Witam wszystkich bardzo serdecznie :)
Od 3 miesięcy jestem posiadaczem auta ze zdjęcia poniżej. Przesiadłem się z Subaru Imprezy STI N14 zwanej potocznie Lanosem :) i jak na razie jestem zadowolony....przynajmniej zanim spadnie śnieg :/ Autko fajne , szybkie , mało pali , oczojebne jakich mało :) Napiszę później co w aucie zrobiłem i co chciałbym zrobić z pomocą forumowych wyjadaczy :)
(http://images70.fotosik.pl/1200/29244cdc56b13625gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/29244cdc56b13625)
No to czekamy na wiecej info.
No i gratulacje fajnego RS'a...
« Dodane: 24.09.2015, 09:14 »
Znowu cos samo "poprawia" wpisywane slowka...
Dzięki :)
Poprzedni właściciel wymienił DP na MG, końcowy MG, wywalił kata i nie zestroił całości. Do tego kazał mi jeździć na 95 żeby Check się nie pojawiał :)....mistrz świata. Osiągi tragiczne...do 150 "jakoś" to jechało...później nic się w aucie nie działo
Auto zestroiłem w Ecu Project i teraz to lata. Wynik z hamowni nie powala ale auto jeździ jak trzeba. Mój błąd, że przed strojeniem nie doczytałem że trzeba wymienić IC, ale nauka kosztuje :)
Po strojeniu wymieniłem oba elementy poduszki skrzyni bo wkurzjące było słuchanie pukania przy utracie i złapaniu przyczepności
(http://images70.fotosik.pl/1201/b5b3c73c430b90e4gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b5b3c73c430b90e4)
Wymiana olejów, filtrów to standard. Napisałem do heko z zapytaniem o większy i dedykowany IC. Mocy mam aż za dużo ale jak można by więcej to czemu nie? :)
Jedyne czego nie mogę przeżyć w Foce w porównaniu z STI to przekładnia kierownicza. Nie mogli już krótszej zrobić? Subarakiem nawroty pełnym bokiem bez odrywania rąk od kiery a tutaj nawet na rondzie ręce się plątają :)
(http://images70.fotosik.pl/1201/2e28957102b58df6gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/2e28957102b58df6)
Gratsy i widzę że jest nas tutaj więcej przesiadających się z Imprez na szybkie Fordy :)
Czy w Foce ST i RS jest ta sama przekładnia? Ja nie zauważyłem tragedii ze skręcaniem w Fordzie, wręcz przeciwnie.
Pojeździj STI albo EVO... przepaść w prowadzeniu na krętych partiach
a czy to nie ten RS co na początku roku sprzedawany był przez Seat'a we Wrocku? Jeden właściciel, przebieg bodajże pow. 120kkm.
Jeśli tak, to go oglądałem.... ale widać wybrałem innego ;)
« Dodane: 24.09.2015, 11:16 »Cytat: bmarcin w 24.09.2015, 11:03
Czy w Foce ST i RS jest ta sama przekładnia? Ja nie zauważyłem tragedii ze skręcaniem w Fordzie, wręcz przeciwnie.
Ta sama. Szału rzeczywiście nie ma ze skręcaniem ...
Cytat: vtec w 24.09.2015, 11:14
a czy to nie ten RS co na początku roku sprzedawany był przez Seat'a we Wrocku? Jeden właściciel, przebieg bodajże pow. 120kkm.
Jeśli tak, to go oglądałem... ale widać wybrałem innego ;)
« Dodane: 24.09.2015, 11:16 »
Ta sama. Szału rzeczywiście nie ma ze skręcaniem....
Ten sam :-)
ok, to nie będę rozpisywał się, co mi się w nim nie podobało :)
Cytat: JonesB w 24.09.2015, 11:06
Pojeździj STI albo EVO... przepaść w prowadzeniu na krętych partiach
STI czy EVO ma moc i moment na 4 kola, tu tylko na 2. Różnica musi być, obejść tego się nie da. Ale spodziewałem się większej przepaści ST vs. STI czy WRX. EVO nie jeździłem na tyle żeby się wypowiadać.
Ja się przesiadłem w maju z buga wrx i póki co same plusy, ale z trwogą czekam na zimę...
WRX ma seryjną przekładnię tak zwykły cywil. STI to inna bajka
Cytat: bmarcin w 24.09.2015, 12:47STI czy EVO ma moc i moment na 4 kola, tu tylko na 2. Różnica musi być, obejść tego się nie da.
Domyślam się że przy takiej mocy w FWD musi być coś za coś
Cytat: JonesB w 24.09.2015, 13:00
Domyślam się że przy takiej mocy w FWD musi być coś za coś
Dokładnie do tego zmierzam. I tak jak napisałem przy ST'kowj mocy nie ma tragedii, jak dla mnie.
Cytat: lolomanolo w 24.09.2015, 12:53
Ja się przesiadłem w maju z buga wrx i póki co same plusy, ale z trwogą czekam na zimę...
