Z uwagi na dyskusję toczącą się wpadkowo w innym temacie zakładam temat dotyczący wagi felg czy całych kół montowanych do naszych samochodów. Skoro kolega weksla zważył swoje koła z oponami pochodzące oryginalnie od Focusa mk2 RS oraz potem porównawczo sprawdził standardowe koła Focusa mk2 ST, to warto pociągnąć ten temat dalej.
Waga koła ma znaczenie dla przyśpieszenia auta oraz tzw. masy nie resorowanej.
Zaczynamy od koła o rozmiarze 18" od Focusa ST mk2 z oponą 225/40 Continental ContiSportContact 5 - zdjęcie zrobione przez kolegę wekslę:
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160222/1fc3b2010c51707bea0a521b1f8a8aad.jpg)
Powyższe koła ważą 22,4 kg.
Kolej na koła o rozmiarze 19" od Focusa mk2 RS z oponami 235/35 Michelin Pilot Super Sport (również zdjęcie weksli):
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160222/096720c1a8810d1993cb7014315dfcd9.jpg)
Takie koła ważą 21,7 kg.
Proszę o podawanie informacji, które posiadacie na temat wagi felg, opon czy całych kół.
Może uda się stworzyć jakąś bazę wiedzy :)
Yayko podaj jeszcze raz dokładne dane tych swoich Sparco i ich wagę.
Dobry temat. Bedziemy ważyć:)
Ciekawy temat.
Rozumiem, że koło może też być z innego forda niż foka? :D
Cytat: weksla w 28.02.2016, 14:32Bedziemy ważyć:)
No to ja też powędrowałem z wagą łazienkową do garażu :D
W garażu mam oryginalne felgi 18" z Mondeo ST220 oraz oryginalne fordowskie felgi 17", które mam jako ,,letnie" w S-Maxie (ja je kupiłem w internecie, ale wydziałem wiele nowych Galaxy wyjeżdżających na nich z salonów):
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20160228_123351_zpsc7eoy2zn.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20160228_123351_zpsc7eoy2zn.jpg.html)
A więc jazda na wagę!
(po położeniu drewnianych podkładek widocznych na dalszych zdjęciach waga oczywiście została wyzerowana)
Felga Mondeo mk3 ST220 (18x7.5, ET52,2, 5x108):
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20160228_123136_zpswkgecsu2.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20160228_123136_zpswkgecsu2.jpg.html)
Waga
11,9 kg.
Felga od S-Maxa/Galaxy (17x7.0, ET50, 5x108):
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20160228_123300_zpsvthdhqbp.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20160228_123300_zpsvthdhqbp.jpg.html)
Waga
10,1 kg.
Zważyłem także praktycznie nowe (przejechane zaledwie 200 km) opony zimowe Bridgestone Blizzak LM-32S w rozmiarze 225/40R18 (a więc rozmiar ST220):
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20131205_171318_zpseuh2tm1i.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20131205_171318_zpseuh2tm1i.jpg.html)
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20131205_171127_zpsagdrwdbq.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20131205_171127_zpsagdrwdbq.jpg.html)
I wyszło, że ważą
10,0 kg:
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20160228_124313_zpsvl9gtvzb.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20160228_124313_zpsvl9gtvzb.jpg.html)
Cytat: ethernal w 28.02.2016, 15:45Rozumiem, że koło może też być z innego forda niż foka? :D
Oczywiście. Różnica w felgach polega przecież czasami tylko na innym rozstawie śrub, a reszta parametrów w tym zwłaszcza masa są identyczne.
Zresztą nawet jak dana felga nie będzie występować konkretnie dla Forda, to i tak można użyć informacji chociażby porównawczo.
Jak będę znowu za miesiąc w Gdańsku, to postaram sie poważyć 17-tki Dezent, 19-tki Wolf i 19 Radius (na 99% będę przekładał letnie kapcie do Smokusa z Radiusów na Wolfy) no może jeszcze fabryczne 16-tki z oponą 205/55/16, bo takie ma moja siostra w swoim Mondku Mk3
Felga Sparco Assetto Gara 18x8
Waga felgi
9kg
waga felgi z oponą 225/40
19 kg :)
(http://www.tirerack.com/images/wheels/sparco/sparco_ag_b_pdpfull.jpg)
Czailem sie na te Sparco, ale zdyskwalifikowal je offset...
OZ Alleggerita hlt 8x18
waga miedzy 7.93 a 7.94kg
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d2a2c02718ec.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/d2a2c02718ec.jpg.html)
Informacja odnośnie opon w rozmiarze Focusa RS, czyli 235/35R19:
10,08 kg - Pirelli P Zero
10,24 kg - Pirelli P Zero Trofeo R
9,74 kg - Michelin Pilot Sport Cup 2
9,92 kg - Dunlop Sport Maxx Race
Informacje znalezione tu:
http://www.auto-motor-und-sport.de/bilder/sportreifentest-2015-groesse-235-35-r19-semi-slicks-9433562.html?fotoshow_item=14#fotoshow_item=14
I tu jeszcze trochę w tym samym rozmiarze :) :
9,0 kg - Pirelli P Zero (zwróćcie uwagę, że jest to inny wynik, niż wyżej! obie opony indeks 91Y)
8,9 kg - Continental SportContact 5P
9,0 kg - Hankook Ventus S1 Evo K 117
8,7 kg - Dunlop Sportmaxx RT
9,9 kg - Nokian Z-Line
9,6 kg - Bridgestone Potenza S001
8,8 kg - Kumho Ecsta PS 91
Źródło informacji:
http://www.auto-motor-und-sport.de/bilder/sommerreifen-test-2015-groesse-235-35-r19-beste-sportreifen-770728.html?fotoshow_item=23#fotoshow_item=21
To ja dodam wage stalowych
17X7et55 waga 12.6kg
No to jest spora różnica pomiędzy stalowymi a aluminiowymi.
