-są za długie i felga nie przylega idealnie. 20mm to absolutne minimum w Mondeo ST220.
W związku z powyższym mam na sprzedaż nowe dystanse 30mm(po 15mm na koło) firmy KW-idealne do Focusa MKII ST225.
A ja muszę kupić dystanse na przednią oś po 20mm :/
Tak przy okazji,że tymczasowo poruszam się z założonymi dystansami na tylnej osi-obaliłbym teraz mit o lepszym prowadzeniu się w zakrętach z szerszymi felgami na tyle :D
Owszem tył jest jak przyklejony,co skutkuje próbami uślizgiwania się osi przedniej-koła nie piszczą,ale mam wrażenie,że za moment przód wyjedzie :)
w zwykłym mondeo 15mm przód pasuje, tył musi być 20mm ew możesz obciąć o te parę mm szpilki ;)
W tym sęk,że nie chcę ciąć szpilek :/
Cytat: st-power w 08.05.2014, 21:52Tak przy okazji,że tymczasowo poruszam się z założonymi dystansami na tylnej osi-obaliłbym teraz mit o lepszym prowadzeniu się w zakrętach z szerszymi felgami na tyle Owszem tył jest jak przyklejony,co skutkuje próbami uślizgiwania się osi przedniej-koła nie piszczą,ale mam wrażenie,że za moment przód wyjedzie
To było oczywiste :)
Cytat: sseebbaa1 w 21.03.2014, 14:09Ale montaż mniejszych dystansów z przodu niż z tyłu spowoduje troszeczkę większą podsterowność.
Czyli całkowity brak dystansów z przodu tym bardziej musiał mocno zmienić charakterystykę trzymania w zakrętach.
:)
Życzę jak najszybszego dokupienia dystansów na przód, aby cieszyć się wyśmienitym prowadzeniem ST220!
no to dokupić dystans 5mm nieprzykręcany i problem z głowy będzie :)
Cytat: WojtasS w 09.05.2014, 00:54
no to dokupić dystans 5mm nieprzykręcany i problem z głowy będzie :)
Moim zdaniem rzeźba...
20/22/25/30 mm nie wygląda źle w mk3.
Wiadomo , można się przyczepić ,że coś przód delikatniej wystaje ale jest to naprawdę bardzo mała różnica.
Nie warto kombinować ;)
Albo zamów sobie dystans 22mm na tył a na przód daj 20mm ;)
Sprzedam te 15mm i kupię 20mm :) Mam nadzieję, że szybko temat załatwię, bo widok odsadzonych laczków powoduje, że wreszcie to auto wygląda jak powinno :D
Cytat: caqerr w 09.05.2014, 11:2120/22/25/30 mm nie wygląda źle w mk3.
Wiadomo, można się przyczepić,że coś przód delikatniej wystaje ale jest to naprawdę bardzo mała różnica.
Nie wiem jak 22, 25 czy 30 mm dystansu wygląda, ale na przedniej osi 20 mm wygląda w moim ST220 dokładnie tak:
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20140510_162726_zpsb9112bd2.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20140510_162726_zpsb9112bd2.jpg.html)
(zdjęcie zrobione równo z płaszczyzną przedniego koła ustawionego na wprost)
Góra koła idealnie pokrywa się z górną krawędzią błotnika. To że dołem widać oponę wynika tylko z podcięcia zderzaka, które jest praktycznie w każdym samochodzie.
8)
« Dodane: 11.05.2014, 11:19 »Dla jasności podaję, że to zdjęcie przedstawia te same koła co na wcześniejszych moich zdjęciach, a więc opona 225/40R18 na oryginalnej feldze 18x7,5 ET52,5.
Czyli po dołożeniu dystansu 20 mm, "łączne ET" felgi wychodzi 32,5.
I końcu dojechały do mnie dyski na przednią ośkę-teraz mam już komplet po 20mm na koło :)
Stejk wygląda rewelka i jeździ się lepiej :D
Cytat: st-power w 04.06.2014, 21:38
(...) i jeździ się lepiej :D
Rozwiń to proszę.
Jestem ciekaw Twoich wrażeń.
Nie ma problemów z wyjeżdżaniem przodu auta,tył jeśli chce zarzucić to zrobi to bardzo wyczuwalnie dla kierowcy. Szerszy rozstaw kół dodatkowo poprawił stabilność karoserii w zakrętach-mniej się przechyla.
A,że o aspekcie wizualnym nie wspomnę-aż dziw bierze,że tak z fabryki nie wyjeżdżał.
Co do obcierania (przy obniżonym zawieszeniu + dystanse) o nadkola odpowiem za dwa tygodnie-jak wrócę z urlopu,gdzie na pokładzie będą 4 osoby + bagaż (trasa 1000km).
Powodzenia Ci życzę :D
U mnie obciera przy komplecie na wybojach :D
Ogólnie po dłuższym czasie jest fajnie. Ale mam dziwne wrażenie ,że stał sie bardziej nerwowy. Kiedyś nagłe ruchy kierownicą nie były aż tak mocno odczuwalne. A teraz mam wrażenie ,że przy lekkim gwałtownym skręcie auto ma ochotę się wyrwać...
