Trzeba by było w końcu zaprezentować swoją padake :evil:
Dużo tutaj focusów to trzeba je troszkę zdetronizować no i w końcu dostać znaczek ST obok nicku :evil:
ST odkupiony od Essia w czerwcu. Przygoda z ST zaczęła się pechowo...
Zaraz po zakupie skrzywiłem felge i rozwaliłem oponę. Dzień później pęknął przewód ( na szczęście przy prędkości 30-40km/h i to na polnej drodze...). No ale i tak jestem zadowolony z autka :love:
Kupiłem z przebiegiem 203k już jest 221k - nie wiem gdzie ja jeżdżę tym autem :}
Zaraz po zakupie założyłem zaciski z focusa i wymieniłem pare rzeczy eksploatacyjnych. Tylko pare :evil: Nie będę wymieniał bo mi miejsca braknie :stupid: Przy okazji auto miało jeszcze pomalowane nadkola TYLNY e i dostało korektę lakieru 8)
Zakupiłem także amorki Billsteina B8 i sprężyny Eibach Pro Kit. W planach regeneracja felg i może jakieś kolektory wydechowe na wiosne + strojenie.
Chyba autko zostanie na dłużej :love:
Jakieś zdjęcia by się przydały :D 8)
(https://scontent-b-mxp.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1240564_593802844005649_923830277_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1116025_625435234153437_827793661_o.jpg)
:} 8)
Gdyby na pierwszym zdjęciu auto było bardziej wyraźne jak na drugim, to ów fota byłaby mistrzostwem.
Co nie zmienia faktu, że i tak wyszło super.
P.S.
Co złego to nie ja. Bardziej mechanicy u których robiłem auto.
Miałem na niego chrapkę. Ale znalazł się inny po drodze. Ładny black panther. Jak na swoje roczniki st220 prezentują się naprawdę dumnie;]
Cytat: caqerr w 21.09.2013, 08:02Zakupiłem także amorki Billsteina B8
Założyłeś? I jak krawężniki?
Cytat: Essio w 21.09.2013, 08:25Co złego to nie ja. Bardziej mechanicy u których robiłem auto.
Faktycznie, mechaników to Ty zmień w trosce o swe bezpieczeństwo :D
Nie no ogólnie gdyby nie ta lambda to tylko czysta eksploatacja ;)
Cytat: bishop w 21.09.2013, 08:29Założyłeś? I jak krawężniki?
Leżą w garażu. Po zimie założę. W Gliwicach teraz jest ciężko a co dopiero niżej o 2 cm w zime :/
« Dodane: 21.09.2013, 09:55 »Cytat: Essio w 21.09.2013, 08:25Gdyby na pierwszym zdjęciu auto było bardziej wyraźne jak na drugim, to ów fota byłaby mistrzostwem.
No niestety aparat jaki był taki był a warunki już były słabe więc klocek ale i tak jest cudnie :evil:
Polecam do standardowych felg założenie dystansów.
Ja tak zrobiłem i poprawiło się trzymanie w szybkich zakrętach!
Te ET52,5 to jednak powoduje za mały rozstaw.
Pijękna poliftowa sztuka z eleganckimi chromami :D
Na jakich tarczach i klockach jeździsz?
Powiedz i czy go hamowałeś i jaką moca dysponujesZ??
Cytat: wild_weasel w 21.09.2013, 20:10
Pijękna poliftowa sztuka z eleganckimi chromami :D
Na jakich tarczach i klockach jeździsz?
Gładkie ATE + klocki ATE Ceramic + płyn ATE Racing Blue.
Cytat: weksla w 22.09.2013, 00:19Powiedz i czy go hamowałeś i jaką moca dysponujesZ?
Nie hamowałem i na razie nie będę hamował bo to nie ma sensu.
Auto idzie do elektryka na ogarnięcie wiązki jak będzie sprawna wymieniam pompe paliwa która mi padła i wtedy dopiero się odhamie ;)
Cytat: caqerr w 22.09.2013, 15:55klocki ATE Ceramic
ooo, to pamiętaj, żeby zbierać wrażenia - jak z hamowaniem, jak z pyleniem i jak bardzo klocki będą zżerać tarcze. I podziel się też opinią na MKP, tam grupka detailerów czeka na opinie o tym produkcie ;)
a powiedz mi jakie klocki wrzucić do zestawu od Foki ST tak żeby jaknajmniej brudziły fele. Bo te co mam sa motorcrafta i brudzi suię strasznie.
@Bartek Dominiq/Bartekk znają moją opinie o nich :) Pylą bardzo mało, zużycie też małe. Są nawet stosunkowo odporne na upalanie - wytrwały super OES pod butem Klebera także dają rade. Chciałem takie na tył założyć ale... Miałem parę innych wydatków niestety. Na tył kosztują też 300zł... A trw które nie pyli jakąś mega tragicznie 113...
@Weksla tak jak wyżej. Wrzucaj ATE Ceramic :) Mało pylą, zużycie w stosunku do zwykłych też jest bardzo małe.
Warto wydać te 300zł... Co w sumie i tak nawet jest małą $$$ jak na to co oferują :)
Gra cyferek :
(http://static.pokazywarka.pl/bigImages/2360182/8831554.jpg?1381336255)
Cytat: caqerr w 09.10.2013, 18:35
Gra cyferek
i żółta ikonka na zegarach - cosik mu doskwiera ...
Za dużo dwójek. I zwariował...
Cytat: MAG w 10.10.2013, 11:07i żółta ikonka na zegarach - cosik mu doskwiera....
LPG :D
Nope, przetarta wiązka gdzieś...
Muszę odstawić auto do elektryka ale na razie ciężko z czasem...
Będzie czas to się odstawi i będzie działało :D
Zimowy setup + zestaw czekający na wiosne :) :) :)
(https://lh6.googleusercontent.com/-jIPFKyY5ioI/UmPhTv_o-9I/AAAAAAAABZ8/0exhsV_XqeI/w1029-h685-no/DSC03909.JPG)
No... no... wyglądają przyjemnie. ;)
Ano przyjemne ;) 8)
I nie będę musiał płakać patrząc na widok ST na 16" :D
Ładne felgi, z poliftowego RS-a. Też chodzi mi po głowie taki wzór na zimę. ;)
ehhhhhhhhhhhh
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1410676_10200787788284907_447528334_o.jpg)
wow.. co się stało? btw..fota z helikoptera z assistance?
Fote zrobił kumpel i wrzucił mi na fb z dopiskiem "Przed 10 się nic nie ukryje." (przed 10 piętrem w akademiku):D
Wyglądało groźnie. Skończyło się lajtowo...
Wczoraj wracając do akademika około 50m przed parkingiem poszła ładna chmura dymu spod machy...
Otworzyłem mache cały kat. za chłodnicą w płynie chłodniczym...
Okazało się,że to tylko jakaś rurka gumowa pękła...
Dobrze,że nie zdążyłem przegrzać silnika...
Ale mnie to auto zaczyna wkurwiać...
Cytat: caqerr w 22.10.2013, 16:52Okazało się,że to tylko jakaś rurka gumowa pękła...
Jak w turbo dizlu ;]
Coś dużo tych awarii:)
(http://farm6.staticflickr.com/5488/10616751955_b67005a692_o.jpg)
(http://farm6.staticflickr.com/5480/10616784604_3e5815dca6_o.jpg)
(http://farm8.staticflickr.com/7404/10616783826_7168be55bd_o.jpg)
(http://farm8.staticflickr.com/7316/10616565094_41012f60fe_o.jpg)
(http://farm6.staticflickr.com/5521/10616606006_fe60f98596_o.jpg)[COLOR="Silver"]
[/COLOR]No i fotka z rybką :hehe:
(http://farm3.staticflickr.com/2846/10616673874_03d3b186de_o.jpg)
Wypucowane autko + profesjonalne zdjęcia = duża przyjemność podziwiania Twojego samochodu.
Ja jakoś nie miałem zapału, żeby tak ładnie to zrobić.
Ale choineczkę ze środka to mogłeś usunąć :D
Czy takie wypucowane to ja nie wiem :P
Ale choinek jakąś mi się nie chce zdejmować :D
Biję się z myślami czy dziś nie założyć zimówek...
Pomimo tony photoshopa fotki fajne. Na ostatnim zdjęciu widać już że ST220 zaczyna się powoli (bardzo powoli :D :D) starzeć wizualnie 8)
Czas na zimóweczki... :D
(https://lh4.googleusercontent.com/-e5zW5b5SEG0/UnT9F9IaIUI/AAAAAAAABb8/ddYnkeGCFfY/w856-h642-no/20131102_140309.jpg)
Wygląda bardzo fajnie.
