Hej
Od dawien dawna studiuje ten temat, jednak nie do końca wiem jak postąpić. Słyszałem już tyle opinii w tym temacie, że szkoda gadać.
U mnie obecnie mam cały nowy zawór EGR (ze starym nic się nie dało już zrobić).
Stary zawór był zaślepiony, obecnie jeżdżę na nóweczce nie zaślepionej.
Mój mechanik (po wymianie na nowy) powiedział abym nie zaślepiał, gdyż z pewnością nei zauważę żadne różnicy w mocy/momencie, a jedynie zaszkodzić turbosprężarce.
twierdził iż przy zaślepieniu EGR gorące spaliny lecą bezpośrednio do turbiny powodując szybciej jej zużycie (luzy na łopatkach)
Dajcie jakieś opinie na ten temat. Nie wiem czy zaślepiać czy nie
zaślep egr :) szybciej autko sie nagrzewa i w ogole troche lepiej auto jezdzi ;)
jedyny minus to taki ze glosniej chodzi :(
a jak z ta turbiną, bo na logikę to miał trochę racji, nie sadzisz?
EGR służy tylko ekologii, z tym że typowo (pewnie w TDCI też) nie działa przy WOT, a tylko przy częściowych obciążeniach, więc teoretycznie nie ma wpływu na osiągi. W praktyce jednak spaliny kierowane do dolotu zasyfiają go bardzo skutecznie co już wpływ na osiągi ma i to niemały. Wywalenie EGR jest dobrym pomysłem, jednak zrobiłbym to raczej przed strojeniem niż po.
ale mówisz o zaślepieniu, czy całkowity wywaleniu ?
zaslepiaj egr, wywal kata, zrob przelot i ciesz sie efektow ;)
« Dodane: 27.05.2010, 00:23 »Cytat: weksla w 27.05.2010, 00:21
ale mówisz o zaślepieniu, czy całkowity wywaleniu ?
wywalic sie ponoc nie da ale zaslepic bez problemu (uwaga na samochody po 2005 r egr jest sterowany elektronicznie i nie mozna go zupeknie zaslepic bo bedzie wywalalo blad - trzeba zrobic mala dziurke)
Cytat: wojoo w 27.05.2010, 00:23
zaslepiaj egr, wywal kata, zrob przelot i ciesz sie efektow ;)
O jakim mówisz przelocie??
Czym zaślepić - zwykłą blaszką?
cienką blaszka najlepiej od puszki np po piwie czy coli
przelotowy wydech 2,5" ;)
Byle nie za cienką żeby z czasem do dolotu jej nie zassało. ;)
U mnie nie jest sterowany elektronicznie na szczęście. Blaszka od puszki jest za cienka-nie wessie ale przepali się. A z tym zaślepianiem to opinie zawsze będę podzielone. Ja mam wyczyszczony, nawet nie miał za duzo nagaru.
może nie być sterowany elektronicznie, ale mieć czujnik
dobrze się mu przyjrzyj:)
ja mam nowiutki, więc niei wiem czy zaślepiać ??:P) czy jeszcze poczekać
ja mam blaszke od puszki i do dzisiaj nic sie nie przepalilo :) a juz jezdze prawie rok
od konserwy? :D :D żartuję. znam opisy z przepaleniem. A czujnika nie mam, oglądałem z każdej możłiwej strony, nawet od środka. Tylko podciśnienie.
Sławek jak masz nowe EGR to napewno jego zaślepienie nic nie da. Zaślepienie EGR daje coś wtedy gdy ten EGR jest popsuty, brudny ect.
...EGR tak naprawdę działa na małych obrotach...zaraz jak mu dołożysz...zamyka się...różnica jest taka że jak go zaślepisz jest mniej gorącego i zasyfionego powietrza w dolocie przy starcie...autko ma troszkę lepszy moment na dole...puszcza mniejsze bączki...no i dolotu nie zasyfia
czyli mówisz że należy zaślepić, czy nowy czy stary. i tak chyba zrobię, bąki to duuużo mniejsze puszcza przy zaślepieniu, wiem bo stary był zaślepiony, wtedy praktycznie wcale nie kopcił.
...zaślep go w pierdut...jak nie wali usterkami to spoko...a wyłączenie go programowo w Delphi to niestety problem
zaslep, zaslep, zaslep, zaslep :)
Cytat: weksla w 31.05.2010, 23:28
czyli mówisz że należy zaślepić, czy nowy czy stary. i tak chyba zrobię, bąki to duuużo mniejsze puszcza przy zaślepieniu, wiem bo stary był zaślepiony, wtedy praktycznie wcale nie kopcił.
