Witam Wszystkich. Po cichych dłuuugich dniach w domu w końcu przekonałem Żonkę o wejście w posiadanie po przez nabycie pięknego, szybkiego, "rodzinnego" wariata RS :P. I tu du...a. Jak wiecie u dealerów niema i kiedy będą nie wiadomo. Ktoś tam kupił, ale też niema i też nie wie kiedy będzie miał. Co prawda zapisałem się na nie oficjalną listę dealera, ale to lista na "wodzie pisana". Stąd moja prośba. Czy mogli byście wpisywać tu wszystkie nowe wiadomości, na temat dostępności czy usuniętych "bolączkach" trapiących ten model?
Masz temat pod tytułem Nowy RS.....tam masz wszystkie spekulacje, newsy itd
Tak wiem czytałem, ale miałem namyśli żeby to wszystko u porządkować i aktualizować.
Bolączki są dwie:
1. Stelaż w kubłach za wysoko zamontowany. Ford to poprawi ale nie szybciej jak w kwietniu.
2. Uszczelka w RDU nie trzyma przy przesadnie ostrej jeździe w trybie drift i to też ma być usunięte przed wydaniem aut do klientów.
...o innych nie słyszałem
Ponieważ fotele kubełkowe mnie nie interesują, będę czekał na to w jaki sposób i kiedy zażegnają problem z RDU no i oczywiście kiedy następna transza.
problem z RDU rozwiązany. Kiedy następna transza nie wiadomo, ale jako małą podpowiedź mogę Ci przekazać, że w UK zamówienia z lutego 2016 będą realizowane w lutym 2017. Tak - ROK OCZEKIWANIA.
« Dodane: 26.02.2016, 16:55 »
tu masz jednego do wyhaczenia za 183 000 http://allegro.pl/ford-focus-rs-2016-i6015931751.html
O tych terminach w UK również czytałem na "Daily Driver". Mam nadzieję, że ze względu na mniejsze dostawy w naszym cudownym kraju czas oczekiwania będzie krótszy. Ogłoszenie z allegro też przeglądałem i wydaje mi się, że gdy autko będzie już dostępne to cena wywinduje trochę w górę. Druga sprawa, że wolałbym z konfigurować pod siebie, chociaż na bezrybiu i rak ryba ;)
« Dodane: 27.02.2016, 05:24 »
Czy wiadomo już w jaki sposób poradzili sobie z RDU?
To była kwestia uszczelki więc chyba załatwili to nową...
Oby, bo czytałem gdzieś ploty, że może wykorzystają dyfer przeznaczony do następcy RS 500, a wtedy cena pójdzie w górę. Czy to prawda nie wiem.
Nawet gdyby ...to czym szczególnym miałby się ten dyfer różnić? Do limitowanej serii nie bardzo mi się chce wierzyć żeby wkładali coś pancernego i diametralnie innego...
Cytat: Kris1976 w 28.02.2016, 18:52to czym szczególnym miałby się ten dyfer różnić?
Coś mi się obiło o uszy, że miałaby to być dodatkowa chłodnica takiego dyferencjału.
http://www.focusrs.org/forum/9-focus-rs-discussions/2617-production-halted-again-12.html
Mój angielski jest w powijakach więc może ktoś w skrócie o co c'mon?
Z tego co podaje jakiś koleś z Polski, Ford ma problem z przegrzewającym się sterownikiem układu kierowniczego - podobno wadliwa partia tych sterowników trafiła do fabryki (czyli nie wszystkie są wadliwe?) oraz przegrzewają się transit plate gate w sprzęgle... a właściwie dot. tarczy sprzęgła.
Nie wiem co to jest transit plate gate poza tym że dotyczy tarczy sprzęgła.
Dodatkowo ma to związek z przepływem powietrza pod maską...
...Jeśli to prawda to chyba będzie bezpieczniej odstąpić od umowy jak zakomunikują oficjalnie (lub nie oficjalnie) kolejny production delay...
Kurde co za ciule testowały egzemplarze przedprodukcyjne? !? To się przecież nóż w kieszeni otwiera...
Pytanie na ile informacje z - jakby nie było - amerykańskiego forum są prawdziwe?
To pewnie takie same dywagacje jak wszędzie. Dopóki pierwsze Rs nie trafią do klientów to tak naprawdę auto znamy tylko ze zdjęć i specyfikacji producenta :(
Mam załamującego hiciora...
Dostałem maila wczoraj z info że przesunięto mi termin z (max) 31.04 na (max) 31.08 ! ...i że jak chcę to oczywiście mogę odstąpić od umowy...
Cytat: Kris1976 w 31.03.2016, 20:32z (max) 31.04 na (max) 31.08!
Masz czym jeździć, ja bym czekał.
No mam ;) Mundek jest zwarty i gotowy....tylko szkoda że wakacje przelecą bez RSa
Faktycznie można się pochlastać. Takie opóźnienie bardzo wpływa na markę, będą musieli wypuścić już po jakimś lifcie hehehe No jakoś muszą zrekompensować oczekującym klientom fakt, że nie poszli do konkurencji.
Generalnie wiosna się zaczyna i coraz więcej fajnych fur na ulicach, nowych i tych fajnie zrobionych.. Jak wypuszczony zostanie RS Mk3 to obawiam się, że straci do tego czasu miano króla hot-hatch'y. Oby nie.
jaki to król...którego niewielu widziało na żywo a jeszcze mniej nim jeździło ...frustrujące to
Ci co nie jezdzili nie maja czego zalowac ;)
Dzis pierwsze egzemplarze w DE i LUX zostaly wydane klientom
Ja też dziś się dowiedziałem, że sierpień. Ciekawe czy będą to już modele MY2017.
Przegięcie trochę. Ciekawe gdzie leży przyczyna,?
Do Niemcowni ogarnęli w terminie...dziki wschód maja w dupie :(
Najpierw ogarną zamówienia dla UE zachód i pewnie USA i UK a na szarym końcu Polskę, Rumunię, Bułgarię itd....
nie wiem czy to spowodowane faktem że takie opóźnienia są czy tym że wiosna się zaczęła ale ceny RS MK2 już rosną...
Rynek nie znosi próżni...wcale się nie dziwię
Cytat: TowerST w 31.03.2016, 22:22
Ja też dziś się dowiedziałem, że sierpień. Ciekawe czy będą to już modele MY2017.
Od polowy sierpnia bedzie MY'17 produkowany
Cytat: Kris1976 w 31.03.2016, 23:50
Do Niemcowni ogarnęli w terminie...dziki wschód maja w dupie :(
Najpierw ogarną zamówienia dla UE zachód i pewnie USA i UK a na szarym końcu Polskę, Rumunię, Bułgarię itd...
Nie... To tylko wyjatki od reguly. UK i wschod Europy ma priorytet...
Offtop. Ktoś jedzie na motoshow w Poznaniu obejrzeć na żywo RSa? Ja się wybieram jutro.
Pyzo: nie zdzwię się, jak mój będzie wyprodukowany 14.08 - w ostatni dzień MY16. Przecież zamawiając w październiku 2015 zamawiałem MY16. Tak przy okazji to pamiętam jak pisałeś, że Polska jest w produkcji priorytetem, a Niemcy na samym końcu - widzę, że się ciut układ obrócił.
Pisałem trochę z chłopem z Bemo Wwa na temat zadośćuczynienia za obsuwę... Nie ma takiej możliwości. Generalnie mam się cieszyć że jest ochrona cenowa i że auto będzie w uzgodnionej cenie...bo właśnie Ford wrzuca kolejną podwyżkę 12k. ...na auto-widmo ... to jest kpina :stupid:
Tower co do MY17...zapomnij , na 101% bedzie MY16 nawet jak auto będzie z produkcji 30.08. Ja już w nich nie wierzę , przyjmowałem do wiadomości maj, ostatecznie czerwiec ale ...31.08....podłamało mnie to. Czekam już 5 miesięcy i ...czeka mnie następne 5 miesięcy ....ku* ciąża trwa krócej !!!
Rok oczekiwania na nowe auto? Polski rynek bywa dziwny. :)
Też się spytałem dealera co robimy w związku ze złamaniem umowy to mi przesłał paragraf, że mogę sobie zabrać zaliczkę i zrezygnować z auta. Tak jak by nie mógł przeprosić i np zaproponować przetestowanie mustanga. Najgorsze w tej całej sytuacji jest to, że ja nie mam czym jeździć, a a w nieskończoność auta od przyjaciela nie będę pożyczał.
Dealerzy są tak pewni siebie i produktu na który czekasz że spokojnie odpowiadają ...."panie ale w sumie nikt nie zrezygnował". Rozdają karty bo ...trafili na pasjonatów którzy nie są przyjmują opcji takiej jak rezygnacja ... i umiejętnie z tego korzystają śpiąc spokojnie.
szczerze ...nikt ze znanych mi oczekujących nie zrezygnuje i nie pójdzie do konkurencji po R-kę albo WRX STI .... :(
....a że ktoś nie ma czym jeździć tak jak Ty...cóż na STka zastępczego nie licz :/
Tyle tylko, że z "kontrolowanej niedostępności" zaczyna się tu chyba robić olewanie klienta, a to raczej pozytywnie na wizerunek Forda niestety nie wpłynie.
