W drodze z katowice do krakowa coś stało się mojemu ST, po dojechaniu na miejsce zaczął wypadać zapłon na wolnych obrotach. Po zaglądnięciu pod maskę okazało się, że zbiorniczek płynu chłodniczego jest pusty (było pełno jak wyjeżdzałem z kato) a z wydechu leci biały dym (para) w ilościach większych niż normalnie.
przebieg 120 tys, zmodzony na 280KM 460NM od 3 lat
Dodam, że do krakowa jechałem dość szybko, parę razy rozpedzilem sie do 230-240 ale temp oleju nie przekroczyla nawet połowy skali.
Co obstawiacie? Uszczelka pod głowicą? Blok (tuleje cylindra)? Czy coś innego? :(
Nie dowiesz się bez rozebrania silnika. Można gdybać...
Zacznij od turbo, które chłodzone jest "wodą". Miałem takie objawy. Okazało się, że turbo brało "wodę" przez pęknięty korpus. Po zakręceniu dopływu "wody" turbo przestało kopcić.
Ja też stawiam na turbo.
Tomasz w tym silniku również bardzo prawdopodobne są tuleje lub blok. Ale to wiadomo czarny scenariusz. Sam go doświadczyłem.
Uuu. A jak z olejem? Bierze?
Cytat: weksla w 19.12.2015, 06:29bardzo prawdopodobne są tuleje
Przy pękniętej tulei straciłby kompresje na tym cylindrze i w efekcie spora ilość niespalonego paliwa dostawałaby się do wydechu i tam dopalała, czyli raczej dałoby to dymienie na ciemno.
A co do pękniętego bloku, to oczywiście różnie może być...
Eeee to jest tak male pękniecie tulei ze nie traci tak bardzo na kompresji . Ale może być tez turbo , trzeba sprawdzić , zapraszamy do Pszczyny .
Zacznij od diagnozy przewody lekko przetarte lub mała dziuro i gotowe ,potem sprawdz chłodnice jakiś 2 razy wymieniałem jakieś kiepskie są a potem dopiero uszczelk pod głowica czy coś a para leci w zimę ;)
pęknięta tuleja ;)
Dopytam sie tutaj. Mam delikatny wyciek plynu chlodzacego, ale test na zwartosc spalin w plynie wyszedl negatywny na szczęście ;-)
Natomiast mechanik podejrzewa okolice turbiny, bo mu w tamtym rejonie troche plynem smierdzialo - co moze byc powodem? Uszczelka jakas czy cos powazniejszego?
Wyciek czy ubytek? Wymieniałeś rozrząd? U mnie miałem nieszczelność przy pompie wody.
Źle sie wyraziłem - ubywa płynu, ale nie mozemy zlokalizować miejsca gdzie może uciekać - uszczelka pod głowica czy tez pęknięta tuleja to nie jest, bo nie ma CO2 w płynie. Nie widać też nigdzie sladów wycieku, ale tak jak napisałem, mechanik podejrzewa okolice turbiny bo mu w tamtym rejonie pachniało płynem chociaż śladów wycieku nie widać.
Rozrząd zmieniany niedawno, pompa wody wymieniona, sladów wycieku w pobliżu nie stwierdzono ...
Jest to jaknajbardziej prawdopodobne. Turbo jest chłodzone płynem injest tam obieg płynu przez taki meetalowy przewód na którego końcach są miedziane podkładki/uszczelki. Może gdzieś tam...
Mozna te uszczelki/podkladki jakos luzem kupic?
Pewnie. To zwykłe miedziane podkładki. Trzeba mieć tylko na wzór. Można też w Aso bo figurują pod swoim numerem katalogowym tylko że przelicznik w Aso to pewnie z 10 do 1 :)
Chłodnica,uszczelka pod głowica albo przewody.Podjedz gdzieś do serwisu niech sprawdzą czy nie masz spalin w płynie chłodniczym. Lepiej nim nie jezdzij bo rozwalsiz glowicą i pilnuj płynu.
Steveno - pisałem już że był robiony test na zawartośc spalin w płynie i wyszedł negatywnie, czyli defacto pozytywnie wyszło ... ;-)
Ubytek płynu jest bardzo mały - tygodniowo robię normalnie po małej mieścinie ok. 200-250km i w ciagu tygodnia ubywa mi tak na ok 1cm w zbiorniczku wyrównawczym.
sprawdz wycieki (sorka nie doczytałem).Przy uszcelce też czasem zaczyna sie od małych obytkó a potem dużo.
Cytat: MAG w 29.02.2016, 14:04tygodniowo robię normalnie po małej mieścinie ok. 200-250km i w ciagu tygodnia ubywa mi tak na ok 1cm w zbiorniczku wyrównawczym.
