Witam(http://emotikona.pl/emotikony/pic/grozny.gif) (http://emotikona.pl/emotikony/)
Jak w temacie, interesują mnie Wszystkie aspekty takiego Przedsięwzięcia (http://emotikona.pl/emotikony/pic/2zlosc.gif) (http://emotikona.pl/emotikony/)
Za, przeciw, na co , po co , dlaczego, etc...
Jeśli ktoś gdzieś się natkną na informacje o takich modyfikacjach ST150 niech zamieści tu jakieś linki (http://emotikona.pl/emotikony/pic/oklaski.gif) (http://emotikona.pl/emotikony/)
"Wiem" jakie wiążą się z tym koszty i zdaje sobie z tego sprawę że nie da się tego ogarnąć
w 1-2-3-4... dni (jeśli chodzi o montaż wszystkich podzespołów).
Sprawa druga że w PL jeszcze nikt nie ogarniał Fiesty ST150 + Supercharger (a bynajmniej nie ma nigdzie oficjalnego info.)
A dlaczego pytam bo jakoś tak chodzi mi cosik takiego po głowie ale na razie jest to 50/50% bo....
Firma w PL by się pewnie znalazła co by to ogarnęła w dobrej kasie (http://emotikona.pl/emotikony/pic/lotnik.gif) (http://emotikona.pl/emotikony/) i miało by to być mega bezawaryjne=drogo
Można kupić także gotowca http://www.mk2focusrs.co.uk/home/fiesta-st-150/engine-performance/supercharger-upgrades/fiesta-st-150-stg2.5-supercharger-kit.html
Lub okrojona wersję a doposażyć w PL http://www.mk2focusrs.co.uk/home/fiesta-st-150/engine-performance/supercharger-upgrades/fiesta-st-150-stg1-supercharger-kit.html
Albo sam Compressor + osprzęt + reszta w PL (pewnie można taniej, to tak przykładowo) http://www.gmcmotorsport.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=2_34&products_id=35
Z ciekawszych tematów znalazłem http://www.fordfiestast.co.uk/showflat.php?Cat=0&Number=133001&page=0&fpart=1&vc=1
Stage I 220/232KM
Stage II 275KM
(http://img692.imageshack.us/img692/5395/mikegraph2.th.jpg) (http://img692.imageshack.us/i/mikegraph2.jpg/)
Stage III 375KM
(http://img689.imageshack.us/img689/3381/mikely.th.jpg) (http://img689.imageshack.us/i/mikely.jpg/)
Myślę że Dyskusja jakoś się rozwinie.
Pozdrawiam (http://emotikona.pl/emotikony/pic/0yahoo.gif) (http://emotikona.pl/emotikony/)
:0 miodzio bardzo interesujące. mając 375ps w takim autku to musi być frajda
nie mow ze chcesz sprzedac foke i kupic fieste :D?
Cytat: weksla w 16.07.2010, 21:09
:0 miodzio bardzo interesujące. mając 375ps w takim autku to musi być frajda
Nie na co dzień
Cytat: wojoo w 16.07.2010, 21:13
nie mow ze chcesz sprzedac foke i kupic fieste :D?
A co...(http://emotikona.pl/emotikony/pic/2dziura.gif) (http://emotikona.pl/emotikony/)
no troche to ... takie dziwne :] jak to sie mowi zamienił stryjek siekierke na kijek :D
foka tez moze miec 375km ;)
Cytat: wojoo w 16.07.2010, 22:22
no troche to ... takie dziwne :] jak to sie mowi zamienił stryjek siekierke na kijek :D
foka tez moze miec 375km ;)
Ad 1. niby pod jakim względem...
Ad 2. Uwierz mi żeby mieć 375 KM w st225 wydał byś tyle Kasy że kupił byś drogie ST225
375 KM to dla mnie Abstrakcja, akceptowalny poziom to 275-300KM
Fajne autko by było i niepozorne. Choć dla mnie chyba trochę za małe. Co siedzi w ST150? Zetec czy już Duratec?
Duratec
Cytat: Lukasz-no1 w 16.07.2010, 22:43
Duratec
Czyli wygląda na to, ze ten 4-ro cylindrowy Duratec to całkiem udany silnik. Nawet dedykowane ITB do niego gdzieś widziałem. :evil: Ale to oczywiście nie ma racji bytu w silniku doładowanym.
Cytat: Tomasz w 16.07.2010, 22:45
Czyli wygląda na to, ze ten 4-ro cylindrowy Duratec to całkiem udany silnik. Nawet dedykowane ITB do niego gdzieś widziałem. :evil: Ale to oczywiście nie ma racji bytu w silniku doładowanym.
