Model: Focus ST225 MK2
Nadwozie: Hatchback 5D
Kolor: Electric Orange
Rok produkcji: 2006
Silnik: 2.5 Turbo
Moc: 265 KM / 439 NM
Mody:
Bluefin Stage 3
Customowy 3'' układ wydechowy na dwóch tłumikach,
Intercooler FMIC 600x300,
Boost Solenoid firmy MAC,
Zawór DV firmy Forge,
Aktuator firmy Forge z żółtą sprężyną,
Wtryski 440cc,
Ecu Spacer,
Sprzęgło firmy LUK od RS,
Przewody hamulcowe w oplocie firmy Hel plus plyn ATE.
Mody powyżej zostały przeprowadzone przez poprzedniego właściciela. Z mojej strony wymieniłem:
Cewki zapłonowe firmy NGK
Świece firmy Beru
Koła:
Lato - BBS CK 19" w czarnym kolorze.
Zima - Seryjne 18" w kolorze srebnym.
Zdjęcia:
Wrzucę jak tylko wrócę z roboty :)
Auto kupione od tutejszego forumowicza, który serdecznie polecał mi Wasze forum. Obiecałem że się w końcu zarejestruje i dotrzymuje danego słowa.
Auto w przeciągu tych kilku miesięcy zrobiło juz dwie przykre niespodzianki.
Auto trafilo na wrsztat w celu uszczelnienia komory. Olej dostał sie do cewek i swiec. Te pierwsze popękały (wszytskie pięć), te drugie wyglądały jak świeczki 1 listopada. Auto nie palilo na wszystkie gary. Wszytsko zostało wyczyszczone i uszczelnione oraz zamontowane nowe cewki i świece wymienione powyżej.
Auto zaczelo jeździć.
Miałem w koncu wziąć się za wymiane sprezynki w actuatorze, ale niestety nie zdążyłem. Auto obecnie stoi w garażu i czeka na dokładną diagnozę. Prawdopodobnie jutro. Auto w ruchu wyrzuciło płyn chłodniczy. Najprawdopodobniej puścił przewód gdzieś pod zbiornikiem wyrównawczym co spowodowało wzrost temperatury. Auto zaczęło rzucać gestym białym dymem z ukladu wydechowego. Natychmiast motor został zatrzymany. Stawiam, że woda dostała się do cylindrów - dzisiaj bede rozbieral i sprawdzał co tam sie dzieje. Pytanie teraz czy przez uszczelke czy głowicę. Jestem mega wkurzony bo nie tak mial wyglądać plan budżetu na ten sezon. Miały wjechać nowe heble i kilka innych rzeczy.
Zastanawia mnie czy to wszytsko nie jest spowodowane tym magicznym Bluefinem który nie przekonuje mnie w swojej pracy. Jeżdżąc z OBD i mierzac silnik mam strasznie wysoką temperaturę spalin a przy tej mocy z tego sie orientuje nie powinno tak być.
Pisze to na telefonie także przeraszam za ewentualne błędy w tekście. Bede na bieżąco informował o rozwoju sytuacji.
Hej. Auto znam.
Jeśli chodzi o tą przykrą niespodziankę z płynem chłodzącym to razej nie mam zbyt dobrych wieści. Nauczony złym doświadczeniem sądzę że pękła Ci któraś tuleja cylindra...mam nadzieję że jestem w błędzie ale jeśli tak to spore koszta
Cytat: weksla w 30.01.2017, 15:37
Hej. Auto znam.
Jeśli chodzi o tą przykrą niespodziankę z płynem chłodzącym to razej nie mam zbyt dobrych wieści. Nauczony złym doświadczeniem sądzę że pękła Ci któraś tuleja cylindra...mam nadzieję że jestem w błędzie ale jeśli tak to spore koszta
Mozesz rozwinąć swoją myśl nt. kosztów? Podac kwotę na swoim przykładzie
Ja poszedłem trochę inną drogą gdy przytrafiła mi się ta przypadłość. Miałem trochę szczęścia i zakupiłem kompletny silnik z Rsa w dobrym stanie teraz śmiga od roku na pokładzice.