To dużo, musisz znaleźć wyciek.
sprawdz czy ubywa przy ostrej jezdzie czasem przy spokojnej jezdzie nie ubywa a przy pałowaniu ubywa
Jeśli przy spokojnej jezdzie jest constans a przy pizdzie ubywa to sprawdzcie dobrze chlodnice. Znam to z autopsji.
MAG jeździ raczej bez szaleństw, wnioskując z tego co napisał, więc wyciek powinien być widoczny.
Bede za chwile demontowal belki bagaznika z dachu, to sprawdze ile ubylo w tym tygodniu. Najgorsza sprawa, to to ze mechanicy nie znalezli nigdzie sladu wycieku, a jedynie w okolicy turbiny byl wyczuwalny zapach (smrod) plynu, ale zero jakichkolwiek sladow wyciekow.
Witam Jaka jest główna przyczyna pękania tulei?
za wysoka temperatura czy uboga mieszanka?.
Zbyt wysoka temperatura jest skutkiem zbyt ubogiej mieszanki
Bylem dzisiaj w serwisie Forda u mnie w wiosce i powiedzieli mi ze robia jakis specjalny test wysokiego cisnienia zeby znalesc nieszczelnosci w ukladzie chlodzenia - umowilem sie na przyszly tydzien, to w razie czego bede wiedzial co wymienic lub naprawic jak przyjade do Polski na Wielkanoc.
Witam.
U mnie tez ubywa płyn chłodniczy, dzisiaj namierzyłem jedno miejsce wycieku, które znajduje się na połączeniu wężyka z głowicą z prawej strony głowicy wężyk dalej idzie do zbiorniczka płynu.
( sorki za linki ale nie chce mi wstawić fotek)
https://drive.google.com/file/d/0B9U8IeFEWimQYzl6bE1kTjk5d1k/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B9U8IeFEWimQQnpGazBGbTJDX3c/view?usp=sharing
Pytanie do was, czy wiecie jak to jest uszczelnione przy głowicy? dzisiaj w desperacji chciałem sprawdzić i po odkręceniu paru gratów odczepiłem ten wężyk, niestety tam było spore ciśnienie i płyn zaczął pryskać :( parząc mi przy okazji paluchy :} szybko założyłem z powrotem. Przed następna próbą na weekend, na pewno już na zimnym silniku, chciał bym być przygotowany dlatego pytam. Ponadto może ktoś z was umie namierzyć nr. katalogowy tego wężyka, jak bym musiał w ASO zamawiać. Z góry dzięki za podpowiedzi.
Ten króciec metalowy jest wkręcony na kleju w głowice i jeśli nikt tego nie odkręcał to małe szanse że na gwincie ci to puszcza. Raczej złączka jest uszkodzona a w niej jest taki mały oring i jak ktoś źle to zakładał mógł go uszczypać i teraz się leje.
Dzisiaj już na zimnym silniku rozebrałem ten króciec i zmieniłem oring, niestety stary nie wyglądał źle, ale mam nadzieje ze to pomorze. Po robocie odpaliłem silnik i czekałem aż się nagrzeje i nic już nie kapało. Oby to był koniec przygód z znikającym płynem.
A za nowy wężyk ASO chce u mnie 78 € :o
Czesc Panowie podepne sie do tego starego tematu.
Kupilem ST ka 3 tyg temu i plyn spiernicza w zastraszajacym tempie. Ok 2L na tydz. Niema wyciekow test spalin w zbiorniczku wyszedl negatywnie tak ze uszczelka zostala odrzucona. Czy przy peknietych tulejach test ten powinien byc pozytywny? Dodam ze robi się bialy szlam pod korkiem.
Ręce juz opadaja
Ps. Wiecie dlaczego po dodaniu posta ucina mi jego wieksza polowe i musze edytowac go aby dopisac uciętą reszte?
Klajgus - a porpos tego krocca, ktory pokazales na zdjeciach: rozmawiam ostatnio z mechanikiem, ktory juz 'pare 2.5T w zyciu widzial'. Rozmawialismy wlasnie o 2.5T i powiedzial mi, zebym sie przygladnal zaworowi sterujacym turbo (co steruja gruszka, ktora steruje wste gatem) i jak mam problemy z uciekaniem plynu chlodniczego to 'taki wezyk, ktory jest podlaczony do silnika po prawej stronie pod rura z powietrzem...'. Pomyslalem sobie - kurde, chyba mi troche faktycznie ucieka plyn. Podszedlem do samochodu, macam wspomniany krociec i... bigno - reka mokra od rozowego plynu. Prorok, czy co?