Co jakiś czas skanuję sobie błędy i dzisiaj wyskoczył mi P2196.
Pomóżcie rozszyfrować "po polsku" co może być przyczyną, ewentualnie co się wysypało.
Może z doświadczenia ktoś już coś takiego "złapał" :).
A auto jeździ i zachowuje się normalne, świeci jakas kontrolka?
Nic nie świeci, gdybym nie przeskanował, to bym nie wiedział.
Jeździ chyba normalnie, ale teraz jak wiem, że jest błąd, to pewnie przestanie :)
« Dodane: 15.04.2015, 01:17 »
Nikt więcej? :(
Dopiero teraz zobaczylem ten temat... Przyczyn może być kilka. Na początek sprawdź jaka jest długoterminowa korekcja (LTFT), wtedy można będzie powiedzieć coś więcej.
Cytat: TAM w 04.06.2015, 12:11
Dopiero teraz zobaczylem ten temat... Przyczyn może być kilka. Na początek sprawdź jaka jest długoterminowa korekcja (LTFT), wtedy można będzie powiedzieć coś więcej.
A co to takiego?
Średnia procentowa wartość współcznnika modyfikacji składu mieszanki, liczona z kilkudziesięciu, a może i więcej kilometrów. Dokładnie tak się to nazywa - LTFT, czyli long term fuel trim.
TAM mnie pewno poprawi - ;) ale na polski oznacza to: "jak w dłuższym okresie czasu komp sterujący silnikiem musiał dostosowywać ilość paliwa żeby jechał jak trzeba". Są jeszcze short term trim...
Oczywiście mogę się mylić - czekam na krytykę :D
IMHO to chyba sonda pomiędzy silnikiem i katem - czy też raczej poziom sygnału/braku (jest wtedy np za bogato). Mnie się działy cuda jak ktoś kiedyś źle podłączył wtyczkę - wtedy działy się cuda, włącznie z lampką usterki silnika, podwyższonym spalaniem, brakiem grzania sondy,puszczaniem bąków przy pałowaniu, etc. Sprawdż to co mówi TAM, sprawdź wtyczkę sondy do wiązki silnika i ktoś coś wywróżkuje.
U mnie wypięta wtyczka wyglądała tak
(http://i23.photobucket.com/albums/b394/kriss_kross/Focus%20RS/B1490A87-29E4-4EE9-A122-E0A2F7EE24B7_zpsqeurxr3w.jpg) (http://s23.photobucket.com/user/kriss_kross/media/Focus%20RS/B1490A87-29E4-4EE9-A122-E0A2F7EE24B7_zpsqeurxr3w.jpg.html)
Sprawdzę może jutro, tylko nie wiem czy Torque pro czyta taki parametr. Błąd co prawda chyba tylko raz wystąpił (chociaż dawno już nie skanowałem), ale problemy zaczęły się po wymianie pompy paliwa. Spalanie które spadło sporo po wymianie wtrysków na RS-owe, po awarii wróciło do rzędu 15l/100km.
Na pewno czyta, to jeden z podstawowych parametrów. Jeśli spalanie wzrosło, to faktycznie może być problem z sondą. Ale nie ma co zgadywać, najpierw sprawdź LTFT.
Aha, sprawdź jeszcze przy okazji "freeze frame" dla tego błędu.