Witam, chciałbym przedstawić mojego STeka którym poruszam się już jakiś czas... a więc:
Ford Mondeo mk3 ST220 ( mk3 koniec 2003, model 2004 )
SILNIK: 3.0 Duratec V6 226KM + LPG ( stag 300-6, butla w kole )
UKLAD DOLOTOWY: 3"
UKLAD WYDECHOWY: Seria, dwa końcowe ( w trakcie zmian )
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: ABS, ESP, poduszki, grzana szyba przednia, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, czujniki cofania, i inne pierdoły.... generalnie to co większość ST
UKLAD NAPĘDOWY: seria, skrzynia 6biegów manual
ZAWIESZENIE: seria ST220
UKLAD HAMULCOWY: seria 4xtarcza
BODY-KIT: pełen pakiet ST220, xenony, felgi 18" ST220
ŚRODEK: grzana skóra recaro czarna, pełna elektryka szyb, lusterek, jest ładnie i wygodnie ;)
CAR-AUDIO:pakiet seryjnych głośników, wymienione radio z "Ford 6000CD" na SONY
jakieś foto poglądowe z zakupu:
(http://images63.fotosik.pl/945/f2a2d4ace58132bdmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images63.fotosik.pl/945/d07406335ecae1eemed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images63.fotosik.pl/945/c264673b993e7b38med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Oczywiście zainspirowany postami kolegów z tego forum zacząłem co nieco dłubać przy aucie i coraz to nowe plany przychodziły do głowy... także zaraz po zakupie i pierwszym dużym serwisie ( zawieszenie, oleje, kable świece itd ) zaczęła się moja przygoda:
black front ( malowanie lamp... czarny mat, wyszło wg mnie elegancko ), zmiana lamp tylnych na te po drugim lifcie, całe oświetlenie wewnętrzne wymienione na led ;), wymiana radia 6000CD na Sony ze zmieniarką, zrobienie wolnej odmy, zmiana rury dolotu na gładką 3", wkładka pipercross...
(http://fotoo.pl//out.php?i=814319_cam00131.jpg)
(http://fotoo.pl//out.php?i=841657_cam00289.jpg)
(http://fotoo.pl//out.php?i=872886_20140904-222737.jpg)
(http://images69.fotosik.pl/182/4ab4aec90a7dfc3amed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images66.fotosik.pl/182/312d08b6b13678e1med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
W trakcie jeszcze przepustnica 65mm z explorera oraz thin blade:
(http://fotoo.pl//out.php?i=852114_cam00325.jpg)
W planach również decat oraz zastąpienie środkowych tłumików prostymi rurami 2"...
obecnie auto wygląda tak:
(https://lh5.googleusercontent.com/-wdRV210yM8U/VBLIsj6jenI/AAAAAAAAL8g/yKGLgsRfwk8/w843-h562-no/ST-220-light-paint-red.jpg)
(http://images69.fotosik.pl/185/a73d4e526c010e5cmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Cytat: pietro89 w 16.09.2014, 12:32W planach również decat oraz zastąpienie środkowych tłumików prostymi rurami 2"...
Po takiej modyfikacji auto będzie brzmiało jak dwa polonezy z dziurawymi wydechami. :)
niekoniecznie.... nie zamierzam w miejsca katów wspawać rury ( wtedy pewnie i wyszedłby polonez ).... a tłumiki przelotowe w obudowie katów ( wiadomo, przeglądy... )
Cytat: pietro89 w 16.09.2014, 14:25niekoniecznie... nie zamierzam w miejsca katów wspawać rury ( wtedy pewnie i wyszedłby polonez )... a tłumiki przelotowe w obudowie katów ( wiadomo, przeglądy... )
Wierz mi, że "koniecznie", taki mały, krótki tłumik przelotowy praktycznie nic nie zmienia. Jak zostawisz seryjne końcowe, to będziesz miał ucięte niskie tony i mnóstwo wysokich, co niektórzy określają mianem "pierdzenia" lub "brzęczenia", a jak wstawisz też końcowe przelotowe, to będziesz miał bardzo głośny ryk i trudno będzie jeździć.
hmm... więc jakie rozwiązanie? mimo wszystko chciałbym uzyskać możliwie duży przelot ale zachować dźwięk w akceptowalnych granicach
« Dodane: 17.09.2014, 16:04 »
dziś założona przepustnica 65mm + thin blade :D pytanko czy mechaniczną przepustnicę też trzeba adaptować? w jaki sposób?
