Dziś na przeglądzie TUV pan specjalista potwierdził od dawna nękające mnie obawy. "Te hamulce do tak stuningowanego auta są o ok. 30% za słabe"/ Oczywiście zgodziliśmy się z tym, ze generalnie nawet w serii ST ma po prostu za śłabe hamulce do osiągów i prawdopodobnie sama wymiana tarcz i klocków zmieni niewiele. Zatem pytanie - za czym sie rozglądnąć, jak na przyszłość uzbroić auto w hebel, który nie bedzie wzbudzał wątpliwości. No i faktycznie pozwoli sie pozbyć tego stałego uczucia, szczególnie na autobahnie, że sa po prostu za słabe.
Są jakieś zestawy w sensie jarzmo/zacisk itp. np. dwutłoczkowe, które można by było zastosować bez rzeźbienia, tylko po prostu włożyć w miejsce serii?
Poradzicie?
Jeśli samochód ma przechodzić przeglądy TUV to raczej żadne adaptery i zaciski chociażby z E38 nie przejdą. Są zestawy, oprócz sporej ceny zakupu - korzystają często z nietypowych tarcz i odbija się na kosztach utrzymania. Bliskie ideałowi (bez adapterów) są zaciski i tarcze z mk3 RS - taki zestaw ma Weksla, ale podobno coś tam trzeba było dopasować.
No i jeszcze jedno - wiedzę zaciski będą wymagać dystansow - co na to Pan z TUV?
Dlatego pytanie było o konkretne dedykowane zestawy, którymi warto sie zainteresować, tj. faktycznie popawią efektywność hamowania. Zadnych wydumek, nakładek/zakładek i przekładek. Musi być wszystko tak jak mam obecnie w samochodzie, czyli pełen legal z odpowiednimi wpisami, że auto dostaje TUV tak jak zwykły ST. Uprzedzam pytanie - tak mam zrobiony nawet Leistungssteigerung i wpisany w dowód, co nawet w dojczlandii nie jest to takie oczywiste :)
Dlatego w grę wchodzi tylko zestaw typu - wywal serie, wstaw dedykowany zestaw i nie made in hgw :)
Swego czasu interesowałem się takimi zestawami, bo myślałem, że będę to montował w Mondeo mk3. Dlatego podglądałem też zestawy do Focusa mk2 ST.
Dosyć rozsądnym - w porównaniu do innych dedykowanych - wydawał się zestaw K-Sport z tarczami 356 mm i 8-tłoczkowymi zaciskami.
Kosztuje 1100 Funtów, ale dostajesz dwuczęściowe tarcze (aluminiowe dzwony) i super lekkie zaciski.
https://www.dcperformance.co.uk/cheap/649633/ford/k-sport-front-big-brake-kit/fo01-2-356x32.html
Musiałbyś dowiedzieć się tylko jak jest z papierkologią tego produktu z punktu widzenia TÜV.
Myślę że w przypadku zeatawu z RS mk3 na tarczy RS mk3 350mm tuv byś dostał. Nie ma tam żadnych adapterow wszystko wygląda bez dociekania jak p&p
k- sport już gdzieś wcześniej trafiłem ale to już jest zdaje sie dalece ekstremalne. Nie wybieram sie na wyścigi :) I nie pałuje na każdym odcinku drogi do odciecia. RS MK3 tzn. aktualny RS?
Tak aktualny
A ile kosztuje kompletny zestaw przednich hamulców RS-a mk3?
Jak zerkniesz na allegro są chyba 2 komplety na przód z tarczami za 3200 i same pary zacisków po 1900-2000. Same tarcze, o ile się nie mylę, widziałem w okolicach 500/sztuka (a EBC nawet mniej).
Ok to jest jakaś alternatywa z tym RSem. Teraz juz ostatnie pytanie - a bez zmiany tarcz. Same zaciski, strzemię? Cos przynajmniej 2 tłoczkowego a nie kosztującego jak zestaw wyczynowy?