No to w który weekend?? :D
Też go zamknę w cholerę...
Cytat: G-CS w 31.05.2010, 23:40
...zaślep go w p...ut...jak nie wali usterkami to spoko...a wyłączenie go programowo w Delphi to niestety problem
Jak się ma zaślepienie egr do składu spalin?
kwestia norm na przeglądzie u mnie w Szwecji ..... ::)
...EGR ma na celu zmniejszenie wydzielania (o parę procent) tlenków azotu...a tego raczej Ci nie zmierzą...a jedno jest pewne...mniej dymi więc raczej będzie lepiej :)
Witam . Zaślepiłem egr i dymi strasznie na czarno po przegarowaniu czy tak powinno być ? Przed jakoś mniej dymił
..musiałeś coś schrzanić...albo zbieg okoliczniści
Cytat: Mario w 23.09.2010, 22:48
Zaślepiłem egr i dymi strasznie na czarno po przegarowaniu czy tak powinno być ? Przed jakoś mniej dymił
Jak jest sterowany EGR w Twoim aucie? Bo w teorii gdyby ECU nie wiedział, że EGR jest zaślepiony i dostosowywał dawkę paliwa do ilości powietrza którą miałby przy sprawnym EGR to mogłoby się pojawić właśnie dymienie bo paliwa byłoby wtedy za dużo w stosunku do powietrza. Ale raczej nie przy WOT bo wtedy EGR jest raczej zamknięty... Hm...
Jeśli masz sterowany podciśnieniowo, a tak domniemam, to zakładając zaślepkę powinieneś w znacznym stopniu zmniejszyć kopcenie, jeśli ci się zwiększyło to coś jest nie tak
Już Koledzy jest lepiej i ok jak go wczoraj przegoniłem . Trochę jeszcze dymi jak jest zimny ale jak gorący to tylko małego baczka puszcz . I tak ma chyba być . I oczywiście lepiej się zbiera
weksla - mam nadzieję, że po dzisiejszym spocie nie masz już wątpliwości czy warto ?!
i lada dzień zadziałasz w tej materii
ooo żebyś wiedział Oktan:)
EGR bypass wrzucę napewno:)
Cytat: weksla w 26.09.2010, 22:15
ooo żebyś wiedział Oktan:)
EGR bypass wrzucę napewno:)
jakby co telefon znasz - jak mogę to pomogę :)
Cytat: Oktan w 26.09.2010, 22:30
jakby co telefon znasz - jak mogę to pomogę :)
super napewno będę dzwonił:)
jak możesz to podrzuć mi jakiś link z e-baya bo ja nie potrafię tego znaleźć
Cytat: Oktan w 26.09.2010, 22:30
jakby co telefon znasz - jak mogę to pomogę :)
znajdz nam lepiej egr bypass :D albo od razu zalatw a my potem od ciebie odkupimy ;)
proszę:
link ebay (http://cgi.ebay.co.uk/FORD-MONDEO-2-2-TDCI-JAGUAR-EGR-BYPASS-VALVE-BRAND-NEW-/230530449869?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35acaf81cd#ht_1457wt_1137)
cos sporo ... mowiles kiedys ze koszt rzedu 100zl
« Dodane: 26.09.2010, 22:43 »
a to na pewno pasuje tez do 2.0 ?
tak pasuje - P & P
cena owszem jest dziwna - może się chłopaki chcą dorobić (dużo zamówień z Polski czy jak ?? sam nie wiem) ??
u nas nikt tego nie oferuje
Cytat: Oktan w 26.09.2010, 22:45
tak pasuje - P & P
cena owszem jest dziwna - może się chłopaki chcą dorobić (dużo zamówień z Polski czy jak ?? sam nie wiem) ??
u nas nikt tego nie oferuje
kurde mialem juz nie inwestowac w to auto :D
Wojtek już tak niedużo ci zostało do zrobienia, że wstyd by było tej pierdółki nie kupić:)
może hurtem zamówicie ??
kilka sztuk mogłoby wyjść taniej - i przesyłka do Polski tańsza by była (licząc na łba)
bypass ma przede wszystkim większą średnicę wewn. w porównaniu z zaworem EGR !!
trzeba to sprawdzić ile by opuścił z ceny
takie efekty u mnie przyniosło zamontowanie:
- egr bypass,
- decat
PS.: auto miało wcześniej zrobionego chip'a !!
http://img18.imageshack.us/i/22tdcimod.jpg/ (http://img18.imageshack.us/i/22tdcimod.jpg/)
Ja wyników z hamowni niestety nie mam, ale wyraźnie da sie odczuć nie tyle przyrost mocy to szybszą reakcje turbiny. Mocy może też przybyło, ale jest to na tyle mało odczuwalne, że moze to autosugestia ;)
Gregor, gdzie kupiłeś/zrobiłeś EGR bypass?
