Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Napęd, zawieszenie, hamulce, opony => Zaczęty przez: Ry2y w 15.10.2010, 17:55

Tytuł: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: Ry2y w 15.10.2010, 17:55
Moje tylne zaciski nadają się do wymiany/regeneracji. Moje mk3 bylo jedne z pierwszych schodzących z linii produkcyjnej (listopad 2000) Podobno po którymś lifcie poprawiono zaciski. Czy podpasują plug&play do mojego egzemplarza? A może nie warto i oddać je po prostu do regeneracji?
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły [b]TYLNY[/b] e zaciski
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 15.10.2010, 22:48
Cytat: Ry2y w 15.10.2010, 17:55
Moje tylne zaciski nadają się do wymiany/regeneracji. Moje mk3 bylo jedne z pierwszych schodzących z linii produkcyjnej (listopad 2000) Podobno po którymś lifcie poprawiono zaciski. Czy podpasują plug&play do mojego egzemplarza? A może nie warto i oddać je po prostu do regeneracji?

zaciski poprawiono dopiero po 2004 r chyba wrzesien ;)

Czyli najlepiej szukac zacisków od 2005 w góre
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły [b]TYLNY[/b] e zaciski
Wiadomość wysłana przez: Ry2y w 16.10.2010, 13:09
Super, dzieki za info!
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły [b]TYLNY[/b] e zaciski
Wiadomość wysłana przez: eng w 09.11.2010, 09:30
Hmm...pierwsze słyszę, żeby zaciski się czymś różniły. Moje też miały problemy z odbijaniem sprężyny od ręcznego więc poddałem je regeneracji. 40 zł zestaw naprawczy plus robocizna i od prawie roku jest ok.
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły [b]TYLNY[/b] e zaciski
Wiadomość wysłana przez: Jendrekmak w 27.06.2011, 15:14
tak, zmiana była 09.2004 i się różnią znacznie więc wypada znać datę produkcji auta - zwłaszcza z 2004 roku
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły [b]TYLNY[/b] e zaciski
Wiadomość wysłana przez: Lasko1990 w 27.06.2011, 20:09
Jakby ktoś miał do sprzedania to kupie lewy tylny zacisk od polifta. Bo prawy już mam :D
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły [b]TYLNY[/b] e zaciski
Wiadomość wysłana przez: auchim w 27.06.2011, 22:45
klocki też są inne z tego co kojarzę
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły [b]TYLNY[/b] e zaciski
Wiadomość wysłana przez: weksla w 27.06.2011, 22:54
oczywiście że były inne i znacznie je usprawniono konstrukcyjnie zaciski po 9.2004 raczej sie nie zapiekają. A oto różnice:
(to wersja kombi)

tylne zaciski (przedlift)
(http://img806.imageshack.us/img806/240/20110505094621.jpg)

tylne zaciski (polift)
(http://img151.imageshack.us/img151/8571/20110505104921.jpg)

Dla mnie różnica jest znacząca np w hamulcu ręcznym. A najlepsze jest to że za komplet dałem 100zł:D

« Dodane: 27.06.2011, 23:13 »

Tytuł: Odp: [MK3] zdechły [b]TYLNY[/b] e zaciski
Wiadomość wysłana przez: Jendrekmak w 28.06.2011, 16:21
pokaż mi mechanizm ręcznego wyjęty z zacisku do porównania to się zobaczy czy coś poprawili. generalnie zaciski poliftowe są młodsze więc mniej z nimi problemów
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły [b]TYLNY[/b] e zaciski
Wiadomość wysłana przez: weksla w 28.06.2011, 19:29
a myślisz, że chce mi się ściągać koło i wyciągać linkę?? No coś ty:D
Nie zgodzę się z Tobą, ponieważ problem zapiekania tylnych zacisków znany był zaraz na początku produkcji skoro mdo weszło powiedzmy w 2001 a w 2004 już zaciski zmienili znaczy że już wtedy czyli po 3 latach były z nimi problemy. Dziś mamy 2011 a auta od września 2004 jeżdżące na poliftowych zaciskach raczej problemu z zapiekaniem nie mają, a nawet jak się zdarza to sporadycznie.
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły [b]TYLNY[/b] e zaciski
Wiadomość wysłana przez: T w 01.07.2011, 23:45
A jak wypada porównanie wielkości klocków pomiędzy przedliftowymi i poliftowymi?
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły [b]TYLNY[/b] e zaciski
Wiadomość wysłana przez: Jendrekmak w 03.07.2011, 21:08
te po 09.2004 wydają się być krótsze. tarcze są te same więc wysokość klocka tez taka sama
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: sly100jak w 02.08.2011, 17:10
klocki co do powierzchni praktycznie te same,
tylko różnią się mocowania,
klocki po FL mają prostokątne mocowania i poruszają się w jarzmach po specjalnych blaszkach,
klocki przed FL mają mocowania pół okrągłe i wchodzą od razu w jarzmo - co mogło być przyczyną zapiekania się,
stwierdzono też różnice w średnicy tłoczków
średnica tłoczków zacisków po liftowych jest 2 mm większa niż przed liftowych,
nie jestem pewien kto jest producentem zacisków przed FL, ale po lift to już BOSCH
wkręcanie tłoczka zacisków przd FL jest za pomocą imbusa, po FL za pomocą klucza z dwoma bolcami

Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: weksla w 02.08.2011, 20:19
przedlift też bosch
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 27.11.2011, 19:31
Cytat: weksla w 27.06.2011, 22:54Dla mnie różnica jest znacząca np w hamulcu ręcznym. A najlepsze jest to że za komplet dałem 100zł:D


Gdzie tak tanio kupiłeś?
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: weksla w 27.11.2011, 22:36
oo już nie pamiętam w tej chwili dokładnie ale z tego co mi się przypomina to wyhaczyłem gdzieś na fcp od kogoś...
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 30.11.2011, 23:14
Zna ktoś nr części zacisków tylnych do kombi przed liftem i po lifcie?
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: Jendrekmak w 01.12.2011, 10:28
zaciski nr boscha:
przedliftowe lewy 0 204 004 552, prawy 0 204 004 553
poliftowe lewy 0 204 004 380, prawy 0 204 004 381
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 01.12.2011, 10:50
Dzięki.

A czy przy zmianie na poliftowe trzeba coś zmienić oprócz klocków? Linki od ręcznego itp.
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: T w 01.12.2011, 11:05
Z tego co wiem, linki zostają.
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: weksla w 01.12.2011, 14:44
Nic poza samymi zaciskami i klockami nie trzeba zmieniać, Jednak jak decydujesz się na wymianę proponuję linki wymienić również na nowe.
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 01.12.2011, 14:52
Linki wymieniałem jakoś na wiosnę, więc chyba nie ma sensu.

« Dodane: 01.12.2011, 18:47 »

Cytat: Jendrekmak w 01.12.2011, 10:28
zaciski nr boscha:
przedliftowe lewy 0 204 004 552, prawy 0 204 004 553
poliftowe lewy 0 204 004 380, prawy 0 204 004 381

Jarzma są takie same w przed i polifcie?
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: Jendrekmak w 05.12.2011, 00:33
podobno tak, osobiście nie sprawdzałem
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: nergal w 26.06.2013, 23:49
widzę, że temat dość stary ale pytanko się pojawia na jesień będę musiał wymienić tarcze z przodu i tyłu plus klocki zastanawiam się nad założeniem większych tarcz oraz nowych zacisków auto kupiłem na początku roku mondeo mk3 tddi 115km. Z tego tytułu, że to pierwsze mondeo wole się dopytać czy ktoś już wkładał inne części niż dedykowane lub doradźcie na co zwrócić uwagę przy doborze tarcz i zacisków
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: T w 26.06.2013, 23:58
Co do przodu to trzeba się zastanowić, czy jest sens inwestować w zaciski z Focusa ST przy 115 KM. Zależy co z tym autem zamierzasz robić. Co do tarcz i klocków to w kategorii jakość/cena polecam zestaw Zimmermann (gładki) i Ferodo Premier.
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: nergal w 27.06.2013, 01:53
nie ukrywam że chciałbym przerzucić się za ok 2 latka na mondeo st 220. Ale aktualnie mam to co mam i nie ukrywam że przydałoby się trochę lepiej hamować w silnik też trochę doinwestuję ale póki co to spokojnie fundusze nie pozwalają a i czytając forum widząc Wasze przeróbki niektóre mnie przerastaja a na warsztaty nie chciałbym za wiele wydawać

« Dodane: 27.06.2013, 02:01 »

a zaciski opłaca się do tego wymieniać??
Tytuł: Odp: [MK3] zdechły tylne zaciski
Wiadomość wysłana przez: Ry2y w 28.06.2013, 09:21
No ja właśnie jestem po tej operacji. Z przodu zaciski Focusa ST, z tyłu zaciski poliftowe. Zmieniłem również dźwignię ręcznego na taką bez samo-regulatora. Na razie nie szaleję dopóki się wszystko nie podociera.

Co do słuszności zmiany zacisków na większe, myślę, że tu bardziej ważna jest masa pojazdu, niż moc. Co z tego że wolniej się rozpędzę do 180 km/h. Wyhamować muszę tak samo szybko jak st220.