Fordtuning.pl

Tuning mechaniczny i stylistyczny => Tuning silników benzynowych wolnossących => Zaczęty przez: gorilla666 w 11.10.2010, 23:04

Tytuł: Przepływki w V6 - SWAP V6=>ST200
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 11.10.2010, 23:04
troszke sie pod temat podlacze,mam mianowicie pytanie czy przeplywka w w ST200 jest taka sama jak w zwykłym 2.5 ?
czyli idac dalej w mk3 2.5 jest taka sama jak np w 3.0 i st220 ? pytanie jest o tyle dla mnie wazne ze mam zamiar w weekend odpalic mk3 do ktorego zapodalem motor od st200 no i pojawil sie problem wlasnie z przeplywka.... mianowicie ta od st200 owszem pasuje do obudowy filtra z mk3 2.5 ale  nie posiada "chwytaka" powietrza do pomiaru wiec nie ma sily zeby to poprawnie działalo....nachodza mnie mysli,guma od st200 z plastikiem a w nim przeplywka od st200+stozek(nie pasi mi to za bardzo gdyz mam troszke glosny wydech.....) zapodanie standardowej obudowy filtra od 2.5 mk3 z przepywka od tego modelu a moze przeplywka od st220 z obudowa -wiedze ze na All taki set wychodzi jakies 500 wiec praktycznie tyle co zapodanie stozka KNa

generalnie w krocie czy przeplywka bedzie tu miala zasadnicze znaczenie?
Tytuł: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: T w 11.10.2010, 23:06
W mk3 2.5, 3.0 i 3.0 ST220 jest identyczna przepływka. Obudowa też jest taka sama. ST220 ma jedynie dodatkowe otwory w dolnej części airboksa, ale to nie ma związku z samą przepływką.

W mk2 sam moduł był chyba taki sam w 2.5 i w 2.5 ST200, ale ST200 miał obudowę z tworzywa. W zwykłych V-kach różnie z tą obudową bywało. Wczesne miały metalową, potem chyba różnie.

Jeśli wkładasz ST200 do mk3 to najlepiej daj airbox z ST220. Guma z ST200 pasuje, ale trzeba ją trochę skrócić. No i ma niepotrzebny IAT, bo w mk3 IAT jest zintegrowany z przepływką. Sam moduł przepływki może być od 2.5, nr części jest identyczny jak w ST220. Rozumiem oczywiście, że ECU masz z mk3.
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 11.10.2010, 23:32
Sam moduł przepływki może być od 2.5--rozumiem ze chodzi o mk3

ECU mam kolego od ST200  :D

reasumujac,rozumiem ze spokojnie moge zostawic puche z filtrem i przeplywke od mk3 bo wiazke juz przerobilem ze czujnik zostaje w gumie od St tak jak siedzi fabrycznie,ale czy przeplywka nie jest czasem kalibrowana pod motor ?
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: T w 11.10.2010, 23:39
Jak masz ECU z mk2 to ja bym zdecydowanie zostawił przepływkę z mk2. Jeśli chcesz zastosować airbox z mk3 to możesz spokojnie odciąć od niego obudowę przepływki i przykręcić tą z mk2. Eng tak zrobił więc się da.

