Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Silniki benzynowe wolnossące => Zaczęty przez: nokitel w 22.06.2010, 14:31

Tytuł: Szarpanie V6 czy tak musi być ?
Wiadomość wysłana przez: nokitel w 22.06.2010, 14:31
Witam ponownie
Panowie słyszałem nie raz o tym że nasze V6 poszarpują. Opisze swój przypadek może ktoś ma tak samo ?

silnik zimny:
po dodaniu gazu i puszczeniu nogi ( przed zmianą biegu ) jest szarpnięcie
Czasem mam wrażenie jak gdyby było szarpnięcie na skrzyni czy łańcucha luźnego (taki odgłos - sprawdzone w ASO facet zabrał mnie na przejażdżkę innym autem z tym samym motorem było tak samo rzekomo te skrzynie tak hałasują)

silnik ciepły: (nie zawsze !!!)
puszczam nogę z gazu i po ponownym wciśnięciu gazu jest szarpnięcie (nie zawsze i tylko gdy delikatnie dodam gaz)

Wszystko to dzieje się zarówno na gazie jak i benzynie

świece oryginalne, przewody również mają może 12-14 tyś. wszystkie filtry wymienione. Pełna diagnostyka zrobiona w ASO.

Tytuł: Odp: Szarpanie V6 czy tak musi być ?
Wiadomość wysłana przez: T w 22.06.2010, 14:49
U mnie tez chyba jest coś takiego, o ile dobrze zrozumiałem Twój opis. Ale mi to zdrowo nie wygląda. Tylko u mnie raczej po puszczeniu gazu, a nie wciśnięciu. Zresztą nie pamiętam dokładnie. Jak przywrócę auto do życia to zobaczę czy będzie nadal, bo mam m.in. do wymiany półosie (lub do uszczelnienia, okaże się).
Tytuł: Odp: Szarpanie V6 czy tak musi być ?
Wiadomość wysłana przez: Lukasz-no1 w 02.07.2010, 23:14
nokitel a jakieś dźwięki przy tym słychać...
Tytuł: Odp: Szarpanie V6 czy tak musi być ?
Wiadomość wysłana przez: nokitel w 02.07.2010, 23:41
raczej nie. na całkiem zimnym jest tak jak by szarpał luźny łańcuch (taki odgłos i uczucie)
Tytuł: Odp: Szarpanie V6 czy tak musi być ?
Wiadomość wysłana przez: boner w 16.07.2010, 21:51
u mnie zawsze jest taki objaw czyli delikatnie się dławi jak się ciągnie od dołu np. na 5-tce od 50 km/h i tak do 3tyś obr. dlej juz nie. Za każdym razem u mnie jest to samo czyli przewód jakiegoś podciśnienia pęknięty. Radziłbym sprawdzić to. Moje ASO też długo do tego dochodziło, dzięki temu że nie wiedzieli co jest miałem kiedyś przewody i świece za darmo :) Ale nauczyli się na moim samochodzie i już wiedzą że jak przyjade to odrazu sprawdzają te przsewody, bo niestety z czasem to murszeje i najzwyklej pęka.
Tytuł: Odp: Szarpanie V6 czy tak musi być ?
Wiadomość wysłana przez: Lukasz-no1 w 16.07.2010, 21:58
Cytat: boner w 16.07.2010, 21:51
np. na 5-tce od 50 km/h i tak do 3tyś obr. dlej juz nie.
Jaką masz prędkość obrotową silnika przy tych 50km/h na 5 biegu

Cytat: boner w 16.07.2010, 21:51Za każdym razem u mnie jest to samo czyli przewód jakiegoś podciśnienia pęknięty.
Samco i po sprawie.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Szarpanie V6 czy tak musi być ?
Wiadomość wysłana przez: T w 16.07.2010, 22:40
Ogólnie V-ka jako taka (czyli silnik) nie ma prawa szarpać. U mnie to (pojedyncze) szarpnięcie nie jest na pewno z silnika, podejrzewam zużytą poduszkę czy coś takiego. Sam silnik jako taki nie szarpie nawet gdybym wcisnął gaz w podłogę na 5 przy 1000 rpm, aczkolwiek nie mam pewności, czy było tak samo przed zmianą oprogramowania.
Tytuł: Odp: Szarpanie V6 czy tak musi być ?
Wiadomość wysłana przez: boner w 16.07.2010, 22:47
Cytat: Lukasz-no1 w 16.07.2010, 21:58
Jaką masz prędkość obrotową silnika przy tych 50km/h na 5 biegu
Samco i po sprawie.

Pozdrawiam

Mam skrzynie M5 takze mam ok 1300obr. przy 50 km/h i ciągnie dobrze nawet bardzo dobrze bez jakiegoś zająknięcia nawet od 40km/h jedzie ale nie można tak męczyć tego silnika, skrzynia ma super zakres od 50km/h do 260km/h można praktycznie tylko na piątce jeździć. Ale ja nie jestem zwolennikiem takiej jazdy i męczenia silnika wole go trzymać powyżej 4000 obr  :evil:
Z wykresu wychodzi że przy 1300obr mam 40KM i 210Mn :)  ale tam na dole (obroty) myśle że hamownia dopiero sie rozkręca i mogą być jakieś przekłamania


A ciekawe jaką średnice mają moje przewody może by się przerzucił całkowicie na te Samco

« Dodane: 16.07.2010, 22:54 »

Cytat: Tomasz w 16.07.2010, 22:40
. Sam silnik jako taki nie szarpie nawet gdybym wcisnął gaz w podłogę na 5 przy 1000 rpm, aczkolwiek nie mam pewności, czy było tak samo przed zmianą oprogramowania.


Zgadzam się całkowicie V6 fordowskie sa bardzo stabilne.