Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Silniki benzynowe turbo => Zaczęty przez: orzel_man w 29.07.2016, 10:19

Tytuł: [S-Max] Błędy 300 i 305 - SWIECE cewki 2.5t
Wiadomość wysłana przez: orzel_man w 29.07.2016, 10:19
Witam 
Wczoraj podczas dość gwałtownego przyspieszania coś się wydarzyło i auto
Zaczęło drgac jakby nie paliło na jeden gar.
Wróciłem do domu  po drodze zapaliła się kontrolka silnika 
Podlaczylem bluefina pokazało P0300 i P0305
Wyczytałem, ze to wypadanie zaplonow  Z błędów wynika ze na 5 cylindrze
Zamówiłem nowe swiece denso IKH20, bo takie też były zainstalowane wcześniej 
Teraz pytanko, skoro stało się to nagle możliwe że padła cewka?
Jeśli tak to NGK  Bosch?
Boscha będę mial popołudniu  tylko nie wiem czy wszystkie cewki zmieniać czy ewentualnie tą jedną 

« Dodane: 29.07.2016, 18:07 »

Autko uzdrowione 
Cewka padla na 5 cyl.
Dwie swiece też już nadawały się do wymiany 
Wrzucę fotki jakmbede miał chwilę 
w najblizszym czasie postaram sie reszte cewek wymienic 
Tytuł: Odp: [S-Max] Błędy 300 i 305 - SWIECE cewki 2.5t
Wiadomość wysłana przez: TAM w 30.07.2016, 12:31
Do ST-ka z Bluefinem IKH20 są za ciepłe. Odżałuj kolejne 150 zł i załóż IKH22. Te świece standardowo zmienia się co 100 Mm i to nie dlatego, że padają, tylko dlatego że takie są zalecenia.

PS: nie wymieniaj cewek dopóki nie padną lub nie pojawią się ewidentne symptomy ich uszkodzenia.
Tytuł: Odp: [S-Max] Błędy 300 i 305 - SWIECE cewki 2.5t
Wiadomość wysłana przez: orzel_man w 30.07.2016, 19:34
Kurde  tak właśnie się zastanawiałem 
Cewek kupię jedna żeby była w bagażniku 
Co do swiec to w przyszlym roku wymienię może   
Auto było strojone na IKH 20 dlatego nie chciałem mieszac i wzialwm takie same
Tytuł: Odp: [S-Max] Błędy 300 i 305 - SWIECE cewki 2.5t
Wiadomość wysłana przez: TAM w 31.07.2016, 00:08
Cytat: orzel_man w 30.07.2016, 19:34Auto było strojone na IKH 20
To bez znaczenia, w ogóle się tym nie przejmuj.
Tytuł: Odp: [S-Max] Błędy 300 i 305 - SWIECE cewki 2.5t
Wiadomość wysłana przez: ogodaw w 28.08.2016, 21:44
Witam nie rozumię co 100Mm ?
Myślałem że świece się wymienia dopiero jak coś nie tak będzie się działo?
Tytuł: Odp: [S-Max] Błędy 300 i 305 - SWIECE cewki 2.5t
Wiadomość wysłana przez: TAM w 28.08.2016, 23:48
Nie, co określony przebieg, nawet jeśli wyglądają na idealne.
Tytuł: Odp: [S-Max] Błędy 300 i 305 - SWIECE cewki 2.5t
Wiadomość wysłana przez: ogodaw w 29.08.2016, 05:45
To znaczy co 100 000 km? Czy co ile?
Tytuł: Odp: [S-Max] Błędy 300 i 305 - SWIECE cewki 2.5t
Wiadomość wysłana przez: orzel_man w 29.08.2016, 08:28
Moje były niby ok... może poza ustawieniem przerwy.
ale jak wyjąłem to widziałęm że są już pomarańczowo/brązowe obwódki na izolacji,
to ślady przergrzania i można się było spodziewać, że niedługo padną
Tytuł: Odp: [S-Max] Błędy 300 i 305 - SWIECE cewki 2.5t
Wiadomość wysłana przez: TAM w 29.08.2016, 11:56
Cytat: ogodaw w 29.08.2016, 05:45
To znaczy co 100 000 km?
To jest maksymalny dystans, o którym piszą użytkownicy IKH2x, ale osobiście uważam ten dystans za zbyt duży. W praktyce lepiej mieć spokój i wymieniać co 50 Mm. Natomiast dla innych świec trzeba się stosować do zaleceń ich producenta lub producenta samochodu.