Fordtuning.pl

My, nasze auta i nasze inicjatywy => Nasze Fordy => Zaczęty przez: GaBB w 26.05.2010, 16:19

Tytuł: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 26.05.2010, 16:19
To i ja napiszę trochę o swoim autku.
Jest to Mondeo MK3 kombi z 2004 roku. Kupiłem go w lutym tego roku.
Silnik to 2.0 TDCi 130km. Teraz jest 151km i 351 bez wirusowania. Od 2 dni wzmocniony testowo redboxem z V-Techu - jeszcze nie hamowany. Docelowo będzie montowany chip z RTS'em.

Jest i chip RTS.

Aktualnie moje Moneo legitymuje się: 170 km i 424 Nm

Przebieg na chwilę obecną to 113 000 km.

Co do wyposażenia:
-dokładany komputer pokładowy
-jasny welur
-radio travelpilot EX (gra zadziwiająco dobrze)
-czujniki parkowania
-cb alan 48+ i antena sunker 119
-dołożone oświetlenie nóg :)
-RTS Chip
-18" felgi :)

Zmiany:
-mojej roboty czarne lampy i halogeny
-grill też czarny matowy (docelowo ramka wokół kratki bedzie oklejona Di-Noc'em carbon)
-mojego projektu dolot

Plany:
-zastanawiam się nad zderzakami z st
-oklejenie lusterek Di-Noc'em carbon
-dołożenie fotochromatycznego lusterka przedliftowego
-wymiana IC
-EGR bypass...ciągle mam wątpliwości
-hybryda...jak znajdzie się ktoś kto się podejmie, nieważne gdzie :)

Plany car-audio:
-wygłuszenie wnętrza
-założenie odseparowanego zestawu na przód z syczkami
-może sub w jakiejś zabudowie w bagażniku...
Z opisu to tyle, autko spisuje się bardzo dobrze. Kupione z pewnych rąk w kraju, bardzo zadbany silnik. W środku muszę wymienić gałkę i mieszek...i myślę nad jasnym podłokietnikiem od ENG'a.

EDIT - stan na 8 czerwca 2011
Kopciuch dostał:
-kompletny zestaw zawieszenia gwintowanego Weitec Hicon GT. (na początek nie tracąc gwarancji zostało dołożone sterowanie twardością wszystkich 4 amortyzatorów)

-Zestaw hamulcowy Brembo (4 tłoczkowy przód i 2 tłoczkowy tył) dedykowany do alfa romeo

-Tarcze nacinane i nawiercane ATM (czyli Mikody - testuję po ich zmianie procesu technologicznego produkowania takowych :) )

-Klocki Ferodo Premier więc bez rewelacji ale ATM je poleca...

-Kompletną tapicerkę poliftowa skórzaną z alcantarą taką jak ma i Oktan ale beżową z elektryką w obu fotelach, grzaniem i wentylowaniem przodu i grzaniem tyłu. Razem z boczkami i podłokietnikiem.

-Oklejenie elementów wnętrza folia Di-Noc Carbon od 3M. Oklejone: listwy w boczkach drzwi (było drewno), ramka zegarka,ramka dźwigni zmiany biegów, elementy w kole kierownicy.

-Nowe felgi 18" cali Ronal (w instrukcji sygnowane logiem RS forda - o dziwo :P )

-Opony Fulda Carat Extremo 224/40/18 - jak na razie dla mnie bajka :)

Plany na najbliższy czas:

-dołożenie spryskiwaczy lamp (czekają w garażu)

-kolejna wymiana IC'ka

-montaż turbiny HKS T04Z

-Wystrojenie tak, żeby się nie rozpadło...

Zdjęcia tego co jest umieszczę w najbliższym czasie...




A tutaj fotki :)
Podziękował za uwagę :-P
(http://img63.imageshack.us/img63/3121/p1040622c.jpg)
(http://img80.imageshack.us/img80/7693/p1040621d.jpg)
(http://img130.imageshack.us/img130/5310/p1040620t.jpg)
(http://img179.imageshack.us/img179/3415/p1040619.jpg)
(http://img231.imageshack.us/img231/2081/p1040618iu.jpg)
(http://img268.imageshack.us/img268/7774/p1040617b.jpg)
(http://img9.imageshack.us/img9/2997/p1040616z.jpg)
(http://img295.imageshack.us/img295/8281/p1040615.jpg)
(http://img175.imageshack.us/img175/2862/p1040614.jpg)
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :)
Wiadomość wysłana przez: auchim w 26.05.2010, 16:36
niezły bonus z fabryki dostałeś :) dawaj go na hamownie ciekawe co z boxem wypluje. Egr to zło, nie ma nawet co się zastanawiać tylko odłączać od razu, no i jasne wnętrze super,... zaczynam tęsknic za swoim  :/
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :)
Wiadomość wysłana przez: eng w 26.05.2010, 17:32
Wnętrze lux ;) dobór kolorów jak i wyposażenie jest ok. Co do ilości koni ciężko mi uwierzyć w taki bonus od fabryki. Może poprzedni właściciel go chipował? Gdzie robiłeś pierwszy pomiar na hamowni?
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :)
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 26.05.2010, 19:27
ja od fabryki mialem 154km i 320nm ;)

