Witam wszystkich! :) myślę o założeniu do swojej foczki wydechu typu cat-back. Nie mogę się zdecydować pomiędzy milltekiem, a mgmotorsport? Który z tych wydechów jest Waszym zdaniem lepszy pod względem barwy dźwięku i głośności? Czy pozbycie się katalizatora nie grozi awariami w przyszłości?
Z góry dzięki i pozdrawiam :)
Ja bym na twoim miejscu wywalił kata i wstawił jakiś decat/downpipe czy jak to się tam zwie. Im mniej rzeczy zaraz za turbo tym lepiej.
tak, tylko, że po wywaleniu kata trzeba zrobić program nowy ;)
Ja bym nie wywalał tylko ew. założył sportowy -- o lepszych przepływach (metalowy 100 cpsi czy coś w tym stylu). Szkoda z powodu takiego drobiazgu ryzykować problemy na przeglądach i smrodzić benzyną przy zimnym starcie.
a co byś bardzeij polecił? milltek czy mg motorsport?
Wątpie żeby była między nimi jakaś znacząca różnica w osiągach, raczej różnią się dzwiękiem a to już zależy od ciebie, co chcesz. Ja bym jednak wolał dać decat/downpipe, choćby dlatego że wyjdzie taniej a efekt będzie porównywalny lub nawet lepszy. :)
Cytat: Tomasz w 23.10.2011, 01:26ryzykować problemy na przeglądach
W Polsce?
ale czy po decacie nic sie nie bedzie dzialo zlego dla pracy silnika?
nie
Cytat: decol w 24.10.2011, 09:35a co byś bardzeij polecił? milltek czy mg motorsport?
Ja bym brał Millteka jeśli są w podobnej cenie, ogólnie są to bardzo chwalone wydechy.
Cytat: wilhelm w 24.10.2011, 10:38W Polsce?
Często sprawdzają skład spalin w silniku benzynowym na przeglądzie. Ale ważniejsze jest to, że szczególnie zimą, bez katalizatora, zanim ruszysz to zasmrodzisz benzyną cały podjazd.
właśnie się zastanawiam nad milltekiem decat'em, tylko, że po decacie trzeba program zrobić po st ma sonde z tyłu i boje się, żeby tym programem mi nie zaszkodzili :)
Miałem na myśli wydech. Co do katalizatora, to moim zdaniem nie ma sensu wywalać go z auta używanego na co dzień -- z powodów jak wyżej. Rozwiązaniem jest katalizator sportowy który poprawi przepływ i -- o ile zostanie dobrze dobrany -- nie będzie powodował błędów drugiej sondy, problemów na przeglądach ani smrodu przy zimnym starcie.
ale czy będzie duża różnica w dźwięku pomiędzy samym cat-backiem, a ze sportowym katem?
Cytat: decol w 21.10.2011, 12:37
tak, tylko, że po wywaleniu kata trzeba zrobić program nowy ;)
Niekoniecznie, choć jest to wskazane, z wiadomych przyczyn :]
Cytat: Tomasz w 23.10.2011, 00:26
Ja bym nie wywalał tylko ew. założył sportowy — o lepszych przepływach (metalowy 100 cpsi czy coś w tym stylu).
Czasami zastosowanie katalizatora 100 cpi może powodować zapalnie się (http://img810.imageshack.us/img810/907/thecheckenginelight.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/810/thecheckenginelight.jpg/)
przy 200cpi tego nie zaobserwowano.
Cytat: Tomasz w 23.10.2011, 00:26
Szkoda z powodu takiego drobiazgu ryzykować problemy na przeglądach i smrodzić benzyną przy zimnym starcie.
Wizualnie można to załatwić imitacją kata na spawaną na de-cat powinny być na allegro.
Cytat: decol w 24.10.2011, 08:35
a co byś bardzeij polecił? milltek czy mg motorsport?
A nie lepiej wesprzeć polski produkt w jakiejś dobrej firmie w okolicy, coś tam pewnie będziesz miał koło siebie...
Cytat: wilhelm w 24.10.2011, 09:38
Ja bym jednak wolał dać decat/downpipe, choćby dlatego że wyjdzie taniej a efekt będzie porównywalny lub nawet lepszy. :)
wilhelm dobrze kombinujesz :)
Jeśli chodzi o moc/moment to będzie lepszy, następnie zdało by się IC wymienić.
Cytat: Tomasz w 25.10.2011, 15:51
Ale ważniejsze jest to, że szczególnie zimą, bez katalizatora, zanim ruszysz to zasmrodzisz benzyną cały podjazd.
A na to jakoś nie zwracam uwagi :ghost:
Cytat: decol w 24.10.2011, 22:07
ale czy po decacie nic sie nie bedzie dzialo zlego dla pracy silnika?
Jeśli dasz pod sondę dystans wszystko będzie Ok
Możesz też jeździć z zapalonym czekiem ale ponoć po jakiś czasie komp zaczyna "wariować"
Cytat: decol w 25.10.2011, 20:34
ale czy będzie duża różnica w dźwięku pomiędzy samym cat-backiem, a ze sportowym katem?
To zależy jak kto rozumie "dużą różnice" ...
Przeważnie po wciśnięciu gazu pojawia się banan na twarzy, więc jest dobrze.
Pozdrawiam
a czy po decacie i downpipach milltek-a trzeba wymienić IC? :)
Nie trzeba, ale warto. Jest to jedna z paru rzeczy która kosztuje niewiele a daje bardzo dużo :)
aha, a masz może link do jakiejś strony z dobrymi IC? :)
Cytat: decol w 26.10.2011, 22:31
aha, a masz może link do jakiejś strony z dobrymi IC? :)
Budżet...?
Cytat: Lukasz-no1 w 26.10.2011, 12:29Czasami zastosowanie katalizatora 100 cpi może powodować zapalnie się
przy 200cpi tego nie zaobserwowano.
Z tego co patrzyłem, część katalizatorów 100 cpsi spełnia euro2, a część euro3. Pewnie różnią się jakoś budową, pytanie, jak je rozpoznać ze 100% pewnością. ;)
decol jak tam wydech zrobiony w mgmotorsport?:-))) daje rade;p
hej ;)
dystans pod sonde nie dziala ;) ;P
chyba, ze bedziesz jezdzil powyzej predkosci obr 4000 ..., wtedy ekonomia jest zawieszana ... ;P
rok temu, gdy sie dowiadywalem tu i tam to nikt nie chcial tak mocno grzebac w programie, zeby ja wylaczyc ...
pozdro
Cytat: decol w 26.10.2011, 22:31a masz może link do jakiejś strony z dobrymi IC?
Nie wiem czy kupiłeś już ale polecam fmic.pl
Sam mam od nich IC i jestem bardzo zadowolony