ST200 Greka:
(http://images45.fotosik.pl/1405/710b0749ad39b1fc.jpg)
Przeróbki (z tego co pamiętam):
- W dolocie ma LIM i UIM przerobione tak jak ja to zrobiłem, do tego przepustnica 65 mm thin-blade.
- Wydech to kolektory i y-pipe Toyosports (te z ebaya), brak katalizatora, tłumiki końcowe przelotowe Supersprint.
Efekt — 200 KM i 230 Nm z 2,5 i to jeszcze bez strojenia! A niektórzy mądrale mówili, że te zmiany nic nie dadzą, a V-ka jest nietuningowalna. ;)
PS. Przypominam, że większość ST200 ma realnie ok. 180 KM albo i nie. Najlepsze było chyba MAG-a (ok. 190 KM), ale on miał jakieś drobne przeróbki w wydechu. :)
Aż tyle tam trzeba nadłubać zeby do serii dojść ? Masakra :)
Ciekawe jakby porzeźbić wykres co by z tego wyszło :)
Cytat: NeroN w 05.03.2012, 09:32Aż tyle tam trzeba nadłubać zeby do serii dojść? Masakra
W ST200 te 205 KM są niestety czysto papierowe... Co ciekawe, Contour SVT, niby z tym samym silnikiem, był sprzedawany jako auto o mocy 195 KM, co już jest bliższe prawdy, bo ostatecznie te 180 KM mają auta 10+.
Cytat: NeroN w 05.03.2012, 09:32Ciekawe jakby porzeźbić wykres co by z tego wyszło
Podobno wyszło, że AFR jest mocno nieoptymalne i po strojeniu powinno być 210 KM lub więcej.
trochę nadłubać trzeba...przed strojeniem plan jest jeszcze poprawić dolot, wywalić odmy z dolotu, wstawić prostą rurę zamiast harmonijki, poprawić jeszcze przepustnicę/zrobić porting kolektora, poprawić wydech (supersprint ma średnicę 2,5" a ja mam środek jeszcze zwężony :( ) no i myślę, że za miesiąc/dwa będzie na stole 3.0...czas zrobić głowice pod eSTekowego lima :) no i myślę, czy warto zrobić porządnie dół czyli kapitalkę...bo teraz mam st200 sprawne w pełni...a 3.0 plan jest władować w jakieś mkI 4x4 :) i tam wrzucić wiązkę, kompa z st200 i wystroić na nowo :) ale to plan dłuuugo dystansowy, koniec planuję na następny rok jak się uda :) a w między czasie doinwestować mkII moje, tak aby rudej nie było, lakier na nowo dać i latać :)
Tomek? a czemu Ty mi na gg nie odpisujesz ?? obraziłeś się, że 3.0 od razu nie dałem pod maskę ? 8)
Hmm... ktoś przykombinował z tym silnikiem :)
Gdzie będziesz robił porting ?
Co daje wywalenie tych odm (tych od głowic)? I wtedy luzem się je puszcza w atmosfere ?
Cytat: NeroN w 05.03.2012, 16:17Gdzie będziesz robił porting?
sam zrobię :)
Cytat: NeroN w 05.03.2012, 16:17Co daje wywalenie tych odm (tych od głowic)? I wtedy luzem się je puszcza w atmosfere?
wywalasz syf, który idzie w dolot, czysty dolot zostaje wtedy no i bez ciepłego powietrza :) idą w cathtanka czy jak to się tam zwie...
Cytat: Tomasz w 05.03.2012, 01:06
... Najlepsze było chyba MAG-a (ok. 190 KM), ale on miał jakieś drobne przeróbki w wydechu. :)
Najlepszy wynik mojego ST200 to było 190KM i 217Nm.
Ze zmian - wkładka K&N plus optymalizacja y-pipe'a i lekko uwolniony końcowy wydech.
Cytat: MAG w 05.03.2012, 22:40Najlepszy wynik mojego ST200 to było 190KM i 217Nm.
Ze zmian - wkładka K&N plus optymalizacja y-pipe'a i lekko uwolniony końcowy wydech.
no tak MAG, ale Ty jak mnie pamięć nie myli miałeś remont caaaałego silnika :) po tym jak szpece od gassssu Ci opiłków nawrzucali do silnika...
miałem wymienione panewki korbowodowe plus wał, bo stary był za bardzo zjechany, plus dostał nowe pierścionki na wszystkie tłoki (oczywiscie honowanie tez było).
przy okazji nic nie było robione z dodatkowych rzeczy.
przed robota najlepszy wynik 186KM i 216Nm na benie, a na gazie nie pamietam, a niestety nie moge wykresów odnaleźć - były na starym kompie, który juz nie startuje nawet ...
Cytat: GrekuPL w 06.03.2012, 08:50po tym jak szpece od gassssu Ci opiłków nawrzucali do silnika...
Jak im się to udało? ;)
Cytat: Tomasz w 14.03.2012, 21:25
Jak im się to udało? ;)
Nie patrzyłem na rece i skubańcy nie zdjeli kolektora jak wiercili wtryski ...
całe szczęście jak znajomy rozkręcił silnik, to gdy zobaczył te opiłki, kazał wezwać rzeczoznawcę i finansowo nie ucierpiałem ...