W mk3 przepływka ma inną obudowę, sam moduł też wygląda inaczej. Nie ma gwarancji czy taki mix jak zrobiłeś będzie działał poprawnie, raczej jest spore ryzyko nie będzie.
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 12.10.2010, 01:49
problem wlasnie w tym ze przeszczep rury w ktorej tkwi przeplywka st200 do obudowy mk3 wydaje sie nie wykonalny gdyz rura jest wieksza studnica od puchy..... wiec nie zabardzo kumm jak kolega Eng to wykonal-moze jakie foto zapoda  :) bylbym wdzieczny,co do problemow z wszczepem ECU od st200 jak i samym motorem to NA RAZIE usunieto problem zasilania paliwem(to w sumie zaden problem raczej roznica) pozatym jak NA RAZIE oprocz przeplywki to mam zonga z altkiem bo jak sie rozumie nie mam ECU z mk3 wiec niemialbym regulatora napiecia :) bo jak wiadomo w mk3 ladowaniem steruje komp silnika,wiec mam altek od mk2 130 A wzbudzenie doprowadzone itd problem tylko w tym ze na liczniku bedzie mi sie palic lub bedzie zima jesli chodzi o kontolke ładowania gdyz jest to dioda wiec troszke kiszka.... no ale najpierw musze odpalic sztrucla bo instalka wchodzaca do ecu byla dosc konkretnie szydelkowana wiec na dobra sprawe zobaczymy co z tego wszystkiego bedzie.....
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: T w 12.10.2010, 02:32
Hm... ale właściwie to dlaczego nie zrobiłeś tego na ecu z mk3 2.5? ;)
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 12.10.2010, 09:21
poniewaz na co mi silnik z st 200 z kompem od zwyklasa v6 ,pozatym kazde moje auto rozbieram i skladam od podstaw eliminujac wszystkie slabe punkty,mialem taka mozliwosc zeby wsadzic kompa od zwyklasa 2.5 i chcialem zakupic bluefina ale dalem sobie spokoj i stwierdzilem ze polata z rok na zestawie od ST a przez ten czas uszykuje(zrobie kapitalke) jakiegos dolu od 3.0 potem strojenie itd itp,generalnie rzecz biorac to wkurza mnie to ze auto niby mocne ale tak naprawde to duzo mu do takiego brakuje...a zeby faktycznie cos z tego zrobic to poprostu sie nie oplaca-ja robie z zamilowania i chci dlubania :) no i dlatego tez ze nie lubie jezdzic seria ktorej nie widac na ulicy bo mondow jest poprostu masa....
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: eng w 12.10.2010, 09:39
gorilla666 jak wrócę z roboty to wrzucę fotki przerobionej obudowy od mk3 tak aby pasowała do łącznika z st200.

Znalazłem w kompie taką fotkę:

(http://img820.imageshack.us/img820/1994/snc01540.th.jpg) (http://img820.imageshack.us/i/snc01540.jpg/)


Obecnie mam puchę od ST220 a tą odłożyłem na bok.
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 13.10.2010, 00:05
wyglada ok,rozumiem ze to obudowa  filtra od 2.5 b o rzedowki nawet miejsca na przeplywke nie maja.... hmm a ta rura to przypadkiem od vki zwyklatej nie jest? bo widze ze cos na srebrno mi swieci a w eSTku to plastik czarny
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: eng w 13.10.2010, 23:47
No czarny ale z tego co wiem są tej samej średnicy. Oczywiście obudowa ta jest dostosowana już do przepływki od mk3. Można ją bez problemu w niej zamontować.
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 16.10.2010, 09:48
czyli reasumujac,do obudowy od rzedowki zalozylec rure od V6 mk1/2 i zaadoptowałeś ja pod przeplywke od mk3 v6-zgadza sie? jesli cos pokrecilem wyprostuj  :)  ja musze zrobic dokładnie te sama operacje tylko ze nie bede przerabial rury tylko załoze przepływke od ST200,problem w tym ze po wstepnych przymiarkach ni w ząb nie pasi mi rura do puchy filtra.....rura jest jakby wyzsza niz pucha  :P
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: eng w 16.10.2010, 10:40
A co zrobisz z czujnikiem temperatury którego brakuje w przepływce od ST200? Będziesz musiał podpinać instalację przepływki do czujnika temperatury, który wbudowany jest właśnie w tą rurę.
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 20.10.2010, 20:33
czujnik tem dolotu siedzi w gumie z ST200 czyli standard

wez mi eng łopatologicznie wytłumacz o co lotto z ta przerobka  puchy na filtr  bo nie łapie...

NA RAZIE z puchy od rzedowki odciełem wystajace ustrojstwa i chce do tego zamontowac  element trzymajacy rure alu z mk1/2 ale bez matalo/plastyki sie nie obejdzie :]  tak czy inaczej odpaliłem gada ! czyli temat adaptacji ECU z ST200 sie udał w sumie to raczej przygotowania instalki od mk3 2.5 do kompa z ST200  :) z elektrycznych problemow pozostal jeden totalny brak komunikacji ECU z licznikiem  :o ale pracujemy  nad tym i mam nadzieje ze da rade...
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: eng w 21.10.2010, 12:10
Cytat: gorilla666 w 20.10.2010, 20:33

wez mi eng łopatologicznie wytłumacz o co lotto z ta przerobka  puchy na filtr  bo nie łapie...