« Dodane: 26.05.2010, 19:28 »

ale to wina wtrtyskow ktore lały
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :)
Wiadomość wysłana przez: T w 26.05.2010, 19:55
Fajnie mu przód zrobiłeś.  8) Teraz aż się prosi o dymione kierunki i lekkie przyciemnienie tylnych świateł. No i ciemne felgi by się też przydały. A co do wnętrza to nie myślałeś, żeby poszukać beżowego przedniego schowka i plastiku pod kierownicą od strony kierowcy?
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :)
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 26.05.2010, 20:57
Auto chipowane nie bylo nigy. Jak mówiłem - znam jego historie :) Pierwsze hamowanie podczas zlotu w kryspinowie. 146km i 341 nm. Tyle dala fabryka.
Minimalnie przelewające wtryskiwacze dały jedna falkę na wykresie która wyeliminowala zmiana dolotu.
Teraz przed chipem ma te 151 km i 351 nm.
ZObaczymy co dalej :)

-co do jasnych elemantow typu schowek i pod kierownica - myślałem ale brudzenia sie boje, ale jak się trafi do kupienia to nie wykluczam takiej opcji.
-dymione kierunki dojda pewnie mimo, ze te pomarancze mi sie podobaja, lekkie przyciemnienie lamp z tylu tez zacny pomysl :)
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :)
Wiadomość wysłana przez: KLUSEK w 26.05.2010, 21:29
Masz jasne fotele a boisz się brudzenia plastykowego schowka ? :D
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :)
Wiadomość wysłana przez: T w 26.05.2010, 22:05
Cytat: GaBB w 26.05.2010, 20:57
-co do jasnych elemantow typu schowek i pod kierownica - myślałem ale brudzenia sie boje, ale jak się trafi do kupienia to nie wykluczam takiej opcji.
To się wcale nie brudzi, Darek tym wszystkich straszy, ale ostatnio okazało się, że po prostu nie ma w garażu bieżącej wody. ;)

« Dodane: Maj 26, 2010, 22:36:46 »

Cytat: GaBB w 26.05.2010, 16:19
-dołożenie fotochromatycznego lusterka przedliftowego
Polecam, jak się człowiek przyzwyczai to potem jazda autem z normalnym lusterkiem wręcz denerwuje, bo ciągle coś razi w oczy. ;)

Cytat: GaBB w 26.05.2010, 16:19
myślę nad jasnym podłokietnikiem od ENG'a.
Nie myśl tylko kupuj, na pewno ożywi wnętrze, a podłokietnik w tym kolorze i w takim stanie co Darka to prawdziwy rarytas. Ja od dwóch lat szukam jasnoszarego (taki był u mnie oryginalnie, niestety pierwszy właściciel go popsuł), niestety bez rezultatu.

« Dodane: 26.05.2010, 22:37 »

PS. Tylko nad tą świnią a la subaru na lusterku bym się zastanowił, to trochę tak jakbyś w sedanie skrzydło z STi zamontował. ;)
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :)
Wiadomość wysłana przez: walus90 w 26.05.2010, 23:17
fajny mdo :P właśnie gdybyś dodał trochę więcej beżowych części wnętrze było by bardziej ożywione :P
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :)
Wiadomość wysłana przez: marctwain w 26.05.2010, 23:21
Taa, ja też lubię jasne wnętrza w ciemnych lakierach. Boczki jasne jeszcze... ;) będzie mniód
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :)
Wiadomość wysłana przez: weksla w 26.05.2010, 23:40
no no Gabb ładnie wyszło
przypomina mi takiego bandziora:)
Chodź powiem Ci (moja osobista sugestia) że w tak stylizowanym mondeo to jak byk pasowałby mi zderzak przedliftowy heheh:)
Nie wiem ale tak jakoś mi pasuje
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :)
Wiadomość wysłana przez: eng w 27.05.2010, 09:26
Cytat: marctwain w 26.05.2010, 23:21
Taa, ja też lubię jasne wnętrza w ciemnych lakierach. Boczki jasne jeszcze... ;) będzie mniód

