Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Silniki benzynowe wolnossące => Zaczęty przez: Falubaz 1 w 06.01.2013, 00:18

Tytuł: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 06.01.2013, 00:18
Cześć, zrobiłem TB w eSTefanie wszystko fajnie wyszło, demontowałem oczywiście odłączając akumulator, po zamontowaniu wszystkiego obroty nie schodziły poniżej 1500, dodam że bocznikowy był czyszczony żadnych objawów wcześniej nie miałem, czy przepustnica mogła paść??  Może warto dodać że na postoju po zresetowaniu check przestał się świecić i obroty spadają do normy ale w trakcie jazdy już nie.  W poniedziałek muszę wyjechać więc mam ciśnienie.
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: T w 06.01.2013, 00:47
Coś musiałeś niedokładnie skręcić w taki sposób, że na wolnych obrotach do silnika dostaje się więcej powietrza niż zwykle.
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 06.01.2013, 01:12
Cytat: Tomasz w 06.01.2013, 00:47
Coś musiałeś niedokładnie skręcić w taki sposób, że na wolnych obrotach do silnika dostaje się więcej powietrza niż zwykle.

Przyzna się że tylko źle sprężynkę zamontowałem, ale jak zobaczyłem że pedał jest zbyt luźny to poprawiłem. Dopiero później odpaliłem autko.  Jutro rozbiorę to jeszcze raz sprawdzę dokładnie zrobię adaptację bo dziś nie zrobiłem i zobaczymy.

« Dodane: 06.01.2013, 15:03 »

Cytat: Tomasz w 06.01.2013, 00:47
Coś musiałeś niedokładnie skręcić w taki sposób, że na wolnych obrotach do silnika dostaje się więcej powietrza niż zwykle.

Wiec jest tak po adaptacji wszystko ok. Jazda probna i znowu to samo, odlaczylem bocznikowy i obroty spadaja i wszystko ok. Pytanie czy moge zamontowac bocznikowy nie od st 220?
I czy moge przejechac 25 km z odlaczonym bocznikowym?
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Wilu117 w 06.01.2013, 18:11
Po odłączeniu bocznikowego silnik powinien zgasnąć.
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 06.01.2013, 20:38
Cytat: Wilu117 w 06.01.2013, 18:11
Po odłączeniu bocznikowego silnik powinien zgasnąć.
Na postoju nie zgasl, krecilem go wysoko i obroty opadaly normalnie , nie gasl? Jutro jade do pracy i podlacze go w Aso, co ciekawe nie mam zadnych bledow wg testow na zegarach. Warto dodac ze zawor bocznikowy byl juz czyszczony bo buczal, moze juz sie wybuczal i teraz zasluzyl na wieczny odpoczynek.  ;(
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Wilu117 w 06.01.2013, 22:52
do bocznikowego idzie osobny wąż który omija przepustnicę, jak go ściszniesz to też powinien zgasnąć.
Jak nie gaśnie to ciągnie lewe powietrze.
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: T w 06.01.2013, 22:55
Cytat: Wilu117 w 06.01.2013, 21:52Jak nie gaśnie to ciągnie lewe powietrze.
...lub przepustnica przepuszcza zbyt dużo w pozycji zamkniętej.
Tytuł: [Mondeo] Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 06.01.2013, 23:04
Cytat: Tomasz w 06.01.2013, 22:55
...lub przepustnica przepuszcza zbyt dużo w pozycji zamkniętej.
Tomasz, tyle że ja miejsc styków nie dotykałem, czytałem że powinno się dopasować tą maleńką dziurkę do nowej średnicy ale tego też nie dotykałem. Sprawdzałem wszystkie odmy i nic. Jeżeli obroty są normalne po odłączeniu zaworu wolnych obrotów a ten znajduje się za przepustnicą to wydaje mi się że to będzie to. Kurde dziwna sprawa zrobiłem TB dokładnie i starannie, możliwe jest że potencjometr przepustnicy został zabrudzony i coś padło?   