Cytat: caqerr w 05.06.2014, 15:34Ale mam dziwne wrażenie,że stał sie bardziej nerwowy. Kiedyś nagłe ruchy kierownicą nie były aż tak mocno odczuwalne. A teraz mam wrażenie,że przy lekkim gwałtownym skręcie auto ma ochotę się wyrwać...
Większy kąt zataczania. :)
Cytat: caqerr w 05.06.2014, 15:34U mnie obciera przy komplecie na wybojach
Właśnie też mi się wydaje, że obciera przy obciążeniu. Mając dyski tylko na tylnej osi ,gdy jechałem przy obciążeniu-nie słyszałem, że coś obcierało, ale ku mojemu zdziwieniu na oponach pojawił się odrys tak jakby od nadkola.
Potwierdzę to teraz jadąc w dłuższą trasę.
caqer mówisz,że auto stało się nerwowe- to zauważyłem kiedy przeszedłem z oryginalnego zawieszenia na Eibacha. Moim zdaniem jednak nie nazwałbym tego nerwowością-po prostu ma się lepsze czucie auta-a STejk sam w sobie jest troszkę narwisty,a seryjne zawieszenie go usypia.
Bez dystansów tego nie odczułem :)
Po jakimś czasie założyłem dystans i dopiero wtedy stało się to odczuwalne... :)
Ja nigdy w trase nie pojade z kompletem pasażerów i dystansem :D
Aczkolwiek miejmy nadzieję, że nie będzie Ci nic przycierało :)
No to zaginarka nadkoli w ruch!
:D
Cytat: caqerr w 05.06.2014, 20:51Ja nigdy w trase nie pojade z kompletem pasażerów i dystansem Cheesy
To co będziesz za każdym razem demontował ? :)
Jak delikatnie będzie przycierało, to po tylu km nadkole samo się dotrze o oponę o tyle co trzeba :D
Tylko nadkole nie ma rantu. Podejdźcie sobie i pomacajcie...
Nie, nie będę zdejmował. Po prostu będę brał tylko jedną pasażerke i to mi wystarczy :D
No chyba ,że jeszcze jakaś jedna fajna sie trafi, to w drodze wyjątku dwie mogę wziąć. Mimo to dalej nie powinno obcierać :D
Jesli tylko przy dobiviach ociera o nadkole a nie o rant blotnika to bym sie jakoś strasznie nie przejmował, a tylko pilnował czy aby ślad na oponie nie jest zbyt mocny.
Poza tym duzo zalezy od samej opony - pomimo identycznego rozmiaru mogą sie różnić rzeczywista szerokością i kształtem przekroju poprzecznego tzn sa opony w przekroju bardziej prostokątne, ale sa tez takie bardziej "okrągłe".
Cytat: MAG w 06.06.2014, 08:16Jesli tylko przy dobiviach ociera o nadkole a nie o rant blotnika to bym sie jakoś strasznie nie przejmował, a tylko pilnował czy aby ślad na oponie nie jest zbyt mocny.
No nie wiem, dla mnie jakakolwiek modyfikacja, która skutkuje tym, że opony o coś ocierają jest... no, nie do końca na miejscu. :)
Cytat: Tomasz w 06.06.2014, 17:37
No nie wiem, dla mnie jakakolwiek modyfikacja, która skutkuje tym, że opony o coś ocierają jest... no, nie do końca na miejscu. :)
Zależy jak korzystasz z auta. Ja zawsze mam AR 159 dostępną. Więc jak potrzebuje komplet pasożytów to biorę alfe.
A sam wygląd na dystansie jest dla mnie tego wart. Auto w końcu wygląda jak należy. Tym bardziej przy zglebieniu.
Cytat: caqerr w 06.06.2014, 22:53Zależy jak korzystasz z auta. Ja zawsze mam AR 159 dostępną. Więc jak potrzebuje komplet pasożytów to biorę alfe.
A sam wygląd na dystansie jest dla mnie tego wart. Auto w końcu wygląda jak należy. Tym bardziej przy zglebieniu.
Po prostu uważam, że tego rodzaju kompromisy w aucie klasy średniej nie są czymś fajnym. To nie wyścigówka. :)
Jasne można i tak. Ale nie każdy korzysta z mdo jak z rodzinnego wózka.
Np. Seba, rodzinnego to ma s-maxa :)
Więc taki kompromis wcale nie przeszkadza. Ja też rzadko mam komplet w aucie. Są to naprawdę sporadyczne przypadki ;)
Cytat: caqerr w 06.06.2014, 23:54
Jasne można i tak. Ale nie każdy korzysta z mdo jak z rodzinnego wózka.
Np. Seba, rodzinnego to ma s-maxa :)
Więc taki kompromis wcale nie przeszkadza. Ja też rzadko mam komplet w aucie. Są to naprawdę sporadyczne przypadki ;)
Racja. Rzadko kiedy w moim samochodzie jedzie ktoś więcej niż tylko ja.
Ale z drugiej strony nie oznacza to, że chcę przejść do porządku dziennego nad ewentualnym częstym obcieraniem opon przy mocniejszych dobiciach nadwozia z pasażerami na pokładzie. Nie chcę się tłumaczyć przed pasażerami, że te niepokojące dźwięki to nic takiego, że musi hałasować jak stary rzęch mimo że nim nie jest itp.