PS. Kup mu boczne kierunki LED. :>
Masz może jakiś namiar na te kierunki ?
Czy allegro :D ?
Czy ja wiem ze sie starzeje? Ja nadal upieram sie ze mk3 lepiej wygląda od mk4
MkIV jest świeższym autem i to widać.
Przede wszystkim jest o wiele wygodniejsze...
Lepsze silniki...
Aczkolwiek w budżecie mkIV już bym czego innego szukał...
brudny bo brudny ale no...
(https://lh3.googleusercontent.com/-94hn-baWH0I/UoEeyyhnqnI/AAAAAAAABc4/tuhVYoeMa0I/w1278-h596-no/DSC_6655.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-XxqpgWQCMmo/UoEez_ASbaI/AAAAAAAABc8/rNavsTR30jk/w1278-h596-no/DSC_6656.JPG)
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1463455_568687313201154_125712758_n.jpg)
Wy tak zaoraliście pole?;] Fajną macie ekipę.
Oj tam zaoraliście :D
Próby ustawienia się... :D
A koledzy w innych samochodach czym dysponowali?
od lewej
leon 1.9 tdi lekko ponad 200 kuca...
kadet gsi 3.2V6T 458 koni :D :D :D :D
foczka rs ok. 370 koni
czarne s5 334 konie 4.2 v8 :)
białe s5 na kompresorze 590 koników :D :D :D tak drze morde ,że to się w pale nie mieści...
foka wilhelma
jakiś hamerykaniec z v8 ale coś a'la low i slow
subaru jakieś słabe ~220-30 koni
i meganka rs ~250-60 koników ;)
jest jeszcze pare ciekawych aut ale akurat ich nie było... ;)
Trochę mnie przytkało...
Ano...
Ja miałem największe zdziwienie kiedy lece 1/2/3 but pełna pizda a białe S5 odjeżdża jakbym stał w miejscu...
Z tego wszystkiego ten mondek chyba najprzystojniejszy:D
Mi się tam to czarne s5 podoba...
mega furacz na co dzień...
Co prawda wolne bo jedzie niewiele lepiej od Focusa Wilhelma ale no... Wygoda i komfort na co dzień - MASAKRA!
Cytat: sseebbaa1 w 11.11.2013, 22:10Trochę mnie przytkało...
Ciekawe Seba, czy u nas w Lubuskiem można by było takiego spota zrobić? :D
Pewnie byłoby dużo słabiej.
Chociaż w Gorzowie jest np. ciekawostka w postaci Opla Astry o mocy 550KM i napędzie 4x4.
Kadett na wiosne też idzie w 4x4 i ~550 koni :p
Teraz to jest masakra 160km/h i kadett gubi trakcje :D :D :D
Skoro z silnika 3.2 robią 550 KM, to może ja swojego Durateca 3.0 oddam w ręce jakiegoś magika?
Mi tam 400 KM wystarczy...
:)
Masz tam kogoś kto znałby się na przeróbce?
Bo w moim regionie to nie mam nawet z kim pogadać (chodzi mi o warsztaty).
Projekt kadett'a jak i wiele innych z tego co wiem ogarniał mikey (http://www.mickey-garage.pl/)
pora odkopać...
w zasadzie nic takiego się nie działo...
mdo dostało nową pompe paliwa, działa.
wypluł na hamowni 200 koni. Niby mało ale ta moc jest osiągana przy 5,8k rpm. Podejrzewam,że przez błąd z elektryką albo zapchane katy... Na wiosne ogarniemy to.
No i jeszcze ori xenon nieziemsko mnie wkurwiał ostatnimi czasy...
Więc:
http://hidretrofit.pl/2013/12/28/ford-mondeo-mk-iii-2/
Zdjęcia lamp na aucie wrzucę jutro/przez weekend. Lampy dostałem 31 a jeszcze nie zdążyłem się ogarnąć po sylwestrze :|
aa, no i 2 albo 3cia wymiana oleju była w grudniu...
Ponownie zalany valvo synpower 5w40 + płukanka protec + dodatek nano od proteca bodajże...
aaaa i jeszcze mdo dostało powłoke Snow Xtreme od 4nano.
caqerr, a mógłbyś sprawdzić po numerze VIN dokładną datę produkcji swojego autka i to jakie masz tam zawieszenie?
Powiedz też jaką masz skrzynię biegów.
etis.ford.com
Sprawdzam od czego zależy montowanie specjalnego zawieszenia.
Specjalne zawieszenie - Data produkcji: 25.11.2003
Mój ST jest też z polskiego salonu. Więc nawet nie ma co sprawdzać czy zawieszenie zależało od kraju sprzedaży...
Dzięki!
A przy okazji - masz już pełną moc?
Czy dalej jesteś na poziomie Mondeo ST mk2? :)
Teoretycznie jeszcze ST mk2 :P Ale w praktyce żadno ST mk2 nie wypluło 200 :D
Nie mam czasu... Nie mam czasu :(
Cytat: sseebbaa1 w 13.01.2014, 10:07Czy dalej jesteś na poziomie Mondeo ST mk2?
Gdzie Ty widziałeś ST200 o mocy 200 KM?
PS Folder się nie liczy. :)
No teraz to caqerr ma zdrowe ST200
Buuuhhaahhhaaa!
caqerr nie obrażaj się, jeszcze Twoja maszyna pokaże na co ją stać!
I tak już jest o wiele lepiej porównując do stanu po zakupie : )
Jeszcze tylko elektryka/katy i będzie ok ;)
Poza tym auto zostanie w 100% seryjne jednak.
Sprzedam kupione b8 i eibacha, nie ma sensu do dailydriver'a czegoś takiego wsadzać...
Kupie sobie jakaś małą puszkę do pojeżdżawki na jakichś amatorskich rajdach czy cuś :)
Czekam na zdjęcia jednej fiesty xr2i. Jeżeli nie będzie tragedii z rdzą to chyba bym ją wziął...
Swoją drogą mnie ciężko obrazić... :D Miałem ST200 w tragicznym stanie także już swoje się w życiu nasłuchałem i przyzwyczaiłem się... :P
Cytat: caqerr w 13.01.2014, 13:46Sprzedam kupione b8 i eibacha, nie ma sensu do dailydriver'a czegoś takiego wsadzać...
A jechałeś autem z takim zawieszeniem? :)
Wilhelmski miał b6 i eibacha. I moim zdaniem było co najmniej tak samo jak nie twardziej.
A poza tym to już nie o twardość chodzi bo dzieci nie mam... Ale o springi... Teraz już mam biede po Gliwicach. A założę kolejne -2cm i dołączę do Hond które zamiast po akademikiem parkują pod tesco :DDD
Wilhelma B6 + eibachy ja użytkuje i chwal;ę sobie bardzo to zawieszenie:) A jeżdze z dzieckiem:D
Chwalisz zawias po Wilhelmie... ? No fuckin way :D
A po torach w łodzi się tak fajnie jeździło... :D
Dobra po części troche tylko żartuje :P
Dobra no to mał update...
W końcu oddałem auto na usunięcie usterki z lambdą i czujnikiem powietrza zasysanego...
Essio z tego co wiem jakiś czas temu wymieniał katy -> przy montażu jakiś geniusz przedarł wiązke i powstało zwarcie.
Kabelek z lambdy zwierał z kabelkiem czyjnika pow. zasysanego... Przez co lambda była praktycznie martwa, pokazywała na wykresie 1.9V <facepalm>
Po zrobieniu tego padły kable które kupiłem w czerwcu NGK, przejechały prawie 30k km.
W miare szybko zdążyłem je wymienić. Ale i tak zdążyły wykończyć katalizatory które podejrzewam,że od samego początku posiadania ST były już padnięte bo ST miało baardzo słabą góre. Także katy zostały wywalone, tulejki wstawione. Ale trzeba je dopracować bo check się jeszcze zapala z powodu sond TYLNY ch.
Jak już tak stał u mechanika to uznałem,że też podrzucę swój zawias bo i tak trzeba było zmienić podszuke amora prawy przód bo zaczęła pukać.
Jak się okazało to niestety albo i stety nie było b8 tylko b6. Zatem na aucie teraz jest billstein B6+eibach pro kit.
Jest sztywniej o wiele, troszke twarszy jest. Ale nadal komfort jest na podobnym poziomie! Czemu ja wcześniej tego zawieszenia nie wrzuciłem :| Jedzie się o wiele lepiej niż na serii STkowej!