(http://images66.fotosik.pl/189/5ae463affcf66be3med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
« Dodane: 17.09.2014, 16:06 »
p.s. myślę nad programem i tutaj pytanie ... orientuje się ktoś gdzie w Pomorskim warto zajrzeć i orientacyjne koszta chociaż w przybliżeniu? póki co wykonałem telefon do v-tech pomorze ... ok 1800,-
Cytat: pietro89 w 16.09.2014, 16:11hmm... więc jakie rozwiązanie? mimo wszystko chciałbym uzyskać możliwie duży przelot ale zachować dźwięk w akceptowalnych granicach
Przede wszystkim nie usuwaj tłumików środkowych, to są tłumiki przelotowe i mają właściwą średnicę, ich usunięcie NIC nie da, tylko pojawi się brzęczenie. OK, MAG je usunął i dało to całkiem przyjemny efekt dźwiękowy, ale cała reszta (w szczególności katalizatory) zostały na miejscu, a same tłumiki były chyba wcześniej uszkodzone...
Generalnie to przejrzyj wątki na ten temat na forum, bo pisałem o tym już bardzo dużo. Ogólna zasada jest taka, że im tłumik (katalizator to też tłumik) bliżej silnika, tym tłumi wyższe tony. Tak więc katalizator tłumi głównie najróżniejsze brzęczenia, strzelania, natomiast tłumiki końcowe — bas.
Bardzo trudno jest uzyskać sensowne przyrosty za pomocą przeróbki wydechu w taki sposób, żeby nie był on głośny. Z czysto teoretycznego punktu widzenia, w ST220 słabe punkty wydechu to:
- katalizatory (jak w każdym aucie, ale w ST220 są dwa i bardzo duże, więc jest to relatywnie mniejszy problem niż w innych autach),
- zwężka do ok. 2,25" przy przejściu przez tylną oś. Powinno być ok. 2,5" w seryjnym silniku i tak jest zrobione w każdym wydechu aftermarketowym,
- końcowe tłumiki komorowe (ale trudno powiedzieć, ile da ich wymiana na przelotowe, przy czym jest najzupełniej pewne, że będzie wtedy dużo więcej hałasu).
Z tym, że przeróbki wydechu mogą nic nie dać poza wzrostem hałasu (i działo się tak u wielu osób, które ten wydech próbowały przerabiać), może tez być nawet głośniej i gorzej. Tu bardzo liczą się niuanse. Jeśli chcesz to przerabiać według własnego pomysłu, a nie po prostu zamontować jakiś aftermarketowy cat back w stylu Milteka czy Mongoose, to najpierw przerób solidnie teorię, naucz się liczyć wydechy (zjawiska falowe, rezonansowe), bo bez tego, jest naprawdę mała szansa, że coś poprawisz.
A jeśli chcesz mieć tylko więcej basu, to zmień tłumiki końcowe na jakieś markowe, przelotowe, pasujące wymiarem (średnica przelotu 2") i resztę zostaw w spokoju.
Amen!
problem tkwi w tym iż jeden z katów już się kończy i wali check'iem ... stąd pomysł żeby je usunąć i zastąpić inną puszką i zapodać emulatory ... co do środkowych może rzeczywiście się wstrzymam, dzięki za poradę ;) A czy ktoś mi podpowie jakie czynności muszę wykonać po zmianie przepustnicy na 65mm? oczywiście odłączyłem aku żeby się "zresetował" lecz nie wiem czy to wystarczający zabieg ...
