Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Silniki benzynowe wolnossące => Zaczęty przez: NeroN w 14.12.2011, 18:16

Tytuł: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 14.12.2011, 18:16
Elo,

odkąd zarzuciłęm zimówki 16tki, spalanie poleciało w dół o litr wg Tripa, a jeżdżę jeszcze mniej ekonimoicznie niż wcześniej - aż taka różnica  :stupid: ?
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 14.12.2011, 21:55
Nic dziwnego -- są dużo lżejsze. Jeździ pewnie też lepiej. ;)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 15.12.2011, 03:08
Ale aż tak ?

Masakra :)

Jeździ się poezja, pełna cywilizacja - dopóki nie trzeba się szybko wciąć w zakręt ;)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 15.12.2011, 09:15
Twoje jedno koło 18" waży ok. 22 kg, a 16" ok. 16-17 kg więc różnica jest bardzo duża. Do tego na 16" masz pewnie trochę węższą oponę...
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 15.12.2011, 13:41
No jest - ale nie sądziłem że przy takiej mocy to będzie taki wpływ miało :)

Jak by to 1.6 było to bym zrozumiał ;)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 15.12.2011, 17:24
W 3,0 i tak mało to czuć, w 2,5 po założeniu 18" jest przez pewien czas wrażenie jazdy na lekko zaciągniętym ręcznym. ;)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 15.12.2011, 17:59
No różnic w rozpędzaniu się nie zauważyłem ;)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 15.12.2011, 18:16
Zmierz np. 150-200 km/h i porównaj potem z 16" to zauważysz. :)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: boner w 17.12.2011, 23:06
ja jak po zimie zarzuce 18 to odrazu mi leci któreś łożysko :)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 19.12.2011, 14:37
Wczoraj mierzyłem 80-120 bo jakoś mi się wydaje że kulawo przyspiesza... Zamulona fura ?

Na 4ce niby robi to w 6,5 sek jak w necie znalazłem - wg filmiku 5sek na 3ce...

Nie za wolno ? :) I też macie takie wycie od 6krpm ? Ten silnik tak ma czy jakaś rolka sie po prostu kończy ?

http://www.youtube.com/watch?v=0tiosh2k0gM&context=C3e31c83ADOEgsToPDskLfiGUebQEJ1vjU4km0cqtE

No słyszałem że ponoć łożyska lecą po zimie :)





Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: boner w 19.12.2011, 15:35
Nie wiem jak to możliwe ale patrze na ten filnik i u mnie na trójce idzie powiedzmy 148 czyli prawie 150 a tu nawet 140 nie idzie
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 19.12.2011, 15:37
A ty nie masz czasem skrzyni 5-tki?
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 19.12.2011, 16:18
Nie, 6tka.

A Ty Boner nie masz 5tki? Tam ciut dłuższe są 'środkowe' biegi.

« Dodane: 19.12.2011, 16:29 »

Jade jutro do Heka zhamować gada.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: boner w 19.12.2011, 16:30
ta mam piątke  :]
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 19.12.2011, 16:55
Cytat: boner w 19.12.2011, 16:30
ta mam piątke  :]
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Gear_Ratios (http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Gear_Ratios)

I jeszcze 5-biegowe ST220 do kompletu:
12,18 7,62 5,27 3,95 3,20 (1-5)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 19.12.2011, 18:58
Teraz znalazłem - wg tego mam tak samo... :)

http://www.youtube.com/watch?v=DKODkghRfWM
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 19.12.2011, 20:59
Cytat: NeroN w 19.12.2011, 14:37I też macie takie wycie od 6krpm? Ten silnik tak ma czy jakaś rolka sie po prostu kończy?
To wycie nie jest raczej standardem. U mnie podobny efekt akustyczny powodowała kiedyś niewielka nieszczelność w dolocie.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 19.12.2011, 21:26
http://www.youtube.com/watch?v=kksSfhCVid8

U niego też na wysokich obrotach słychać jakieś wycie.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 19.12.2011, 21:34
No ma identyko... Zobaczymy, mnie się wydaje ze to albo kończąca sie pompa wspomagania. Albo jakas rolka.

