Witam czy ma ktos wiedze na temat zapychajacego sie katalizatora w RSie ?
Były przypadki, że pod wpływem temperatury spalin wkład katalizatora się kruszył i dławił układ wydechowy.
ostatnio slyszalem ze jak duzo po miescie sie jezdzi to moze sie przytkac i trzeba pozniej troche auto przegonic
nie lepiej go wywalić :)
problem z głowy, a jak chcesz w bdb stanie ori kupic to mam do sprzedania ;)
zastanawiam sie nad tym a moze katalizator zanizyc moc?
jak jest uszkodzony i zapchany to raczej na pewno. natomiast w RSach zdarzaly się raczej przypadki ich wydmuchniecia ...
i co wtedy sie dzieje?
mocy przybywa jak już go nic nie przytyka ;)
...no i stajesz się wrogiem ekologów :stupid:
czyli najlepiej wyciąc?
« Dodane: 07.01.2016, 16:30 »
a jakie sa objawy jak jest cos nie tak z katalizatorem?
« Dodane: 07.01.2016, 16:32 »
jakies namiary na kogos na slasku co to zrobi?
Cytat: Kris1976 w 07.01.2016, 15:42
...no i stajesz się wrogiem ekologów :stupid:
Ja tam ekologiem nie jestem, ale przeciwnikiem wywalania kata jak najbardziej...
IMHO optymalnym rozwiazaniem jest montaz sportowego, metalowego katalizatora 200cpsi - wystarczajaco dobra przepustowosc i zdecydowanie bardziej wytrzymaly niz fabryczne ceramiczne katalizatory i mozna z tym legalnie jezdzic i nie truc siebie i innych ...
Moim zdaniem też nie ma sensu wywalać katalizatora, jeśli nie jest to absolutnie konieczne. Oczywiście seryjny jest pewną restrykcją, ale jeśli jest tylko na niego miejsce, to warto wstawić, tak jak MAG mówi, metalowy 200 CPSI (lub 100 CPSI, ale z takim auto może już wychodzić składem spalin poza normę). Strata mocy w takim aucie nie będzie zauważalna, koszt w porównaniu do wartości RS-a też niewielki.
bez kata lepiej oddycha
i dzwięk lepszy
u mnie brak
a slaska i tak więcej nie zatrujesz :evil: :D
a jak poznac czy jest zapchany?
Wachlarz objawów może być dość szeroki, np: mały spadek mocy, trochę większy spadek mocy, zdecydowanie większy spadek mocy albo małe grzechotanie resztek kata w środkowym tłumiku, grzechotanie resztek kata w tylnej puszczce tłumika, sąsiad przychodzi i mówi że jechał za tobą i dostał jakąś porcelanką w szybę.....albo - błędy OBD bez zapalania kontrolki silnika, więcej błędów, zółta kontrolka silnika, czerwona kontrolka silnika - dużo błędów, pełna choinka na desce etc
A tak poważnie to się martwisz na zapas ? coś się dzieje ? Bo objawów może być dość dużo tylko ciężko zgadnąć jak nie wie się jakie masz objawy jeżeli w ogóle.
bylem na hamowni sprawdzic ile ma mocy i czy ktos cos grzebal wczesniej przy nim i wyszło 290 km
Pokaż wykres, zapchany katalizator ogranicza coraz bardziej moment w miarę jak rosną obroty. Zwykle ładnie widać to po przebiegu wykresu.
gosc mi nie wydrukowal moment byl 450
Nie chodzi o maksymalną wartość tylko o przebieg. Maksymalna wartość niewiele mówi. Zwykle przy zapchanym katalizatorze na niskich czy nawet średnich obrotach auto jedzie normalnie i ma normalny moment, więc jego maksymalna wartość może być normalna.
u heko bylem na hamowni zadzwonie do niego moze ma gdzieś zapisane powiedzial zebym ostro przegonil auto powinno sie poprawic
ja bym najpierw sprawdzil silnik po pierwsze usunal ten wyciek z odmy co masz mowilem ci to :-) najpierw posrawdzaj wszystko i pozniej przejdz do kata :-) jak masz wiekszy ic tak jak ci mowilem to 290km to troche malo :-) moim zdaniem wiec na spokojnie popatrz i zobacz co jest nie tak :-)
« Dodane: 07.01.2016, 23:29 »
to u mnie przy samym wydechu wyszlo 312km 450nm seria
wykres z hamowni
(http://imagizer.imageshack.us/a/img908/5004/mrRQVo.jpg)
Widzę że byłeś dziś:) Wyrzuć katalizator całkiem. Powinno pomóć jeśli tu leży problem
Na razie takie przypuszczenie ale czy to katalizator tego nie wiem czekam na wasz opinie
Skoro sobie gdybamy, to mi to bardziej wygląda na jakiś problem z układem zapłonowym.
Jakiś błąd by się wtedy chyba pojawil
podpinales pod kompa??? wyszlo cos?
« Dodane: 10.01.2016, 11:39 »
ja bym wycwalil go calkiem I wstawil rurke z emulatorem sondy :-) I bedzie gitara :-) odetkasz go znacznie I odrazu bym wyciął tlumik środkowy żeby był pełen przelot :-D
jutro podepne
« Dodane: 10.01.2016, 11:50 »
wydaje mi sie ze wczesniej byl inny wydech bo wieszaki na końcu były źle zamocowane gumy byly naciągnięte po skosie.może wcześniej ktoś też dłubał przy sofcie , thomas pisał że zaktualizować soft i ori wgrać.
no jasne! ori podstawa...w rs wydech lata...ja tez mialem z tym problem jak kupilem auto byl jakis inny wydech xbull z allegro czy cos tam...sprzedalem wstawilem ori I tez byl nierowno wydech...I te gumy byly krzywo... wgraj softa I zobaczysz :-)
ok na dniach się odezwe co i jak,
« Dodane: 10.01.2016, 12:22 »
żadnych błędów nie ma , ori soft w czwartek bedzie to zobaczymy co wtedy.
Na pewno katalizator się rozpadł bo grzechocze w środku
Gosciu najpierw wywal kata wstaw rurke i jedz na hamke i zobaczysz :-)
ty masz tego kata sportowego?
Jest mało inwazyjna metoda badania stanu katalizatora polegająca na tym, że mierzy się ciśnienie przed i za nim (w najgorszym razie wymaga wywiercenia małych otworów w wydechu), ale nie wiem, czy ktoś to w Polsce robi...
goliat mowilem ci 5 razy! rurke z emulatorem sondy! w mgmotorsport mi michal zrobil i sam montujesz :)
witam usterka usunięta wgrałem ori soft filtry oleje tez wymieniłem , wizyta na hamowni wynik 317 KM
Cytat: Tomasz w 12.01.2016, 16:21metoda badania stanu katalizatora polegająca na tym, że mierzy się ciśnienie przed i za nim (w najgorszym razie wymaga wywiercenia małych otworów w wydechu)
Tak z ciekawości, rozumiem że te otwory to do manometrów? Później się to zaspawuje?
Gdzie hamowałes?
dynosoft katowice