Mam takie w kolorze beżowym progi do wnętrza jakby co:D
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :)
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 27.05.2010, 09:45
Darku - mail poszedł :)
Co do świnki...od lat wieeeelu z marka subaru jestem związany. Przez długi czas samochodowo i wyścigowo,rajdowo samemu a teraz juz bardziej emocjonalnie. Turbo-swinia ukazuje tylko,ze w srodku jest miłośnik/uzytkownik/pasjonat subaru. Wiec pasuje do kazdego auta...na na swoich subaru swinki mialem i tak jakoś zostało :) Się wytłumaczyłem :) I wg mnie nie jest to tak jak skrzyło od sti w sedanie :)
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 28.05.2010, 22:50
I stało się... :-D
zmiany wirusowe.
Mondek miał 146 km i 341 nm - to seria
Z ostatecznie ustawionym stożkiem i dolotem - 156 km i 379 nm.
I po Chipie podstawowym - 170 km i 424 nm
Drugi program nazwany Killerem - będzie się stroił po wymianie IC i paru drobiazgach :D

Wykresy:
Pierwszy - ze zlotu w Kryspinowie...całkowita seria
(http://img708.imageshack.us/img708/4209/hamownia9.jpg)
Drugi - tam sa dwa naniesione i opisane...po dolocie i po dolocie + chip
(http://img28.imageshack.us/img28/2406/wykresl.jpg)
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: T w 28.05.2010, 22:52
Ładne wartości maksymalne, ale skąd ta górka na wykresie?
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 28.05.2010, 22:52
kurfa jakim cudem masz 424nm ? :O mi ledwo 390 zrobili ... nie no ide utopic moje auto
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: T w 28.05.2010, 22:55
Cytat: wojoo w 28.05.2010, 22:52
kurfa jakim cudem masz 424nm ? :O mi ledwo 390 zrobili ... nie no ide utopic moje auto
Mogę mu zrobić miejsce koło mojego w krzakach. ;) Będzie miało kumpla do pogadania.
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 28.05.2010, 22:56
Nikt nie wie dlaczego jest górka...bedziemy ja z Heko niwelować przy następnym strojeniu :)
No ja też nie wiem dlaczego to taki moment :P Ale nie będę narzekał...
Nie widziałem 2.0 z takimi wynikami...ale może istnieje :P
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 28.05.2010, 22:56
nie niemozliwe ...:) zhamuj na vtech :) poza tym ten wykres to jest bardzo nieladny ...  w serii miec 370nm ? nie uwierze :) cos ta hamownia do kitu :P
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 28.05.2010, 22:57
To było hamowane na vtechowskiej hamowni...u Heko...dzis :) bylismy razem z Weksla...potem Weksla dopisze co moj dolot dal u niego :)
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 28.05.2010, 22:59
to powiem szczerze ze zawiodlem sie na heko troche ... niepowinien cie wypuscic z takim wykresem ;)

« Dodane: 28.05.2010, 22:59 »

ale tak czy siak cos dziwne - moze nie jest jeszcze dobrze ustawiona ta hamownia ? w koncu jest nowa wiec wszystko mozliwe :]
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 28.05.2010, 23:02
Powtarzalność wyników - wzorowa. Hamowaliśmy dziś 3 samochody. Wszystkie wyniki się sprawdzały. I seryjne/poprzednie moce aut też zgodne z wcześniejszymi hamowaniami.
Więc hamownia dobra :P
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 28.05.2010, 23:03
no to masz popsuty silnik :D
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 28.05.2010, 23:07
Nigdy nie sadziłem, że popsucie będzie mnie tak cieszyć :D
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 28.05.2010, 23:19
podjechalbys do kreatora w warszawie i kazał shamowac ... zdziwili by sie i to mocno! mi powiedzieli ze 390nm to jest niesamowity wynik ... raczej rzadkosc w mondeo <lol>
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 28.05.2010, 23:20
Jak będę w wawie to mozna :) czemu nie :)
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: weksla w 29.05.2010, 02:23
Wojoo zaraz cię zadziwię moim idealnym wykresikiem. Poczekaj:)
A jeśli chodzi o hamownie, to najnowsze dziecko V-techu, powtarzalność wyników 100%. Mnie hamował heko 3 razy za każdym razem idealnie to samo. Różnica może 0,5ps i 2-3Nm
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 29.05.2010, 03:21
pfff te wasze wykresy hehe :D poczekajcie az bede mial wieksze turbo :)
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 29.05.2010, 09:54
Wieksze turbo mówisz? - no będę czekał :D
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: weksla w 29.05.2010, 11:16
Wojoo z tym turbem, to jest nie tak różowo, to że akurat zaskoczy i będzie Ci działać to są takie szanse jak miał przykładowy żyd na gestapo:)
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: T w 29.05.2010, 11:19
Dlaczego miałoby nie działać?
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: weksla w 29.05.2010, 11:41
Ja nie mówię że nie będzie działać jednak taka turbinka nie zawsze chce współgrać, wszystko zależy od jej wykonania
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: walus90 w 29.05.2010, 12:35
gabb :p co to za wykres !!! ;p nie chce mi się wierzyć :P
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 30.05.2010, 09:45
No wykres jest fajny poza tym, że pofalowany a nie jak u Sławka...Ale to się dopracuje :)
Poza tym, autem się teraz arcy przyjemnie jeździ, a jak przyspiesz :P