Fajne autko konkret felga ,ale co do modów to warto popytać chłopaków a potem modzić szkoda czasu i kasy na ślepe trafy. Daj znać jak efekt końcowy.
Gratuluje zakupu.
Mały UP
Póki co wyleciały tłumiki środkowe ( zostawiłem je sobie jakby coś nie poszło w mojej koncepcji ) oraz dziś auto oddane na decat ( znalazłem ogarniętego tłumikarza w okolicy ), wpadną nowe sondy za katami oraz emulatory
Zmiana tarcz przód ( nacinane, nawiercane ) i klocków na MIKODA i na koniec układ zalany ATE SL.6,
Wpadła też większa pompa paliwa WALBRO
(http://images66.fotosik.pl/736/e594b07821071689med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images69.fotosik.pl/743/8504360673721d71med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images70.fotosik.pl/584/ec3d091e78305a22med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Okleiłem smutny środek folią carbon ( szczególnie drażniła mnie umęczone ramiona kierownicy )
(http://images69.fotosik.pl/445/37fcf1565703499fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Oczywiście nastąpił serwis gazowy pozimowy
(http://images70.fotosik.pl/742/015f9f86a4927e3fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Po drodze niestety żywot zakończyła cewka zaplonowa... wpadła nówka NGK
(http://images69.fotosik.pl/523/bbea39b88e259cfcmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Zrobiłem też krótki chwyt powietrza z błotnika
(http://images68.fotosik.pl/375/7f8a72d92cbe5a9cmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Przez zimę również padł prawy wewnętrzny czujnik cofania ... czekam na paczuszkę z nowym czujnikiem Bosha
Mam nadzieje że wszystkie zmiany wyjdą STekowi na plus ;)
Zastanawiam się nad olejem.... póki co leje 5w30 Formula F ale nie wiem czy to najlepszy wybór... boję się o siniczek przy ostrzejszej jeździe, macie może jakieś sugestie? Przeglądałem wątek oleju jednak niestety nie rozwiał moich wątpliwości
(http://images70.fotosik.pl/313/3de26c580442c781med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
EDIT: W planach mam również short shifter ale tutaj pytanie ... czy wszyscy macie w swoich ST wsteczny zapinany w ten sam sposób? ( Jak jedynkę tyle że głębiej trzeba dać wajchę w lewo... bez "podciągania" ani "wduszania" ) ... jak to ogarnąć?
nagraj jak brzmi bez katów w miejscu i w czasie jazdy :)
Cytat: pietro89 w 30.03.2015, 12:13
Zastanawiam się nad olejem... póki co leje 5w30 Formula F ale nie wiem czy to najlepszy wybór... boję się o siniczek przy ostrzejszej jeździe, macie może jakieś sugestie? Przeglądałem wątek oleju jednak niestety nie rozwiał moich wątpliwości
Nie lej Formuly F, mam to u siebie, nie jestem zadowolony, za niedługo wymieniam to na coś dobrego w stylu 5W40, mam na myśli np: Valvoline. Póki co może być ale przy następnej wymianie pasowałoby zalać coś lepszego ;)
Valvoline robi specjalnie pod specyfikację Forda, Long Life 5W30 "FE". Argument taki na przykład:http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
Odnośnie hamulców to Mikody zawsze mi się udaje powyginać, tyle że mam klocek ebc czerwony tak więc proponuję Ci docierać raczej "po cywilnemu" niż "ambitnie" ;)
dzięki za sugestie ;) Prace nadal trwają ... a co lepsze 5w40 czy 5w30?
Zdecydowanie 5w40, jak często korzystasz z mocy to nawet 5w50 możesz zalać ;)
Na 5w30 szkoda silnika... Panewki często padają na 5w30...
Ok... swędzi mnie nos co znaczy że pewnie zaczniemy znowu odwieczny temat dyskusji o olejach i innych mitach :)
Więc kolego Caqerr, lubię Cię i proszę się nie obrażać ani nic ale:
Dlaczego postulujesz że olej o wyższej lepkości w 100st C będzie lepszy dla mocniej obciążanego silnika niż olej który tą lepkość ma w 100st C niższą? Tak czysto teoretycznie (ale podstawowa fizyka musi się przecież zgadzać).
