Cześć,
Jak do tej pory z modów to mam zrobione :
-Sprzegło Focus RS
- Wtryski 440cm
- turbo RS czeka na założenie
Teraz moje pytanie odnośnie wytrzymałości wnętrzności w tym silniku. Dużo się naczytałem na forach u naszych kolegów z wysp odnoście pękających tulei cylindrów w tym silniku w szczególności po podniesieniu mocy powyżej 290 -300 KM. Wiecie może do jakiej mocy wytrzymują fabryczne korby i tłoki ? podobno te z RS'a są mocniejsze.
Znalazłem na stronce jw racing coś takiego odnośnie wzmocnienia bloku silnika :
http://j-w-racing.co.uk/product.php/8836/3735/dsci_block_mod_kit___ford_focus_st_
Oraz firmę w Polsce, która zajmuję się zamykaniem bloków w Zawoji :
http://satistechpolska.pl/oferta/zamykanie-blokow-silnikow-volvo-tuning-silnika-volvo/
Dzwoniłem do nich cena za zamknięcie bloku to 1700 zł netto
Co polecacie ? oraz który warsztat w okolicach Żywca lub na Śląsku jesteście mi w stanie polecić, który zamontuję wkładkę, turbo z RS'a i to wszystko wystroi ?
Pogadaj z Thomasem http://fordtuning.pl/index.php?action=profile;u=1195 Firma też zakuwa bloki.
ps. Obiło mi się o uszy że w poliftowych fokach bloki były zakuwane? To prawda? ..chyba że chodziło o focusa RS.
FSV-Performance Pszczyna , zapraszam.
Definitywnie FSV-Performance
ST-kowe tłoki i korby u mnie dają radę przy 350KM, ale powyżej tego raczej nie będę ryzykował i jeśli będę podnosił moc dalej to wrzucę kute tloki i korby, bo RSowe będą wtedy miały raczej charakter półśrodka
@bishop - chodziło o RS, ale ten mit został już obalony, a Ford usunął tą wzmiankę ze swoich katalogów... :)
Forum przeglądam jako niezarejestrowany użytkownik od lipca tego roku. Dzwoniłem jakoś we wrześniu do FSV zapytać się jakie są koszta wkładki bloku i całej operacji, telefon odebrał chyba Daniel albo Damian już nie pamiętam i nie był mi w stanie określić kwoty mówiąc , że wyjdzie w trakcie pracy. Szczerze powiem zawsze jak oddawałem auto na warsztat to serwis z góry potrafił się określić co do kwoty.... dlatego jestem delikatnie zniechęcony jak ktoś mi mówi 1200 zł a przy odbiorze okaże się że nagle będzie do 2000 zł szczególnie, że już wykonywali parę takich operacji patrząc na ich stronę www.
Wszystko zależy co chcesz zrobić w samochodzie, co trzeba wymienić a to wszystko wychodzi po weryfikacji, wiesz jak dla mnie to mogę Ci powiedzieć od razu ze wszystko do wymiany. To tak jak byś szedł do dentysty z bolącym zębem i chciał od razu wiedzieć ile , bez zrobienia przeswietlenia.
Ok to rozumiem, domyślam się że są takie koszt jak na pewno głowica do poprawki bo pewnie przy ściągnięciu trzeba to zrobić ale takie rzeczy jak uszczelki, wkładka, zamknięcie bloku czy wkładka, wyciągnięcie/włóżenie silnika, wymiana tłoków i korb na inne jest raczej stała. Jakie u was są koszty za robociznę ? Sami zamykanie blok czy gdzieś wysyłacie ?
A nie będzie prościej zadzwonić lub przyjechać do nas porozmawiać bo takie pisanie na forum nie ma sensu. 691986313 Tomek.
Napisz na PW jak możesz ile taka operacja u was wyniesie a po nowym roku postaram się podjechać
Skąd wy tak namiętnie bierzecie te turba z Rsa? Chyba nie płacicie po 8tyś hehe?
Tez mnie interesuje skąd bierzecie te turbiny?
Mi się akurat udało kupić od jednego z forumowiczów z www.focusstoc.com za całkiem fajne pieniądze.
Jeśli to nie tajemnica, to za ile ją kupiłeś?
Cytat: marok w 31.12.2016, 14:02
Ok to rozumiem, domyślam się że są takie koszt jak na pewno głowica do poprawki bo pewnie przy ściągnięciu trzeba to zrobić ale takie rzeczy jak uszczelki, wkładka, zamknięcie bloku czy wkładka, wyciągnięcie/włóżenie silnika, wymiana tłoków i korb na inne jest raczej stała. Jakie u was są koszty za robociznę? Sami zamykanie blok czy gdzieś wysyłacie?
Ja polecam zdecydowanie FSV po tym co u mnie robili nie widze sensownej alternatywy warsztatowej. Tam gdzie robilem
nie poradzili sobie i silnik w częściach trafil do FSV. Wiem, ze koszta wychodzą w trakcie, Tomek przy mnie rozbieral i weryfikowal blok, panewki, pompe oleju, ogladal wal. Kazda z tych rzeczy nabija kase. Glowica u mnie kosztowala 1500 pomimo, ze w Wawie była zrobiona to nie nadawala się do zalozenia. Trzeba doświadczenia z tymi silnikami żeby to ogarnąć a chłopaki je maja jak widziałem. Pare dni temu byłem jeszcze raz - już autem żeby zrobić porządek z dolotem bo się cos chrzanilo - zrobili bez problemu. Zaluje, ze nie sa bliżej Wawy :)
Cytat: tango w 10.01.2017, 12:24Ja polecam zdecydowanie FSV
Mówiłem Ci, jedź od razu :)
Cytat: Boxik w 10.01.2017, 13:12
Mówiłem Ci, jedź od razu :)
I miałeś racje, trochę kasy bym zaoszczedzil ale coz - frycowe trzeba zaplacic ;)
Witam serdecznie. Podpinając się pod ten wątek chciałem zapytać o kilka rzeczy związanych z bezpiecznym podnoszeniem mocy w naszym silniku 2,5T.
1. Jak wygląda żywotność takiego silnika po zwiększeniu mocy do tych ok. 280 - 300 KM, które jak widzę często udaje się uzyskać po niewielkich modyfikacjach intercoolera i układu wydechowego? Czy oprócz pękających tulei cylindrów, które można skutecznie wzmocnić poprzez zamknięcie bloku, występują inne, typowe usterki? Jakie są Wasze doświadczenia w swoich "ulepszonych" maszynach? Czy padają inne części? Na przykład uszczelka pod głowicą, wał korbowy itp. Jak z pozostałym osprzętem? Półosie, skrzynia, sprzęgło (domyślam się, że szybciej się zużywa, podobnie jak hamulce).
2. Jak tak naprawdę ma się sprawa ze spalaniem? Czy drastycznie wzrasta? Czy w ogóle tzw. ekotuning istnieje, czy wzrost mocy musi wiązać się ze znacznie większym spalaniem? Oczywiście wiele zależy od stylu jazdy, ale powiedzmy że styl byłby porównywalny przed i po tuningu.