Podsumowywując auto w końcu jedzie jak należy a do tego prowadzi się o niebo lepiej! (wersja dla leniwych :D )
Cytat: caqerr w 14.02.2014, 08:14Czemu ja wcześniej tego zawieszenia nie wrzuciłem Unhappy Jedzie się o wiele lepiej niż na serii STkowej!
Mówiłem. ;)
Cytat: Tomasz w 14.02.2014, 13:02
Mówiłem. ;)
oj tam oj tam ;-)
Ty masz jeszcze octavke na co dzień :)
A ja mondkiem jednak pokonuje spore dystanse :) Więc bałem się tego ;-)
« Dodane: 14.02.2014, 17:53 »(https://lh6.googleusercontent.com/-NCfEGZdHEg4/Uv5D-oeuPzI/AAAAAAAABl8/yaF1j6jDYr8/w913-h685-no/20140214_162043.jpg)
Uwalony troche ale nie o to chodzi. Tył fajnie siedzi. Przód pewnie jeszcze siądzie :)
http://chomikuj.pl/caqerr
tak sobie to brzmi...
Nom nie brzmi to ładnie :/
Powinno ładnie bulgotać jak to przystało na wydech V6stki.
Cytat: caqerr w 23.02.2014, 18:31tak sobie to brzmi...
Co mu zrobiłeś?
Wywalone katy, środkowe seria, końcowe ultera.
W sumie na żywo fajnie jest :D
Na wolnych basowo/bulgocze. Przy schodzeniu z obrotów strzela :)
A na wysokich drze ryja... :)
(http://farm3.staticflickr.com/2671/13104723835_130e2755be.jpg) (http://flic.kr/p/kY28Qp)
Reszta fotek ze SPOTkania Kawa&Samochody ;)
http://www.flickr.com/photos/101359844@N04/sets/72157642250299993/ (http://www.flickr.com/photos/101359844@N04/sets/72157642250299993/)
Widzę ten fotograf Michał ma talencik do zdjęć-fajnie wyszło :)
Podoba mi się ten chrom na dolnym grilu dodawałe to czy taki był gril ?
Ori po drugim lifcie :) Zapodaje takowy również :)
A ja mam drugi lift i takiego dolnego grilla z chromem nie posiadam.
To była opcja?
nie, standard dla II liftu ;) jak lampy tylne z chromem, inne progi, dolna kratka z chromem, plus chromy na osłonach halogenów, plus chromowany grill, czerwona nić na kierownicy i ręcznym i gałce zmiany biegów,
Kolega ma chrom na dolnym grilu, ale nie widze wstawek chromowych na przeciwmgielnych !? ;)
To jak jest w koncu.
Mówisz czerwona nić na kieronicy :) hmmm
bo kaki ma po I lifcie i dokładaną kratkę z chromem lub samą listwę chrom, ma dokładane także tylne światła
http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/39/97/19/91/3997199173
jeszcze jest sama poduszka z czerwonym znaczkiem st
Cytat: marcin uk w 14.03.2014, 14:28
Kolega ma chrom na dolnym grilu, ale nie widze wstawek chromowych na przeciwmgielnych!? ;)
To jak jest w koncu.
Mówisz czerwona nić na kieronicy :) hmmm
Ano nie...
Co dziwne ringi są w chromie, nie są matowe. Brak mi paska na tej poprzeczce...
Ale to niebawem wleci :)
Co do środka -> mi to akurat będzie pasowało jak świni siodło...
Więc w środku zostaje IFL :)
rzuce fote swojego frontu :) a co do wstawki chromowej przy przeciwmgielnych to u Ciebie bedzie ladnie pasowalo i zgrywalo sie z grilem :)
Ja do srodka kupilem metalowe rinki na okragle nawiewy jeszcze nie zamotowalem, alewidzialem i innych i fajnie wyglada i bez przesady. Mozna tez kupic takie "folie" , ale meteal to metal.
« Dodane: 15.03.2014, 14:41 »Cytat: marcin uk w 15.03.2014, 14:14
rzuce fote swojego frontu :) a co do wstawki chromowej przy przeciwmgielnych to u Ciebie bedzie ladnie pasowalo i zgrywalo sie z grilem :)
Ja do srodka kupilem metalowe rinki na okragle nawiewy jeszcze nie zamotowalem, alewidzialem i innych i fajnie wyglada i bez przesady. Mozna tez kupic takie "folie", ale meteal to metal.
(http://images61.fotosik.pl/759/39752864bf2a4b4cgen.jpg)
« Dodane: 15.03.2014, 14:42 »oczywiscie girll sam przemalowałem dol i gore i plastiki przy przeciwmgielnych :) a jeszcze dałem na szybe czarna folie jak widac na fotce :)
grill sam środek grilla górnego i dolnego też będę robił tak jak u Ciebie :)
Do tego już mam paski na halogeny...
Jeszcze znaczek ST220 dokupić i będzie drugi FL :3
Z tyłu już jest pełny 2fl...
Progów nie będzie, jakąś mi się nie podobają... Takie plastikowe się wydają...
Co plastikowe, co plastikowe?!
Najśliczniejsze na świecie!
Ładuj progi 2nd lift.
Nie ma szans, ni hu hu! Nie będzie progów 2FL :)
Środek tak samo, mimo iż ładny jest po 2FL ale to tylko pasuje do białej/czerwonej skóry. Przy czarnej to tak średnio pasuje...
Progi z drugiego liftu sa do liftu, znaczy do luftu ;-)
Osobiście zupełnie mi sie nie podobają, bo z przodu sa szersze i bardziej "nadmuchane" niz z tyłu - jak dla mnie to nie pasi ...
Cytat: MAG w 17.03.2014, 12:11
Progi z drugiego liftu sa do liftu, znaczy do luftu ;)
Osobiście zupełnie mi sie nie podobają, bo z przodu sa szersze i bardziej "nadmuchane" niz z tyłu - jak dla mnie to nie pasi....
Mam podobne zdanie o tym ! :)
Tak z newsów...
Dystanse zamówione :) :) :)
Bo nie masz takich unikatowych progów i zazdrościsz :P
Cytat: sseebbaa1 w 17.03.2014, 14:59
Bo nie masz takich unikatowych progów i zazdrościsz :P
Wsiadam do auta, biore do portfela 300 zł :P Robie 30km i mam :D
Ale nie chce, nie nie jestem aż tak leniwy :D
Cytat: sseebbaa1 w 17.03.2014, 14:59
Bo nie masz takich unikatowych progów i zazdrościsz :P
Sorki, ale bzdura - stałem kiedys swoim obok takiego po drugim lifcie i szczerze mówiąc, to żaden z elementów drugiego liftu mi sie nie podobał - ani progi, ani chromowany grill, ani te listwy chromowane ani te tylne lampy z paskami chromu (mówie o nie-kombi) - szczerze mówiąc nie rozumiem pędu ludzi do ich montowania - jak dla mnie to przykład totalnego eklektyzmu, gdzie nie dość, że sąsiaduja ze sobą kółka i trójkaty, to jeszcze do całości dodano paski chromu - jak dla mnie masakra.
Mi osobiście nigdy chromy na aucie sie nie podobały - to moze pasuje do super eleganckich limuzyn, ale nie do auta o "sportowych zapedach", gdzie jesli juz, to wole widzieć szczotkowane aluminium ...
btw - a jesli chodzi o tylne lampy w 4/5D to najbardziej podobaja mi sie te po pierwszym lifcie, bo nie cierpie pomarańczowych kierunków ...
Caqerr lampy super no i auto też .
Dzięki ;)
Kolego MAG. To była tylko prowokacja! :)
Wiadomo, że o gustach się nie dyskutuje. A jeżeli już dyskutujemy, to każdy wyraża swoje tylko zdanie.
Wersje "sauté", bez upiększeń też mają swój niezaprzeczalny urok.
Ja akurat kiedy kupowałem swój samochód, to nawet nie wiedziałem jeszcze, że były takie różnice po drugim lifcie w Mondeo ST220. Tak szczerze, to nawet nie zauważyłem tych innych progów. Auto po prostu podobało mi się jako całość. Dopiero później dowiedziałem się, że poszerzone progi są rzadkością - co dodatkowo zwiększyło moje zadowolenie!
Ale to tylko moje zdanie :)
Ku chwale forum, obywatelu generale!
ufff, nic nie obciera :D
Ale letnie fele są w gorszym stanie niż myślałem :| Moje lenistwo mnie wykończy :(
Co do prowadzenia... Raczej sie nie będę wypowiadał bo przesiadka z zimówek(co prawda 225/40/18 też) ale ostatnie temp. sprawiły ,że auto pływało! Zatem teraz jest kosmos!