EDIT: takie rozważanie w temacie też :
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/140734-pompa-oleju-jakas-alternatywa
Gdy lepkość jest mała a obciążenie duże, może dojść do zerwania filmu olejowego. Caqerr ma 100% racji.
Producent silnika tego nie wiedział jak specyfikację pisał ?
Dziwne pytanie... W każdym razie na pewno nie wiedział, że będziesz robić jakieś mody.
5w30, zwłaszcza formuła F ma spory problem. Szybko zrywa film olejowy i panewki mówią papa.
W teorii nie powinno się tak dziać, a w praktyce polecam przejrzeć dział V6 na MKP i zobaczyć ile osób przez marny olej miało problem z zatartymi panewkami. Sporo osób zalewa valvoline 5w40 albo 5w50(od niedawna jeżdżę tez na 5w50), część gulfa 5w40 a i motula zalewają czy Millersa. Ważne żeby nie zalewać 5w30 jeśli ktoś korzysta z zakresu obrotów. Jeśli jeździsz V6 tak jakbyś miał diesla ok, zalewaj co tam chcesz. Ale przy korzystaniu z osiągów... Lepiej nie ;)
Możemy zrobić tutaj wywody, przytaczać normy producentów i inne pierdoły. Ale ja bym się skupił na praktyce. Zbyt dużo osób zatarło panewki w ST220 mając olej 5w30. Przypadek? Nie sądzę. Po zalaniu dobrego oleju i PILNOWANIU stanu na bagnecie wątpie byś ktoś miał problem z tym...
Na zime ok, zalej 5w30. Ale na lato nie radzę tego robić. Szkoda silnika ;)
mały UP
zrobione/poprawione: oil catchtank, heble przód, łącznik filtr-przepustnica, pompa paliwa, odetkane caty + emulatory na nowych sondach, plastiki komory w kolorze
(http://images69.fotosik.pl/803/8fa2d39768baf0d9med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images66.fotosik.pl/880/df226c8475a23762med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images67.fotosik.pl/880/6c6640f64e1c7836med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Naprawiony też zderzak po zimie:
(http://images68.fotosik.pl/493/aed6fc1faf1ff232med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images69.fotosik.pl/786/b788cf4e659beb22med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images66.fotosik.pl/834/f68f521ca13e31bbmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images67.fotosik.pl/834/698e42ed7e8bfb78med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images69.fotosik.pl/834/1cb0ce8a18f5575amed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Również zrobiłem automatycznie otwieraną klapę bagażnika... enjoy
https://www.youtube.com/watch?v=iE1IDnpg0NY
Auto miało okazję brać udział w 1 rundzie GP Polski ... tutaj filmik ze startu z Audi A4 1,8T + nitro ok 550KM ( do końca dwójki byłem z przodu :P ) Czas na lepsze opony na zawody, bo dramat z trakcją ... będą slicki ;)
https://www.youtube.com/watch?v=uUsBA1TTshc
Cytat: pietro89 w 27.05.2015, 09:58zrobione/poprawione: oil catchtank
A co dokładnie zrobiłeś?
Da radę to w kombi zrobić ?
Podeślij link do rtch sprężyn co kupiłeś :)
Zarąbisty pomysł z tymi sprężynkami, ciekawe czy w w focusie dadzą radę unieść, pchnąć klapę. Podeślij link, albo wrzuć w temat.
Czym kleiles zderzak? ja kupilem zywice i mate. Chce od srodka tym podkleic. Mam identycznie pekniety zderzak jak Ty miales.
sprężynki zamówiłem przez neta ( na stronie producenta jest formularz kontaktowy bądź mail podany ) a parametry jak w filmiku podać.... koszt jednej to bodajże 12zł.... reszta info jest w filmiku ( mam siłowniki z laguny itd ) ;)
Ponoć w kombi też idzie zrobić, ale trochę innym patentem... co do foki nie mam pojęcia....