Jak będą takie zimy jak przez ostatnie 2 lata (przynajmniej w Łodzi praktycznie 0 śniegu), nie martwiłbym się za bardzo :)
Cytat: bmarcin w 24.09.2015, 14:11Jak będą takie zimy jak przez ostatnie 2 lata (przynajmniej w Łodzi praktycznie 0 śniegu), nie martwiłbym się za bardzo
Lanosa kupiłem w październiku 2014 specjalnie na zimę i 3 razy byłem w górach bo spadł śnieg i zdążyłem przed pługiem :-)
Cytat: JonesB w 24.09.2015, 14:25
Lanosa kupiłem w październiku 2014 specjalnie na zimę i 3 razy byłem w górach bo spadł śnieg i zdążyłem przed pługiem :)
No to albo mieszkasz bliżej gór albo miałeś fart ;-). Ja przez 5 lat Imprezowania 2 razy złapałem dobry śnieg w górach.
Cytat: JonesB w 24.09.2015, 13:00
Domyślam się że przy takiej mocy w FWD musi być coś za coś
Za to w Ej25.. masz inne "atrakcje" - uszczelka, tłok, panewka.... też coś za coś :)
Cytat: bmarcin w 25.09.2015, 09:31No to albo mieszkasz bliżej gór albo miałeś fart
Mieszkam w Bielawie. Kamionki , Jodłownik , patelnie w Walimiu...kultowe odcinki Elmotu i Rajdu Polski a wszystko pod nosem :-)
Cytat: bmarcin w 25.09.2015, 09:31Za to w Ej25.. masz inne "atrakcje" - uszczelka, tłok, panewka... też coś za coś
To fakt :-) Auto przed zakupem już wszystko miało porobione w ASO dlatego kupiłem. W każdym Ej25 dmucha uszczelki...w zalezności od stylu jazdy wcześniej czy później. A nie brakuje Ci dźwięku boxera ? ja jak słyszę to zawsze się oglądam i patrzę co jedzie :-)
Gratuluję samochodu!
Zaawansowanie techniczne zawieszenie tego auta do tej pory wzbudza moją zazdrość :)
Cytat: JonesB w 25.09.2015, 11:17ja jak słyszę to zawsze się oglądam i patrzę co jedzie
Na tym forum chyba wszyscy tak mają :D
Cytat: JonesB w 25.09.2015, 10:17
Mieszkam w Bielawie. Kamionki, Jodłownik, patelnie w Walimiu...kultowe odcinki Elmotu i Rajdu Polski a wszystko pod nosem :)
Rozbiłeś system w takim razie, nie mam pytań :). może poza jednym - dlaczego w takim razie tylko 3x byleś na śniegu STI. :D
Cytat: JonesB w 25.09.2015, 10:17
A nie brakuje Ci dźwięku boxera? ja jak słyszę to zawsze się oglądam i patrzę co jedzie :)
Nie, jeszcze przez chwile mam boxera pod domem, kupiec zbiera fundusze. A za boxerem oglądałem się przed Subaru, jak mam i jak sprzedam pewnie się to nie zmieni. :)
gratulacje z zakupu :) - i powodzenia w dalszych modach .
Piękny RS - gratuluje i frajdy z jazdy życzę, dla mnie póki co obiekt marzeń :)
Kolejny Rs miło miło :) Graty auta a i wymień profilaktycznie góre od silnika na ameliniową jak juz masz przebieg sporawy.Z Rs-a będziesz na pewno zadowolony nie tylko osiągami ale mega kozackim wyglądem i kosztami utrzymania ,które nie rujnują domowego budrzetu o ile nie są to części tuningowe :)
Cytat: bmarcin w 25.09.2015, 10:58dlaczego w takim razie tylko 3x byleś na śniegu STI.
Tak jak napisałem wcześniej...3 razy spadło w górach na tyle białego, że można było polatać i zdążyć przed pługiem :)
Cytat: steveno w 25.09.2015, 16:48wymień profilaktycznie góre od silnika na ameliniową jak juz masz przebieg sporawy.
A jaką mam teraz? I gdzie dostanę amelinową? Co rozumiesz przez... góra silnika? :)
Dzięki wszystkim za gratulacje :)
Aluminiowy kolektor dolotowy a taki bo plastiki lubią wyduchać.
http://re5pect.pl/kolektor-dolotowy-cnc-do-ford-focus-rs.html
Przejrzyj mój wątek jak coś może cos Ci się spodoba i też założych u siebie i koniecznie wątek KRISSA bo on rozbiera Rsa od podszewki:)
« Dodane: 25.09.2015, 17:09 »
Ps. Też myślałem a STI i Evo X ale rożsądek zdecydował i Rs-ie i jest super:)
Cytat: steveno w 25.09.2015, 17:08
Aluminiowy kolektor dolotowy a taki bo plastiki lubią wyduchać.
http://re5pect.pl/kolektor-dolotowy-cnc-do-ford-focus-rs.html
Przejrzyj mój wątek jak coś może cos Ci się spodoba i też założych u siebie i koniecznie wątek KRISSA bo on rozbiera Rsa od podszewki:)
« Dodane: 25.09.2015, 17:09 »
Ps. Też myślałem a STI i Evo X ale rożsądek zdecydował i Rs-ie i jest super:)
Kriss ok , ale jak chcecie naprawde zobaczyć jak wyglada budowa focusa i co mozna z nim zrobić to polecam mój wątek. A co do kolektorów alu jak poczekasz to będą tańsze lepiej dopracowane polskiej produkcji, juz nad tym pracujemy , i myślę że warto wspierać rodzimych producentów.