Letnie + b6 & eibach + dystans 20mm... Kocham to auto! :D
Szybko zdjęcie strzelone kolanem... Później zrobie lepsze :D
(https://lh5.googleusercontent.com/-ox4i6SoeHLU/Uy1f65Dp9-I/AAAAAAAABmQ/v12goy_dzQY/w945-h709-no/20140322_102011.jpg)
Teraz to wygląda jak powinno :)
Już się nie mogę doczekać jak swoje założę :D
Wszędzie dałeś 20mm,czy na przód 15mm?
Wszędzie 20mm :)
zmieniłeś kolor auta?
czemu nie zrobiłeś z dalszej odległości? wiem że lenistwo ale byś się chociaż oddalił ze 4 kroki ;)
Cytat: WojtasS w 22.03.2014, 11:59zmieniłeś kolor auta?
Heh tez tak myślałem;]
Cytat: caqerr w 22.03.2014, 11:05Co do prowadzenia... Raczej sie nie będę wypowiadał bo przesiadka z zimówek(co prawda 225/40/18 też) ale ostatnie temp. sprawiły,że auto pływało!
Ja akurat montowałem dokładnie takie same dystanse w środku lata i tym samym miałem bezpośrednie porównanie - przed i po.
Na wolnych ciasnych zakrętach trudno było wyczuć różnicę, ale za to na szybkich łukach była zauważalna poprawa stabilności. Także zmiany pasa ruchu na autostradach nawet te agresywniejsze (z odpowiednimi do tego prędkościami) przechodziły dużo spokojniej. Generalnie również jestem zadowolony z tej drobnej modyfikacji!
Gratuluję, że zdecydowałeś się na ten ruch.
A odnośnie pytania kolegi st-powera, to uważam, że dobrze zrobiłeś wsadzając takie same grubości dystansów z przodu i z tyłu. Nie ma sensu ingerować w balans eSTeka, który moim zdaniem jest bardzo dobry. Zamontowanie cieńszych dystansów z przodu spowoduje niepotrzebną podsterowność. Być może będzie to niewielka zmiana, ale i tak niepotrzebna.
Cytat: WojtasS w 22.03.2014, 12:59
zmieniłeś kolor auta?
czemu nie zrobiłeś z dalszej odległości? wiem że lenistwo ale byś się chociaż oddalił ze 4 kroki ;)
za mną był garaż więc nie dało rady, z drugiej strony robiłbym fotke pod słońce co by się skońćzyło jeszcze gorszym zdjęciem ;) sie zrobi kiedy indziej fotke lepsiejsza :P
Cytat: caqerr w 22.03.2014, 11:05
ufff, nic nie obciera :D
Ale letnie fele są w gorszym stanie niż myślałem :| Moje lenistwo mnie wykończy :(
Co do prowadzenia... Raczej sie nie będę wypowiadał bo przesiadka z zimówek(co prawda 225/40/18 też) ale ostatnie temp. sprawiły,że auto pływało! Zatem teraz jest kosmos!
Letnie + b6 & eibach + dystans 20mm... Kocham to auto! :D
Szybko zdjęcie strzelone kolanem... Później zrobie lepsze :D
(https://lh5.googleusercontent.com/-ox4i6SoeHLU/Uy1f65Dp9-I/AAAAAAAABmQ/v12goy_dzQY/w945-h709-no/20140322_102011.jpg)
Świetnie wygląda
I tak powinno byc seryjnie jesli chodzi o odsadzenie kółek ;-)
Cytat: MAG w 22.03.2014, 15:09
I tak powinno byc seryjnie jesli chodzi o odsadzenie kółek ;)
Dokładnie to samo powiedziałem, jak zobaczyłem dystanse w swoim smoku.
caqerr bardzo proszę o jakieś chociaż trochę bardziej profesjonalne zdjęcia!
Ja chce zobaczyć Twoje autko w różnych ujęciach. Nalegam!
Cytat: sseebbaa1 w 22.03.2014, 19:47Ja chce zobaczyć Twoje autko w różnych ujęciach. Nalegam!
Ja również, przekonujecie mnie do dystansów...
Napisz jeszcze gdzie i za ile?
dystom allegro 250 zł za oś, przy komplecie wysyłka gratis.
na allegro są tylko 22mm, napisz ,że chcesz 20mm.
« Dodane: 23.03.2014, 21:35 »
Sebba, takie coś może być :D ?
(https://lh5.googleusercontent.com/-7r1dHm1yuPE/Uy9BFadrOgI/AAAAAAAABmg/eEq7eCJ8Wjc/w945-h709-no/20140323_143003.jpg)
Super! 8)
Teraz dopiero koła wypełniają jak należy poszerzone błotniki eSTeka.
Nie uważasz, że dzięki dystansom felgi wydają się teraz większe?
Ja u siebie taki efekt zauważyłem. Myślę, że teraz koła są po prostu lepiej wyeksponowane.
No ale najważniejsza jest poprawa jazdy! Naprawdę wartościowa modyfikacja.
Szkoda ,że zimówek nie miałem na dystansie. Bo bez niego wyglądały na 16", ciekaw jestem jak będzie na dystanie...
Ori źle nie wyglądały ale przy dystansie wyglądają pięknie!
Widzę że zapoczątkowałem modę dystansową :)
Nope :)
Dystans już miał być dawno ale po prostu jestem leniwy ;) No i po częściu myślałem żeby zmienić fele... Ale co ori to ori ;)
Na dystans nakręcił mnie bardziej Seba który już dawno go ma :)
Dzięki caqerr :)
Wiem wiem, mnie też namawiał i sporo pomógł ;) Chodziło mi konkretnie o wybór Dystomu ;)
A to prawda. Giziu ma w tym swój udział.
Na oko te z Dystomu wyglądają identycznie, więc może rzeczywiście nie ma co przepłacać za Eibacha?
Ale mnie tu temat spadł...
Chyba w końcu dojrzałem do tego by zmieniać furacza...
A na co to wyjdzie w praniu jak się uda dobrze sprzedać STeka :D
Dawno tu nie robiłem update'a więc później przekleje jakieś zdjęcia z fcp/mkp
Z ostatnich nowości ST dostał nowe oponki na przód. Oczywiści GY F1 Asymmetric 2 ;) + ustawienie zbieżności na nowo.
Z gratów które musze zrobić to przetoczyć tarcze + wyprostować felge przód. I przymierzyć się do wymiany uszczelki pod miską olejową bo już jest dość mocno zapocona...
No i jak to u mnie przebieg dość mocno rośnie...
Jak kupowałem rok temu w czerwcu to był przebieg ~200-203k, teraz jest już ~247... Nawet na to nie patrzę... :D
A niech Cię caqerr!
Jak już dźwignąłeś swój temat po 5 miesiącach, to poinformowałeś nas, że będziesz sprzedawał autko. Nie ma co. Pięknie podrasowałeś temat :)
A tak serio, to jaki samochód chodzi Ci po głowie?
Zależy...
Jak się uda szybko sprzedać to najprawdopodobniej megane RS/R25...
Jak troszkę wolniej to w sumie nie mam pomysłu. Chodzą za mną zmiany. Nieziemsko. W końcu trzeba się ogarnąć i coś zrobić w tym kierunku bo tak napominam o zmianie od dłuższego czasu ;)
skończ studia ;)
Ty to o studiach lepej się nie wypowiadaj :v
Zeby nie było tak jak u mnie - po ponad dwóch latach dopiero zrealizowałem zapowiadana zmianę auta, ale ja mam na głowie jeszcze inwestycje rodzinne ktore czasami mocno komplikują życie ...
Ja nie mam parcia :)
Zmienić chcę tak o, przy okazji na coś mocniejszego :)
Tym mi się fajnie jeździ, porobiłem co trzeba więc albo sprzedam dobrze albo będę jeździł dalej, proste :)
to jak go wyceniasz?
Ja tez nie miałem parcia, dlatego tyle to trwało ...
Eh, w drodze powrotnej ze zlotu tuż przed domem w lesie wyskoczyły mi dziki :(
Dwa oberwały, jeden śmiertelnie...
O dziwo jechałem bardzo wolno, ale mgła i śliska nawierzchnia skutecznie uniemożliwiła uniknięcie zdarzenia...