Co do zderzaka podkleiłem matę z włókna od wewnętrznej strony i dałem pierwszą warstwę szpachli w włóknem.... dalej wykańczałem szpachlówką "finish" czyli bardzo "drobną"
Oil catchtanka "home made" miałem już wcześniej na próbę ale problemem było zaginanie się węży i ten właśnie problem wyeliminowałem... no i podjąłem drugą ( tym razem udaną ) próbę zmiany łącznika dolotu ...
A jaki patent jest na kombi ? :)
? nie wiem, nie mam kombi :P co nieco można znaleźć na YT lub przeszukać równoległe fora ford/mondeo.... ja tak odnalazłem swój patent
Praktycznie w każdym samochodzie da radę zrobić automatyczne otwieranie klapy bagażnika, kwestia odpowiednich sprężyn. W swoim Bravo też miałem taki patent.Pomocne szczególnie gdy wychodzi się ze sklepu z dwiema reklamówkami, bądź w zimie- nie brudzimy sobie rąk ;)
Cytat: Adrian90 w 28.05.2015, 11:51Pomocne szczególnie gdy wychodzi się ze sklepu z dwiema reklamówkami, bądź w zimie- nie brudzimy sobie rąk
Słusznie!
Ręczne zamykanie nie jest już wtedy problemem, bo albo mamy już wolne ręce, albo chwycimy za czysty uchwyt wewnątrz auta :)
Cytat: yayko w 28.05.2015, 10:25A jaki patent jest na kombi? Smiley
Może zainteresuje Cie to co jest u mnie już prawie 3 lata i działa
https://www.youtube.com/embed/WY3PCFdkSnY"
Kupujemy taką SPRĘŻYNĘ którą przecinamy na polowę
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/687/prezentacja1sx.jpg) (http://imageshack.com/f/j3prezentacja1sxj)
AMORTYZATORY tylko o takich wymiarach jak w linku http://ford.sklep.pl/product-pol-15631-amortyzator-pokrywy-bagaznika-kombi.html
u mnie działa to na jednym (juz 3 letnim) nowym amorku
tak auto brzmi na obecnym setupie:
https://www.youtube.com/watch?v=WKaVc_Xthpg&index=1&list=PL7ExxUkyEU_B1dixKX9M1zzJ1OO-kfufP
Fajnie gada, ale dla mnie trochę za głośno. Często jeżdżę powyżej 4000-5000 więc chyba zamęczyłbym się. Zresztą ciche podjeżdżanie w miejsca publiczno-urzędowe byłoby wykluczone, nawet na niskich obrotach hehe.
PS. Widzę ładne zmiany biegów bez puszczania gazu :)
Tylko pytanie jedno mam, małe ;)
Jaki jest w końcu przebieg ?
180k jak w aukcji czy 305k jak na filmie ?
jak lubię głośne wydechy to w Mondeo mi to nie pasuje :)
ale strzela fajnie :D
Cytat: caqerr w 01.07.2015, 13:09180k jak w aukcji czy 305k jak na filmie?
heh.. touche!
ps. Ale jest opis na aukcji że nowy silnik wstawił.
Cytat: caqerr w 01.07.2015, 14:09180k jak w aukcji czy 305k jak na filmie?
W treści aukcji masz to wyjaśnione:
Cytat: pietro89 w 29.06.2015, 16:04Auto wykazuje licznikowo przebieg ponad 300tys lecz serce auta zostało kompleksowo wymienione przy przebiegu 124tys ( faktura z ASO Ford na ponad 17tys zł! ) z powodu zatarcia silnika przez niedopatrzenie poprzedniego właściciela... także przebieg faktyczny wynosi ok 180tys km.
pietro89 zanim pogonisz eSTeka, to zapytam o dwie rzeczy:
1.
Zmieniłeś pompę paliwa na Walbro. O ile wydajniejsza jest ta pompa i czy były jakieś problemy z jej montażem?
2.