A Btw...teraz sie okazało...bo przypomniałem sobie :P Te dwa wykresy pochodzą z tej samej Hekowej hamowni :) chyba, że od zlotu sobie zmienił :P
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: walus90 w 31.05.2010, 18:07
przyspieszenie to on na pewno ma :P i to potężne :)
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 09.06.2010, 20:29
Przyspiesznei ma : zgadza się.
Każemy polecam zmiane dolotu u siebie! zdecydowanie!

A u mnie już ze zmian:
-połokietnik jasny dzięki Eng'owi
-listwy progowe jasne dzieki Eng'owi
-Felgi 18" najpiękniejsze z możliwych fordowskich wg. mnie :D
zdjęcia niebawem dorzuce. Muszę tapicerke wyprać :)

No i Ciągle trwa projekt z IC
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: weksla w 09.06.2010, 20:56
Cytat: GaBB w 09.06.2010, 20:29
-Felgi 18" najpiękniejsze z możliwych fordowskich wg. mnie :D

ehhh Marcin ładne sa ale czy ja wiem czy najpiękniejsze ;)
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: eng w 09.06.2010, 23:15
Cytat: weksla w 09.06.2010, 20:56
ehhh Marcin ładne sa ale czy ja wiem czy najpiękniejsze ;)

Zgadza się  :D hehe.....są ładniejsze hehe
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 10.06.2010, 00:25
Wg. mnie są :) A mają podstawową zaletę - sa moje i w moim mondeo co automatycznie czyni je najpiękniejszymi z możliwych :)
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: weksla w 10.06.2010, 07:04
No i dobrze że tak mówisz:)
Każdy lubi to co ma:)
Tytuł: Odp: GaBB'owy MK3 :) prawie ST :P 170 km / 424Nm :D
Wiadomość wysłana przez: eng w 10.06.2010, 09:02
No to może teraz na wzór Sławka strzelisz im polerkę ;>?
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 08.06.2011, 21:37
EDIT w pierwszym poście :)
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 08.06.2011, 22:10
Cytat: GaBB w 26.05.2010, 17:19-montaż turbiny HKS T04Z

kiedy montujesz?

ile płaciłeś za kolektor?

Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 08.06.2011, 22:29
montaż w połowie lub pod koniec lipca.
Kolektor jeszcze się tworzy - dlatego taki termin. Robi go firma Skunk2 Racing więc jakość powinna być na mocno wysokim poziomie :)
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: weksla w 08.06.2011, 22:57
czekam z utęsknieniem na efekty i przede wszystkim fotki, w szczególności hamulców.
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: bas87 w 08.06.2011, 23:34
No powiem ci Gabb ze go wczoraj widziałem na Starowiślnej niestety tylko przez chwile bo tramwajem jechałem  i robi wrażenie z daleka :D. Czekam na fotorelację.
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 09.06.2011, 13:38
a dziękuję - fakt - trochę zyskał na atrakcyjności :P
Będzie fotorelacja :D myślę, że już w weekend :)
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: bas87 w 09.06.2011, 16:34
Cytat: GaBB w 09.06.2011, 13:38
a dziękuję - fakt - trochę zyskał na atrakcyjności :P
Będzie fotorelacja :D myślę, że już w weekend :)

to czekam:)
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: T w 11.06.2011, 01:26
Ładnie działasz. Napisałbyś coś więcej o tych hamulcach. No i jak się sprawuje zawieszenie. ;)
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 11.06.2011, 06:50
Zaciski to takie jak te:
(http://img194.imageshack.us/img194/3865/1653848219.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/194/1653848219.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Dorobione mocowania do mondka - wycinane ze stali konstrukcyjnej przez gościa z okolic Grudziądza.

