Witam,
Autem zaczęło trząś przy przyspieszaniu, dlatego wymieniłem półosie, opisane w wątku poniżej:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,4547.0.html
na początku wydawało się, że objawy ustąpiły.... jednak nadal jest to odczuwalne, możliwe, że w sumie w mniejszym troszkę stopniu, choć i przed wymianą półosi, na początku, nie było tragedii..
Generalnie, powiedzmy na 2gim biegu, rozpędzając się tak od 2 tys do 3,5 naprawdę lekko wciskając gaz, czuć jakby takie drżenie bardzo leciutkie...
Wiadomo, że na 3ce już nawet przy mocniejszym bucie, w lekki rezonans autko wpada, przy wyższych obrotach już jakby się uspokajało..
Przy niższych obrotach najczęściej, wyżej jest na pewno ok,
Niby poduszki pod autem sprawdzone,
mechanik sugeruje dwumas...., co wy na to?
auto ma więcej mocy (327PS), dużo elementów z rs'a, sprzęgło niby też...
Sprawdz piasty. Ponawiam. Pzdr
Cytat: weksla w 19.12.2015, 23:40
Sprawdz piasty. Ponawiam. Pzdr
Czemu tak sądzisz?
Wtedy przy hamowaniu problem by się pojawił, sądzę.
hej sadze ze moga byc to poduszki na silniku kumpel mial podobna sytuacje tez myslal ze polosie sprawdz jeszcze raz poduszki ja mialem podobny problem okazalo sie ze polosie! tzn przegub wewnetrzny u mnie byl walczylem z tym sporo czasu :-) zejdz pod auto I sprawdz luz na polosiach w focusach st to bolaczka niestety :-)
Cytat: carlosc w 20.12.2015, 11:10
hej sadze ze moga byc to poduszki na silniku kumpel mial podobna sytuacje tez myslal ze polosie sprawdz jeszcze raz poduszki ja mialem podobny problem okazalo sie ze polosie! tzn przegub wewnetrzny u mnie byl walczylem z tym sporo czasu :) zejdz pod auto I sprawdz luz na polosiach w focusach st to bolaczka niestety :)
półosie wymieniłem, więc masz na myśli poduszki, a nie półosie?
Dodam coś więcej, auto wpada w mały rezonans (tak że klucze leżące w przegródce przy ręcznym po prostu sobie lekko słychać) nie jakieś wielkie telepanie. I dzieje się to przy wyższym biegu, wciskając gaz, tak powiedzmy od 2 tys do 3 tys, wyżej znika. I tak samo przy wyższych prędkościach już niczego nie ma.. Czy nie wskazuje to na dwumas, który jest po prostu lekko 'nadszarpnięty' (poza tym innych objawów, jakie niektórzy opisują w przypadku dwumasu nie ma)
A gdy jedziesz płynnie obojętnie przy jakiej prędkości i gwałtownie odejmiesz gaz lub gwałtownie dodasz - nie ma szarpnięcia? To wówczas mogłoby świadczyć o poduszkach. Dwumasa z reguły objawia się najpierw pulsującym pedałem sprzęgła (tzw masaż stopy, gdy pedał jest wciśnięty), w późniejszym stadium drgania przenoszą się na karoserię. A czy w trakcie tych drgań jak go dohamowujesz czujesz pulsowanie pedału hamulca? Mogłoby to też świadczyć o krzywej piaście (wówczas wymiana piast, łożysk, tarcz i klocków). Wbrew pozorom tarcze i piasty dają się we znaki nie tylko przy hamowaniu, potrafią nawet przy przyśpieszaniu przenosić wibracje. Ostatnia opcja i oczywiście badana w pierwszej kolejności to wyważenie kół (rzadko który warsztat robi to dobrze) oraz ewentualne prostowanie felg lub wymiana opon (opony nawet nowe potrafią bić).
Czy wibracje mają te same nasilenie bez względu czy auto jest zimne czy rozgrzane (po trasie) ?
1. nie czuję żadnych szarpań, tak mi się wydaje
2. pulsowanie hamulca też wydaje mi się jest nie do zidentyfikowania..
3. koła letnie, później nowe zimowe, zamiana przód na tył, i to samo...
jutro jestem umówiony na wymianę poduszek, zobaczymy co to zmieni
« Dodane: 21.12.2015, 22:26 »
poduszka wymieniona, efekt ten sam,
pozostaje dwumas najwidoczniej...
