MARKA:Ford Escort RS2000 zrobiony na replike Coswortha
MODEL: 1992, hatchback, 3D
SILNIK:byl 2.0 150km potem 2.3 163km a jest obecnie 2.3 turbo obecna moc 202km i 313nm bez storejnia
WYPOSAŻENIE: serynje
fotele kubelkowe recaro elektryczne szyby lusterka szyber dach
MODYFIKACJE:A wiec tak silnik od Forda Galaxy 2,3 16V uturbiony
silnik rozebrany byl calkowicie blok poszedl do splanowania glowica tez
wal od 2.3 zostal zastapiony walem od 2.0 co dalo taki skutek(krotszy skok tloka) ze silnik zostal odprezony pod turbo.Nowe panewki napawane glowne i prowadzace, korby po przerobce tam gdzie robili mi panewki. Blok i Glowica zostala z 2.3 a reszta osprzetu jest od 2.0.
Kolektor wydechowy odn Nissana 200sx wystarczylo tylko przespawac flansze.
Turbo od Forda Probe 2.2turbo pierwszej generacji
IC od BMW e39.
Zewnetrzny regulator cisnienie paliwa oraz MBC
5 dodatkowych zegarow: cisnienie doladowania,cisnienie oleju,cisnienie paliwa,cisnienie oleju na turbo, woltomierz.
Zalozony takze superchip dedykowany.
Skrzynia biegow od Escorta z lat 80/90 po przerobkach ze szpera 50% druga od Escort 1,6 Turbo czeka na remoncik a orginalana mtx lezy sobie.
Sprzeglo organiczne sciagane z Angli.
Obecnie jest u znajomego co robi nawa elektryke pod Emu i bedzie stroil.
Filmik z prac po kupnie
https://www.youtube.com/watch?v=Vh74IJc98nk (https://www.youtube.com/watch?v=Vh74IJc98nk)
Tutaj jeszcze bez turbo
https://www.youtube.com/watch?v=cdqOTmcLde0 (https://www.youtube.com/watch?v=cdqOTmcLde0)
Tutaj jak uturbiony
https://www.youtube.com/watch?v=E6RFQ92qkR0 (https://www.youtube.com/watch?v=E6RFQ92qkR0)
https://www.youtube.com/watch?v=pp9chsmgCdA (https://www.youtube.com/watch?v=pp9chsmgCdA)
kilka fotek
(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p206x206/10003949_641775202571319_1924071617529678416_n.jpg?oh=0e22c17f4a184ede937b3bcf56042ccb&oe=57F6B0D8)
(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10305605_641776179237888_2988963864896624401_n.jpg?oh=9c969df08d47a5a18b428019f8b34377&oe=58309AB2)
(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10308116_641453242603515_9103292692376835946_n.jpg?oh=d4e35514cdd98bae2b4ec215fd8f59aa&oe=57FFD22A)
(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10337752_641453239270182_6153046943219581733_n.jpg?oh=375053f9e1a428a42b60ffcc4c90e425&oe=57F48FD7)
(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10151366_624692904279549_9081235505386860934_n.jpg?oh=4b76fedf8de6db1dfab03af4ab4e1207&oe=582D586B)
(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/1010223_624692974279542_4564474796921661888_n.jpg?oh=00a5aa652b2ae3f04336f4fa0851c0e0&oe=57FEC123)
Wszystko fajnie. Uzupełniłbym tylko dekielki felg.
....po co Ci taki długi bat ??
dekielki sa na drugim kaplecie. A bat taki bo mi sie podobal i jest zamontowany w miejscu spryskiwacza tylnej szyby.
Fajne tylne lampy, oryginalne.
« Dodane: 07.07.2016, 18:34 »
PS Jedna rzecz nie do końca mi się podoba -- moim zdaniem dużo lepiej by wyglądał, gdyby obniżyć trochę przód lub podwyższyć tył. Dodałoby mu to agresji. W tej chwili masz trochę wizualny efekt pełnego bagażnika.
zawieszenie jest orginalne na fotkach moze tak wyglada jakby tyl siedzial. Elektyrka jest juz ogarniana niedlugo bedzie strojenie.
Naaajsss. Dobrze czułem ze RS bedzie ciekawszy niż ST. :)
Sierry RS tylko brakuje do kompletu ;-)
Cytat: Teos w 07.07.2016, 18:41zawieszenie jest orginalne na fotkach moze tak wyglada jakby tyl siedzial.
Pewnie ze względu na kształt tylnych błotników (dużo niższe niż przednie). Co nie zmienia faktu, że na fajnym gwintowanym zawieszeniu wyglądałby znacznie lepiej. Pytanie, jakby się prowadził po takiej modyfikacji, bo niekoniecznie musiałaby to być zmiana na plus.
