Witam!
Dziś oto, po wielu miesiącach zabierania się do podłączenia lusterka fotochromatycznego - w końcu to zrobiłem:)
Jest to sposób podpięcia lusterka przedliftowego do aut przedliftowych, które nie były fabrycznie wyposażone w te lusterka.
Z góry przepraszam za jakość zdjęć, niestety nie miałem przy sobie aparatu, jedynie komórkę robiąca marnej jakości fotki, a ponadto dostęp do fotografowanych miejsc był tragiczny.
potrzebujemy:
1. Lusterko fotochromatyczne-przedliftowe;
(http://img179.imageshack.us/img179/1361/1039445877.jpg)
2. wtyczkę do tego lusterka z kawałkiem instalacji:
(http://img718.imageshack.us/img718/7905/zdjcie0804e.jpg)
3. powiedzmy 5 m przewodów 0,2mm2
Do tego lutownice, cynę, koszulki termokurczliwe, izolację, złączki konektorowe i tego typu duperele.
Trochę teorii zacznijmy od schematów:
1. Widok skrzynki z bezpiecznikami od wewnętrznej strony ( są tam tylko przedstawione poniżej złącza)
(http://img243.imageshack.us/img243/1021/skrzynkacjb.jpg)
2. powiększony widok wtyczki nr C31 ze schematu załączonego w pkt. 1
(http://img693.imageshack.us/img693/8682/c31widok.jpg)
3. powiększony widok wtyczki nr C508 ze schematu załączonego w pkt. 1
(http://img197.imageshack.us/img197/2162/c508widok.jpg)
4. powiększony widok wtyczki lusterka
(http://img232.imageshack.us/img232/5586/wtyczkalustra.jpg)
A teraz praktyka - z tym już nie jest tak różowo:)
Wtyczka nr C508 w rzeczywistości wygląda tak: (sorry za fotki, ale naprawdę dostęp tam jest tragiczny)
(http://img693.imageshack.us/img693/655/zdjcie0801.jpg)
Wtyczka lustra wygląda tak:
(http://img441.imageshack.us/img441/4185/zdjcie0805.jpg)
I teraz tak:
Pin numer 1 wtyczki lusterka łączymy z pinem numer 13 złącza C508
Wtyczka nr C31 w rzeczywistości wygląda tak:
(http://img232.imageshack.us/img232/7715/zdjcie0800.jpg)
Dostęp do niej jest już o wiele lepszy niż do złącza C508
I teraz tak:
Pin numer 3 wtyczki lusterka łączymy z pinem 11 złącza C31
(http://img190.imageshack.us/img190/1292/beznazwy1vl.jpg)
Pozostaje nam jeszcze wolny pin numer 2 we wtyczce lusterka.
Jest to masa i niech ją podłączy każdy wedle swojego uznania, ja ją podłączyłem pod lampkę oświetleniowa w podsufitce.
I to chyba wszystko, pozostaje nam jeszcze poupychać wszystkie kable, polutować je w solidny sposób zaizolować, najlepiej koszulkami termokurczliwymi.
Cała operacja nie jest skomplikowana, jedyny i najgorszy problem to dostęp do wtyczek z drugiej strony skrzynki z bezpiecznikami, a w szczególności do złącza nr C508.
pozdrawiam
weksla
Super Sławku. I takiego opisu dotyczącego zmiany klimatronika na poliftowy poszukujemy hehe.
A ja miałem to szczęście, ze wraz z lusterkiem miałem także kompletną wiązkę z podsufitki. Wystarczyło tylko ją podmienić w podsufitce i przy okazji założyłem lampkę nad tylną kanapą. U mnie wszystko było Plug&Play. Ale opis gites jeśli ktoś nie ma kompletnej wiązki.
OPISUJECIE PODŁACZENIE LUSTERKA INNI PISZA ZE JAK MASZ LUSTERKO TO JE TYLKO PODPIAC POD LAMPKE KTORA OSWIETLA SRODEK AUTA POZDRAWIAM
Ostrzeżenie: Proszę pisać po polsku, ze znakami interpunkcyjnymi i nie nadużywać wielkich liter (ostrzeżenie wygasa za tydzień).
To se tak podpinaj. Zobaczymy czy bedze Ci się rozjaśniać po wbiciu wstecznego.
Czy ktoś zna/może podać symbol wtyczki do tego lusterka? Nie bardzo chciałbym tworzyć jakiś substytut, bo różnie się to kończy.
Bardzo fajny HOW-TO, jednak osobiście jestem ciekawy, do czego konkretnie służą kable z PIN nr. 1 i nr. 3, a nie gdzie je wpiąć - tego już nie napisałeś ;) Jeden (który...?), jak można doczytać z posta z tego roku, podpięty jest do sygnału biegu wstecznego, a drugi?
Byłbym dźwięczny za informację :)
Cytat: elf w 13.12.2013, 03:30
Bardzo fajny HOW-TO, jednak osobiście jestem ciekawy, do czego konkretnie służą kable z PIN nr. 1 i nr. 3, a nie gdzie je wpiąć - tego już nie napisałeś ;) Jeden (który...?), jak można doczytać z posta z tego roku, podpięty jest do sygnału biegu wstecznego, a drugi?
