Witam mam mały dylemat dotyczący swapu. Aktualnie dzielnie mi służy Escort 1,6 EFi ale brakuje mu mocy. Mój kuzyn oddał 2 miesiące temu Escorta 1,8 na złom ale zostawił silnik i całą resztę rzeczy typu wiązki kolektory komputer itp z myślą że wmontujemy to na wiosnę do mojego Escorta. Pech chciał że 3 dni temu babka wjechała w tył jego Mondeo i samochód prawdopodobnie będzie złomowany, więc znów mam silnik z całym osprzętem. I teraz jest pytanie który wybrać 1,8 115 z escorta czy 2,0 130 z mondeo, głownie w wyborze kieruje się prostotą montażu i niskim kosztem. Jak sądzicie co wybrać?
2,0 miał przecież 150km o ile się nie mylę, a 1,8 występował w 2 wersjach: 115km i 130km xr3i. Najlepiej ten 2.0 lub xr3i. Takl w ogóle o którą generację chodzi?
dużo znajdziesz na: http://fordescort.pl/
A przepraszam że zapomniałem napisać mój Esi to mk VII kombi ze skrzynią IB5
A co do silników to przecież napisałem że jeden z ESCORTA 1,8 RKC 115 km drugi pochodzi z MONDEO 2,0 130km z 1997r .
Precyzując pytanie jak to jest dokładnie z tą przekładką bo wiem że jeśli chodzi o 1,8 to jest plug& play ale korci mnie żeby wstawić te 2,0 a tu niestety nie wiem jak z montażem
Sprawdź jak wyglada osprzęt bo z tego co pamietam, to czasami tam pojawiał sie problem przy swapie.
I nie jestem pewien, czy przypadkiem miska olejowe z 2,0 nie bedzie wymagała zmiany, bo zdaje sie gdzieś sie blokowala
Ok sprawdzę to wszystko