Obstawiam to pierwsze. Nieszczelnosć raczej nie.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 20.12.2011, 22:10
I jest lipton, czyłem że fura nie jedzie jak powinna, osłabła ostatnio i potwierdziło się to już na 100% w drodze na hamownie podczas goniena auta na A4.

Mój wykres:
(http://img14.imageshack.us/img14/7642/wykresdg.jpg)

Mój nałożony na MAVa STka wykres (czyli zdrowego STka)

(http://img195.imageshack.us/img195/6330/wykresporwnanie.jpg)


Na pierwszy ogień (jescze u HEKA poszedł do wymiany filr paliwa bo akurat kupiłem w Krk) idzie pompa paliwa - prawdopodobnie nie trzyma ciśneinia, ba nawet nie miała siły dociągnąć do odcinki bez męczenia. Jutro zmierzę cisnienie paliwa na listwie.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 20.12.2011, 22:22
Słabiutko :(

Ile kosztuje taka pompa, to się regeneruje czy nowe daje? No i skąd taka rozbieżność między gazem i PB, VTEC (a to jego ex fura) pisał że miał 5KM różnicy.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 20.12.2011, 22:33
Lipa straszna a nie słabiutko :)

5KM różnicy przy 70kkm było. I to nie za czasów vteca :) - teraz jest 200kkm :)

Pompe benzyny się wymienia - to nie diesel :)

W ASO ponoć 1500 nówka - cały wkład, zamienniki - same pompy koło 200-300zł.

Jutro będę chciał sprawdzić ciśnienie i się wyjaśni, wtedy rozkminię dokładnie temat pomp.

Generalnie w drodze na hamownię auto dostało stracha chyba bo zaczęło coś słabnąć w oczach ;)

Brakuje paliwa masakrycznie. Rozbieżność bo bena kuleje to i LPG nie idzie jak trzeba.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 21.12.2011, 07:57
Nie miło nie miło.Aż tak źle nie podejrzewałem że będzie...:(
Ale mam nadzieję , że szybko to ogarniesz i będzie pełnoprawne st220:D
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 21.12.2011, 10:20
Też niespodziewałem się takiej tragedii, a że ostatnio jeździłem praca=dom przez 3 tyg to nie było tego tak czuć.

Pewnie że się ogarnie :)

« Dodane: 21.12.2011, 15:01 »

I dupa, spadł śnieg.

Nie mam jak teraz zmierzyć ciśnienia pod obciążeniem 3,4bieg.

Za to na razie padło podejrzenie bardziej w stronę zaworu paliwa. Po odpięciu podciśnienia - nie widać różnicy :)


Czy ktoś wie jak zorganizowany jest przelew w ST220?
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 21.12.2011, 16:21
Sprawdziłeś jakoś, że to pompa (i w ogóle paliwo) czy tylko tak na razie przypuszczasz? Przydałoby się pojeździć z komputerem, to sprawa byłaby jasna. Jeśli to paliwo, to winny może być tez regulator ciśnienia paliwa który masz bodaj pod przepustnicą (w ST220 jest szyna powrotna).

Jeszcze jedno -- checka nie ma?

PS. Jak podejrzewasz za mało paliwa, to jeździj bardzo delikatnie, bo popalisz zawory. ;)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 21.12.2011, 17:23
Nie sprawdziłem bo jest ślisko i nie ma jak sprawdzić pod obciążeniem, a tak na sucho na postoju nie miałem czasu.

Przypuszczam ze paliwo - nic innego nie może raczej trzymać w ten sposób, nie szarpie. Po prostu objawy idealnie wskazują na brak paliwa, takie 'płynne' spadanie mocy :)

No o tym regulatorze pod przepustnicą mówię własnie - po odpięciu podciśnienia powinno być gorzej a jest tak samo.