Czytam i oczom nie wierzę! To co opisujecie jeśli chodzi o postępowanie forda i jego dilerów jest jest skandaliczne! Ja rozumiem opóźnienie, przekładanie, problemy, awarie itp. itd., ale w takiej niezręcznej sytuacji można, a nawet należy (przynajmniej) zachować się przyzwoicie! A tutaj widzę, że zamiast przeprosin i zręcznego wyjścia z sytuacji ford, a raczej jego dilerzy (czego w ogóle nie rozumiem!) w stosunku do klienta premium, zachowują się karygodnie. Plują mu w twarz, a na odchodne jeszcze z uśmiechem na twarzy dają mu kopa w... 4 litery... załamka... ale tak to wygląda!
W ogóle nie widzę konsekwencji: z jednej strony salony vignale z usługami niemalże z kosmosu, a z drugiej nie radzenie sobie z sytuacją spowodowaną opóźnieniami w dostarczeniu zamówionych samochodów klientom.
Niestety dla Was W DE byly troche inaczej skonstruowane umowy. Czesc ludzi pogrozila kancelariami prawnymi i jest efekt. W PL macie paragraf tylko o zwrocie zaliczki...
Wewnetrzne planowanie Forda dalej ma priorytet na Wschodnia Europe!!
Zeby nie bylo zbyt rozowo...
Samochody w DE trafily do salonow (kilkanascie sztuk) ale Ford nie doslal homologacji wiec ludzie nie maja opcji rejestracji tych aut na ten moment ;)
Cytat: Pyzo w 01.04.2016, 22:04Wewnetrzne planowanie Forda dalej ma priorytet na Wschodnia Europe!
z tego priorytetu wyszedł koniec sierpnia ...
Wiem ze macie zal ;) i w 100% to rozumiem.
I rowniez uwazam ze to co robi Ford to czysta kpina z klienta...
Parę fotek RSa z Motoshow z Poznania. Na żywo wygląda.. no właśnie, wygląda normalnie. Nie wiem czy to czarny lakier ale przy zielonym RSie MK2 który stał z boku wyglądał niepozornie jak zwykłe auto. Rs zielony skradł całe show. Z resztą ten nowy RS to nie był jakoś reklamowany jako topowy ford. Np: Mustang miał osobne miejsce na stoisku forda.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/5a0ba743-4698-4eb6-9d5b-8b4ab020e5b2.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/5a0ba743-4698-4eb6-9d5b-8b4ab020e5b2.jpg.html)
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/DSCF0336.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/DSCF0336.jpg.html)
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/DSCF0337.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/DSCF0337.jpg.html)
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/DSCF0343.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/DSCF0343.jpg.html)
http://olx.pl/oferta/ford-focus-focus-rs-350-km-4x4-CID5-IDePh87.html#4c9ba5704a
Tak się zastanawiam, kogo tu okraść, żeby to kupić ;)
Cytat: bishop w 02.04.2016, 20:51Na żywo wygląda.. no właśnie, wygląda normalnie.
Fakt, że chociażby w tym kiepskim niebieskim wyglądałby lepiej - akurat na targach.
Zastanawiam się jak RS wyglądałby w czarnym matowym, a nie błyszczącym. To mogłoby być niezłe.
Ale niestety i tak wygląd nowego RS-a, to co najwyżej 30% efektu starego RS-a.
Obecne niedoróbki najnowszej generacji (wysokość fotela i cieknący dyfer) da się naprawić, albo udoskonalić. Ale wyglądu nie da się naprawić :|
Mk2 pod względem aparycji wyznaczył pewien wzorzec - pomimo nadmuchanych nadkoli i ogólnie wyciekającej z niego agresji - ciągle nie jest wioskowy :D
To bardzo rzadka sztuka!
Jakby nie patrzył RS MK II wygląda dużo lepiej i bardziej bojowo... Przynajmniej dla mnie...
Marudzicie;) kolorem i bodykitem się nie jeździ...
Inżynierowie mieli budżet albo na napęd 4x4 albo na bodykit...wybrali napęd i chwała im za to. Po co tworzyć kolejnego hot-chatcha z napędem na ośkę...trzeba w końcu zrobić krok do przodu. W pewnym wieku już nie wypada się tak rzucać w oczy...mówi Wam to niedoszły 40-latek ;)
E tam Kolego, w stosunku do mnie młody jeszcze jesteś :)
A marudzimy, bo trochę zazdrościmy przyszłym posiadaczom tego 4,7 do setki i 4x4 :D
Dzisiaj oglądałem program "jak to jest zrobione" i Porsche 911 ma tylko 4,5 do setki, a silnik 3,4 litra i sześć cylinderków.
Ale jakbym miał prawie rok czekać na samochód - to wolałbym coś takiego kupić: http://allegro.pl/nissan-gt-r-11-530km-od-kimbex-pl-faktura-vat-23-i6067344468.html
Auto ciekawie oklejone folią, wcale niegłupia alternatywa na zmianę koloru nowego RS-a.
Hehe wiem że GTR jest świetną alternatywą ale...jakoś wydatek 200k na 5 letnie auto o niepewnej historii mnie przeraża. Kolor oczywiście zacny i taki powinien być w palecie RSa ! Wybór miedzy czarny/biały i odcienie szarości plus ten sprany blue...jak dla mnie duża wtopa Forda choćby w porównaniu z paletą kolorów Mustanga!
Cytat: ST w 02.04.2016, 21:08
http://olx.pl/oferta/ford-focus-focus-rs-350-km-4x4-CID5-IDePh87.html#4c9ba5704a
Tak się zastanawiam, kogo tu okraść, żeby to kupić ;)
Trzeba przyznać, że atrakcyjna cena :D
Cytat: Kris1976 w 02.04.2016, 21:26
Marudzicie;) kolorem i bodykitem się nie jeździ...
Inżynierowie mieli budżet albo na napęd 4x4 albo na bodykit...wybrali napęd i chwała im za to. Po co tworzyć kolejnego hot-chatcha z napędem na ośkę...trzeba w końcu zrobić krok do przodu. W pewnym wieku już nie wypada się tak rzucać w oczy...mówi Wam to niedoszły 40-latek ;)
Zgadzam się z kolegą!
bylo juz nie raz. marny wyglad ma MK3 RS i tyle. pytanie jak to bedzie jezdzic, natomiast naprawde grubo bym sie zastanowil nad autem przy tej kwocie, tj uzywka/nowe. Natomiast wsrod nowych nie ma i nie bedzie mial rownych, podobnie jak RS mk2, nie ma takiego w klasie HH w tym roczniku, wszystko inne zamiata od reki.... moc i wygladem. Takie megane RS wciaga lewa dziurka od nosa. Nie ma z kim nawet na miescie takim lekko zmodyfikowanym RSem pogonic sie, mam to z autopsji ;)
Cytat: Kris1976 w 02.04.2016, 21:26
Marudzicie;) kolorem i bodykitem się nie jeździ...
Inżynierowie mieli budżet albo na napęd 4x4 albo na bodykit...wybrali napęd i chwała im za to. Po co tworzyć kolejnego hot-chatcha z napędem na ośkę...trzeba w końcu zrobić krok do przodu. W pewnym wieku już nie wypada się tak rzucać w oczy...mówi Wam to niedoszły 40-latek ;)
Samo stworzenie bodykitu nie bylo problemem. Bylo pare pieknych projektow. Niestety koszty homologacji (zmienily sie przepisy) bylyby ogromne... To nie bylby juz wtedy Focus tylko wymaganoby homologacji na nowy model...
Jeśli chodzi o wygląd nowego RS`a, dla mnie wygląda on w porządku. Nie musi być aż tak napompowany jak dwójka. Trójka prezentuje stosunkowo dyskretny, ale gustowny bodykit. Pamiętajcie, że w tego typu autach zawsze najważniejsze jest to co pod maską +napęd i zawieszenie. Inaczej mielibyśmy do czynienia z przerostem formy nad treścią.
Zgadzam się, że trójka w swojej klasie rozwala system i nic jej (na razie) nie podskoczy, tym bardziej że mogłaby się mierzyć z 911. :D
vtec, nie przesadzaj Megane RS jest dużo lepszym autem do zabawy i jest to po stokroć udowodnione. Chyba, że chodzi Ci o porównanie wyglądu - tu fakt RS mk2 rządzi.
Megane RS vs. Focus RS III? FWD vs. 4x4? 273KM vs. 313KM? Nie żartuj...
Cytat: ethernal w 02.04.2016, 23:28
Zgadzam się, że trójka w swojej klasie rozwala system i nic jej (na razie) nie podskoczy, tym bardziej że mogłaby się mierzyć z 911. :D
A45 AMG ma 380KM i mega szybka skrzynie - jechalem takim ostatnio i odpycha sie to porownywalnie, a moze nawet troche lepiej niz moj RS ok. 385KM.
