Jako że jakiś czas temu szperałem za takimi info, trochę pomógł FordPolska, trochę WIKAR, trochę rosyjskie forum etc :)
Chciałem opisać po krótce rodzje skrzyń MMT6 montowanych w ST220 i 3.0 V6 204KM, może się komuś przyda. Pomyślałem jakiś czas temu żeby zastosować skrzynię ze zwykłej 3.0 jako że są dostępne z mniejszymi przebiegami.
Otóż skrzynie są różne.
3.0 V6 204KM
FINIS 1376526 part.no 3S7R-7002-DF | 15.05.2005-15.08.2005 Duratec SE 3.0L EFI (200PS)
The ST220 versions are
FINIS 1227624 part.no 3S7R-7002-BC | 15.06.2003-15.05.2005 Duratec ST 3.0L EFI (220PS)
FINIS 1376525 part.no 3S7R-7002-BE | 15.05.2005-15.08.2005 Duratec ST 3.0L EFI (220PS)
FINIS 1383863 part.no 6S7R-7002-BA | 15.08.2005-... Duratec ST 3.0L EFI (220PS)
Jest jeszce 3S7R-7002-BD i wszytskie z serii 3S7R można stosować zamienne, nie uzyskałem informacji czym się różni seria 3S7R od 6S7R - może ktoś wie albo wie gdzie zapytać ?
3.0L V6 (ST220) 1,8 l (130 KM), 2,5 l V6 i 3,0 l V6 (200 KM) od 08/2004
1. bieg 12,197 14,077
2. bieg 7,548 8,922
3. bieg 5,878 6,201
4. bieg 4,594 4,482
5. bieg 3,613 3,444
6. bieg 2,848 2,701
bieg wsteczny 11,847 13,401
Tu są dane do MMT6 do Diesla (tu nie wnikałem w różnice):
1st -3.077
2nd -1.864
3rd -1.241
4th -0.842
5th -0.886
6th -0.711
Tył -1.360
Przełożenia głowne:
4.071 (1/2/3/4)
2.850 (5/6/Tył)
Tak, MMT6 ma dwa przełożenia główne :)
Fajne zestawienie. :) Tylko dla benzynowych podałeś przełożenia obliczone razem z przełożeniem głównym, a dla diesla osobno, więc trochę ciężko porównać, trzeba przemnożyć. Z fordwiki wynika, że w dieslu były różne przełożenia w zależności od rocznika:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Gear_Ratios (http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Gear_Ratios)
« Dodane: 16.02.2012, 17:02 »Cytat: NeroN w 16.02.2012, 15:28Pomyślałem jakiś czas temu żeby zastosować skrzynię ze zwykłej 3.0 jako że są dostępne z mniejszymi przebiegami.
To jest kiepski pomysł, ona ma strasznie krótkie dwa pierwsze biegi, w zasadzie już w 2,5 wydaje się za krótka. Tak naprawdę ta wersja jest dobra dla 1,8 czy 2,0 i tyle.
Własnie gdzieś miałem przed przeliczeniem przełozenia... ale zaginęły mi. Jak odnaję to dorzucę :)
Myślałem nad tymi krótszymi biegami... ale jakoś odpuściłem... Geberalnie STek ma skrzynie jak Diesel - ciekawe jak by taką wrzucić... :)
No jak diesel to nie, zerknij na link co podałem. Diesel ma krótszą jedynkę, a biegi 3-6 wyraźnie dłuższe. Skrzynia od diesla przymuli Ci auto przy wyższych prędkościach.
No wiem... ;)
Zastanawia mnie tylko czy seria 6S7R nie miała np. poprawionego mechanizmu różnicowego.
o silniki wszędzie te same oznaczenia mają ? Nie ma jakichś różnic w budowie bloku czy coś ?
Jeśli chodzi Ci o dopasowanie od strony bloku to na 99,9% nie ma żadnej różnicy.
PS. A co się dzieje z Twoją skrzynią?
Synchronizator 2ki zmielony i już się zaczyna choroba z różnicowym. Znaczy na razie dźwiękowe efekty wydaje :)
Kurde, chyba na tym forum się nauczę że na razie się pisze oddzielnie ;)
Jesteś na 100% pewien, że to synchronizator, a nie zła regulacja linek czy co tam jest w MMT6? :)
Nie, takiego już kupiłem... z gadką że do regulacji :)
Otóż cięgien się nie reguluje. To jest stara bujda na resorach z czasów skrzyń IB5... Gdzie, chyba nawet w tych skrzyniach się tego nei regulowało, w Corsie do KJSów pamiętam że regulowałem bieg ale tam nie było cięgen tylko 'druty'. W nowszych skrzyniach to można kąt kowadełka regulować i tyle.
Są cięgna w których się wyrabiają 'talerzyki' w nowych cięgnach ( bo je wymieniłem) są już poprawione.
Ale dwójka jest wywalona, 3 pseudi regualcje, typu a zobaczymy co będzie a tak spróbujemy żeby zobaczyć czy cokolwiek zmienią i nic :) Skrzynia :)
Nie wiem czy jest jakaś różnica pomiędzy MTX-75 i MMT6, ale jak już kiedyś pisałem, u mnie w MTX-75 był problem z dwójką (czasem nie wchodziła/wypadała), mechanik coś z tym zrobił i od 3 lat spokój, biegi wchodzą idealnie. Niestety nie znam jego "tajemnicy". ;)
Wątpię, cięgna mają mini regulację do naciągu linek ale nic tam nie ma do regulacji.
Kurde, też mi 2jka wylatuje...
Moim zdaniem padający synchronizator powodują problem z szybkim wrzuceniem biegu, nie wydaje mi się, żeby powodował wypadanie biegu (bo na jakiej zasadzie -- jak bieg jest już wrzucony, to synchronizator nie ma chyba nic do niego), ale może się mylę.
A sprzęgło, poduszki na pewno masz ok?
Sprzęgło wszystko git. Niby jakiś synchronizator boczny czy jakiś to powoduje.
O jakimś zamku biegu czy coś mówił...
« Dodane: 16.02.2012, 18:53 »
Poduszki raczej nie mają nic do tego bo skrzynia jest na linkach w panczerzu to czy będzie tu czy 10cm wyżej czy niżej nie ma znaczenia.
odgrzeje kotleta :)
czyli skrzynia do st220 nie pasuje z innych modeli :)
Dlaczego nie pasuje?
bo na allegro dużo tego i nie wiem którą wziąć :)
Od ST220, ma inne przełożenia. Chyba, że w jakimś konkretnym celu chcesz mieć krótsza (od innych V-ek) lub dłuższą (od diesli) skrzynię.
A wypadająca dwójka to objaw mówiący "wymień skrzynie" czy raczej "ktoś ma na to zaklęcia"?
Odgrzeję kotleta również, wypadająca, tudzież płytko-wchodząca, dwójka i czwórka, podlega regulacji/naprawie/czarom czy trzeba otworzyć skrzynię i wymieniać rzeczy okrągłe ?
Zginęła mi dzisiaj dwójka. Czasami losowo udaje mi się ją wrzucić ale przez większość czasu to są zgrzyty. Szukać czegoś na allegro czy oddać do regeneracji?
;( ;( ;(
Może to tylko kwestia regulacja cięgien?