Tył taki:
(http://img862.imageshack.us/img862/3763/1651235996.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/862/1651235996.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

I tak samo dorobione mocowanie.
Rozmiar tarcz pozostaje bez zmian - wg. mnie to dobrze. A różnica w hamowaniu jest potworna! Sądzę, że jest tekże lepiej niż z zaciskami z foki st225. Ale nie wiem - nie jechałem w hamującym mondkiem w takim setupie :)

Co do zawieszenia. Jeździ się bardzo dobrze, bałem się dużej utraty na komforcie prowadzenia i podróżowania (tutaj bardziej o odczucia mojej Żony która też tym autem jeździ :) ) ale okazało się być bardzo znośnie. Auto jest o wiele sztywniejsze, "ręką" lub trzymając za reling już się mondkiem "bujać" na boki nie da...Jest to bardzo odczuwalne w prowadzeniu.
Czekam jeszcze na nowe nakrętki do ustawiania zawieszenia - seryjnie weitec daje wykonane o zgrozo z tworzywa...Zamówiłem sobie takie z ocynkowanej stali. Mają się nie zapiekać i być bardziej wytrzymałe.
Także na razie przód lekko uniesiony na ile się dało beż nowych nakrętek - około -50mm.
Na razie nie ma takiej potrzeby w sumie ale ciekaw jestem jak będzie się sprawowała ta dorobiona regulacja twardości w każdym amorze. Dla mnie to czarna magia ale ponoć ma działać :)
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: T w 11.06.2011, 13:05
Zaciski wyglądają świetnie, ale trochę dziwię się, że nie pokusiłeś się o dorobienie adapterów od razu pod większą tarczę (np. właśnie tą z Focusa). Efekt na pewno byłby jeszcze lepszy. :)

Co do zawieszenia, to ciekawi mnie jak będzie z trwałością.
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 11.06.2011, 13:50
CO do trwałości zawieszenia - ciekawi mnie to samo :P no ale ktoś musiał spróbować :) Nie widziałem po forach MK3 kombi z gwintem :P A już na pewno nie weitec'iem - może właśnie kwestia (teoretycznie) porządnego producenta przełoży się na trwałość...mam nadzieję.

Co do adapterów i większych tarcz. Zawsze można to zrobić, koszta nie powalają na szczęście. A wcześniej kupiłem komplet mikody i ferodo a potem pojawiła się wizja zacisków. Dlatego do czesu zabicia tych tarcz/klocków będzie tak jak jest.

Natomiast jako ciekawostka komplet seryjnych ceramicznych tarcz + zaciski + klocki z audi q7 v12 TDI u jednego z handlarzy kosztują 2800 zł. przebieg ponoć 19 tys km...tarcz i klocków. Auto miało 140 tys. Nie wiem nawet jaki to ma rozmiar i czy da sie upchac do mondeo ale wydawało mi się, że ceramiczne tarcze = astronomiczna cena...a tu niespodzianka...
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: weksla w 11.06.2011, 15:00
no wygląda to gabb całkiem fajnie, ale nadal prosze o zdjęcia samego auta z założonymi zaciskami, fotelami, felgami itp.
Co do samego hamowania to nie wiem czy na brembo będzie lepiej czy gorzej, trzeba to poprostu porównać. Dla mnie na zaciskach z foki w porównaniu do seryjnych jest niebo a ziemia. teraz w końcu mam hamulce:D
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 11.06.2011, 16:43
Zdjęcia będą jak na spokojnie wrócę do Krakowa. Jutro wracam to w poniedziałek robię fotki - do tego koła trzeba zdejmować, żebyś Sławku dokładnie mógł zobaczyć :)

A na brembo musi być lepiej z prostego powodu - zaciski z foki są (chyba) jednotłoczkowe tylko większe niż te w mondeo. A te brembo to 4 tłoczki na tarczę...z fizyką się nie dyskutuje :P musi być lepiej :)
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: weksla w 11.06.2011, 20:02
no masz racje cztery tłoczki to nie jeden. w takim razie czekam na foty
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 12.06.2011, 22:11
A jaka jest charakterystyka hamowania? Bo to jest wg mnie bolączka Mondeo. Ogólnie pewnie Mondeo i miałoby świetne hamulce, gdyby nie trzeba było tak mocno naciskać pedału hamulca. W VAGach jakimi jeżdżę firmowo lekko naciskam hamulec, a auto już porządnie nurkuje. W Mondeo niestety tak nie jest. Ponoć w autach po drugim lifcie jest lepiej, ale tak tylko słyszałem - nie miałem okazji sprawdzić.
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: T w 13.06.2011, 04:07
Cytat: GaBB w 11.06.2011, 16:43
A na brembo musi być lepiej z prostego powodu - zaciski z foki są (chyba) jednotłoczkowe tylko większe niż te w mondeo. A te brembo to 4 tłoczki na tarczę...z fizyką się nie dyskutuje :P musi być lepiej :)
Fizyka mówi przede wszystkim, że przy większej tarczy mamy większa dźwignię (klocek działa na tarczę w większej odległości od osi obrotu) no i oczywiście większa pojemność cieplną.