Cytat: ethernal w 03.04.2016, 01:19
Megane RS vs. Focus RS III? FWD vs. 4x4? 273KM vs. 313KM? Nie żartuj...
vtec chyba pisal o RS MK2 vs Megane RS...
A45 AMG to potwór - 4.2 sek. 0-100 - jak możesz porównywać jego odpychanie z RSem?!!!
heko pomoże w takim porównaniu obu samochodów :)
30 KM różnicy pomiędzy tymi autami heko niweluje samym spojrzeniem na RS-a :D
RS będzie miał wówczas też 380 KM, tak jak Mercedes i będzie wolniejszy od A45 tylko o ręczne przełożenia biegów.
Też minęły mi cztery dychy a, w sercu dalej rycząca V8-emka ;) Żona zgodziła się na RS bo wygląda jak zwykły cztero-dzwiowy focus (sąsiedzi i urząd skarbowy!) Ja będę miał 4,7 do setki i mam nadzieję tylno napędowy driftowuz. Choć latek ubywa (tańcząca dupa) nie gasi rogala na mej twarzy.
Cytat: sseebbaa1 w 03.04.2016, 10:44
heko pomoże w takim porównaniu obu samochodów :)
30 KM różnicy pomiędzy tymi autami heko niweluje samym spojrzeniem na RS-a :D
RS będzie miał wówczas też 380 KM, tak jak Mercedes i będzie wolniejszy od A45 tylko o ręczne przełożenia biegów.
Na YT jest filmik z porównania RS vs A45 amg 0-200kmh...i wyszło że RS jest o włos szybszy ;)
Top gear zrobiło test Focusa Rs, Audi i Golfa na przyspieszenie. Foca w manualnej skrzyni jest wolniejsza. I co z tego. Fun z miąchania biegami dużo większy.
« Dodane: 03.04.2016, 14:58 »
http://www.topgear.com/car-news/hot-hatch/top-gear-drag-races-10-focus-rs-vs-vw-golf-r-vs-merc-a45-amg
Sorry Mercedes A45 AMG ,a nie Audi.Focus RS vs VW Golf R vs Merc A45 AMG
Cytat: Artex RS w 03.04.2016, 14:48Top gear zrobiło test Focusa Rs, Audi i Golfa na przyspieszenie.
A ja widziałem wyścig Focusa RS-a z Mercedesem A45 AMG i Golfem R :)
https://www.youtube.com/watch?v=qqdCOsJRewc&ebc=ANyPxKq7F_6hXTVpoGzFBNGziTbdillqUt63vHriY4QCiC8QWEJqaE1tYBZDjjWgkCmNejCa5AQ7zUwZpfz-lZwrcZhmiO-l0Q
Moim zdaniem kierowca Focusa mógł zdecydowanie sprawniej przełączać biegi. Nie były to sportowe zmiany. Widać to na ujęciach z wnętrza kabiny.
Fakt. W moich rękach będzie szybszy jak 911. ;)
Cytat: TowerST w 03.04.2016, 09:40
A45 AMG to potwór - 4.2 sek. 0-100 - jak możesz porównywać jego odpychanie z RSem?!
Jeśli pytasz o porównanie do rs mk3 to nie widzę problemu.to auta tej samej klasy i twierdzenie kolegi, ze nic nie może mu teraz zagrozić jest trochę na wyrost.
Co do zwiększenia mocy to też w mercedesie będzie to bardziej efektywne ze względu na napęd.
u mnie zmiana terminu z sierpnia na czerwiec... co za karuzela nastrojów :( :D :D
o gratulacje, a jaka podstawa tej zmiany?
Enigmatyczne info na maila że termin się zmienił i że dealer tak na prawdę nie wie skąd był termin sierpniowym. Nie zdziwię się jak jutro Ty też dostaniesz info o czerwcu.
nic nie dostanę, każde info to ciągnięcie za język
Troche zenada... Jeszcze w swoim zyciu nie kupowalem auta z salonu, zdaje sobie sprawe, ze model jest niszowy i jest duze zapotrzebowanie, ale czy w przypadku innych marek i ich wyjatkowych modeli jest podobnie?
Co do samych informacji, to na FKP są trochę bardziej aktualne, kolega Dinn wrzuca tez czasami ciekawe info odnośnie etapów produkcji(dla jakiego pansta są obecnie robione, przestoje w prod. Itp).
Co do koloru to czarny absolutnie nie oddaje niczego w tym aucie
Tylko Rs jest tak wyjątkowy a co do filmiku to może dał dupy na starcie. Powinni powtórzyć ze 3 razy to było by miaro dajne.
Po 2 tylko Rs będzie latał bokime wieć reszta sie chowa:) Z dostępności są już zapisy na 2 transze ale będzie o 17 tyś droższy od 1 transzy w wersji podstawowej.
Cytat: steveno w 08.04.2016, 11:38a co do filmiku to może dał dupy na starcie.
Na starcie, to akurat RS najlepiej wystartował :) zobacz moment 0:54
Żeby próbować manualem dorównać rywalom z dwusprzęgłówkami, to trzeba agresywnie zmieniać biegi - najlepiej bez puszczania gazu, wtedy szarpnięcia do przodu po wbiciu wyższego biegu częściowo rekompensują wolniejszą zmianę samego biegu.
Bardziej interesowałoby mnie porównania na torze i sposób pokonywania zakrętów na tle konkurentów. Zatem czekam na porządny test porównawczy!
Dotarły i do PL ;)
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12936665_1186241711395031_4403654341768968114_n.jpg?oh=fdb030c0d4c47b125dc94cc700505788&oe=5772B539)
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/13006492_1186255691393633_4931130943425648560_n.jpg?oh=44dac0904983fec1a1c96803766151fd&oe=577D6CA0)
chyba jakieś demówki skoro nikt szybciej jak w czerwcu nie odbiera. Czarny na graficie nieźle wygląda. Ciekawe połączenie. Z drugiej strony aż się prosi o fabryczne przyciemnienie szybek.
niektórzy odbierają już kwietniu. Mi planowaną produkcję z sierpnia zmienili na 27 kwietnia, ale w polu przewidywana alokacja produkcji widnieje Październik !!! Czeski film.
Cytat: PyRsHaL w 11.04.2016, 16:51
Dotarły i do PL ;)
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12936665_1186241711395031_4403654341768968114_n.jpg?oh=fdb030c0d4c47b125dc94cc700505788&oe=5772B539)
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/13006492_1186255691393633_4931130943425648560_n.jpg?oh=44dac0904983fec1a1c96803766151fd&oe=577D6CA0)
AutoBoss?
Zawias w dół i ciemna szyba to powinno być seryjne w Rs☺ Widok cieszy oko niesamowicie ☺
Bedzie nizej.
Ciagle ma pewnie zabezpieczenie na czas transportu zalozone
Getapatalked
Kurcze o co biega z produkcją mojego auta (nawet gościu z salonu nie wie jak to rozumieć):
Segmentation date: 27.04.2016
Projected date of build: October
Na forach anglojęzycznych piszą, że Segmentatiin day to data produkcji, tylko dlaczego w drugim polu mam październik.
Wyslij mi na PW troche wiecej info - Order Number i dealer Code.
Postaram sie sprawdzic co i jak
Getapatalked
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12993624_1187360137949855_6354199971573841264_n.jpg?oh=ab678f25d5c2fa7a56fbfd0778fe67b1&oe=577FBE17)
PS. Z tego co wiem to do Warszawy też dotarły :)
Smerfna fura :D
dziwne wysoko stoi
wybrał specyfikację na szuter,mbyła w opcjach przy konfiguracji ((((: A tak na serio to zabezpieczenia transportowe tak podnoszą furę.
Cytat: TowerST w 13.04.2016, 21:21
wybrał specyfikację na szuter,mbyła w opcjach przy konfiguracji ((((: A tak na serio to zabezpieczenia transportowe tak podnoszą furę.
Dokladnie gumowe klocki miedzy zwoje w sprezynach sa wlozone
a tutaj juz maja swoje bryczki..
http://www.focusrs.org/forum/9-focus-rs-discussions/3058-pick-my-2016-rs-focus-up-tuesday-2.html
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12991057_247251785626277_6868642672977196730_n.jpg?oh=7aa723d52a54b90c9aed33fc2962e9d6&oe=57BDB350)
Który to już lata?
@Heko :D
Pogoniles go troche? ;)
To chyba ten od prezesa któregoś dilera forda z KRK...
Tak jak krytykowałem ten nitrous blue tak coraz bardziej mi się podoba... ale i tak już za późno na zmiany
Ajjjj piękny....
Na tych zdjęciach niebieski wygląda na wyraźnie ciemniejszy, niż ten w zwykłych Focusach.
http://fordtuning.pl/index.php/topic,3268.msg51128.html#msg51128
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/12993524_810124342452850_2394383286405721053_n.jpg?oh=698b7026361d3dafb271037be3cb6d5c&oe=577F0871)
Coraz więcej ich na drogach :) Ten przyjechał na zabezpieczenie lakieru do ekipy Cars-Detailing.
Tak więc już są. Wniosek, usunęli niedoróbki i jest szansa na drugą transze :) Boże ile we mnie cierpliwości!
