Fordtuning.pl

Tuning mechaniczny i stylistyczny => Tuning silników benzynowych wolnossących => Zaczęty przez: Piotrek_rr w 10.10.2010, 10:09

Tytuł: ST220 Remont silnika, przywracanie mocy wyjściowej
Wiadomość wysłana przez: Piotrek_rr w 10.10.2010, 10:09
Witam Was !

Mam STka z 2005 roku z przebiegiem 165000. Jak wiadomo samochody w miarę przebiegu tracą koniki spod maski.
Ponieważ nie jestem specjalistą chciałbym się Was zapytać co można by wymienić/zregenerować w silniku, żeby przywrócić albo zbliżyć się do wyjściowej mocy silnika ?

Szykuje się w przyszłym roku do modyfikacji silnika (dolot z przepustnicą 65mm, być może strojenie w V-Techu), ale najpierw chciałbym w miarę możliwości przywrócić to co fabryka dała :)

Jeżeli trzeba będzie coś wymienić to może zamiast fabrycznych części można wsadzić coś wzmocnionego ?


Z góry dzięki za sugestie i porady !!!
Tytuł: Odp: ST220 Remont silnika, przywracanie mocy wyjściowej
Wiadomość wysłana przez: Petersan w 10.10.2010, 10:59
hamowałeś go?
ile mocy/momentu uciekło?
Tytuł: Odp: ST220 Remont silnika, przywracanie mocy wyjściowej
Wiadomość wysłana przez: Piotrek_rr w 10.10.2010, 11:17
Nie hamowałem, niestety nie mam porównania jak idzie nówka, bo kupiłem go z przebiegiem 130000 2,5 letni jeżdżony w Niemczech. Śmigam nim już 2 lata i pomyślałem, że przydały by się już jakieś modyfikacje  :D :D
Bierze mi trochę oleju, niedużo 0,5L na 10000, trochę się poci więc i tak uszczelka do wymiany. Pomyślałem o większym remoncie.
Tytuł: Odp: ST220 Remont silnika, przywracanie mocy wyjściowej
Wiadomość wysłana przez: T w 10.10.2010, 12:15
Cytat: Piotrek_rr w 10.10.2010, 10:09
Mam STka z 2005 roku z przebiegiem 165000. Jak wiadomo samochody w miarę przebiegu tracą koniki spod maski.
Ponieważ nie jestem specjalistą chciałbym się Was zapytać co można by wymienić/zregenerować w silniku, żeby przywrócić albo zbliżyć się do wyjściowej mocy silnika ?
Najpierw sprawdź czy silnik rzeczywiście stracił moc (na hamowni). Jeśli tak to sprawdź ciśnienie sprężania, jeśli będzie za niskie/nierówne na poszczególnych cylindrach to będzie to oznaczać kiepską kondycję silnika. Ale niekoniecznie musi tak być.

Tym co często wpływa na obniżenie mocy, a łatwo i stosunkowo tanio jest to naprawić to usyfiony dolot, zapchane katalizatory, nie do końca sprawne czujniki (szczególnie przepływomierz i sondy lambda).
Tytuł: Odp: ST220 Remont silnika, przywracanie mocy wyjściowej
Wiadomość wysłana przez: Piotrek_rr w 10.10.2010, 12:34
Tomasz, a gdzie w Wa-wie najlepiej zhamować auto, i ewentualnie sprawdzić ciśnienie sprężania ? Oprócz sond lambda i przepływki (była czyszczona) jakie czujniki jeszcze brać pod uwagę ?
Tytuł: Odp: ST220 Remont silnika, przywracanie mocy wyjściowej
Wiadomość wysłana przez: eng w 15.10.2010, 18:56
0.5 na 10 tyś to dużo? To wręcz za mało :D Silnik o takiej mocy ma prawo brać pewne ilości oleju między wymianami.  Wymień filtr paliwa jeszcze jak już tak bardzo chcesz ;)
Tytuł: Odp: ST220 Remont silnika, przywracanie mocy wyjściowej
Wiadomość wysłana przez: Piotrek_rr w 15.10.2010, 19:46
Filtr paliwa wymieniany 2 lata temu. W sumie fakt trzeba go bedzie niedlugo wymienic :) Znalazlem hamownie niedalek mnie. Zwie sie Kreator Mocy. Wybiore sie tam, przetestuje bryke i bede wiedzial jak to jest z ta moca  :D