Fordtuning.pl

Tuning mechaniczny i stylistyczny => Tuning silników wysokoprężnych (diesel) => Zaczęty przez: T w 24.11.2011, 15:42

Tytuł: Tuning kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: T w 24.11.2011, 15:42
Są pewne standardowe metody tuningu kolektora wydechowego:

- Porting do głowicy (usunięcie ostrych "progów")
- Wypolerowanie od wewnątrz (wydechowy można polerować nawet "na lustro")
- Owinięcie taśmą termoizolacyjną (raczej tylko w przypadku silników doładowanych)

Czy ktoś z Was pokusił się o to w TDCI/TDDI?
I dlaczego nie? ;)
Tytuł: Odp: Tuning kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: hashenty w 25.11.2011, 16:47
Ja nie.
I nie wiem.

:]
Tytuł: Odp: Tuning kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: auchim w 25.11.2011, 18:03
Trochę o tym myślałem ale w naszym przypadku to trochę utrudnione bo na kolektorze jest turbo. Trzeba by było najpierw rozebrać na czynniki pierwsze później złożyć i najlepiej dać jeszcze do wyważenia. Zresztą diesel to nie benzyna gdzie każdy KM kosztuje nieporównywalnie więcej, jakiś lekki porting może i tak a taśma też raczej nie potrzebna bo aż tak się nie rozgrzewa.

Z kolektorem dolotowym to inna sprawa bo jest do niczego moim zdaniem, tylko najpierw trzeba wymodzić jakiś customowy  :]
Tytuł: Odp: Tuning kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Ry2y w 25.11.2011, 21:30
No ja też się zastanawiałem nad tym. Czemu w silnikach wolnossących tak ważny jest kolektor wydechowy? Chodzi o jak najszybsze opróżnienie cylindrów ze spalin?
Tytuł: Odp: Tuning kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: KLUSEK w 25.11.2011, 23:59
Tak, bo w dołądowanych turbo "wysysa" z cylindrów gazu. W n/a ważna jest optymalizacja ;)
Tytuł: Odp: Tuning kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: T w 27.11.2011, 19:45
Cytat: Ry2y w 25.11.2011, 21:30No ja też się zastanawiałem nad tym. Czemu w silnikach wolnossących tak ważny jest kolektor wydechowy? Chodzi o jak najszybsze opróżnienie cylindrów ze spalin?
W turbo też jest ważny, tylko jego konstrukcja jest nieco inna. W N/A chodzi głównie o wytworzenie podciśnienia w pozostałych runnerach, które pozwoli zassać więcej mieszanki przy współotwarciu zaworów ssących i wydechowych no i pewnie też "wyssie" trochę spalin w początkowym stadium suwu wydechowego. Po drugie musi być tak skonstruowany, żeby spaliny z poszczególnych cylindrów nie zakłócały wzajemnie swojego przebiegu. Dlatego zwykle w N/A najlepszy jest kolektor o dość długich runnerach równej długości. Tymczasem w serii, ze względu na koszty i ekologię montuje się zwykle bardzo krótkie kolektory o runnerach nierównej długości, a zaraz za nimi katalizator(y) (bo katalizator tym lepiej działa im bliżej jest głowicy). Dlatego właśnie zrobienie tam "czegokolwiek" w sensownym kierunku daje relatywnie duże efekty. W turbo zwykle seryjny kolektor dużo mniej odbiega od ideału, więc ew. poprawki nie dają tak dużo.

Cytat: auchim w 25.11.2011, 18:03a taśma też raczej nie potrzebna bo aż tak się nie rozgrzewa.
W silnikach turbodoładowanych kolektor wydechowy izoluje się po to, by spaliny w drodze do turbiny nie traciły temperatury, bo wraz ze spadkiem temperatury rośnie gęstość, a więc spada objętość spalin. Innymi słowy jest ich po prostu "mniej" i gorzej napędzają turbinę.

Cytat: auchim w 25.11.2011, 18:03Z kolektorem dolotowym to inna sprawa bo jest do niczego moim zdaniem, tylko najpierw trzeba wymodzić jakiś customowy
A co jest nie tak z seryjnym? Ten nowszy na zdjęciach wygląda zupełnie przyzwoicie, choć zdjęcia oczywiście wszystkiego nie mówią...

Cytat: KLUSEK w 25.11.2011, 23:59
Tak, bo w dołądowanych turbo "wysysa" z cylindrów gazu.
Raczej to spaliny napędzają turbo (choć efekt "wysysania" pewnie może się chwilami pojawić, zapewne pomiędzy suwami wydechu dla różnych cylindrów, bo wirnik turbiny ma pewną bezwładność).
Tytuł: Odp: Tuning kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: rod195 w 22.02.2013, 16:08
ja raczej jestem za wgrywaniem map i tyla:)
Tytuł: Odp: Tuning kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: auchim w 23.02.2013, 11:37
to nowe mapy od google sobie wgraj...


Sorry koledzy ale nie mogłem się powstrzymać  ;)
Tytuł: Odp: Tuning kolektora wydechowego
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 23.02.2013, 11:46
Jak tez jestem za wgrywaniem zawsze aktualnych map.          Do nawigacji.
Modyfikacje oprogramowania sa po to by zoptymalizowac modyfikacje mechaniczne typu turbo, ic, wydech, i wiadomo ze w silnikach turbo daje to duzy przyrost mocy za stosunkowe nie duzo kaske.