Pytasz po co to zrobiłem? Zrobiłem taką przeróbkę bo uważałem, że większa średnica wylotu powietrza z puchy filtra poprawi osiągi auta. Tomasz twierdził, że nie ja różnicy nie czułem, a że kupiłem puchę od ST220 to obecnie ten projekt wylądował na półce w garażu.
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 21.10.2010, 16:48
chodziło mi o to zebys wytłumaczyl jak to zrobic... u mnie to koniecznosc bo musze wsadzic gdzies przepływke od ST200 wiec musze miec rure mk1/2/st200  tylko ni  w zab bez wiekszej mataloplastyki nie da rady tego zrobic....

dlatego tez pytam jak to zrobiłes  :D
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: eng w 22.10.2010, 18:40
No jak to jak. Przykręciłem obudowę przepływki do odbudowy filtra z v6 ;) A może jesteś tą częścią zainteresowany? Z tym, że bebechy obudowy przepływki z mk2 zostały wygrzebane.
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 22.10.2010, 18:53
no to czegos nie łapie.......   odciełem wystajaca rure po przepływke z puchy mk3 ale ni w zab nie pasuje rura od mkI/II bo jest za duza srednica... nie wiem jak zes to pomiescil....musze jakas przejsciowke zrobic pomiedzy rura a pucha ,mam jednak obawy ze guma mi nie wejdzie bo i teraz jest mocno na styk :)
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: eng w 22.10.2010, 20:00
Dopasowałem otwór do obwodu obudowy z mk2. Wygląda to mniej więcej tak:

(http://img264.imageshack.us/img264/8279/35364291.th.jpg) (http://img264.imageshack.us/i/35364291.jpg/)

oczywiście bebechy od przepływki wygrzebałem.
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 22.10.2010, 20:10
no rozumiem tyle tylko ze otwor w ruze z mkI/II ma 80mm a dochodzi jeszcze szerokosc uszczelki i mocowania i wychodzi 100 mm a tyle niestety na wysokosc nie ma puszka...dlatego tez sie dziwuje jak zes to zmontowal :) szkoda ze juz zniszczylem obudowe jedna-wiec przeznacze ja do testow bo mam pare wizji :) jak polegnie moja na testach to zanabede twoja--jakis szacunkowy preir mozesz juz zucic-bede wiedzial czy z moja moge isc na całosc :)
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: MAG w 18.11.2010, 00:12
Jak tam Adamie projekt?

Bo zastanawiam się delikatnie nad pewnym manewrem, którego "bohaterami" byłoby Mk3 V6 z padniętym silnikiem i bardzo ładny silniczek z ST200 (ale poniewaz mam RTS'a, to chciałbym raczej zachować ori instalkę i kompa od mk3).

jakie ewentualne kłopoty z takim swapem się wiążą???
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 18.11.2010, 12:44
podstawowe pytanie na jakim kompie ma latac ten motor ? bo jak od st200 to instalke silnika trza dosc mocno podłubac...no i aleterantor od mk2 zapodac bo w mk3 napieciem steruje kom silnika i tak prawde  mowic to najwiekszy problem jest to ładowanie bo teraz mam problem ze zgaszeniem lampki ładowania na desce a jest tam dioda......pali sie jeszcze ABS i ESP troche kłopotu z dolotem bylo z racji tego ze przeplywka tez od st200 ma pozostac(nie chcialem stozka)-generalnie  walaka NA RAZIE zawieszona bo mam pare innych tematow teraz do ogarniecia-najwazniejsze ze motor odpalil bo dosc dlugo czekal na te chwile :) jak bedziesz mial jakies pytania to wal temat w zasadzie swiezy wiec nic z pamieci raczej nie uleci
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: T w 18.11.2010, 12:53
Cytat: MAG w 18.11.2010, 00:12
Bo zastanawiam się delikatnie nad pewnym manewrem, którego "bohaterami" byłoby Mk3 V6 z padniętym silnikiem i bardzo ładny silniczek z ST200 (ale poniewaz mam RTS'a, to chciałbym raczej zachować ori instalkę i kompa od mk3).

