Fordtuning.pl

Tuning mechaniczny i stylistyczny => Tuning silników benzynowych wolnossących => Zaczęty przez: T w 05.03.2012, 01:06

Tytuł: Co daje lepszy dolot i wydech w V-ce?
Wiadomość wysłana przez: T w 05.03.2012, 01:06
ST200 Greka:

(http://images45.fotosik.pl/1405/710b0749ad39b1fc.jpg)

Przeróbki (z tego co pamiętam):

- W dolocie ma LIM i UIM przerobione tak jak ja to zrobiłem, do tego przepustnica 65 mm thin-blade.
- Wydech to kolektory i y-pipe Toyosports (te z ebaya), brak katalizatora, tłumiki końcowe przelotowe Supersprint.

Efekt — 200 KM i 230 Nm z 2,5 i to jeszcze bez strojenia! A niektórzy mądrale mówili, że te zmiany nic nie dadzą, a V-ka jest nietuningowalna. ;)

PS. Przypominam, że większość ST200 ma realnie ok. 180 KM albo i nie. Najlepsze było chyba MAG-a (ok. 190 KM), ale on miał jakieś drobne przeróbki w wydechu. :)
Tytuł: Odp: Co daje lepszy dolot i wydech w V-ce?
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 05.03.2012, 09:32
Aż tyle tam trzeba nadłubać zeby do serii dojść ? Masakra :)

Ciekawe jakby porzeźbić wykres co by z tego wyszło :)
Tytuł: Odp: Co daje lepszy dolot i wydech w V-ce?
Wiadomość wysłana przez: T w 05.03.2012, 13:13
Cytat: NeroN w 05.03.2012, 09:32Aż tyle tam trzeba nadłubać zeby do serii dojść? Masakra
W ST200 te 205 KM są niestety czysto papierowe... Co ciekawe, Contour SVT, niby z tym samym silnikiem, był sprzedawany jako auto o mocy 195 KM, co już jest bliższe prawdy, bo ostatecznie te 180 KM mają auta 10+.

Cytat: NeroN w 05.03.2012, 09:32Ciekawe jakby porzeźbić wykres co by z tego wyszło
Podobno wyszło, że AFR jest mocno nieoptymalne i po strojeniu powinno być 210 KM lub więcej.
Tytuł: Odp: Co daje lepszy dolot i wydech w V-ce?
Wiadomość wysłana przez: GrekuPL w 05.03.2012, 15:30
trochę nadłubać trzeba...przed strojeniem plan jest jeszcze poprawić dolot, wywalić odmy z dolotu, wstawić prostą rurę zamiast harmonijki, poprawić jeszcze przepustnicę/zrobić porting kolektora, poprawić wydech (supersprint ma średnicę 2,5" a ja mam środek jeszcze zwężony :( ) no i myślę, że za miesiąc/dwa będzie na stole 3.0...czas zrobić głowice pod eSTekowego lima :) no i myślę, czy warto zrobić porządnie dół czyli kapitalkę...bo teraz mam st200 sprawne w pełni...a 3.0 plan jest władować w jakieś mkI 4x4 :) i tam wrzucić wiązkę, kompa z st200 i wystroić na nowo :) ale to plan dłuuugo dystansowy, koniec planuję na następny rok jak się uda :) a w między czasie doinwestować mkII moje, tak aby rudej nie było, lakier na nowo dać i latać :)



Tomek? a czemu Ty mi na gg nie odpisujesz ?? obraziłeś się, że 3.0 od razu nie dałem pod maskę ?  8)
Tytuł: Odp: Co daje lepszy dolot i wydech w V-ce?
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 05.03.2012, 16:17
Hmm... ktoś przykombinował z tym silnikiem :)


Gdzie będziesz robił porting ?
Co daje wywalenie tych odm (tych od głowic)? I wtedy luzem się je puszcza w atmosfere ?
Tytuł: Odp: Co daje lepszy dolot i wydech w V-ce?
Wiadomość wysłana przez: GrekuPL w 05.03.2012, 16:20
Cytat: NeroN w 05.03.2012, 16:17Gdzie będziesz robił porting?
sam zrobię :)
Cytat: NeroN w 05.03.2012, 16:17Co daje wywalenie tych odm (tych od głowic)? I wtedy luzem się je puszcza w atmosfere?
wywalasz syf, który idzie w dolot, czysty dolot zostaje wtedy no i bez ciepłego powietrza :) idą w cathtanka czy jak to się tam zwie...
Tytuł: Odp: Co daje lepszy dolot i wydech w V-ce?
Wiadomość wysłana przez: MAG w 05.03.2012, 22:40
Cytat: Tomasz w 05.03.2012, 01:06
... Najlepsze było chyba MAG-a (ok. 190 KM), ale on miał jakieś drobne przeróbki w wydechu. :)
Najlepszy wynik mojego ST200 to było 190KM i 217Nm.
Ze zmian - wkładka K&N plus optymalizacja y-pipe'a i lekko uwolniony końcowy wydech.
Tytuł: Odp: Co daje lepszy dolot i wydech w V-ce?
Wiadomość wysłana przez: GrekuPL w 06.03.2012, 08:50
Cytat: MAG w 05.03.2012, 22:40Najlepszy wynik mojego ST200 to było 190KM i 217Nm.
Ze zmian - wkładka K&N plus optymalizacja y-pipe'a i lekko uwolniony końcowy wydech.
no tak MAG, ale Ty jak mnie pamięć nie myli miałeś remont caaaałego silnika :) po tym jak szpece od gassssu Ci opiłków nawrzucali do silnika...
Tytuł: Odp: Co daje lepszy dolot i wydech w V-ce?
Wiadomość wysłana przez: MAG w 14.03.2012, 17:49
miałem wymienione panewki korbowodowe plus wał, bo stary był za bardzo zjechany, plus dostał nowe pierścionki na wszystkie tłoki (oczywiscie honowanie tez było).
przy okazji nic nie było robione z dodatkowych rzeczy.

przed robota najlepszy wynik 186KM i 216Nm na benie, a na gazie nie pamietam, a niestety nie moge wykresów odnaleźć - były na starym kompie, który juz nie startuje nawet ...
Tytuł: Odp: Co daje lepszy dolot i wydech w V-ce?
Wiadomość wysłana przez: T w 14.03.2012, 21:25
Cytat: GrekuPL w 06.03.2012, 08:50po tym jak szpece od gassssu Ci opiłków nawrzucali do silnika...
Jak im się to udało? ;)
Tytuł: Odp: Co daje lepszy dolot i wydech w V-ce?
Wiadomość wysłana przez: MAG w 15.03.2012, 18:46
Cytat: Tomasz w 14.03.2012, 21:25
Jak im się to udało? ;)
Nie patrzyłem na rece i skubańcy nie zdjeli kolektora jak wiercili wtryski ...

całe szczęście jak znajomy rozkręcił silnik, to gdy zobaczył te opiłki, kazał wezwać rzeczoznawcę i finansowo nie ucierpiałem ...