Polska zawsze a co do fordów to nie wiem jak Ty ,ale Kriss ma barddzo dużą wiedzę odnoscnie RS-ó nie ST a np TAM jaki i Ty ST ;)Chodziło mi o konkretne mody do RS-a
Ok a teraz wymien mi jakie sa różnice miedzy rs a st, a moze inaczej czego ja nie mam w st z rsa lub jeszcze inaczej co mam wiecej niz nie jeden rs w pl lub europie.
opadającej odudowy na tylnej szybie ,przegrzewających się obudów od hamulcy spowodowany brakiem osłony , przecierającego się węza od IC i coś by się tam jeszcze znalazło:)
« Dodane: 25.09.2015, 18:30 »
a czego Ty nie amsz z Rs-a heh to pewnie wyglądu a reszte juz masz lub będziesz miał
Co do wyglądu to o to chodzi żeby to był st , postrach RSów , a co do gratów to sam wiesz ze jestem lata swietlne przed rsem sam blok wytrzyma bez problemu 1000 koni , gdzie w rsie na dłuższą metę po wyżej 400 popękaja tuleje , na razie docieram silnik , wszystko przygotowane pod 700 koni fakt ze wtryski nie wyrobia ale jak wykrece na rolkach max z tych co mam to wtedy założę wieksze wtryski mała poprawka i bedzie 600+ , dodam ze wszystkie prace wykonujemy z znajomym , i prawie wszystko zostało dorobione w polskich firmach także mamy tu wielkie możliwości.
i to sie chwali ,ale nie każdy ma wiedzę i miejsce na takie mody i po to jest forum ,aby się nimi dzielić zwłaszcza na tym forum:) Czy jesteś przed czy za RS-em tego nie kwestionuje ,ale z 400 kucami Krisssa nie wiem czy dał byś rade:) Zawsze można się licytować tylko po co masz wiedzę i to sie chwali wiec jeszcze Thomasa dorzudamy ,abyć jego meczył o mody itp.
panowie to nie jest temat na wasze debaty
Wiesz osiągi z hamowni już powalą te 400 kucy nie mówmy o momecie ktory u mnie może być bez problemu 700 bo tyle korby wytrzymają , tłoki wytrzymują do 300 koni z tłoka, a sprzęgło na zwykłych tarczach luka 1000Nm chyba że jak założę kewlarowe to zwiekszy sie o 40% , także takich wyzwań sie nie boję .
kto bogatemu zabroni:)
No to się wątek rozwinął...fiu..fiu :)
Odnośnie kolektora...ile takie cudo kosztuje? Zgaduję że tanio nie będzie :) Jak poczekam na "Teraz Polska" to za?
Odnośnie wytrzymałości...ile w serii wytrzyma silnik, skrzynia, szpera, przeguby w RS-e.Pytam o bezpieczne wartości a nie skrajne typu...powinno wytrzymać :)
steveno, thomas198... pojedynki ST vs RS przypominają mi z forum subaru debaty WRX vs STI. Widzę że podobne klimaty tu są. Nie wiem jakie różnice są pomiędzy Fokami, ale w przypadku Subaru to przepaść. Można zrobić potwora z WRX-a ale na samym silniku się nie jeździ chyba że mówimy o 1/4 mili a i nawet do tego skrzynie mieliło więc z STI zakładali. Wkład RA wytrzymyał do ok 500KM ale za to obudowa mówiła pa pa.
Zresztą w Subarowym silniku zrobić 400KM to worek pieniędzy a 500 to już abstrakcja. Na bloku WRX-a przy 300KM korby idą bokiem a skrzynie seryjną mieli przy pierwszym sprincie. To już EVO ma dużo większy zapas na silniku. O dyfrach nie wspomnę bo zapasu nie mają. Większość podkręconych do ok 400KM zmienia na pasywne bo wiadomo wszem i wobec że i tak zmieli i tak :)
« Dodane: 25.09.2015, 19:44 »Cytat: steveno w 25.09.2015, 17:08Przejrzyj mój wątek jak coś może cos Ci się spodoba i też założych u siebie i koniecznie wątek KRISSA
Cytat: thomas198 w 25.09.2015, 18:21Kriss ok, ale jak chcecie naprawde zobaczyć jak wyglada budowa focusa i co mozna z nim zrobić to polecam mój wątek
Cytat: thomas198 w 25.09.2015, 18:25co mam wiecej niz nie jeden rs w pl lub europie.
Cytat: steveno w 25.09.2015, 18:29opadającej odudowy na tylnej szybie,przegrzewających się obudów od hamulcy spowodowany brakiem osłony, przecierającego się węza od IC i coś by się tam jeszcze znalazło:)
Wy się chyba za bardzo nie lubicie :-) :-) :-)
Cytat: thomas198 w 25.09.2015, 18:21
A co do kolektorów alu jak poczekasz to będą tańsze lepiej dopracowane polskiej produkcji, juz nad tym pracujemy, i myślę że warto wspierać rodzimych producentów.
pytanie kiedy?
