Witam serdecznie :)
Czas najwyższy chyba pokazać swoją fordzinę.
Słowem wstępu. Jako pierwsze autko miało być coś małego, ale nigdy w Pumę nie celowałam. Znana mi była z Ford Racing czy Colina, więc wydawała mi się totalnie poza zasięgiem. Ale sama nie wiem jak to się stało, że w końcu stała się tą jedyną poszukiwaną - tak oto trafiła w 2014 w moje ręce. Niestety nie ma ze mną łatwo, bo coraz bardziej (w miarę studenckich możliwości) uciekam w mody ;) Nie lubię nudy, a zbudowanie autka pod siebie daje niesamowitą satysfakcję :D
Jeżeli chodzi o suche podstawy:
produkcja koniec '99, pierwsza rejestracja w '00
1.7 VCT 125KM
edycja limitowana "Futura", także poszczycić się mogę dość fajnym skórzanym Recaro
A teraz trochę zdjęć:
(http://i65.tinypic.com/300z4w2.jpg)
(http://i67.tinypic.com/2r3ft3m.jpg)
(http://i68.tinypic.com/f2orrc.jpg)
(http://i67.tinypic.com/ht7jwh.jpg)
(http://i66.tinypic.com/r85mr8.jpg)
(http://i65.tinypic.com/2ytrx44.jpg)
(http://i65.tinypic.com/wml9jo.jpg)
I trochę szczegółów.
17" 7,5J ATS DTM Competition a na nich 205/40
(http://i68.tinypic.com/25twcr7.jpg)
(http://i64.tinypic.com/b7cgsx.jpg)
Gwint musi być, TA Technix co prawda, ale nie ma łatwo ze zdobyciem niczego innego, a do tego dystanse po 20 na przód i 30 na tył. Niestety nie jest tak nisko jak bym chciała, ciągle kombinujemy jak urwać jeszcze trochę :)
(http://i63.tinypic.com/5zps1u.jpg)
(http://i66.tinypic.com/5n9jlj.jpg)
Dedykowany wydech Ultera
(http://i65.tinypic.com/11si1jp.jpg)
Stożek K&N i rozpórka D&W
(http://i67.tinypic.com/wh4w9.jpg)
Ledowe oringi
(http://i67.tinypic.com/11c8vgn.jpg)
Ksenon 8k
(http://i68.tinypic.com/20funar.jpg)
Stan na kwiecień 2017. :)
Fajna Pumka. Wg mnie typowo dziewczyńskie wozidło. Mimo to a może właśnie dlatego ;)... zawsze się za nim oglądam. Jak na ten rocznik Puma i Cougar wyprzedzały swoją epokę.
Piękna pumka, nie wiem czemu ale jaram się dziewczynami które modza tak auta.
Hehe
Co do gwintu, ta technix to najgorszy z możliwych, straszny beton i do tego jakość słaba.
Następnym razem pomyśl o FK lub jak fundusze pozwolą o AP.
Powodzenia w dalszych modach.
Cytat: animag101 w 22.04.2017, 23:11nigdy w Pumę nie celowałam. Znana mi była z Ford Racing czy Colina
Rzeczywiście z tymi kołami i obniżonym zawieszeniem wygląda jak wycięta z gry komputerowej :stupid:
Delikatne wieloszprychowe koła super pasują do lekkiego autka.
Fajnie, że przyłożyłaś się też do tuningu mechanicznego, a nie tylko wizualnego. Gratuluję.
Dystanse dobrane na styk! Aż dziwię się, że koła nie obcierają :o
Zastanowić się można nad osłoną termiczną oddzielającą stożek od silnika. Nie wiem jak bardzo ten silnik nagrzewa komorę, ale osłona na pewno nie zaszkodzi, a ma szansę obniżyć temperaturę powietrza zwłaszcza przy niższych prędkościach.
No i przejedź się na hamownię! Jestem ciekaw czy stożek, a zwłaszcza wydech coś dały...
Cytat: animag101 w 22.04.2017, 23:11coraz bardziej (w miarę studenckich możliwości) uciekam w mody ;) Nie lubię nudy, a zbudowanie autka pod siebie daje niesamowitą satysfakcję :D
Przy takim Twoim podejściu do tematu jestem spokojny o dalsze pozytywne modyfikacje! :D
Witaj na forum!
Z TA wiem doskonale jaka jest sytuacja... Docelowo miał być AP, ale niestety w tym momencie jest nieosiągalny do mojego rocznika (inny rodzaj mocowania amorka). Jedyne co, to gdzieś wyczaiłam KW, ale cena przewyższa wartość auta, więc... Szukałam długo używek, myślałam, że coś się trafi, ale niet. Jazda na -40 i ciągły wygląd jeepa mi przeszkadzał, więc zaryzykowałam i postawiłam na TA. Nie ma źle, myślałam, że będzie gorzej. :P
Dystanse faktycznie na styk! Z tyłem problemu nie było, cholernie bałam się o przód, bo tam miejsca za dużo nie ma, ale jak po montażu skręciłam na maxa i nic nie zatarło, to odetchnęłam :D
O takiej osłonie nigdy nie myślałam, chyba muszę w takim razie coś o niej poczytać.