« Dodane: 06.01.2013, 23:16 »

(http://img845.imageshack.us/img845/8255/dsc025301.jpg)

Mam pytanie co to jest to przy ścianie grodziowej takie kwadratowe?
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: T w 06.01.2013, 23:18
Cytat: Falubaz 1 w 06.01.2013, 22:04Tomasz, tyle że ja miejsc styków nie dotykałem
Jednej osobie kiedyś po przeróbce przepustnica puszczała na śrubkach. :) Poza tym zapewne ją wyczyściłeś, a to mogło uwidocznić problem z lewym powietrzem (np. wcześniej ze względu na nieco przybrudzoną przepustnicę ECU sobie jeszcze jakoś z tym radził i nie było tego czuć).

Cytat: Falubaz 1 w 06.01.2013, 22:04Jeżeli obroty są normalne po odłączeniu zaworu wolnych obrotów a ten znajduje się za przepustnicą to wydaje mi się że to będzie to.
On nie jest za, tylko omija przepustnicę. Generalnie zawór bocznikowy jest elektromagnesem, który po odłączeniu wtyczki powinien się po prostu zamknąć, a silnik -- zgasnąć. Spróbuj, tak jak Ci Wilu napisał, ścisnąć przewód idący do bocznikowego i zobacz, czy efekt będzie taki sam jak po odłączeniu wtyczki.
Tytuł: [Mondeo] Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 06.01.2013, 23:36
Chłopaki czy po odłączeniu wtyczki od bocznikowego powinna zapalić się kontrolka silnika??
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Wilu117 w 07.01.2013, 11:20
U mnie nie zapala się kontrolka, silnik po prostu gaśnie. Sprawdzałeś w ogóle czy po przeróbce przepustnica się domyka? Jak przepustnica jest zamknięta to powietrze jest zasysane przez wąż omijający przepustnicę a jego przepływem steruje właśnie bocznikowy, dlatego też po jego odłączeniu silnik powinien gasnąć. Jak nie gaśnie to albo bocznikowy się nie zamyka (dlatego mowa o ściśnięciu węża) albo gdzieś ciągnie lewe powietrze i mimo, że niby przepustnica i bocznikowy zamknięte to silnik dalej może gdzieś zasysać powietrze.
ELM masz?
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 07.01.2013, 20:52
Cytat: Wilu117 w 07.01.2013, 11:20
U mnie nie zapala się kontrolka, silnik po prostu gaśnie. Sprawdzałeś w ogóle czy po przeróbce przepustnica się domyka? Jak przepustnica jest zamknięta to powietrze jest zasysane przez wąż omijający przepustnicę a jego przepływem steruje właśnie bocznikowy, dlatego też po jego odłączeniu silnik powinien gasnąć. Jak nie gaśnie to albo bocznikowy się nie zamyka (dlatego mowa o ściśnięciu węża) albo gdzieś ciągnie lewe powietrze i mimo, że niby przepustnica i bocznikowy zamknięte to silnik dalej może gdzieś zasysać powietrze.
ELM masz?
Po podlaczeniu do kompa serwisowego Aso Ford ukazaly sie bledy krokowego, przepustnicy i obd II nie dokonczony test , wszystkie zwiazane z odlaczaniem. Po wykasowaniu pierwsza jazda i po 3 min znowu kontrolka silnika, wymiana zaworu krokowego na nowy wykasowanie bledow adaptacja i znowu to samo, mechanik zrobil testy przepustnicy i stwierdzil ze prawdopodobnie padl czujnik predkosci przy skrzyni. Wymyslali tak przez godzinke wiec sie w...nerwowalem i zapytalem czy moga mi zrobic kosztorys napraw i panowie przestali juz gdybac,  jak wykasowalismy bledy zrobilem test ze scisnieciem weza ale silnik nie zgasl, a jak odlaczylem wtyczke bocznikowego to zgasl.
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 07.01.2013, 21:15
Jak masz 6 biegów skrzynię to nie masz czujnika VSS :) Ciekawe co buy wtedy wymienili.

I jak to pteście TPSa doszedł ze to czujnik przy skrzyni ?

Sprawdź czy kable maja przejśćia, bo nawet jak bocznikowy jest padniety to nie wywala jego błędu.