Temat rzeka po przesiadce z St na Rs przepaść i tyle nie ujmując potworom jak Tama czy Thomasa kolektor 2 k kosztuje plus przesyłka wybuchają rożnie ponoć kwesti materiału jednym przy 370 drugim przy serii ja wymieniłem profilaktycznie bo nie chce czekać aż walnie i malować maski itp
« Dodane: 26.09.2015, 00:40 »
A te Thomas kiedy i za ile i jak robicie formę na jakieś podstawie są wyliczenia przepływu itp bo to ważne
« Dodane: 26.09.2015, 00:41 »
Ps.Thomasa nie znam ale z miła chęcią poznam nie mam w nawyku nie lubienia ludzie kto mnie zna potwierdzi a to tylko kwestia wymiany poglądów ;)
O kolektorem sam jetem zainteresowany
Cytat: steveno w 26.09.2015, 00:39
Temat rzeka po przesiadce z St na Rs przepaść
Ale to chyba jasne jest, dokładnie jak JonesB wspomniał ST to dla mnie taki WRX czyli szybszy du.. wóz, gdzie RS to liga STI. Można robić z WRX czy ST modele wyżej, ale kosztuje to worek $$ . Jak ktoś lubi to czemu nie :).
Cytat: bmarcin w 26.09.2015, 13:46Można robić z WRX czy ST modele wyżej, ale kosztuje to worek $$. Jak ktoś lubi to czemu nie
Dużo tanie j wyjdzie kupić od razu STI czy RS-a...sprawdzone w przypadku subaru przez kilku chłopaków z forum.
« Dodane: 26.09.2015, 19:29 »W sierpniu jako współorganizator 1 Rajdu Bielawa jechałem jak "zerówka". Bez pomiaru czasu ale jak już jechać to ile się da ( czyt. na ile potrafię :) Można było się legalnie powściekać po mieście i innych odcinkach bez obawy o utratę prawka. Pierwszy raz jechałem tym autem ( i jak na razie jedyny :) ) Nigdy wcześnie też nie jeździłem po suchym. Jak już to tylko zimą w nocy po górach.
Brak klatki, AC, pełno znajomych na drodze...stres jak cholera,. Ale jaka adrenalina! :)
Na co dzień jeżdżę jaki pilot i myślałem że to jest nie wiadomo co, ale jazda na lewym rozwala wszystko.
No...trochę się usprawiedliwiłem przed oglądaniem :)
https://www.youtube.com/watch?v=IKJl2Bi5wuY
Nie wiem jak zrobić żeby wyświetlał się od razy film a nie sam link :/
« Dodane: 26.09.2015, 19:44 »A tutaj relacja w skrócie najciekawszych momentów
https://www.youtube.com/watch?v=8bChsKqOBJA
Cytat: JonesB w 26.09.2015, 18:27
Dużo tanie j wyjdzie kupić od razu STI czy RS-a...sprawdzone w przypadku subaru przez kilku chłopaków z forum.
Do tego zmierzam.
Na forum subaru pod tym samym nickeim jestes?
Tak :-)
« Dodane: 26.09.2015, 20:40 »
Na kresce. na kropkę nie wchodzę bo SIP wszystko kontroluje :-)
Ładnie ładni nawet awaryjne dla publiki były:) A na końcu masa widzę zrobiłą swoje czy pilot żle podyktował:)? Bardzo fajny filmik.
« Dodane: 26.09.2015, 23:07 »
Poldolot najlepszy....
Cytat: JonesB w 26.09.2015, 20:39
Tak :)
« Dodane: 26.09.2015, 20:40 »
Na kresce. na kropkę nie wchodzę bo SIP wszystko kontroluje :)
Ja na kropce bywam, kreska jakoś do mnie nie przemawia. Anyway koniec offtopa i wracamy do Forda :)
Cytat: steveno w 26.09.2015, 22:59A na końcu masa widzę zrobiłą swoje czy pilot żle podyktował:)
Tego miejsca nie mieliśmy opisanego :-) Wpadłem z siodła na szczyt przy ok 140 i głupi zamiast przez taśmę jechać to chciałem to jakoś ominąć. Dobrze że ta droga do lasu tam była :-)
Cytat: steveno w 26.09.2015, 00:39
Temat rzeka po przesiadce z St na Rs przepaść i tyle nie ujmując potworom jak Tama czy Thomasa kolektor 2 k kosztuje plus przesyłka wybuchają rożnie ponoć kwesti materiału jednym przy 370 drugim przy serii ja wymieniłem profilaktycznie bo nie chce czekać aż walnie i malować maski itp
« Dodane: 26.09.2015, 00:40 »
A te Thomas kiedy i za ile i jak robicie formę na jakieś podstawie są wyliczenia przepływu itp bo to ważne
« Dodane: 26.09.2015, 00:41 »
Ps.Thomasa nie znam ale z miła chęcią poznam nie mam w nawyku nie lubienia ludzie kto mnie zna potwierdzi a to tylko kwestia wymiany poglądów ;)
Co do kolektora to jest to poprawiona kopia pumaspeed czyli ten co ja mam , ale bedzie poprawiony w srodku (przepływy powietrza) i bedzie skrecany jak anebo , co do ceny na pewno nie bedzie droższy od angielskich
A co do nie lubienia się to nie mam za co , a na forum wydaje mi sie ze jest wskazane wymienianie swoich poglądów.