W lanosie STI zaraz po zakupie miałem to samo. Okazało się że przegub przy skrzyni miał luz i biło . Piszesz , że wymieniłeś półosie...same czy z przegubami ? Luz na przegubie da się wyczuć " ręcznie " :-)
całe półosie z przegubami zostały wymienione i dupa..
Więc stoję przed opcją zdejmowania sprzęgła i rozpoznania przyczyny, czyli dwumasu.... bo nie ma już innej opcji;/
Cytat: paweleczek666 w 22.12.2015, 17:06całe półosie z przegubami
Razem z przegubami wewnętrznymi przy skrzyni biegów ?
Ja ten sam objaw mam, jakby pulsowanie przy przyspieszaniu, zaraz po puszczeniu sprzęgła. Pół osie w porządku, tak samo heble, co do kół, u mnie są delikatnie krzywe, i to się objawia przy prędkościach rzędu 100-120km/h.
Jedyna możliwośc którą obstawiam to dwumas lub poducha pod skrzynią.
Po nowym roku wymieniam sprzęgło razem z dwumasą, oraz poduchę i wzmacniam ją powerflexem. Mam nadzieję że pozbędę się tego dośc irytującego pulsowania.
Cytat: JonesB w 22.12.2015, 19:23
Razem z przegubami wewnętrznymi przy skrzyni biegów?
to jest link, gdzie zakupiłem lewą i prawą półoś..
http://allegro.pl/polos-lewa-ford-focus-ii-st-2-5-2005-nowa-i5327846587.html#delivery
Cytat: fabio210 w 22.12.2015, 19:35
Ja ten sam objaw mam, jakby pulsowanie przy przyspieszaniu, zaraz po puszczeniu sprzęgła. Pół osie w porządku, tak samo heble, co do kół, u mnie są delikatnie krzywe, i to się objawia przy prędkościach rzędu 100-120km/h.
Jedyna możliwośc którą obstawiam to dwumas lub poducha pod skrzynią.
Po nowym roku wymieniam sprzęgło razem z dwumasą, oraz poduchę i wzmacniam ją powerflexem. Mam nadzieję że pozbędę się tego dośc irytującego pulsowania.
poduchę u siebie wymieniłem, nie zmieniło się nic... pozostaje dwumas (lub sprzęgło - oby nie)? Winą nie będą koła, miałem krzywe felgi i tego nie było...
« Dodane: 23.12.2015, 18:38 »dziś rozmawiałem z drugim mechanikiem, zasugerował, że przyczyną może być podpora półosi, co wy na to?
Nie chce wierzyć, że to dwumas...
Jutro jadę do niego, obejrzy auto.
znalazłem taki oto temat:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4062.0
problemem jest poduszka silnika, od strony rozrządu,
u mnie dziś drugi mechanik zdjagnozował wyrobioną tą właśnie poduszkę, co wy na to, czy może ona jest przyczyną drgań opisywanych wyżej? Czy ktoś już to wymieniał?
Mam zamiar ją wymienić po świętach..
Ja ją wymieniałem przy swapie silnika ale tylko z przyczyn totalnego rozpady. Ponadto silnik drgał na wolnych
Ja na tą chwilę nie umiem opisać, czy to jest na pewno dwu mas. U mnie na blacie prawie 190k, więc dwu mas ma prawo siąść.
Będę wiedział na 100% co to jest jak rozbierzemy auto, po kolei będziemy sprawdzać co jest grane.
Cytat: fabio210 w 26.12.2015, 22:33
Ja na tą chwilę nie umiem opisać, czy to jest na pewno dwu mas. U mnie na blacie prawie 190k, więc dwu mas ma prawo siąść.
Będę wiedział na 100% co to jest jak rozbierzemy auto, po kolei będziemy sprawdzać co jest grane.
Ja, szybko jak tylko się dam szukam owej poduszki i wymieniam, jeżeli się powiedzie, to będziesz miał do przemyślenia... w przciwnym razie, też pozostaje mi dwumas..
problem został rozwiązany, okazało się, że półosie nowe do których link jest na początku tematu, padły po jednym dniu. Mianowicie, przekręciły się przeguby zewnętrzne... półosie oddana na gwarancji..
rozpocząłem nowy wątek odnośnie półosi tutaj:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,4576.0.html
Heheh to widzę że solidne te półosie robią☺
tak przypuszczalem ze polosie ciezko z tym tematem w pomodzonych st ;-/// przerabialem to...
Mówiłem... :-)