Powiem tak mialem wstawione kita i jezdzilo sie twardo. A na seryjnym zawieszeniu jest dobrze ale trzeba zmienic niedlugo bo juz amorki sie koncza juz zaczynaja stukac. Lotka spelnia swoja role dociska przy duzych predkosciach. Dodam tez ze skrzynia zostala wstawiona od Escorta 1.6 Rs z lat 80 ze szpera 50% ktora daje rade.
bmarcin sierra rs jest w Gdyni kumpel posiada.
Fajny projekt wiem ile wymagał pracy. Gratulacje . Jedynie co mogę doradzić odnośnie skrzyni ERST to lepiej zostań przy MTX 75 dużo więcej wytrzyma tylko założyć do niej szpere helikalną. Mam za sobą już 3 remonty skrzyni ERST i średnio co ok 20 tyś km pada łożysko na wałku atakującym, poza tym przy MTX masz sprzęgło 240mm a w IB5 ok 220 a i mtx ma zsynchronizowany wsteczny fajna sprawa.
NA RAZIE nie narzekam mtx lezy wrazie czego. A ta daje jak NA RAZIE rade 5 bieg rzadko kiedy uzywam :)
« Dodane: 09.07.2016, 02:27 »
(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/13624923_1044437185638324_1607157595_n.jpg?oh=317a32cb836acd6be67aa86d8bd3197c&oe=57827618)
(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/13624572_1044437175638325_2052241693_n.jpg?oh=9aa90c16fa37831d7ab93eb8d0496da7&oe=5782D15B)
Jak widac robota sie cos posuwa.
Widzę, że pod maską oprócz koni mechanicznych masz też zamontowanego jednego żubra :D
Cytat: Teos w 08.07.2016, 20:13Jak widac robota sie cos posuwa.
Warto byłoby owinąć ten kolektor wydechowy taśmą termoizolacyjną i zaimpregnować ją lakierem wysokotemperaturowym.
Cytat: Tomasz w 09.07.2016, 17:40
Warto byłoby owinąć ten kolektor wydechowy taśmą termoizolacyjną i zaimpregnować ją lakierem wysokotemperaturowym.
Malo miejsca do owiniecia bo zaraz turbo jest i jest dosc ciasno. kolektor fajny kolor nabral od temp. a jest on od nissana 200sx
Cytat: Teos w 09.07.2016, 20:53
Malo miejsca do owiniecia bo zaraz turbo jest i jest dosc ciasno.
No ale chyba rury nie stykają się ze sobą, co? Nie powinny! Nawet niewielki odstęp pomiędzy rurami wystarczy do owinięcia. A to jest korzystne rozwiązanie ZWŁASZCZA w doładowanych silnikach.
Wygląd przegrzanych rur "procentuje" tylko przez kilka minut przy otwartej masce, natomiast przez całą resztę użytkowania podkręconego auta lepsza będzie izolacja na kolektorach wydechowych.
Oczywiście są różne priorytety w tuningu :D
Dokładnie, tu nie chodzi tylko o grzanie komory silnika, ale także o większą energię spalin po odpowiednim zaizolowaniu kolektora, co jest istotne w turbo. Mówiąc krótko, spaliny o wyższej temperaturze mają większą objętość, więc lepiej napędzą wirnik turbosprężarki. W N/A ten efekt tez ma pewne znaczenie, ale tam chodzi o to, że spaliny tracąc temperaturę, a zatem i objętość, zaczynają tracić też prędkość, co powoduje, że spaliny z dalszej części wydechu trochę blokują te z bliższej silnikowi (o ile nie zostanie to np. skorygowane zmienną średnica wydechu -- dlatego generalnie wydech w N/A ma tym mniejszą średnicę im dalej od silnika).
Sie pomysli nad tym aby owinac kolektor
Piekny klasyk sie szykuje :)
kozacki egzemplarz.Lotka Cosworth 1 klasa. Gratuluje autka i modów.
co to była za impreza z tego zdjęcia?
(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/1010223_624692974279542_4564474796921661888_n.jpg?oh=00a5aa652b2ae3f04336f4fa0851c0e0&oe=57FEC123)
:)
Cytat: MATRIX60MW w 27.08.2016, 15:52
co to była za impreza z tego zdjęcia?
W Poznaniu na drift masters.
Krotki filmik z jazdy na Emu jeszcze dokladnie nie wystrojony https://www.facebook.com/automobilklub.starogard/videos/962079143937826/