DEDYKOWANE Itb cena ok 8000-10,000 PLN
Fajnym "gadżetem" w przypadku doładowania Fiesty jest kolektor dolotowy cosworth
http://i201.photobucket.com/albums/aa277/st_mike/engine-1.jpg
Cytat: Lukasz-no1 w 16.07.2010, 22:36
Ad 1. niby pod jakim względem...
no chyba to jest oczywiste ze fiesta jest niższym modelem ... tak jakbys mial mercedesa S klase i chcial kupic a klase
ale jak sie nie wtracam rob co chcesz ;) osobiscie bym sie bardzo mocno zastanawial nad taka zamiana
Cytat: wojoo w 16.07.2010, 23:00
no chyba to jest oczywiste ze fiesta jest niższym modelem ... tak jakbys mial mercedesa S klase i chcial kupic a klase
ale jak sie nie wtracam rob co chcesz ;) osobiscie bym sie bardzo mocno zastanawial nad taka zamiana
jedni o komforcie etc a drudzy o Performance, ah :)
Jedno i drugie przewiezie 2 osoby + bagaż, komfort podróżowania praktycznie ten sam,
jeśli można to porównywać w zmodyfikowanych autach tj. moje vs modzone ST150
Cytat: wojoo w 16.07.2010, 23:00
no chyba to jest oczywiste ze fiesta jest niższym modelem ... tak jakbys mial mercedesa S klase i chcial kupic a klase
Nie ma co przesadzać z tymi klasami, tak jak S-klasa nie nadaje się raczej do jazdy po mieście, tak A-klasa nie nadaje się jako auto reprezentacyjne. Po prostu różne auta do różnych zastosowań. A co do Fiesty to jest ona zdecydowanie lżejsza od Focusa nie mówiąc o Mondeo. Waży niewiele powyżej tony. Może się nią jeździć bardzo fajnie. Zależy czego kto oczekuje od auta. ;)
Cytat: Tomasz w 16.07.2010, 23:08
Zależy czego kto oczekuje od auta. ;)
I tu trafiłeś w sedno sprawy
bardzo szybki Dupowóz na co dzień który pozwoli zrobić mi trasę 800km ,
pojechać do sklepu po bułki i wyskoczyć poupalac gdzieś auto jak się Wk**wie
ja podchodze do takiego tematu troche w inny sposob ... chcialbym miec auto ktore jest duze (fajnie jakby bylo rowniez lekkie ale z tym bedzie gorzej) , ma duzo mocy pod maska i wyglada bardzo sportowo gdzie kazdy by zwrocil uwage i powiedzial ... "ale fajba bryka";)
ok koniec ot! :dance2:
wojoo wszystkie Twoje kryteria spełnia Corvetta Z06
lekka, mocna, zaj.... wygląda
Koniec OT
Powiem tak że na razie zbieram info co i jak na temat ST150/ROTREX
Gdzie co można kupić, zrobić, jakieś nakreślanie kosztorysu etc...
A dopiero późniejsze przemyślenia + odrobina szaleństwa Zadecydują co i jak
ale nie będzie to wcześniej niż za 6-10 Miechów a ten czas minie ino moment.
http://www.youtube.com/watch?v=wnIr5VkXNbw&feature=related
:wojoo:
Cytat: wojoo w 16.07.2010, 23:11
ja podchodze do takiego tematu troche w inny sposob ... chcialbym miec auto ktore jest duze (fajnie jakby bylo rowniez lekkie ale z tym bedzie gorzej) , ma duzo mocy pod maska i wyglada bardzo sportowo gdzie kazdy by zwrocil uwage i powiedzial ... "ale fajba bryka";)
Tyle tylko, że aby auto cięższe o połowę prowadziło się w zakrętach równie dobrze to musi być dużo, dużo lepsze. I pewnie kilka razy droższe. ;)
PS. Twoje wymagania idealnie spełnia 12-letnie A8. :wojoo:
Cytat: wojoo w 16.07.2010, 23:25
http://www.youtube.com/watch?v=wnIr5VkXNbw&feature=related
:wojoo:
Znam juz każdy filmik na YT z Fiesta ST150 czy to turbo czy compressor (http://emotikona.pl/emotikony/pic/04icon_rotfl.gif) (http://emotikona.pl/emotikony/)
Cytat: Tomasz w 16.07.2010, 23:32
PS. Twoje wymagania idealnie spełnia 12-letnie A8. :wojoo:
Nie skręca.
Cytat: Lukasz-no1 w 16.07.2010, 23:48
Nie skręca.
