Witam forumowiczów
Proszę Was o podrzucenie aka doradzenie gdzie szukać przyczyny z moim problem,a mianowicie:
Pacjentem jest Focus FL St z przebiegiem niby 100 tyś kilometrów,na postoju i wolnych obrotach czuć wyraźnie kołysanie silnika tak jakby wypadanie zapłonu na którymś cylindrze to raz,dwa podczas przyspieszania w granicach 2000-2800 tyś obrotów czuć wyraźne szarpniecię,przymulenie silnika nieważne czy z pełną otwartą przepustnicą czy przy delikatnym przyspieszaniu a potem auto przyspiesza już ok a trzy to w trasie przy utrzymywaniu prędkości przelotowej w tymże zakresie czuć ewidentne podszarpywanie .Z góry dzięki
Cześć.
Rozwiązania problemu nie znam, ale na pewno powinieneś obserwować temat MAG-a, bo objawy jego 2.5T są identyczne.
On też poszukuje odpowiedzi. Oddał auto do niezłych specjalistów, więc jest szansa na sukces.
Tutaj temat MAG-a:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,3709.675.html
Focusów przypadek MAGa nie tyka. Inne sterowniki, inne mapy. Tutaj objawy są inne. Zapewne gdzie indziej szukać przyczyny.
No generalnie auto mam od kilku dni,zacznę od wymiany świec,sprawdzenia cewek i ewentualnie przeczyszczenia przepływomierza.Zapomniałem dodać,że obroty czasami falują.
U mnie na włączonej klimatyzacji czasem lekko falują obroty - minimalnie ale jest to zauważalne.
Cytat: gteeek w 01.07.2017, 13:49
Witam forumowiczów
Proszę Was o podrzucenie aka doradzenie gdzie szukać przyczyny z moim problem,a mianowicie:
Pacjentem jest Focus FL St z przebiegiem niby 100 tyś kilometrów,na postoju i wolnych obrotach czuć wyraźnie kołysanie silnika tak jakby wypadanie zapłonu na którymś cylindrze to raz,dwa podczas przyspieszania w granicach 2000-2800 tyś obrotów czuć wyraźne szarpniecię,przymulenie silnika nieważne czy z pełną otwartą przepustnicą czy przy delikatnym przyspieszaniu a potem auto przyspiesza już ok a trzy to w trasie przy utrzymywaniu prędkości przelotowej w tymże zakresie czuć ewidentne podszarpywanie.Z góry dzięki
Proponuję:
1. Sprawdź na hamowni ile jest km
2. Sprawdź błędy obecne/historyczne w ASO / jakiegoś speca z kompem Forda / samemu przez OBD- Torque albo Fordscanem jak umiesz się w to bawić
3. Sprawdź katalizator - ja mam podobne ubytki mocy i duże prawdopodobieństwo, że to to może m.in powodować zamulenie ( podjedź na stację kontroli pojazdów i zrób test spalin z wydrukiem - koszt max 20 zł - jak będzie ponad normę to może wskazywać na katalizator/ sondę lambda.
Tyle mogę podpowiedzieć po swoich doświadczeniach.
Nie wiem czy to nie będzie problem z padającym zaworkiem przy turbo - BoostSelenoid - to dosyć częsty przypadek w tych silnikach
Wiem,że są często bywają problemy z boost solenoid aczkolwiek objawia się nagłym spadkiem doładowania praktycznie do zera,potem znowu ładuje itd.u mnie doładowanie idzie do końca i trzyma.Samochód podłączany pod dobrego kompa i zero jakichkolwiek błedów w ECU.Czepiał bym się tez dużego spalania moim zdaniem bo średnia w mieście nie mogę zejść poniżej 18 są to dane z pokładowego.Świece tak czy siak wymienie bo raczej nikt ich nie ruszał i też mam pytanie czy denso ikh20 bedą odpowiednie do mojego auta.Moc nie mierzona,ale wydaje mi sie ,że seria.Dodam,że w aucie założony jest blow off hks może to jest przyczyną i jeśli podmianka świec nic nie pomoże i wcześniej wspomniane zabiegi to spróbuje wrócić do poprzedniego ori setupu.
Na marginesie to jak Panowie jest z tymi detykowanymi zaworami w miejsce oryginalnego dv.Też tak fajnie sapią????Wiem że są przeciwnicy takich modów i że HYDA średnio chce pracować z zaworem,i nie wykluczam że to on moze być problem przerywania i bądz co bądz większego spalania.
Chyba sam sobie odpowiedziałeś gdzie szukać przyczyny problemów...
Temat wraca jak bumerang mianowicie założyłem ori soundsymposer,i jak Foka szarpała tak szarpie.Czasami nawet przy lekkim dotknięciu pedału gazu silnik tak jakby lekko się krztusił i dopiero zaczyna przyspieszać.Jazda ze stałą prędkościa dalej jest podszarpywana.Wszystkie objawy dzieją się na lekko otwartej przepustnicy,przy pełnym bucie no poblem. O tso chodzi????
Może winna jest przepustnica???Przepływka była czyszczona.........Auto ma zrobiony program,ponoć ok, o wartościach 256 Ps i 387Nm.Dziwnie niskie te Nmony.............
Dodam jeszcze,że za każdym razem gdy podłącze komputer do auta wywala mi ten sam błąd P000A-pozycja wałka rozrządu po stronie wlotu-nieprawidłowa częstotliwość.Macie jakieś pomysły drodzy forumowicze???
Jak masz błąd położenia walka to zajrzyj do rozrządu i zobacz czy nie jest przestawiony o ząbek czy dwa.
Winny błędu okazał się czujnik/zawór zmiennych faz rozrządu-szkoda,że żaden z szanownych kolegów forum nie wykazał się chęcią pomocy,musiałem sam eksperymentować i ryzykować ponad 400 zlotych,całe szczęscie,ze się udało.Fakt faktem podszarpywania do końca nie wyeliminowałem.
Nikt nie ma szklanej kuli żeby wiedzieć co dokładnie boli twoje auto i diagnozować przez internet.
U Ciebie błąd powodował czujnik, ja miałem identyczny błąd w 2.5t w Volvo i winny był przestawiony o jeden ząbek rozrząd.
Hej,
Mógłbyś dokładnie napisać, który czujnik wymieniłeś? Pisałem do Ciebie na pw wcześniej.
Czujnik zmiennych faz rozrządu dla wałka rząd 1....