Zrobiłeś short shiftera? (info z Twojego ogłoszenia)
Jeżeli możesz, to daj jakieś zdjęcia i opis modyfikacji.
No prosze, w takim razie przepraszam za mój błąd :D
Co do pompy to ja mam walbro gss342 bodajże, minimalnie trzeba było ją przerabiać... Ale bez problemu do ogarnięcia ;)
Shorta ogarnal mi kolega pasjonat... Przedluzyl tj dospawal ramiona pod linki aby byly dluzsze czyli szybciej sie naciagaja ciegna... Pompa walbro i trzeba bylo koszyk troche przerobic... Pompa daje max 7bar sprawdzone ...
Cytat: pietro89 w 01.07.2015, 12:42tak auto brzmi na obecnym setupie:
https://www.youtube.com/watch?v=WKaVc_Xthpg&index=1&list=PL7ExxUkyEU_B1dixKX9M1zzJ1OO-kfufP
Brzmi to strasznie prawdę mówiąc. Na tor może być,bo tam tym i tak się nikt nie przejmuje, ale słysząc taki dźwięk na ulicy, raczej bym się nie zachwycał a raczej uśmiechał :]
To twoja opinia... Moim zdaniem brzmi spoko. Generalnie ja jestem zadowolony z efektu a czy sie komus podoba to malo istotne... Nie robilem nic pod publiczke... Ktos prosil abym dodal filmik z brzmienia to dodalem
Spokojnie :) Oczywiście,że to Tobie miało się podobać, a ja wyraziłem swoją opinię do czego mam prawo :)
Dla mnie ST220 nie jest bolidem, nie jest autem sportowym, jest po po prostu troszkę szybszą limuzyną , a więc moim zdaniem nie przystoi do tego auta taki dźwięk, zwłaszcza,że ładnie brzmiący silnik V6 został całkowicie zagłuszony przez te "pierdzenie". Wydech powinien podkreślać brzmienie silnika, tak wydaje mi się,że jest ze smakiem ;)
Cytat: pietro89 w 01.07.2015, 16:18
Shorta ogarnal mi kolega pasjonat... Przedluzyl tj dospawal ramiona pod linki aby byly dluzsze czyli szybciej sie naciagaja ciegna...
A dałbyś radę przy okazji cyknąć jakieś fotki tego ustrojstwa?
Interesowałoby to zapewne wszystkich posiadaczy poliftowych ST220 (6-biegowa skrzynia).
PS. A co do wydechu i dźwięku, to każdy ma inne oczekiwania. Mi na przykład pasuje dźwięk ogromnego stożka przy całkowicie seryjnym wydechu, a więc jeszcze inna konfiguracja :)
(cichuteńkie podjeżdżanie pod blok, a bulgot tylko przy mocnym prostowaniu prawej nogi)
Kur....chodzi jak wyścigówka nie wiem czy przystoi czy nie ,ale dzwięk zajebisty:)
obecnie nie jest realne zrobienie fotografii ... za mało będzie widać. Generalnie kupiłem wybierak identyczny jak jest ori i kolega mając czas i chęci zobaczył jak bardzo można cięgna wydłużyć i to uczynił ... biegi wchodzą szybciej gdzieś o połowę w porównaniu do serii a wydłużył je o ok 3-4cm czyli na styk aby nie stawiały oporu na dnie wybieraka
Miałem bardzo podobny dźwięk w pierwszej wersji wydechu. Miało to swoje plusy, ludzie się oglądali, koty uciekały na drzewa, ale szybko mi się znudziło. Trochę dlatego, że po prostu głowa bolała od jazdy tym autem, a trochę z tego powodu, o którym napisał st-power -- takie brzmienie nie do końca pasowało, moim zdaniem, do Mondeo. No, ale każdy ma inne oczekiwania. :)
Auto zmienia właściciela ... ale zostaje nadal w kręgu Trójmiejskim ;)
Chłopak z Banina?
dokładnie nie wiem a adresu nie podam ( ochrona danych osobowych :P )