Ja chętnie zobaczę jak ten nowy kolektor wyglądą i działa. Gdyby ktoś jeszcze pokusił się o zrobienie porównania co daje jeden kolektor vs drugi to byłoby ciekawe. Dla mnie główną funkcją kolektora alu jest "niewybuchalność" ;). Jeżeli różnice w uzysku są pomijalne to wymiana jednego alu na drugi aly imho nie bardzo ma sens. Po mojmu poza bezwzględną wartością mocy i momentu ważna jest charakterystyka przebiegu. Po wymianie turbiny na hybrydę momentu mam mniej ale zmieniłą się charakterystyka i rusza się lepiej chociaż jak się postaram to trakcji do 3-ki nie można znaleść :).
Może w końcu ktoś zrobi jakiś zlot RSów i STków na Ułężu i na standardowej trasie uda się ustalić czy są szybkie auta czy szybcy kierowcy ;). Na poprzednim setupie (360KM/580 Nm) na Ułężu jestem bodajże na 82 miejscu na 200+ kierowców - czas koło 3:10. I sporo do urwania - ale ja nie umiem jeździć (chociaż lubię) no i auto seryjne, niewyprute, bez klatki, z kierowcą koło 130 kg plus pasażer.
Ogarnięty kierowca z pewnością objedzie takiego lamusa jak ja :-D
Co do ori kolektorów to sa dwa problemy , pierwszy wszystkim wiadomy wybuchają , drugi bardziej poważny na 1,2 cylindrze jest uboga mieszanka widzialem to po otwarciu silnika , idąc w strone 5 cylindra mieszanka robi sie bogatsza . A temu sa winne kolektory z bocznym wejsciem i pustym środkiem bez przegród czy kanałów.
Sugerujesz 5 sond egt w kolektorze przed turbo i wskaźnik egt z samolotu ? ;-). Powyżej 500 km tak bym zrobił. Co do mocy - pytanie jak to przenieść na glebę. Jeżeli ktoś zna inne / lepsze rozwiązanie niż PCM Syvecsa również chętnie się dowiem. Nie umniejszam niczyjej pracy ani wyników, pytanie na ile takie auto jest jeżdżalne na codzień i bezawaryjne.
Cytat: thomas198 w 01.10.2015, 10:27A temu sa winne kolektory z bocznym wejsciem i pustym środkiem bez przegród czy kanałów.
A tak jest w seryjnych autach, czy dopiero po modyfikacjach? Bo nie chce mi się wierzyć, żeby Ford nie przeprowadził odpowiednich symulacji i stworzył kolektor na pałę. Wygląda to tak, jakby seryjny kolektor po prostu przestawał działać gdy dostaje więcej powietrza w tuningowanym aucie (prędkość przepływu wzrasta i pojawiają się turbulencje, które w taki asymetryczny sposób zaburzają przepływ do poszczególnych cylindrów).
Cytat: Tomasz w 01.10.2015, 11:58
A tak jest w seryjnych autach, czy dopiero po modyfikacjach? Bo nie chce mi się wierzyć, żeby Ford nie przeprowadził odpowiednich symulacji i stworzył kolektor na pałę. Wygląda to tak, jakby seryjny kolektor po prostu przestawał działać gdy dostaje więcej powietrza w tuningowanym aucie (prędkość przepływu wzrasta i pojawiają się turbulencje, które w taki asymetryczny sposób zaburzają przepływ do poszczególnych cylindrów).
Tak jest w seryjnych kolektorach i nie pracował nad tym ford bo jak wiadomo to jest silnik volvo , starsze modele silnika volvo miały inny kolektor dolotowy ,przepustnia na srodku a nie jak w nowszych modelach z boku . Dla tego w starszych modelach przeplyw powietrza jest lepszy i nie powstają niepotrzebne zawirowania , my akurat pracujemy nad kolektorem z przegrodami . A co do podejscia Forda to sa oszusty tak jak juz opisywalem w moim poście w rsie nie ma kutych tłoków , kutych korb , czy innych wałków rozrządu. A tak to było opisane na stronie Ford Polska. A dla ciekawostki tloki w rsie sa produkcji Mahle.
thomas198 myślę, że mógłbyś założyć temat odnośnie doświadczalnego sprawdzenia różnic pomiędzy silnikiem Focusa ST i Focusa RS.
Z całą pewnością byłby to ciekawy temat, bo tak jak napisałeś, nie zawsze producent podaje rzetelne informacje i konieczna jest weryfikacja.
Natomiast roztrząsanie tego w temacie któregoś z aut spowoduje, że ciężko to będzie odnaleźć w przyszłości.
Zachęcam Cię do założenia takiego nowego tematu!