Zamieniając te wskazane przez Ciebie stalowe:
Cytat: olaf6500 w 02.03.2016, 11:1117X7et55 waga 12.6kg
na alusy o identycznych parametrach:
Cytat: sseebbaa1 w 28.02.2016, 21:32(17x7.0, ET50, 5x108) Waga 10,1 kg
Zmniejszamy 10 kg masy statycznej auta. A gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że jest to masa wirująca, która musi zostać dodatkowo rozpędzona (oprócz liniowego przesunięcia łącznie z samochodem musi ta masa zostać jeszcze dodatkowo zakręcona) to różnica jest jeszcze większa. Ma to znaczenie także dla hamowania.
Tutaj jeszcze znalazłem informacje ze stajni BMW, ale na tyle ładnie przedstawione na zdjęciach, że warto pokazać:
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=265756
A zestawienie w formie tabelki jest tutaj: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_cI7u3HAcOhG4lO_Oy0HCa4HXH29k5Hz690-DqegCnA/edit#gid=0
Większość felg jest w zbyt dużym rozmiarze i z niewłaściwym ET, ale i tak można zobaczyć :)
Wiem że dużo i sam byłem zdziwiony tym bardziej że ważyłem seryjne 16" do mondeo mk3 z oponami 205/55 michelin energy z 5mm bieżnika i wyszło 16kg i nie spodziewałem się aż takiej wagi po 17"
Ładnie ciężkie te fele do bmw
Cytat: sseebbaa1 w 02.03.2016, 11:57No to jest spora różnica pomiędzy stalowymi a aluminiowymi.
Kiedyś porównałem aluminiowe i stalowe 16" i nie było żadnej różnicy. :)
Cytat: weksla w 02.03.2016, 14:22
Ładnie ciężkie te fele do bmw
Czy ja wiem...
Te wartości na zdjęciach są w funtach.
Wagę w kilogramach masz w tabelce (drugi link).
Aaaa hahaha ja myslałem że to w kg hehegh i 20kg fele bez opon☺
Kolejne opony zważone :)
GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 3
225/55R17 101W
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20160324_124803_zps5zrg93k9.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20160324_124803_zps5zrg93k9.jpg.html)
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20160324_124736_zpsdafg76kx.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20160324_124736_zpsdafg76kx.jpg.html)
Waga 11,2 kg.
Takie opony będę jutro zakładał do S-Maxa na felgach 17" pokazanych w poście #3.
PS. Jeżeli przy okazji sezonowej zmiany ktoś będzie zmieniał opony na całkowicie nowe, to jest to doskonała okazja do zważenia. Zważenie nowej opony nie będzie obarczone błędem wynikającym z utraty masy na skutek zużycia.
Pamiętajcie o tym i uzupełniajcie dane w tym temacie!
8)
informacja podana na FCP przez forumowicza latar:
"Felga MS Design 20'' z oponą 245/35 ContiSportContact 3 XL waży 24.6 kg."
Czyli kozackie butki stosowane w S-Maxie :)
Sparco Tarmac 17" + 205/40 bridgestone RE050A - 17kg
ciekawe ile waza oryginalne FiSTowe, ale to albo ktoś zdradzi albo sobie zważę jak zmienię zimówki na powyższe
Felgi Borbet BLX
20x8,5
ET45
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180413_201410_zpsxaimq7it.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180413_201410_zpsxaimq7it.jpg.html)
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180413_201258_zpsonsumorl.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180413_201258_zpsonsumorl.jpg.html)
Takie felgi ważą 13,7 kg.
Felgi zostaną zamontowane w S-Maxie mk2.
Piękne te felgi, muszę je rozważyć.
Może się komuś przyda. Miałem okazję przymierzyć się do felg Focusa IV ST-Line. Z wyglądu niby takie same ale różna waga:
JX7C-H1A - rocznik 2019 waga 11,7kg (ma też oznaczenie JX7C-S1A)
JX7C-1007-H1A - rocznik 2018 waga 12,1kg.
na zdjęciu widać że srebrny rant przyłożony jeden do drugiego jest jakby minimalnie cieńszy. Cięższa felga miała co prawda wentyl i była bardzo zimna lecz +0,4kg to pod to nie da się podciągnąć.
(https://images89.fotosik.pl/303/e2267d3a7862271bmed.jpg)
(https://images89.fotosik.pl/303/fdca1d18c6d2f627med.jpg)