W sumie to chyba tylko raz usłyszałem jakieś delikatne przytarcie. Wydaje mi się, że było od tylnych kół przy mocniejszym ugięciu zawieszenia. Już dokładnie nie pamiętam.
Zawsze sobie obiecywałem, że muszę w końcu to sprawdzić z kompletem pasażerów i zobaczyć ewentualny świeży ślad na nadkolu/błotniku. Niestety nie przeprowadziłem jeszcze tego testu.
Jednak nawet jeżeli stwierdzę, że koło obciera, to raczej nie zdejmę dystansów, a bardziej pomyślę o wyprofilowaniu nadkola czy rantu błotnika. Wygląd bowiem eSTeka z dystansami w połączeniu z seryjnymi felgami ST bardzo mi się podoba i auto jeszcze lepiej się prowadzi (już to opisywałem).
Dobra informacja dla właścicieli Mondeo mk3 w wersji kombi.
Wygląda na to, że wersja BWY (czyli kombi) ma więcej miejsca pod tylnymi błotnikami i dystans 20 mm do standardowych felg Forda pasuje idealnie.
W sedanie i hatchbacku (B4Y i B5Y) jest mniej miejsca na szerokość i pewnie dlatego m.in. koledzy st-power oraz caqerr, którzy mają "nie kombi" meldowali o delikatnym obcieraniu na tylnej osi.
Wniosek taki wynika z poniższych informacji jednego z producentów felg:
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/felgiTomasonMondeomk3TN9_zps7bb23bbf.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/felgiTomasonMondeomk3TN9_zps7bb23bbf.jpg.html)
Do kombi Tomason przewiduje możliwość zamontowania na takich samych felgach szerszych opon - 235.
Różnica jest niewielka, ale jednak.
Oczywistym jest, że wersje B4Y i B5Y różnią się od BWY tylko tyłem (a nie przodem). Zatem problemem przy dystansach w sedanach i hatchbackach są co najwyżej tylne błotniki.
Właściciele kombi mają więc lepiej jeżeli chodzi o możliwość montowania dystansów.
Coś tu nie gra, bo piszesz o Mondeo mk3 (a nie konkretnie o ST220), a przecież "zwykły" ma węższe przednie błotniki, a więc i dużo mniej miejsca w przednich nadkolach.
Może rzeczywiście tak być, że kombi ma minimalnie szersze błotniki (lub same nadkola -- tam jest inne zawieszenie) z tyłu, ale to jest dobra wiadomość chyba tylko dla właścicieli ST220 kombi.
Miałem właśnie na myśli właścicieli ST220 w wersji kombi.
Ale wygląda na to, że Tomason nie do końca logicznie to rozpisał, bo wersje o mocach "66-166" (kW) mają dostępne najszersze opony. A powinno być raczej tylko "166". Bo jeżeli słabsze wersje mogły mieć węższe opony (co oczywiste), to tym bardziej model o mocy 166 kW (a więc ST220) takie wąskie opony mógłby mieć założone.
Panowie jak wiadomo idzie zima. Mam Eibacha Pro Kit i 19" z RS na dystansie 20mm. Na zimę wkładam seryjne 18" od ST. Moje pytanie brzmi: zostawić na zimę dystanse czy zdjąć ?
zostaw
Zostaw, jeśli nie planujesz wyjazdów, które wymagałyby zakładania łańcuchów.
OK, dzięki, zostawiam.
Cześć :) ma ktoś zdjęcie Focus RS z dystansu przed tył ? ;) szukam czegoś dla siebie aby założyć ! Dzięki
Mateoo a tak z ciekawości, to sprawdzałeś czy jacyś producenci dystansów proponują jakieś rozwiązania do RS-a mk2?
Sprawdzałeś zagraniczne fora?
Chodzi mi o grubość dystansów, bo wiadomo, że RS ma całkiem inne ET felgi niż reszta Focusów mk2.
Na zdjęciach wygląda jakby Focus RS rzeczywiście zasługiwał na dystansik :) bo koła wcale nie zrównują się z nadwoziem.
no pasuje mu pasuje założyć coś. nikt nie produkuje dystansów do rs ze znanych producentów. na forach też cisza... chyba muszę zaryzykować i kupić założyć i sprawdzić :)
Tutaj znalazłem kilka informacji ---> http://www.rsownersclub.com/rsocbb/showthread.php?t=335282
Jest tam zdjęcie RS-a z dystansami 20 mm (tak przynajmniej podali we wpisie #30).
We wpisie #40 z kolei zasygnalizowano, że ktoś miał problemy z dystansami 20 mm w RS-ie i że Eibach nie przewidział tego rozmiaru dystansów do modelu RS.
Podano też informację, że odpowiednie będzie po 15 mm na każdym kole, z tym że może być potrzebne delikatne skrócenie (zeszlifowanie) szpilek w piaście - żeby końcówki szpilek nie opierały się o felgę.