Ford rzeczywiście trochę oszust ;)
Różnice RS vs ST (IMHO te najważniejsze)
Plazmowane tuleje
Kuty Wał i korbowody
Silikonowane tłoki (nikt nigdy nie twierdził że są kute)
Inna turbina i doładowanie do 1,5 bar
Szpera Quaife
mocniejsze półosie i sprzęgło
Revoknuckle
EGT do 1050 stopni celc JUŻa
Zakodowany Sterownik (imho ten sam co w ST)
Kolor Ultimate Green ;)
dystanse 8 mm pomiędzy zwrotnicami tylnymi a budą
Hamulce przednie z Volvo XC90
Większe wtryski inna pompa paliwa, większy zbiornik
Tylko tyle i aż tyle w seryjnym aucie robi różnicę
Za Ford Workshop Manual:
Compression ratio 8.5:1
Cylinders 5, in-line
Cylinder head Gravity die cast aluminium alloy with sintered valve guides and seats
Cylinder block High pressure die-cast aluminium alloy with bed plate, metal-sprayed bores
Crankshaft Forged Steel with 50 mm-diameter crankpins, fully balanced with ten counterweights, six 65mm-diameter main bearings and damped front pulley, overall weight 21,5 kg. Lead free bearing shells
Valves per cylinder 4
Valve gear DOHC
Included angle between valves 58 degrees
Valve sizes (mm) Intake: 31.0
Exhaust: 27.0
Turbocharger Borg -Warner K16 integrated turbo system, one-piece precision-cast thin-wall iron housing
Camshaft drive Tooth belt with dynamic tensioner, Ti-VCT (Twin independent Variable Cam Timing), timing variation 50° (intake), 30° (exhaust)
Pistons Lightweight, short-skirt silicon-aluminium alloy piston
with graphite-coated piston sleeves
Connecting rods Forged steel with fracture-split big ends, 143 mm length
Ecu Spacer...to mnie ciekawi. Niby zwykły dystans a z tego co piszecie pomaga turbinie. W jaki sposób ?
Ecu Spacer pomaga w przypadku ST, gdzie fabrycznie ECU jest zamontowane w puszce filtra powietrza ograniczajac co nieco przeplyw powietrza.
Po zamontowaniu tego dystansu odtykamy ten dolot ...
No to już rozumiem...dzięki :-)
KrisSz, nie wszystko się zgadza...
Kilka dni temu oglądałem korbowody z RS i ST. Są takie same, nie są kute.
Sterownik jest dokładnie ten sam, choć oczywiście program inny.
Pompa paliwa identyczna.
Resztę można wymienić - tak właśnie zrobiłem w swoim aucie - jedynie poza większym zbiornikiem paliwa.
Tak naprawdę różnicę między ST a RS robi Revo+Quaife, to genialne połączenie.
No korby na pierwszy rzut oka są takie same , na pewno nie kute , roznia sie gruboscia w rs grubsze , długością w rs krótsze , sworzniem w rs jest grubszy o 2mm .
Hmmmm. Nie mam możliwości zweryfikowania czy kucizna jest czy nie. Anyway. Różnice nie są ogromne na pierwszy rzut oka ale wynik końcowy w przypadku rs genialny. Imho po ponad 5 latach używania auta zupełnie nie widzę powodu żeby je sprzedawać. To nawet nie kwestia osiągów tylko jak fajnie tym autem mi się jeździ. :-D
Cytat: KrisSz w 01.10.2015, 10:19
Może w końcu ktoś zrobi jakiś zlot RSów i STków na Ułężu i na standardowej trasie uda się ustalić czy są szybkie auta czy szybcy kierowcy ;). Na poprzednim setupie (360KM/580 Nm) na Ułężu jestem bodajże na 82 miejscu na 200+ kierowców - czas koło 3:10. I sporo do urwania - ale ja nie umiem jeździć (chociaż lubię) no i auto seryjne, niewyprute, bez klatki, z kierowcą koło 130 kg plus pasażer.
Ogarnięty kierowca z pewnością objedzie takiego lamusa jak ja :D
pytam się kiedy? 24.10. trening u Kai. Jedziemy?
Cytat: vtec w 02.10.2015, 21:10pytam się kiedy? 24.10. trening u Kai. Jedziemy?
A gdzie to ?
Ułęż . Koło Ryk
Jeśli ten koło Lublina to mam jakieś 600km :-)
Cytat: KrisSz w 01.10.2015, 10:19
na Ułężu jestem bodajże na 82 miejscu
84 :)
widze ze mój czas to 101, ale sprzed 2 lat, niby RSem ;)
nie pamiętam czy był to slick czy drogówka, hmmm
Zapytałem o kolektor alu z linka steveno. I dostałem odpowiedź :-)
Witam,
Kolektor wykonany na CNC to koszt 6120 zł brutto.
Możemy także sprowadzić kolektor odlewany tej samej firmy. Jego koszt to 3600 zł brutto.
Pozdrawiam.
Bartek.
Nie ma tańszych ?
3k z kawałkiem to górna cena w uk z przesyłką w PL nie patrz to samo z danwyżką
Cytat: JonesB w 05.10.2015, 10:18
Kolektor wykonany na CNC to koszt 6120 zł brutto.