Do Łodzi tez dotarly :)
https://goo.gl/photos/3nWCqPEGxNbFX5Gr6
A Tu smerfowoz z niemiec z przebiegiem 600 kilometrow jak by ktos szukal ;)
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/ford-focus-2-3-ecoboost-s-s-allrad-rs/455014549-216-347
nowy resss daje radę :)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=23&v=HkK7ev8IiLI
no daje daje na to widać
https://www.youtube.com/watch?v=8iihV6wqo-c
ciekawe czy na suchym tak potrafi :)
Ekipa Top Gear Polska pokazywała, że całkiem nieźle sobie radzi na suchym.
Szkoda, że nie dali opcji zamówienia go z jakimś szybkim automatem, wtedy faktycznie mógłby stawać na prostej z konkurencją Golfem R czy A45 AMG. Manual zostałby dla fanów zabawy i tych, którym nie zależy aż tak bardzo na cyferkach a automat byłby typowym, wściekłym mieszczuchem.
Moze w nastepnym RSie bedzie deusprzeglowka ;)
Albo w RS500 w przyszlym roku ;)
Getapatalked
W USA coś przebąkują o wersji RS500 (lub podobnej) na przyszły albo 2018 rok (chyba przy okazji kolejnego FL?) z silnikiem EB 2.7 V6 i ok. 500KM pod maską - niby niepotwierdzone info od pracownika forda hmm... chciałem załączyć link do artykułu z tym info, ale nie potrafię tego teraz znaleźć :/ :E
Nie sądzę żeby aż tak się wygłupili. Byłoby to coś wspaniałego z punktu widzenia kierowców ale... Wtedy nie miałby racji bytu mustang, nawet zakup Audi RS6 byłby wręcz idiotycznym pomysłem.
Chyba, że będzie to edycja limitowana do 3 sztuk za 500 tys euro.
^^
Nie wydaje mi się to wygłupianiem, szczególnie w kontekście A45 AMG oraz planów VW na najmocniejszego w historii golfa GTI o mocy 400KM (http://moto.pl/MotoPL/1,88389,19941115,400-konny-volkswagen-golf-r-coraz-blizej.html#MotoImg)
Ja tylko dodam ze prototypy RS500 czy jakkolwiek bedzie sie to nazywac sa juz na drogach :)
Getapatalked
Zobaczymy, chociaż podchodzenie mocą seryjną pod poziom znacznie droższych kolegów jest już trochę ryzykowne, zwłaszcza dla VW - nie będzie już usprawiedliwienia dla zakupu znacznie droższych modeli.
Jestem ciekaw, i tak poziom mocy oferowany w już istniejących mieszczuchach jest świetny. W Focusie sama skrzynia zrobiłaby świetną robotę.
Oglądałem go na żywo i ten przód jest znacznie bardziej agresywny niż wyglądał na zdjęciach. Śmiem twierdzić, że jest ładniejszy od A45. Mercedes wygrywa tu jednak wnętrzem.
BTW. w Warszawie w którymś salonie Peugeot pojawił się 308 GTI - daleko mu do focusa ale wygląda ciekawie.
Nawet jak Foka bedzie miala 600 koni to ktos kogo bedzie stac na mcLarena czy E63Amg z porownywalna moca, to na RSa nie spojrzy... :)
Getapatalked
ethernal - szukaj tego artykułu! :)
Choć wydaje mi się, że takie rozważania odnośnie silnika 2.7 V6 EcoBoost dotyczyły Mondeo w wersji ST.
Ten silnik 2.7 byłby chyba za ciężki do już nielekkiego Focusa, a zresztą 2.3 też ma spokojnie możliwości przyjęcia 400+ (a pojemnością już przecież góruje nad Golfem R).
^^
Ok, w domu poszukam, w pracy nie ma czasu :P
Odnośnie golfa, być może będzie to silnik R5 2.5l skonstruowany wspólnie z audi ;)
wzięte z FB "Ford Tuning Club"
Coś mu nie poszło :d aż szkoda Auta :d
(http://images78.fotosik.pl/546/24297a4808d636b1med.jpg) (http://images78.fotosik.pl/546/24297a4808d636b1.jpg)
(http://images76.fotosik.pl/547/060aa067157f2e9fmed.jpg) (http://images76.fotosik.pl/547/060aa067157f2e9f.jpg)
O zesz ty ...
bol musi byc straaaaaaszzzzzzny ...
Ciekawe co ubezpieczalnia powie ...
Jak to co powiedzą? Nic. Tylko policzą jak za 1.0 EcoBoost :)
Szkoda autka. Choć moc pewnie przytępia rozsądek.
Widziałem już to zdjęcie. Tak to czasem jest, rozsądek zostaje gdzieś z tyłu.
a czy to posiedzenie wróżek? Może RS driver miał zielone i mu typ wyjechał.
SZKODA AYGO :(
Cytat: TowerST w 27.04.2016, 13:34
a czy to posiedzenie wróżek? Może RS driver miał zielone i mu typ wyjechał.
W sumie racja.
Mam nadzieję, że w Polsce nie będzie takich widoków :)
Gosciu na forum przyznal sie ze chcial driftowac ;)
Silnik na dotarciu (gościu jeszcze autka nie rozpracował) i już chciał świrować...to go pokarało :/
może i dobrze się stało, niedługo będzie w Polsce za pół ceny ;)
Jako "niebity" po okazyjnej cenie, bo przebiegu nie ma co cofać jak ma 5000 km na zegarze :P
jeżeli jeszcze będzie z gazem, to biorę w ciemno;) Nietesty, tutaj już dupa ale lpg się nie zmieści ;(
Ok, już nie zaśmiecam, sorry
Dobra Wiadomość! Jest następna transza. Zła wiadomość jest bardzo mała i Foka drożeje o jakieś 1500 USD. W każdym bądź razie konfiguracja do dealera wysłana :)
W mojej okolicy dostepne od ręki w każdym momencie, chyba, ze chce sie ktos bawić w indywidualne konfigurowanie a nie brać to co stoi to czeka. Kilka już śmiga..a raczej parkuje i ładnie wygląda na podjeździe :D
A to ciekawe co piszesz :S
Przesłać fotki? :) nie wspomniałem może - w Niemczech :)
Wybacz moje zdziwienie, ale od pół roku próbuje za bukować gdzieś auto i dopiero wczoraj drgnęło.
Było dzwonic do mnie ;) Ale na powaga. Dokładnie wiem gdzie stoi jedno do zabrania od ręki. Nie pamiętam dokładnie ceny (40k euro z okładem na pewno) w kolorze upraszczając - niebieskim i praktycznie full wyposazenie.
Tak, tylko do ceny niemieckiej trzeba ew. doliczyć akcyzę - przy pojemności pow. 2.000 cm3 wychodzi on dość dużo. :)
Hmmm...nie mój problem :) Generalnie jak ktoś może sobie pozwolić na auto w granicach 150tys.zł to nie wydaje mi sie by akcyza była wielką przeszkodą. Ale może mi sie tylko wydaje. Ah...i da się tez kupić RSa nawet taniej niż w PL wiec po opłaceniu akcycy i tak sie opłaca. Np. jak dasz 35k Euro za auto, które normalnie stoi oficjalnie (w cenniku forda) od 40tys. Euro :)
Cytat: Thombike w 20.05.2016, 14:52Generalnie jak ktoś może sobie pozwolić na auto w granicach 150tys.zł to nie wydaje mi sie by akcyza była wielką przeszkodą.
Ktoś, komu nie robi różnicy 30k to raczej klient Ferrari czy Bentleya a i to niekoniecznie... :)
Cytat: Thombike w 20.05.2016, 14:52Ah...i da się tez kupić RSa nawet taniej niż w PL wiec po opłaceniu akcycy i tak sie opłaca.
30k taniej?
Cytat: Thombike w 20.05.2016, 14:52
Hmmm...nie mój problem :) Generalnie jak ktoś może sobie pozwolić na auto w granicach 150tys.zł to nie wydaje mi sie by akcyza była wielką przeszkodą. Ale może mi sie tylko wydaje. Ah...i da się tez kupić RSa nawet taniej niż w PL wiec po opłaceniu akcycy i tak sie opłaca. Np. jak dasz 35k Euro za auto, które normalnie stoi oficjalnie (w cenniku forda) od 40tys. Euro :)
Nawet jeśli rabat będzie na poziomie 5k Euro, to za 35k Euro mówimy o cenie wersji podstawowej. Zatem 35k Euro to jakieś 15k zł + akcyza (28k zł) - wychodzi ok 183k zł za wersję podstawowa - mimo wszystko drożej niż w Polsce. Można by jeszcze dorzucić kwestię 4% różnicy w Vat między Polską, a Niemcami, co znowu podniesie cenę. Moim zdaniem wcale nie taka okazja :)
NIe nie podstawowa. Z reszta podstawowa wersja RS to i tak niemal pełne wyposażenie. nie mierzcie oferty niemieckiej polskim konfiguratorem :) A co do obecnego kursu PLN to cóz...pretensje na wiejska, w dniu premiery było jeszcze całkiem przyzwoicie a przed wyborami niemal kolorowo :) VAT musisz opłacić w kraju w którym kupujesz i w stawce tego kraju wiec już kompletnie nie widze związku. natomiast Tomasz - proponuję kurs czytania ze zrozumieniem, bo któregoś dnia polegniesz z takim główkowaniem :) CA...no offence. Tak kończąc...opłaca sie czy nie...1. skoro jest problem z dostepnąścią w Pl to co za coś. 2. RS to jednak nie jest model klepany w setkach tysięcy sztuk wiec chyba po częsci należy traktować to jako inwestycję. Chyba, ze ktoś chce na handel to faktycznie, nie opłaca się i lepiej czekać.