Przeczytalem temat i az mnie wzielo na dystanse w moim B5Y :D
Jednak moim absolutnym wymogiem jest brak jakiegokolwiek obcierania przy komplecie pasazerow plus bagaz ;)
Da sie zalozyc ciensze dystanse? Np 15mm na kazde kolo?
Mam w pracy dostep do odpowiednich maszyn i moga mi zrobic kazda grubosc. Przy 15mm o ile te szpilki trzeba przycinac?
Zakładaj 20mm,bo przy 15mm szpilki będą za długie i felga nie będzie przylegać do piasty/dystansu.
Ja mam 20mm i w sumie przy 3 osobach i bagażniku walizek,nic nie obcierało.
20mm idealnie wygląda ,także nie polecam 15mm i obcinania szpilek.
Mowie bardziej o 4-5 osobach plus bagaz i trasa 1200km w jedna strone juz tego lata ;)
Ma nic nie obcierac w żadnym przypadku. Dlatego pytam ile mniej więcej trzeba opucowac te szpilki, bo moge to zrobic jesli zalatwi to sprawe. Mogę też zrobic dystanse każdego wymiaru np 17mm jesli trzeba.
Przy 15mm na pewno nie będzie obcierać,szpilki wówczas trzeba skrócić o 5mm. Montaż dystansów do piasty polecam robić na odpowiedni klej,by mieć pewność ,że się nie odkręci.
Klej? :/ to jak ja wtedy zimowki zaloze ktore maja ET gdzies ponizej 40 nawet heh.
Nie ma jak dokladnie zmierzyc ile mm przesądza o obcieraniu? :D
Tak klej,bez problemu później odkręcisz dystanse,ale będziesz mieć pewność ,że dystans sam z siebie się nie odkręci.
Ciężko to zmierzyć,bo mierząc na postoju pod obciążeniem nie będzie to adekwatne to zachowania podczas jazdy,gdy zawieszenie pracuje góra/dół oraz się przechyla.
Masz seryjne zawieszenie - czy obniżone?
Jeśli seryjne, to nie masz się czym martwić - seryjne ST wygląda jak wóz drabiniasty :D Więc nie będzie obcierać.
Musi być gleba :D
Haha no wez, nie jest tak zle :D seria u mnie i nie planuje jej zmieniac ze wzgledow praktycznych, juz i tak pare razy przytarlem zderzakiem.. :p
gleba musi być nawet w Vanie St220 jest :P
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTDxH3LncOysPkeL1ZAt_p0NX-yowlwnyqiBrIqHJDJXgu_Nj3_Tg)
A z szyba co sie stalo? :p No zauwazylem ze na forach wszyscy by gleby robili :p Ja akurat moge tanio zrobic dystanse, wiec to mi wystarczy.
Jak myślicie moze zacząć od 18mm i ewentualnie je zwezyc gdyby jeszcze przycieralo?
Cytat: st-power w 26.02.2015, 13:38
Przy 15mm na pewno nie będzie obcierać,szpilki wówczas trzeba skrócić o 5mm. Montaż dystansów do piasty polecam robić na odpowiedni klej,by mieć pewność,że się nie odkręci.
Rany boskie - ty tak na serio, czy jaja sobie robisz???
Po pierwsze przy oryginalnych felgach i dystansach 15mm żadnych szpilek nie trzeba bedzie skracać, bo felgi maja od tyłu głebokie "kieszonki" w których chowaja się szpilki wystajace z tyłu dystansu.
Po drugie, to jak koła przykrecasz, to też stosujesz tam klej żeby sie nie odkręciły?
Cytat: MAG w 26.02.2015, 15:38o pierwsze przy oryginalnych felgach i dystansach 15mm żadnych szpilek nie trzeba bedzie skracać, bo felgi maja od tyłu głebokie "kieszonki" w których chowaja się szpilki wystajace z tyłu dystansu.
Po drugie, to jak koła przykrecasz, to też stosujesz tam klej żeby sie nie odkręciły?
Nie zgrywam się,a mówię poważnie.
Sam na początku kupiłem dystanse 15mm i założyłem do oryginalnych felg i dobrze,że po paruset metrach się zjarzyłem,że jest coś nie tak,bo mogłoby się to skończyć tragicznie-szpilki były ciut za długie i nie pozwalały przylec feldze do dystansu.
Do ST220 oryginalnie musi być 20mm.
Co do kleju to kolejna sytuacja z życia wzięta-gdy koledze się odkręcił i dalej nie muszę mówić-wolę zapobiegać...
Mi też przy przykręcaniu dystansów gwinty posmarowali jakimś Loctite.
Istotą takich klejów jest właśnie zapobieganie odkręceniu pod wpływem drgań, a jednocześnie nie stawianiu zbyt dużego oporu przy odkręcaniu kluczem.
Niewiele kosztuje, a jest spokój. W sumie to koła też tak można zabezpieczać. Bo niby czemu nie.
To się mija z celem. Na tej zasadzie wszystko można zabezpieczać, tylko po co? Prawidłowo założone dystanse nie mają szans się odkręcić, tak jak prawidłowo założone koła. Tylko mało komu chce się rzetelnie podejść do sprawy. Najpierw trzeba równomiernie dokręcić dystanse określonym przez producenta momentem, a po 100-200 km trzeba to powtórzyć, tylko z momentem większym o 5-7%.