Możemy także sprowadzić kolektor odlewany tej samej firmy. Jego koszt to 3600 zł brutto.
Nie ma tańszych?
o hoho ładnie sobie życzą:
tu masz za 2100PLN z przesyłką, przy 5,75 za GBP ... chyba najtańsza opcja.
http://www.ebay.co.uk/itm/Mk2-Ford-Focus-RS-Black-Inlet-Manifold-Intake-Plenum-AS-Performance-RS300-/121276422355?fits=Model%3AFocus%7CCars+Type%3A2.5+RS&hash=item1c3ca358d3
Dzięki :-)
Jak się wam nie pali to może poczekajcie z tymi kolektorami , bo nam już dużo nie brakuje do wyprodukowania.
Cytat: thomas198 w 06.10.2015, 12:54Jak się wam nie pali
Raczej...nie wybucha :-P
J mam taki i juest super i poprawia osiągi zero turbo dziury.Na hamowni z otwartą smaką miał 4-6 koni więcje po montażu tyle samo czyli lepiej oddycha zawsze.
Cytat: thomas198 w 06.10.2015, 12:54
Jak się wam nie pali to może poczekajcie z tymi kolektorami, bo nam już dużo nie brakuje do wyprodukowania.
ja poczekam, ciekaw jestem co tam "wyskrobiecie" i na ile to wycenicie ...
Sorka za byki...
Cytat: steveno w 06.10.2015, 22:58Sorka za byki...
Piłeś...nie pisz !!! :-P
Cytat: JonesB w 07.10.2015, 13:46
Piłeś...nie pisz! :P
nie piłeś Napij Się :D
Cytat: SAGAL w 07.10.2015, 13:55nie piłeś Napij Się
Zgadzam się..ale nie pisz ! :-)
Leń z tego Stevena (żeby nie luknąć co się napisało ) ...czasami to nic nie rozumiem z tego co pisze :stupid:
Od jutra będę Ci Stiven lżejsze dopalacze przywoził :)
Cytat: KrisSz w 01.10.2015, 19:13
Ford rzeczywiście trochę oszust ;)
Różnice RS vs ST (IMHO te najważniejsze)
Plazmowane tuleje
Kuty Wał i korbowody
Silikonowane tłoki (nikt nigdy nie twierdził że są kute)
Inna turbina i doładowanie do 1,5 bar
Szpera Quaife
mocniejsze półosie i sprzęgło
Revoknuckle
EGT do 1050 stopni celc JUŻa
Zakodowany Sterownik (imho ten sam co w ST)
Kolor Ultimate Green ;)
dystanse 8 mm pomiędzy zwrotnicami tylnymi a budą
Hamulce przednie z Volvo XC90
Większe wtryski inna pompa paliwa, większy zbiornik
Tylko tyle i aż tyle w seryjnym aucie robi różnicę
Za Ford Workshop Manual:
Compression ratio 8.5:1
Cylinders 5, in-line
Cylinder head Gravity die cast aluminium alloy with sintered valve guides and seats
Cylinder block High pressure die-cast aluminium alloy with bed plate, metal-sprayed bores
Crankshaft Forged Steel with 50 mm-diameter crankpins, fully balanced with ten counterweights, six 65mm-diameter main bearings and damped front pulley, overall weight 21,5 kg. Lead free bearing shells
Valves per cylinder 4
Valve gear DOHC
Included angle between valves 58 degrees
Valve sizes (mm) Intake: 31.0
Exhaust: 27.0
Turbocharger Borg -Warner K16 integrated turbo system, one-piece precision-cast thin-wall iron housing
Camshaft drive Tooth belt with dynamic tensioner, Ti-VCT (Twin independent Variable Cam Timing), timing variation 50° (intake), 30° (exhaust)
Pistons Lightweight, short-skirt silicon-aluminium alloy piston
with graphite-coated piston sleeves
Connecting rods Forged steel with fracture-split big ends, 143 mm length
KrisSz a możesz mi udowodnić albo podać wiarygodne źródło na to że seryjne RSy latają na EGT 1050 st. Czy nie jest to przypadkiem czyjś wymysł?
A możesz udowodnić że nie jest 1050 stopni ? Ford service manual tak podaje i ja w to wierzę. Masz budżet na auto testowe,5 sond egt do wkręcenia na wylocie z głowicy, zrzucenia i założenia kolektora , miernik 5 kanalowy, potencjalny remont turbiny jak odłamki sond pójdą w wirniki ? Ja nie mam ani takiej ciekawości ani takiego budżetu. O co pytasz ?
Moim zdaniem jest to całkiem prawdopodobne, a wytłumaczeniem mogą być względy ekonomiczno-ekologiczne. Oczywiście robienie takiego EGT w tuningowanym aucie, nie wiadomo po co, jest absurdem, dokładnie tak jak KrisSz pisze.