BTW. regulator mozna dostać tylko w ASO, tylko w komplecie z listwą wtryskową, wtryskami i całym kolektorem dolotowym, uszczelkami etc. - koszt - bagatela 3300zł :)

Komputer nic nie pokazuje bo nie ma czujnika ciśnienia na paliwie, jedyne co to korekty i czasy wtrysków, ale nie mam kiedy tego zrobić.

W ST220 nie ma szyny powrotnej z listwy - z tego co wygooglałem jest przelew zrobiony zaraz przy baku.


Komp się dostosował do ciśnenia paliwa i ma w dupie brak mocy - lamby wykresy mają wporzo etc. Jedyne co to pod obiążeniem może być kulawo.





Nie leży komuś listwa w garażu z ST220 :D Celem ew. chwilowej podmianki jak wyjdzie dobra pompa :)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 21.12.2011, 17:30
Cytat: NeroN w 21.12.2011, 17:23W ST220 nie ma szyny powrotnej z listwy - z tego co wygooglałem jest przelew zrobiony zaraz przy baku.
Jakby nie było, to byś nie miał regulatora ciśnienia przy listwie, przy szynie "returnless" (takiej jak u mnie) go tam nie ma.

Cytat: NeroN w 21.12.2011, 17:23Komp się dostosował do ciśnenia paliwa i ma w dupie brak mocy - lamby wykresy mają wporzo etc. Jedyne co to pod obiążeniem może być kulawo.
Powietrza jest ile było, więc jeśli przyczyną braku mocy jest brak paliwa, to znaczyłoby to, że ECU nie jest w stanie już go dolać korekcjami wtrysków (wydłużając czas ich otwarcia) więc korekcje wtrysków wyszłyby poza zakres = check. No chyba, że w ECU jest błąd, co jest możliwe, bo sam kilka znalazłem. ;)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 21.12.2011, 17:34
Nie ma, IDSem sprawdzane.


No nie ma powrotu, zaglądałem tam  :)
Tu też jest Returnless, a regulator jest chyba żeby na wtryski za bardzo nie naciskało cisnienie (4,5bar) ?




« Dodane: 21.12.2011, 17:38 »

Listwa w ST220.

Nawet miałem pomysł żeby właśnie wywalic ten regulator jak coś, albo zastosować jakiś inny - ale nie wiem.


(http://img01.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/54/32/07/1954320760)

(http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/82/62/64/1982626428)

(http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/82/62/64/1982626428_1)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 21.12.2011, 17:57
Cytat: NeroN w 21.12.2011, 17:34No nie ma powrotu, zaglądałem tam  Smiley
Tu też jest Returnless, a regulator jest chyba żeby na wtryski za bardzo nie naciskało cisnienie (4,5bar)?
To w takim razie Ford coś dziwnego wymyślił, zwykle w returnless regulator jest gdzieś w okolicy pompy, a nie przy wtryskach.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 21.12.2011, 18:07
no przelew będzie przy pompie w takim razie a ten regulator właśnie się zastanawiam nad jego bytem tutaj.

Bo jedyne co reguluje on to ilość podawanego paliwa na wtryski (ciśnienia w listwie) i to w dość chamski sposób - bo podciśnieniem.

Nie ma tego nawet jak prosto sprawdzić bez podmianki listwy.

Po sprawdzeniu pompy. Jeśli okaże się dobra, chyba zrobię jakiś patent z wyrzuceniem go i zobaczymy czy się poprawi - jeśli tak to wtedy poszukam listwy.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 21.12.2011, 18:22
Cytat: NeroN w 21.12.2011, 18:07Bo jedyne co reguluje on to ilość podawanego paliwa na wtryski (ciśnienia w listwie) i to w dość chamski sposób - bo podciśnieniem.
Podciśnieniem mówisz? To już w ogóle jakiś dziki system.