@st-power nie pamietasz ile mniej wiecej im tam brakowalo do dolegania?
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/827/o6ho.jpg)
Posłużę się zdjęciem Seby z tego wątku i jego pomiarem,że te wgłębienia mają ok. 7-8mm względem płaszczyzny felgi.
Pamiętam właśnie kiedy ja zamontowałem dystanse 15mm,to gdybym przyciął szpilki o ok 5mm to by było ok.
Z dystansu wystają zarówno nakrętki jak i szpilki,więc montując,będziesz wiedział ile dociąć
(http://abload.de/img/zdjcie07.03.20141552082s97.jpg)
Chociaż z góry mówię,że te 15mm nie spełni Twoich oczekiwań,bo właśnie będzie brakowało te 5mm,by ładnie koło zlicowało się z nadkolem.
Też nic nie kleiłem. Zrobiłem zgodnie z zaleceniem Tam-a i jest lala
st-power mi juz sie podoba a co dopiero z dystansami :D na start bede probowal 18mm
i według mnie jak się kleju użyję to dystans nie dojdzie do piasty i może być gorzej :)
Cytat: yayko w 27.02.2015, 10:23
i według mnie jak się kleju użyję to dystans nie dojdzie do piasty i może być gorzej :)
Przecież klejem smaruje się cienką warstwę gwint szpilki-to jak ma dystans nie dojść do piasty :)
Yayko - tylko mała kropelka na każdy gwint.
Pomiędzy dystansem a piastą nie stosujemy tego. Tam ma po prostu wszystko ładnie przylegać.
Malujecie jakos dystanse? Kazdy ma stalowe rozumiem?
Nikt ich nie maluje. Są srebrne i rzadko spotykane czarne.
Srebrne? Czy po prostu gola obrobiona stal? ;) korozja nazbyt nie lapie? :p
to jest zrobione z aluminium...
Cytat: MAG w 27.02.2015, 11:14to jest zrobione z aluminium...
Miałem na myśli odcień :)
Dystanse wykonane są z wysokiej jakości aluminium dla maksymalnej wytrzymałości oraz niskiej wagi. Każdy dystans poddawany jest procesowi anodowania na kolor czarny lub naturalnego aluminium. Anodowanie powoduje, że dystanse nie ulegają korozji, a dodatkowo wyjątkowo estetycznie wyglądają.
Cały krążek dystansu jest aluminiowy - tak przynajmniej jest w cywilizowanych rozwiązaniach :) Chodzi o zmniejszenie masy nieresorowanej.
Jedynie osadzone szpilki są stalowe. W dystansach z Dystomu szpilki mają twardość 10.9
http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg41026.html#msg41026
Konkretne info to mi sie podoba :) przygladaliscie sie moze w jaki sposob szpilki sa osadzone? Sa to zwykle twarde śruby czy moze szpilki wciskane w jakis sposob?
Edit
No w linku wyzej budowe juz niezle widac, jednak zastanawia mnie jak oni je blokuja :)
st-power - ja odpisywałem kamil996, bo pytał sie o korozję ... ;-)
MAG no nie wiem co mi sie uwalilo ale myślałem ze tego typu dystanse sa juz robione ze stali ;) mea culpa.
Nie wiecie czy to jakiś stop aluminium czy zwykle bez domieszek?
Pytam bo moge tanio zrobic z czystego aluminium z arkusza 25mm lub ze stali.
Ew moge kupic jeszcze coś twardego :D
myślałem że ktoś dystanse do piasty przykleja :D
Cytat: kamil996 w 27.02.2015, 13:21stop aluminium czy zwykle bez domieszek
Duraluminium PA6. Kiedyś chciałem sam zrobić takie same dystanse i po podliczeniu kosztów tzn. kupno materiału, roboczogodzin przy obróbce wyszło że zaoszczędzę bardzo mało kasy w porównaniu z ceną jaką daje dla nas dystom.
A co gdy ktos ma obrobke za pol-darmo? :D
Próbuj, zawsze możesz spróbować. Taki dystans ze szpilkami to jednak trochę roboty. Ja miałem wycenę samej roboty bez zarobku (kolega ma firmę ze sprzętem do takich rzeczy).
Z tego co wiem, to nie jest zwykłe PA6, tylko jakiś podobny, ale mocniejszy stop. Dystanse to poważna sprawa, nie odważyłbym się jeździć na robionych samemu. Firmy, które produkują własne dystanse muszą zrobić wiele konkretnych testów, żeby dystanse zostały legalnie dopuszczone do sprzedaży.
No nie wiem, ale Dystom odpisał że robią z Duraluminium PA6 w formie wałka ;)
Raczej nie podadzą ot tak sobie szczegółowego opis stopu i technologi produkcji. Ale mimo wszystko spodziewałem się innej bazy, np. PA9.
piszesz jedna trasa na wakacje...
czy z powodu tej jednej trasy trzeba kombinować ? nie lepiej na tą trase po prostu zdjąć dystans ? ;)
poza tym, przy glebie ledwo ledwo obciera...
jak masz ori serie to nie powinno obcierać...