Cytat: Oktan w 26.09.2010, 22:58
może hurtem zamówicie ??
kilka sztuk mogłoby wyjść taniej - i przesyłka do Polski tańsza by była (licząc na łba)
bypass ma przede wszystkim większą średnicę wewn. w porównaniu z zaworem EGR !!
Ja bym to zamontował u siebie ale nie wiem czy spasuje. Nie wiem w jaki sposób jest sterowany EGR w 2,0 115km
też byłbym chętny, jakby się udało załatwić jakieś hurtowe zamówienie (niska cena):)
Ja też,ja też.
Tak jak pisałem u mnie w temacie - Bypassa załatwiałem przez ebaya do 2.2 tdci nie będąc pewnym czy podpasuje do mojego. Jednak bez problemów podeszło, z tym że ja mam okablowany i świeci się check engine, ale autko jeździ normalnie. Słyszałem, że heko ogarnia ten temat, ale nie mam funduszy żeby się za to zabrać
Panowie ma ktos pare fotek z tym bypassa chce zrobic samemu i moze by troche pare fotek pomoglo z gory dziekuje.
na ebayu znajdziesz :)
w moim temacie tez znajdziesz
Ok ,dziekuje. Tylko jeszcze jedno co zrobic z kabelkami co do chodza do egr. Spoko jak tylko odzyskam auto ,to robie rysunek techniczny moze jakas makietke ;) i na laser i tokarke i bedzie gotowe,napewno napisze jaki wyniki uzyskalem z tych modow
jakie kable?? w przedliftach na 99% nie miałeś egr-a sterowanego elektronicznie więc nie ma tam żadnych kabli tylko wężyki od podciśnienia które zwyczajnie zaślepiasz
Eee napewno jakies ida , kurde zejde zaraz i zobacze.
:/
jak masz przedlifta to na 100% do egra dochodzi tylko wężyk podciśnienia :)
A ta kostka z 3pinami to co
zrób zdjęcie tej kostki bo nie uwierzę
Sławku, no to co u mnie.
Wężyk z podciśnieniem i kostka od sterowania.
no ale on ma przedlifta
Ford wszystko moze sie zdarzyc. fotke moge zrobic, wiec umnie tak sie nie da
(http://img696.imageshack.us/img696/9859/snc00014p.jpg)
Ja mam takie cudo, da rade założyć BYPASSa??
U mnie jest tak jak u Snajpera
Taki mam tez. W sumie ostetnio nawet go zaslepilem
no to powiem szczerze że pierwszy raz spotykam się z egr elektronicznym w przedliftowym mondeo
U mnie w sumie jest POLIFT, teraz pytanie, co z tym fantem zrobić?
Zaślepić, założyć BYPASS??
Cytat: wilhelm w 21.01.2011, 19:12
jak masz przedlifta to na 100% do egra dochodzi tylko wężyk podciśnienia :)
ja mam to samo mam 115 i EGR ma 3 kalble Weksla widzial wiec u mnie raczej nic nie da sie zrobić przynajmniej nie spotkalem takiego fachmana ktory by mi to zrobil
Osobiście nic nie mam do EGR. I tak co rok czyszczę kanał dolotowy więc... Tym bardziej, jeżeli ma być głośniej.
Kwestia tylko teraz mocy, jeżeli o mnie chodzi, przyrost 2-5KM jest warty zaślepienia tego dziada. W przypadku jeżeli to nic nie zmienia to niech będzie tak jak jest.
Odpowiedz jest w dziale "Wykresy z hamowni" na MKP.pl
Cytat: heko;987095...ciężki przypadek...nie możemy znaleźć przyczyny braku "dołu"...wykres pokazuje kolejne poprawy...ale wciąż słabo
..seria, tragedia
..chip, rusza tylko górą
..now. turbo, lekka poprawa
..zaślepiony EGR daje poprawę...