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10616060_824716264225332_8953955379793243543_n.jpg?oh=fbdf1be4fea0a2e425b8ab7b0b571494&oe=54875257)
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10671458_824824130881212_5934754220890542686_n.jpg?oh=3e698c6f2b3ce79860201b5c7abf92a6&oe=54B7DF8D)
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t35.0-12/10470183_824851544211804_774623970895588770_o.jpg?oh=fda01ea537f32833d16400667072db19&oe=542A073D&__gda__=1412050946_349e39511958631c17b0540bc30bc80f)
Przed chwilą rozebrałem powierzchownie autko...
Uszkodzenia:
-zderza zmasakrowany
-spryskiwacz reflektora w 3 częsciach jest...
-brak zaślepki spryskiwacza reflektora
-uszkodzony halogen
-uszkodzona, pogięta dokładka chrom
-połamane zaczepy lampy po stronie lampy i auta
Chyba to wszystko...
Jutro zgłoszę szkode z AC...
Auć, ważne że Tobie nic się nie stało. Zderzak się wyklepie, wymieni i będzie git. Ale już bezwypadkowy na allegro nie będzie :D
ps. U nas dziki panoszą się czasami nawet na osiedlu.
Pech...
Miałem kiedyś taką przygodę z dzikiem, kiedy urwał mi 1/4 zderzaka w Escorcie. Był to tak duży dzik, że jak go walnąłem lewym narożnikiem zderzaka w łeb, to tylko obróciło go o 180 stopni i poszedł w drugą stronę. A najśmieszniejsze było to, że po tym jak go obróciło i zaczął wracać, to na przeciwnym pasie uszkodził jeszcze jednego Escorta w podobny sposób :)
Dzik nawet po tym drugim uderzeniu zniknął gdzieś w lesie.
Dzik załatwił dwa Escorty! Jedyna różnica była taka, że ja byłem spokojny bo miałem AC, a ten drugi kierowca lamentował nad swoją szkodą :evil:
Heh, ja walnąłem dwa dziki :)
Jeden od razu przeleciał do rowu i padł po paru sekundach a drugi leżał chwile na drodze po czym się zawinął...
Ogólnie mi wyskoczyło stado dzików...
Osoba za mną miała szczęście heh...
Z naprzeciwka też zobaczyła auto na awaryjnych przez co zwolniła i się ledwo uratowała...
Biedne dziki. :(
Cytat: Tomasz w 28.09.2014, 18:32
Biedne dziki. :(
Taa, coś w ten deseń. Ale biedny to STek :(
Osz masakra, ale pech :( Mam nadzieję, że z reflektorem nie będą robić problemów, jest przecież nieseryjny.
Pociesz się tylko, że mogłeś pacnąć delikwenta przy większej prędkości, a dziki potrafią być szkodliwe w takich sytuacjach.
Cytat: Tomasz w 28.09.2014, 18:32Biedne dziki. Sad
Biedne byłyby, gdyby caqerr trafił Tomaszi ;)
Cytat: wild_weasel w 28.09.2014, 20:56Biedne byłyby, gdyby caqerr trafił Tomaszi
Kiedyś mało brakowało, a przejechałbym Tomasza. Wylazł w nocy, w środku lasu na drogę, siedział i patrzył. Na szczęście udało mi się zahamować. ;)
Cytat: Tomasz w 28.09.2014, 21:18
Kiedyś mało brakowało, a przejechałbym Tomasza. Wylazł w nocy, w środku lasu na drogę, siedział i patrzył. Na szczęście udało mi się zahamować. ;)
Siedział i patrzył...
To od tamtego czasu masz taki nick ?
:D
Cytat: sseebbaa1 w 28.09.2014, 21:24To od tamtego czasu masz taki nick?
Nie, nazywałem tak wszystkich na studiach i w końcu mnie tak zaczęli nazywać. ;)
Cytat: Tomasz w 28.09.2014, 22:27nazywałem tak wszystkich na studiach (...)
No i wysłali w końcu przedstawiciela uciśnionych, który na drodze wymierzył Ci upomnienie wzrokowe :stupid:
Ale wracając do tematu - caqerr trzymam kciuki po pierwsze za walkę z ubezpieczycielem, a potem za udaną i szybka naprawę!
Auto się składa po dziku,
Wczoraj dostało olej valvo 5w50 vr1 racing zmieniony z valvo 5w40 synpower'a... Przy okazji najmocniejsza płukanka proteca :)
Jeszcze takie jedno zdjęcie mi wpadło z Sierpnia gdzie autko jechało do ślubu :)
Pięknie widać robote jaką robią dystanse, Seba będzie zadowolony ! :D
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10426798_854481591263029_2187415169451828232_n.jpg?oh=b593c9b8e125bb2d1d0c34e15c5b7fd6&oe=5516FE90&__gda__=1423225082_2105508f803a8e357bb0c46820a61ab2)
Ja Was wszystkich, ja Was wszystkich!
Jeszcze nie wiem co zrobię, ale Wam zrobię!
Zobaczycie!
:D
No super prezentuje się. Ślicznie.
« Dodane: 18.11.2014, 13:59 »
Bump:
Caqerr nudziło mi się, więc wyszukałem to :)
https://www.google.pl/maps/@50.2863,18.66992,3a,75y,225.9h,64.65t/data=!3m4!1e1!3m2!1s5Q_S93YYirTu0Cc2Vyljmg!2e0 (https://www.google.pl/maps/@50.2863,18.66992,3a,75y,225.9h,64.65t/data=!3m4!1e1!3m2!1s5Q_S93YYirTu0Cc2Vyljmg!2e0)
Dla niewtajemniczonych podaję podpowiedź: #20
Cytat: sseebbaa1 w 18.11.2014, 12:20Caqerr nudziło mi się, więc wyszukałem to
Ładnie Ci sie musiało nudzić :D
No i mondeo strzeliło focha...
Coś z zapłonem...
« Dodane: 19.11.2014, 15:03 »Kurde, za nic nie wygląda to na 18"... :D
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t35.0-12/10517305_852655954764696_2417102033428159933_o.jpg?oh=30049c78e2bfe936e9f149e87fe698d0&oe=546EA2A3&__gda__=1416611893_01bfeaf4ca85023f16b6b579ae7e85de)
Cytat: caqerr w 18.11.2014, 22:33Kurde, za nic nie wygląda to na 18"...
Taki wzór. ;)
Tak jak wspomniałem, ostatnio był problem z zapłonem. Wychodzi na to ,że chyba już jest cacy.
Świece boscha platynowo-irydowe wytrzymały ok. 50k km. Nie najgorszy wynik chyba... ;)
Z moimi łapskami słonia trochę się namordowałem, ale udało się... :D
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t35.0-12/10454937_853564338007191_4921793464733120622_o.jpg?oh=73f0e1cfaa9b4db293cb02c40f0b9a17&oe=54718779&__gda__=1416711814_9a22cc69ad1d11c25cd09348c3e818c7)
długo się męczyłeś :)
Troche, ale to przez swoją głupote.
Zawsze zapomniałem jakiegoś podciśnienia. I tak troche ponad godzinke mi zeszło zakładanie :D
Sporo, ale u mnie troche roboty jest z podłączaniem/rozłączaniem gazu...
to jak u mnie :)
albo grubo albo wcale...
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10477878_858404510856507_2185486837819032839_n.jpg?oh=f445fa7f579b8dc625490d8fe914eff2&oe=5518BAF1)
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10247244_858428474187444_1927449065907758240_n.jpg?oh=35cddea577bd783a5faae09d84afab60&oe=551457ED)
Cóż, kto grubo idzie przyjebać musi...
Rozjebać felgę na autostradzie... bezcenne ;)
Ja nie dam rady... ? :} :evil: :stupid: :evil:
Jak takie coś można zrobić?
Spora prędkość
Spora dziura
Niepotrzebne ścinanie zakrętu na zwężeniu przy remoncie
Ot cały przepis :D
Oj musiało być mocno, bo felgi z ST220 są bardzo, bardzo twarde.
Sprawdź dobrze zawieszenie, w tym nie zapomnij o górnych mocowaniach amortyzatorów - wbrew pozorom, to ono najbardziej mogło ucierpieć.
Walnięcie po wewnętrznej stronie felgi być może lekko wyhamowało uderzenie (bo tam nie ma szprych i miało się co uginać i łamać bez bezpośredniego przenoszenia sił na piastę). Było to też, jeżeli dobrze zrozumiałem, wewnętrzne koło w zakręcie, a więc odciążone. Ale jednak musiało być porządne bum.
Zgadzam się z powyższym. Ja ostatnio wjechałem na zakręcie w wyrwę w asfalcie (przy bardzo małej prędkości) i chociaż nie było żadnych uszkodzeń felgi ani opony, to geometria przestawiła się dość mocno i ewidentnie wymagała korekty.