Dzięki za miłe słowa! :D
Cytat: animag101 w 23.04.2017, 14:35Jazda na -40 i ciągły wygląd jeepa mi przeszkadzał, więc zaryzykowałam i postawiłam na TA.
I pomyśleć ,że pisała to kobieta :stupid:
Ładna puma, dawno nie widziałem tak zadbanej 8)
Cytat: caqerr w 23.04.2017, 20:28
I pomyśleć,że pisała to kobieta :stupid:
O tym samym pomyślałem :evil:
Ale facet ma z nią fajne życie :D :D :D
a pomyśleć, że u mnie na osiedlu drugi rok stoi pumka pod drzewem :-/
Super wozidelko, pewnie nie jeden facet widząc to autko myśli co za 'chlopaczek' nim faktycznie jeździ ;D
Widzę że koleżanka z Krakowa, więc nie pozostaje mi nic jak zaprosić w imieniu FKP na regularny comiesięczny spot małopolskich Focusów ale każdy Ford jest mile widziany. Parking Decathlon zakopianska godzina 18 :D
Opuszczone Pumy to coraz częstszy widok. Aż strach patrzeć nawet w jakim stanie pojawiają się teraz na OLX do kupienia... Fatalnie to wróży, także trzeba ratować rodzyneczki, żeby ich nikt nie zapomniał :)
Niestety studiuję we Wrocławiu i większość roku Puma jest tutaj... Ale jak powrócę w domowe rejony, to bardzo chętnie wpadnę :)
Dziękuję za zaproszenie!
Z ogromnym sentymentem wspominam to autko. A miałem 2 Pumy... Daje niesamowitą frajdę z jazdy. Trakcja rewelacyjna, przy właściwie ustawionej geometrii jeździ jak gokart, spokojnie pokonuje zakręty o 10-15 km/h szybciej niż najlepsze samochody. Silnik 1.7 VCT też robi doskonałą robotę, ciągnie równo od 2k aż do końca skali, no i Puma waży niewiele więcej niż Fiesta (zrobiona jest na jej płycie podłogowej)...
stare ale jare :) jeden z moich młodzieńczych marzeń.gratuluje zakupu ładnie się prezentuje
TAM, miło słyszeć, że jesteś ex Pumiaczem! :)
[UPDATE]
- założone odboje poliuretanowe
- w poszukiwaniu opony 195/40
Nie strasz tymi oponami, co to za rozmiar?! Do Pumy pasują felgi/opony: 195/50/15, 205/45/16, 215/40/16 i 205/40/17. Natomiast 195/40 nie pasuje do żadnego rozmiaru felg. Osobiście polecam 205/45/16 – jest to najlepszy kompromis między trakcją, komfortem i spalaniem.
Luźny pomysł. Jakby się trafiła okazja, to zamienię. Byle tylko nie wejść w naciągi. Na moim 7.5J jeszcze nie będzie ekstremalnie :)
Ale 195/40 nie pasuje do Pumy na ŻADNĄ średnicę felgi... Szerokość to sprawa drugorzędna.
"Małpuję" trochę od mojego znajomego, który też właśnie przeskoczył z 205 na 195 w Pumie, wygląda dużo lepiej, a w jeździe jest to w ogóle praktycznie nieodczuwalne, a zyskuje się przynajmniej troszkę miejsca w nadkolu. Nie takie rzeczy się zakłada... Nie takie szerokości i nie takie opony :) Wchodząc minimalnie nawet w ten świat "tuningu" sprawa komfortu, spalania, czy ekonomii przechodzi na dalszy plan. Autem i tak się jeździ już trudno, bo jest twardo i wbrew pozorom szeroko.
Rozumiem że to na felgach 17"? Ale nawet jeśli tak, to nie widzę żadnych zalet z przejścia 205->195. Jeśli ,,brakuje miejsca w nadkolu", to znaczy że za bardzo obniżyłeś samochód. A zbytnie obniżenie nic już nie daje... Lepiej podnieś go o 4 mm i zostań przy oponach 205. Jeździ się wtedy bez porównania lepiej – i na torze, i na drodze. Uwierz mi, miałem 2 Pumy :-)
Co tam słychać u naszej rodzynki? :stupid:
Jakieś plany w zbrojeniu na przyszły sezon?
Pozdrawiam! :)
Dobry wieczór! :)
Ach.... Zadziało się w tym sezonie jeszcze.
Puma stała się najniższą Pumą w Polsce i jedną z najniższych w Europie. Ach te koleiny na naszych drogach... Takie wysokie :P Niecałe 5 cm od wahacza. Jest dość ekstremalnie, chociaż pewnie tego na pierwszy rzut oka nie widać. Niesamowite uczucie, najlepsza decyzja jak do tej pory, cieszę się jak dziecko :)
A co się zmieniło?