jakie ewentualne kłopoty z takim swapem się wiążą???
Przekładasz silnik, zamach, sprzęgło (chyba, że to w mk3 będzie w lepszym stanie to można zostawić), kolektory wydechowe, kolektory dolotowe, przepustnicę. Reszta zostaje z mk3 łącznie z wtryskami (spokojnie starczą na grubo ponad 200 KM). ECU nie ma sensu przekładać, będzie bez problemu jeździł na zwykłym, ew. można zrobić strojenie i to właściwie wszystko. Aha, jeśli silnik z ST200 nie jest z ostatnich kilku miesięcy produkcji to musisz przełożyć go wraz z rozrządem.

Jeśli zrobisz tak jak napisałem wyżej to jest to naprawdę prosta operacja, musisz tylko doliczyć koszty kilku uszczelek no i robocizny, myślę, że zamknie się to w kwocie ok. 2000 zł (ceny warszawskie).
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 18.11.2010, 13:01
no chwileczke,pomalu,jaki jest sens wsadzic silnik st200 ze zwylkym(ciezkim) sprzeglem i kompem od zwyklego V6 ?

Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: T w 18.11.2010, 13:11
Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 13:01
no chwileczke,pomalu,jaki jest sens wsadzic silnik st200 ze zwylkym(ciezkim) sprzeglem
Co masz na myśli pisząc o "ciężkim" sprzęgle? Zamach ST200 radziłem przełożyć, sprzęgło nie różni się zbyt wiele, ma tą samą średnicę. Oczywiście warto je przełożyć jeśli to z mk3 byłoby w gorszym stanie, ale tylko wtedy.

Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 13:01
i kompem od zwyklego V6
A co jest takiego w ECU ST200, że warto je przekładać? Rozumiem, że sam tak zrobiłeś i się przy tym napracowałeś, ale zachowaj proszę trochę obiektywizmu. Sens tej operacji jest żaden. Mnóstwo roboty, rzeźby, cięcia wiązek, mnóstwo potencjalnych problemów, a efekt żaden. Jeśli już, to można zrobić strojenie.

Jeśli MAG zrobiłby tak jak radzę to miałby mk3 z silnikiem ST200 w takiej formie, jak mógłby wyjść z fabryki. Czyli absolutne zero rzeźby i nietypowych rozwiązań, a cała operacja nie byłaby trudniejsza (ani droższa) od włożenia do mk3 zwykłej V-ki z mk3.
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 18.11.2010, 13:40
no wlasnie o zamach mi chodzilo(doczytalem ze ma zostac) co odo kompa ja to zrobilem z pelna premedytacja-chcialem miec altek z regulatorem (bezproblemowy) no i ori mape z st200,w instalce nie ma rzezby duzo pinow trzeba przelozyc na kostce wchodzacej do kompa,doszczepic "zasilania"altka  i wyseparowacpare kabelkow z wizki-szalu nie ma :)
pytanie np jak bedzie lataC st200 ze zwyklym Vkowy kompem i przepływka?przeplywka raczej pod motor jest robiona a nie pod kompa
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: T w 18.11.2010, 13:52
Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 13:40
no wlasnie o zamach mi chodzilo(doczytalem ze ma zostac) co odo kompa ja to zrobilem z pelna premedytacja-chcialem miec altek z regulatorem (bezproblemowy) no i ori mape z st200,w instalce nie ma rzezby duzo pinow trzeba przelozyc na kostce wchodzacej do kompa,doszczepic "zasilania"altka  i wyseparowacpare kabelkow z wizki-szalu nie ma :)
Sam mówisz, że jeszcze tego do końca nie ogarnąłeś, rzeźby jest przecież naprawdę sporo. ;) A co do map to nie są jakieś rewelacyjne, nawet uniwersalny bluefin np. bardziej przyspiesza zapłon niż ECU ST200, a indywidualnym strojeniem da się uzyskać na pewno jeszcze więcej.

Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 13:40
pytanie np jak bedzie lataC st200 ze zwyklym Vkowy kompem i przepływka?przeplywka raczej pod motor jest robiona a nie pod kompa
Ale dlaczego miałby nie działać? Przecież to prawie identyczny silnik. Różnice pomiędzy nimi są znacznie mniejsze niż możliwości adaptacji ECU. Nawet 3.0 bez problemu pójdzie na zwykłym ECU z 2.5 (jeżdżą takie Cougary). Oczywiście trzeba zostawić wtryski z mk3, ale jak wspomniałem one spokojnie wystarczą na pewno do ok. 240 KM.
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 18.11.2010, 18:20
Cytat: Tomasz w 18.11.2010, 13:52
Sam mówisz, że jeszcze tego do końca nie ogarnąłeś, rzeźby jest przecież naprawdę sporo. ;) A co do map to nie są jakieś rewelacyjne, nawet uniwersalny bluefin np. bardziej przyspiesza zapłon niż ECU ST200, a indywidualnym strojeniem da się uzyskać na pewno jeszcze więcej.
Ale dlaczego miałby nie działać? Przecież to prawie identyczny silnik. Różnice pomiędzy nimi są znacznie mniejsze niż możliwości adaptacji ECU. Nawet 3.0 bez problemu pójdzie na zwykłym ECU z 2.5 (jeżdżą takie Cougary). Oczywiście trzeba zostawić wtryski z mk3, ale jak wspomniałem one spokojnie wystarczą na pewno do ok. 240 KM.

Blufin ma wgrana na sztywno lekko ulepszona mape z ST200 co do strojenia to troszke koszty sa inne niz przerobienie instalki,jakby dlubal dolot/przepustnice,wydech itd wtedy bym zostawil ECU od mk3 i strojil a tak to nie widze sensu a przeciez wiadomym jest ze na komie mk3 od zwyklej Vki to poleci ale napewno nie  tak jak na fabrycznej mapie bo niestety kompa ma mape bazowa a korekty  wynikajace  np ze stylu jazdy,obciazen itd sa nieznacze wiec kiszka raczej z tego by była... wtryski zostawilem od ST200-generalniecala wiazka wtryskaowa z ST200 jest identyczna jak w V mk3   
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: MAG w 18.11.2010, 21:56
Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 18:20
Blufin ma wgrana na sztywno lekko ulepszona mape z ST200 co do strojenia to troszke koszty sa inne niz przerobienie instalki,jakby dlubal dolot/przepustnice,wydech itd wtedy bym zostawil ECU od mk3 i strojil a tak to nie widze sensu a przeciez wiadomym jest ze na komie mk3 od zwyklej Vki to poleci ale napewno nie  tak jak na fabrycznej mapie bo niestety kompa ma mape bazowa a korekty  wynikajace  np ze stylu jazdy,obciazen itd sa nieznacze wiec kiszka raczej z tego by była... wtryski zostawilem od ST200-generalniecala wiazka wtryskaowa z ST200 jest identyczna jak w V mk3   
Nie doczytaliśta Panowie  :D

Mam RTS'a z VTechu w ST220 (które idzie do sprzedania i raczej będe sprzedawał na ori programie, a nawet jak nie, to mogę za pewna opłatą, zresetować RTS'a), więc nie jest mi potrzebna dłubanina z wiazką  :/ , a koszt indywidualnego strojenia na hamowni na kolejnym programie dla RTS'a będzie napewno odczuwalnie niższy niż 1.000zł  ;)

Jesli będę się bawił z tym projektem (najpierw musi się sprzedać ST220), to przy wymianie silnika na ten od ST200, od razu wjadą kolektory wydechowe ze sportowym katem plus pełny nowy wydech, a w dolocie na pewno pojawi sie co najmniej przepustnica 65mm ....  :D

Generalnie mam wizję sleepera bez zadnych zewnętrznych zmian (przedlift), z wydechami schowanymi pod zderzakiem i najwyzej na 17-takch 225/45/17, albo ewentualnie 16-tkach 225/50/16  :evil:
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: T w 19.11.2010, 11:14
Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 18:20
Blufin ma wgrana na sztywno lekko ulepszona mape z ST200
Skąd te dane? Nie twierdzę, że są błędne, pytam z ciekawości...

Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 18:20
co do strojenia to troszke koszty sa inne niz przerobienie instalki,jakby dlubal dolot/przepustnice,wydech itd wtedy bym zostawil ECU od mk3 i strojil a tak to nie widze sensu
Nie byłbym taki pewien. Strojenie to ok. 1000 zł. Jeśli zostawisz ECU z mk3 to nie potrzebujesz z ST200: alternatora, wtrysków, przepływki, wiązki no i samego ECU. Może coś jeszcze by się znalazło. Czyli po sprzedaży tych części dołożyłbyś do strojenia tylko trochę albo i nawet nie...

BTW, działa Ci ESP? ;)

Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 18:20
a przeciez wiadomym jest ze na komie mk3 od zwyklej Vki to poleci ale napewno nie  tak jak na fabrycznej mapie bo niestety kompa ma mape bazowa a korekty  wynikajace  np ze stylu jazdy,obciazen itd sa nieznacze wiec kiszka raczej z tego by była...
No co Ty, te korekty są bardzo duże, problem w tym, że ECU nie potrafi chyba korygować dawek paliwa dla poszczególnych zakresów obrotów.

Cytat: gorilla666 w 18.11.2010, 18:20
wtryski zostawilem od ST200-generalniecala wiazka wtryskaowa z ST200 jest identyczna jak w V mk3   
Jeśli dawałeś ECU z ST200 to musiałeś dać też wtryski z ST200... z kolei przy ECU z mk3 trzeba zostawić wtryski z mk3.

« Dodane: 19.11.2010, 11:19 »

Cytat: MAG w 18.11.2010, 21:56
Jesli będę się bawił z tym projektem (najpierw musi się sprzedać ST220), to przy wymianie silnika na ten od ST200, od razu wjadą kolektory wydechowe ze sportowym katem plus pełny nowy wydech, a w dolocie na pewno pojawi sie co najmniej przepustnica 65mm ....  :D
Turbo włóż. ;)
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - SWAP V6=>ST200
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 19.11.2010, 11:57
moj kolo rozmawial z gosciem z Superchipsa i ten stwierdzil ze to w zasadzie typowa mapa od st200 :)
co do strojenia to u mnie i dla mnie to tak  min 1500 za konkret robote sie kreci a ja wolalem zestaw fabryczny(przeplywka,komp,wtryski)


a ESP  nie dziala  :D bynajmniej na razie ,na kompie wyrzuca dwa błedy nieznane ESP i ABS
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - SWAP V6=>ST200
Wiadomość wysłana przez: T w 19.11.2010, 12:01
Cytat: gorilla666 w 19.11.2010, 11:57
moj kolo rozmawial z gosciem z Superchipsa i ten stwierdzil ze to w zasadzie typowa mapa od st200 :)
Dobrze wiedzieć. :)

Cytat: gorilla666 w 19.11.2010, 11:57
a ESP  nie dziala  :D bynajmniej na razie ,na kompie wyrzuca dwa błedy nieznane ESP i ABS
To, że ESP nie działa to mnie nie dziwi, bo w mk2 go przecież nie było... więc wątpię, żeby w ogóle zadziałało. :/ A co do ABS-u to też zupełnie nie działa?
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - różnice
Wiadomość wysłana przez: MAG w 19.11.2010, 18:20
Cytat: Tomasz w 19.11.2010, 11:14
...
Turbo włóż. ;)
hmmm, fajnie by było, ale kosztowo to "ździebko" więcej niz nawet taka zabawa jaką ewentualnie biore pod uwagę ...  :D
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - SWAP V6=>ST200
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 20.11.2010, 16:21
Cytat: Tomasz w 19.11.2010, 12:01
Dobrze wiedzieć. :)
To, że ESP nie działa to mnie nie dziwi, bo w mk2 go przecież nie było... więc wątpię, żeby w ogóle zadziałało. :/ A co do ABS-u to też zupełnie nie działa?