Wielotłoczkowy zacisk poprawia z kolei równomierność docisku klocka do tarczy no i bardziej efektywne powinno być też odprowadzanie ciepła z klocka. Nieco podobny efekt (ale oczywiście odpowiednio mniejszy) da też większy zacisk, z większym tłoczkiem, ale nadal pojedynczym.

Mniemam, że przy wielotłoczkowych zaciskach i zwykłej tarczy feeling hamulców będzie lepszy, ale jednak hamulce z ST225 dużo trudniej będzie przegrzać. Warto byłoby to sprawdzić w praktyce, ale ciężko to niestety zrobić, bo po mocnym przegrzaniu tarcz i klocków nadają się one często tylko do śmieci. Tak czy siak najlepszym rozwiązaniem byłby oczywiście wielotłoczkowy zacisk + większa tarcza. :)

Cytat: Polarny w 12.06.2011, 23:11Bo to jest wg mnie bolączka Mondeo.
Co kto lubi. ;)

Cytat: Polarny w 12.06.2011, 23:11Ogólnie pewnie Mondeo i miałoby świetne hamulce, gdyby nie trzeba było tak mocno naciskać pedału hamulca.
Nie miałoby, bo serie bardzo łatwo przegrzać.
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 13.06.2011, 19:39
Cytat: Tomasz w 13.06.2011, 04:07
Fizyka mówi przede wszystkim, że przy większej tarczy mamy większa dźwignię (klocek działa na tarczę w większej odległości od osi obrotu) no i oczywiście większa pojemność cieplną.

Cytat: Tomasz w 13.06.2011, 04:07
Nie miałoby, bo serie bardzo łatwo przegrzać.

No i w sumie nic dodać nic ując. Ja w Skodzie mam chyba 280mm, w Mondeo 300mm i fizyka mówi jedno, praktyka pokazuje drugie.
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: T w 13.06.2011, 20:23
Cytat: Polarny w 13.06.2011, 20:39No i w sumie nic dodać nic ując. Ja w Skodzie mam chyba 280mm, w Mondeo 300mm i fizyka mówi jedno, praktyka pokazuje drugie.
Też jeżdżę Octavia, która ma 280 mm (ale jest lżejsza od Mondka o ok. 200 kg). Jej hamulce są obiektywnie mimo wszystko trochę gorsze od serii w Mondeo, chociaż w pierwszej chwili wydają się strasznie ostre.

A Ty jakie masz wrażenia?
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 13.06.2011, 20:37
No jak juz wcześniej pisałem mam dokładnie odwrotne.
Niemniej własnie z tą wagą należy pamiętać, bo każdy kilogram jest istotny, a Octavie są dużo lżejsze.
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 13.06.2011, 22:29
A ja dotarłem na spokojnie do Krakowa - jutro dzień zapchany ale może wieczorem wreszcie zdjęcia porobię :)

Co do zachowania hamulców - nie wiem czy któryś z was prowadził jakiegoś renaulta? :) teraz moje mondeo podobnie sie zachowuje - czyli hamulec "łapie" wysoko, nawet bardzo i trzeba się przyzwyczaić. Ale jest o niebo lepiej...

