Cześć,
Kupiłem mondeo jakiś czas temu z turbiną do wymiany/regeneracji.
Po regeneracji i wymianie zaczął jeździć lepiej niż przed ale postanowiłem sprawdzić go na hamowni. Przypuszczenia że nie jedzie jeszcze tak jak powinien okazały się słuszne.
Mondek na gazie i na benzynie ma ~180 KM i 280 NM
Tutaj wykresik : https://drive.google.com/file/d/0B-geFr9S8Yj-NUYwMk5XdlFxRkk/view?usp=sharing
Pan z Vtechu kujawy zasugerował żeby szukać problemu w dolocie, w ciśnieniu turbo itp... Mówił że może to być źle ustaiwone cięgło/grzybek na turbinie i dmucha za słabo. Być może przy montażu ktoś to źle złożył...
Pytanie do was, gdzie szukać, jak szukać i co to może być ?
Mam interfejs do kompa (viaken) więc posprawdzam sobie jakieś parametry w czasie jazdy, tylko na co konkretnie zwrócic uwagę ?
Ciśnienie turbo sprawdzę na czujnikach, czy trzeba do jakiegoś mechanika jechać i mierzyć na manometrach ?
Przy okazji, jakiś ogarnięty człowiek/mechanik z Bydgoszczy lub okolic który będzie w stanie zdiagnozować i/lub rozwiązać problem ?
Trzeba sprawdzić manometrem przy jakim ciśnieniu otwiera się na max aktuator czyli regulacja cięgna. Zasadniczo powinno to być koło 0.5 przy mondeo chyba. Dodatkowo czy ktoś nie pochrzanił wężykow selenoida.
(https://image.ibb.co/c56CTQ/129ccddd453fab539b83e3fe1dc4.jpg)
Tak to powinno być podłączone?
Rozumiem że trójnik i manometr przy wężyku który to otwiera?
Tak powinno być podłączone. A jeśli chodzi o cięgno otwarcia aktuatora to jest ten pręt z widocznym pokrętłem.
Będe musiał posprawdzać wszystko.
Jak sprawdzić czy aktuator otwiera i zamyka w całym zakresie swojej pracy ?
Podłącze się pod wątek z pytaniem. Ile w ogóle powinno wynosić max doładowanie w serii dla 2,5T? Ma może ktoś, albo czy może zrobić loga sprawnej serii z ciśnienia doładowania przy bucie w całym zakresie obrotów?
Fajnie by było bo ja ciągle szukam rozwiązania. Zauważyłem że węże od turbo robią się twarde przy około 4,5-5 tys obrotów.
Wydaje mi się że tu coś nie tak ?
Komp nie pokazuje żadnych błędów ?
nic..
Oddałem ostatnio do mechanika specjalisty od fordów to skończył na wymianie świec bo nie miał czasu sprawdzić wszystkiego... Eh Ci dzisiejsi wymieniacze części ...
to może trzeba dać do specjalistów od tego konkretnego silnika? :) @FSV albo jakiś zakład który dobrze zna silniki pochodzące z volvo
Cytat: bzyq w 09.08.2017, 18:25
Podłącze się pod wątek z pytaniem. Ile w ogóle powinno wynosić max doładowanie w serii dla 2,5T? Ma może ktoś, albo czy może zrobić loga sprawnej serii z ciśnienia doładowania przy bucie w całym zakresie obrotów?
Kuga 2.5t cisnienie turbo w serii 0.5 w piku i spada do 0.3 przy max obrotach ale to ma tylko 200km i320Nm
a przy jakich obrotach powinno zaczynać rosnąć ? Da się sprawdzić forscanem ?
Sprawdzisz nawet komórką programem torque, trzeba tylko elm327 bluetooth mieć.
mam viakena, będę szukał i sprawdzał.
Podłączyłem wskaźnik doładowania. Podróbka Defi z ali. Testowany razem z przemysłowym manometr i wskazania się zgadzają. W peeku dochodzi do ok 0.65 i spada do 0,4-0,5. Na 1 i 2 biegu jest cięcie w ecu i peek wynosi 0.3-0,4. S-max 220km
Wysłane z Tapatalk
Dzięki. A jak manometr się podłącza w taki układ ?
Trójnik w wezyk podciśnienia/cisnienia przy kolektor ze.
Wysłane z Tapatalk
Dziś mnie ponioslo na hamownie. LPG i PB98 zdrowa seria 219-223KM.
Dodam, że wywaliłem oryginalny DV i wstawiłem Properfekt bo na seryjnym gubil doladowania i nie był w stanie na 5-6 biegu dociagnac nawet do 0,5 bar. Teraz stabilnie na każdym biegu 0,6 peak. Do tego idzie dużo lepiej.
Także jak coś to służę odczytami jakichś parametrów jak ktoś potrzebuje. Teraz żegnamy kata i mapa:)
Wysłane z Tapatalk