no ale ESP nie ma nic wspolnego z kompem silnika a to jedyna rzecz ktora ulegla wymianie z MK3 na MK2,dziwnym jest ze komp wywala "nieznany blad systemu ABS/ESP" dokladnie to dwa takie komunikaty ...
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - SWAP V6=>ST200
Wiadomość wysłana przez: T w 20.11.2010, 17:29
Cytat: gorilla666 w 20.11.2010, 16:21
no ale ESP nie ma nic wspolnego z kompem silnika a to jedyna rzecz ktora ulegla wymianie z MK3 na MK2,dziwnym jest ze komp wywala "nieznany blad systemu ABS/ESP" dokladnie to dwa takie komunikaty ...
Może się mylę, ale wydaje mi się, że w mk3 kontrola trakcji jest zintegrowana z ESP, a kontrola trakcji przymula przecież silnik opóźniając zapłon i chyba też odcinając paliwo. A to musi raczej robić za pośrednictwem ECU, bo jak inaczej?
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - SWAP V6=>ST200
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 23.11.2010, 01:30
Cytat: Tomasz w 20.11.2010, 17:29
Może się mylę, ale wydaje mi się, że w mk3 kontrola trakcji jest zintegrowana z ESP, a kontrola trakcji przymula przecież silnik opóźniając zapłon i chyba też odcinając paliwo. A to musi raczej robić za pośrednictwem ECU, bo jak inaczej?

no wlasnie na to pytanie nie ma odpowiedzi w 100 % pewnej..kazdy mowi co innego-jaw wiekszosci glosy mowia ze komp nie ma nic wspolego-jak pisalem powyzej ale ja coraz bardziej skłaniam sie do odpowiedzi ze jednak ma..... chociaz teoretycznie sterownik ESP i ABS jest w pompie i to pompa zlicza i przyhamowuje kola w przypadku zagrozenia utraty toru jazdy... ale z drugiej stronytak jak pisales przymulenie sprzetu przy poslizgu kol przednich nastepuje przez odciecie wahy ztego co pamietam wiec musi tym sterowac komp...idac dalej tym tropem wszystkie piny kompa z ST200 pokrywaja sie z pinami kompa mk3 V6  jedyny problem to taki ze brak pinow(bodajże 2 lub 3)odpowiadajacych za komunikacje kompa z licznikem tzn one sa wyprowadzone w ST200 ale czy to mozliwe ze zrobili cos przyszlosciowego? next misja przy aucie to wlasnie weryfikacja tych sygnalow co tam dokladnie wychodzi ale to niestety musi poczekac bo musze najpier jedno TDCI wskrzesic i  jeden motorek Vkowy doprowadzic do ładu....
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - SWAP V6=>ST200
Wiadomość wysłana przez: T w 25.11.2010, 20:59
Kontrola trakcji korzysta z ECU praktycznie na 100%, bo jak inaczej miałaby działać? Przecież ona z hamulców korzysta dopiero w ostateczności, gdy przymulenie silnika innymi metodami jest niewystarczające. Jeśli, tak jak myślę, w mk3 jest ona częścią ESP to najprawdopodobniej kontroli trakcji nie uda Ci się zrobić przy ECU z ST200.

Prędzej może z ABS dałoby się powalczyć...
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - SWAP V6=>ST200
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 25.11.2010, 23:13
juz przed sama operacja mialem wlasnie obiekcje co do ESP a co za tym idzie trakcji i ABSu....

dam znac jak zakoncza sie boje NA RAZIE jak pisalem troszke innych spraw jest do ogarniecia.....
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - SWAP V6=>ST200
Wiadomość wysłana przez: T w 25.11.2010, 23:21
Mam nadzieję, że uda Ci się ten ABS jakoś uruchomić, ogólnie projekt bardzo ciekawy, trzymam kciuki za niego. ;)
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - SWAP V6=>ST200
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 25.11.2010, 23:31
jak mowilem bede w tym watku  pisal o nowych "osiagnieciach "  w tym wyzwaniu  :D
Tytuł: Odp: Przepływki w V6 - SWAP V6=>ST200
Wiadomość wysłana przez: gorilla666 w 13.05.2011, 20:36
lekko odgrzewam kotleta :)


przy chwili czasu  sprawdzilismy czy da sie utrzymac kompa st200 w tym modzie ale niestety  NIE

komp od ST200 nie czyta cana wiec lipa byłaby z ABS/ESP....

wraca wiec fabryczna instalka silnika mk3+komp  od zwylkaj Vki mk3,coprawda instalka bedzie lekko drzebnieta zeby zachowac altka z mk2 a po dopracowaniu calosci auto pojdzie na strojenie,jak NA RAZIE najlepszy mod  ktory polecam kazdemu to wywalenie wudechu-wierzcie mi bez wydechu auto naprawde jest rakieta :)