* zmiana opon na 185/35
* rzeźba gwintu, przez co na przodzie udało się jeszcze obniżyć ok. 1,5cm; tył skręcony na maxa i chyba nie więcej się z nim nie wymyśli
* ciemna folia na tylne lampy
* tow hook
Z racji tego, że siadło to jeszcze dość mocno, na przyszły sezon wpadną jakieś przeloty na przód, pewnie 0,5 albo 0,6. Progi leżą w garażu, ale chyba jest na tyle nisko, że nie chcę niżej, nawet tylko optycznie :P
Tyle na ten sezon. Auto zamknięte w garaż na zimę. Wracam do modów pewnie w okolicach marca. A dalsze plany już są... ;)
« Dodane: 12.10.2017, 00:43 »
(http://i63.tinypic.com/bhaibp.jpg)
(http://i68.tinypic.com/34629oy.jpg)
(http://i66.tinypic.com/2zemopg.jpg)
(http://i64.tinypic.com/2prb42t.jpg)
A tak to wygląda w porównaniu z seryjną Pumą :)
(http://i66.tinypic.com/15yg5cn.jpg)
Bardzo mi miło, że ktoś o mnie jeszcze pamięta! :D Enjoy!
Pozdrawiam :)
Twoja to jest PUMA przez duże "P", obok to raczej Koza :) Świetne autko
Cytat: animag101 w 12.10.2017, 00:26A tak to wygląda w porównaniu z seryjną Pumą
Fajna fota. Ta z prawej wygląda jak jakiś crossover.
Glebogryzarka ;-)
Ja juz za stary chyba jestem - swoja Magankę tez mocno zglebilem i jednak az tak nisko to nie moja bajka.
Wygląd to jedno, bo jest zajebisty, ale trzęsiawka w trakcie jazdy jednak mojemu dupsku doskwiera ...
Cytat: animag101 w 12.10.2017, 01:26A tak to wygląda w porównaniu z seryjną Pumą
Po lewej widzę przyczajoną Pumę gotową do natychmiastowego ataku i zniszczenia przeciwnika.
Po prawej natomiast przerażony czarny kotek z najeżonym grzbietem, który przestraszył się tej bestii...
:D
Świetny kontrast!
Ale zdjęcie pokazujące tył samochodu też niezłe. Widoczne bieżniki mocno wysuniętych opon wywołują od razu skojarzenie z kartingiem.
Wow fajnie usiadła puma, wygląda konkretnie i dobre felgi chyba by mi pasowały do fiesty :)
Glebogryzarka, tego jeszcze nie słyszałam! :)
Prawda, kontrast z seryjną Pumą jest ogromny. Zupełnie inne auto!
MAG, faktycznie, komfortu przy jeździe brak. Dla mnie jednak to auto jest tylko weekendowe, na co dzień się nim nie poruszam. Typowa zabawka. A uwierz mi, że spojrzenia ludzi na drodze wynagradzają trzęsawkę i beton :)
Co do wysuniętych kół z tyłu... miało tak nie być :P Zawsze byłam przeciwnikiem. Kiedy jeszcze była te parę cm wyższa wszystko było okej, ale kiedy obniżyłam ją do obecnego stanu... no widać co się stało. Zrobiły się kąty i się wysunęło. Ale mimo wszystko gra to fajnie z ogólnym stylem auta, także nie narzekam.
A felgi... góra rok/dwa i będą na sprzedaż :) Już mam następną wizję w głowie.
Dzięki za miłe słowa :D Jest motywacja do działania!
Pozdrawiam
Cytat: animag101 w 15.10.2017, 22:08Co do wysuniętych kół z tyłu... miało tak nie być Zawsze byłam przeciwnikiem. Kiedy jeszcze była te parę cm wyższa wszystko było okej, ale kiedy obniżyłam ją do obecnego stanu... no widać co się stało. Zrobiły się kąty i się wysunęło. Ale mimo wszystko gra to fajnie z ogólnym stylem auta, także nie narzekam.
Skojarzeniem z kartingiem było komplementem!
Super to wygląda :D
Zgadzam się ze stwierdzeniem, że
Cytat: animag101 w 15.10.2017, 22:08gra to fajnie z ogólnym stylem auta
Koła wystają nieznacznie, tak że jeszcze nie zajeżdżają German style :)
Opony są mocno widoczne tylko od tyłu, poprzez podcięcia zderzaka i to mi się bardzo podoba!
8)
Uf, bałam się, że właśnie inaczej to ludzie odbierają.
Tym bardziej się cieszę! :) :) Dzięki!
Krótko: Wow, to najładniejsza Puma jaką widziałem. Gratuluję.
Świetna. Ale nadal prosi o nakładki progowe. :)
Będą będą! :) Jak szurać, to wszystkim!
Też miałem pumę parę lat temu.
Nawet coś tam obniżoną, ale nie aż tak.
Mega dobrze wspominam ten samochód.
Jeśli ja mogę coś poradzić to nie zakładaj progów - linia auta jest na tyle ładna, że progi tylko optycznie spowodują że auto będzie cięższe.
Teraz jest mega!