Po klasycznym powitaniu w odpowiednim dziale czas na założenie tematu.
Pierwszy post zatem konkretnie:
ST MK2 FL 5D,
Kolor: Panther black,
Generalnie samochód kupiony w bardzo dobrym stanie. W pierwszych miesiącach eksploatacji doprowadzony do stanu niemalże fabrycznego tzn. wyciągnięta wgniotka z drzwi, zrobiony przegląd, wymienione filtry i płyny (oliwa Motul), tylna tuleja przedniego wahacza, zbieżność, uzupełniona płyta pod silnik jakieś brakujące kołeczki zaślepki. Wymienione postojówki z przodu na ledowe bo się gryzły z ksenonem i srebrne bańki migaczy z tyłu. Ogólnie pierdoły ale dopieszczone co trzeba.
Lato: 19-tki ENKEI i 235/35,
Zima: 18-tki seryjne i 225/40 - nowe oponki na ten sezon,
Auto pod opieką Tomka - FSV Performance
Na dzisiaj zrobione:
1. Świece bosch irydowe,
2. Sterowanie gruszką turbiny by FSV,
3. Zawór DV Properfect,
4. Zawór BS
Do zrobienia:
1. Downpipe + decat MG Motorsport - termin 5.12.2016 r,
2. Sprzęgło RS kompletne plus okładzinka kevlarowa
3. Icek FMIC,
4. Wtryski RS 440,
5. Programik,
A oto foto:
(http://images77.fotosik.pl/846/11da52c1df59f899.jpg)
(http://images76.fotosik.pl/846/ad3f7f0fcc17a39b.jpg)
(http://images77.fotosik.pl/846/7fee4dcfdee21e58.jpg)
(http://images75.fotosik.pl/845/4fcb7f6748d66b2a.jpg)
(http://images78.fotosik.pl/846/5527ce1ecc901220.jpg)
(http://images76.fotosik.pl/846/517f5109d5effeea.jpg)
(http://images76.fotosik.pl/846/995643f880a20c6f.jpg)
(http://images78.fotosik.pl/846/778dc2db774618f6.jpg)
Cd na bieżąco.
Pozdrawiam,
Gratuluje.
Podoba się. Wpada w moje gusta
Panowie kolejne rozterki. Jaką średnicę końcówek zapakować do foki. 90 czy 100mm?
100mm
90 mm :-)
« Dodane: 18.11.2016, 22:40 »Cytat: Viczi w 15.11.2016, 14:562. Sterowanie gruszką turbiny by FSV
WTF ?!
Zapewne przerobiony aktuator
Dokładnie tak jak pisze Weksla.
Ale jak się tym steruje? I po co? Jakiś bardzo wymyślny siłownik na przekładni ślimakowej? Nigdy czegoś takiego nie widziałem, ani o czymś takim nie słyszałem. Dajcie jakieś zdjęcia!
Po szczegóły musisz uderzyc do Tomka z FSV. Ja za cienki w uszach jestem żeby rozwinąć ten temat.
No dobrze, ale powiedz chociaż co tym steruje? Masz na to wpływ, czy zainstalowany jest jakiś dodatkowy zewnętrzny sterownik podczepiony pod OBD?
Hehe Tam przypuszczam że to poprostu zmodernizowany aktuator z twardszą sprężyną ala Forge
Hm... myślisz? Napisane jest ,,Sterowanie gruszką turbiny by FSV", więc spodziewałbym się raczej czegoś bardzo konkretnego!
A tak oto Foka wyglądać będzie przez zimowe miesiące.
(http://images71.fotosik.pl/880/ac92d8bf08582a20.jpg)
(http://images71.fotosik.pl/880/3af8869f6d719d1f.jpg)
(http://images71.fotosik.pl/880/3b580a0d965c16a9.jpg)
(http://images72.fotosik.pl/878/44706486e2a3ddbf.jpg)
(http://images71.fotosik.pl/880/5911cdefb411358c.jpg)
(http://images71.fotosik.pl/880/377f462834626bce.jpg)
(http://images71.fotosik.pl/880/8feb028a5d271b80.jpg)
Tak generalnie oczekujemy na 5.12. kiedy to brzmienie pojazdu ulegnie zmianie. Z widocznych efektów tej wizyty zobaczymy nowe końcówki wydechu.
Po kolejnej wizycie u Tomka aktywowaliśmy nowe funkcje w komputerze pokładowym.
Tak patrze i patrzę i chyba jednak wolę zimowe kółka (jakby jeszcze na dystansach troszke bardziej na zewnatrz były odsuniete...)
Może gdyby te letnie 19-tki nie były czarne (przez co wydaja sie mniejsze i nawet ten czerwony rancik tego nie ratuje) to bym inaczej je odbierał, ale szczególnie z większej odległosci czarne fele giną, a jasne wydają sie wieksze...
No i mamy to! Punkt 1 z listy wykonany. A zatem mamy założony 3" downpipe z decatem oraz dwie nowe ścięte pod skosem końcówki o średnicy 90mm. Całość zrobiona mega profesjonalnie. Właściciel szczęśliwy jak małe dziecko. Efekt: super dźwięk nie męczący wewnątrz ale już straszący innych na zewnątrz, genialne wystrzały i być może to tylko wrażenia, które sobie sam wmawiam ale samochód jest dynamiczniejszy. Poniżej trzy szybkie foto bo bez się przecież nie liczy.