Ale jeszcze ciekawsza jest listwa od 1.8/2.0:

(http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/56/22/68/1956226861)

Hm... do czego służy to coś na środku listwy? ;)

Moja jest taka:

(http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/20/05/39/57/2005395751)

Żadnych regulatorów w polu widzenia nie ma. ;)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 21.12.2011, 18:28
Co toto jest w tym 1.8  :D :D


Właśnie patrzę na te listwy z 2,5

(http://img01.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/66/55/17/1966551777)

(http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/76/39/17/1976391765)

I po zobaczeniu tej z 1.8 stwierdzam że Fordowi się chyba nudziło i po prosto to wsadzał aby było i miało się co zepsuć i na czym zarobić - tym bardziej że do STka dostępne razem z całą górą !! to jest... paranoja...
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: auchim w 23.12.2011, 10:58
z góry przepraszam jeśli palne jakąś głupotę bo za bardzo się nie znam na vałkach, ale co ma układ paliwowy do braku mocy skoro na gazie jest jeszcze gorzej ? przez walniętą pompę wchodzi w trym awaryjny czy co?
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 23.12.2011, 13:22
Nie wchodzi w awaryjny. Nie ma czyujnika ciśnienia. Więc silnik nie wie że jest mało paliwa, dostaje tyle, robi korekty etc. Mieści mu się to w normie.

Regulacja LPG odbywa się na podstawie danych benzynowych.
LPG nie zpostało wyregulowane do końca ze względu na podejrzenie że coś jest nie tak i szkoda roboty po prostu.

Jutro będę miał manometr od mechanika to się pobawię przez święta ELMem i ciśnieniem paliwa.

Zawór ciśnienia paliwa okazało się że ma wymienialny wkład i wcale ie tzreba listwy wymieniać całej :)

Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 23.12.2011, 16:13
Cytat: NeroN w 23.12.2011, 13:22Nie wchodzi w awaryjny. Nie ma czyujnika ciśnienia. Więc silnik nie wie że jest mało paliwa, dostaje tyle, robi korekty etc. Mieści mu się to w normie.
ECU ustala mieszankę głównie na podstawie MAF i TPS, a potem koryguje na podstawie sond lambda. Tobie ubyło ok. 60 KM, nie chce mi się liczyć dokładnie, ale to by było gdzieś 2x za mało paliwa przy WOT (i to po korektach!). Trochę dziwne. Szczególnie, że ECU z powodu zbyt ubogiej mieszanki wywala błędy i checka bardzo chętnie.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 23.12.2011, 16:54
No wiem właśnie, a tu nie wywalił.

Więc albo się mieści w zakresie korekt... albo zapchany wydech :)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 23.12.2011, 17:00
Jakby się mieścił, to byś nie stracił 60 KM. Ale jest możliwy jakiś błąd w ECU. :)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 25.12.2011, 16:23
I tak wygląda ciśnienie w czasie jazdy - 3ci bieg do odcinki (znaczy prawie do odcinki bo tam ledwo dociąga).

W momencie kiedy zaczyna być problem z obrotami wskazówka paliwa lata tak jak widać :)

Tylko się zastanawiam czy tak nieduże wahania cisnienia maja wpływ, wątpię. Raczej te wachania spowodowane dragniami silnika i tym właśnie zamuleniem.

http://youtu.be/NjC9GYofmL4
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 25.12.2011, 16:45
Czy wskazówka powinna tak drżeć, to nie wiem, bo nigdy u siebie tego nie sprawdzałem, ale nie wydaje mi się możliwe, żeby z tego powodu ubyło 60 KM. Z tego co piszesz najbardziej prawdopodobny wydaje się przytkany wydech (może któryś z tłumików środkowych Ci się rozsypał jak u MAG-a)?