Idąc za radą Tomasza dzwoniłem dziś do gościa który robił i jarzma mocujące zaciski i będę przy najbliższym wyjeździe w jego strony go nawiedzał i będzie tworzył jarzma pod tarcze 320mm - żeby były na przyszłość :P Tyle, że w ofercie ATM nie widziałem tarcz do focusa 320mm...ale może źle szukałem...
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 17.06.2011, 21:40
Zdjęcia panie!
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: Jendrekmak w 03.07.2011, 22:42
a jaka średnica tarcz była w tej alfie? bo zaciski no i klocki są robione pod konkretną średnicę tarcz więc pasują albo 300 albo 320 albo oryginał alfy (jeśli jest innej średnicy)?
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: T w 04.07.2011, 00:26
Cytat: GaBB w 13.06.2011, 23:29Idąc za radą Tomasza dzwoniłem dziś do gościa który robił i jarzma mocujące zaciski i będę przy najbliższym wyjeździe w jego strony go nawiedzał i będzie tworzył jarzma pod tarcze 320mm - żeby były na przyszłość
Tylko pamiętaj o balansie przód-tył. Jeśli teraz jest ok, a dasz większe tarcze tylko z przodu, to może się popsuć, a nie mam pojęcia czy da się to jakoś wyregulować przy sensownych kosztach. Ale to raczej wiesz. ;)
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 05.07.2011, 20:54
Najgorsze jest to, że człowieka zazwyczaj zżera ciekawość "a może będzie lepiej?" :) Prawda jest taka, że różnica jest kolosalna i przy różnych dziwnych manewrach, jak sprawdzałem czy mi na przykład auta bokiem nie obróci jak wcisnę pedał hamulca, samochód zachowuję się przewidywalnie i stabilnie. Ponoć lepsze jest wrogiem dobrego i pewnie masz rację, że mógłbym więcej spierniczyć niż poprawić :) W tym momencie i tak finanse zweryfikowały jakiekolwiek dalsze plany z hamulcami - zostaje jak jest.

Cytat: Jendrekmak w 03.07.2011, 23:42a jaka średnica tarcz była w tej alfie?
W alfie tarcze 310mm - u mnie założone 300mm + oczywiście klocki od alfy :P
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: T w 09.07.2011, 13:18
Cytat: GaBB w 05.07.2011, 21:54Ponoć lepsze jest wrogiem dobrego i pewnie masz rację, że mógłbym więcej spierniczyć niż poprawić
No właśnie, skoro jesteś zadowolony z obecnego efektu, to może lepiej zostawić tak jak jest...

Cytat: GaBB w 05.07.2011, 21:54W alfie tarcze 310mm - u mnie założone 300mm + oczywiście klocki od alfy
A z tyłu?
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 14.07.2011, 22:09
Niestety nie mogę edytować swojego pierwszego postu z opisem więc tutaj:
EDIT (stan na 14 lipca 2011)
-Z racji eksplozji lewego przedniego zacisku :( - niech żyją "okazje" z allegro jak się okazuje, musiałem wrócić na dni parę do seryjnych zacisków
-Skończony projekt car audio na moje potrzeby:
      -przód Infinity Reference 6020 (zestaw odseparowany 165mm), tweetery w słupkach przednich
      -tył JBL GTO 938 (6x9 trójdrożne)
      -wzmacniacz Blaupunkt GTA 460 (4 kanały po 90W przy 2 ohmach)
      -Kable Hollywood Energetics (zestaw zasilający + sygnałowe + głośnikowe)
      -wygłuszenie drzwi matami APP + własnoręcznie robione dystanse do przodu i tyłu
-Zawieszenie z przodu wyregulowane tak jak chciałem :) Zdjęcie mondka z profilu jutro :)

Fotki z dziś:

(http://img577.imageshack.us/img577/1607/20110711044.jpg)
(http://img88.imageshack.us/img88/7820/20110711045.jpg)
(http://img200.imageshack.us/img200/1372/20110713046.jpg)
(http://img818.imageshack.us/img818/6374/20110713047.jpg)
(http://img233.imageshack.us/img233/6267/20110714048.jpg)
(http://img221.imageshack.us/img221/2089/20110714049.jpg)
(http://img98.imageshack.us/img98/6024/20110714050.jpg)
(http://img198.imageshack.us/img198/2346/20110714051.jpg)
(http://img804.imageshack.us/img804/8097/20110714053.jpg)
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 14.07.2011, 22:19
O panie... coś widze ze sie ruszyło w twoim wątku ;)

1: Maty do wygłuszenia 1 klasa ;) chociaż okleiłeś nie najgorzej :)
2: Zaciski od alfy super!


P.S To gdzie teraz jesteś... za granicą czy w PL?
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: T w 14.07.2011, 22:25
Cytat: GaBB w 14.07.2011, 23:09wygłuszenie drzwi matami APP
Zaślepiłeś czymś te duże otwory montażowe, czy tylko maty tam dałeś?
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: Lasko1990 w 14.07.2011, 22:42
Jesteś na wyjeżdzie służbowym i robisz samochód ?? Trochę dziwne... Chyba jednak chcesz mnie zrobić w chuja i zwodzić ze zwrotem tych sprężyn...bo piszesz mi że jesteś w Holandii a tu nagle widzimy piękne foty z garażu jak działasz przy swoim aucie...czyżby zwrot trwał tyle co rok temu za stożki ??