Mże gdzies wtyczka nie styka, albo kable się rozsypały, a idą w jednej wiązce od bocznikowego i TPSa. P1000 (test OBD) się nim nie przejmuj.
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 07.01.2013, 21:32
c.d
Tomasz staram się opisać mój problem by inni już nie przechodzili tego co ja dziś z mechanikami. Więc po tym jak pół dnia spędziłem na domysłach mechaników postanowiłem sam szukać przyczyny, zaopatrzyłem się z piankę do wykrywania przecieków gazowych (proszę się nie śmiać) i po tym jak wjechałem do garażu i silnik ostygł popryskałem na wszystkie połączenia i po 20 sec ukazała się nieszczelność w przewodzie odmy przy kolektorze ssącym, kolejna nieszczelność była przy samej przepustnicy opaska nie dociskała już dokładnie, o ile opaskę miałem i wymieniłem co wyeliminowało nieszczelność, to o przewód już nie tak łatwo ale udało mi się nabyć kolanko olejoodporne po montażu dodatkowo wzmocniłem ucisk opaską i znowu sprawdziłem nieszczelności tym razem brak. Odłączyłem akumulator i przeczyściłem wszystkie styki kontakt sprayem, i chwila prawdy uruchomiłem silnik kilka chwil obroty ok 1200 i spadły
od 750 brak falowania, ładna spokojna praca silnika, kontrolka już się nie zapaliła. Jada próbna do 3000 obr wszystko ok, jak tylko przekroczyłem 3500 obr obroty znowu się zwieszają przy zmianie biegów
ale na chwilkę, wciskam sprzęgło i obroty spadają do 800 obr, kontrolka znowu się zaświeciła. Teraz potrzebuje waszej pomocy chcę podłączyć oryginalną przepustnicę od St 220 jest to jedyna rzecz
która przychodzi mi do głowy podłącze i sprawdzę może jednak zrobiłem coś źle ze swoją przepustnicą
kurde nie wiem co dalej.   

« Dodane: 07.01.2013, 21:41 »

Cytat: NeroN w 07.01.2013, 21:15
Jak masz 6 biegów skrzynię to nie masz czujnika VSS :) Ciekawe co buy wtedy wymienili.

I jak to pteście TPSa doszedł ze to czujnik przy skrzyni?

Sprawdź czy kable maja przejśćia, bo nawet jak bocznikowy jest padniety to nie wywala jego błędu.

Mże gdzies wtyczka nie styka, albo kable się rozsypały, a idą w jednej wiązce od bocznikowego i TPSa. P1000 (test OBD) się nim nie przejmuj.

Skrzynie mam 5 biegową. Kurde chciałem zapamiętać te błędy ale po dzisiejszym dniu ... to już tylko łycha z lodem...
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: T w 07.01.2013, 22:00
Cytat: Falubaz 1 w 07.01.2013, 20:32Teraz potrzebuje waszej pomocy chcę podłączyć oryginalną przepustnicę od St 220 jest to jedyna rzecz
która przychodzi mi do głowy podłącze i sprawdzę może jednak zrobiłem coś źle ze swoją przepustnicą
kurde nie wiem co dalej.
Check zawsze oznacza jakieś konkretne błędy -- sprawdź jakie.
Tytuł: [Mondeo] Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 07.01.2013, 22:09
Cytat: Tomasz w 07.01.2013, 22:00
Check zawsze oznacza jakieś konkretne błędy — sprawdź jakie.
p1411 chyba taki był. Mój sprzęt jest w Poznaniu bo kolo pożyczył będę miał w Sobotę. 

« Dodane: 08.01.2013, 14:24 »

Kontynuacja wątku, więc dziś rano po całej nocy raz jeszcze sprawdziłem ew nieszczelności, brak.
pojechałem do kolegi aby pożyczyć skaner błędów i jest tylko jeden p0122 czyli Przepustnica (czujnik położenia pedału) przełącznik A - niski sygnał wejściowy więc mam już pewność że to czujnik przy przepustnicy nie zabezpieczyłem go podczas szlifowania i pewnie dlatego padł.
Sprawdzę czujnik położenie pedału gazu ale nie sądzę by to było to.
c.d.n

« Dodane: 08.01.2013, 20:44 »