Cała moc poszła na wewnętrzną strone felgi, może to ,że od razu się poddała(pękła) uchroniło zawieszenie...
Nie wiem. Podjadę niebawem na stacje zobaczyć... Auta nie ściąga, nic nie bije teoretycznie.
Seba nie są to fele ST a poliftowy RS... :D
Co myślicie żeby letnie w taki kolorek zrobić ? Nie wygląda to źle, koła nie znikają mimo ciemnego koloru...
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t34.0-12/10836214_859227464107545_417161725_n.jpg?oh=284c1f54acd7af193e1e1728115195f3&oe=547FB769&__gda__=1417672310_c7165e0375fff462acb4146505cdda5c)
Moim zdaniem lepiej wygląda na srebrnych.
Ori wygląda ok, tym bardziej ,że u mnie poza blendą jest full pakiet chromu.
Ale jak tak patrze na niego to nie wygląda źle na takich, tym bardziej ,że nie znikają. A to jest główny problem ciemnych felg w czarnych autach...
Ew. zrobić troszke jaśniejsze niż te...
Poza tym nie da się zregenerować tak by został ori wygląd... Albo coś podobnego albo kupno nowych...
fajne :D
Aż tak ciemne imho nie, ale musze przyznać nawet ze zle nie wyglądają, chociaz i tak wole srebrne
Cytat: caqerr w 02.12.2014, 15:05Ew. zrobić troszke jaśniejsze niż te...
Jeśli ciemne, to może antracyt i dodatkowo z połyskiem? Strasznie nie lubię matowych felg, wyglądają moim zdaniem jak brudne. Albo może wypoleruj? Świetnie by wyglądały, tylko trochę pracy musiałbyś im poświęcić przed każdym sezonem.
To jest antracyt z połyskiem tylko troche ciemny i...
... upierdolony :D
« Dodane: 02.12.2014, 20:37 »Cytat: Tomasz w 02.12.2014, 20:34Albo może wypoleruj? Świetnie by wyglądały, tylko trochę pracy musiałbyś im poświęcić przed każdym sezonem.
Chciałem. Polerka zdecydowanie najlepiej by tu pasowała.
Ale boję się ,że nie utrzymię felg w należytym stanie...
Ponad rok temu chciałem od cinkciarza brać polerowane ale niestety wybrałem billsteina i eibacha( co mi zdecydowanie pasuje :P)
A jakby tak polerke spsikać bezbarwnym ? Albo położyć jakąś powłokę ?
Cytat: caqerr w 02.12.2014, 20:35A jakby tak polerke spsikać bezbarwnym? Albo położyć jakąś powłokę?
Zwykły lakier nie będzie raczej trzymał się gładkiej powierzchni. Są środki, którymi ponoć można zabezpieczyć powierzchnie polerowanych felg na kilka miesięcy. Czy działają, nie wiem. Ponoć tak. Są też firmy, które potrafią zrobić trwałą powierzchnię z połyskiem, czytałem nawet kiedyś o takim procesie, ale nie pamiętam już szczegółów. Nie było to chyba tanie.
Cytat: caqerr w 02.12.2014, 15:56Co myślicie żeby letnie w taki kolorek zrobić? Nie wygląda to źle, koła nie znikają mimo ciemnego koloru...
Zrób tak jak ja miałem ;)
Tylko czy będę miał tyle szczęścia jak Ty i będzie się to trzymało tak dobrze i tak długo jak u Ciebie... :D
Cytat: caqerr w 02.12.2014, 20:35A jakby tak polerke spsikać bezbarwnym? Albo położyć jakąś powłokę?
jak psikniesz bezbarwnym zmniejszysz efekt polerowania, a powłoka chyba kosztuje 200zł na komplet za sam preparat
Eh, już wiem co dostanę pod choinke :F
Trzeba kupić tarcze i klocki do mdo...
Tarcze raczej będą to zimmermany gładkie z powłoką coatz...
A klocki... No właśnie. Jakie proponujecie ?
Ceramicy już nie chcesz?
Cytat: caqerr w 11.12.2014, 20:07Trzeba kupić tarcze i klocki do mdo...
Ale na przód, na tył, do jakich zacisków? ;)
Cytat: bishop w 11.12.2014, 20:19
Ceramicy już nie chcesz?
Właśnie sie zastanawiam dalej nad nimi...
Tylko nie wiem co było przyczyną szybkiego skrzywienia tarcz...
Wadliwe tarcze ate czy właśnie owe ceramici...
Nie pierwszy przypadek ,że przy tych klockach padają szyyyyybko tarcze... :(
Cytat: Tomasz w 11.12.2014, 20:24
Ale na przód, na tył, do jakich zacisków? ;)
Zapomniałem dodać, że na przód ;)
Oczywiście od focusa :)
Ja, jak pewnie wiesz, mam DS-y (chyba Performance, bo wtedy innych nie było) i nie mogę o nich złego słowa powiedzieć. Ew. rozważyłbym jeszcze DS 2500, ale nie wiem, czy to ma sens, bo mogą być gorsze na zimno, a na ciepło Performance i tak nie sprawiają problemu.
Co do tarcz, to Zimmermann jest oczywiście dobrym wyborem.
Boje sie jednego...
Będę chciał polerować fele...
Czy DS-y nie będą za bardzo pyliły...
A jednocześnie zaś boje się o gięcie tarcz przez ATE Ceramic...
DS-y pylą dość mocno.
Co do ATE Ceramic to trudno je raczej porównywać ze sportowymi klockami, bo to nie są sportowe klocki. Ich osiągi są w najlepszym razie podobne do seryjnych, a ich zaletą ma być, według producenta, wyższa trwałość i niższe pylenie -- za to się płaci w przypadku tych klocków.
http://www.ate-hamulce.pl/www/ate_pl_pl/themen/10_produkte/10_verschleissteile/productinfo_ceramic_bremsbelaege_pl.html (http://www.ate-hamulce.pl/www/ate_pl_pl/themen/10_produkte/10_verschleissteile/productinfo_ceramic_bremsbelaege_pl.html)
Nawet producent nie pisze nic o lepszych parametrach tych klocków.
No i trzeba pamiętać, że one maja tyle wspólnego z ceramiką, co zwykłe żarówki "wypełnione ksenonem" z palnikami ksenonowymi. :)
Jasne, zgadza się. One z ceramiką jedynie mają wspólną nazwe.
Sprawdzałem to przed zakupem. Jeszcze podobno mają większą wytrzymałość cieplną...
Kurcze... Czuje małą zagwózdkę...
« Dodane: 11.12.2014, 21:30 »
Jeszcze rozważam Hawki Performance HPS... Neron był zadowolony z nich...
caqerr - nie tylko NeroN!
Ja też mam do zacisków z Focusa ST klocki hamulcowe HAWK Performance HPS [515f.760].
Pylenie w nich jest dosyć znaczne, bo widzę ten pył wyraźnie na przednich felgach. Ale też łatwego życia u mnie nie mają, więc nie potrafię porównać tak rzetelnie do klocków innych kolegów.
Jedno co mi się w nich podoba, to taka namiastka sportu - na zimno przy pierwszym hamowaniu czuć trochę słabsze branie niż w standardowych klockach, ale już drugie, trzecie hamowania i oczywiście następne (gdy chwycą temperaturkę :) ), to zdecydowanie wyższa skuteczność. Czuć, że klocek zaczyna wręcz kleić do tarczy, dużo lepiej niż jakieś standardy.
Mi to się podoba!
Jakie tarcze do tego masz ?
Tarcze Zimmermann [610.3709.20] - czyli takie same jak Ty planujesz.
reszta mojego zestawu:
#128 - http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg33834.html#msg33834
#132 - tyle mnie to kosztowało
W najbliższych dniach będę robił generalny przegląd auta i sprawdzę jak dokładnie wyglądają teraz tarcze.
Zobaczymy czy jeszcze żyją :)
Przez was mnie żona z domu wywali ;) chyba też założę zaciski od foki ;)
« Dodane: 12.12.2014, 10:06 »
A kupowałem ten samochód z myślą że nie da sie go już modzić :)
Bierz DS2500 ;) na http://brakeparts.pl/ mają je w dobrej cenie
Cytat: yayko w 12.12.2014, 10:05chyba też założę zaciski od foki
Ja w dniu w którym kupiłem STka kupiłem również zaciski od foki ;p Po tygodniu je założyłem. Na serii nie da się jeździć :P
Cytat: sseebbaa1 w 12.12.2014, 08:10W najbliższych dniach będę robił generalny przegląd auta i sprawdzę jak dokładnie wyglądają teraz tarcze.