ps. znajdż jakieś fotogeniczne miejsce w Holandii aby foty były ciekawe.
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: weksla w 14.07.2011, 23:04
ooo a co to się stało z zaciskami?
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 14.07.2011, 23:05
wojtek czytaj :)
zaciski sa seryjne całkowicie + mikody
A maty? Tanie a różnica jest :)
Jak założę ponownie zaciski od alfy to dopstrykam fotki. Na razie zdjęcia gwintu chciałem wrzucić :)
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: T w 14.07.2011, 23:28
Cytat: GaBB w 15.07.2011, 00:05A maty? Tanie a różnica jest
GaBB, konkrety, konkrety. Co zrobiłeś z otworami montażowymi? Co w środku drzwi? Na fotkach widać niewiele...
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 14.07.2011, 23:38
Otwory montażowe - blacha wyprofilowana pod kształt boczków, przynitowana a w miejscu gdzie z przodu jest silnik od otwierania szyb przykręcona. Na to maty. Środek drzwi odtłuszczony z tego syfu antykorozyjnego i naklejone maty z wyłączeniem miejsca gdzie jest szyna/profil (wzmocnienie/prowadnica szyby?). Starałem się robić to dokładnie ale robiłem to po raz pierwszy... Ale z efektu jestem bardzo zadowolony.

Cytat: Lasko1990 w 14.07.2011, 23:42Jesteś na wyjeżdzie służbowym i robisz samochód ??
No bez przegięć Lasko :) - ustaliliśmy po jakim czasie się kontaktujemy i działamy dalej jeśli nie uda Ci się sprzedać sprężyn. Jak masz jakieś wątpliwości to pisz do mnie via mail/gg/pw a nie śmieć mi w wątku :)

Cytat: weksla w 15.07.2011, 00:04ooo a co to się stało z zaciskami?
Lewy przedni się rozszczelnił i przestał działać jak wracałem do domu i dlatego na czas naprawy/zakupu nowych musiałem wrócić do seryjnych.

Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: T w 14.07.2011, 23:55
Cytat: GaBB w 15.07.2011, 00:38Otwory montażowe - blacha wyprofilowana pod kształt boczków, przynitowana a w miejscu gdzie z przodu jest silnik od otwierania szyb przykręcona. Na to maty. Środek drzwi odtłuszczony z tego syfu antykorozyjnego i naklejone maty z wyłączeniem miejsca gdzie jest szyna/profil (wzmocnienie/prowadnica szyby?).
To całkiem porządnie to zrobiłeś. Choć ja jestem jeszcze zwolennikiem pianki akustycznej do środka. ;)
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 14.07.2011, 23:58
No ale jak pisałem - pierwszy mój kontakt z car audio i czytając fora wyszło mi, że trzeba usztywnić i wytłumić...Ciekawe czy przeciętny człowiek usłyszałby różnicę jeszcze z pianką - notabene jak wtedy z jej namakaniem? Woda się nie dostaje do wnętrza drzwi? A przynajmniej wilgoć?
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: hashenty w 15.07.2011, 05:53
Wrzuć koniecznie fotkę, którędy prowadziłeś przewody do tweeterów, bom strasznie ciekawy.
Znaczy będę robił u siebie to samo, tj montaż odseparowanego zestawu na przód. No i pokaż słupki.
Najlepiej z pozycji kierownika i zza foteli, żeby było 2 słupki widać. Poka poka poka.
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: GaBB w 15.07.2011, 12:12
Kable do tweeterów poprowadziłem w tym gumowym wężu który idzie do drzwi. Przy konstrukcji samochodu jest kostka - tam wierciłem żeby zmieścić przewody przy kostce - nie wiem czy to najlepszy pomysł, pewnie da się lepiej a tego na zdjęciu CI nie za bardoz mam jak pokazać :) Ale fotki słupków z tweetereami wrzucę.
Tytuł: Odp: GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi
Wiadomość wysłana przez: T w 15.07.2011, 14:17
Cytat: GaBB w 15.07.2011, 00:58Ciekawe czy przeciętny człowiek usłyszałby różnicę jeszcze z pianką
Ja słyszę, ale zajmowałem się trochę zwykłym audio, oczywiście amatorsko. Z car audio mam taki sobie kontakt, bo jak dla mnie to zawsze źle brzmi. :)

Cytat: GaBB w 15.07.2011, 00:58Woda się nie dostaje do wnętrza drzwi?
Zawsze masz wodę w drzwiach podczas deszczu, po to są w nich otwory odpływowe. Ja gąbki nie dawałem dużo, tylko trochę tu i tam "na słuch". U mnie dużo dała niewielka ilość gąbki bezpośrednio za głośnikiem, skasowało irytujące "huczenie", charakterystyczne dla za słabo wytłumionych kolumn.