Cytat: Thombike w 21.05.2016, 15:41Tomasz - proponuję kurs czytania ze zrozumieniem, bo któregoś dnia polegniesz z takim główkowaniem :) CA...no offence.
Proponuję, żebyś darował sobie tego typu niemerytoryczne uwagi, bo zakończysz aktywność na tym forum. No offence.
« Dodane: 21.05.2016, 16:28 »Cytat: Thombike w 21.05.2016, 15:412. RS to jednak nie jest model klepany w setkach tysięcy sztuk wiec chyba po częsci należy traktować to jako inwestycję.
Pewną stratę min. 50% w perspektywie kilku lat trudno nazwać inwestycją. :)
Tak się składa, ze w przypadku vat - kupujesz bez i dopiero naliczasz w Polsce jeśli kupujesz od firmy, a dealer Forda napewno firma jest. Jeśli chodzi o konfigurator niemiecki to jest on bardzo zbliżony do polskiego pod względem wyposażenia i cen, ale co ja tam wiem :-)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnosnie konfiguracji na Niemcy to nie mowcie mi prosze ze jest ona lepsza. Bardzo czesto bazowe konfiguracje sa biedniejsze niz na Polske.
Inna sprawa to to, ze takie biedaki raczej nie za czesto trafiaja na drogi, bo malo ludzi je wybiera, ale tak czy siak zdazaja sie...
Zeby nie byc goloslownym...
Widzial ktos np S-Maxa z polskiej sieci dilerskiej z manualna klima?
W katalogu stoi ze nawet najbiedniejsza wersja ma w standardzie klimatronik dwustronny, a z Niemiec trafiaja sie czasami auta z reczna klima.
Wezmy np BMW - istnieje cos takiego jak "polski pakiet" - wyposazenie dodatkowe powyzej standardu fabrycznego w ktore wyposazone sa wszystkie modele produkowane na rynek polski.
W przypadku BMW E90/91 w polskim pakiecie byly m.in. Xenony ze spryskiwaczami, klima automatyczna, podlokietnik tylnej kanapy z workiem na narty i cos tam jeszcze, ale juz tego nie pametam, bo zajmowalem sie tym 9-10 lat temu.
W momencie wejscia na rynek serii 1, bazowe wyposazenie w Polsce obejmowalo klime automatyczna, podczas gdy w Niemczech bywaly nawet auta bez klimy.
I tyle w temacie ;)
W specyfikacjach nie chodzi tylko o wyposazenie.
Np Focus na rynek niemiecki jest lepiej zabezpieczony przed korozja i lepiej wyciszone wnetrze.
Zanim mnie tu ktos zhejtuje - pracuje bezposrednio z Fordem w Kolonii i Saarlouis, wiec wiem co pisze.
Myślę, że ciśnienie na terminy jest tak duże, że nie bawią się w pakiety wyposażeniowe dla poszczególnych krajów tylko wyprodukowane egzemplarze procentowo rozdzielają na kraje.
Prosta ekonomia i tabelki.
Bartek - Nowy RS jest autem specyficznym i mysle ze minimum 90% RS-ow jest skonfigurowanych przez ludzi ktorzy je zamowili do produkcji w konkretnej specyfikacji. Pozostale egzemplarze zamawiane przez importerow czy dystrybutorow sa z reguly w dosc bogato doposazonych wersjach, bo te auta trafiaja np do testujacych je dziennikarze, więc oczywiście lepiej takiemu komus pokazac fajnie wypasioną furkę niz "golasa".
Cytat: Tigerbart w 21.05.2016, 22:47
Myślę, że ciśnienie na terminy jest tak duże, że nie bawią się w pakiety wyposażeniowe dla poszczególnych krajów tylko wyprodukowane egzemplarze procentowo rozdzielają na kraje.
Prosta ekonomia i tabelki.
Grubo sie mylisz ;)
Zreszta sa specjalne egzemplarze Press Edition.
I to nie tylko Ford takie wersje wypuszcza tylko praktycznie wszyscy producenci...
Ten post miał na celu raczej złagodzenie obyczajów w związku z rozwijającą się tu nie potrzebną dyskusją.
Zamówienie złożone, umowa podpisana, zaliczka wpłacona. Czas oczekiwania bez cenny ;)
Zdeklarowany przez daelera 4Q 2016 - 1Q 2017. I tak myślałem, że będzie dłużej. Kamień z serca :)
Coś z rodzimego podwórka.
http://moto.trojmiasto.pl/Na-stadionie-ponad-1000-koni-mechanicznych-n102396.html
Nie jestem kosa z angielskiego, ale z grubsza niewesoło.
https://www.yahoo.com/news/2016-ford-focus-rs-production-160119505.html
Eee, przeczytałem to. ,,Jedna pani powiedziała drugiej pani", żadnych konkretów, powtórzone tylko stare informacje-spekulacje. Jedyne co jest pewne, to opóźnienie w produkcji wynoszące 200 sztuk; te samochody będą wydawane pechowym nabywcom w 2017 roku priorytetowo.
Tak sobie ostatnio pooglądałem TVN Turbo i sporo ciekawostek porónawczych było odnosnie nowego RS-a. Fajny test pokazano na torze w Pszczółkach, gdzie Seat Leon (270PS) na starcie trochę został, ale już dalej w zakrętach trzymał się tuż za Focusem.
Patryk Mikiciuk (tak się bodaj nazywa ten redaktor) jednoznacznie stwierdził: zaraz po zakupie RS-a właściciele powinni się udać do najbliższego zakładu tuningowego, bo to auto jest za wolne...
Z całym szacunkiem, ale ze zdaniem "redaktora" Patryka to liczył bym się najmniej :D
Wystarczy podlecieć do ich "muzeum" motoryzacji w Otrębusach by zobaczyć co dla nich jest young - oldtimerem i w jakim stanie to trzymają. Za jednego RSa wykupił by całe to ich śmieszne muzeum :)
Tu o same osiągi już nie chodzi.
Fury są coraz gorsze. Bardziej liczy sie(nie nawidzę tego słowa) feeling w aucie, jak CI się jeździ, jak wrażenia, nie suche dane.
Zawsze znajdzie się szybsza fura od Twojej. Kupisz RSa a obok stanie typ w furze 100 k droższej i też Cię objedzie.
Może i seat jest dobry. Ale tak jakoś k!@#$... Parkując furę miał bym się odwracać za seatem?
:D
Fakt, że jest to młody człowiek, ale trochę różnych samochodów miał już pod swoim butem. Jemu bardzo się podobała możliwość driftowania RS-em i sam sposób prowadzenia się. Ale jak wspomniał - RS powinien być szybszy... Tomek Kuchar też mimochodem dał do zrozumienia, że w pewnych momentach brakuje mocy chociażby na drugim biegu... A był to akurat test trzech aut: Focus RS, Audi RS-3 i Merc AMG 45.
Możę w Foczce też przydałyby się dwie turbiny tak jak w AMG?
RS-owi nie tyle brakuje mocy, co ma o 100-150 kg za dużo masy. Seat Leon bardzo dużo odrabia właśnie przez wyjątkowo niską masę (z tego co pamiętam to niższą nawet w porównaniu do braci z jego koncernu).
Zresztą duża moc pomaga tylko w przyśpieszaniu. Natomiast niska masa pomaga w przyśpieszaniu, hamowaniu i zakręcaniu :)
Oczywiście RS ma napęd 4x4, który swoje musi ważyć, ale jednak gdyby udało się te 100 kg wyrzucić, to nikt nie marudziłby o powolności auta.
Dużo bardziej mnie ciekawi czy RS-y rzeczywiście trzymają deklarowana moc 350 KM...
Heko na pewno to sprawdzi :D
No babola z zaniżoną mocą, to chyba by nie wypuścili do ludzi? :/
No ale faktycznie, może jakiś szczęśliwy posiadacz się pokusi o podjechanie na hamownie i sprawdzi...
Nie jestem dokładnie w temacie. Kolega który podjął nowego RSa wspominał o tym, ze podobno pierwsze wyniki w necie rozczarowywały.
Nie mniej podobno okazało sie, ze jest specjalna procedura hamowania tego silnika - i wtedy prawilnie wyniki wychodzą.
Zaręczam Wam nowy RS nie jest za wolny. A wspomniany feeling jest nie do opisania. Z auta nie chce się wychodzić.