Masz 2 wyjścia albo po inspekcji silnika (o ile to możliwe bo nie wszystkie się da naprawić) robi się wkładkę do bloku. O szzegóły i ceny gadaj z Thomasem z forum lub na Fb znajdz sobie firmę FSV Performance. Jednak z tego co wiem to do kupy z robotą i częściami wychodzi między 8 a 10k
Druga opcja to zakup innego słupka ale to też trzeba mieć szczęście bo raz że jest ich mało a dwa mogą być w różnym stanie.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
To żeś mnie teraz dobił. Poczekam z osądami do momentu kiedy będą wyniki inspekcji. Człowiek, który się będzie zajmował Focusem głupi nie jest i pomorze mi rozwiązać zagadkę. Musiałem niestety przesunąć wizytę z jutra na środę, ew. czwartek ale teraz to już bez różnicy. Dzień w tę czy w tamtą - ma być dobrze, to najważniejsze.
No takie są niestety realia. Mam nadzieję że się pośpoeszyłem z diagnozą ale niestety znam parę aut które miały podobne objawy
Tak myslalem o tej tulejce. Nie byłoby przypadkiem tak, że gdyby to ona puściła to ubyloby oleju? Zaraz po usterce kilka razy sprawdziłem olej i w porownaniu do tego ile go bylo przez ostatnie kilka tygodni nic sie nie zmienilo na oko ( sprawdzalem olej raz w tygodniu przez ostatni miesiąc czasu)
U mnie oleju nie ubywało
P4KI w razie gdybyś miał tą gorszą opcję będę miał Foke ST (280km) na sprzedaż, zarysowana, wgnieciona prawa strona. Ale dokładniejsze info za jakiś tydzień. Pozdro.
Cytat: Lymok w 31.01.2017, 17:29
P4KI w razie gdybyś miał tą gorszą opcję będę miał Foke ST (280km) na sprzedaż, zarysowana, wgnieciona prawa strona. Ale dokładniejsze info za jakiś tydzień. Pozdro.
Dzięki za informację, ale póki nie bede wiedział więcej to nawet nie myślę o takich rzeczach ;)
Wcale Ci się nie dziwię, to nie 1,9 tdi :P
Sprawdzilem dzisiaj czy coś jest w tlokach. Jest sucho, ale 2 tłok (liczy sie od rozrusznika, tak?) jest srebny, czysciutki - czyli tylko tu jest gdzieś nieszczelnośc tymbardziej ze sprawdzilem cisnienie w tym cylindrze i tylko on pokazał mi o polowe mniejsza wartość niz pozostale. Zyje dobrą nadzieją:)
Cytat: P4KI w 30.01.2017, 14:51Zdjęcia:
Wrzucę jak tylko wrócę z roboty Smiley
Wróciłeś już z roboty ? ;)
Cytat: Lymok w 31.01.2017, 17:29
P4KI w razie gdybyś miał tą gorszą opcję będę miał Foke ST (280km) na sprzedaż, zarysowana, wgnieciona prawa strona. Ale dokładniejsze info za jakiś tydzień. Pozdro.
Masz cos na handel ???
Lumok gdzieś przywalił?
Baba cofała i zahaczyla od prawych drzwi do tylnego koła, jest wgniecione, nie będę tego naprawiał tylko sprzedam jak stoi, czekam jeszcze na rzeczoznawcę. Jak coś to PW, nie będziemy tematu zaśmiecać.
Dlatego swojej nie pozwalam nawet otwierać drzwi - po drugiej stronie zawsze może stać jakiś słupek :D
Cytat: weksla w 30.01.2017, 15:37
Hej. Auto znam.