Zrób w końcu loga gdzie będzie widać korekcje dawek paliwa, zapłon, TPS, MAF, to będzie można więcej powiedzieć. ;)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 25.12.2011, 17:29
Mam jendego z wczoraj, ale bardzo poszarpany - ELM, albo system na kompie coś psuje, bo ma piki co sek max/min wartości.

Chciałem dziś zrobić loga, ale po odłączeniu manometru i wkręceniu zaworka seryjnego cieknie trochę paliwo -a że święta i nie mam jak tego usczelnić tak jak było to zrobione wczesniej to trzeba poczekać do wtorku ;)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 25.12.2011, 17:29
Cytat: NeroN w 25.12.2011, 17:29Mam jendego z wczoraj, ale bardzo poszarpany - ELM, albo system na kompie coś psuje, bo ma piki co sek max/min wartości.
Nieaktualna witaminka. :)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 26.12.2011, 00:18
Możesz spróbować cofnąć datę na 2010 albo 2009 ;)

U mnie to pomagało na "skaczące" wartości.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 26.12.2011, 14:27
W scanXL to ma wplyw ?
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 26.12.2011, 14:29
Napiszę Ci na PW. ;)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: boner w 27.12.2011, 22:46
aż szkoda suchać jak sie męczy biedaczek na tej trójce, NeroN ja jak mam taki przypadek jade na diagnoze do ASO a naprawiam u znajomego, Twój przypadek kwalifikuje sie do tego posunięcia. Ostatnio za diagnoze zapłaciłem co prawda 200zł ale nie motałem się po omacku kilka tygodni (bo Mnie też się zdarzało).
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 27.12.2011, 23:06
Ja nie mam czasu na ASO (50km mam do najbliższego) a mechanika we wsi mam napewno niegorszego. Motałem się bo mnie zżerała ciekawość co to i od mechanika na święta pożyczyłem manometr :)

Czekam aż sie uszczelni zawór paliwa, zrobię loga dla siebie ELMem i idzie do mechanika na diagnozy bo ja nie mam teraz czasu na zabawy :/
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 28.12.2011, 23:32
OK, wróciłem z pracy, fura szczelne ma już paliwko i w drodze po piwko do przed chwilą zrobiłem wykres, jak dla mnie brakuje paliwa na wysokich.

Jutro zawoże rano do mechanika - niech się bawi :)

(http://img193.imageshack.us/img193/1856/70963002.jpg)


Wersje do scanXL do pobrania do wrzucenia w program, jedna samo 3ci bieg, druga z jazdy - LOGI - KLIK (http://www.pawelkania.pl/logi.rar)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 28.12.2011, 23:46
Cytat: NeroN w 28.12.2011, 23:32Wersje do scanXL do pobrania do wrzucenia w program, jedna samo 3ci bieg, druga z jazdy - LOGI - KLIK
U mnie się nie otwierają, możesz wyeksportować do CSV i gdzieś wystawić? ;)

PS. Poprawiłem Ci link, bo nie działał. :)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 28.12.2011, 23:56
Nie da sie w tym do CSV exportnąć.

PW
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 29.12.2011, 00:21
Patrząc na wykres mam wrażenie, że masz przy WOT ubogo na jednym rzędzie cylindrów.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 29.12.2011, 00:43
Na jednym napewno, ale jedną sondę niedawno wymieniłem na nową i ta druga może być trochę zamulona (wolniej pokazuje odczyty), ta żółta - zobacz na wykres z jazdy.

Chyba bardziej pocieszam się że to zamulenie sondy... brak paliwa, zostaje zawór/wtryski.

Jeżeli nie zamulenie sondy to... brak paliwa na jednym rzędzie...
I tu już nie mam pomysłu co może być.
Albo kompresja - fak!

W każdym razie właśnie zamówiłem drugą sondę.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 29.12.2011, 00:52
Z wykresu wynika, że sondy 11 (regulacyjna) i 12 (tzw. diagnostyczna) pokazują ubogo powyżej jakichś 5000 rpm. Druga para (21 i 22) pokazuje tak jak trzeba — bogato. Raczej mało prawdopodobne, żeby obie sondy uszkodziły się jednocześnie w takim sam, dziwny sposób (o ile nie pomyliłem numerów sond, ale chyba nie).