Byłbym dźwięczny za informację :)
To akurat wiem, służę wyjaśnieniem.
Patrzymy na gniazdo pinów w lusterku od przodu auta i mamy:
- pin 1 - zasilanie włączane po włączeniu stacyjki,
- pin 2 - masa,
- pin 3 - zasilanie po włączeniu biegu wstecznego (powoduje wyłączenie i rozjaśnienie lusterka po wybraniu biegu wstecznego).
a czy ktoś wie jakie piny są odpowiedzialne za podłączenie lusterka fotochromatycznego w FF MK2 2005 rok chodzi mi o piny w gemie.
Bardzo proszę o pomoc.
Świetny "poradnik":-) Na pewno się przyda!
Panowie czy jest szansa na foto z operacji? wygasły chyba... zastanawiam się nad założeniem takowego lusterka do Mondeo mk2... 8)
Dzieki wielkie za ten post :D Dużo mi pomógł bo sam nie wiedzialek jak sie do tego zabrac :D Szacun!!
Kabelki to jedno. Drugie (i podstawowe pytanie) czy lusterko fotochrom podejdzie plug&play w uchwyt lusterka zwykłego? Pacjent to modeo Mk4 2010 (przed liftem)
Cytat: weksla w 16.05.2010, 01:32
Witam!
Dziś oto, po wielu miesiącach zabierania się do podłączenia lusterka fotochromatycznego - w końcu to zrobiłem:)
Jest to sposób podpięcia lusterka przedliftowego do aut przedliftowych, które nie były fabrycznie wyposażone w te lusterka.
Z góry przepraszam za jakość zdjęć, niestety nie miałem przy sobie aparatu, jedynie komórkę robiąca marnej jakości fotki, a ponadto dostęp do fotografowanych miejsc był tragiczny.
potrzebujemy:
1. Lusterko fotochromatyczne-przedliftowe;
(http://img179.imageshack.us/img179/1361/1039445877.jpg)
2. wtyczkę do tego lusterka z kawałkiem instalacji:
(http://img718.imageshack.us/img718/7905/zdjcie0804e.jpg)
3. powiedzmy 5 m przewodów 0,2mm2
Do tego lutownice, cynę, koszulki termokurczliwe, izolację, złączki konektorowe i tego typu duperele.
Trochę teorii zacznijmy od schematów:
1. Widok skrzynki z bezpiecznikami od wewnętrznej strony ( są tam tylko przedstawione poniżej złącza)
(http://img243.imageshack.us/img243/1021/skrzynkacjb.jpg)
2. powiększony widok wtyczki nr C31 ze schematu załączonego w pkt. 1
(http://img693.imageshack.us/img693/8682/c31widok.jpg)
3. powiększony widok wtyczki nr C508 ze schematu załączonego w pkt. 1
(http://img197.imageshack.us/img197/2162/c508widok.jpg)
4. powiększony widok wtyczki lusterka
(http://img232.imageshack.us/img232/5586/wtyczkalustra.jpg)
A teraz praktyka - z tym już nie jest tak różowo:)
Wtyczka nr C508 w rzeczywistości wygląda tak: (sorry za fotki, ale naprawdę dostęp tam jest tragiczny)
(http://img693.imageshack.us/img693/655/zdjcie0801.jpg)
Wtyczka lustra wygląda tak:
(http://img441.imageshack.us/img441/4185/zdjcie0805.jpg)
I teraz tak:
Pin numer 1 wtyczki lusterka łączymy z pinem numer 13 złącza C508
Wtyczka nr C31 w rzeczywistości wygląda tak:
(http://img232.imageshack.us/img232/7715/zdjcie0800.jpg)
Dostęp do niej jest już o wiele lepszy niż do złącza C508
I teraz tak:
Pin numer 3 wtyczki lusterka łączymy z pinem 11 złącza C31
(http://img190.imageshack.us/img190/1292/beznazwy1vl.jpg)
Pozostaje nam jeszcze wolny pin numer 2 we wtyczce lusterka.
Jest to masa i niech ją podłączy każdy wedle swojego uznania, ja ją podłączyłem pod lampkę oświetleniowa w podsufitce.
I to chyba wszystko, pozostaje nam jeszcze poupychać wszystkie kable, polutować je w solidny sposób zaizolować, najlepiej koszulkami termokurczliwymi.
Cała operacja nie jest skomplikowana, jedyny i najgorszy problem to dostęp do wtyczek z drugiej strony skrzynki z bezpiecznikami, a w szczególności do złącza nr C508.
pozdrawiam
weksla
« Dodane: 30.04.2019, 17:32 »Czy możesz przesłać zdjęcia złączy c508 i c31 będę wdzięczny na adres olo.klos@vp.pl
będę wdzięczny mam problemz fotochromem.
Witam. Dawno nikt tu nie pisał. Chcę podłączyć lusterko foto chrom. Opis wydaje się super lecz niestety nie ma foto. Prawdopodobnie wygasły. Jest możliwość aby je ponownie załączyć?