Jeśli chodzi o tą przykrą niespodziankę z płynem chłodzącym to razej nie mam zbyt dobrych wieści. Nauczony złym doświadczeniem sądzę że pękła Ci któraś tuleja cylindra...mam nadzieję że jestem w błędzie ale jeśli tak to spore koszta
Czy aby na pewno ta przykra niespodzianka przytrafiła się już Tobie, czy może poprzedni właściciel miał coś z tym do czynienia? Jak jesteś pewien, to sorry za offtopa
Z poprzednim właścicielem utrzymuje kontakt, jest bardzo pomocny przy Focusie bo moje doświadczenie z tym autem jest znikome. Nie wydaje mi się, żeby to była wtopa z mojej strony. Raczej bym obstawial że przyszła pora na mnie i wszystko jest nieszczęśliwym zbiorem zdarzeń. Prawdy się nigdy nie dowiem - nie zamierzam też nikogo oskarżać. Czasem tak bywa. Nalezy to zrobić i już. Auta nie zamierzam naprawiać najmniejszym kosztem i wypychac do Żyda. Nie opłaca mi sie w tym momencie dlatego robimy auto na igłę.
Jakaś diagnoza juz postawiona?
Auto już po naprawie. Pęknięcie tulei. Więcej można napisać w wolnym czasie.
No niestety czarny scenariusz się spełnił. P>S widziałem Twój blok, coś Ty z nim wyrabiał?? :D
Był porównywany z blokiem Focusa RS - który dłużej wytrzyma :D
Tak z ciekawości, jakie koszta takiego zabiegu?
Też widziałem ten blok :) nawet trochę płynu w nim było.
Cytat: Lymok w 15.03.2017, 09:58
Tak z ciekawości, jakie koszta takiego zabiegu?
Auto robione w FSV. Polecam rozmawiać z chłopakami. U mnie było sporo innychrzeczy więc cena moze byc inna.
Cytat: burnfeel w 15.03.2017, 10:09
Też widziałem ten blok :) nawet trochę płynu w nim było.
Ale tylko trochę ;)
Z ciekawości gdzie był robiony ten program? Orientujesz się może jakie AFR było tam ustawione?
Wydaje mi się że było coś koło 14-15, nie chce skłamac bo nie pamiętam. Tak pokazywalo po OBD. Program natomiast to wielka zagadka dla mnie. Poprzedni właściciel wgrał Bluefina czyli gotowca. Miałem to zmieniać i nie zdążyłem.
No niestety. Aż mi głupio że tak wyszło. Lecz można powiedzieć że to jest niestety bolaczka przedliftowych st. Z kim bym nie rozmawiał, to każdy st w granicach przelotu 150km a 200kkm miał remont silnika. W wersjach poliftowych jest to ponoć poprawione. Co do samego programu i innych modów, były robione z głową, ja byłem zadowolony z tego programu. Jeszcze raz powtarzam, jest mi naprawdę przykro ze tak wyszło...
Ponoć te poprawy bloku w poliftach to jednak mit
Ponoć, a jednak to podstawa do silnika od rs.
Nieprawda. Być może jakaś końcówka produkcji miała poprawione bloki ale napewno nie każdy polift
Cytat: fabio210 w 17.03.2017, 14:16
No niestety. Aż mi głupio że tak wyszło. Lecz można powiedzieć że to jest niestety bolaczka przedliftowych st. Z kim bym nie rozmawiał, to każdy st w granicach przelotu 150km a 200kkm miał remont silnika. W wersjach poliftowych jest to ponoć poprawione. Co do samego programu i innych modów, były robione z głową, ja byłem zadowolony z tego programu. Jeszcze raz powtarzam, jest mi naprawdę przykro ze tak wyszło...
Nie maco gadać. Kupilem i tyle. Aczkolwiek program ktory rzuca temperatura 700 st przy normlanej jezdzie to tragedia. Szkoda ze nie mialem obd przy kupnie ;)
Jasne że mit, jest już kilka poliftowych w pl z wkładką.