Orientujecie się po jakim czasie amory z nivo wracają z pozycji wyraźnie dociążonej do normalnej? Zamówilem pro kit, podałem im VIN ale dopiero teraz jak przyszły sprężyny to sobie przypomniałem o tym ich wynalazku i w razie czego zamienić je na normalne (może poprzedni właściciel zmienił nivo na standard bo taniej było, a wtedy to co jest w VIN mija się z prawdą). Jak ktoś zna ten temat to niech się wypowie 8)
Cytat: wilhelm w 01.08.2010, 13:54
Orientujecie się po jakim czasie amory z nivo wracają z pozycji wyraźnie dociążonej do normalnej?
Trzeba przejechać kilka kilometrów.
Cytat: wilhelm w 01.08.2010, 13:54
Zamówilem pro kit, podałem im VIN ale dopiero teraz jak przyszły sprężyny to sobie przypomniałem o tym ich wynalazku i w razie czego zamienić je na normalne (może poprzedni właściciel zmienił nivo na standard bo taniej było, a wtedy to co jest w VIN mija się z prawdą).
A wg. VIN masz nivo czy nie masz? Z tego co pamiętam amory nivo są grubsze od standardowych. Na MKP ktoś wrzucał kiedyś fotki (lyssy?) ale nie mogę teraz znaleźć...
Pojeździłem 15 min. Szybko, wolno, po dziurach, progach zwalniajacych i dupa dalej siedzi nisko (wnioskuje że jednak mam zwykłe amorki). A wg. VIN gdzie to można sprawdzić?
Cytat: wilhelm w 01.08.2010, 14:52
A wg. VIN gdzie to można sprawdzić?
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/fo/fo.mycat (http://www.auto-parts.spb.ru/cat/fo/fo.mycat)
Patrząc na zdjęcia Twojego auta które masz w "nasze auta" sądzę, że nie masz raczej nivo.
Cytat: wilhelm w 01.08.2010, 13:54
Orientujecie się po jakim czasie amory z nivo wracają z pozycji wyraźnie dociążonej do normalnej? Zamówilem pro kit, podałem im VIN ale dopiero teraz jak przyszły sprężyny to sobie przypomniałem o tym ich wynalazku i w razie czego zamienić je na normalne (może poprzedni właściciel zmienił nivo na standard bo taniej było, a wtedy to co jest w VIN mija się z prawdą). Jak ktoś zna ten temat to niech się wypowie 8)
Amory z nivo są grubsze i poza tym posiadają z boku mniej więcej w połowie wysokości zewnętrzny element będący "zbiornikiem" płynu hydraulicznego odpowiedzialnego za działanie nivo.
Poza tym prokit eibacha nie wystepuje w wersji dla nivo, więc nawet gdybyś miał nivo, to dupcia nic by ci nie usiadła.
Gdybym teraz zmieniał sprężyny, to poszukałbym czegoś, co daje obniżenie przodu o 20mm większe niz tyłu, czyli jakieś 50/30 lub 40/20, tak aby tył był troszkę wyżeej niz przód, bo teraz nawet pomimo teoretycznie zestawu 40/30 eibacha, ma sie wrażenie, że tył jest niżej niz przód ale jest to tylko złudzenie optyczne (chociaż denerwujące mnie troszkę :D)
Cytat: MAG w 11.08.2010, 15:13
Gdybym teraz zmieniał sprężyny, to poszukałbym czegoś, co daje obniżenie przodu o 20mm większe niz tyłu, czyli jakieś 50/30 lub 40/20, tak aby tył był troszkę wyżeej niz przód, bo teraz nawet pomimo teoretycznie zestawu 40/30 eibacha, ma sie wrażenie, że tył jest niżej niz przód ale jest to tylko złudzenie optyczne (chociaż denerwujące mnie troszkę :D)
Tak jak Ci pisałem na PW ostatnio zrobiłem małe rozeznanie, bo ku mojemu zdziwieniu wg. katalogu Eibacha do V6 kombi są te same sprężyny co do TDCI, a wg. FINIS na odwrót. Wychodzi więc chyba na to, że jednak ProKit do TDCI nie do końca pasuje do V6 i pewnie dlatego przód masz trochę za wysoko. Tyłu raczej nie podwyższysz bo jak, może więc warto poszukać trochę krótszych sprężyn na przód? I tak będziesz zmieniał przednie amorki, to będzie okazja.
Wg. FINIS jest tak:
Cytat1132336
Eibach, Od: 07-08-2000 Do: 19-03-2007 Kombi, Silniki beznynowe
4-cylindrowe, Przekładnia mechaniczna, (-)'ST220' | Od: 07-08-2000 Do:
19-03-2007 Kombi, Wszystkie silniki 6 cylind. gazowe, Przekładnia
mechaniczna, (-)'ST220'
1132337
Eibach, Od: 07-08-2000 Do: 19-03-2007 Kombi, Z Silnikami Diesla,
Przekładnia mechaniczna
jak bedziesz zmienial przednie amory to daj znac ;)