Zwłaszcza ,że obciera przy dziurach i mocniejszych hopach a nie zwykłej jeździe...
Cytat: TAM w 01.03.2015, 12:38Firmy, które produkują własne dystanse muszą zrobić wiele konkretnych testów, żeby dystanse zostały legalnie dopuszczone do sprzedaży.
Tak z ciekawości, czy ktoś kto kupił dystanse dostał jakiś dodatkowy papier że dystanse spełniają jakieś normy EU?
Caquerr a ktos mi to zagwarantuje ze na pewno nie bedzie nic a nic obcierac w każdych warunkach na serii? :D podejrzewam ze nikt, a jest to wymóg nr 1.
Ale przecież klej do gwintów to w sumie standard. Nie kosztuje dużo, ani jego zastosowanie nie jest kłopotliwe.
Ja w moim Focusie ST-2010 rok chcę założyć dystanse, ale felgi mam oryginalne fordowskie wzór RS-a 7,5" ale 18" ET 52,5. Opony 225/40/18 i tylne koła mam bardzo blisko wewnętrznych rantów nadkoli...
Nie mam pewności, czy mogę założyć te z allegro 22mm, czy zamawiać 20mm? A może jeszcze inne wymiary? A nie chciałbym przesadzić, w razie jazdy z max. obciążeniem pojazdu...
Mam seryjne zawieszenie, bo aktualny przebieg to tylko 8200km i nie korcą mnie na razie jakieś większe zmiany w zawieszeniu jeszcze się tym nie nacieszyłem :). Auto 3D.
Może ktoś, kto już to ma - coś może doradzić?
Pozdrawiam.
Ja u siebie mam 15mm, nic nie obciera nawet przy 4 osobach, dodatkowo eibach +prokit
Ok, dzięki za informacje. U mnie mam felgi 7,5 cala, dlatego chodziły mi po głowie te 20-22 mm dystanse. Oryginalne felgi ST miałem wcześniej 8 calowe, ale poprzednia właścicielka za bardzo przytulała się do krawężników :/ to kupiłem nowe, a obcierusy sprzedałem...
Jakby ktoś jeszcze chciał się podzielić swoimi doświadczeniami to będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Nie sugeruj się szerokością felgi – ma ona pomijalny wpływ na dobór maksymalnych dystansów, liczy się tylko ET i opona. Wynika to z prostego faktu, że jak coś zaczyna obcierać, to obciera o oponę, a do felgi ma całkiem daleko.
No, jak mówią lepiej na zimne dmuchać. Ale chyba na tył trzeba będzie pomyśleć o 20 mm na koło, a na przód po 15 mm... Albo po 15 wszędzie jak Kolega wyżej ma i nie kombinować...
Ja mam po 15mm na każde koło - na tył mogłyby być 20mm, jednak i tak jest super efekt. Na przód większe wymagałyby naciągu opony.
Dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam.
Panowie co doradzacie za dystanse do oryginalnych fordowskich 235/40 18 ki w Mondeo mk4?
Cytat: chwileulotne85 w 15.10.2015, 20:43
Panowie co doradzacie za dystanse do oryginalnych fordowskich 235/40 18 ki w Mondeo mk4?
Niedawno założyłem 20mm na każdą stronę z Dystom`a. Wygląd super. Prowadzenie jeszcze lepiej. Ale myślę, że mozna byłoby założyc nawet 22mm na stronę, tylko przed założeniem bałem się że może obcierać.
Przy okzaji założyłem sprężyny obniżające (30mm) Eibach pro kit.
Całość daje rewelacyjny efekt wizualny. A prowadzenie, precyzja, wchodzenie w zakręty, sztywność = poezja. Bardzo duża, odczuwalna poprawa. I wcale nie jest za twardo. Trzeba tylko uważać na nieco bardziej zapadnięte studzienki ;)
Jutro w końcu przetestuje ten zestaw na autostradzie :evil:
PS Też mam ori felgi 18" z oponami 235/40/18
Ja osobiście nie jestem zwolennikiem dystansow. W stejku zastosowałem felgi z mniejszym et. Mam teraz na lato felgi bbs ck 19" et42, opona 235/35. Jest idealnie, z tyłu lekki negatyw, nic nie Obciera, ładnie wypełniają wnęki kół, koło nie wystaje poza błotnik Góra, ale dołem delikatnie wystaje opona, jest sportowo i stylowo.
Cytat: ethernal w 16.10.2015, 01:08
Niedawno założyłem 20mm na każdą stronę z Dystom`a. Wygląd super. Prowadzenie jeszcze lepiej. Ale myślę, że mozna byłoby założyc nawet 22mm na stronę, tylko przed założeniem bałem się że może obcierać.
Przy okzaji założyłem sprężyny obniżające (30mm) Eibach pro kit.
Całość daje rewelacyjny efekt wizualny. A prowadzenie, precyzja, wchodzenie w zakręty, sztywność = poezja. Bardzo duża, odczuwalna poprawa. I wcale nie jest za twardo. Trzeba tylko uważać na nieco bardziej zapadnięte studzienki ;)
Jutro w końcu przetestuje ten zestaw na autostradzie :evil:
PS Też mam ori felgi 18" z oponami 235/40/18
Też chyba pójdę w stronę tego Dystoma 20mm na każde koło. Nic nie haczy przy skręcie?