Zasadniczo na wysokich obrotach przy WOT na wszystkich sondach powinieneś mieć ok. 0,9V.

« Dodane: 29.12.2011, 00:59 »

Cytat: NeroN w 29.12.2011, 00:43zostaje zawór/wtryski
Zawór chyba nie, bo on chyba działa dla całej listwy. Jest jeszcze kilka opcji, ale wszystkie dość egzotyczne. ;)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 29.12.2011, 01:02
No wiem...

Ta druga też zaczyna być poniżej 0,9V, foką się przejechałem po STku i tam jest jak w dym do samego odcięcia ponad 0,9V bez żadnych cudów. A w STku 0,6-0,8V

Albo to nie jeden problem... Ehh...

« Dodane: 29.12.2011, 01:05 »

No właśnie dla całej działa i jeżeli to jeden z rzędów, czas reakcji dignostycznej raczej wyklucza zapchanego kata...
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 22.06.2012, 23:19
I na czym się skończyło?
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 25.06.2012, 10:33
chyab katy, na hamowni jeszcze nie byłem.

Jeździ raczej lepiej (ale wydech wszystko tak skutecznie zagłusza że ciężko w sumei ocenić)

Na razie wydech idzie do poprawek bo jest WRC.
I uszczelnienie pokrywy rozrządu bo olej zaczął ciec, a już wszystkie simmeringi i inne uszczelnienia poszły do wymiany - to jeszcze miska i rozrząd pójdą do pełnego kompletu.

Tak warczy na dzień dzisiejszy:
http://www.youtube.com/watch?v=Dz4QHADotp4

Rezonuje coś przeokrutnie przez brak katalizatorów chyba...
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: Wilu117 w 17.07.2012, 16:54
Ja mam wycięte środkowe tłumiki, poza tym jest seria i jak mu depnę na 1 albo 2 to też potrafię ostatnio taki dźwięk usłyszeć. Denerwuje mnie to trochę i się zastanawiam jak się tego teraz pozbyć...
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 17.07.2012, 16:57
Zamontować z powrotem środkowe tłumiki, jeśli to dla Ciebie taki problem... ;)
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: Wilu117 w 17.07.2012, 17:07
Problem polega na tym że podoba mi się dźwięk bo bez tych tłumików jest fajny pomruk, który nie przeszkadza w normalnej jeździe. Natomiast nie wiem jak się pozbyć rezonansu przy wyższych obrotach jak depnę.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: T w 17.07.2012, 17:11
Coś za coś, tłumiki środkowe tłumiły m.in. ten rezonans. Oczywiście teoretycznie da się zrobić układ wydechowy w taki sposób, żeby rezonansu nie było, a fajny dźwięk pozostał, ale metodą prób i błędów to jest raczej trudne, jeśli nie niemożliwe...
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: Wilu117 w 17.07.2012, 17:20
W takim razie zostawię jak jest.
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 17.07.2012, 21:41
Cytat: Wilu117 w 17.07.2012, 16:54
Ja mam wycięte środkowe tłumiki, poza tym jest seria i jak mu depnę na 1 albo 2 to też potrafię ostatnio taki dźwięk usłyszeć. Denerwuje mnie to trochę i się zastanawiam jak się tego teraz pozbyć...

Jak wtedy mierzylismy czasy to w porównaniu do mojej foki twojego auta praktycznie nie było słychać na zewnątrz :D
Tytuł: Odp: St220 - zmiana na koła 16 i spalanie w dół <wow>
Wiadomość wysłana przez: Wilu117 w 18.07.2012, 15:07
Twoja foka była by dla mnie za głośna na dłuższą metę :D
Na zewnątrz może tego nie słychać ale w środku już tak.