P. Mikiciuk bredzi co potwierdza test porównawczy z a45 amg i rs3...Kuchar dal jasną odpowiedź co się najlepiej prowadzi...czas okrążenia też chyba dużo mówi.
« Dodane: 06.10.2016, 12:27 »
Auto rozwija moc bardzo spokojnie i liniowo bez uderzenia momentem ale cyferki na liczniku b szybko rosną.
Właśnie miałem coś napisać, ale teraz to nic dodać, nic ująć :-)
A45 nie prowadziłem ale RS3 na torze to porażka - samochód jest tak irytującą podsterowny przy agresywnej jeździe, że odechciewa się go ostrzej powozić. Na prostej jest rakieta (pomijając oczywistą oczywistość jaką jest napęd plus moc to największą "robotę" wykonuje skrzynia). Focus RS, nawet z rewolwerowcem zmieniąjącym biegi, nigdy nie bedzie miał szans na prostej z RS3/A45 AMG i VAG-ami o porównywalnej mocy z DSG. Co do samego Focusa RS-a, po przejechaniu prawie 9 tys km, moge obiektywnie napisać, że cierpi na delikatną nadwagę, siedzi się może ciut za wysoko (mam kubły bez regulacji góra-dół), jakość spasowania, plastików nie powala (ale za lepszą jakość w BMW/Audi/MB musiałbym dopłacić +/- 50-100 tys PLN w zależności od wyposażenia i modelu), intercooler puchnie przy dużych temperaturach (ale to przypadłość większości "hot-hatch'y" produkowanych obecnie) ale ile ten samochód daje radości z jazdy. Zwłaszcza obecnie przy mocno deszczowej aurze. Chcesz pójść na łuku slajdem, redukujesz bieg, przerzucasz masę auta w zakręt, dodajesz gazu, auto delikatnie wyjeżdża przodem co możesz ładnie wyprowadzić mocniejszym dodaniem gazu i przechodzisz z podsterowności w nadsterowność i suniesz pięknie slajdem... Układ kierowniczy, napędowy jest fenomenalny. Jescze jak dołoży się na przodzie szperę Quaife'a będzie perfect. Co do braku mocy - producent sam przykastrował ten samochód wsadzając na intercoolerze kawał blachy (około 1/3 powierzchni czołowej IC, może trochę mniej) bo IC był podobno, w niektórych strefach klimatycznych zbyt wydajny... Nie sprawdzałem jeszce RS-a na hamowni ale w świat poszła informacja, że nie trzymają mocy - wyskakiwały wyniki po 280 PS...później okazało się, że do shamowania RS-a trzeba go przełączyć w specjalną procedurę - bez włączania auta, wcisnąć sprzęgło i hamulec równocześnie i równolegle 6 albo 8 razy przerzucić bieg z jedynki na wsteczny.... Po tym wyniki oscyluja w granicach serii z delikatnymi odchyłkami +/- ale bez tragedii/rewelacji...
Cytat: Łukasz w 06.10.2016, 14:03producent sam przykastrował ten samochód wsadzając na intercoolerze kawał blachy (około 1/3 powierzchni czołowej IC, może trochę mniej) bo IC był podobno, w niektórych strefach klimatycznych zbyt wydajny...
Serio? Można to pokazać na jakichś zdjęciach, czy jest to ukryte? :o
Cytat: Łukasz w 06.10.2016, 14:03do shamowania RS-a trzeba go przełączyć w specjalną procedurę
A jak autko wyczuwa czy jest w rzeczywistym ruchu przemieszczając się w przestrzeni, czy może tylko koła się kręcą na rolkach?
Zatrudniono GPS do ograniczenia mocy? (jako zabezpieczenie np. przy paleniu gumy w miejscu) :S
To tylko moje domysły...
Cytat: sseebbaa1 w 06.10.2016, 13:13Serio? Można to pokazać na jakichś zdjęciach, czy jest to ukryte?
W każdym seryjnym RS-ie to jest:
http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2016/01/2016-Ford-Focus-RS-170-876x535.jpg
https://engineering.mishimoto.com/wp-content/uploads/2016/08/Post-1-RESIZED_0708.jpg
Cytat: sseebbaa1 w 06.10.2016, 13:13A jak autko wyczuwa czy jest w rzeczywistym ruchu przemieszczając się w przestrzeni, czy może tylko koła się kręcą na rolkach?Zatrudniono GPS do ograniczenia mocy? (jako zabezpieczenie np. przy paleniu gumy w miejscu) To tylko moje domysły...
Tę procedurę włącza się jak już jesteś na rolkach. Zgodnie z tym co napisano na amerykańskim forum: "The mode disables if it detects rear wheel movement greater than 10mph, or if you turn the wheel more than 80*."
Cytat: Łukasz w 06.10.2016, 13:03bo IC był podobno, w niektórych strefach klimatycznych zbyt wydajny
A z czego jest ten cytat? To jakieś wyjątkowo durne określenie. Nie ma czegoś takiego jak ,,zbyt wydajny" IC. To tak jakby powiedzieć że ,,samochód za mało pali" albo ,,za dobrze hamuje".
Cytat: TAM w 06.10.2016, 13:28A z czego jest ten cytat? To jakieś wyjątkowo durne określenie. Nie ma czegoś takiego jak ,,zbyt wydajny" IC. To tak jakby powiedzieć że ,,samochód za mało pali" albo ,,za dobrze hamuje".
Cała wypowiedź dot. IC pod linkiem:
https://www.carthrottle.com/post/how-ford-fixed-the-focus-rss-intercooler-after-discovering-that-it-was-too-cool/
Konkretnie:
"When Ford designed the intercooler for the Focus RS, it inadvertently made it too efficient. For that reason, a blanking plate had to be found from the Ford parts bin, and that very plate came from a diesel Transit van"
"During the Ford Focus RS launch in Valencia earlier this week, I asked Ford's vehicle engineering manager, Tyrone Johnson, about a rather large blanking plate on the RS's intercooler. As you'll see in the video, the reason for the plate is to reduce the efficiency of the intercooler because Ford discovered that in particularly humid conditions, the intercooler was working too efficiently, which caused a build up of water vapour"
Czyli podnosimy moc do 400 KM i wyjmujemy zaślepkę, bo wynika z tego że za wydajny /nie dopasowany IC wpływa negatywnie na turbine i prace silnika bo korzyści z racji tego że mamy seryjnie duży IC nie ma żadnej :-) czyli - zakup - Heko - zdjęcie osłony =dopasowany IC do właściwej mocy auta :-)
Wierzyć się nie chce, że ktoś mógł napisać taką propagandę. Przecież IC nie jest w stanie schłodzić powietrza poniżej temperatury otoczenia. Cały proces wygląda więc mnie więcej tak: zasysane powietrze zawiera jakąś tam ilość pary wodnej (możemy nawet przyjąć że maksymalną, czyli jego wilgotność względna wynosi 100%) i podlega sprężaniu, co powoduje wzrost jego temperatury, więc maleje wilgotność względna – na tym etapie nie będzie kondensacji pary wodnej. Następnie powietrze przechodzi przez IC, gdzie zostaje schłodzone, ale oczywiście w idealnym przypadku do tempearatury pierwotnej (przed sprężaniem). To powietrze zawiera dokładnie tyle samo pary wodnej, ile miało na początku, jednak jest teraz pod wyższym ciśnieniem (w najgorszym przypadku pod pod maks. ciśnieniem doładowania), a to powoduje przesunięcie się punktu rosy o kilka stopni w górę. W tym momencie rzeczywiście może nastąpić kondensacja pary wodnej, ale:
1. Przy małych obciążeniach IC nie ma nic do roboty więc nie ma mowy o kondensacji.
2. Niezwykle rzadko kiedy zasysane powietrze ma 100% wilgotności względnej
3. Nie widziałem jeszcze IC, który przy pełnym obciążeniu silnika byłby w stanie schłodzić powietrze lepiej niż kilkanaście stopni powyżej zasysanego.
4. Ewentualnie skroplona para wodna zostanie natychmiast wydmuchana z IC i trafi do cylindrów, co jest korzystne, gdyż obniża temp. spalin.
5. Cały proces przebiega zawsze tak samo, jest niezależny od warunków klimatycznych. Chyba że bierzemy pod uwagę takie miejsca na świecie (,,particularly humid conditions"), gdzie cały czas wilgotność powietrza wynosi 100%, ale nawet wtedy nic strasznego się nie dzieje.
Ostatnio sprawdzany był seryjnyny RS mk3 z modzonym RS mk2 na okolice 360ps. Ze startu mk2 bez szans rzecz jasna.
Z oski a dokladniej z 60 km/h mk3 bez najmniejszych szans. Mk2 bardzo odjechał. Ale można się bylo tego spodziewać. Inna kwestia czy mk3 trzymał moc?
« Dodane: 06.10.2016, 17:10 »
Ostatnio sprawdzany był seryjnyny RS mk3 z modzonym RS mk2 na okolice 360ps. Ze startu mk2 bez szans rzecz jasna.
Z oski a dokladniej z 60 km/h mk3 bez najmniejszych szans. Mk2 bardzo odjechał. Ale można się bylo tego spodziewać. Inna kwestia czy mk3 trzymał moc?