Nic nie haczy, pomimo tego że mam o 30mm obniżone zawieszenie. W sumie teraz widzę, że mogłem spokojnie 22mm zastosować ;)
Jeżeli twoja ori felga ma ET55, nawet się nie zastanawiaj. :D
Witam. Chce zakupic na wiosne dystanse eibacha do felg standard ST 220 18x7,5 ET 52,5 opony 225/40 i w 1 poście co jest widze ze są 20mm na os, a ja bym chcial 25. I ma ktos zdjecie jak to wyglada na 25mm? Obciera cos czy nic przy obciązeniu dwoch osob z tyłu? Zawieszenie mam obniżone gdzies o 2-3cm
Cześć.
Przy opisanych felgach i oponach oraz dystansach po 20mm wydaje się, że jest jeszcze troszeczkę miejsca, ale niestety nie mierzyłem tego. W ST220 hatchback wydaje się nawet, że więcej miejsca jest na przedniej osi, niż na tylnej. Nigdy porządnie nie przetestowałem samochodu pod kątem maksymalnego obciążenia tylnej kanapy i bagażnika, więc nie wiem jak jest z obcieraniem o tylne nadkola przy dobiciu zawieszenia.
Jeżeli masz kombi, to tam jest więcej miejsca w tylnych nadkolach i nie powinno być problemu. Natomiast sedan i hatchback mają ciaśniej na tylnej osi.
(mam zawieszenie Eibacha)
A dlaczego akurat chcesz 25mm zamiast sprawdzonych 20mm?
Znaczy sie, ja mam zwykle mondeo TDDi przerobione na pełny pakiet ST. Hatchback. Dlaczego 25mm? Bo czytalem ze wygląda o wiele lepiej na 25 niz 20 :D chyba ze ewentualnie z Dystomu by zamowic 22mm? I jeszcze mam pytanie bo o dokręcanie dystansow bo nigdzie nie pisze. Z jaką siłą mają byc przykręcone? I czy Ty je sprawdzasz pod względem dokręcenia co jakis czas czy cos? Bo to troche zabawy z tym jest
Dystans jest jakby przedłużeniem felgi i zrobiony jest też z tego samego materiału (aluminium). Zatem zasadnym jest dokręcanie identyczne jak samej felgi. Teoretycznie można ewentualnie zastosować średnio mocny klej do gwintów.
Sebaaa mógłbyś przeslac jakies zdjecie z blizsza na e mail lub tutaj?
Jeśli sie ktos wacha co do dystansow na felgi od st220 to śmiało mozna 22mm nie więcej,pod warunkiem ze macie nadkola od ST założyłem wlasnie do swojego i jest to czego oczekiwałem. :D
Gratuluję.
Wrzuć fotki, to może jeszcze ktoś się przekona do tego rozwiązania :D
Cytat: sseebbaa1 w 08.02.2018, 20:53
Wrzuć fotki, to może jeszcze ktoś się przekona do tego rozwiązania :D
x2, gdzie i jakie sprawdzone dystanse kupic Panowie?
Wydaje mi się, że na polskim rynku najpopularniejsze są dwa produkty: Eibach i Dystom.
(tak przynajmniej wynika z tematów na forach)
Od strony technicznej jedne i drugie są takie same, to znaczy aluminiowy krążek i wstawione w to szpilki.
Eibach jest ładniej wykonany, bo aluminiowy dysk jest dodatkowo anodowany, co jest też oczywiście zabezpieczeniem antykorozyjnym (choć wiadomo, że aluminium inaczej koroduje, niż stal)
Dystom robi różne grubości, ale standardowo cienkie proponują 22mm i upierają się, że to najcieńsze. Na wyraźne życzenie klienta robią cieńsze, ale chyba nie zrobią przykręcanych cieńszych niż 18 mm (ktoś na forum takie zamówił z tego co pamiętam).
Eibach w swojej stałej ofercie ma dystanse przykręcane o grubości 15 mm i są to najcieńsze przykręcane jakie znalazłem (oprócz tego do Mondeo mk3 jeszcze mają grubości 20 mm i 25 mm).
Ostatnio w ofercie Eibacha pojawiły się czarne dystanse 15 mm i 20 mm (w tej samej cenie co srebrne), co może być istotne dla posiadaczy ciemnych felg.
W Mondeo mam dystanse Eibacha (20 mm), a w S-Maxie mk1 miałem dystanse Dystomu (też 20 mm, tylko szpilki 14). Rzeczywiście te z Eibacha sporo ładniej wyglądają po kilku sezonach.
Ale niestety jedne i drugie mocno sklejają się z piastą i potem trzeba użyć naprawdę sporo WD-40 i długo czekać, zanim "odmokną".
Muszę poszukać jakiejś pasty, która zapobiegnie sklejaniu się - najprawdopodobniej będzie to jakaś pasta ceramiczna (do aluminium nie używać miedzianej!).
