witam mam do was pytanie nie wiecie skad może walic olej?
obstawiam dolny uszczelniacz na wale korbowym , po wymianie rozrzadu juz byla taka usterka serwis gdzie robilem wymienil powyzszy uszczelniacz I dalej jest to samo, dzownilem rozmawialem z gosciem to powiedzial teraz zebym odstawil auto rozbiora dolne obudowy auto bedzie chodzilo na wolnych obrotach I beda patrzec skad cieknie brak slow z gory dzieki za pomoc pozdrawiam
http://zapodaj.net/29b2e6242846c.jpg.html
Nie za dużo oleju było wlane (wtedy podejrzewałbym uszczelniacze)?
Jedyny przykład żygania w RSie olejem znany z angielskich forów to w przypadkach gdy był robiony agresywny chiptuning, bez dodatowego zakucia silnika (tłoki odprężające- ze zmianą stopnia komresji) - wtedy waliło z rurki odpowietrzającej z obudowy filtra do pokrywy wałków (poddawały się półki pierścieni w tłokach przy chipowaniu Revo 4+czyli bardzo dużo momemntu i 420KM+). Zachlapane okolice pod PCMem i w okolicach obudowy filtra oleju.
Co miałeś robione w sensie chipowania KM/Nm?
Nic seria plus wydech 312km obecnie..musiałem zrobić rozrząd bo z górnych uszczelniaczy wywalilo olej...a teraz z dolnego cieknie...robili juz Raz na gwarancji i dalej to samo...
Sprawdź rurkę odmy. Niby mam st, ale u mnie tak samo wyglądało. Okazało się że pękło kolanko co wchodzi pod plastik na głowicy.
Chodzi ci o ten wężyk? Co wchodzi do odmy obudowy filtra oleju? Możesz zrobić foto z góry dzięki za pomoc
« Dodane: 17.12.2015, 18:12 »
KrisZ zawsze jest 3/4 wczesniej wymienialem bylo ok kolego fabio210 patrzalem teraz nic nie widac wszytsko suche...ale naprawde miales taki sam wyciek i lalo ci sie z tej rurki? z kolanka? dziwne bo obudowa walu korbowego jest bardziej w lewa strone... panowie skad moze byc ten wyciek jeszcze? mozna to jakos stweirdzic? w serwisie sciagneli dolne obudowy i mowili mi ze nie bylo wycieku to co czary mary? :-) z czego moze lac w tamtych okolicach? dzieki za pomoc
Mnie nigdy nic z silnika nie ciekło.
Wróć! raz ciekło - odpływ oleju z turbiny - tam jest taka rurka czarna stalowa i była tam skaza - ale naprawili mi to na gwarancji. Drugi to sabotaż ASO polegał na zgięciu rurki chłodniczki oleju/przełamali rurkę. Ale te rzeczy wyglądały od razu na oczywiste i od razu je usunąłem.
(http://i23.photobucket.com/albums/b394/kriss_kross/Focus%20RS/IMG_0269.jpg) (http://s23.photobucket.com/user/kriss_kross/media/Focus%20RS/IMG_0269.jpg.html)
Sprawdź zaworek odpowietrzający w bloku silnika i zobacz czy Ci bagnet "nie wylata". Poza tym jedynym znanym mi miejscem są te rurki z obudowy filtra oleju ale to zazwyczaj objaw początku poważnego "kaboom". Wymyj silnik i na czystym zobacz skąd leci. Albo naklej coś jasnego niepalnego na płytę pod silnikiem i to pomoże zlokalizować Ci źródło.
Ten wyciek to są 2 opcje , albo uszczelniacz na wale , lub z pod pompy oleju , albo uszczelniacze na walkach. Żadna rurka bo takowej tam nie ma . Także jedno pozostaje rozebrać wszystko i sprawdzić, a i czasem nie myj silnika ,bo jak bedzie mały wyciek to potem nie znajdą.
U mnie cieklo tak jakby od rozrządu. Myślałem z początku że to uszczelniacz poleciał. Ale jak się okazało to kolanko. Carlos, to te kolanko obok tego kapsla plastikowego na głowicy. Co rurka od odmy wchodzi pod plastik na głowicy. Tak to ta rurka od.separatora oleju.
Nie ma możliwości żeby z tej rurki doleciał olej aż na plastik z rozrządu. Idź na profil weksli i zobacz gdzie masz tą rurkę a gdzie rozrząd. U weksli teraz wymieniamy silnik.
No ale jak wytłumaczyć to u mnie? Po wymianie rurki już spokój mam. Widocznie jakoś tam dolatuje.
Zresztą, nie.zaszkodzi sprawdzić, wystarczy tylko zdjąć plastik z głowicy.
Akurat w rsie sprawdzić czy to ta rurka jest łatwo. Więc Carlosc zobacz czy masz zapoconą odme.
Panowie sprawdzalem zdejme gorny plastic od pokrywy mowa o tym plastiku kolo korka wlewu oleju? z napisem duratec? :-) wczoraj tak na szybko zerknalem jest sucho ale zerkne jeszcze raz I zobacze ale z tego co wczoraj patrzalem to kolanko cale I jest sucho a ty miales pod plastikiem olej wylany??? z gory dzieki za odpowiedz :-) I rurka kolanko bylo pekniete?
« Dodane: 19.12.2015, 12:42 »
Sprawdziłem zdjalem plastik suchutko nic nie cieknie obstawiam wadliwy zimering na wale korbowym...a może pompa oleju ma jakieś micropekniecie? Etc ...
bo nic innego mi nie przychodiz do glowy skad moze lac? :-/ co sadzicie? jutro oddaje auto sciagna oslony dolne pod walem zaloza pasek I bez oslon auto bedzie chodzilo zobaczymy ale nie ukrywam chcialbym sie w koncu z tym uporac ;-/
« Dodane: 20.12.2015, 12:08 »
Foto odnosnie pokrywy..
http://zapodaj.net/cec4ecbf6bbff.jpg.html
No jak widać sucho. Czyli uszczelniacz lub pompa. Jeśli to mały wyciek ciężko będzie go znaleźć.
no zobaczymy auto oddane sciagna dolne oslony od walu korbowego i moze znajda wyciek ;-)