...na wszystkich ustawieniach mocno kopci na niższych obr....czyli brak doładowania...moment max pow. być już przy 2000obr.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
może ma kolektor/egr za*ebany nagarem?
czyje to auto?
cichyp znając zasadę działania EGRa (który po prostu jak dodasz gazu zamyka się), stwierdzam, że na powyższym wykresie wygląda na to, że osobnim miał po prostu padnięty EGR i nie zamykał się do końca. Bo nie wiem jakby to miało być inaczej.
tu mam taki przypadek...z egr...kopcił już w serii...po chipsie jeszcze mocniej...po zaślepieniu przestał, no i moment pięknie powrócił na miejsce
(http://img203.imageshack.us/img203/8338/mondeo20tdci130kmchipeg.jpg) (http://img203.imageshack.us/i/mondeo20tdci130kmchipeg.jpg/)
faktycznie wyraźna różnica po zaślepieniu
Cytat: Polarny w 11.04.2011, 15:51
cichyp znając zasadę działania EGRa (który po prostu jak dodasz gazu zamyka się), stwierdzam, że na powyższym wykresie wygląda na to, że osobnim miał po prostu padnięty EGR i nie zamykał się do końca. Bo nie wiem jakby to miało być inaczej.
mógł być tak uwalony nagarem że się nie domykał :)
« Dodane: 11.04.2011, 19:15 »a jeśli się nie domykał to w kolektorze było coraz brudniej i teraz pewnie jest kilka mm tego czarnego gówna na ściankach
dolot był czyszczony
No to skąd te różnice? Bo przecież EGR się zamyka jak się depnie. Więc wtedy zachowuje się jak zaślepiony. Jakieś sensowne wytłumaczenie?
...noo...że się nie domyka :P
Ten cały EGR to szatański wymysł pseudoekologów. ;)
A ja uważam, że dobrze przemyślany:
- powoduje większe zużycie paliwa (zarabiają stacje)
- obniżenie mocy (ludzie mniej cisną i wolniej jeżdżą)
- psuje się (więc zapewnia miejsca pracy)
- można go zaślepić (jest radość dla tunerów)
Tylko ... nie wiem czy to ma sens.
panowie.. podsumowując:
Jak ktoś ma EGR z czujnikiem to pozostaje tylko zaślepić blaszką i zrobić małą dziurkę? W przypadku zwykłego EGRa lepiej wywalić całkowicie?
Pytam bo najmniej jest informacji odnośnie trików dla tego po 2005 czyli z czujnikiem.
A nie da się tego wyłączyć w ecu?
...na delphi masakra...odnaleźć mapy egr
czyli da się wyłączyć ale ciężko to znaleźć?
ja nie znalazłem...Piro też nie
jak masz elektroniczny to nic z tym nie zrobisz, możesz próbować zaślepić ponawiercaną blaszką, czasem oszukasz kompa i nie wywali checka, ale to raczej mały procent ze nie wywali...
Cytat: G-CS w 12.04.2011, 12:06
ja nie znalazłem...Piro też nie
Nie staracie się. :wojoo:
Wykaż się i zrób to więc. Chętnie bym skorzystał.
Mój jest zaślepiony i nic nie wywala.
fordziak, kiedy zaslepiles?
Na początku grudnia.Bardzo gad kopcił a po zaślepieniu mu przeszło.Dodam jeszcze że szarpał ok 1900 obrotów przy stałej prędkości i to też ustąpiło.
no to jesteś tym z nielicznych osób którym nie check-uje
Słuchajcie, może się mylę, ale jeśli zapieczony egr blokuje się w pozycji lekko otwartej to powietrze w dolocie, przy maksymalnym obciążeniu turbiny, nie ucieka nam wtedy do wydechu? Wtedy były by objawy jak przy pękniętej rurze w dolocie.
Czy ktoś może jednoznacznie powiedzieć? ;) czy takiej odpowiedzi nie ma? Jak nie ma to czyszczę i koniec. Zwykły. Kopci w normie. Nie przerywa. Pali 8,5/100 śr. W mieście.
wywal całkiem załóż bypas jeśli masz sterowany podciśnieniem.