« Dodane: 09.02.2018, 09:33 »
----
Chociaż jak tak pomyślę, to jednak Eibachy łatwiej odkleić (zapewne dzięki temu anodowaniu powierzchni).
Dystanse Eibacha jeździły w ST220 i latem, i zimą, a więc nie były sezonowo ściągane. A Dystomy były w S-Maxie demontowane przed zimą (czyli co jakiś czas odklejane od piasty), a mimo to równie ciężko ściągało się je.
Witam zamierzam kupić dystanse 22mm ale kusi mnie 25mm na tył i 22mm na przód. Jak myślicie będzie za szeroko? Ma ktoś doświadczenie z taka opcja? (głównie 2 osoby na pokladzie) Zawias seria, alufelgi seria st220, sedan. Pozdrawiam
Siemka. 25 nie zakładaj w ogóle bo będzie za dużo :) ja teraz zakupiłem na ten sezon 22mm i już przymierzałem. 22mm jest idealnie to co oczekujesz :) ja też chciałem 25mm ale dobrze że nie zamówiłem bo bym żałował. 22mm do tych felg to jest ideał. Ja mam ż dystomu jak coś :) Jak ktoś jest zainteresowany podaj maila to Ci wyśle przód jak wygląda
Daj linka skad kupowales jak mozesz.
http://dystom.pl/
« Dodane: 03.04.2018, 15:34 »Cytat: patryk220 w 18.03.2018, 20:03
Siemka. 25 nie zakładaj w ogóle bo będzie za dużo :) ja teraz zakupiłem na ten sezon 22mm i już przymierzałem. 22mm jest idealnie to co oczekujesz :) ja też chciałem 25mm ale dobrze że nie zamówiłem bo bym żałował. 22mm do tych felg to jest ideał. Ja mam ż dystomu jak coś :) Jak ktoś jest zainteresowany podaj maila to Ci wyśle przód jak wygląda
poprosze o fotki na maila :)
Cytat: JacekST220 w 03.04.2018, 15:32
http://dystom.pl/
« Dodane: 03.04.2018, 15:34 »
poprosze o fotki na maila :)
Fakt jest taki że 25mm wejdzie spokojnie jednak ale zauważyłem wczoraj przy jeździe ż 3 osobami z tylu że jakbym założył 25 to byłby problem i by odcierało na bank :) A 22 jest idealnie dla auta z ludźmi w środku
Jak tutaj na forum wrzucić fotki bo u mnie coś się nie da :/
Mam w swoim Mondeo dystanse z Dystomu 22mm przód i tył, do tego sprężyny Eibach Pro Kit. Przy prędkości ponad 100km/h z 5 osobami na pokładzie zdażyła mi się kilka razy odczuwalna obcierka na tylnej osi podczas dobicia zawieszenia na nierównej drodze. To sporadyczne przypadki ale jednak... Z przednią osią nie było żadnych komplikacji. Dodam, że mam seryjne oryginalne felgi ST220 18 cali z oponami 225/40. Sądzę, że dystans szerokości 25mm spokojnie sprawdziłby się w moim aucie. Nie jeżdżę zbyt często z 5 osobami i zapełnionym bagażnikiem...
Autko mam obniżone o 50mm (Kombi) i myślałem o założeniu 20mm dystansów na przód i 25mm na tył, z moich obserwacji i wyliczeń wynika ze na tył wejdą szersze dystanse, tył w moim kombi jest bardziej schowany, jak mierzyłem to wychodziło ze nawet 5-10mm bardziej schowany.
Tylko ja tak mam w kombi?
Zerknij do informacji w poście #81.
Masz tam potwierdzenie swoich obserwacji.
Wygląd mógłby uzasadniać grubsze dystanse na tylnej osi, ale ja jednak dałbym identyczne grubości na obu osiach z uwagi na prowadzenie auta. Zwiększenie bowiem rozstawu kół z tyłu (w porówaniu do przodu) spowoduje większą podsterowność samochodu.
Dodam ze auto Mondeo MK3, felga z ST220, guma 225/40/18
Cytat: Ralph w 05.05.2018, 02:53tył w moim kombi jest bardziej schowany
Nie bez powodu, rozstaw kół jest celowo większy z przodu niż z tyłu w wielu autach przednionapędowych.
Cytat: Ralph w 05.05.2018, 11:08
Dodam ze auto Mondeo MK3, felga z ST220, guma 225/40/18
Możesz dać 25mm bez żadnego problemu. Ważne aby dystanse miały kołnierz centrujący.
Witam. Proszę o jednoznaczną odpowiedź czy dystans 22mm Dystomu na wszystkie 4 koła w mondeo mk3 ST220 na oryginalnym alusie 18' i standardowym zawieszeniu nie będzie o nic obcierał i będzie odpowiedni?
Dodam że jeżdże sam i bez dodatkowych obciążeń.
Pozdrawiam.
Witam ja miałem w st220 z dystomu 22mm na wszystkie koła i zawieszenie eibach pro kit. Jeździłem w 2 osoby ani razu nic nie przytarło. Drugi raz jakbym zakładał to na tył dałbym 25mm bo jeszcze miejsca było. Pozdrawiam :D