Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Ostatnie wiadomości

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
21
Nasze artykuły / Grubszy przedni stabilizator w...
Ostatnia wiadomość przez Fordtuning.pl - 02.02.2024, 16:41
Stabilizator w ST220 ma grubość około 20 mm. Natomiast, co ciekawe, ,,zwykłe" Mondeo mk3 ma stabilizator o grubości 21 mm. A wydawałoby się, że to wersja ST powinna mieć sztywniejszy stabilizator, bo ten element zawieszenia jest odpowiedzialny za ograniczanie przechyłów...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Grubszy przedni stabilizator w Mondeo ST220
22
Nasze artykuły / Wytrzymałość 6-biegowej skrzyn...
Ostatnia wiadomość przez Fordtuning.pl - 02.02.2024, 16:40
Na forach związanych z mocniejszymi Fordami oraz na FB od czasu do czasu przetaczają się dyskusje, czy w Mondeo ST220 lepsza jest skrzynia biegów o 5 przełożeniach MTX-75 (występowała w modelach przedliftowych), czy może ta o 6 przełożeniach MMT6 (montowana...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Wytrzymałość 6-biegowej skrzyni MMT6 w Mondeo ST220, a właściwy olej w skrzyni
23
Nasze artykuły / Dodatkowe obniżenie fotela Rec...
Ostatnia wiadomość przez Fordtuning.pl - 02.02.2024, 16:39
Mondeo ST220 ma bardzo wygodne i świetnie wyglądające fotele znanej firmy Recaro. Mają one jednak jedną wadę, a mianowicie siedzisko fotela jest stosunkowo wysoko. Taką niedogodność można trochę zminimalizować poprzez dodatkowe obniżenie fotela, które jeżeli chodzi o poświęcony materiał będzie...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Dodatkowe obniżenie fotela Recaro w Mondeo ST220 za złotówkę
24
Nasze artykuły / Dlaczego hamulce pylą lub pisz...
Ostatnia wiadomość przez Fordtuning.pl - 02.02.2024, 16:37
Hamulce, szczególnie w tych mocniejszych i szybszych autach potrafią sprawić wiele problemów. Najpopularniejsze z nich to pylenie lub piszczenie. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiada p. Lech Wójcik, były pilot rajdowy i właściciel popularnego sklepu Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Hamulce.net w rozmowie z Tomaszem Tobiacelli...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Dlaczego hamulce pylą lub piszczą?
25
Nasze artykuły / Swap z Duratec 2.5 V6 na 3.0 V...
Ostatnia wiadomość przez Fordtuning.pl - 02.02.2024, 16:36
Znanym faktem jest, że dół V-ek nie jest zbyt trwałym elementem i większość awarii tego silnika dotyczy uszkodzonych panewek. Wiele osób szuka wtedy ,,kompletnego" silnika na Allegro, montuje go, a za parę miesięcy (lub wcześniej) problem się powtarza, a pieniądze...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Swap z Duratec 2.5 V6 na 3.0 V6
26
Tuning stylistyczny: nadwozie i wnętrze / Odp: Fotele po lifcie w samoch...
Ostatnia wiadomość przez ST - 29.01.2024, 14:03
🤣
27
Silniki benzynowe turbo / Wymiana rozrządu w 2.5T - podk...
Ostatnia wiadomość przez lukasz.volvov50 - 16.01.2024, 14:02
Witam wszystkich. Czy mógłby ktoś polecić dobrego fachowca od 2.5T z podkarpacia? Niedługo stuknie mi 100 tyś. i 8 lat i myślę ,że najwyższa pora na wymianę rozrządu. Z góry dziękuję za pomoc
28
Silniki benzynowe turbo / Mondeo 2.5t boost
Ostatnia wiadomość przez Mausik - 15.01.2024, 22:03
Witam. Mam problem z doładowaniem które wynosi ok 1.2bNic mi nie wiadomo o chipie a błędów brak:/ Jaka powinna być wartość przepływu przy seryjnym programie?
29
Silniki benzynowe turbo / Odp: Tulejowanie, nadwymiar Tł...
Ostatnia wiadomość przez umcyk - 07.01.2024, 13:29
No to czekam, zresztą chyba nie tylko ja na szczęśliwy finał prac.
Jak to nie żadna tajemnica napisz o kosztach jakie poniosłeś.
Na pewno wiele osób będzie łatwiej podjąć decyzję jeśli nie daj Boże spotka kogoś podobna sytuacja.
Powodzenia i pozdrowienia
30
Silniki benzynowe turbo / Odp: Tulejowanie, nadwymiar Tł...
Ostatnia wiadomość przez Geraltzrusa - 07.01.2024, 13:12
Cytat: umcyk w 20.12.2023, 16:39Witaj.
Udało się coś sensownego zrobić?
Trochę czasu minęło i mam nadzieję że udało ci się problem rozwiązać.
Jeśli tak to napisz dla potomnych.
Pozdrawiam


No więc , sytuacja się trochę pozmieniała 🤷�♂️ 

Oczywiscie tłoków nadwymiar nie znalazłem , jednakże 83.5 wjechały Wossner Kute bo innej możliwości nie było niestety bądź stety ;)
Blok wylądował pod Krakowem gdzie gorąco polecam Pana Marcina z Satis Tech , blok został obrobiony , wkładka alu  ( zamkniecie bloku ) Szlifierz przeszlifował delikatnie cylindy jednak okazało się że Tłok który "spłynał " w moim przypadku narobił syfu w cylindrze i trzeba było zrobić wstawkę.  Wcześniej wał został przepolerowany ( akurat tutaj nie było u mnie problemu ) a w pierwszej chwili słychać było jak panewka.  Dodatkowo po zplanowaniu okazało się że trzeba doł osiować bo dotykało stopy dół był krzywy . Finalnie zamknięty , zplanowany , z wkładką , rozwiercony pod kute tłoki Wossnera 83.5 wrócił do mnie w puzzlach :) mycie i składanie , głowica zregenerowana w Poznaniu , Turbo również u mojego kuzyna , masa uszczelek , oringów itp . Jestem na etapie składania rozrządu , silnik jeszcze na stojaku . Myśle że góra dwa dni i bedzie wkładany Z POWROTEM do budy . Po dwóch zmianach oleju wyladuje na hamowni bo obawiam sie że ktoś kiepsko zrobił program i spalanie stukowe zabiło tłok ............. mogłem kupić używke silnik..... no mogłem ale co z tego jak pewnosci zadnej nie mam ile to pochodzi ..... a teraz n zamknietym bloku , z nowymi bebechami i kutymi tłokami powinien pochodzic ;)  Nie powiem bo pociągneło mnie to po kieszeni ale suma sumarum kupiłem uszkodzonego Focusa St po dosć niskiej cenie wiec liczyłem się z tym że wsadze kase ale przynajmniej będe miał wieksza pewnosc niz niepewnosc ;)  wrzuce fotki , obiecuje :) Pozdrawiam wszystkich .
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10