Zobaczymy czy jeszcze żyją
Pod moim butem gładkie ate przetrwały ledwo ponad rok :P
Z czego już dawno temu je pokrzywiłem...
Ja też zmasakrowałem swoje ATE PowerDisc w około 7.000 kilometrów :D , ale one były w standardowym rozmiarze (300 mm średnicy).
Nie zdążył się jeszcze dobrze rant na tarczy zrobić (ok. 1 mm), a tarcza już praktycznie w rozsypce :)
(http://imageshack.us/a/img692/506/mhdd.jpg)
« Dodane: 12.12.2014, 12:49 »
ale były ciągle proste!
Cytat: wilhelm w 12.12.2014, 11:27Bierz DS2500 Wink na http://brakeparts.pl/ mają je w dobrej cenie
Robiłeś bezpośrednie porównanie DS Performance i DS 2500?
PS Co do sklepu, to ja polecam hamulce.net. ;)
Nie, od razu brałem 2500. W porównaniu do seryjnych nie zauważyłem, żeby gorzej hamowały na zimno.
Przecież u Ciebie pierwsze hamowania po nocy jest takie minimalnie gorsze dizel. Ale to tak minimalnie, wręcz niezauważalnie :P
Ło, ale temat spadł...
Auto poskładane po dziku, pare detali do ogarnięcia jeszcze mam żeby to miało ręce i nogi ale pierw mechanicznie chce porobić...
Auto oddane w końcu na poprawke wydechu bo irytowało mnie już to pierdzenie :D
Przy okazji będzie sprawdzona skrzynia... Jak się uda to będzie to zrobione.. :D
A i w końcu może hamulce zrobie :D
A na wiosne trzeba sie zbroić... I dolot w końcu zrobić! :evil: :evil: :evil:
Cytat: caqerr w 19.03.2015, 09:08
A na wiosne trzeba sie zbroić...
Oooooo! Panocku! To już mało czasu. Do dzieła!
Nie powiedziałem ,że na wiosne 2015 :p :stupid: :D
Eh
Z tym autem nigdy nie ma łatwo... :|
Hamulce zrobione, oczywiście krzywa piasta jedna była...
Wymieniona na nową oczywiście, do tego łożysko... Ehh
Hamulce ferrodo + klocki ATE.
Płyn bosch DOT 5.1...
Oczywiście skrzyni nie udało się uratować, kupiłem nową...
Przy wymianie oczywiście większość śrub zapieczonych/ukręconych... No co, to tylko stary ford :stupid: :love:
Przepustnica z mustanga zarezerwowana, pozostaje skompletować resztę dolotu...
Regeneracja felg chyba poczeka... :stupid: :pig:
No to niezła kumulacja wydatków. Fajnie, że nie zniechęcasz się do usprawniania ST220, które jednak jest unikatem i wyzwaniem dla większości mechaników :)
A jak to się stało, że piasta krzywa? Taki kawał żelastwa skrzywić?
No i napisz dlaczego nie dało się uratować skrzyni, bo ja sam niedługo będę rozkładał MMT6...
W sumie nie wiem, może przez krzywe tarcze... Jeździłem jakiś czas z tym bo nie miałem czasu tego zrobić tak samo jak i skrzyni...
Sama wymiana piasty to już ładna sumka... :D A to tylko kawałek stali... :D
Co do skrzyni... Najprawdopodobniej padł synchronizator przez mój brak czasu/lenistwo. Linka 2giego biegu się zblokowała i nie dopinała dwójki do końca. Co jakiś czas zgrzytło... Aż na zakończenie sezonu nie wystartowałem pare razy pod rząd na ćwiartce... I dwójka sie skończyła heh. A , że nowa skrzynia = 500zł to lepiej tak niż rozbierać starą i uj wie co w niej remontować...
No i jeszcze pasek osprzętu nowy wpadł :D
On żyje... :D
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/v/t1.0-9/s720x720/11096611_918001781583967_5750797299829028394_n.jpg?oh=aad651acbf68ed285268093e1eaf55fa&oe=55C96727&__gda__=1440728577_62d8e167d80c4e8346698b320e650442)
Po majówce myślę ,że dolot będzie skończony :) Czekam na ostatni element układanki... ;)
Cytat: caqerr w 28.04.2015, 16:25On żyje...
Impossible! It's alive!!
Cytat: caqerr w 28.04.2015, 16:25dolot będzie skończony
Co tam pakujesz?
Stożek + cały dolot na 3" + przepustnica z mustanga :D
Cytat: caqerr w 28.04.2015, 18:43
Stożek + cały dolot na 3" + przepustnica z mustanga :D
Czekam na efekt końcowy i opis :)
poka poka ! ja też chce !
https://www.youtube.com/watch?v=sxMw6loUjsU
0:11 i 0:34 :D Nawet się świecił na filmiku :D
Zielony fakjus od Carlosa :D
Cytat: zajc w 30.04.2015, 10:36
Czekam na efekt końcowy i opis :)
Cytat: Alek w 01.05.2015, 09:55
poka poka! ja też chce!
Myślę ,że w przyszłym tygodniu pojawią się konkrety. Na razie mam problem ze stożkiem...
Na początek zostawiam seryjną przepustnice z mustanga, nie będę z niej robił progresywnej przepustnicy. Pojeżdżę chwilę i zobaczę jaka jest różnica. I ewentualnie przełożę potem. Mam teraz na stanie 2 przepustnice od ST220 także można przekładać... :D
Bo mam pomysł żeby robić stożek również. Jak rozwiązujesz mocowanie przepływomierza ?
Cytat: caqerr w 09.05.2015, 17:20Na początek zostawiam seryjną przepustnice z mustanga
Nie bardzo sobie wyobrażam, jak zamierzasz zamontować przepustnicę z kompletnie innym i inaczej działającym zaczepem linki... :)
w takim razie problem się chyba rozwiązał, heheh
Sam przerabiasz przepustnicę czy masz kogos kto Ci to robi?
Bo znajomy chce tez taka przepustnicę założyć do siebie i szuka kogoś kto by sie podjął jej zrobienia wraz z thinbladem...
Wy to macie dużo łatwiej bo macie nie elektroniczne tb ja musiałem trochę zmodyfikować
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2978459#p2978459
A dolot jeszcze nie zrobiony heh...
Myślę ,że w końcu wleci na dniach. Brak wolnego czasu by podjechać do mechanika na wykonanie ostatniego elementu :( Eh...
(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/11053893_907200009332596_8442606340290345680_o.jpg)
Dolot dalej nie zrobiony i nie wiem kiedy będzie hahah
Ale mniejsza z tym, po zlocie zdjąłem dystanse...
Wizualnie ok, jest gorzej. Nie wiem czemu ale jakąś fajniej się jeździ bez dystansów. Moge praktycznie tyle samo ale... po mieście, szybkie zakręty o wiele milej się bierze. Przy dystansie jest bardziej narwisty. Jest bardzo cienka granica nad utrata kontroli/przyczepnosci. Bez dystansów ta granica jest spora... Nie wiem, jakieś takie dziwne odczucia mam...
Wiadomo, na długich i szybkich łukach będzie fajniej z dystansem ale na co dzień, po mieście... Hmmm
To może sprzedasz dystans?
Nie, nie da rady :D
Dystans na pewno zostaje, no chyba ,że na przyszły sezon kupie jakąś inną felge ;)
Ale to odległy termin... ;)
Cytat: caqerr w 15.09.2015, 16:33Nie wiem czemu ale jakąś fajniej się jeździ bez dystansów. Moge praktycznie tyle samo ale... po mieście, szybkie zakręty o wiele milej się bierze. Przy dystansie jest bardziej narwisty.
Po założeniu dystansów minimalnie zwiększa się przekładanie na kierownicę sił hamowania i przyśpieszania (oraz ewentualnego wpadania w dziury). Chodzi o to, że płaszczyzna koła dodatkowo odsuwa się od punktu obrotu zwrotnicy. To powoduje, że koło tak jakby wisi na dłuższej dźwigni i mocniej reaguje na szarpanie przód lub tył. Nie są to duże różnice, jednak kierowca znający swoje auto i lubiący ostro je używać, na pewno wyczuje. Być może to caqerr odczuwasz jako większą, jak to nazwałeś, "narwistość".
Ja też to czuję, ale uważam, że zalety jednak przeważają.