Cytat: pioli w 06.10.2016, 14:26
Czyli podnosimy moc do 400 KM i wyjmujemy zaślepkę, bo wynika z tego że za wydajny /nie dopasowany IC wpływa negatywnie na turbine i prace silnika bo korzyści z racji tego że mamy seryjnie duży IC nie ma żadnej :) czyli - zakup - Heko - zdjęcie osłony =dopasowany IC do właściwej mocy auta :)
Bez zmiany turbo podniesienie NM o 50-90 nie będzie problemem. Koni pewnie wiecej jak 30 nie dojdzie...
Z tym że trzeba czipsować sterownik i napędy. Jak nie zrobimy przeprogramowania napędów to przy pierwszyj okazji gdy "wyczują" za duży NM wyłączą się...tzn odłączy się tył
Wracając do Automaniaka pan Maznas stwierdził ,że Focus niema procedury startu ,czy może ja o czymś nie wiem?
Maznas gadał też głupoty typu, że RS MK2 miał wloty powietrza na masce. a przecież to są wyloty odprowadzające gorące powietrze spod maski...
No i własnie taka koneserka jest na rynku.
Najwięcej pitolą Ci co guzik wiedzą. LOL. ;)
Boom!!! Zmiana statusu z " oczekuję bez końca" na Auto będzie można odebrać w przyszłym tygodniu. I okazało się że jeszcze w starej cenie. I tu nie wiem czy się cieszyć czy płakać bo się okaże ,że w tych które teraz składają coś poprawili ,a te które wydają w starej cenie będą miały jakiegoś babola! Taka mała teoria spiskowa ;) . A w zasadzie chu.. mnie to obchodzi jeszcze zdążę po latać po czarnym ,a po tem jeszcze biały puszysty śnieg!!!
Wczoraj byłem w salonie , żeby uzyskać jakieś info odnośnie możliwości zamówienia RS-a , niby zostałem wpisany na listę ale nic nie obiecują.... W każdym bądź razie dostałem zaskakującą informację od handlowca , że najprawdopodobniej w 2017r zostanie zakończona produkcja tego modelu...... Czy ktoś może coś słyszał w tym temacie???
W sumie mało zaskakująca wiadomość.
Poprzedni RS też był wypuszczony na koniec produkcji.
Więc następny pewnie za 6 lat.
Pamiętaj, że zaraz będzie pewnie nowa generacja.
ooo...taki temat, a ja go nie zauważyłem :(
czekam od lutego, miał być prod. 20 stycznia
potem w lipcu
teraz info że w tym tyg. ma startować z fabryki...zobaczymy :)
mam już przygotowane koła zimowe, nierdzewną podstopnicę z logo RS pod lewą nogę i zamówioną hybrydę :D
sprawdziłem org. sprężarkę, wiecej niż +25KM się nie zrobi, to MTB 20_63 podobna jak w nowych M-power biturbo, tam jest kółko kompresora 60, po zmianie na 67 daje ok. 50KM z turbiny
w RS jest 63, przerobione na 67 powinno dać ok. +50KM do serii, więc projekt już się robi :D
a teraz prośba, niech ktoś mi znajdzie taką sprawdzoną procedurę do pomiarów na hamowni, na forach DE nie znalazłem, a po angolsku słabo mi idzie :(
http://www.focusrs.org/forum/16-focus-rs-performance/2707-rs-dyno-numbers.html wystarczy że wrzucisz link w wyszukiwarkę google i dasz tłumaczenie strony, najlepiej działa w przeglądarce Chrome
jaszcze na której stronie wątku? :D
Cytat: heko w 13.10.2016, 13:23
jaszcze na której stronie wątku? :D
Z tego co ja rozumiem to raczej oni też mierzą "na kołach" , ale może ktoś zna na tyle w piśmie angielski i napisze na PW do autora wątku jak to robią.
Cytat: heko w 13.10.2016, 11:48
ooo...taki temat, a ja go nie zauważyłem :(
czekam od lutego, miał być prod. 20 stycznia
potem w lipcu
teraz info że w tym tyg. ma startować z fabryki...zobaczymy :)
mam już przygotowane koła zimowe, nierdzewną podstopnicę z logo RS pod lewą nogę i zamówioną hybrydę :D
sprawdziłem org. sprężarkę, wiecej niż +25KM się nie zrobi, to MTB 20_63 podobna jak w nowych M-power biturbo, tam jest kółko kompresora 60, po zmianie na 67 daje ok. 50KM z turbiny
w RS jest 63, przerobione na 67 powinno dać ok. +50KM do serii, więc projekt już się robi :D
a teraz prośba, niech ktoś mi znajdzie taką sprawdzoną procedurę do pomiarów na hamowni, na forach DE nie znalazłem, a po angolsku słabo mi idzie :(
A myślałem,że to ja się najbardziej nie mogę do czekać ;)
Cytat: heko w 13.10.2016, 11:48
Cytat: heko w 13.10.2016, 11:48
ooo...taki temat, a ja go nie zauważyłem :(
czekam od lutego, miał być prod. 20 stycznia
potem w lipcu
teraz info że w tym tyg. ma startować z fabryki...zobaczymy :)
mam już przygotowane koła zimowe, nierdzewną podstopnicę z logo RS pod lewą nogę i zamówioną hybrydę :D
sprawdziłem org. sprężarkę, wiecej niż +25KM się nie zrobi, to MTB 20_63 podobna jak w nowych M-power biturbo, tam jest kółko kompresora 60, po zmianie na 67 daje ok. 50KM z turbiny
w RS jest 63, przerobione na 67 powinno dać ok. +50KM do serii, więc projekt już się robi :D
a teraz prośba, niech ktoś mi znajdzie taką sprawdzoną procedurę do pomiarów na hamowni, na forach DE nie znalazłem, a po angolsku słabo mi idzie :(
Czyli kupiłeś ori turbo i dałeś już do Peruna do przeróbki ?
Skąd wiesz że dmuchanie plus 50km?...a i jeszcze mnie nurtuje jak ogarniesz program pod napędy ;)? ...bo że dla sterownika dopieścisz to nie mam wątpliwości :)
tak
bo to można wyliczyć z wydajności sprężarki
nie mam pojęcia :D
Takie info dostałem z salonu:
"Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży Mustanga i RSa , wprowadziliśmy nowa usługę zabezpieczenia powierzchni lakierowanych powłoką nano-krzemianową.
Powłoka po nałożeniu i wyschnięciu tworzy nad lakierem dodatkową warstwę ochronną , osiąga twardość szkła ( jest w stanie zabezpieczyć rant maski przed odpryskami z drobnych kamyczków)
i stopień tarcia tak niski że nawet owady nie sa w stanie przykleić się do zabezpieczonych powierzchni jadąco ,,prawie zgodnie z przepisami" samochodu.
Umożliwia ona mycie bezdotykowe tylko z użyciem wody pod ciśnieniem, i ,,szamponu" . Zabezpiecza lakier przed blaknięciem (promieniami UV) i solą drogową.
Lustrzany połysk jest gratisowy
Powłoka utrzymane się od max. 24msc po nałożeniu. Czas potrzebny na nałożenie powłoki 10-12h . Proces jest trzy etapowy wykonywany ręcznie."
Nie jest to tania usługa ,ale czy warta swojej ceny? Jakieś sugestie?
ile kasy?
Nie wiem jaka cena w salonie, ale wydaje mi się, że pewnie taniej można nałożenie takiej powłoki ogarnąć w firmie zajmującej się detailingiem. Z ciekawości spytam brachola ile mniej więcej kosztowałoby położenie czegoś takiego na aucie
Artex RS,
Po pierwsze każde szanujące się studio detailingowe powinno powiedzieć wprost - jakim produktem będą zabezpieczać samochód.
Obecnie czołowe powłoki na rynku produkują firmy Gtechnic (C1 np), Liquid Elements (base 1, base 2 a na to shield), oczywiście stary dobry Cquartz. UNCr. Coś tam nanolex probóje z tym swoim SI3D.
Do rzeczy
Ja na fieście i na mondeo mam powłoki Gtechnic.
Są dość łatwe w aplikacji, są dość trwałe i nie zabijają ceną. Następne pewnie zrobię Liquid Elements bo miałem i też były bardzo dobre.
Dalej
Cytat: Artex RS w 17.10.2016, 19:38Powłoka po nałożeniu i wyschnięciu tworzy nad lakierem dodatkową warstwę ochronną, osiąga twardość szkła ( jest w stanie zabezpieczyć rant maski przed odpryskami z drobnych kamyczków)
Tworzy dodatkową powłokę. Ale stwierdzenie o kamyczkach jest abstrakcyjną bzdurą i tutaj jest to poprostu kłamstwo. Powłok chroni przed uv, przed brudem i trochę przed rysowaniem (co nie znaczy że nie da się zrobic rysy - da się) ale uszkodzenia z kamieni są mechaniczne i jabsolutnie nikt nie wymyślił niczego, co przed tym chroni. Tzn wymyślił- folię bezbarwną. Ale jak mocno kamień uderzy to ślad też na lakierze może się odbić.