Wiem, ale wojoo nie pisał nic o skręcaniu. :D
Tak mniej więcej powinno zapitalać 250/300 konne ST150
http://www.youtube.com/watch?v=ax6VgngJ4FE&NR=1 heh widać jak sprzęgło się ślizga....hyba
Troszkę dłuższy piąty bieg (można kupić (http://emotikona.pl/emotikony/pic/podskoki.gif) (http://emotikona.pl/emotikony/)) i można straszyć na DE autostradzie.
Długa Piątka
http://www.youtube.com/watch?v=ALyj1IaDzF4&feature=related
No i Skrzynia IB5 ponoć bez problemu wytrzymuje ponad 300 kuca (info z UK)
I cosik znalazłem :)
Kur** jak to wszystko prosto wygląda na filmie
http://www.youtube.com/watch?v=H_vT-piQ1bg
Oglądałem ostatnio ten filmik z budowy fiesty 400+
Dziwi mnie tylko, dlaczego do takiej budowy wzięli fiestę sprzed liftu... :D
Ostatni filmik zrobił na mnie wrażenie
Cytat: Cartoon w 17.07.2010, 20:23
Oglądałem ostatnio ten filmik z budowy fiesty 400+
Dziwi mnie tylko, dlaczego do takiej budowy wzięli fiestę sprzed liftu... :D
Bo jeśli ktoś skupia się tylko na Performance to po ką choler ma płacić więcej za model po liftowy
jak motorownia ta sama-takie moje zdanie.
Cytat: wilhelm w 17.07.2010, 21:36
Ostatni filmik zrobił na mnie wrażenie
heh Mi też szczena opadła a zwłaszcza to jaka jest Zaj...ista trakcja przy Kompresorze i 400 Kuca i że
jest porządek pod maską i przy osprzęcie :) ,
400 konną fiestą z Turbo byś nie ruszył bez palenia laka do trzeciego biegu...
Pozdrawiam
Siedzi/siedział ktoś w temacie Kuciany, co jest godne polecenia
a tym samym żeby nie wydać worka kasy :D
Pozdrawiam
w tym filmiku najdziwniejsze jest to że to grecy, grecy tak się nie starają i nie sątacy dokładni ... jakbyś Łukasz chciał kiedyś tam jechać żeby taką Fieste Ci zrobili to mój braciak od ponad 20 lat siedzi u tych darmozjadów, chętnie użyczy Ci "języka". Z tego co widze jazdy testowe są poza Atenami, dopiero za tymi górami jest stolica. To chyba z samych Aten oni nie są.
« Dodane: 19.07.2010, 22:10 »
Mam pomysł zaraz powiem braciakowi żeby się spytał o zaciski do ST225 :D pewnie jakieś szroty używki im się walają po warsztacie...
Cytat: boner w 19.07.2010, 22:06
w tym filmiku najdziwniejsze jest to że to grecy, grecy tak się nie starają i nie sątacy dokładni ... jakbyś Łukasz chciał kiedyś tam jechać żeby taką Fieste Ci zrobili to mój braciak od ponad 20 lat siedzi u tych darmozjadów, chętnie użyczy Ci "języka". Z tego co widze jazdy testowe są poza Atenami, dopiero za tymi górami jest stolica. To chyba z samych Aten oni nie są.
heh
ciekawe ile by u nich to wyszło + trasa, do UK nie było by bliżej ... :)
może te tjuningi między Państwowe zostawmy w spokoju.
Tu macie adres tego warsztatu :D jednak to Ateny
Kosta Varnali 61, Peristeri 12134, Athina, Grecja
ulica , dzielnica
jak wsadzisz ponad 300 kuca to ty kierowcom Porsche wstydu narobisz na mieście, no i będziesz miał najmocniejszego steka w Polsce 8) ambitne plany, ja myślę żeby swoją wzmocnić ale do granicy 200-250 więcej bym się bal ryzykować
Po szóstym sierpnia będę w KLS Sport to będą wstępne rozmowy na temat Superchargera
Za i przeciw i czy opłaca się w to pchać.
Pozdrawiam
Cytat: Mc w 20.07.2010, 23:46
ja myślę żeby swoją wzmocnić ale do granicy 200-250 więcej bym się bal ryzykować
bo....
Przy 250 kuca i tak bez kucia się nie obejdzie.
Witam,
Z racji że temat istnieje a odpowiedzi nie ma, nie będę zakładał nowego.
Czy ktoś z forumowiczów ogarniał kompresor w ST150?
Najbardziej chodzi mi o jego zestrojenie, bo kupno i montaż nie sprawi problemu.
Mowa o tytułowym Rotrex'ie.
Dodatkowe pytanie (o ile znajdzie się ktoś obeznany w temacie, za co trzymam kciuki) to w jaką kompresję warto celować (tłoki) gdzie chodzi o 260-300 koni max.
Dzięki!