Cytat: caqerr w 15.09.2015, 16:33Jest bardzo cienka granica nad utrata kontroli/przyczepnosci. Bez dystansów ta granica jest spora... Nie wiem, jakieś takie dziwne odczucia mam...
Wiadomo, na długich i szybkich łukach będzie fajniej z dystansem ale na co dzień, po mieście... Hmmm
To trochę dziwne odczucie z tą nagłą utratą przyczepności. U siebie nie zaobserwowałem tego. Wydaje mi się, że Twoje spostrzeżenie może wynikać z mniejszego wychylania się auta z dystansami (większy rozstaw kół). Jeżeli auto mniej się wychyla, to i opony lepiej układają się w zakręcie i trzymają do samego końca. Natomiast auto mocniej wychylające się jednak inaczej "układa" opony na asfalcie - opona szybciej traci równoległość bieżnika do podłoża. To oznacza szybszą utratę przyczepności, ale też płynniejszą utratę. Myślę, że gdyby sprawdzić osiągi z dystansami i bez, to jednak nie potwierdziłoby się twoje twierdzenie, że "Moge praktycznie tyle samo".
Takie moje przemyślenia...
Cytat: sseebbaa1 w 15.09.2015, 22:37Być może to caqerr odczuwasz jako większą, jak to nazwałeś, "narwistość".
Też myślę, że o to chodzi. Jest jeszcze jedna wada dystansów wynikająca z dłuższej dźwigni — przy ugięciu zawieszenia koło może stykać się pod większym kątem z nawierzchnią (ale to bardzo zależy od konstrukcji zawieszenia i trudno mi powiedzieć, na ile jest wyczuwalne). Można też przypuszczać, że z dystansami zwiększa się nieco promień skrętu (który i tak jest słabym parametrem w przypadku Mondeo).
Cytat: sseebbaa1 w 15.09.2015, 22:37To trochę dziwne odczucie z tą nagłą utratą przyczepności.
Z dystansami nie jeździłem, natomiast taki efekt (nie wiem na ile subiektywny, a na ile obiektywny) ewidentnie występował po zmianie z 16" (6,5") na 18" (7,5").
Cytat: Tomasz w 17.09.2015, 13:59Z dystansami nie jeździłem, natomiast taki efekt (nie wiem na ile subiektywny, a na ile obiektywny) ewidentnie występował po zmianie z 16" (6,5") na 18" (7,5").
Całkowita zgoda.
Tu akurat największe znaczenie dla takiego zachowania ma profil opony (choć szerokość opony i felgi też).
16" - 55
18" - 40
Na szesnastkach opona kładzie się w zakrętach, co powoduje utratę równoległości bieżnika do asfaltu. Przekłada się to z jednej strony słabsze ogólne trzymanie, ale z drugiej sprawia wrażenie właśnie płynnego tracenia przyczepności.
Dawno nic nie pisałem... :D
Na razie STejk jeździ, w przyszłym sezonie będzie trochę wydatków ale to na spokojnie... :D
Zima się zbliża a zimówki już były dość leciwe...(2011 rok) zatem czas było zmienić na nowe... :D
Wybór padł na Michelin Pilot Alpin 4 :D Ciekawe jak się spiszą... ;) Oczywiście rozmiar 225/40/18... :D
A jakie wydatki :)?
Maglownica, lakier chciałbym ogarnąć, zrobić w końcu ten nieszczęsny dolot(przepustnica czeka już z 8 miesięcy :D ), sprężyny(zastanawiam się nad czymś niższym niż eibach ale gwintu nie chcę :D) + jeszcze jakieś pierdółki ;)
Cytat: caqerr w 24.11.2015, 10:56
Maglownica
Szukałem kiedyś zestawu do maglownicy, który zmniejszyłby ilość obrotów kierownicy pomiędzy skrajnymi położeniami. Niestety nie znalazłem takiego gotowego zestawu do ST220.
Sam z siebie takiego modu pewnie bym nie zrobił, ale w sytuacji gdy i tak wymagane są jakieś ingerencje w maglownicę (a więc i odkładasz kasę na to), to warto zainteresować się tematem.
Według moich obserwacji pomiędzy skrajnymi położeniami seryjnie jest 2 i 3/4 obrotu.
Mogłoby być trochę mniej 8)
Szczerze wątpię ,że będę się bawił z maglownicą ;) :D
Zimówki już na aucie, ciche są... :D
(http://img02.staticclassifieds.com/images_tablicapl/311255783_1_644x461_michelin-pilot-alpin-pa4-225-40r18-92-v-xl-mo-dabrowa-gornicza.jpg)
Auto żyje? :evil:
Pochwal się nowym brzmieniem wydechu!
Teraz dopiero zauważyłem post :P
W sumie nie takie nowe brzmienie, trochę już z tym jeżdżę :P
Do tego Stpower nie będzie zadowolony bo na filmiku ST wchodzi powyżej 5k rpm :evil: :stupid:
https://www.youtube.com/watch?v=J3TRBWAHfDg
Dobrze brzmi. Co Ty masz w końcu?
Brzmi naprawdę fajnie. :)
Krótko mówiąc wróciłem do serii... :)
Pozostał tylko decat ;)
Irytowało mnie buczenie ultera...
« Dodane: 05.05.2017, 22:06 »
Jestem ciekaw jak wydech się zachowa po dołożeniu sport katów, co mam kiedyś tam w planie jeśli zostanie na dłużej ST...
Ewentualnie co zamiast środkowych 2 katy i tyle ;)
Jeszcze dwa filmiki mam, na postoju bez obciążenia troszkę słychać metaliczne dźwięki ale dramatu nie ma :D Jest i tak o wiele lepiej jak było ;)
https://www.youtube.com/watch?v=XKSkSoDImuk
https://www.youtube.com/watch?v=9OqSvUpfT94
Decat niestety nie jest dobrym rozwiązaniem (pomijając fakt,ze czuć spaliny i mogą być problemy z Policją/przeglądami) gdyż jest to pierwszy za silnikiem "tłumik" czyli usunięcie go przepuszcza najbardziej metaliczne dźwięki. Dlatego moim zdaniem jeśli chce się uzyskać ładny dźwięk, trzeba modyfikować najdalsze części układu czyli tłumiki końcowe. Montaż katów sportowych to dobry pomysł zwłaszcza jeśli ktoś jeździ jeszcze na fabrycznych, które są już przy pchane lub lada moment skończą swój żywot.
Tak czy inaczej brzmi lepiej niż poprzednio ;) Ale brakuje mi tu bulgotu Vki :)
Decat w ST220 jest jednym z najważniejszych ruchów w kierunku ochrony panewek.
Standardowe dwa duże katalizatory wiszące po obu stronach silnika w odległości kilku centymetrów od bloku i miski olejowej są odpowiedzialne za zbyt wysokie temperatury oleju w tym silniku! A przegrzewanie oleju to krok w kierunku stopniowego zacierania panewek...
Jest to moim zdaniem błąd konstrukcyjny Forda w tym silniku, który nigdy nie został rozwiązany.
Chłodnica oleju częściowo rozwiązuje problem, ale jednak to oryginalne katalizatory są pierwotną przyczyną problemu!
W każdym innym aucie katalizatory są zamontowane już poza komorą silnika, a przynajmniej w większej odległości od bloku.
Więc zamontowanie w ST220 katalizatorów w miejscu środkowych tłumików może mieć sens!
Choć oczywiście trudno przewidzieć jak to dokładnie wpłynie na dźwięk - dlatego kibicuję caqerrowi w jego planach zamontowania katalizatorów w miejscu środkowych tłumików :)
Kataliatory są zamontowane blisko głowicy, bo wtedy działają najskuteczniej. Prawdopodobnie inaczej silnik nie spełniłby norm spalin (dla nowych aut). Niemniej nasze normy "przeglądowe" powinien spokojnie spełnić z katalizatorami zamontowanymi dalej.
« Dodane: 06.05.2017, 02:21 »Cytat: caqerr w 05.05.2017, 22:00Jestem ciekaw jak wydech się zachowa po dołożeniu sport katów, co mam kiedyś tam w planie jeśli zostanie na dłużej ST...
Ewentualnie co zamiast środkowych 2 katy i tyle
Brzmieniowo to nie będzie raczej zmiana w dobrym kierunku. Spodziewałbym się sporo metalicznych dźwięków. Szczególnie, gdy tłumiki końcowe kasują Ci większość niskich tonów.
U mnie przy konfiguracji ze sportowymi katalizatorami, bez środkowych tłumików i z końcowymi tłumikami kasującymi większość basu dźwięk był bardzo zły.