Dodatkowy objaw nie mogę utrzymać obrotów w granicy 1300 obr/min i to zarówno z podłączona wtyczką do przepustnicy jak i bez ? Czy to może oznaczać jednak też uszkodzony czujnik położenia pedału gazu?
Obroty schodzą a zawór bocznikowy wyję przy 1900 - 2200 obr/min więc też go wymienię.
Jeżeli ktoś z was ma taki zaworek to proszę o kontakt 665277270 Przemek.
Zastanawiam się tylko jeszcze nad tym dlaczego obroty przy zmianie biegów nadal nie spadają dlaczego nadal tak się dzieje, mam świadomość że mój wąż (zrobiłem sam) nie jest pewnie w 100% szczelny ale czy to moze dac takie objawy.
Jutro będzie oryginalny wąż odmy podaje wam numer : 2S7E-6C658-BA

c.d.n
Tytuł: [Mondeo] Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 09.01.2013, 00:44
Tomasz. Pytanie do Ciebie, czy po wyczyszczeniu przepustnicy okazalo sie ze przepuszcza powietrze czy wtedy obroty w trakcie jazdy nie spadaja w momencie wcisniecia sprzegla? Jezeli czujnik przepustnicy jest walniety to komp nie wie jakie jest polozenie i dawkuje tylko z impulsu czujnika pedlu gazu i masy powietrza a przepustnica jest wolna, wiec dlaczego obroty silnika nie spadaja przy zmianie biegow?
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 09.01.2013, 09:51
Primo - co to za błędy dokładnie.

Secundo - ST220 ma progresywną przepustnicę. Założyłeś zwykłą, więc masz albo cały czas lekko otwartą, albo nie otwiera się cała - sprawdź.
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: T w 09.01.2013, 17:19
Cytat: Falubaz 1 w 07.01.2013, 21:09p0122 czyli Przepustnica (czujnik położenia pedału) przełącznik A - niski sygnał wejściowy
Dziwny błąd. Może coś nie kontaktuje? Zacznij od podłączenia się komputerem i sprawdzenia, czy TPS działa właściwie. W ogóle zrób porządną diagnostykę komputerową, a nie tylko sczytanie błędów. Bez tego zwykle ani rusz. ELM + ScanXL w zupełności do tego wystarczy.

Cytat: Falubaz 1 w 08.01.2013, 23:44Tomasz. Pytanie do Ciebie, czy po wyczyszczeniu przepustnicy okazalo sie ze przepuszcza powietrze czy wtedy obroty w trakcie jazdy nie spadaja w momencie wcisniecia sprzegla? Jezeli czujnik przepustnicy jest walniety to komp nie wie jakie jest polozenie i dawkuje tylko z impulsu czujnika pedlu gazu i masy powietrza a przepustnica jest wolna, wiec dlaczego obroty silnika nie spadaja przy zmianie biegow?
Trudno powiedzieć, tym steruje ECU, które często próbuje być inteligentne (z naciskiem na "próbuje"), więc różne rzeczy mogą się dziać.
Tytuł: [Mondeo] Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 09.01.2013, 23:10
OK nastała chwila kiedy się już można zamknąć temat. Przepustnica jest oryginalna od ST  więc progresywna, błąd p 0122 i tylko ten. W dniu dzisiejszym postanowiłem iść śladem uszkodzonego TPS i tu ważna informacja dla użytkowników ST 220 MK3, potencjometr położenia przepustnicy jest nie wymienny! Panowie proszę przeczytać do końca ja sam do dziś myślałem że można zamontować od 2.0 ale nie można,potencjometr jest tak zamocowany że nie można go odkręcić (pewnie na ciepło skręcali) więc trzeba kupić nowy koszt 850 zl razem z przepustnicą lub używkę. Mój był uszkodzony mechanicznie sprężynka która jest w środku pękła i porysowała całą taśmę więc dlatego miałem takie objawy. Wymieniłem przepustnicę i po wykonaniu adaptacji wszystko jest OK.
Brak błędów, obroty w normie, wszystko tak jak trzeba, ale by nie było zbyt kolorowo to otrzymałem dziś worek ze śmieciami od ruska na maskę co zakończyło się małym pościgiem i Policją Rusek dostał mandat a jak porysowana maskę i pęknięty gril. 
Bardzo dziękuje wszystkim za wsparcie.
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 09.01.2013, 23:15
TPSa do ST220 nie występuje. Ale można lkupić po numerze od Expolrera, Mustanga etc. ~250zł ori sztuka.