Cytat: Artex RS w 17.10.2016, 19:38i stopień tarcia tak niski że nawet owady nie sa w stanie przykleić się do zabezpieczonych powierzchni jadąco ,,prawie zgodnie z przepisami" samochodu.
Bzdura. Przyklejają się mniej, ale przyklejają. Łatwiej sie je domywa. Ale trzeba przestrzegać kulku zasad - po trasie wracasz i myjesz. Jak zaschną to i powłoka nie pomoże.
Cytat: Artex RS w 17.10.2016, 19:38owłoka utrzymane się od max. 24msc po nałożeniu. Czas potrzebny na nałożenie powłoki 10-12h . Proces jest trzy etapowy wykonywany ręcznie."
To jest największy LOL.
Chętnie bym oddał auto na usługę gdzie powłoka będzie trzymać min 24 miesiące - co więcej - jestem w staie za to zapłacić powiedzmy 3 - 4 k.
Nie ma taiej powłoki.
Realnie przy lataniu i prawilnym myciu (na dwa wiadra, rękawicą wełnianą, szamponem detailingowym bez kwasów, itp itd) powłoka trzyma się max rok. I najczęściejpo połowie roku widzisz, że woda zaczyna na aucie się już taflować, czyli nie jest odprowadzana tak jak na początku.
Sumując.
Nie mówię że powłoki sa złe.
Są bardzo dobre. Sam mam zapowłokowane auta.
Ale to co piszą Ci w tej ofercie to bełkot i naciągctwo. Ciekawe jakie mają doświadczenie wrobieniu takich aut, i ciekawe jak samochód wyglada po tej powłoce.
Przecież to trzeba przygotować, przelecieć nawet nową furę cleanerem, odtłuścić....
Finalnie cena.
Za mondeo prosto z salonu płaciłem coś koło 1,6 k (mało pracy było bo auto nowe).
Tyle że w sumie robota u znajomego który posiada studio. Takie mondeo normalnie skasowali by 2 - 2,5 k.
Daj znać (może być pw) skąd jesteś to wrzucę Cię jakieś fajne studia w Twojej okolicy.
Pzdr
W zasadzie pozamiatane bo zgodziłem się na tę usługę,ale adres do fachowców w mojej okolicy biorę w ciemno "Jelenia Góra"
Myślałem, że trochę bliżej centrum mieszkasz.
Ale widzę, że jest coś w okolicy - robią na Gtechniku, więc spoko:
https://www.facebook.com/Odachowsky/reviews/
Dużo dobrego słyszałem o tym - ale nie korzystałem, więc nie powiem.
https://www.facebook.com/wilczynskystudio/?fref=ts
Tak więc Panie i Panowie cena Forda Focusa Rs pozostała nie zmieniona. http://www.ford.pl/Samochody_osobowe/NowyFocus-RS/Cennik
Gdzie kolego masz te nowe niezmienione cenniki ?
Za sugerowałem się tym ,że od jakiegoś czasu nie można było pobrać cennika, aż do wczoraj. Z drugiej strony dealer w Opolu wystawił auto już w cenie na 2017r. http://otomoto.pl/oferta/ford-focus-2017-rs-350km-4x4-2017-rocznik-store-opole-ID6yBhLJ.html#884bc3882d
Wstawili cennik na sztukę, aby jakiś był na stronie - cennik w opisie z Ford Sync 2 jak takich już nie ma od wrześniowej produkcji, chyba dokładnie od 19 września.
« Dodane: 20.10.2016, 20:10 »
Artex RS - kiedy odbierasz auto ?
Cytat: Maciek71 w 20.10.2016, 20:04
Wstawili cennik na sztukę, aby jakiś był na stronie - cennik w opisie z Ford Sync 2 jak takich już nie ma od wrześniowej produkcji, chyba dokładnie od 19 września.
« Dodane: 20.10.2016, 20:10 »
Artex RS - kiedy odbierasz auto?
Czekam na tablice rejestracyjne z banku (leasing), więc pewnie na początku tygodnia :D
W dowodzie rejestracyjnym :) mam taki wpis: FORD-CNG-TECHNIK. Czy to znaczy że mój długo wyczekiwany RS jest junkersem :(
A tak poważnie co oznacza ta nazwa?
Eeee tam dowód.... Dawaj foty!
Z przyczyn technicznych foczkę odbieram dopiero w środę. Mam trzy foty od dealera, ale nie wiem jak wstawić :(
Fotosik.pl
...jaki kolor ?
Jedyny słuszny :-D (chociaż brałem pod uwagę magnetic grey)
http://www.fotosik.pl/u/artexrs
Dobrze zrobiłeś że kubełków nie brałeś...stoją za wysoko.
Ori stołki są osadzone nisko i dobrze trzymają, ...ale są ciasne. Wielkie tyłki się w nich męczą;)
A sprawdzałeś czy kubełki da się obniżyć?
Co pod spodem blokuje ewentualnie takie własnoręczne obniżenie?
Kupiłem auto, którego na własne oczy nie widziałem :-/. Co do foteli też czytałem że kubełki są za wysoko więc zamówiłem te z ST-eka.
Na gorąco, banan od ucha do ucha. Co do tematu, mniej więcej 80 sztuk rocznie na całą Polskę. To nie limuzyna ;) jest twarda w każdym trybie. Porównuję to do BMW E39 M pakiet (zawieszenie sportowe pakiet M). Prowadzenie (wspomaganie ,trakcja i zmiana biegów) bajka, a dźwięk w trybach, sport, tor czy drift (ten ostatni chyba najlepiej) miód na uszy dla tych co lubią WRC. Przejechałem 230 km. i fan niesamowity. Mimo zapewnień, że auto dotarte przez fabrykę zalecana jazda umiarkowana przez pierwsze 2000 km i nie obowiązkowa wymiana oleju po tym dystansie, więc na razie max 4000 obrotów, ale już to daje wyobrażenie co będzie dalej przy 6500 tysiach.
http://www.fotosik.pl/u/artexrs
Gratulacje. Czas założyć wątek o aucie
Dostałem cynk od zaprzyjaźnionego handlowca, że jeden z ford storów ma w zapasie 3 miejsca na RSa na 2017 rok.
Jeśli ktoś jest zainteresowany - służę kontaktem ;)
Artex RS jesteś na zdjęciu z autem ? ;)))))
Cytat: Tigerbart w 12.11.2016, 00:53
Artex RS jesteś na zdjęciu z autem? ;)))))
Na zdjęciu w salonie to mój syn.
Cieszę się, że w końcu się doczekałeś na upragnione auto.
Życzę licznych skalpów zdobytych na drodze z aut grupy VAG ;)
...z innej beczki. Skąd wziąć info o prawidłowym ciśnieniu dla opon 18"? Nie ma na tabliczce od strony kierowcy (info jest tylko o 19"), nie ma w instrukcji... zgadywanka. Skoro letnia 19" ma mieć 2.8 przód i 2.6 tył to dmuchnąłem do 18" 2.6 przód i 2.4 tył...
Ja jeżdżę na 2.2 (miałem tak w Escorcie na 8x16 i teraz w Mondeo 9,5x19), tyle, że częściej trzeba sprawdzać poziom.
Taka ciekawostka. W nowym szoł Clarcsona, Hamonda i May-a podczas rozpoczęcia inauguracyjnego odcinka Foka idzie w pierwszym rzędzie w śród dziesiątek zajebistych gablot ever. Przepraszam, że się tak ekscytuję, ale morda mi się śmieje nawet w nocy :)))
A gdzie to show dają? Jaka tv ?
Cytat: Kris1976 w 20.11.2016, 09:51
A gdzie to show dają? Jaka tv?
https://www.animmex.net/video/26468/the-grand-tour-s01e01-part-1
W kaczogrodzie dopiero w grudniu, ale w sieci już jest lecz bez lektora i napisów.
Witam Panowie, może trochę poza tematem jednak chciałbym się upewnić. Ktoś z Was planuje zakup nowego Forda? Pisałem z jednym z warszawskich dealerów Forda i dostałem informację, że nowego RS można zamawiać od lipca z odbiorem na wrzesień i w roku 2018 już nie będzie dostępny, kończą produkcję a nowa wersja dopiero za 6 lat. Ma ktoś może podobne informacje?
Pewnie pisałeś do Bemo?
Generalnie to ostatni moment na zakup. Focus cały jako obecna generacja wychodzi z produkcji więc w przyszłym roku już go nie będzie.
Pisałem z salonem Auto-Nobile z Warszawy, cały czas można u nich składać zamówienia. Odbiór na wrzesień jest dla mnie zbyt szybki - nie zdążę odłożyć kasy więc na tą chwilę zrezygnowałem.
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-rs-4x4-sport-gwarancja-pewne-auto-pakiet-korzysci-ID6Bv8bS.html?requestFromAd=1&track%5Bmessage_sent%5D=1&id_at=81307536
Cena spada i to dosyć szybko...
jeszcze trochę złomów sprowadzą...produkcja zakończona, więc do 2 lat ceny się ustabilizują :)