Skąd bypassa skompinować? Panie Sławku... ;)
heheh e-bay:D:D:D
znajomy chyba ma do sprzedania, bo auto idzie do żyda i wsadził z powrotem EGR.
jak coś to ja mam praktycznie nówkę egr do pchnięcia po pieniądzach:D:D:D
to i ja się wypowiem zaślepiłem Egr-a w moim mondku :P różnica jest odczuwalna jest lepiej :) i tak dla informacji to w przedliftowych mondkach Egr znajduję się pod turbina po prawej stronie :)
witam mam pytanie jak najprosciej zrobic te zaslepienie tego egr mam mondeo 115tddi sterowane egr podcisnieniem.tak na chlopski rozum jak to zaslepic
Bierzesz cienką blaszkę aluminiową (taką jak z puszki po piwie). Docinasz wymagany kształt i wkładasz między zawór egr a przewód doprowadzający:D
Ot cała filozofia.
noi i teraz juz wszsytko zrozumialem podcisnienie zatykam jakos?
« Dodane: 01.08.2011, 21:31 »
wlasnie bylem przed domem zatkalem egr.zaslepilem tez podcisnienie
moje odczucia po odpaleniu pozytywne z jazdy jeszcze nie wiem bo zimny motor byl to nie gniotlem go
ja od dluzszego czasu drecze sie z porannym dymieniem na zimnym silniku i teraz o dziwo bylo duzo lepiej motor byl zminy ale sprawdze rano i podziele sie odczcuciami,dzieki i pozdrawiam
Taka cienka blaszka z puszki może ci się szybko przepalić, proponuję wsadzić coś grubszego.
Myślę, że z tego ciężarka wkładanego do kopert można ładnie coś takiego wyciąć. Ma około milimetr grubości. ;)
ja powiem ci ze ta blaszke z puszki wziolem na 2 razy wiec moze wytrzyma.zobaczymy sa na ebayu specjalne blaszki do egr tanio nie pamietam ile.ale jakies smieszne pieniadze.
Problem w tym, że jeśli nie wytrzyma, to Ci ją zassie do cylindrów i silnik Ci raczej za to nie podziękuje. Lepiej zrobić to porządnie.
Ja miałem wycięte właśnie z takiego ciężarka i po ok. 10 tys km od strony wydechu była trochę wypalona, więc też nie wiadomo czy po następnych 10 tysiącach by jej całkiem nie wypaliło.
No to tym bardziej puszka się nie nadaje.
U mnie puszka od roku jeździ i jeszcze nie przepaliło ;) Sprawdzałem miesiąc temu ;)
Ale na wszelki wypadek mam już przygotowaną porządną podkładkę
Witojcie, przeczytałem cały watek o EGR, i nie ma nic na temat silnik 1.8 TDCI 125 koni. W tym silniku EGR jest razem z kolektorem ssącym,czy ktoś zaślepiał 1.8TDCI 125 koni 320 nM?
No dobra.Popatrzyłem jak to wygląda u mnie, i spaliny z zaworu EGR są dodatkowo chłodzone zanim trafia ponownie w obieg. Pytanie gdzie zaślepić zawór, przed chłodniczką pozycja 1,czy za chłodniczka pozycja 2. Sa zaślepki gotowe pełne i z trzema otworkami, która będzie lepsza, i co z chłodniczka, spaliny są tam chłodzone płynem z silnika tak? Zdjęcia przedstawiają zawór EGR taki jak jest u mnie.
(http://img10.imageshack.us/img10/3443/ko5z.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/10/ko5z.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img189.imageshack.us/img189/4021/46xt.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/189/46xt.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Siema. Kurde zawsze tak bystro odpisujecie na techniczne posty???? ?
Dla potomnych, kupiłem zaślepkę pełna bez otworów,zaślepiłem z pozycji 1. Silnik śmiga lepiej z dołu się zbiera, błędów nie ma, ciszej pracuje i nie kopci jak stary kamaz. Montaż blaszki zajął mi niecałe 20 minut.Pozdro.
macie już jakiegoś ziutka co wyłaczy EGR w delphi :)?
upssss...nie widziałem posta
"egr zaślep" to podstawa w każdym dieslu...w którym nie wali czekiem po zaślepieniu :D
gdzie saślepisz, nie istotne, przed, za chłodniczką
hmmmmm... mam zaslepionego ale z 4 dziurkami.. czyli zaslepiam na całość:D
okej
« Dodane: 23.12.2013, 16:47 »
juz zakupiłem na aledrogo:D
w 2.2 z elektronicznym egr wywali czeka...będziesz musiał coś nawiercić, może 1 dziurka 5mm wystarczy
a jak zaslepiacie 2.0 tdci 163km na delphi? z tego co widze, to rozbierania jest duzo,aby sie do niego dostac... a chlodniczka .... ledwie ją widac
nie zaślepiać :)
:) to tez jest jakas opcja. Ech....
...nie zaślepiać, bo popsujesz dpf i bedzie walił czekami