No ale pytam spokojnie a wyczuwam jakieś agresywne podejscie. Sam mam silnik i caly osprzet z RS-a wiec chcę to zweryfikować. Tak czy inaczej ja po wystrojeniu nie pozwolę sobie na takie EGT. A sprawdzenie tego na w miarę wiarygodnie to potrzeba tylko w miarę dobrej termopary i wwiercenia sie w odpowiednim miejscu w kolektor wydechowy. Poprostu zwykły wskaźnik na zwyklym RSie
Weksla, nie ma żadnej agresji. :)
Jeżeli odbierasz to co napisałem jako agresję to nie była to moja intencja. Jeżeli czujesz się urażony to prepraszam. Co do źródła to jak dotrę do kompa to gdzieś poszukam w którym miejscu service manuala to wyczytałem. Imho jest to wysoce prawdopodobne bo RS potrafi wydmuchać seryjny katalizator a padając pcmy padają raczej z przegrzania no i wyloty powietrza na masce i nawiew powietrza w płycie pod dilnikiem na DP i chłodniczkę oleju jest IMHO nie bez powodu.
Spoko nie jestem urażony bez przesady☺
Jeśli znajdziesz to jak możesz to wklej to. Jeśli tak faktycznie jest to bardzo dobrze bo świadczy to o wytrzymalosci motoru. Nawiasem mówiąc czy słyszał ktoś o pękających tulejach lub blokach w RS w przeciwieństie do dość czestych przypadłosci tego typu w st?
Witam !
Dawno mnie nie było...brak czasu :-(
Od jakiegoś czasu zastanawiałem się dlaczego auto tak słabo hamuje...
Odpowiedź przyszła po ściągnięciu zacisków...
(http://images77.fotosik.pl/853/717448414b419a82.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/717448414b419a82)
Do tego felgi wyglądały tak...
(http://images77.fotosik.pl/853/23362e5c417aeaecgen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/23362e5c417aeaec)
Auto dostało nowe klocki i tarcza przód + tył
Przewody w stalowym oplocie
I oczywiście nowy płyn hamulcowy ATE Racing
Zaciski wypiaskowane i pomalowane
(http://images75.fotosik.pl/852/2f291a16a1d8c607.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/2f291a16a1d8c607)
(http://images75.fotosik.pl/852/a28ed28d1bc456c8.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a28ed28d1bc456c8)
(http://images75.fotosik.pl/852/09a043616046ff58.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/09a043616046ff58)
Teraz to to wygląda i hamuje :-)
« Dodane: 29.08.2016, 21:45 »
Na początku sierpnia oragnizowaliśmy kolejny rajd w Bielawie i znów można było wykorzystać możliwości auta na zamkniętej trasie pod okiem policji nie bojąc się o utratę prawa jazdy :-)
(http://images76.fotosik.pl/853/5db250b949b2f5f4.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/5db250b949b2f5f4)
(http://images77.fotosik.pl/853/58120acd3d48eb24.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/58120acd3d48eb24)
(http://images76.fotosik.pl/853/18e5c8d7609b535a.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/18e5c8d7609b535a)
Auto prowadzi się rewelacyjnie ( jak na moje umiejętności oczywiście :-)
Co się stało z felgą? Wrzuciłeś ją do ognia, czy co? :D
Cytat: sseebbaa1 w 29.08.2016, 22:54
Co się stało z felgą? Wrzuciłeś ją do ognia, czy co? :D
Pył z klocków plus chemia do mycia felg...efekt jak widać :-)
Mam w bagażniku zestaw naprawczy do koła ale bez tego uszczelniającego płynu...wie ktoś jak to się nazywa i gdzie to kupić ?
Cytat: JonesB w 29.08.2016, 23:01
Pył z klocków plus chemia do mycia felg...efekt jak widać :)
Co to za chemia ???
Cytat: lancer340 w 31.08.2016, 20:25
Co to za chemia ?
Pisząc chemia miałem na myśli to co używają na myjni myjąc felgi czyli to co rozpuszcza bród a później zasycha nie zmyte. To czym mi te felgi domyli tego nie wiem ale domyślam się że łatwo nie było.
Cytat: JonesB w 31.08.2016, 20:52
Pisząc chemia miałem na myśli to co używają na myjni myjąc felgi czyli to co rozpuszcza bród a później zasycha nie zmyte. To czym mi te felgi domyli tego nie wiem ale domyślam się że łatwo nie było.
To się nazywa deironizer i ma za zadanie usunąć metaliczne zanieczyszczenia z klocków. Ze swojej strony polecam ADBL vampire na mocne zabrudzenia, albo vampire liquid do regularnego używania. Ten drugi nadaje się też na karoserię.
Zajebista hopka:)
Kilka dni później miejscowy Skodą po pijaku skakał i tak skończył :-)
http://ddz.doba.pl/artykul/dachowanie-w-przystroniu/15677/16
Cytat: steveno w 11.09.2016, 19:41
Zajebista hopka:)
poniosła wyobrażnia,a ja jestem w szoku że w Foce taki zawias wytrzymały:)
zobaczyłem,dotknąłem,zamarzyłem takiego samego.Cudowne auto i to jak właściciel o nim opowiada.Chętnie bym się takim przejechał kulturalnie. Miło było poznać
Dyskusję o GTR wydzieliłem tutaj: http://fordtuning.pl/index.php/topic,5531.msg63408.html (http://fordtuning.pl/index.php/topic,5531.msg63408.html)