Ale good że się powiodło :)
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 09.01.2013, 23:19
Cytat: NeroN w 09.01.2013, 23:15
TPSa do ST220 nie występuje. Ale można lkupić po numerze od Expolrera, Mustanga etc. ~250zł ori sztuka.

Ale good że się powiodło :)

Tak to najważniejsze. Patrz a ja dziś obdzwoniłem serwisy, hurtownie i nawet mam koleśa w Ford Polska i ten też mi powiedział że tylko z przepustnicą jako jedna część występuje potencjometr.
Dziękuje za info, mam kolektor ssący na sprzedaż od ST 220 :D
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: T w 10.01.2013, 00:20
Ten TPS jest w bardzo wielu modelach Forda, trzeba tylko pamiętać, żeby nr seryjny zaczynał się od F4SF (jest jeszcze F5RF, który działa w drugą stronę). Na ebayu zamienniki kosztują ok. 100 zł.
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Wilu117 w 10.01.2013, 18:26
Cytat: Falubaz 1 w 09.01.2013, 23:10potencjometr jest tak zamocowany że nie można go odkręcić (pewnie na ciepło skręcali)

To ja jeszcze sprostuję - potencjometr jest wymienny i bez problemu można go odkręcić.
Dwie śrubki na krzyżak.
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: platiniumm w 10.01.2013, 22:32
pewnie czujnik położenia przepustnicy jest wymienny. Wartosci jakie powinna pokazywać na zamkniętej powinno być ok. 17,5-18,5 % otwarcia - ja mam 18,2% , a na otwartej gaz w podłogę powinno być ok 94% - ja mam 93%.

Chodzi jak zły a ostatnio po wycieciu katów znowu poczułem radość z jazdy st a i check zaswiecił się dopiero po 700km

« Dodane: 10.01.2013, 22:34 »

a jeszcze jeśli ktoś potrzebuje do testów czujnik położenia przepustnicy to mogę pożyczyć bo mam sprawny luzem.
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 10.01.2013, 23:34
Cytat: Wilu117 w 10.01.2013, 18:26
To ja jeszcze sprostuję - potencjometr jest wymienny i bez problemu można go odkręcić.
Dwie śrubki na krzyżak.
Chętnie to zobaczę :D ja mam sprzęt i może trafiłem na wyjątkowe sztuki gdyż w starej przepustnicy urwały się śruby a nie puściły. 
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: T w 10.01.2013, 23:37
Może trafiły Ci się jakieś wyjątkowo zapieczone...
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 10.01.2013, 23:49
Cytat: Tomasz w 10.01.2013, 23:37
Może trafiły Ci się jakieś wyjątkowo zapieczone...

Mam klucz Gedore z nasadkami który pokazuje z jaka siłą się dokręca lub odkręca i przy 108 Nm stwierdziłem że to niemożliwe bo koła np w WDB 210 E300 dokręca się z siłą 102Nm ale przy 125 Nm pękła śruba. Nie ważne, grunt to znalezienie problemu i rozwiązanie go a jakich środków się użyje to już inna sprawa.  :]
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Wilu117 w 11.01.2013, 10:54
Jak sam widzisz, potencjometr nie jest niewymienny tylko nie chciały się u Ciebie śruby odkręcić :)
Ja odkręcałem u siebie kilka razy bez żadnego problemu.
Tytuł: [Mondeo] Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 11.01.2013, 13:52
Cytat: Wilu117 w 11.01.2013, 10:54
Jak sam widzisz, potencjometr nie jest niewymienny tylko nie chciały się u Ciebie śruby odkręcić :)
Ja odkręcałem u siebie kilka razy bez żadnego problemu.

:D To jak przyjdzie mi nie daj boże wymieniać raz jeszcze to wyśle do ciebie ok  ;)
Tytuł: Odp: [Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 12.01.2013, 14:42
Cytat: platiniumm w 10.01.2013, 22:32
pewnie czujnik położenia przepustnicy jest wymienny. Wartosci jakie powinna pokazywać na zamkniętej powinno być ok. 17,5-18,5 % otwarcia - ja mam 18,2%, a na otwartej gaz w podłogę powinno być ok 94% - ja mam 93%.
Ja mierzyłem wczoraj i jest tak: otwarcia 17,7% pedał w podłodze 94,1% więc jest gites.