witajcie,
Czy tym programem da się ustawić żeby światła włączały się od razu po przekręceniu kluczyka? jak nie to jakim programem się da :)
pozdrawiam
GEM, lub jeszcze jeden program jest do ustawień, lecz ciężko się poruszać w tym programie, dużo jest opcji, najlepiej zrobić sobie backup ustawień, bo można tak namieszać że dobry elektryk będzie miał zagwozdtke...
Ale które światła? Dzienne czy mijania?
Mijania :)
A masz ksenony, czy zwykłe? Co konkretnie chcesz osiągnąć?
Ksenon chce żeby po odpaleniu włączały sie światła mijania :)
yayko, ale po odpaleniu, czy po przekręceniu kluczyka/włączeniu zapłonu? Jeśli po odpaleniu to ok, ale jeśli po przekręceniu kluczyka to pomysł ze wszech miar fatalny...
Po odpaleniu oczywiście :) bo czasem zapomnę włączyć :)
Koledzy, tak na marginesie, kupiłem w google play ten program Forscan, i z moim ELM-em 327 on sie nie komunikuje, tz wykrywa adapter i nic więcej. Da się coś zaradzić?
Na pewno się da... Skoro wykrywa adapter, to jednak się z nim jakoś komunikuje – na czym konkretnie polega problem? I co to za adapter? Ma przełącznik HSCAN/MSCAN? Może dasz jakiś link do niego.
« Dodane: 10.08.2015, 17:42 »Cytat: yayko w 10.08.2015, 13:45
Po odpaleniu oczywiście :) bo czasem zapomnę włączyć :)
Da się to zobić stosując odpowiedni układzik, nie da się tego zrobić programowo. Natomiast polecam podłączyc pod niego nie światła mijania, tylko dzienne... Ksenony lepiej oszczędzać, energię też ;-)
TAM, taki najprostszy chiński badziew:
http://www.aliexpress.com/store/product/Latest-Version-V1-5-Super-mini-elm-327-Bluetooth-OBDii-OBD2-Wireless-Mini-elm327-Works-on/110068_804041008.html
Z Torque działa z Forscanem nie mogę sie połączyć
Aaa, to w ogóle przez BT, niestety nie pomogę :-(
Panowie potrzebuję pomocy, chciałbym sprawdzić w Forscanie takie paramety:
Gdzie tego szukać?
korekta krótka
korekta długa
czas wtrysku pod pełnym butem do ilu dochodzi
AFR albo "sonda szerokopsmowa" ta co pokazuje napiecie 1 i spada pod butem na 0.90...0.85...080 itd.
To jest na wierzchu, niestety za wyjątkiem lambdy:
SHRTFT
LONGFT
FUELPW
W wersji na androida pewnei tez znajdę?
Czyli mam się normalnie połączyć i jechać pod obciążeniem jak długo?
Do sprawdzenia 2 pierwszych nie musisz jechać w ogóle, chyba że interesuje Cię SHRTFT przy pełnym obciążeniu w dużym zakresie obrotów. Jeśli tak, to przy okazji możesz mierzyć FUELPW, znajdź tylko bezpieczny kawałek drogi. Jak długo? Zależy od mocy samochodu, czyli tyle ile przejedziesz z butem w podłodze na co najmniej 3. biegu (lepiej na 4.) od 2000 do 6000 obrotów. Takie pomiary robi się z reguły na hamowni.
Wszystko da się zrobić. Musisz iść do dobrego mechanika, który połączy odpowiednie kable. Kiedyś w aucie miałam coś takiego, ale nie byłam do końca zadowolona.
Światła DRL da się jakoś zakodować czy trzeba się bawić gdzieś w elektryce ?
Witam
Mam ELM v3 od Viaken-a i nie chce się mi połączyć z moim mondeo mk3 TDDi 115KM przez Forscan-a
Wykrywa interfejs ale nie może się połączyć z samym autem
Wyskakuje komunikat o sprawdzeniu czy auto jest na zapłonie i ponownej próbie połączenia.
Próbowałem na różnych prędkościach i różnych portach i ciągle to samo
Czy ktoś ma rozpiskę pinów gniazda OBD?
A co konkretnie Cię interesuje? Jedyne co jest ważne z punktu widzenia użytkownika przy podłączaniu interfejsu to pin 16 (+zasilania) i pin 5 (–zasilania). Jeśli po włączeniu zapłonu nie pojawia się napięcie, to spalony jest bezpiecznik od OBD, a wtedy interfejs nie ruszy.
Interesuje mnie podpięcie forscana w rozszerzonej wersji i aktywacja kliku funkcji chyba sterowanych po szynie CAN
Wszystko jest sterowane po szynie CAN (low i high). Rozszerzona wersja tylko tym się różni od podstawowej, że umożliwia np. kodowanie kluczyków i daje dostęp do kilku funkcji konfiguracyjnych. W żadnym razie niepotrzebna jest do tego znajomość pinów OBD – interfejs po podłączeniu ma od razu działać, a jeśli tak nie jest, to albo uszkodzone jest w jakiś sposób złącze OBD lub popsuty jest interfejs.
No właśnie chciałem sprawdzić czy w moim OBD są kable na swoim miejscu, bo możliwe że ktoś je po przekładał i dla tego nie ma komunikacji
Kto i po co miałby przekładać kable w złączu OBD? Ale ok, nie wnikam - poza tym co napisałem wcześniej jest tak: 6 - CAN (h), 14 - CAN (l), 2 - J1850 bus (+), 10 - J1850 bus (-), 7 - ISO9141 (k-line), 15 - ISO9141 (l-line), 4 - obudowa (czasem niepodłączony, czasem zwarty z 5). Pozostałe piny są niewykorzystane.
Bardzo dziękuję za opis
Czasem niektórzy zmieniają kable żeby nie mogli się wpiąć nie powołani ludzie
Nie ma problemu, powodzenia!
Witam nabylem kabelek viaken stn 1170 v3 elm327 1.3a i mam taki problem ze W OGÓLE na zadnym z programów sie nie łaczy z samochoden mondeo mk3 2.0 tdci i NIE WIEM czy kabelek walniety czy cos innego ?