(http://images72.fotosik.pl/894/83d63ad9cd00b9a3.jpg)
(http://images71.fotosik.pl/897/a396748db6af91d0.jpg)
Spy foto z prac, niestety ręka zadrżała:
(http://images71.fotosik.pl/897/42fb9ce3751ebddd.jpg)
Do sprzedania jeżeli ktoś potrzebuje oryginalny downpipe, katalizator, który jest w bardzo dobrym stanie oraz oryginalne Stkowe końcówki wydechu.
CD w następnym miesiącu. Robimy sprzęgło obijane kevlarem i jedziemy dalej. Pozdrawiam.
A zatem przyszedł czas podsumowania poczynionych zmian. Auto obecnie posiada następującą specyfikację:
1. Cooler FMIC 600x300x76, sylikony do montażu FMIC, usunięty sound symphoser, rura od coolera do kolektora z Volvo o jednakowej średnicy na całej długości, przeniesiony MAP sensor na choler
2. Układ wydechowy MG Motorsport, DP 3 cale, Decat 3 cale, dalej seria na środkowym i końcowym z końcówkami MG 90mm, ścięte pod skosem, brak rezonansu!
3. Świece bosch, oliwa Motul, filtry ori ford wszystkie, nowy akumulator
4. Wymieniony BS, DV Properfect z mocniejszą sprężyną dodatkowo modyfikowany przez FSV, aktuator turbo by FSV,
5. Wtryski 550 ccm Bosch,
Tu oryginał:
(http://images86.fotosik.pl/83/fd73d864298aa614.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/fd73d864298aa614)
(http://images86.fotosik.pl/83/20707afff27f8da3.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/20707afff27f8da3)
550:
(http://images85.fotosik.pl/83/f71926e7f212d9ee.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/f71926e7f212d9ee)
(http://images86.fotosik.pl/83/c1fbc45526305a79.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c1fbc45526305a79)
i tak dla ciekawskich 1000-ki
(http://images86.fotosik.pl/83/b9ac90e70b7e3757.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b9ac90e70b7e3757)
Podsumowując w skrócie: 4 dziurki, 6 dziurek i jeden wielki lej.
6. Kompletne sprzęgło RS Luk, (tarcza, docisk, wysprzeglik, pompa, usunięta sprężyna z pedału)
(http://images85.fotosik.pl/83/bafcc1c27fbe926f.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/bafcc1c27fbe926f)
7. Strojenie całości by FSV
Wynik po dwóch dniach zabawy 274PS, 440NM, gruszka ustawiona na 0,6 doładowanie w piku 1.2 Bar, AFR 14.5. Wrażenia opisałem wcześniej. Teraz po paru dniach mogę powiedzieć tylko że zabawa trwa nadal i radości nie ma końca.
Poniżej wykres pośredni.
(http://images85.fotosik.pl/83/b15d48f5e1565ba0.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b15d48f5e1565ba0)
Kolejna wersja miała moment idealnie wypłaszczony za tą górką pierwszą po 2k. Niestety z powodu awarii komputera baza danych przepadła do czasu przyjazdu informatyka. Jak tylko dostane tamten wykres to wrzucę tutaj.
W/w i tak jednak długo nie zostało zachowane bo po weekendowym dociskaniu wyrzuciło overboost i check gotowy. Zatem powrót na hamownie i Darek rozpoczął korekty. Po kolejnym całym dniu zabaw i zjechaniu na gruszce do 0,45 finalnie mamy tak:
(http://images86.fotosik.pl/83/9817518d3546914a.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/9817518d3546914a)
Podziękowania za całość prac i idealną opiekę nad autem dla FSV.
Dalsze plany te najbliższe to:
- letnie felgi z nowymi oponami, Spy foto:
(http://images85.fotosik.pl/83/808735123d3c3cee.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/808735123d3c3cee)
(http://images85.fotosik.pl/83/b2f188271f0cff88.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b2f188271f0cff88)
Opony wpadną Uniroyal Rainsport3 lub Toyo T1R.
- zegarek EGT do kabiny, TT, przewody hamulcowe w stal i wymiana płynu na Motul RBF 600.
Na deser foto z hamowni, po opuszczeniu na rolki niewiele zostało miejsca po zderzakiem:
(http://images86.fotosik.pl/83/e860215037e138ca.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e860215037e138ca)
(http://images86.fotosik.pl/83/9216105e5d495056.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/9216105e5d495056)
Koniec transmisji, bez odbioru.
Wszystko fajnie ale AFR 14.5??
Mogłem coś przekrecic bo rozmów prób wersji bylo sporo. Jutro zweryfikuje.
Super podejscie do tematu kazda zmiana na + tylko czemu nie widac fotek, trzeba klikac w linki :(
Weksla po rozmowie dzisiaj potwierdzam mój błąd z tym podanym AFR. Wykres z sondy lambda masz na tym pierwszym wykresie i taki pozostał w zasadzie. Mamy tam zakres od ok. 0,88 do ok. 0.72 co daje według moich informacji AFR od 12,7 do 11,0. Jeżeli źle to odczytuje to mnie popraw.
Gratuluję zmian w jedynym słusznym kierunku!
Cytat: JacekST220 w 30.03.2017, 08:55tylko czemu nie widac fotek, trzeba klikac w linki
Poprawiłem :)